* Dagens bild *
35131 svar till detta ämne
#32501
Postad 01 February 2015 - 22:12
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Drömmer mig tillbaka till sommaren... Frecce_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr
#32502
Postad 02 February 2015 - 09:54
knobloch
-
knobloch
-
Guru
-
-
4023 inlägg
#32503
Postad 02 February 2015 - 10:10
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Coolt Pingo !!
Snyggt Björn !
#32504
Postad 02 February 2015 - 10:15
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Ännu en "Björnbild"  , snyggt
Häftigt Pingo
#32505
Postad 02 February 2015 - 10:38
xray
-
xray
-
Guru
-
-
4296 inlägg
Fräckt Pingo
_DSC3510.jpg 412.27K
4 Antal nerladdningar
#32506
Postad 02 February 2015 - 12:05
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Hinner inte med att kommentera. Snyggt svartvit Micke med skön rörelseoskärpa. Ronny du kan du. Grymma bilder Björn!
#32507
Postad 02 February 2015 - 18:52
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Tack Johan Drömmer mig tillbaka till sommaren...
Frecce_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr
Bra där Bingo 1-500 sec at f - 2,8, ISO 500, 35 mm, IMG_3484.jpg by b.lok, on Flickr
Ahh, den klassiska "barn silhuett på flygplats" bilden ala björn style! Härligt. mission accomplished
25 mm_1-80 sec at f - 1-8_ISO 1000.jpg 218.36K
5 Antal nerladdningar
#32508
Postad 02 February 2015 - 21:44
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Bra bilder Xray och Björn Gillas Micke .. både rolig och bra bild Cool bild Pingo  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
#32509
Postad 02 February 2015 - 23:25
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Tack Ronny, superskön bild, gillar färgerna
#32510
Postad 03 February 2015 - 00:09
M johansson
-
M johansson
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Ännu en skitsnygg (får man säga så) blombild Ronny, Fint av er andra med
#32511
Postad 03 February 2015 - 10:04
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Jättemysig bild Micke!
Grym blomma Ronny.
20150202_1963_fornfoto - 1-500 sec at f - 1,8 ISO 100 - 85 mm.jpg 675.84K
1 Antal nerladdningar
#32512
Postad 03 February 2015 - 12:25
knobloch
-
knobloch
-
Guru
-
-
4023 inlägg
Ahh, den klassiska "barn silhuett på flygplats" bilden ala björn style! Härligt.
mission accomplished
25 mm_1-80 sec at f - 1-8_ISO 1000.jpg 218.36K
5 Antal nerladdningar
Tack Micke, så klart man måste försöka klämma in en sån i semesterbilderna.  Riktigt bra den Micke, välkomponerad. Bra bilder Xray och Björn Gillas Micke .. både rolig och bra bild  Cool bild Pingo
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
Tack Ronny. Grym blombild, som vanligt.
20150202_1963_fornfoto - 1-500 sec at f - 1,8 ISO 100 - 85 mm.jpg 675.84K
1 Antal nerladdningar
Härlig vinterbild Johan. Tack ni andra också! 1-320 sec at f - 1,4, ISO 2000, 35 mm, IMG_3457.jpg by b.lok, on Flickr
#32513
Postad 03 February 2015 - 17:48
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Tack!
Skön bild Johan, levande och rolig.
#32514
Postad 03 February 2015 - 20:10
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tackar Finfint Johan  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
#32515
Postad 03 February 2015 - 22:22
Unregistered37710561
-
Unregistered37710561
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Var jättelänge sen jag postade en bild senast.
Har haft för fullt upp med husbygge, familj osv. Har bara inte funkat.
Men tänkte börja lite försiktigt med en bild av regnmätaren från i somras.
#32516
Postad 04 February 2015 - 18:11
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Grymma bilder allihopa !!
Micke, den bilden skulle ju passa som reklam bild för ikea eller nått, riktigt härlig bild
#32517
Postad 04 February 2015 - 19:57
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Klick  Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 04 February 2015 - 19:57.
#32518
Postad 04 February 2015 - 19:58
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Grym bild Ronny.
Dina blombilder är världsklass!!
#32519
Postad 04 February 2015 - 20:37
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Härlig bild Ronny, len som sammet
#32520
Postad 05 February 2015 - 07:53
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Tack för kommentarerna.
2 fina från dig Ronny men jag lär ärligt säga att den där skuggan känns väldigt B. Jag är inte heller överförtjust i den ljusa vinjetteringen. I övrigt riktigt fint.
20150202_2009_fornfoto - 1-500 sec at f - 1,4 ISO 180 - 35 mm.jpg 153.17K
3 Antal nerladdningar
#32521
Postad 05 February 2015 - 09:38
Unregisteredf904966d
-
Unregisteredf904966d
-
Forumräv
-
-
517 inlägg
Inte varit här på några dagar, bra från alla :-)
Spelgalning till systerson:
#32522
Postad 05 February 2015 - 09:46
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Micke, den bilden skulle ju passa som reklam bild för ikea eller nått, riktigt härlig bild 
Eller Mio kanske  Tack morgan Tack för kommentarerna.
skön komponering där Johan
#32523
Postad 05 February 2015 - 10:08
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Tacktack
Hihihi.. menar du skuggan i ramen Johan ? Ang ljus vinjett kommenterar jag inte.. är en smak sak 
Om det är skugga i ramen så är jag för lat för att göra om ram-makrot..men nu kör jag ram-makrot 3ggr istället så
att jag får plats med texten under den  därför blir den förstärkt..kör jag bra ramen direkt så är skuggan bättre
typ så
klick
DSC_1208888888.jpg 321.21K
1 Antal nerladdningar
Bra och fin bild på lillan.. ser kallt ut ..hon är lite röd i ansiktet
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 05 February 2015 - 10:13.
#32524
Postad 05 February 2015 - 10:46
overhard
-
overhard
-
Über-Guru
-
-
12974 inlägg
Det är en smaksak ja. För mig blir det lite distraherande. Ljus attraherar blicken vilket gör att man (jag) flackar runt mellan hörnen i blicken. Allt är så blurrigt runt om ändå så jag tycker inte att det behövs någon extra inramning, isf skulle jag mörka ner lite runtom men det blir ju en helt annan känsla då.  Du gör som du vill men du borde lyssna på mig för jag vet bäst.  Edit: Tack!
#32525
Postad 05 February 2015 - 11:23
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Det blir bättte med en normal skugga iaf, jag retade mig också på den svarta kanten på den första bilden. Snygg bild
#32526
Postad 05 February 2015 - 18:05
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
#32527
Postad 05 February 2015 - 19:24
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
He he, härlig bild Johan !
Mycket bra Fara !
Härlig bild Ronny !
#32528
Postad 05 February 2015 - 20:59
knobloch
-
knobloch
-
Guru
-
-
4023 inlägg
Tre riktigt bra Ronny! I heller överförtjust i skuggan faktiskt, men men.. Ljus vinjettering har jag nog spytt galla över i det här forumet vid tidigare tillfälle så jag behöver inte säga mer om det  , smaken är som baken som sagt. Kan funka i måttlig mängd på vissa typer av bilder. Men grymt fina bilder i alla fall.  Skön bild Johan! 1-30 sec at f - 8,0, ISO 800, 35 mm, IMG_3506.jpg by b.lok, on Flickr Hehe, jag har faktiskt kört ljus vinjettering på denna bild.
Redigerat av knobloch, 05 February 2015 - 21:00.
#32529
Postad 06 February 2015 - 13:56
knobloch
-
knobloch
-
Guru
-
-
4023 inlägg
#32530
Postad 06 February 2015 - 16:00
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
klick
DSC_1208888888.jpg 321.21K
1 Antal nerladdningar
Gillar den Ronny, skön färg och ton 1-30 sec at f - 8,0, ISO 800, 35 mm, IMG_3506.jpg by b.lok, on Flickr
Snyggt stilrent och gulligt 1-250 sec at f - 1,4, ISO 6400, 35 mm, IMG_3084.jpg by b.lok, on Flickr
hehe, söt bild
#32531
Postad 06 February 2015 - 17:34
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Riktigt härlig bild på dom små skorna, !!
Även din andra under är riktigt bra !!
#32532
Postad 07 February 2015 - 02:19
pingo2002
-
pingo2002
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Tackar alla!  T-rex by Pingo2002, on Flickr
#32533
Postad 07 February 2015 - 15:16
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Fortsätter med lite olika varianter av snödroppar
3006-forum-8691-150 mm-ISO 100-1-640 sek. vid f - 4,0-NIKON D7000.jpg 279.89K
0 Antal nerladdningar
#32534
Postad 07 February 2015 - 15:38
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
längtar tills snödropparna dyker upp här 
Snyggt que !
#32535
Postad 07 February 2015 - 15:45
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11229 inlägg
Tack Morgan, snödroppar borde du ha någosnstans du är ju längre söderut än vad jag är. Det är lite som att makrosäsongen börjar med snödropparna
#32536
Postad 07 February 2015 - 15:52
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
i skogen här bakom huset brukar det vara ängar fulla av snödroppar, men just nu är det inte en ända.
#32537
Postad 07 February 2015 - 22:07
Unregistered6e59ce73
-
Unregistered6e59ce73
-
Über-Guru
-
-
10303 inlägg
Version s/v från kullaberg ( skulle nog kunnat jobbat lite mera på den..spec ljus i himlen)  Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 07 February 2015 - 22:08.
#32538
Postad 07 February 2015 - 22:33
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
Den här bilden är makalöst grymt bra Ronny. Ett riktigt mästerverk tycker jag, bör gå att sälja... jag hade köpt
#32539
Postad 08 February 2015 - 09:13
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Den här bilden är makalöst grymt bra Ronny. Ett riktigt mästerverk tycker jag, bör gå att sälja... jag hade köpt 
+1 riktigt grymt !!!
#32540
Postad 08 February 2015 - 14:44
xray
-
xray
-
Guru
-
-
4296 inlägg
Mkt fint bild Ronny.  Den kan vara värt att lägga ner extra möda inför print.
_DSC3557.jpg 483.55K
6 Antal nerladdningar
#32541
Postad 08 February 2015 - 14:55
knobloch
-
knobloch
-
Guru
-
-
4023 inlägg
Tackar!  Grym den Ronny! Mkt fint på snödroppen Peter! 1-800 sec at f - 1,4, ISO 2500, 35 mm, IMG_3123.jpg by b.lok, on Flickr
#32542
Postad 08 February 2015 - 16:43
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Snyggt xray !
Mycket fint Björn !
#32543
Postad 08 February 2015 - 17:48
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
En häger mitt i stan
#32544
Postad 08 February 2015 - 21:52
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15622 inlägg
#32545
Postad 08 February 2015 - 22:25
xray
-
xray
-
Guru
-
-
4296 inlägg
Tack Morgan.
#32546
Postad 08 February 2015 - 22:27
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
#32547
Postad 09 February 2015 - 09:29
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Mussla i morgonljus
#32548
Postad 09 February 2015 - 16:51
xray
-
xray
-
Guru
-
-
4296 inlägg
_DSC3534.jpg 548.04K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av xray, 09 February 2015 - 18:28.
#32549
Postad 09 February 2015 - 20:06
knobloch
-
knobloch
-
Guru
-
-
4023 inlägg
Tack Micke och Morgan. Fint på musslan Morgan, härligt att bo nära havet. 1-640 sec at f - 2,0, ISO 200, 35 mm, IMG_3610.jpg by b.lok, on Flickr
#32550
Postad 09 February 2015 - 20:17
mstoltz
-
mstoltz
-
Über-Guru
-
-
12727 inlägg
Tack Björn !
Ja det är riktigt härligt
Härlig bild själv Björn, här nere finns inte så mycket snö just nu, som tur är !
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Digitalkameror & Videokameror
-
→
Specialämne: Bilder & Fototeknik i fokus
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|