Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#32501

Postad 01 February 2015 - 22:12

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Drömmer mig tillbaka till sommaren...
Postad bild
Frecce_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr

#32502

Postad 02 February 2015 - 09:54

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Häftig bild Pingo.

Postad bild
1-500 sec at f - 2,8, ISO 500, 35 mm, IMG_3484.jpg by b.lok, on Flickr

#32503

Postad 02 February 2015 - 10:10

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Coolt Pingo !!

Snyggt Björn !

#32504

Postad 02 February 2015 - 10:15

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Ännu en "Björnbild" :), snyggt

Häftigt Pingo

#32505

Postad 02 February 2015 - 10:38

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Fräckt Pingo :)

Bifogad fil  _DSC3510.jpg   412.27K   4 Antal nerladdningar

#32506

Postad 02 February 2015 - 12:05

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Hinner inte med att kommentera. Snyggt svartvit Micke med skön rörelseoskärpa. Ronny du kan du. Grymma bilder Björn!

#32507

Postad 02 February 2015 - 18:52

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Tack Johan

Drömmer mig tillbaka till sommaren...

Frecce_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr

Bra där Bingo

1-500 sec at f - 2,8, ISO 500, 35 mm, IMG_3484.jpg by b.lok, on Flickr

Ahh, den klassiska "barn silhuett på flygplats" bilden ala björn style! Härligt.

mission accomplished
Bifogad fil  25 mm_1-80 sec at f - 1-8_ISO 1000.jpg   218.36K   5 Antal nerladdningar

#32508

Postad 02 February 2015 - 21:44

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Bra bilder Xray och Björn
Gillas Micke .. både rolig och bra bild :)
Cool bild Pingo

Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32509

Postad 02 February 2015 - 23:25

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Tack Ronny, superskön bild, gillar färgerna

#32510

Postad 03 February 2015 - 00:09

M johansson
  • M johansson
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Ännu en skitsnygg (får man säga så) blombild Ronny, Fint av er andra med :)

#32511

Postad 03 February 2015 - 10:04

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Jättemysig bild Micke!

Grym blomma Ronny.

Bifogad fil  20150202_1963_fornfoto - 1-500 sec at f - 1,8 ISO 100 - 85 mm.jpg   675.84K   1 Antal nerladdningar

#32512

Postad 03 February 2015 - 12:25

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Ahh, den klassiska "barn silhuett på flygplats" bilden ala björn style! Härligt.

mission accomplished
Bifogad fil  25 mm_1-80 sec at f - 1-8_ISO 1000.jpg   218.36K   5 Antal nerladdningar

Tack Micke, så klart man måste försöka klämma in en sån i semesterbilderna. :)
Riktigt bra den Micke, välkomponerad.

Bra bilder Xray och Björn
Gillas Micke .. både rolig och bra bild :)
Cool bild Pingo

Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

Tack Ronny. Grym blombild, som vanligt.

Bifogad fil  20150202_1963_fornfoto - 1-500 sec at f - 1,8 ISO 100 - 85 mm.jpg   675.84K   1 Antal nerladdningar

Härlig vinterbild Johan.

Tack ni andra också!

Postad bild
1-320 sec at f - 1,4, ISO 2000, 35 mm, IMG_3457.jpg by b.lok, on Flickr

#32513

Postad 03 February 2015 - 17:48

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Tack!

Skön bild Johan, levande och rolig.

#32514

Postad 03 February 2015 - 20:10

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar
Finfint Johan

Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

#32515

Postad 03 February 2015 - 22:22

Unregistered37710561
  • Unregistered37710561
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Var jättelänge sen jag postade en bild senast.
Har haft för fullt upp med husbygge, familj osv. Har bara inte funkat.

Men tänkte börja lite försiktigt med en bild av regnmätaren från i somras.

Bifogad fil(er)



#32516

Postad 04 February 2015 - 18:11

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Grymma bilder allihopa !!

Micke, den bilden skulle ju passa som reklam bild för ikea eller nått, riktigt härlig bild :)

#32517

Postad 04 February 2015 - 19:57

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Klick
Postad bild
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 04 February 2015 - 19:57.


#32518

Postad 04 February 2015 - 19:58

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Grym bild Ronny.
Dina blombilder är världsklass!!

#32519

Postad 04 February 2015 - 20:37

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Härlig bild Ronny, len som sammet

#32520

Postad 05 February 2015 - 07:53

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Tack för kommentarerna.

2 fina från dig Ronny men jag lär ärligt säga att den där skuggan känns väldigt B. Jag är inte heller överförtjust i den ljusa vinjetteringen. I övrigt riktigt fint. :)

Bifogad fil  20150202_2009_fornfoto - 1-500 sec at f - 1,4 ISO 180 - 35 mm.jpg   153.17K   3 Antal nerladdningar

#32521

Postad 05 February 2015 - 09:38

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Inte varit här på några dagar, bra från alla :-)
Spelgalning till systerson:

Bifogad fil(er)



#32522

Postad 05 February 2015 - 09:46

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Micke, den bilden skulle ju passa som reklam bild för ikea eller nått, riktigt härlig bild :)

Eller Mio kanske :) Tack morgan

Tack för kommentarerna.

skön komponering där Johan

#32523

Postad 05 February 2015 - 10:08

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tacktack
Hihihi.. menar du skuggan i ramen Johan ? Ang ljus vinjett kommenterar jag inte.. är en smak sak ;)
Om det är skugga i ramen så är jag för lat för att göra om ram-makrot..men nu kör jag ram-makrot 3ggr istället så
att jag får plats med texten under den :D därför blir den förstärkt..kör jag bra ramen direkt så är skuggan bättre
typ så

klick
Bifogad fil  DSC_1208888888.jpg   321.21K   1 Antal nerladdningar


Bra och fin bild på lillan.. ser kallt ut ..hon är lite röd i ansiktet :)

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 05 February 2015 - 10:13.


#32524

Postad 05 February 2015 - 10:46

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0
Det är en smaksak ja. För mig blir det lite distraherande. Ljus attraherar blicken vilket gör att man (jag) flackar runt mellan hörnen i blicken. Allt är så blurrigt runt om ändå så jag tycker inte att det behövs någon extra inramning, isf skulle jag mörka ner lite runtom men det blir ju en helt annan känsla då. :) Du gör som du vill men du borde lyssna på mig för jag vet bäst. ;) :P :)

Edit: Tack!

#32525

Postad 05 February 2015 - 11:23

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Det blir bättte med en normal skugga iaf, jag retade mig också på den svarta kanten på den första bilden. Snygg bild

#32526

Postad 05 February 2015 - 18:05

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tack

#32527

Postad 05 February 2015 - 19:24

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
He he, härlig bild Johan !
Mycket bra Fara !
Härlig bild Ronny !

#32528

Postad 05 February 2015 - 20:59

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tre riktigt bra Ronny! I heller överförtjust i skuggan faktiskt, men men.. Ljus vinjettering har jag nog spytt galla över i det här forumet vid tidigare tillfälle så jag behöver inte säga mer om det ;) , smaken är som baken som sagt. Kan funka i måttlig mängd på vissa typer av bilder. Men grymt fina bilder i alla fall. :)

Skön bild Johan!

Postad bild
1-30 sec at f - 8,0, ISO 800, 35 mm, IMG_3506.jpg by b.lok, on Flickr

Hehe, jag har faktiskt kört ljus vinjettering på denna bild. :D

Redigerat av knobloch, 05 February 2015 - 21:00.


#32529

Postad 06 February 2015 - 13:56

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Postad bild
1-250 sec at f - 1,4, ISO 6400, 35 mm, IMG_3084.jpg by b.lok, on Flickr

#32530

Postad 06 February 2015 - 16:00

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

klick
Bifogad fil  DSC_1208888888.jpg   321.21K   1 Antal nerladdningar

Gillar den Ronny, skön färg och ton

1-30 sec at f - 8,0, ISO 800, 35 mm, IMG_3506.jpg by b.lok, on Flickr

Snyggt stilrent och gulligt

1-250 sec at f - 1,4, ISO 6400, 35 mm, IMG_3084.jpg by b.lok, on Flickr

hehe, söt bild

#32531

Postad 06 February 2015 - 17:34

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Riktigt härlig bild på dom små skorna, !!
Även din andra under är riktigt bra !!

#32532

Postad 07 February 2015 - 02:19

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Tackar alla! :)
Postad bild
T-rex by Pingo2002, on Flickr

#32533

Postad 07 February 2015 - 15:16

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Fortsätter med lite olika varianter av snödroppar

Bifogad fil  3006-forum-8691-150 mm-ISO 100-1-640 sek. vid f - 4,0-NIKON D7000.jpg   279.89K   0 Antal nerladdningar

#32534

Postad 07 February 2015 - 15:38

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
längtar tills snödropparna dyker upp här :)
Snyggt que !

#32535

Postad 07 February 2015 - 15:45

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Tack Morgan, snödroppar borde du ha någosnstans du är ju längre söderut än vad jag är. Det är lite som att makrosäsongen börjar med snödropparna

#32536

Postad 07 February 2015 - 15:52

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
i skogen här bakom huset brukar det vara ängar fulla av snödroppar, men just nu är det inte en ända.

#32537

Postad 07 February 2015 - 22:07

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Version s/v från kullaberg ( skulle nog kunnat jobbat lite mera på den..spec ljus i himlen)

Postad bild
Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 07 February 2015 - 22:08.


#32538

Postad 07 February 2015 - 22:33

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Den här bilden är makalöst grymt bra Ronny. Ett riktigt mästerverk tycker jag, bör gå att sälja... jag hade köpt :D

#32539

Postad 08 February 2015 - 09:13

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Den här bilden är makalöst grymt bra Ronny. Ett riktigt mästerverk tycker jag, bör gå att sälja... jag hade köpt :D

+1 riktigt grymt !!!

#32540

Postad 08 February 2015 - 14:44

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Mkt fint bild Ronny. :) Den kan vara värt att lägga ner extra möda inför print.

Bifogad fil  _DSC3557.jpg   483.55K   6 Antal nerladdningar

#32541

Postad 08 February 2015 - 14:55

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tackar! :)

Grym den Ronny!
Mkt fint på snödroppen Peter!

Postad bild
1-800 sec at f - 1,4, ISO 2500, 35 mm, IMG_3123.jpg by b.lok, on Flickr

#32542

Postad 08 February 2015 - 16:43

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Snyggt xray !
Mycket fint Björn !

#32543

Postad 08 February 2015 - 17:48

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
En häger mitt i stan :D

Bifogad fil(er)



#32544

Postad 08 February 2015 - 21:52

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

1-800 sec at f - 1,4, ISO 2500, 35 mm, IMG_3123.jpg by b.lok, on Flickr

Skön bild!

#32545

Postad 08 February 2015 - 22:25

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Tack Morgan. :)

#32546

Postad 08 February 2015 - 22:27

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Skön bild!

+1 !!

#32547

Postad 09 February 2015 - 09:29

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Mussla i morgonljus
Postad bild

#32548

Postad 09 February 2015 - 16:51

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0
Bifogad fil  _DSC3534.jpg   548.04K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av xray, 09 February 2015 - 18:28.


#32549

Postad 09 February 2015 - 20:06

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tack Micke och Morgan.
Fint på musslan Morgan, härligt att bo nära havet.

Postad bild
1-640 sec at f - 2,0, ISO 200, 35 mm, IMG_3610.jpg by b.lok, on Flickr

#32550

Postad 09 February 2015 - 20:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack Björn !
Ja det är riktigt härligt :)

Härlig bild själv Björn, här nere finns inte så mycket snö just nu, som tur är !



4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.