Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Dagens bild *

35131 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#32601

Postad 17 February 2015 - 17:04

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Nu snackar vi grodperspektiv Ronny :)



#32602

Postad 17 February 2015 - 18:03

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Fint Ronny och Pingo

#32603

Postad 17 February 2015 - 22:05

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Tackar!

16561964731_3c573a8047_z.jpg
EF2000_roars_RIAT_2014 by Pingo2002, on Flickr



#32604

Postad 18 February 2015 - 09:24

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0

Sexigt pingo!

 

Trying to do the duckface.

Bifogad fil  20150208_2069_fornfoto - 1-200 sec at f - 2,8 ISO 125 - 200 mm.jpg   103.49K   0 Antal nerladdningar



#32605

Postad 18 February 2015 - 11:52

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Grymt på snigeln och grodan Ronny!

Cool bild Pingo.

Fint porträtt Johan, men hon får nog öva lite till på duckfejset. :)

 

16537916006_37f6024c08_z.jpg

1-1250 sec at f - 2,0, ISO 100, 35 mm, IMG_4157.jpg by b.lok, on Flickr



#32606

Postad 18 February 2015 - 14:50

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0

Härlig bild Björn!



#32607

Postad 19 February 2015 - 12:39

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Tack Johan!

 

16376452060_7c9b718dd1_z.jpg

1-320 sec at f - 3,2, ISO 100, 35 mm, IMG_4144.jpg by b.lok, on Flickr



#32608

Postad 19 February 2015 - 13:38

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

He he he Johan......ser ut som tonårstjejerna brukar göra med sina selfies :)

 

Grymt bra bild Björn...och den sista med !



#32609

Postad 19 February 2015 - 15:11

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

20140530_2.jpg



#32610

Postad 19 February 2015 - 22:46

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Trying to do the duckface.

  :lol: 
 

 

1-1250 sec at f - 2,0, ISO 100, 35 mm, IMG_4157.jpg by b.lok, on Flickr

 

Coooool bild
 

Bra morgan, gillart!



#32611

Postad 20 February 2015 - 07:34

overhard
  • overhard
  • Über-Guru

  • 12974 inlägg
  • 0

Ibland undrar jag om du alltid har tur Björn eller om du liksom bara fotar när ljus och omgivning är perfekta. Sjukt skön bild men OMG vilken liten bländare du använt!?! Hade gluggen hakat upp sig i kylan eller nåt? :P



#32612

Postad 20 February 2015 - 10:37

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Tackar Morgan och Micke!

 



Ibland undrar jag om du alltid har tur Björn eller om du liksom bara fotar när ljus och omgivning är perfekta. Sjukt skön bild men OMG vilken liten bländare du använt!?! Hade gluggen hakat upp sig i kylan eller nåt? :P

Njae, det är väl snarare så att jag endast postar de bra bilderna i detta eminenta forum. :) Hehe, jag har hört nåt om att landskapsfotografer brukar blända ner och nu var det ju liksom lite landskapsbild så jag tänkte att jag skulle prova på. :)

Tack Johan!

 

15948682933_92d1fb9c0b_z.jpg

1-2500 sec at f - 2,5, ISO 100, 35 mm, IMG_4163.jpg by b.lok, on Flickr



#32613

Postad 20 February 2015 - 22:32

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Snygga bilder Björn 

 

16592325132_23f444bc1f_b.jpg
Nikkor 50 F1.2 Ai-s by Ronny Olsson, on Flickr


#32614

Postad 20 February 2015 - 23:39

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

sinnesjuk bokeh där Ronny... smarrigt



#32615

Postad 21 February 2015 - 09:08

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

sinnesjuk bokeh där Ronny... smarrigt

+1

16383952327_c82a1e0e87_z.jpg
1-125 sec at f - 1,4, ISO 5000, 35 mm, IMG_4051-2.jpg by b.lok, on Flickr

#32616

Postad 21 February 2015 - 14:21

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Grymma bilder Björn, mycket bra !!

Ronny.......ett ord.... WOW, riktigt grym bild !!

 

Hitta en snödroppe idag...

20150221_2.jpg



#32617

Postad 21 February 2015 - 16:10

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Snyggt Morgan, hade varit intressant att sett vidare i dropparna

#32618

Postad 21 February 2015 - 16:19

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Snyggt Morgan, hade varit intressant att sett vidare i dropparna

Tack que :)

Hur menar du med vidare i dropparna ?



#32619

Postad 21 February 2015 - 16:45

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0
Det var nog inte så tydligt :), jo man ser ju fler snödroppar i droppen (tror jag) så det hade varit intressant att se mer in i dropparna och sett om det fanns några fina bilder inne i dropparna. Dropparna ser ju ut att vara klara så det hade kunnat bli fina effekter

#32620

Postad 21 February 2015 - 17:04

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Härlig bild Björn, dramatiskt

 

 

 

Hitta en snödroppe idag...

 

Fint Morg!

 

Bifogad fil  14 mm_1-200 sec at f - 3-5_ISO 2000.jpg   565.61K   0 Antal nerladdningar



#32621

Postad 21 February 2015 - 21:30

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3695 inlägg
  • 0

Jädrigt bra bild Micke. En sådan bild som verkligen skriker färg-färg-färg.



#32622

Postad 21 February 2015 - 22:46

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Tackar 

Grymt bra MIcke 

Finfint Morgan och Björn 

 

klick

16605026935_c65fe7bf1a_h.jpg
Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr


#32623

Postad 21 February 2015 - 22:48

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Tackar! Snyggt Morgan och Ronny..härligt!

Fixade lite med några gamla bilder...

16417732818_d08246910a_z.jpg
Biltema_Spitfire_Eslov by Pingo2002, on Flickr



#32624

Postad 22 February 2015 - 08:49

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Tack Micke, Ronny, pingo !

 

Micke...Härlig och färglad bild :)

Ronny...Riktigt mysig bild !

Pingo....Mycket snyggt fotat och komp !



#32625

Postad 22 February 2015 - 09:20

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Jädrigt bra bild Micke. En sådan bild som verkligen skriker färg-färg-färg.

Men tack så mycket Velo!

 

 

Grymt bra MIcke 

Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr

 

Tack Ronny. Härlig bild själv, gillar ramen på denna. Ser ut som en canvas pga av skuggkanten

 

Skön bild!

 

Micke...Härlig och färglad bild :)

Tack Morgan

 

Bifogad fil  42 mm_1-400 sec at f - 5-6_ISO 200.jpg   289.09K   0 Antal nerladdningar



#32626

Postad 22 February 2015 - 09:31

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

Grymt på snigeln och grodan Ronny!

Cool bild Pingo.

Fint porträtt Johan, men hon får nog öva lite till på duckfejset. :)

 

16537916006_37f6024c08_z.jpg

1-1250 sec at f - 2,0, ISO 100, 35 mm, IMG_4157.jpg by b.lok, on Flickr

 

Härliga bild med goa färger och känsla.

Härlig bild Björn, dramatiskt

 

Fint Morg!

 

attachicon.gif14 mm_1-200 sec at f - 3-5_ISO 2000.jpg

 

Mkt trevlig bild med symmetrin och färgerna. Grabbens extremt färgranna kläder drar åt sig blicken. :)

 

Tackar 

Grymt bra MIcke 

Finfint Morgan och Björn 

 

klick

16605026935_c65fe7bf1a_h.jpg
Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr

 

Lugnt o stillsamt. :)

 


Redigerat av xray, 22 February 2015 - 09:33.


#32627

Postad 22 February 2015 - 11:49

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0
Tack så mycket Morgan, Micke, Ronny och X!

Fint på snödroppen Morgan.
Härligt kompat på lillgrabben Micke!
Skön bild Ronny, behaglig att titta på.

16407041038_05c1d2154e_z.jpg
1-2500 sec at f - 1,4, ISO 100, 35 mm, IMG_3963-2.jpg by b.lok, on Flickr

Redigerat av knobloch, 22 February 2015 - 11:50.


#32628

Postad 22 February 2015 - 19:28

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0
Tackar 
Skön bild Björn 
 
 
klick
@ f1.2
15993943193_bd4943b91c_o.jpg
Sony A7 + Nikon NIKKOR 50mm f/1.2 AIS by Ronny Olsson, on Flickr

Edit.. ser att det blev lite konstig ram.. jaja det får vara så :)

Redigerat av Unregistered6e59ce73, 22 February 2015 - 19:30.


#32629

Postad 22 February 2015 - 19:43

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

 
klick
@ f1.2
Sony A7 + Nikon NIKKOR 50mm f/1.2 AIS by Ronny Olsson, on Flickr

Edit.. ser att det blev lite konstig ram.. jaja det får vara så :)

Grym bild Ronny!

#32630

Postad 22 February 2015 - 19:46

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Tack Björn !

Riktigt fin bild själv !

 

Ronny, härlig och snygg bild !



#32631

Postad 23 February 2015 - 09:26

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Tack, tack.

Häftigt Ronny! Var det imma på objektivet eller har du gjort något i efterbehandlingen? Ser väldigt drömskt ut.

 

Lite som den här, hade haft kameran ute i kylan och kom in i värmen...

 

16562654805_ea3b13e0b8_b.jpg



#32632

Postad 23 February 2015 - 10:44

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11229 inlägg
  • 0

Väldigt bra Ronny



#32633

Postad 23 February 2015 - 18:42

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

16439494199_0f39036763_o.jpg

Sony A7 + Mamiya 110/2.8 N by tomkoivu, on Flickr



#32634

Postad 23 February 2015 - 18:57

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

Skön dimma Ronny!

 

Bra fångat Björn. Inte så lätt att se om objektivet är immigt... :)



#32635

Postad 23 February 2015 - 19:22

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10303 inlägg
  • 0

Tackar.. tror det blev så av gräset framför objektivet 

Finfint Björn och Xray :)

 

Bilden direkt från kameran... objektivet ger en rätt stark vinjett på f1.2 men undra här om 

inte motljusskyddet hjälper till lite

 

16625033581_af9764faef_o.jpg

Sony A7 + Nikon NIKKOR 50mm f/1.2 AIS by Ronny Olsson, on Flickr


Redigerat av Unregistered6e59ce73, 23 February 2015 - 19:27.


#32636

Postad 23 February 2015 - 20:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Riktigt bra Björn, !!!

Fint Xray !

Riktigt härlig bild Ronny !!



#32637

Postad 24 February 2015 - 08:19

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Nöjd med Mamiyan x? Jag skulle vilja se ett porträtt taget med det objektivet, lär vara som klippt och skuret för det. :)

 

Bra fångat Björn. Inte så lätt att se om objektivet är immigt... :)

Tack, jag torkade av objektivet precis innan jag tog bilden så att AF kunde hitta, det började imma igen direkt efter att man hade torkat av så man fick vara snabb.

 

Tackar.. tror det blev så av gräset framför objektivet 

Finfint Björn och Xray :)

 

Bilden direkt från kameran... objektivet ger en rätt stark vinjett på f1.2 men undra här om 

inte motljusskyddet hjälper till lite

 

 

Sony A7 + Nikon NIKKOR 50mm f/1.2 AIS by Ronny Olsson, on Flickr

Det är häftig karaktär på det där objektivet. Man blir något sugen på f/1,2.

 

Riktigt bra Björn, !!!

Fint Xray !

Riktigt härlig bild Ronny !!

Tack Morgan!

 

16408116949_fe0dbc25c3_z.jpg

1-320 sec at f - 1,4, ISO 2000, 35 mm, IMG_4026-2.jpg by b.lok, on Flickr



#32638

Postad 24 February 2015 - 12:22

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

Nöjd med Mamiyan x? Jag skulle vilja se ett porträtt taget med det objektivet, lär vara som klippt och skuret för det. :)

 

Tack, jag torkade av objektivet precis innan jag tog bilden så att AF kunde hitta, det började imma igen direkt efter att man hade torkat av så man fick vara snabb.

 

Det är häftig karaktär på det där objektivet. Man blir något sugen på f/1,2.

 

Tack Morgan!

 

1-320 sec at f - 1,4, ISO 2000, 35 mm, IMG_4026-2.jpg by b.lok, on Flickr

Har inte haft möjlighet att fota porträtt med Mamiya ännu, men den kommer säkert funka bra då också. :) Gillar färgerna den ger. Rejält konstruerad och trots detta är den inte stor eller tung. Men givetvis blir den inte så nätt när den kopplas på Sony A7 eftersom adaptern är lite lägre. Saknat ett macro objektiv sedan jag sålde Sigma 150/2.8 macro. Hade inte riktigt lust att lägga ca 6000 kr på ett sådant, så det fick bli en Mamiya 110/2.8. Ingen macroobjektiv för sig, men det lilla jag testat verkar Mamiyan funka ypperligt med förlängsingrör.



#32639

Postad 24 February 2015 - 19:58

Unregistered37710561
  • Unregistered37710561
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Bifogad fil  big balls.jpg   846.9K   0 Antal nerladdningar

 

sökte i arkivet efter lite sommarbilder och hittade dessa bollar från juni. känns som jag inte sett en solstråle på en månad nu, grått grått och vitt och lite mera grått där ute,...... vill ha vår nu!



#32640

Postad 24 February 2015 - 20:17

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

  • 12727 inlägg
  • 0

Mycket bra Björn !!

David, nu längtar man efter varmare väder :)



#32641

Postad 25 February 2015 - 09:34

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Har inte haft möjlighet att fota porträtt med Mamiya ännu, men den kommer säkert funka bra då också. :) Gillar färgerna den ger. Rejält konstruerad och trots detta är den inte stor eller tung. Men givetvis blir den inte så nätt när den kopplas på Sony A7 eftersom adaptern är lite lägre. Saknat ett macro objektiv sedan jag sålde Sigma 150/2.8 macro. Hade inte riktigt lust att lägga ca 6000 kr på ett sådant, så det fick bli en Mamiya 110/2.8. Ingen macroobjektiv för sig, men det lilla jag testat verkar Mamiyan funka ypperligt med förlängsingrör.

Aha, du har sålt makrot? Antar att man kan "mackra sig" ganska bra med förlängningsrör (=mellanring?) också. Kanske skulle investera i ett sånt till våren. Är det som med alla andra fotoprylar att ju dyrare desto bättre, eller kommer man undan med ett billigt? Hur funkar det med fokus när man kör mellanring, är det som med försättslins (ex.vis Raynox som jag har) där det i princip endast funkar att fokusera på ett visst avstånd?

 

Mycket bra Björn !!

David, nu längtar man efter varmare väder :)

Tack Morgan!

 

 

16450456568_cf36cbd34a_z.jpg

1-250 sec at f - 2,0, ISO 4000, 50 mm, IMG_4607.jpg by b.lok, on Flickr



#32642

Postad 25 February 2015 - 13:16

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

Aha, du har sålt makrot? Antar att man kan "mackra sig" ganska bra med förlängningsrör (=mellanring?) också. Kanske skulle investera i ett sånt till våren. Är det som med alla andra fotoprylar att ju dyrare desto bättre, eller kommer man undan med ett billigt? Hur funkar det med fokus när man kör mellanring, är det som med försättslins (ex.vis Raynox som jag har) där det i princip endast funkar att fokusera på ett visst avstånd?

...

Jepp, det var nog 2 år sedan jag gjorde mig av med den... :)

 

Nackdelen med förlängningsringar (=mellanring) är att fokusavståndet blir väldigt begränsad med dessa påkopplade (se bifogad bild nedan, baserad på data som fanns på http://www.redisonel.../m645tubes.html). Detta innebär att man kan behöva byta förlängningsring ifall den förstoring önskas ligger utanför fokusområdet. En annan nackdel  ju längre röret är ju större blir ljusbortfallet till sensorn. Största fördelen med mellanringsmetoden är att den saknar ljusbrytande lins. Extra linselement av sämre kvalité är ingen höjdare då de med mkt stor sannolikhet försämrar bildvalitén.

 

Bifogad fil  focusdist.jpg   80.06K   0 Antal nerladdningar

Graf: Max och min fokusavstånd för Mamiya 110/2.8 för sex olika rörlängder. Ur denna ser man att en längre mellanring gör att fokusområdet krymper.

 

Finns ju macro bellows som gör att man slipper byta mellanringar vilket är betydligt smidigare. En dyrare lösning än mellanringar dock.

 

Det bästa är förmodligen att satsa på ett dedikerat macroobjektiv om man är petig. Dessa har ju optimerats för kortare fokusavstånd, och så går det att fokusera mot oändligheten...

 

Kikade även på Mamiya 120mm f/4 macro A som lär vara riktigt bra, men den är dyrare... Ingen pejl på om den ger 1:1 förstoring.

 

Edit: Ändrat text till graf och figur... nu äntligen bör den vara ok. :)


Redigerat av xray, 25 February 2015 - 14:24.


#32643

Postad 25 February 2015 - 13:25

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

Björn: Jag har lagt ca 2000 kr för min Mamiya 110/2.8 N och Fotodiox pro Mamiya 645 till Sony E konverter samt två förlängningsrör (Mamiya extension tube 1 och 3). Objektivet är väldigt ovanlig och kan ofta hamna på ett liknande pris ensam. Köpt från Japan (Ebay budgivning).


Redigerat av xray, 25 February 2015 - 13:27.


#32644

Postad 25 February 2015 - 14:42

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Tack för det utförliga svaret! Har sparat länken och grafen som favoriter i nörd-mappen. :)

För mig skulle makrofoto vara ett perfekt tidsfördriv när jag inte har något annat att fota, men när man är med barnet/barnen hela tiden så har man ju porträttmotiv så det räcker och blir över. Det är ibland när lilltjejen sover eller liknande som Raynox-linsen har åkt på, men annars är det sällan den används. Därför skulle eventuellt mellanringar vara lite intressant. Tror att det blir att investera i ett dedikerat makroobjektiv någon gång i framtiden, när barnen är större kanske. Fast det som ligger närmast i köphorisonten är nog fortfarande Canons 135/2, så mellanringar kanske får vänta lite ändå.

 

EDIT: Man bor ju inte nära havet, och naturen precis runt knuten bjuder inte exakt på jättespännande landskapsmotiv, det är lite därför det känns som att makro skulle vara ett bra komplement till porträttfotandet.


Redigerat av knobloch, 25 February 2015 - 14:45.


#32645

Postad 25 February 2015 - 16:25

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Som vanligt smyger jag omkring här och beundrar era bilder. Har inte haft mycket tid att ägna mig åt kameran men idag så förevigade jag lite vårtecken.

Bifogad fil(er)



#32646

Postad 25 February 2015 - 17:33

xray
  • xray
  • Guru

  • 4296 inlägg
  • 0

Tack för det utförliga svaret! Har sparat länken och grafen som favoriter i nörd-mappen. :)

För mig skulle makrofoto vara ett perfekt tidsfördriv när jag inte har något annat att fota, men när man är med barnet/barnen hela tiden så har man ju porträttmotiv så det räcker och blir över. Det är ibland när lilltjejen sover eller liknande som Raynox-linsen har åkt på, men annars är det sällan den används. Därför skulle eventuellt mellanringar vara lite intressant. Tror att det blir att investera i ett dedikerat makroobjektiv någon gång i framtiden, när barnen är större kanske. Fast det som ligger närmast i köphorisonten är nog fortfarande Canons 135/2, så mellanringar kanske får vänta lite ändå.

 

EDIT: Man bor ju inte nära havet, och naturen precis runt knuten bjuder inte exakt på jättespännande landskapsmotiv, det är lite därför det känns som att makro skulle vara ett bra komplement till porträttfotandet.

Tyckte det var bra o infoga en graf också. Finfint att ha det så tydligt som möjligt.  :D  :P  Hade själv lite svårt att tyda siffrorna i länken ovan pga de ickemetriska enheterna.

 

För mig passar en billigare variant av macroobjektiv speciellt då jag inte fotar så mkt macro. Kanske blir det en dedikerad macro i framtiden för mig också, fast om jag fotar med Sony A7 då också vill jag ha en med bländarring. Som tur finns ju Zeiss att "luta sig tillbaka" på här... B)



#32647

Postad 25 February 2015 - 20:51

pingo2002
  • pingo2002
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

16439337167_d3590de51f_z.jpg
The_sunset by Pingo2002, on Flickr



#32648

Postad 25 February 2015 - 20:52

Mikael_R
  • Mikael_R
  • Über-Guru

  • 15622 inlägg
  • 0

Fint komp Pingo, gillar bryggan i förgrunden



#32649

Postad 25 February 2015 - 21:09

Unregistered37710561
  • Unregistered37710561
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Bifogad fil  ogräs.jpg   87.97K   0 Antal nerladdningar

 

Det får bli lite ogräs från förra sommaren idag för att muntra upp mig. Vädret suger as jus nu. Bara grått som vanligt.

 

-Mycket trevlig bild pingo, gillar den.



#32650

Postad 26 February 2015 - 08:21

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4023 inlägg
  • 0

Tyckte det var bra o infoga en graf också. Finfint att ha det så tydligt som möjligt.  :D  :P  Hade själv lite svårt att tyda siffrorna i länken ovan pga de ickemetriska enheterna.

 

För mig passar en billigare variant av macroobjektiv speciellt då jag inte fotar så mkt macro. Kanske blir det en dedikerad macro i framtiden för mig också, fast om jag fotar med Sony A7 då också vill jag ha en med bländarring. Som tur finns ju Zeiss att "luta sig tillbaka" på här... B)

Ja, vem f*n använder ickemetriska enheter.. Dumma jänkare, kom in i 2000-talet.  :D

 

Ja, ett Zeiss nån gång i framtiden vore ju inte fel. Man behöver ju inte direkt AF på ett makro. Typ ett sånt där makro planar 100mm som Ronny har vore ju inte fel.

 

The_sunset by Pingo2002, on Flickr

Snyggt!

 

16430385457_0da79c3f8e_z.jpg

1-400 sec at f - 2,0, ISO 2000, 50 mm, IMG_4470.jpg by b.lok, on Flickr





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.