Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#32551

Postad 09 February 2015 - 22:23

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Cool bild Björn

#32552

Postad 10 February 2015 - 06:48

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Postad bild

#32553

Postad 10 February 2015 - 08:15

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tackar Mikael och Morgan!

Fin solnedgång Morgan.

Postad bild
1-400 sec at f - 2,8, ISO 250, 35 mm, IMG_2835.jpg by b.lok, on Flickr

#32554

Postad 10 February 2015 - 08:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tack björn, men det är ingen solnedgång utan uppgång :-D

Härlig bild själv :-)

#32555

Postad 10 February 2015 - 11:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0
mycket fint morgan.
fin semesterbild knobbe. eller drömmen om semester kanske? :)

isigt och vinter i värmland än
Postad bild
0,8 sek. vid f - 9,0 ISO 100 08 februari 2015 Andreas Christensen_
by andreassofus, on Flickr

#32556

Postad 10 February 2015 - 18:01

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Tackar Mikael och Morgan!

Fin solnedgång Morgan.


1-400 sec at f - 2,8, ISO 250, 35 mm, IMG_2835.jpg by b.lok, on Flickr

Fint Björn, gillart

 

mycket fint morgan.
fin semesterbild knobbe. eller drömmen om semester kanske? :)

isigt och vinter i värmland än

0,8 sek. vid f - 9,0 ISO 100 08 februari 2015 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr

Mycket bra Andreas



#32557

Postad 10 February 2015 - 18:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Tack Andreas !

 

Grym bild själv. :)

 

Hmm, någon som upptäckt att det strular med forumet ?

För nån timme sedan låg det nere för underhåll, sedan när det kom upp igen så var alla poster markerade som oläst, så jag trodde man var tvungen att logga in igen, men visade sig att jag var inloggad.

 

Sedan kunde man inte se dom nyaste trådarna.

 

Här ser man att jag har skrivit i morse och det är markerat som oläst, men så ska det ju bara vara om ett nytt svar har kommit:

 

Bifogad fil  Skärmklipp.JPG   23.93K   0 Antal nerladdningar


Redigerat av mstoltz, 10 February 2015 - 18:19.


#32558

Postad 10 February 2015 - 20:40

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Vart lika för mig Morgan... Jag fick hybris och öppnade alla trådar :D nya saker är bla reklam i mobil varianten av forumet... Samt att det ser konstigt ut när man citerar...

#32559

Postad 10 February 2015 - 20:50

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Vart lika för mig Morgan... Jag fick hybris och öppnade alla trådar :D nya saker är bla reklam i mobil varianten av forumet... Samt att det ser konstigt ut när man citerar...


He he, ja samt att bilder i stående format blir väääldigt avlånga :-)

#32560

Postad 10 February 2015 - 23:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

galet störande med reklam i mobilen. 

citaten ser konstigt ut som du säger.  Varför känns allting nytt dåligt? är man en sur gringubbe kanske som hatar nya saker :P



#32561

Postad 11 February 2015 - 05:32

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Då är vi två Andreas.
Var bättre innan dom uppdaterade forumet.

#32562

Postad 11 February 2015 - 06:49

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Jag blir också gubbe över det!

#32563

Postad 11 February 2015 - 08:26

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Tackarrr!

Snyggt Ante!

 

Har de gjort om forumet? Ser ut som vanligt tycker jag.. 

 

16448783282_11eb752c68_z.jpg

1-800 sec at f - 1,4, ISO 320, 35 mm, IMG_3521.jpg by b.lok, on Flickr



#32564

Postad 11 February 2015 - 09:05

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Fin bild Björn, gillar färgklicken I kontrast mot snön

#32565

Postad 11 February 2015 - 11:15

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0

Kanske inte rätt tråd, men men
Testade skillnaden på mitt 85 1,8 och 24-105 och upptäckte nåt märkligt (som jag trodde).

de ger inte samma utsnitt över huvud taget...

bild 1 85:an  

bild 2 24-105 @ 88mm 

bild 3 24-105 @ 105mm

Bifogad fil(er)



#32566

Postad 11 February 2015 - 11:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Inget ovanligt Fara, det är så :) sigmas 35 A är vidare än nikons 35 1,4G. För att ta ett exempel.

#32567

Postad 11 February 2015 - 11:25

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0

Jo men det skiljer ju hur mycket som helst, dessutom samma tillverkare :-(



#32568

Postad 11 February 2015 - 13:53

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0

Beror väl på objektiv och hur nära närgränsen man ligger, den definerade brännvidden är nog specifierad på oändligheten. Tar man tex ett makro på 100mm på närgränsen så kanske det motsvarar 60mm i bildutsnitt.



#32569

Postad 11 February 2015 - 15:45

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Ja där sa que något jag inte tänkt på.
Fara: din zoom lider förmodligen av en allmän zoomobjektiv basill som kalas "focus breathing". Tyvär en kompromiss i designen...
Ett känt exempel är nikons 70-200 2,8 (och många andra 70-200'or) som vart typ 150mm eller nåt vid nära fokus.

Redigerat av Mikael_R, 11 February 2015 - 15:48.


#32570

Postad 11 February 2015 - 16:27

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

1AC_0279.jpg



#32571

Postad 11 February 2015 - 17:05

Unregisteredf904966d
  • Unregisteredf904966d
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0

Jo, jag läste lite om detta fenomen och det kan nog stämma ... dock förklarar det inte skillnaden på dina 35:or som jag förstår har samma närgräns mm



#32572

Postad 11 February 2015 - 17:09

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

mycket fint Anthony.!!



#32573

Postad 11 February 2015 - 17:18

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

mycket fint Anthony.!!

Tack Morgan



#32574

Postad 11 February 2015 - 18:03

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Jo, jag läste lite om detta fenomen och det kan nog stämma ... dock förklarar det inte skillnaden på dina 35:or som jag förstår har samma närgräns mm

Jag har ingen av dom, men jag har läst jämförelser där man kommer fram till att dom inte är exakt lika. Och dom lider inte av focus shift.

#32575

Postad 11 February 2015 - 18:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Den är nog fin Anthony, kan tyvärr inte se den pga något....

Micke, det är inte bara Zoomar som beter sig så, skulle tro att det är alla objektiv med internfokusering,vilket är nästan alla. De är säkert en kompromiss vilket inte betyder så mycket då man kanske oftast vill ha full brännvidd på långre avstånd

#32576

Postad 11 February 2015 - 18:23

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0


Micke, det är inte bara Zoomar som beter sig så, skulle tro att det är alla objektiv med internfokusering,vilket är nästan alla. De är säkert en kompromiss vilket inte betyder så mycket då man kanske oftast vill ha full brännvidd på långre avstånd

Ahh! Trodde det var zoom relaterat! Kanske märks mer på zoomar? 



#32577

Postad 11 February 2015 - 19:16

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Den är nog fin Anthony, kan tyvärr inte se den pga något....

Micke, det är inte bara Zoomar som beter sig så, skulle tro att det är alla objektiv med internfokusering,vilket är nästan alla. De är säkert en kompromiss vilket inte betyder så mycket då man kanske oftast vill ha full brännvidd på långre avstånd

 

Fixade problemet  ;)

 

Kortet syns nu


Redigerat av AnthonyC, 11 February 2015 - 19:16.


#32578

Postad 11 February 2015 - 20:11

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Riktigt skön bild Anthony, kul nikon'ig logga där också

#32579

Postad 11 February 2015 - 20:34

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Fint Anthony, ser ut som Göteborg (lilla London) har spår av Paris

#32580

Postad 11 February 2015 - 20:58

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0


Riktigt skön bild Anthony, kul nikon'ig logga där också

+1

 

16298677780_b2370091b9_h.jpg

NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr



#32581

Postad 12 February 2015 - 06:34

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Wow Ronny, den var riktigt grym.....tänk att ha det monstret i storformat på väggen :)



#32582

Postad 12 February 2015 - 08:20

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Fin bild Björn, gillar färgklicken I kontrast mot snön

Tack Micke

 

 

Snyggt! Cool bild

 

NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr

Grymt bra Ronny, sköna färger och mättnad.

 

16234390490_e03bb15972_z.jpg

1-500 sec at f - 2,8, ISO 200, 35 mm, IMG_3440.jpg by b.lok, on Flickr



#32583

Postad 12 February 2015 - 10:06

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0


Tackarrr!

Snyggt Ante!

 

Har de gjort om forumet? Ser ut som vanligt tycker jag.. 

 

 

1-800 sec at f - 1,4, ISO 320, 35 mm, IMG_3521.jpg by b.lok, on Flickr

härlig färgklick där knobbe. snyggt



 

fin och stämningsfull bild det där



+1

 

 

NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr

coolt Ronny.

 



Tack Micke

 

Snyggt! Cool bild

 

Grymt bra Ronny, sköna färger och mättnad.

 

 

1-500 sec at f - 2,8, ISO 200, 35 mm, IMG_3440.jpg by b.lok, on Flickr

 

ser härligt somrigt ut det där.

 

 

16321057100_60b36c13f5_c.jpg

1-5 sek. vid f - 22 ISO 100 03 februari 2015 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr



#32584

Postad 12 February 2015 - 19:16

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

16324445270_6c675096c0_b.jpg

 

The face of death by Anthony.Cooper, on Flickr


Redigerat av AnthonyC, 12 February 2015 - 19:17.


#32585

Postad 12 February 2015 - 21:00

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

+1
 

NIKKOR 180mm f/2.8 ED AI-s Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 36mm by Ronny Olsson, on Flickr

 Grymt!
 

 
 

1-5 sek. vid f - 22 ISO 100 03 februari 2015 Andreas Christensen_ by andreassofus, on Flickr

Härlig bild Andreas!


 

 

The face of death by Anthony.Cooper, on Flickr

 

Coolt, ser ut som den växer ut ur trädet.



#32586

Postad 13 February 2015 - 19:29

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Frugan kollar sina inspelade tråkiga serier, så vad gör man då ?

Jo man leker lite i Lightroom !

 

7100_4.jpg


Redigerat av mstoltz, 13 February 2015 - 19:33.


#32587

Postad 13 February 2015 - 19:34

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Frugan kollar sina inspelade tråkiga serier, så vad gör man då ?
Jo man leker lite i Lightroom !
 
7100_4.jpg


Grym bild!!

#32588

Postad 13 February 2015 - 19:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

tack mikke :)



#32589

Postad 13 February 2015 - 19:42

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Tack Anthony :)

 

Shit alltså jag tror min dator har fått spel, den strular och segar som bara den men hittar inget virus.

Sedan när jag la in min bild så fanns inte Björns och Andreas och Anthonys bild där.

 

Men när jag gick in via min mobil såg jag era bilder...skumt !!

 

Hur som helst riktigt grymma bilder både Andreas och Björn och Anthony !

 

Anthony..... cool skalle, är den riktig ?

Björn....härlig aktion och ljus / färger i den bilden !

Andreas, härlig bild som hade passat riktigt bra i storformat på väggen :)



#32590

Postad 13 February 2015 - 19:56

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

Tack Anthony :)

 

Shit alltså jag tror min dator har fått spel, den strular och segar som bara den men hittar inget virus.

Sedan när jag la in min bild så fanns inte Björns och Andreas och Anthonys bild där.

 

Men när jag gick in via min mobil såg jag era bilder...skumt !!

 

Hur som helst riktigt grymma bilder både Andreas och Björn och Anthony !

 

Anthony..... cool skalle, är den riktig ?

Björn....härlig aktion och ljus / färger i den bilden !

Andreas, härlig bild som hade passat riktigt bra i storformat på väggen :)

 

Nej, tog kortet på mammututställningen på Universum. Har du redigerat bilden i bara LR eller PS med? 


Redigerat av AnthonyC, 13 February 2015 - 19:57.


#32591

Postad 13 February 2015 - 19:58

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

Morgan: kan vara ngt program som hakat upp sig vilket stjäl processorkraft... hade sådant problem på min bärbara för ett par veckor sedan vilket medförde i att fläkten gick ovanligt högt och datorn kändes seg (problem försvann inte vid omstart). Stängde av en onödig process som stal kraft. Gjorde detta via aktivitetshanteraren.


Redigerat av xray, 13 February 2015 - 20:00.


#32592

Postad 13 February 2015 - 20:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Aha Anthony.

Ja jag har gjort allt i Lightroom, :)

 

Xray...nja fläkten går inte så högt förutom när jag använder Lightroom, men det fanns uppdateringar så datorn behövdes startas om för att dom skulle installeras och efter det blev den skum och konstig.

 

Verkar dock funka nu....konstigt !



#32593

Postad 13 February 2015 - 21:00

Unregistered19078543
  • Unregistered19078543
  • Beroende

  • 1080 inlägg
  • 0

Väldigt bra bilder Anthony, gillar den med bron - snyggt :)



#32594

Postad 13 February 2015 - 21:33

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Finfint Björn Ante och Anthony

Coolt Morgan 

 

 

16333272640_917b27f8ea_b.jpg

Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2  Vivitar Nikon AT-3/AI Extension Tube 12mm by Ronny Olsson, on Flickr



#32595

Postad 13 February 2015 - 21:50

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Tackar Ronny :-)

Ännu en grym snigel bild från dig, riktigt bra Ronny!!!

#32596

Postad 13 February 2015 - 23:15

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0
Coolt öga Morgan, bra färger där.

Mycket fint på snigel Ronny

#32597

Postad 14 February 2015 - 05:46

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0
Thanks micke :-)

#32598

Postad 14 February 2015 - 16:58

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar :)
 
16341635269_07b397d69d_b.jpg
Sony A7 + Zeiss Makro-Planar T* 100mm f/2 by Ronny Olsson, on Flickr

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 14 February 2015 - 17:04.


#32599

Postad 14 February 2015 - 20:40

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Vackert Ronny mfl.

16530022815_b0c37ea6b0_z.jpg
Profile by Pingo2002, on Flickr



#32600

Postad 16 February 2015 - 08:44

AnthonyC
  • AnthonyC
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Någon här som har rengjort spegeln på sin del och isf med vad? Vad använder ni för att rengöra sensorn samt fokus skärmen som sitter mitt emot spegeln.

Redigerat av AnthonyC, 16 February 2015 - 08:44.




3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.