* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
34888 svar till detta Àmne
Postad 25 August 2021 - 14:26
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Aha, sÄ jag parar fjÀrren till boxen och dÄ kör den BT?
Tror man trycker 7 och 9 (hÄller inne) sÄ kopplas den. Lyser den rött sÄ gÄr den via IR och lyser den grönt gÄr den via bluetooth. (Eller var det tvÀrtom, minns ej exakt)
Redigerat av Mushunt, 25 August 2021 - 14:27.
Postad 25 August 2021 - 14:30
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Nej. Det fungerade förstĂ„s inte med boxbytet. Nytt samtal till supporten, dĂ€r det pĂ„ nytt var goddag yxskaft-svar. De verkar inte kĂ€nna till hur miljön ser ut i boxen, utan verkade bara ha koll pĂ„ hur det ser ut pĂ„ Telia Play mobilt och pĂ„ datorn. Pinsamt usel service. "Jag vet inte vad du menar riktigt fick jag höra ett par gĂ„nger" och "Jag har ingen aning..."... Ăr det sĂ„ en support hos ett stort bolag verkligen ska jobba? Det slutade med att han skickat Ă€rendet vidare till en tekniker men jag tror inte det heller kommer att hjĂ€lpa...
Kommer tyvÀrr nog sluta med att du kommer Äka pÄ att betala avgiften för teknikern sjÀlv. DÄ det inte finns nÄgot fel.
Du fÄr som sagt inte igÄng apparna utan internet till boxen. Markus pÄ Telia har skrivit om detta tidigare i trÄden.
Redigerat av Mushunt, 25 August 2021 - 14:31.
Postad 25 August 2021 - 15:23
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1300 inlÀgg
Tror man trycker 7 och 9 (hÄller inne) sÄ kopplas den. Lyser den rött sÄ gÄr den via IR och lyser den grönt gÄr den via bluetooth. (Eller var det tvÀrtom, minns ej exakt)
Detta Àr nog bara om man köper en ny fjÀrr frÄn Telia eller kanske om man tar en fjÀrr frÄn en annan box?
För nÀr jag fick min 4302, sÄ gjorde jag ingen sÄn parning, utan den fungerade direkt.
Postad 25 August 2021 - 15:59
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Detta Àr nog bara om man köper en ny fjÀrr frÄn Telia eller kanske om man tar en fjÀrr frÄn en annan box?
För nÀr jag fick min 4302, sÄ gjorde jag ingen sÄn parning, utan den fungerade direkt.
Ja det stĂ€mmer, men man kunde tydligen göra sĂ„ för att skifta emellan. Alternativt om man vĂ€ljer funktionen âstyr tvâ sĂ„ skulle den ocksĂ„ Ă€ndras.
Postad 26 August 2021 - 05:56
JB1
-
JB1
-
AnvÀndare
-
-
240 inlÀgg
Hej. Visst Àr det vÀl sÄ att streamingen via Telia Play (i ex Apple TV) har sÀmre kvalitet bildmÀssigt Àn om man ser samma match via Cmore appen direkt. Tycker via Telia Play appen Àr bilden mer grynig och inte samma skÀrpa som nÀr man ser direkt i Cmore appen. Vad sÀger ni?
JB
Postad 26 August 2021 - 11:28
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Hej. Visst Àr det vÀl sÄ att streamingen via Telia Play (i ex Apple TV) har sÀmre kvalitet bildmÀssigt Àn om man ser samma match via Cmore appen direkt. Tycker via Telia Play appen Àr bilden mer grynig och inte samma skÀrpa som nÀr man ser direkt i Cmore appen. Vad sÀger ni?
JB
Din tolkning blir la knappast annorlunda om nĂ„gon pĂ„stĂ„r motsatsen? Upplever du att bilden Ă€r sĂ€mre via Telia Play Ă€n Cmore sĂ„ Ă€r det förmodligen sĂ„ đ
Men jag har inte jÀmfört just Cmore Appen med Telia Play, men tycker generellt att Telia Play Àr sÀmre Àn emot TV boxen. Men det Àr nog inte en rÀttvis jÀmförelse dÄ en av dem Àr Streaming.
Postad 26 August 2021 - 12:24
JB1
-
JB1
-
AnvÀndare
-
-
240 inlÀgg
Din tolkning blir la knappast annorlunda om nÄgon pÄstÄr motsatsen? Upplever du att bilden Àr sÀmre via Telia Play Àn Cmore sÄ Àr det förmodligen sÄ
Men jag har inte jÀmfört just Cmore Appen med Telia Play, men tycker generellt att Telia Play Àr sÀmre Àn emot TV boxen. Men det Àr nog inte en rÀttvis jÀmförelse dÄ en av dem Àr Streaming.
SÄ klart blir min tolkning inte annorlunda men var mer om nÄgon annan upplever att kvaliteten via Telia play appen Àr sÀmre:)
Postad 26 August 2021 - 15:56
Weiman
-
Weiman
-
ForumrÀv
-
-
932 inlÀgg
NÄgon mer som har problem med YouTube appen pÄ 4302? Den bara hÀnger sig pÄ loggan. Har startat om boxen.
Postad 26 August 2021 - 19:42
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlÀgg
Man blir ju icke förvĂ„nad över att sĂ€ndningen med dagens CL-lottning totalhavererade. Jag gillar verkligen Telias tv-tjĂ€nst i grunden och har totalt sett kanske lĂ„tit alldeles för negativ i mina senaste inlĂ€gg. MenâŠ
Jag kan inte slÀppa att det i Är kommer vara helt omöjligt att följa Champions League linjÀrt. Lottningen idag var bedrövlig att följa via eventkanalen (som ju egentligen bara skickar en till Cmore-appen). Antingen skickades man ut frÄn streamen, bilden frös, eller sÄ loopades samma sekvens om och om igen.
Flertalet kunder har givetvis skrivit till Telia angĂ„ende detta pĂ„ Twitter och dĂ„ fĂ„tt svaret frĂ„n olika personer pĂ„ kundtjĂ€nst att âjag sjĂ€lv följer lottningen och det funkar bara bra hĂ€râ.
Postad 26 August 2021 - 20:42
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1869 inlÀgg
Ăr det tĂ€nkt att det ska bara vara streaming pĂ„ Eventkanalerna?
SÄ dÄligt som det fungerar nu Àr det ju ohÄllbart, första matcherna gÄr 14-15 sep!
Kostade CL sĂ„ mycket att det inte finns pengar över till att sĂ€nda matcherna linjĂ€rtâŠ
Har det visats nÄgra matcher frÄn spanska och italienska ligan i UHD?
Postad 26 August 2021 - 20:52
tTW
-
tTW
-
LĂ€rjunge
-
-
337 inlÀgg
Man blir ju icke förvĂ„nad över att sĂ€ndningen med dagens CL-lottning totalhavererade. Jag gillar verkligen Telias tv-tjĂ€nst i grunden och har totalt sett kanske lĂ„tit alldeles för negativ i mina senaste inlĂ€gg. MenâŠ
Jag kan inte slÀppa att det i Är kommer vara helt omöjligt att följa Champions League linjÀrt. Lottningen idag var bedrövlig att följa via eventkanalen (som ju egentligen bara skickar en till Cmore-appen). Antingen skickades man ut frÄn streamen, bilden frös, eller sÄ loopades samma sekvens om och om igen.
Flertalet kunder har givetvis skrivit till Telia angĂ„ende detta pĂ„ Twitter och dĂ„ fĂ„tt svaret frĂ„n olika personer pĂ„ kundtjĂ€nst att âjag sjĂ€lv följer lottningen och det funkar bara bra hĂ€râ.
Att Telia inte vill tillÄta det i CMore's linjÀra kanaler förstÄr jag, för att göra CL mer exklusivt och tvinga in kunder till sin TV-tjÀnst, men kommer inte Telia erbjuda egna linjÀra kanaler i sitt IPTV-nÀt med CL-matcherna? Det borde vÀl vara hur enkelt som helst att styra upp.
Antar att det Àr samma orsak som att bÄde CMore, Viasat och Discovery vÀljer att sÀnda massa sportsÀndningar enbart i stream-tjÀnsterna, trots att det finns fullt av ledig plats i deras sportkanaler, för att maximera belastningen i pÄ deras redan överbelastade streamtjÀnster, sÄ det blir mindre lockade att dela stream-abonnemangen över hela slÀkten.
Vi stÄr inför ett stundande TV-operatörsbyte i vÄran slÀkt till Telia pga nytt gruppavtal med en bostadsrÀttsförening hos en av slÀktingarna, men den hÀr trÄden börjar fÄ mig mörkrÀdd inför det bytet.
Redigerat av tTW, 26 August 2021 - 21:35.
Postad 26 August 2021 - 21:09
laetitia
-
laetitia
-
Rookie
-
7 inlÀgg
Blir lite förvÄnad att mÄnga hÀr verkar har full förstÄelse för att Telia vÀljer att streama CL istÀllet för att sÀnda linjÀrt. Med uselt resultat. Förlorare kunderna. Att man dessutom annonserar ett pris som redan har en höjning bara en mÄnad bort Àr lika illa.
Tycker att det Àr en fullstÀndigt katastrofal utveckling. Jag har sjÀlv funderat pÄ att gÄ över till Telia men allt sammantaget kÀnns det helt enkelt inte vÀrt det. Och pÄ nÄt sÀtt mÄste(?) man vÀl visa sitt missnöje ocksÄ. Inte bara gnÀlla i det tysta. I det hÀr trÀsket kunde vÀl EU gÄ in och stÀda upp. De enda som Àr förlorare Àr ju VI. Blir lite förvÄnad att mÄnga hÀr verkar har full förstÄelse för att Telia vÀljer att streama CL istÀllet för att sÀnda linjÀrt. Med uselt resultat. Förlorare kunderna. Att man dessutom annonserar ett pris som redan har en höjning bara en mÄnad bort Àr lika illa.
Tycker att det Àr en fullstÀndigt katastrofal utveckling. Jag har sjÀlv funderat pÄ att gÄ över till Telia men allt sammantaget kÀnns det helt enkelt inte vÀrt det. Och pÄ nÄt sÀtt mÄste(?) man vÀl visa sitt missnöje ocksÄ. Inte bara gnÀlla i det tysta. I det hÀr trÀsket kunde vÀl EU gÄ in och stÀda upp. De enda som Àr förlorare Àr ju VI.
Postad 26 August 2021 - 21:11
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlÀgg
Att Telia inte vill tillÄta det i CMore's linjÀra kanaler förstÄr jag, för att göra CL mer exklusivt och tvinga in kunder till sin TV-tjÀnst, men kommer inte Telia erbjuda egna linjÀra kanaler i sitt IPTV-nÀt med CL-matcherna? Det borde vÀl vara hur enkelt som helst att styra upp.
Precis sÄ Àr det. FörstÄr ocksÄ att matcherna inte sÀnds i Cmores kanaler, men precis som du sÀger borde det inte vara sÄ svÄrt att lÀgga det i Telia-unika linjÀra kanaler. Precis som man gjort med Allsvenskan i linjÀra Discovery+-kanaler.
Postad 26 August 2021 - 21:18
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlÀgg
Blir lite förvÄnad att mÄnga hÀr verkar har full förstÄelse för att Telia vÀljer att streama CL istÀllet för att sÀnda linjÀrt. Med uselt resultat. Förlorare kunderna. Att man dessutom annonserar ett pris som redan har en höjning bara en mÄnad bort Àr lika illa.
HÄller med. Men tycker ÀndÄ att det har börjat röra pÄ sig vad gÀller kritiken. Under playoff-matcherna var det ganska tyst men nu efter dagens lottning börjar det höjas röster bÄde hÀr och i sociala medier. Det var precis sÄ hÀr det sÄg ut nÀr Discovery förvÀrvade Allsvenskan och frÄn början enbart tÀnkte erbjuda streaming. Kritiken blev sÄ otroligt hÄrd att Telia (!) gick in i fighten och till slut erbjöd linjÀra kanaler. NÄgot som jag tror att fler operatörer sedan hoppade pÄ i och med nya avtal med Discovery.
Nu nÀr Telia köpt CL gör man precis samma misstag som Discovery. Helt ofattbart faktiskt.
Postad 31 August 2021 - 10:13
Loco.spk
-
Loco.spk
-
MĂ€stare
-
-
3407 inlÀgg
Bara för mig som Telia play inte fungerar? FÄr bara svaret "ett okÀnt fel har intrÀffat, vÀnligen försök igen" nÀr jag försöker logga in. Har varit sÄ ett tag nu.
Postad 31 August 2021 - 10:45
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1065 inlÀgg
Bara för mig som Telia play inte fungerar? FÄr bara svaret "ett okÀnt fel har intrÀffat, vÀnligen försök igen" nÀr jag försöker logga in. Har varit sÄ ett tag nu.
Nej. Fel hÀr ocksÄ.
Postad 31 August 2021 - 11:23
Loco.spk
-
Loco.spk
-
MĂ€stare
-
-
3407 inlÀgg
Tackar, dÄ vet de sannolikt om det sÄ dÄ bryr jag mig inte om att felanmÀla.
Postad 31 August 2021 - 12:39
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlÀgg
Det Àr ju bra att dom testar innan uppdateringen. . .
Jag kommer in pÄ Play som vanligt och fÄr upp serien/filmnen men nÀr man skall starta hÀnder inget alls
Postad 31 August 2021 - 15:45
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Det kom mycket riktigt ny Image och nytt GUI tidigare idag. Den enda Àndringen ni lÀr mÀrka Àr att man har gjort om instÀllningsmenyn.
Det Àr dock inte orsaken att vi hade ett stort nÀtfel pÄ Telia som medför att allt inte funkar som det ska.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 31 August 2021 - 16:14
akpe
-
akpe
-
Amatör
-
-
57 inlÀgg
text tv funkar inte för mej
Postad 31 August 2021 - 17:16
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlÀgg
StÄr att det skall vara fixat men play funkar inte, gÄr inte att starta program
Postad 31 August 2021 - 22:43
Loco.spk
-
Loco.spk
-
MĂ€stare
-
-
3407 inlÀgg
Play började fungera nÄgon gÄng under eftermiddagen för mig, och efter det har det sÄ vitt jag sett inte varit nÄgra mer problem.
Postad 01 September 2021 - 15:22
p_son77
-
p_son77
-
Wannabe
-
-
35 inlÀgg
@Markus pÄ Telia. Vi har version 1.3.1 av Telia Play pÄ en Nvidia Shield med Android och undrar om det gÄr att stÀlla in lokal tv av SVT & TV4? Det gÄr ju att stÀlla in pÄ Apple TV appen och pÄ vanliga Google appen. Men vi hittar inte nÄgon instÀllning i appen pÄ Shielden.
Postad 01 September 2021 - 19:54
Weiman
-
Weiman
-
ForumrÀv
-
-
932 inlÀgg
Bugg eller frivisning? Har kollektiv Lagom i vanliga fall men verkar ha alla Stor kanaler nu.
Redigerat av Weiman, 01 September 2021 - 19:56.
Postad 02 September 2021 - 07:50
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1300 inlÀgg
Bugg eller frivisning? Har kollektiv Lagom i vanliga fall men verkar ha alla Stor kanaler nu.
Frivisning under september. LÀste det i nÄn "ruta" i menyn.
Postad 02 September 2021 - 21:00
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Ăr det nĂ„got som hĂ€nt med HBO via Telia? Tittar via TV boxen och bilden Ă€r inte lika skarp som den var i vĂ„ras. KĂ€nns som den Ă€r i sĂ€mre upplösning eller nĂ„got. Prövar jag samma program via HBO via Apple TVn sĂ„ Ă€r bilden skarp och betydligt klarare.
Postad 03 September 2021 - 16:25
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlÀgg
Mitt HBO via Telia funkar inte alls efter uppdateringen, kan bara se serier under âfortsĂ€tt tittaâ men under HBO o play stĂ„r det bara fel.
HBO via Telia Àr det nog dax att ge upp o ta HBO separat istÀllet
Postad 03 September 2021 - 16:42
mcmike
-
mcmike
-
Ăber-Guru
-
-
10990 inlÀgg
AngĂ„ende Telias 499kr abbonemang! SĂ„g att man sagt upp, men blivit erbjuden halva priset de första 6 mĂ„naderna (249kr) och sedan 499kr resterande. Man lĂ„ser sig ett Ă„r, 374kr mĂ„naden đ
Redigerat av mcmike, 03 September 2021 - 16:44.
Postad 03 September 2021 - 19:18
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
HBO via Telia Àr det nog dax att ge upp o ta HBO separat istÀllet
DÄ det ingÄr i kanalpaket stor sÄ kÀnns det meningslöst att betala extra pengar för det. Men blir det inte bÀttre bild sÄ Àr det ju ett alternativ att se över.
Redigerat av Mushunt, 03 September 2021 - 19:20.
Postad 03 September 2021 - 19:30
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlÀgg
DÄ det ingÄr i kanalpaket stor sÄ kÀnns det meningslöst att betala extra pengar för det. Men blir det inte bÀttre bild sÄ Àr det ju ett alternativ att se över.
Jag har tvÄ paket lagom i mitt kollektiva avtal...att byta frÄn Lagom till Stor kostar 329:- sÄ det Àr inget alternativ
Postad 03 September 2021 - 20:51
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Jag har tvÄ paket lagom i mitt kollektiva avtal...att byta frÄn Lagom till Stor kostar 329:- sÄ det Àr inget alternativ
Nej det förstÄr jag. I mitt fall betalar jag 199:- för Stor och enbart HBO kostar 109:- sÄ för min del betalar jag gÀrna 90:- extra för att fÄ de övriga kanalerna.
Postad 04 September 2021 - 01:18
Neond13
-
Neond13
-
AnvÀndare
-
-
221 inlÀgg
AngÄende Telias 499kr abbonemang! SÄg att man sagt upp, men blivit erbjuden halva priset de första 6 mÄnaderna (249kr) och sedan 499kr resterande. Man lÄser sig ett Är, 374kr mÄnaden
Hur gör man för att fÄ det erbjudandet dÄ.. SÀger upp det pÄ telefon (kan man sÀga upp det pÄ nÄgot annat vis?) och fÄr man det dÀr direkt dÄ? PÄ mejl?
Tack
Postad 04 September 2021 - 07:13
mcmike
-
mcmike
-
Ăber-Guru
-
-
10990 inlÀgg
Hur gör man för att fÄ det erbjudandet dÄ.. SÀger upp det pÄ telefon (kan man sÀga upp det pÄ nÄgot annat vis?) och fÄr man det dÀr direkt dÄ? PÄ mejl?
Tack
Du ringer till uppsĂ€gning, sĂ„ ska du fĂ„ det direkt via telefonenđ
Redigerat av mcmike, 04 September 2021 - 07:18.
Postad 04 September 2021 - 10:02
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Du ringer till uppsĂ€gning, sĂ„ ska du fĂ„ det direkt via telefonenđ
Ăr det inte 1 mĂ„nads uppsĂ€gning? đ€·ââïž
Postad 04 September 2021 - 10:04
donadoni41
-
donadoni41
-
LĂ€rjunge
-
-
280 inlÀgg
Ăr det inte 1 mĂ„nads uppsĂ€gning? ââïž
Skulle nÀstan sÀga..Àr det inte en mÄnads vÀntetid i telefonkön... 
Postad 04 September 2021 - 10:18
mcmike
-
mcmike
-
Ăber-Guru
-
-
10990 inlÀgg
Ăr det inte 1 mĂ„nads uppsĂ€gning? ââïž
NĂ€ det tar vid nĂ€r gratis perioden Ă€r slutđ
Skulle nÀstan sÀga..Àr det inte en mÄnads vÀntetid i telefonkön... 
Alla har inte den upplevelsen med Telia, vĂ€ntade 4 minuter innan svarđ
Redigerat av mcmike, 04 September 2021 - 10:19.
Postad 04 September 2021 - 11:55
Krutrök
-
Krutrök
-
LĂ€rjunge
-
-
442 inlÀgg
Fortfarande, som det varit under huvuddelen av sommaren, Ă€r det ljudhack pĂ„ TV4, live via boxen! Ăr det faktiskt sĂ„ fĂ„ som bryr sig eller tittar bara pĂ„ play eller Ăčndviker TV4?
Postad 04 September 2021 - 13:14
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1300 inlÀgg
Fortfarande, som det varit under huvuddelen av sommaren, Ă€r det ljudhack pĂ„ TV4, live via boxen! Ăr det faktiskt sĂ„ fĂ„ som bryr sig eller tittar bara pĂ„ play eller Ăčndviker TV4?
Tittar nÀstan bara via Play-biblioteket, för att undvika reklamen. Kollar lite Nyhetsmorgon live innan jag Äker till jobbet, men har inte mÀrkt nÄgra ljudhack dÀr.
Ljudhacken sparas alltsÄ inte i Play, som SVT's bildstörningar gör?
Postad 04 September 2021 - 15:14
Iwarsson
-
Iwarsson
-
LĂ€rjunge
-
-
454 inlÀgg
Japp, samma hÀr. Totalt utan intresse frÄn Telia Àven via felanmÀlan.
Postad 05 September 2021 - 09:04
pallepaf
-
pallepaf
-
ForumrÀv
-
-
546 inlÀgg
Utöver de mikrohack i ljudet pĂ„ TV4 som du nĂ€mner Ă€r det lika frekvent Ă„terkommande mikrohack i bildöverföringen. Dessa mĂ€rks dock inte lika tydligt, dels för att de inte Ă€r överlappande med ljudhacken, dels för att det mĂ„ste vara en del rörelse i bilden för att ett otrĂ€nat öga ska notera dem. Av intresse vid felanalysen Ă€r att de aktuella ljud- och bildproblemen inte âfastnarâ vid inspelning med hĂ„rddisk. Jag har ocksĂ„ mĂ€rkt dem bara pĂ„ 4302-versionen av boxen och inte pĂ„ de Ă€ldre varianterna.
Kanske Markus kan kasta lite ljus över vad det kan vara eller i vart fall bekrĂ€fta att det Ă€r ett kĂ€nt fel och att felsökning/avhjĂ€lpning förhoppningsvis pĂ„gĂ„râŠ
Postad 05 September 2021 - 10:42
Krutrök
-
Krutrök
-
LĂ€rjunge
-
-
442 inlÀgg
Utöver de mikrohack i ljudet pĂ„ TV4 som du nĂ€mner Ă€r det lika frekvent Ă„terkommande mikrohack i bildöverföringen. Dessa mĂ€rks dock inte lika tydligt, dels för att de inte Ă€r överlappande med ljudhacken, dels för att det mĂ„ste vara en del rörelse i bilden för att ett otrĂ€nat öga ska notera dem. Av intresse vid felanalysen Ă€r att de aktuella ljud- och bildproblemen inte âfastnarâ vid inspelning med hĂ„rddisk. Jag har ocksĂ„ mĂ€rkt dem bara pĂ„ 4302-versionen av boxen och inte pĂ„ de Ă€ldre varianterna.
Kanske Markus kan kasta lite ljus över vad det kan vara eller i vart fall bekrĂ€fta att det Ă€r ett kĂ€nt fel och att felsökning/avhjĂ€lpning förhoppningsvis pĂ„gĂ„râŠ
Ja. jag har en 4302-box och kan verifiera att det Àven förekommer bildhack samtidigt med ljudhacken men att det Àr fÄ gÄnger man lÀgger mÀrke till dessa.
Postad 06 September 2021 - 15:11
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlÀgg
Trodde ett tag att det bara var jag som fortfarande hade störningar eftersom det varit tyst ett tag hÀr 
Ska bli intressant att se om Telia bekrÀftar felet eller om de fixar det i det tysta.
Postad 06 September 2021 - 18:38
anders_avantasia
-
anders_avantasia
-
LĂ€rjunge
-
-
373 inlÀgg
Precis bytt till 4k boxen. Upplever bÀttre bild nÀr jag stÀller om den till 1080 signal. Antar att tvn skalar upp bÀttre. FÄr helt enkelt slÄ pÄ 4k lÀget nÀr man ska se program i native 4k.
NÄn mer som mÀrkt detta? Precis bytt till 4k boxen. Upplever bÀttre bild nÀr jag stÀller om den till 1080 signal. Antar att tvn skalar upp bÀttre. FÄr helt enkelt slÄ pÄ 4k lÀget nÀr man ska se program i native 4k.
NÄn mer som mÀrkt detta?
Postad 06 September 2021 - 21:42
Mushunt
-
Mushunt
-
MĂ€stare
-
-
3278 inlÀgg
Precis bytt till 4k boxen. Upplever bÀttre bild nÀr jag stÀller om den till 1080 signal. Antar att tvn skalar upp bÀttre. FÄr helt enkelt slÄ pÄ 4k lÀget nÀr man ska se program i native 4k.
NÄn mer som mÀrkt detta?
NÄn mer som mÀrkt detta?
Finns la inte sÄ mÄnga kanaler som sÀnder i 4K i Telias utbud Ànnu. Men jag avstod den nya boxen och köpte en 4302 istÀllet dÄ jag vill ha kvar Netflix i boxen.
Postad 06 September 2021 - 21:51
tTW
-
tTW
-
LĂ€rjunge
-
-
337 inlÀgg
..och köpte en 4302 istÀllet dÄ jag vill ha kvar Netflix i boxen.
VÀxlar 4302 refresh rate pÄ utsignalen till 24 eller 23.976Hz automatiskt nÀr den spelar upp material pÄ Netflix som har motsvarande frame rate, sÄ man slipper ryck i bilden? Eller Ätminstone 60Hz sÄ moderna TV's kan neutralisera juddret frÄn 3:2 pulldown?
Postad 08 September 2021 - 07:46
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
VÀxlar 4302 refresh rate pÄ utsignalen till 24 eller 23.976Hz automatiskt nÀr den spelar upp material pÄ Netflix som har motsvarande frame rate, sÄ man slipper ryck i bilden? Eller Ätminstone 60Hz sÄ moderna TV's kan neutralisera juddret frÄn 3:2 pulldown?
Jag Àr ganska sÀker pÄ att appen inte gör det, detta dÄ det inte Àr nÄgot som boxen inte gör i normalfallet. Det har gjorts tester tidigare med att byta upplösning och framerate men dÄ mÄnga TV apparater har problem med detta var det inget vi införde. Boxen skickar ut bilden i det format som förhandlats fram över HDMI med utrustningen som Àr ansluten till boxen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 September 2021 - 08:08
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2534 inlÀgg
Det enda stÀllet jag har fÄtt information om problem med ljudet fortfarande pÄ TV4 Àr hÀr och det Àr svÄrt att göra nÄgot mer frÄn vÄran sida dÄ vi inte har nÄgon mer information Àn det ni skrivit. Vi har ju hittat ett fel med TV4 HD Stockholm tidigare i somras och det Àr ÄtgÀrdat. Vi har ju lite för lite information om vad som Àr fel med detta, men som ni beskriver det kan det vara som sÄ att det Àr problem med "buffer resync" men att det Àr sÄ kan jag inte sÀga med sÀkerhet. Detta fel beror normalt pÄ problem med nÀtet och att dataströmmen kommer fram i samma hastighet hela tiden. Om det Àr problem med detta Àr det nÄgot vi normalt kan se pÄ det data som rapporteras frÄn TV boxen men dÄ mÄste man aktivt leta efter detta. Vi kan Àven slÄ pÄ loggning av mycket mer data frÄn en TV box i nÄgra dagar för att analysera loggen nÀr felet "uppstÄr".
Det som vore bra att veta för oss vore ju om vilken version av TV4 problemet uppstÄr. Har ni inspelningsbar box och timeshift pÄslaget vore det bra att veta om felet finns ifall ni spolar tillbaka och tittar igen. Vi spelar ju in TV4 Stockholm sÄ ifall ni har TV4 Stockholm kan man Àven kolla om det Àr samma fel pÄ play materialet för vid samma tidpunkt.
Ni Àr vÀlkomna att skicka vilken identifikationskod ni har i era boxar via ett privat meddelande till mig sÄ kan jag slÄ pÄ loggningen sÄ vi kan kolla loggar nÀr ni har haft problemet efter det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 September 2021 - 09:11
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1065 inlÀgg
Det som vore bra att veta för oss vore ju om vilken version av TV4 problemet uppstÄr. Har ni inspelningsbar box och timeshift pÄslaget vore det bra att veta om felet finns ifall ni spolar tillbaka och tittar igen. Vi spelar ju in TV4 Stockholm sÄ ifall ni har TV4 Stockholm kan man Àven kolla om det Àr samma fel pÄ play materialet för vid samma tidpunkt.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hej testade att spola bakÄt och dÄ var det inget fel.
Men det har funnits pÄ inspelat material pÄ hd.
NÀr felet uppstÄr ser man pÄ förstÀrkaren att den tappar signalen.
Var mycket hack före 9:00 men sen efter nyheterna har jag inte mÀrkt nÄgot.
Kan ocksĂ„ vara sĂ„ att 4-vĂ€st har varit nĂ„got bĂ€ttre Ă€n 4-GBG. Ăverbelastning?
Postad 08 September 2021 - 10:02
tTW
-
tTW
-
LĂ€rjunge
-
-
337 inlÀgg
Jag Àr ganska sÀker pÄ att appen inte gör det, detta dÄ det inte Àr nÄgot som boxen inte gör i normalfallet. Det har gjorts tester tidigare med att byta upplösning och framerate men dÄ mÄnga TV apparater har problem med detta var det inget vi införde. Boxen skickar ut bilden i det format som förhandlats fram över HDMI med utrustningen som Àr ansluten till boxen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Det lÄter mÀrkligt, AppleTV's , BluRay-spelare och allehanda mediaspelare skiftar bÄde upplösning och framför allt refresh rate mellan 50, 60 och 24Hz pÄ utsignalen för att matcha bildfrekvensen pÄ det som spelas upp, sÄ bilden blir felfri och korrekt istÀllet för korrupt och ryckig, och alla TV-apparater med HDMi-ingÄng brukar klarar av denna upplösnings- och frekvensvÀxling finfint, eftersom det Àr en sjÀlvklar grundlÀggande och nödvÀndig funktionalitet om man vill slippa ryck i bilden som inte har dÀr att göra, men med just eran box sÄ blev det alltsÄ problem med TV-apparaterna?
Ni kanske kan titta pÄ det igen, och se om ni kan ordna sÄ era boxar skifta till 23.976 eller 24Hz nÀr det Àr sÄdant material pÄ Netflix, och 60Hz vid 30fps-material i Youtube-appen?
Postad 08 September 2021 - 16:32
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1065 inlÀgg
Hej testade att spola bakÄt och dÄ var det inget fel.
Men det har funnits pÄ inspelat material pÄ hd.
NÀr felet uppstÄr ser man pÄ förstÀrkaren att den tappar signalen.
Var mycket hack före 9:00 men sen efter nyheterna har jag inte mÀrkt nÄgot.
Kan ocksĂ„ vara sĂ„ att 4-vĂ€st har varit nĂ„got bĂ€ttre Ă€n 4-GBG. Ăverbelastning?
Kan tillÀgga att om jag backar ca: 30s. och lÄter programmet spelas upp med den fördröjningen sÄ blir det inga störningar.
Var en del nÀr jag började kolla pÄ efter fem, men inga med fördröjningen igÄng.
2 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|