Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 september 2008 - 20:25

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Hmm.. nu har jag suttit och klicka på korsen i 40 minuter. Jag pickar med pennan och håller, korset flyttar, jag lyfter pennan och pickar på nya positionen osv, när den flyttat center o sen alla hörn, så börjar den om i mitten igen, om och om igen.

Har både hard o soft-resettat, men samma igen. Kommer alltså inte ens in i eländet.

//Tarzzz99

Ja du det är väll skit bakom spakarna som någon skrev här ..
Nä lämna tillbaka skiten och kräv en ny ..

Lite lustigt att läsa denna tråd med någon som gnäller och gnyr över vilka problem det är med telefonen. Telefonen fungerar klockrent för min del. Ganska klart att det är skit bakom spakarna och en person med tummen mitt i handen. Det man inte har i huvudet får man ha i benen sa alltid min högstadielärare. Här vet jag dock inte riktigt hur bristen skall kunna kompenseras.

Ja du man skall väll egentligen inte svara på sånt skit som vissa IDIOTER här kläcker ur sig ..
Lärde inte din lärare dig att hålla käften med ??? Ditt lilla patetiska svin .

För övrigt så fick jag en ny i dag .

Postad 30 september 2008 - 21:17

Unregistered0880493d
  • Unregistered0880493d
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Någon mer som har haft problem med Anovo när ni lämnat in den? Första gången jag skickade in min var för att home knappen stack upp någon mm, de bytte switchboard och knappsats. Fick tillbaka den och pennan går inte att skjuta in på ett normalt sätt.
Fick tillbaka den igen för att märka att den inte startar.

Skickade in den första gången 12aug, och sett den korta stunder sedan dess, det känns som att det är enkla fel bara teknikern på Anovo kollat telefonen innan han skickat ut den till kund. :)

Har inte fått någon erfarenhet av Anovo än. Skickade in min den 11/9 för att Home-knappen stack upp och det var en gul fläck på skärmen. Dessvärre tappade Posten bort paketet på väg till Anovo, så den får jag nog aldrig se mer. Har ringt Posten två gånger men dom verkar inte orka ta sej an mitt ärende. HATA POSTEN!!!!!!!!!!

Postad 01 oktober 2008 - 06:55

kebabslyna
  • kebabslyna
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har letat som en galning nu efter det dät "bling-bling temat" på XDA och googlat mm... Men utan framgång B)
Jag bara måste ha det där. Nån som har en mer specifik länk?
(kanske bara e jag som tycker det är lite rörigt på XDA developrs :)) Tackar för dom förra länkarna förresten.

här är posten för de där temat
http://forum.xda-dev...;postcount=1024

Postad 01 oktober 2008 - 07:57

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

här är posten för de där temat
http://forum.xda-dev...;postcount=1024

Jag har laddat ner temat och diamond tf3d config men jag kan inte byta tema. Väljer vilken mapp filerna ligger i men den hittar inte temat. Hur gör man ?

Postad 01 oktober 2008 - 08:16

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jag har laddat ner temat och diamond tf3d config men jag kan inte byta tema. Väljer vilken mapp filerna ligger i men den hittar inte temat. Hur gör man ?

löste det, hade filer som hetter manila men dom ska ligga i en fil som heter .theme
den funkade.

här är temat http://forum.xda-dev...d...901&page=82

Postad 01 oktober 2008 - 08:21

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Ja du man skall väll egentligen inte svara på sånt skit som vissa IDIOTER här kläcker ur sig ..

Seså. Tona ner språket nu så blir det trevligare för alla parter.

Bättre lycka denna gång?

Postad 01 oktober 2008 - 08:41

moue
  • moue
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Söker en stegräknare, Run gps hade inte stegräknare så vet någon någonting så får ni gärna tipsa mig :)

Postad 01 oktober 2008 - 09:19

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Halloj,

Jag har kollat igenom alla menyer och inställningar utan att hitta hur man ändrar "view" för kontakterna i kontaktlistan. Som default visas kontakter med "Efternamn, Förnamn", jag skulle vilja ändra detta till "Förnamn, Efternamn".

Någon som vet hur man fixar det?

Tack/Stefan

Postad 01 oktober 2008 - 09:37

suzuki2
  • suzuki2
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ja du det är väll skit bakom spakarna som någon skrev här ..
Nä lämna tillbaka skiten och kräv en ny ..

Vilket vårdat o fint språk du använder!!! Nu har du bara gnällt o spytt galla över denna telefon mest hela tiden och hoppar på alla som har komenterat att dom är trött att höra ditt gnäll på hur kass denna "skittelefon" är... Hur kommer det sig att du har bytt till ÄNNU en ny diamant när du nu tycker att bl a LG är så fantastisk!!!

Postad 01 oktober 2008 - 09:51

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Seså. Tona ner språket nu så blir det trevligare för alla parter.

Bättre lycka denna gång?

Tack hitils verkar den rätt ok men man är ju skeptisk ..
Det andra svara jag inte på *L*

Vilket vårdat o fint språk du använder!!! Nu har du bara gnällt o spytt galla över denna telefon mest hela tiden och hoppar på alla som har komenterat att dom är trött att höra ditt gnäll på hur kass denna "skittelefon" är... Hur kommer det sig att du har bytt till ÄNNU en ny diamant när du nu tycker att bl a LG är så fantastisk!!!

Inte lätt att använda någe annat när man blir anklagad för massa skit här ..
Har du inget vettigt att tillföra denna tråd så tycker jag du ska hälla fingrarna borta från tangentbordet .
Och som jag sa tidigare det har bara varit skit med mina som jag haft .

Postad 01 oktober 2008 - 10:08

ginflyer
  • ginflyer
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Uhm den plast biten brevid högtalaren är ingen lampa, bara en sensor som känner av hur ljust du har i rummet, så om du tar en vanlig lampa och håller framför, så kommer du se att ljusstyrkan från mobilen kommer höjjas, men täcker du för den med ditt finger så kommer du märka att ljusstyrkan sänks...

Allt för att din mobil ska ha en sån bra batteritid som möjligt.

Kan oxo tillägga att 1350mAh batteriet är GULD värt, min höll i 3!! Dagar under normal användning, lyssnat på mp3 surfat skrivit sms och ringt... Helt sjukt bra!

BTW, rekommenderar Dutty's 2.2 ROM, finns inget snabbare och stabilare än den, DONATE en pizza till han iallafall, har jag gjort...

Instämmer med att det stora batteriet är bra. Köp inte HTC bilhållare med laddare från Dustin bara. Telefonen med det stora batteriet passar inte i den (som jag surt fick erfara). Håller på att undersöka om det finns en "click-on" hållare som rymmer telefon+stort batteri. Har frågat Dustin men inte fått något svar. Annars verkar hållaren kanonbra om man har standardbatteriet. Klart att rekommendeara.

Postad 01 oktober 2008 - 10:10

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Halloj,

Jag har kollat igenom alla menyer och inställningar utan att hitta hur man ändrar "view" för kontakterna i kontaktlistan. Som default visas kontakter med "Efternamn, Förnamn", jag skulle vilja ändra detta till "Förnamn, Efternamn".

Någon som vet hur man fixar det?

Tack/Stefan

Du kan gå in på kontakten i mobilen välja redigera och på klicka på raden Spara som, där kan du ändra hur du vill att kontakten ska visas.

Postad 01 oktober 2008 - 10:18

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Du kan gå in på kontakten i mobilen välja redigera och på klicka på raden Spara som, där kan du ändra hur du vill att kontakten ska visas.

Nackdelen är ju att detta måste man göra för varje kontakt... :)

Postad 01 oktober 2008 - 10:29

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Nackdelen är ju att detta måste man göra för varje kontakt... :)

Det går väl inte att ändra alla på en gång även i outlook ?

Postad 01 oktober 2008 - 11:46

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Det går väl inte att ändra alla på en gång även i outlook ?

Ingen aning. Hade mina kontakter organiserade som jag ville ha dem innan jag synkade.

Postad 01 oktober 2008 - 11:56

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ingen aning. Hade mina kontakter organiserade som jag ville ha dem innan jag synkade.

Ah, nu löste det sig.. Jag gick in via Outlook och valde "save file as" Förnamn Efternamn och då synkroniserades det rätt mot mobilen.... Tydligen synkroniserar den inte med den "view" man valt i Outlook, utan man måste spara kontakt-filen rätt.

Tack

Redigerat av mrmonk, 01 oktober 2008 - 12:01.

Postad 01 oktober 2008 - 11:58

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

I Outlook har jag organiserat mina som "Förnamn, Efternamn". Detta kan man välja att göra på alla kontakter samtididgt.

Efter synkroniseringen mot mobilen så står kontakterna tvärt om i telefonens kontaktlista, dvs. "Efternamn, Förnamn". Att gå in på varje kontakt i taget låter extremt jobbigt :)

Det är ju lite lustigt, jag hade som du mina kontakter Förnman, Efternamn i outlook sen när jag synkade över dom till mobilen så var det samma som i outlook. Kanske testa ta bort dom från mobilen och syncka över dom igen.

Postad 01 oktober 2008 - 12:23

Texan
  • Texan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt en Diamond, men jag märkte att i alla ljusa menyer så ser man en ljusgrå linje som går tvärs över skärmen. Sjukt irriterande.
Någon annan som har erfarenhet av det här och kanske haft liknande problem?
Är bara att lämna tillbaka mobilen och byta ut den eller?

Här kommer en bifogad bild på problemet... (om det fungerar)...

ILLA! Strecket skall absolut inte vara där. Tycker även mig se en tendens till gult fält i högerdelen av skärmen, men det kan vara en synvilla.

Postad 01 oktober 2008 - 12:39

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

ILLA! Strecket skall absolut inte vara där. Tycker även mig se en tendens till gult fält i högerdelen av skärmen, men det kan vara en synvilla.

Åk och byt ut den mot en som fungerar .. Kolla i butiken att det inte är fel på den nya med ..

Postad 01 oktober 2008 - 13:51

grandstoff
  • grandstoff
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag har lyckats slarva bort en av de bakgrunder som finns i telefonen vid köp, så om någon kan lägga upp den bakgrund som heter "Flames" vore jag mycket tacksam. :)

Postad 01 oktober 2008 - 15:01

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

löste det, hade filer som hetter manila men dom ska ligga i en fil som heter .theme
den funkade.

här är temat http://forum.xda-dev...d...901&page=82

Har också problem med temat så om du skulle vilja förklara exakt hur du gjorde?

När jag går in i TF3D Config så hittar den inga filer någonstans utan bara en massa olika mappar?

så om någon kunde beskriva noggrant hur man lägger in ett nytt tema så skulle de vara bra.

Felet kanske är att TF3D config inte fungerar av någon anledning på min telefon men vet inte hur jag ska fixa de i så fall. För som ja sa så går det inte att hitta några filer i TF3D config

Redigerat av whj, 01 oktober 2008 - 15:06.

Postad 01 oktober 2008 - 15:09

Unregistered764a9dd3
  • Unregistered764a9dd3
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Har också problem med temat så om du skulle vilja förklara exakt hur du gjorde?

Jag laddade ner temat här http://forum.xda-dev...mp;d=1220182413

packa upp filen där har du en .theme fil. Lägg den på din telefonsminne i en mapp som du döper till Themes
skapa mappen i roten

för att kunna ändra till dom teman du laddar ner behöver du ha detta progam http://forum.xda-dev...mp;d=1217092240
ladda ner och installera på din telefon.

Kör igång programet Diamond TF3D config (som du precis laddat ner och installerat) gå till Appearance - Path välj den mapp som .theme filer ligger i, dvs Themes mappen du skapat. Klicka på Ok. Nu kan du i rullgadinsmenyn under path välja ditt tema. Välj och tryck på apply.

tror du har samma fel som jag hade först, jag packade upp temat och fick en massa manila filer. Du ska en en fil som heter något.theme det är .theme filen som du ska lägga i din telefon och peka ut mappen den ligger i

Redigerat av Unregistered764a9dd3, 01 oktober 2008 - 15:14.

Postad 01 oktober 2008 - 16:25

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

packa upp filen där har du en .theme fil. Lägg den på din telefonsminne i en mapp som du döper till Themes
skapa mappen i roten

för att kunna ändra till dom teman du laddar ner behöver du ha detta progam http://forum.xda-dev...mp;d=1217092240

Kör igång programet Diamond TF3D config (som du precis laddat ner och installerat) gå till Appearance - Path välj den mapp som .theme filer ligger i, dvs Themes mappen du skapat. Klicka på Ok. Nu kan du i rullgadinsmenyn under path välja ditt tema. Välj och tryck på apply.

tror du har samma fel som jag hade först, jag packade upp temat och fick en massa manila filer. Du ska en en fil som heter något.theme det är .theme filen som du ska lägga i din telefon och peka ut mappen den ligger i

Man kan göra så...men det är inget tvång direkt. Du kan packa upp alla manila filerna och bara lägga dem i windowsmappen på mobilen. Om du nu väljer att göra det på telefonen med Total Commander eller från din egna dator är upp till dig men det går mycket snabbare från din egen dator kan jag lova.

Postad 01 oktober 2008 - 16:48

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

skapa mappen i roten

Haha, de löste sig nu:D. Antagligen har jag gjort något fel med de tidigare teman jag lagt till. Men nu så la jag in detta i mobilen precis som man ska men anledningen till att jag inte hitta de var för att jag aldrig kollade på pilen under path efter jag lagt till mappen där temat ligger, upptäckte de nu så fick det att fungera:D. tror iofs att jag kollat där innan men måste har gjort något fel med de andra teman jag lagt till då bara detta fanns med nu.

Redigerat av whj, 01 oktober 2008 - 16:49.

Postad 01 oktober 2008 - 17:23

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag växlar ibland med att köra "bling-bling" temat (Juvel) med Guld temat. (Gold_v2x). Den sistnämnda har även en kalendertab inkluderad.

Den stora skillnaden är klockan samt hur ikonerna ser ut mitt på skärmen när man slajdar med meny fältet i den nedre delen.

https://www.minhembi...c_id=254278.jpg

Redigerat av crest, 01 oktober 2008 - 17:24.

Postad 01 oktober 2008 - 17:33

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Allt gick smidigt med installation och så men jag fick inte med själva bakgrunden har bar dom som följde med telefonen.
Vart hittar jag den som ska vara med ?

Postad 01 oktober 2008 - 17:33

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag växlar ibland med att köra "bling-bling" temat (Juvel) med Guld temat. (Gold_v2x). Den sistnämnda har även en kalendertab inkluderad.

Den stora skillnaden är klockan samt hur ikonerna ser ut mitt på skärmen när man slajdar med meny fältet i den nedre delen.

https://www.minhembi...c_id=254278.jpg

Den bilden var kan man laddar ner den? har temat men ej bilden. testade att bara kopiera den men när jag lägger in den i telefonen/wallpaper så syns den inte i telefonen. Men jag kan hitta den i filutforskaren men då står det att den kan inte öppna för det inte gjorts på en pocket pcc eller nått sånt.

Postad 01 oktober 2008 - 17:44

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

menar du som min?
Pimpad till max för att passa mig :P

Hur fick du bort fyrkanten runt klockan?

Postad 01 oktober 2008 - 17:45

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
The Touch Blog kan ni hitta teman och på vissa av dom (som på juvelsidan) så finns även wallpapern att högerklicka på och ladda ned.

OBS: En del av de teman som finns på sidan är rena manilla filer som sla läggas ner direkt under windows i telefonen, andra teman som finns där, har en färdig .theme fil som man lägger in med TF3D Config.

Här är direktlänk till Windows Gold

Redigerat av crest, 01 oktober 2008 - 17:56.

Postad 01 oktober 2008 - 18:09

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0
Tack fan vart skit fint ju *L*
Ska kika lite mer på den sidan ..

Postad 01 oktober 2008 - 18:12

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Här är wallpaper om man vill ha Windows Gold med juvelprickarna som skiljer åt timmar och minuter:

https://www.minhembi...c_id=254287.jpg

Här är samma bild, men har inga juvelprickar:

https://www.minhembi...c_id=254286.jpg

Postad 01 oktober 2008 - 18:15

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Så här ser min telefon ut när jag har installerat Hellboy Temat. Filen var en .theme fil som jag installerade med TF3D Config. Bakgrunden laddade jag ned och la in först innan jag installerade temat.

https://www.minhembi...c_id=254285.jpg

Postad 01 oktober 2008 - 18:20

Fabregas
  • Fabregas
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
när man installerat ett nytt tema så skriver den ju över det gamla?
Hur återställer man det till orginal?

Postad 01 oktober 2008 - 18:24

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
När man vill återställa till orginalet så går man in i TF3D Config, väljer "Apperance" och klickar sedan på "Restore Default."
Då installeras den "gamla" orginal manillan tbx igen.

Se till att du har laddat ner och installerat TF3D Config 0.67 innan du håller på att byta teman.

Redigerat av crest, 01 oktober 2008 - 18:26.

Postad 01 oktober 2008 - 18:49

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Så här ser det ut när man kollar på vädret om man kör med Hellboy temat:

https://www.minhembi...c_id=254293.jpg

Postad 01 oktober 2008 - 18:51

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

När man vill återställa till orginalet så går man in i TF3D Config, väljer "Apperance" och klickar sedan på "Restore Default."
Då installeras den "gamla" orginal manillan tbx igen.

Se till att du har laddat ner och installerat TF3D Config 0.67 innan du håller på att byta teman.

Det var jäkligt smidigt att skifta och ändra la in några st nu som man kan byta i mellan ..
Går det att ta av 4 giggen och dedicera till telefonminnet ?

Postad 01 oktober 2008 - 18:52

Unregisteredfde3161c
  • Unregisteredfde3161c
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej allesammans. jag undrar om de är nån som har eller vet nån bra timer (eggklocka) man kan instalera på Diamanten
sen undrar jag hur man gör för att skicka musik över blåtanden ? nån som vet om de går?

Postad 01 oktober 2008 - 18:56

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Det var jäkligt smidigt att skifta och ändra la in några st nu som man kan byta i mellan ..
Går det att ta av 4 giggen och dedicera till telefonminnet ?

Se till att du har sparat alla teman (.themes filerna) i en mapp som heter "Themes" som du har skapat i internminnet (telefonens 4gb).
Det är bättre om du lägger allt där och installerar från internminnet istället för enheten, eftersom du kan sega ner telefonen om du fyller enhetsminnet.
Allt du lägger ner och installerar: lägg det på de 4gb som telefonen erbjuder....

Om det var det du undrade över alltså: om man kunde använda de 4GB för teman... :P

Redigerat av crest, 01 oktober 2008 - 19:15.

Postad 01 oktober 2008 - 19:25

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

The Touch Blog kan ni hitta teman och på vissa av dom (som på juvelsidan) så finns även wallpapern att högerklicka på och ladda ned.

OBS: En del av de teman som finns på sidan är rena manilla filer som sla läggas ner direkt under windows i telefonen, andra teman som finns där, har en färdig .theme fil som man lägger in med TF3D Config.

Här är direktlänk till Windows Gold

hm min telefon vill inte hitta bilden när jag lagt till den i wallpaper. Måste man gör något med bilden innan man lägger in den? Har sparat den i datorn och fört över den men de vill inte fungera.

Postad 01 oktober 2008 - 19:36

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

hm min telefon vill inte hitta bilden när jag lagt till den i wallpaper. Måste man gör något med bilden innan man lägger in den? Har sparat den i datorn och fört över den men de vill inte fungera.

Du ska bara kunna gå in till Inställningar/Bakgrund
Om den inte ligger bland de andra wallpaper bilderna, så navigerar du till den mappen där bilden ligger och väljer den.
Inne i wallpapermappen (om du hamnar där direkt) så väljer du att navigera dig ut därifrån, genom att klicka på nedåtpilen som står brevid mappnamnet och du går istället in i den mapp där du har din bild liggandes.

Bildformatet är jpeg?
Då ska det fungera.

Redigerat av crest, 01 oktober 2008 - 19:46.

Postad 01 oktober 2008 - 19:56

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Du ska bara kunna gå in till Inställningar/Bakgrund
Om den inte ligger bland de andra wallpaper bilderna, så navigerar du till den mappen där bilden ligger och väljer den.
Inne i wallpapermappen (om du hamnar där direkt) så väljer du att navigera dig ut därifrån, genom att klicka på nedåtpilen som står brevid mappnamnet och du går istället in i den mapp där du har din bild liggandes.

Bildformatet är jpeg?
Då ska det fungera.

bildformat jpg. Kan inte komma på vad jag gör för fel är säkert något jätte enkelt. men när jag går in och ska ändra bakgrund så hittar jag inte bilden men däremot när telefonen är inkopplad i datorn finns den i wallpaper.

Men jag hittar den i filutforskaren men då kan jag inte öppna den för: den går inte att använda den här genvägen eftersom den inte skapades på en Pocket PC-enhet

Redigerat av whj, 01 oktober 2008 - 20:04.

Postad 01 oktober 2008 - 20:05

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

bildformat jpg. Kan inte komma på vad jag gör för fel är säkert något jätte enkelt. men när jag går in och ska ändra bakgrund så hittar jag inte bilden men däremot när telefonen är inkopplad i datorn finns den i wallpaper.

Vad har du döpt filen till?
Gå in och döp den till 1Gold eller något sånt, så du snabbt ska kunna hitta den. Den kan vara feldöpt och det kan göra att telefonen inte hittar den.

Du kan även deleta den, döpa om filen i datorn och ansluta via active sync och föra över bildfilen igen.
Kolla att filändelsen är korrekt: att det står xxx.jpg och inte xxxjpg

Redigerat av crest, 01 oktober 2008 - 20:08.

Postad 01 oktober 2008 - 20:27

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Screen02.png   326,07K   0 Antal nerladdningar

Forfarande ingen som vet hur jag ändrar till något annat alternativ istället för contacts eller commManager?

Postad 01 oktober 2008 - 20:35

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Vad har du döpt filen till?
Gå in och döp den till 1Gold eller något sånt, så du snabbt ska kunna hitta den. Den kan vara feldöpt och det kan göra att telefonen inte hittar den.

Du kan även deleta den, döpa om filen i datorn och ansluta via active sync och föra över bildfilen igen.
Kolla att filändelsen är korrekt: att det står xxx.jpg och inte xxxjpg

windows_gold.jpg heter filen. Men jag lägger in den på internminne/content/wallpaper.

men så allt du har gjort är att högerklicka på bilden spara på datorn och sen föra över den?

Men det är bara bilder som jag kopierar från internet som blir såhär. bilder som jag tagit själv med en kamera kan jag föra över, så jag gör något fel när jag sparar bilden till datorn?

Redigerat av whj, 01 oktober 2008 - 20:48.

Postad 01 oktober 2008 - 20:44

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

windows_gold.jpg heter filen. Men jag lägger in den på internminne/content/wallpaper.

men så allt du har gjort är att högerklicka på bilden spara på datorn och sen föra över den?

Yepp!
Det enda jag gör är att kopiera bilden som ligger på datorn och klistrar in den i min wallpaper mapp.
Döp om bilden till Ett namn utan _ för att se om det hjälper. (Det bör inte göra någon skillnad, men prova ändå.)

Postad 01 oktober 2008 - 21:53

hanky panky
  • hanky panky
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
när man skriver med den i word, kan man fixa med sidfot och sidhuvuden? :S

Postad 01 oktober 2008 - 21:56

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

Jag har fattat det som att PRO får bättre kritik. Vet ni om Touch som säljs nu är uppdaterade? För det är väl samma mjukvara?

Någon? Jag måste snart beställa en ny mobil och skulle uppskatta om någon kunde kommentera. Eller är den inte seg som många recensenter skrivit?

Postad 02 oktober 2008 - 06:37

ane1
  • ane1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Screen02.png   326,07K   0 Antal nerladdningar

Forfarande ingen som vet hur jag ändrar till något annat alternativ istället för contacts eller commManager?

Prova med SoftKey Manager 1.1. Med hjälp av detta fick jag bort Planet3 knappen
http://forum.xda-dev...ad.php?t=388281

Postad 02 oktober 2008 - 09:36

Lagasse
  • Lagasse
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har nu fått hem min telefon.

Laddade den i förrgår eftermiddag och nu är batteriet slut, och jag har pillat en hel del med den här rent av makalösa luren. Så egentligen får man väl kanske inte klaga på batteritiden, i och med att det är en veritabel dator jag har i min ficka.

Och innan jag lär mig den här till fullo... voj voj voj, det tar ett tag! Hade dessutom ingen vana alls av handdatorer innan heller.

Märkte av det som någon skrev tidigare, att när jag fick sms så slutade den aldrig att vibrera. Dock var jag lite finurlig och drog fram ett lite halvt ess ur rockärmen. Tröck in mig (ja, alltså inte bokstavligt) på ljudinställningarna och drog på lite ljud, då slutade den genast att vibrera. Dock är det ju ingen permanent lösning. Det här framträdde alltså då jag hade vibrationsläge på. Det kanske är framtaget för kvinnor? :D B) Nä men det är väl egentligen det enda negativa jag har hittat...
Jo! Jag märkte också att när jag hade kopplat mitt hotmailkonto till mailen så kunde jag inte använda mitt gmailkonto till Live Messenger. Har det att göra med skit bakom spakarna eller går det helt enkelt inte att ha olika konton för mail och Messenger?

Sen undrar jag också, grön som jag är, hur/var etc man får tag på TomTom GPS och liknande, vore ju trevligt att lägga in GPS på den här :)

Och än är det inte slut...
Om jag gör en firmwareuppdatering (tror att jag tar HTC:s egna ROM så länge), kommer alla telefonbokskontakter att försvinna?
Och om jag lägger in en "cooked ROM", om jag har fattat uttrycket rätt, kommer jag i så fall kunna lägga in original HTC igen?

Tacksam för svar!

Postad 02 oktober 2008 - 10:24

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jag har problem med att ändra till en egen ringsignal för inkommande SMS. Jag går in i Start->Settings->Sound & Notifications och väljer där Notifications. Efter att jag valt min egna ringsignal för eventet "Messaging: New text message" så kan jag utan problem spela upp och lyssna på den med preview-knappen.

Problemet är dock att när jag tar emot SMS så är telefonen helt tyst endast den runda knappen på telefonen blinkar. Väljer jag någon av de fördefinierade ringsignalerna funkar det perfekt.

Någon som läst elelr hört om detta problem?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.