Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
12255 svar till detta ämne
Postad 06 september 2008 - 06:57
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Jag har likadant problem, dock stör jag mig mest på textningen som inte hänger med.
Jag stör mig också på osynket med texten på Disc HD. Remsorna kommer 2 sek för sent. Samma fel på Nat Geo HD oftast. Kan ni nte ringa till CD o felanmäla. Har gjort detta själv men inget verkar hända!!! Fler behöver nog ringa... Lundis
Redigerat av lundis68, 06 september 2008 - 06:58.
Postad 06 september 2008 - 07:32
BenganJ
-
BenganJ
-
Användare
-
-
160 inlägg
Någon mer som haft problem med ljudet på SVT HD idag, det bryter, lite skorrande?
Japp, samma fel jag också men på SVT1 med 5.1 var ljudet bra. "Temporary glitch in the Matrix?"
Postad 06 september 2008 - 08:22
Martin_P
-
Martin_P
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Japps, det gick knappt att se Doobidoo i går på SVT HD pga ljudet....
Postad 06 september 2008 - 09:01
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Jag har problem med att spela upp material från hårddisken. En del går inte att spela upp alls och annat stannar av sig själv coh man får stoppa filmen för att sedan fortsätta. Problemet är inte när man tittar på en film, utan när man vill föra över den till DVD-brännarens hårddisk. Det är 77% inspelat på hårddisken f.n och temperaturen på HD är c:a 39-40 grader. Någon som haft samma problem? Finns det över huvud taget något underhållsprogram till HD?
Redigerat av Huddingebo, 06 september 2008 - 09:02.
Postad 06 september 2008 - 09:27
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag har problem med att spela upp material från hårddisken. En del går inte att spela upp alls och annat stannar av sig själv coh man får stoppa filmen för att sedan fortsätta. Problemet är inte när man tittar på en film, utan när man vill föra över den till DVD-brännarens hårddisk. Det är 77% inspelat på hårddisken f.n och temperaturen på HD är c:a 39-40 grader. Någon som haft samma problem? Finns det över huvud taget något underhållsprogram till HD?
Hej, förstår inte skillnaden mellan att titta på en film från HDD och att föra över den till en DVD recorders HDD? För HDD boxen så är det ju samma uppgift, den enda är väl att du använder SCART i det ena fallet och HDMI i det andra. Fortsätter boxen att spela filmen till TV'n (HDMI eller SCART) medan länken till DVD recorden stoppar? Har inte haft några problem med överföringar. Kanske kan en fabriksåtersällning göra någon nytta, men tveksamt. Kanske försöka att minska mängden som finns på HDD'n, men det är väl det som du försöker göra med överföringen
Postad 06 september 2008 - 10:44
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Med en så liten hårddisk som boxen har och två skiftjobbande gäller det att hitta tillfälle till att se film och då samlar man på sig filmer under arbetsintensiva perioder. Sedan brukar vi bränna skivor för att se via vår projje som finns på ett helt annan plats i huset. Jag har tillskrivit C problemen och hoppas få något svar, men tänkte att någon i forumet haft samma problem och även fått en lösning på det
Edit. Med tre inskickade boxar som fallerat känns det inte säkert att spara något på boxen.
Redigerat av Huddingebo, 06 september 2008 - 10:49.
Postad 06 september 2008 - 14:44
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Hej, förstår inte skillnaden mellan att titta på en film från HDD och att föra över den till en DVD recorders HDD? För HDD boxen så är det ju samma uppgift, den enda är väl att du använder SCART i det ena fallet och HDMI i det andra. Fortsätter boxen att spela filmen till TV'n (HDMI eller SCART) medan länken till DVD recorden stoppar?
Har inte haft några problem med överföringar. Kanske kan en fabriksåtersällning göra någon nytta, men tveksamt. Kanske försöka att minska mängden som finns på HDD'n, men det är väl det som du försöker göra med överföringen
Skillnaden är troligen att TV:n inte bryr sig om de små korta digital "copy protection" signaler som kommer ibland. Jag har själv en ICOS macromaster mellan box och recorder och ser att copy protection lampan blinkar till ibland... Den tvättar dock bort dessa just för att man inte ska få dessa problem.
Postad 06 september 2008 - 15:00
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Skillnaden är troligen att TV:n inte bryr sig om de små korta digital "copy protection" signaler som kommer ibland. Jag har själv en ICOS macromaster mellan box och recorder och ser att copy protection lampan blinkar till ibland...
Den tvättar dock bort dessa just för att man inte ska få dessa problem.
Med den första mjukvaran så gick det ju inte att kopiera alls, detta åtgärdades i en mjukvarufix (en av de första). Därefter så har jag inte haft några problem med överföring mellan box och DVD recorder eller via externingång på tv-kort till PC. Jag trodde att man stängde av copy protection i uppdateringen?
Postad 06 september 2008 - 15:14
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Problemet är även när jag spelar upp för att se det inspelade stannar filmen av sig själv mitt i, det är bara att stoppa inspelningen och starta den igen. Så det är inte relaterat till kopierinsskyddet, utan boxen själv.
Postad 06 september 2008 - 15:32
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Problemet är även när jag spelar upp för att se det inspelade stannar filmen av sig själv mitt i, det är bara att stoppa inspelningen och starta den igen. Så det är inte relaterat till kopierinsskyddet, utan boxen själv.
Ok, så det är inte bara vid kopieringen. Skulle försöka med en fabriksåterställning (du förlorar inget på HDD med detta, men du får ställa in favoriter igen), tror faktiskt att jag hade problem med uppspelning, att den hängde sig, och det fixades med en återställning. Om inte det fungerar så är det nog bara att byta ut den.
Postad 06 september 2008 - 16:37
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Gjorde en fabriksåterställning och efter det en uppspelning som stannade efter 2,5 minuter. Så det blir väl box 4 som skall bytas ut.
Postad 06 september 2008 - 16:41
tv-kort
-
tv-kort
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Är det nån mer som har störningar på Eurosport HD?
Bilden försvinner en kort stund och det blir helt grönt istället. (Ljudet försvinner inte.)
Postad 06 september 2008 - 18:41
oibmeh
-
oibmeh
-
Användare
-
-
115 inlägg
Någon annan i Stockholmstrakten som har dålig signalstyrka ikväll? Det regnar lätt men absolut inget störtregn men jag har ingen bild på TV 4 HD, SVT HD och även några andra HD-kanaler. SD-kanalerna fungerar bra.
/oibmeh
Postad 06 september 2008 - 18:50
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Någon annan i Stockholmstrakten som har dålig signalstyrka ikväll? Det regnar lätt men absolut inget störtregn men jag har ingen bild på TV 4 HD, SVT HD och även några andra HD-kanaler. SD-kanalerna fungerar bra.
/oibmeh
Jag bor själv i Stockholmstrakten, lite söderöver, och har perfekt bild på samtliga HD och SD-kanaler. Scrollade just igenom ett hyrde av kanaler. Har kollat om du har fri sikt till Thor? Minsta lilla riska från ett träd kan förstöra mottagningen. Vet själv då jag har en stor björk på tomten som växer och behöver trimmas emellanåt för att sikten ska vara fri. Wasgo
Redigerat av Unregistered7ae15c99, 06 september 2008 - 19:18.
Postad 06 september 2008 - 20:11
juhakka
-
juhakka
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Fjärren lagrar ej kommandon såsom en multifjärr gör, dvs man måste trycka en gång för varje åtgärd boxen ska göra. Med en multifjärr kan man ju trycka snabbt 10 gånger och sedan släppa så bläddrar det på i kanallistan. Sedan är boxen seg i sig på att reagera på kommandon. Rena katastrofen jämfört med Comboboxen, tex.
Var kanske lite otydlig. Mitt största problem med boxen är att jag måste trycka flera gånger, tre, kanske fyra gånger innan boxen tar kommandot, ex byta kanal. Verkar inte ha med fjärren att göra utan boxen som inte reagerar. Nån annan som haft samma trubbel?
Postad 06 september 2008 - 20:32
mindwipe
-
mindwipe
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Det jag har läst i denna extrema långa tråd så kan det bero på vilken typ av tv man har, kommer tyvärr inte ihåg vilken det var problem med men det kanske någon annan kan svara på eller om det går att söka fram det.
Har du LCD eller Plasma? Prova att stänga av tv'n och se om det funkar bättre.
Redigerat av mindwipe, 06 september 2008 - 20:34.
Postad 06 september 2008 - 20:34
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Var kanske lite otydlig. Mitt största problem med boxen är att jag måste trycka flera gånger, tre, kanske fyra gånger innan boxen tar kommandot, ex byta kanal. Verkar inte ha med fjärren att göra utan boxen som inte reagerar. Nån annan som haft samma trubbel?
Visst, det tror jag de flesta har som har originalfjärren. Man får rikta den rakt mot mottagaren och ge den ett "fint rent skott" därefter får man vänta och se om det tog, om inte så får man ge den ett nytt skott.
Postad 06 september 2008 - 21:40
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Logitech Harmony 525 finns åter att köpa hos Kjelle för 499:-. Rekommenderar den varmt. Den löser många smärre problem.
Wasgo
Postad 07 september 2008 - 07:30
juhakka
-
juhakka
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tack för svar.
Har en plasma och det är helt klart att det är det som är problemet. Funkar bra mycket bättre med tv:n avstängd. Finns det nån bot utan att byta fjärr? Och kan nån förklara fenomenet. Jag hajjar då inte...
Postad 07 september 2008 - 07:40
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tack för svar.
Har en plasma och det är helt klart att det är det som är problemet. Funkar bra mycket bättre med tv:n avstängd. Finns det nån bot utan att byta fjärr? Och kan nån förklara fenomenet. Jag hajjar då inte...
Det är inte plasma i sig utan frontglaset. Jag har tex inte så mycket problem (med orginalfjärren) och har en PX700 som ju har antireflexglas. Varför det skulle funka med TVn avstängd är dock underligt för jag trodde det handlade om att IR-ljuset reflekterades av frontglaset på TVn.
Postad 07 september 2008 - 07:42
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Tack för svar.
Det finns en hel del skriviet om detta i tråden, men en riktig förklaring vet jag inte om jag sett. I huvudsak så tror jag det gäller Plasma och LCD med ljussensor där ljuset i bilden regleras efter ljuset i rummet. På något sätt så stör detta sensorn på boxen. En teori kan vara om det är mörkt i rummet så är det enbart fjärrkommandon som boxen fångar upp, om TV'n är på så ligger det ut något som boxen reagerar på och som ligger som en brusmatta som kommandon från fjärren måste "tas sig över", en helt pesonlig uppfattning. Skulle tro att en skärmning är en möjlighet, några har byggt tunnlar mot sensorn eller att sätta upp någon skärmvägg. Det bästa vore såklart att Sagem förbättrade överföringen. Sagem gjorde något vid en mjukvaru-uppdatering tidigare som gjorde att några fick det bättre och några sämre
Postad 07 september 2008 - 09:24
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Det vore ju en fördel om boxen skickade ut en siffra på tv'n så man vet att den har tagit emot en signal.
Annars finns ju risken att man toktrycker & boxen hänger sig, kanalbytet går ju inte direkt fort.....
Postad 07 september 2008 - 13:27
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Om man lär sig kanalnumren utantill och använder denna metod, syns det direkt i displayen på boxen och man vet om man tryckt rätt eller fel. Funkar jättebra tycker jag!
Wasgo
Postad 07 september 2008 - 13:48
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
@Wasgo
Det gäller ju bara om man har en tv precis vid boxen.
Blir svårare från barnens tv-rum, biorum & mitt sovrum, ser inte boxen därifrån.
Går jag via epg så e de ju inga problem men ibland så vill man ju zappa bara
Postad 07 september 2008 - 14:31
mindwipe
-
mindwipe
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Tryck på OK så får du upp kanallistan utan att gå via den slöa EPG'n.
Postad 07 september 2008 - 15:04
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
@Wasgo Det gäller ju bara om man har en tv precis vid boxen. Blir svårare från barnens tv-rum, biorum & mitt sovrum, ser inte boxen därifrån. Går jag via epg så e de ju inga problem men ibland så vill man ju zappa bara 
Du tycks ha en lite komplicerad tvmilljö om jag får säga!  Antagligen en sån där cardsplitter jag läst om. Då kan det vara svårt att lösa ditt dilemma. Wasgo
Postad 07 september 2008 - 15:32
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
@mindwipe
Jo jag känner till kanallistan, den använder jag aldrig, förutsätter att man vet vad som sänds.
Zappar gör jag med upp/ner knapparna i reklampauser osv.
Epg'n använder jag för att planera tittandet & för ev. inspelningar.
@Wasgo
Det kan man nog säga, markboxar, 3 CD + telia bredband & en server.
Allt detta tar tillsammans med ljudanläggning osv. upp en hel garderob.
Vill ha allt tillsammans då alla kopplingar blir lite lättare att utföra.
Pga. beslutsångesten hos tillverkarna så får man ju tyvär inte ut hdmi överallt.
Detta länkas sedan till 3 tv & 2 projjar.
Återkommer då till att jag skulle vilja ha en konfirmation från boxen till tv'n när jag byter kanal,
oavsett om jag använder upp/ner knappen lr använder siffror direkt.
Detta har ju inget med min övriga utrustning att göra utan är ju bara nått som enligt mig saknas i boxen.
Vi hörs
Postad 07 september 2008 - 16:00
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Bara en parentes från mig, jösses!  Hoppas du finner en lösning på dina problem. Ha en fortsatt fin söndag!
Wasgo
Postad 08 september 2008 - 07:26
juhakka
-
juhakka
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Intressant iaf att Sagem har lyckats uppfinna ett problem som åtminstone jag aldrig tidigare har upplevt. Har trots allt haft en hel del grejer i närheten av tv:n (PX700 f.ö.). Hoppas att de har tekniker som går för högtryck för de har ju en del att klura på innan boxspektaklet funkar tillfredställande. Har ju inte varit med så länge så jag har inte tappat hoppet ännu...
Postad 08 september 2008 - 10:02
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Intressant iaf att Sagem har lyckats uppfinna ett problem som åtminstone jag aldrig tidigare har upplevt. Har trots allt haft en hel del grejer i närheten av tv:n (PX700 f.ö.). Hoppas att de har tekniker som går för högtryck för de har ju en del att klura på innan boxspektaklet funkar tillfredställande. Har ju inte varit med så länge så jag har inte tappat hoppet ännu...
Då är vi åtmistone 2 som har denna box till en PX700 Ähm, vilket av problemen var det som du syftade på (det finns ju en rätt lång lista...  )?
Postad 08 september 2008 - 15:41
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
@Wasgo Det gäller ju bara om man har en tv precis vid boxen. Blir svårare från barnens tv-rum, biorum & mitt sovrum, ser inte boxen därifrån. Går jag via epg så e de ju inga problem men ibland så vill man ju zappa bara 
Vad kör du med för fjärrförlängare?
Postad 08 september 2008 - 16:49
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Bla. en pyramidformad skapelse från classe tror jag det var? En tidigare variant av denna som har funkat bra. http://www.clasohlso...spx?id=23610263Ir in sändare - radioöverföring - mottagare ir ut. Lite ot kanske.....
Postad 08 september 2008 - 18:40
juhakka
-
juhakka
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Då är vi åtmistone 2 som har denna box till en PX700 Ähm, vilket av problemen var det som du syftade på (det finns ju en rätt lång lista... )?
Att fjärren är så seg. Sen är det ju det här med text-tv. Jag älskar verkligen text-tv och använder det sjukligt mycket. Nu är ju den här boxen helt värdelös på det men man får väl se det som en avvänjningskur.
Redigerat av juhakka, 08 september 2008 - 18:40.
Postad 08 september 2008 - 21:19
Unregistered1454
-
Unregistered1454
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nåt nytt om när den nya SW ska komma? Trodde det var i augusi...
Postad 08 september 2008 - 21:25
tv-kort
-
tv-kort
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Är det nån mer som har störningar på Eurosport HD eller Eurosport under US Open?
Postad 08 september 2008 - 23:20
Unregisteredce1c2baa
-
Unregisteredce1c2baa
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är det nån mer som har störningar på Eurosport HD eller Eurosport under US Open?
Jag med Igår och idag J-t irriterande får se på vanliga kanalen med usel bild. Frysningar vid häftiga rörelser på skärmen och Helgröna skärmar både nu och då
Postad 09 september 2008 - 08:21
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Att fjärren är så seg. Sen är det ju det här med text-tv. Jag älskar verkligen text-tv och använder det sjukligt mycket. Nu är ju den här boxen helt värdelös på det men man får väl se det som en avvänjningskur.
Sätt en T-koppling på markingången och dra en kabel till PX700 och använd den för text-TV. Det blir bra mycket bättre. Då kan TVn därtill använda sig av PAP, dvs textTV på ena halvan och TV på den andra.
Postad 09 september 2008 - 09:01
tv-kort
-
tv-kort
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag med Igår och idag J-t irriterande får se på vanliga kanalen med usel bild. Frysningar vid häftiga rörelser på skärmen och Helgröna skärmar både nu och då
Exakt. Synd eftersom Eurosport HD funkade perfekt tills för några dar sen. Då bör det ju vara nåt med sändningen. Att dom inte kan säga nåt! Man tror ju att det är fel på ens utrustning
Postad 10 september 2008 - 10:13
Unregistered10ecfd50
-
Unregistered10ecfd50
-
Lärjunge
-
-
357 inlägg
Undrar vad man kan använda Eternet porten till ?
Har nu anslutit den men vad kan man göra ? (skulle varar kul om det gick att komma åt filer på datorn.
Men gissar att den inte har någon funktion alls i dagsläget.
Mvh:ML
Postad 10 september 2008 - 10:24
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Undrar vad man kan använda Eternet porten till ? Har nu anslutit den men vad kan man göra ? (skulle varar kul om det gick att komma åt filer på datorn. Men gissar att den inte har någon funktion alls i dagsläget. Mvh:ML
Tror att den används av Sagem och CD vid tester (bl.a ny mjukvara etc), den är inte aktiverad för vanliga användare. Det är nog så att man ska ha någon typ av servicekod, så kan man kanske få igång den.
Postad 10 september 2008 - 10:44
Unregistereda6d4ebb6
-
Unregistereda6d4ebb6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag stör mig också på osynket med texten på Disc HD. Remsorna kommer 2 sek för sent. Samma fel på Nat Geo HD oftast. Kan ni nte ringa till CD o felanmäla. Har gjort detta själv men inget verkar hända!!! Fler behöver nog ringa...
Lundis
Otroligt irriterande! Har inte alla detta problem? /P
Postad 10 september 2008 - 10:48
Bole
-
Bole
-
Rookie
-
4 inlägg
Vet inte om detta tagits upp, antagligen men hittar det inte iaf.
Har just införskaffat boxen och undrar stilla:
Ska fjärren/boxen vara så otroligt seg. Måste ofta trycka både två och tre gånger vid exempelvis kanalbyten innan det reagerar.
Vid volymhöjning/sänkning kan jag inte hålla in volymknappen utan måste trycka ett gäng gånger för stegning. Samma gäller kanalbyten.
Text-tv går inte att stega längre än till sista sidan som finns. Ex. stegar man från sidan 300 så kommer man inte längre än till 302 då den sidan saknas, kan således inte stega till 303.
Verkar inte vara nåt fel på fjärren då samma problem finns med multifjärr.
Jag hade samma problem kvällen då jag hade installerat allt och skulle dona med favoritlistor... Till slut så visade det sig att det var en lågenergilampa i taket (en 23W Biltema om det nu har någon betydelse) som störde signalen från fjärren.
Postad 10 september 2008 - 12:47
Martin_P
-
Martin_P
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Peppe-E, jag har det i alla fall. Skrev ett mail till CD å frågade vad jag skulle göra åt det och då föreslog dom kanalsökning....
Hoppas fler kan ringa/maila å klaga så kanske de gör något åt det..
Har det alltid varit sen text på Disc HD? Eller är det ett nytt fenomen? (ser inget om det i bugglistan)
Postad 10 september 2008 - 18:04
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Min box stannade tvärt och nu står det "Pb03" i displayen. Vad betyder det? Ny box?
Postad 10 september 2008 - 19:07
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag hade samma problem kvällen då jag hade installerat allt och skulle dona med favoritlistor... Till slut så visade det sig att det var en lågenergilampa i taket (en 23W Biltema om det nu har någon betydelse) som störde signalen från fjärren.
Jag testade att släcka lamporna i rummet, samtliga 5 lågenergi och resultat var "lysande"  av 10 knapptryckningar så misslyckades 1 (med ljuset tänt så gick inte någon fram). Från ung 2,5m så riktade jag då kontrollen ung 1,2 från boxen. Sedan började jag släcka och tända olika lampor, och det visade sig att en lampa som satt bakom mig, störde boxen men inte den lampa som satt närmare boxen och TV'n. Nästa punkt i utredningen är om det någon typ av frekvens som lågeneriglamporna sänder ut eller om det är ljuset i sig, ska testa med annan lampa och se. Ett lyckad test så långt  Tomas L, jag gjorde en sökning Pb03 inom tråden, och det är en del som fått detta, jag tror att det är ny box som gäller, du kan ta en sådan sökning själv så får du se
Redigerat av Unregistered124686ac, 10 september 2008 - 19:19.
Postad 11 september 2008 - 06:08
solhaga
-
solhaga
-
Forumräv
-
-
662 inlägg
Sätt en T-koppling på markingången och dra en kabel till PX700 och använd den för text-TV. Det blir bra mycket bättre. Då kan TVn därtill använda sig av PAP, dvs textTV på ena halvan och TV på den andra.
Använd tv-utgången på boxen istället så slipper du få problem med laster mm. Exakt. Synd eftersom Eurosport HD funkade perfekt tills för några dar sen. Då bör det ju vara nåt med sändningen. Att dom inte kan säga nåt! Man tror ju att det är fel på ens utrustning 
Undrar om inte Eurosport HD bytte frekvens; gör en ny kanalsökning.
Redigerat av solhaga, 11 september 2008 - 06:07.
Postad 11 september 2008 - 07:48
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Använd tv-utgången på boxen istället så slipper du få problem med laster mm.
Visst, ja, det är så jag gjorde. T-kopplingen sitter på min TV för att kunna dra vidare till Receivern. Där har jag å andra sidan taskigt med brusigt ljud när jag ska lyssna på radion, men vad gör man när antennen ska dras till 3 olika apparater med bibehållen signalkvalitet? (Jag har förstärkare på markkabeln.)
Redigerat av agpath, 11 september 2008 - 11:07.
Postad 11 september 2008 - 09:25
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Otroligt irriterande! Har inte alla detta problem? /P
Ringde o pratade med kundtjänst igen. Felet med textremsorna är felanmält o jobbas med redan. Hoppas det fixas snabbt nu då... Lundis
Postad 11 september 2008 - 12:51
Unregistered10ecfd50
-
Unregistered10ecfd50
-
Lärjunge
-
-
357 inlägg
Någon som ver ir-coder för on / off för denna ?
Mvh:ML
Postad 11 september 2008 - 15:25
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Någon som ver ir-coder för on / off för denna ? Mvh:ML
Nej, men har du en Harmony så är det bara att hålla mot dess IR-öga och läsa av.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|