Använder du Telia eller kör du rebellsim? Om du använder Telia, vilka inställningar har du för MMS? Jag kan ta emot men inte skicka... Får upp meddelandet: Failed to send MMS The network reported: service denied (pe).
Tacksam för hjälp!
6 relaterade trådar
Postad 07 oktober 2008 - 19:06 Använder du Telia eller kör du rebellsim? Om du använder Telia, vilka inställningar har du för MMS? Jag kan ta emot men inte skicka... Får upp meddelandet: Failed to send MMS The network reported: service denied (pe). Tacksam för hjälp! Postad 07 oktober 2008 - 19:09 Felen på telefonen var att den tappar mottagning från full 3g till 0 och pendlande mellan edge och 3g vid olika platser där det i princip ligger en 3g mast i närheten. Samtalen kommer ej fram trots 3g mottagning osv. Har testat med en annan telefon med bättre resultat på samma platser. Jag uppdaterade telefonen precis innan service då jag trodde att det var något sådant som var fel, men det blev ej bättre med 2.1. Har varit in till telia och pratat med supporten där de säger att vid t.ex. mitt hus så finns det inga störningar osv så det måste vara fel på din telefon. Naturligtvis trodde jag likadant, men det gick ju inte vidare bra. Kul också att telefonen skickade den 29/9 men har ej hört något från telia ännu heller. Redigerat av Baily, 07 oktober 2008 - 19:11. Postad 07 oktober 2008 - 19:23 tycker du skall ringa anovo i morgon angående mottagningen... tekniskt har dom ju rätt...det går inte att hitta fel då alla telefoner är defekta men det vore intressant att höra vad dom säger är ju sjukt fult av dom att överhuvudtaget ta emot telefonen...du är ju inte ensam att skickat in den och om du befinner dig den mesta tiden i en iphone3gomogen zon, så måste du ju häva köpet dom har nog tjänat en bra slant på detta... Redigerat av fastball, 07 oktober 2008 - 19:35. Postad 07 oktober 2008 - 19:37
Att det är taskig mottagning det är jag väl medveten om. Men det var inte problemet. Det var att den pendlar från full mottagning till 0 mottagning och ingen service. Postad 07 oktober 2008 - 19:55
men det beror ju på taskig mottagning... ![]() har skrivit femtelva gånger nu.. det är så här, den senaste uppdateringen fixade inte bättre mottagning, dom skruvad bara upp intervallet för "pinnarna" det enda sättet att se om man har bra 3g mottagning är i "dBm mode", du har inte bra mottagning för att du har 5 pinnar utan du måste ha en dBm mottagning på 85 eller bättre och ligga där stadigt..du gör det i "bra" områden Postad 07 oktober 2008 - 19:59 Postad 07 oktober 2008 - 20:06 Postad 07 oktober 2008 - 20:11 allt beror på taskig mottagning...om nu din svåger har perfekt mottagning på samma ställe som du så har ju du en chans att bevisa att eventeullt vissa bara har problemet..så alla som har problemet kan eventuellt få det löst. du måste kolla dina dBm värden samt din svåger på samma ställe...så enkelt är det Postad 07 oktober 2008 - 20:17
loopen, du skrev om ämnet ganska bra häromdagen... sen kommer det en uppdatering snart så vänta tills dess iallafall, kanske apple fixat lite saker. jailbreak funkar för de flesta, men vissa får både små och stora problem (fastnar i bootläget) och frågan är ju då om det är värt att kunna få mms samt en ny bakgrund...med den risken... jag blev själv helt enkelt inte speciellt impad efter jailbreaken av min touch..så för egen del får det vänta ett tag iallafall Postad 07 oktober 2008 - 20:54
Vad det gäller bilden så kolla att alla dina Appstore-köp har gått igenom, vilket du gör via PC'n. Jag har fått det meddelandet fast på engelska.
Nej, det finns inte ytterst små anledningar utan massor med anledningar att jailbreaka en iPhone.
Ok, vill du hålla den tonen så tar jag tillbaka min ursäkt. Nej, det är stor skillnad då Touch inte har tillgång till datatrafik över GSM/EDGE/3G och då har man inte ens i närheten av samma nytta av enheten. Det finns massor av applikationer till iphone som behöver access till internet och som blir ännu bättre av att man har möjligheten att kunna köra dem i bakgrunden om man vill.
Ohållbar att använda? Ett tips till dig, lillkillen...om du ska diskutera någonting så se till att vara påläst. Du bevisar genom dina uttalanden att du inte vet ett dugg om iPhone, AppStore, Cydia och jailbreak. Håll dig du till din lilla iPod istället så slipper de som är intresserade av jailbreak höra dina lögner.
Jailbreak fungerar för alla. Att man skulle fastna i bootläge existerar inte, då har man gjort något helt katastrofalt som att försöka lägga in iPod Touch-firmware på sin iPhone eller dyl. Det är nästan omöjligt att misslyckas och skulle det gå fel är det bara att göra om det igen, telefonen går inte sönder. Dessutom har du redan bevisat att du inte vet ett dugg om jailbreak eller applikationerna som man efteråt får tillgång till, då behöver du inte uttala dig som att det är meningslöst. Att du inte är "impad" är kanske inte så konstigt, skaffa dig en iPhone istället för att gnälla på att du inte kan göra något med din iPod Touch. Vi ägare till jailbreakade iPhone-lurare är lyckliga då vi har tillgång till allt.
Nej, jag kör Telia men jag använder inte MMS då jag tycker det är en meningslös funktion. Hade annars gärna hjälpt dig, kolla med "shapic" som använder det (vet dock inte om det är med Telia).
Du, lyssna inte på den killen...han vet inte ett dugg om iPhone eller jailbreak. Det är många i tråden här som också var nervösa inför en jailbreak av sin fina telefon, jag också absolut, men efter att ha gjort det så skulle jag aldrig ha det ogjort. Dessutom är det jättelätt och du kan knappt misslyckas, skulle det mot förmodan hända så är det bara att göra om samma process igen. Nemas problemas ![]() Jag har inte haft några problem alls efter jailbreak, tvärt om...och detta trots att jag har fått tillgång till så OTROLIGT mycket mer program och funktioner efter jailbreak. Har du frågor, tveka inte att skicka PM så ska jag svara så snabbt jag kan ![]() Postad 07 oktober 2008 - 21:02 Postad 07 oktober 2008 - 21:08
Inte generellt, helt korrekt. Det har jag heller ej för vana att vara. Dock så är jag det fullt medvetet i detta fallet då jag fick den attityden av honom. Dessutom så uttalar han sig vitt och brett om saker han bevisligen inte vet något om och det kan finnas de som olyckligt nog tror på honom. Alla har rätten till en egen åsikt, absolut, men det fastball uttalar sig om är inte hans åsikter utan saker som han påstår är fakta. En väsentlig skillnad. Alltså, håller man en sådan attityd får man räkna med att få samma mynt tillbaka. Redigerat av zinned78, 07 oktober 2008 - 21:09. Postad 07 oktober 2008 - 21:08 tänk innan du skriver så blir det bättre Postad 07 oktober 2008 - 21:11
Du lillkillen, lägg ner...den enda här som ska tänka efter är du, istället för att sprida lögner. Eller varför inte läsa på lite i ämnet iPhone? Du som talar så vitt och brett om vad det inte kan, vad den är kass på och hur meningslöst och riskabelt jailbreak är...fast du inte ens äger en iPhone. Kom tillbaka när du är påläst så kan vi diskutera ![]() Redigerat av zinned78, 07 oktober 2008 - 21:12. Postad 07 oktober 2008 - 21:18
sleepers
jag utgår i från att du läst alla 384 kommentarer på
o även hjälpt dom...som har fått problem efter jailbreak förstår inte vad dit problem är, men uppenbarligen så blev det fel nånstans i ditt tänk ikväll...så kan det bli ![]() Redigerat av fastball, 07 oktober 2008 - 21:22. Postad 07 oktober 2008 - 21:27 Om ni inte tycker om varandra och varandras åsikter, kan ni inte göra som hooligan gängen, och stämma träff i någon park... Eller bara ta det på Pm istället. Ni tillför inte så mycket till tråden just nu ![]() Postad 07 oktober 2008 - 21:32
skön kommentar lindhardsen...en sån man vill ha ![]() så om jag kallar dig idiot för någon uppfattning som du har så är det helt OK ? min uppfattning är glasklar angående JB 1) det finns en liten risk att det går åt **** 2) det man får är inte något revolutionerande sen är det ju upp till var och en att ta ett beslut..saken är ju den att det kan kosta en bra slant.. Redigerat av fastball, 07 oktober 2008 - 21:45. Postad 07 oktober 2008 - 23:11
Jag kommer inte lägga ner mer tid på att försöka förklara skillnaden för dig mellan åsikter och påståenden men jag säger som så, det du kallar åsikter är inte yttrade så utan som påståenden. Använd en ordbok och slå upp skillnaden, eller varför inte någon Wikipedia-app på din iPod Touch? 1) Den s k risken är så liten att den är försumbar. Det är större risk att du kraschar med ett plan mellan Malmö och Stockholm. 2) Nej, det är klart...om man har en iPod Touch, vilket inte är intressant i denna tråden. Case closed. Postad 07 oktober 2008 - 23:20 Håller med dig på både punkt ett och två. Sedan är det ju precis som du säger att det är ju ett beslut som var och en får ta och jag har en iPhone om det nu spelar någon roll ![]() Postad 07 oktober 2008 - 23:53 Lite snabbt så här innan sängdags så slängde jag ihop en tråd att där vi kan fylla på med information om jailbreak och allt som hör där till - Jailbreak-tråden. Alla intresserade kan då diskutera ämnet där så slipper vi dra det i denna redan långa tråden ![]() Fridens liljor. Postad 08 oktober 2008 - 00:08
Använder du dessa inställningar? MMSC: http://mmss/ Proxy: 193.209.134.132:9201 APN: mms.telia.se Usename: mms Password: telia Om du gör det, och det ändå inte går att skicka så testa att ändra "Image Size" till Medium/Low/Minimum. Postad 08 oktober 2008 - 07:30 Det var ett bra initiativ tycker jag! Postad 08 oktober 2008 - 11:05
indeed, tråden höll på att spåra ut kändes det som på förra sidan. låt inte denna tråd bli en "mina åsikter > dina åsikter!!!!11"-tråd tack ![]() Postad 08 oktober 2008 - 11:41
då kan ju du bespara dig på liknande kommentarer.. tack ![]() Postad 08 oktober 2008 - 11:42
Tackar! Fungerade när jag ändrarde storleken, port 9201 fungerade däremot inte fick använda 8080 som jag hade tidigare. Återigen stort tack! Postad 08 oktober 2008 - 14:44 ![]() Om man köper en iphone och använder telenor kort el 3 kan man då använda mms? Tack på förhand! Postad 08 oktober 2008 - 14:52
Jag skickar MMS i tre nätet utan problem. Postad 08 oktober 2008 - 14:57
okej va bra, de va enda haken. Har du behövt göra nåt eller det var bara att starta mmsa? man måste låsa upp den så man kan använda andra kort än telia? Postad 08 oktober 2008 - 15:03 Jajjemän. Du måset jailbreaka innan du kan skicka mms. Postad 08 oktober 2008 - 15:08 - Rebelsim eller liknande för att använda tre simmet - Jailbreak - Installera SwirlyMMS - Ställ in : http://mms.tre.se mmsproxy.tre.se:8799 APN;: data.tre .se Postad 08 oktober 2008 - 15:10
Ja okej misstänkte det med:) är det knepigt då? måste tänka på att jag är tjej och inte lika duktig som er killar:) Postad 08 oktober 2008 - 15:19
I denna tråden diskuteras inte jailbreak men vi har en helt nystartad tråd enbart för just detta ämnet, klicka på länken nedan och fråga där så får du svar! ![]() Tråden om jailbreak Postad 08 oktober 2008 - 23:40
Bort med den inställningen! Det är klart att du kan vara lika duktig som alla andra här om du vill! Kör hårt och ge dig inte ![]() Postad 09 oktober 2008 - 13:00
Testa ställ ner storleken till medium eller high och sedan ta en ny bild eller iallafall skapa ett nytt mms och det borde fungera. Det var iaf problemet jag hade EDIT: Svarade innan jag läst klart tråden. Redigerat av Unregisteredafb6f88b, 09 oktober 2008 - 13:08. Postad 09 oktober 2008 - 22:02
http://www.cect.se/.
Hittade en sida som påstår sig sälja olåsta iPhone 3G till sverige:
Men med tanke på vilka andra modeller dem säljer så är jag ytterst tveksam till att det är en seriös butik. Postad 09 oktober 2008 - 22:13 Det ser jo väldigt trovärdigt ut! Alltid lika spännande att handla med ett företag som varken har adress, telefon eller dylikt. Tror jag skall beställa 2, nu med en gång! ![]() Postad 09 oktober 2008 - 22:51
Trams. Kan man läsa så kan man jailbreaka. Finns utmärkta tutorials på iClarified.com Postad 09 oktober 2008 - 23:04
Varför känns det som om man precis lagt huvudet på stupstocken och väntar på yxan när en tjej säger/skriver så? ![]() Postad 09 oktober 2008 - 23:40 Ja kan läsa, men ändå kan ja ej jailbreaka. vetifan varför de ej går. har läst alla tråkdar ja hittat om de och använder allt program som står me i visningen .. Någon som kan hjälpa mig me de ? Postad 10 oktober 2008 - 06:26 Tråden om Jailbreak Postad 10 oktober 2008 - 22:17 Okej, nu måste jag göra en mini recention av denna "telefon". Anledningen till att jag skrev "telefon" är för att detta egentligen inte bör få klassas som en telefon knappt. Den är mer eller mindre en mobil dator anser jag (med funktionen att kunna ringa). Jag hade innan LG Viewty och den har bokstavligen inte en chans på någonting jämnfört mot iphone. Jag har väl nästan "bytt ut" min dator mot min iphone kan man säga. Då syftar jag på att jag surfar, (fast internet trafik passade jag på att ta) har msn på den, min GMAIL, även min hotmail kan jag läsa genom safari (och det fungerar riktigt bra). Har ingen anledning att ha mp3spelare längre då denna presterar högt över förväntan på den delen. Lägg sedan till att jag direktbloggar till mitt bloggerkonto och har en chockerande bra GPS i luren - Har aldrig någonsin ägt något liknande i mobiltelefonväg. Låter det som jag är nöjd? ![]() Hittade ju fler användningsområden än vad jag visste fanns när jag väl köpte den. Det som nästan imponerar mest är det faktum att allt fungerar utan några problem och är så förbannat logiskt och lätt att installera/hantera. För er som funderar på denna lur, så rekommenderar jag den uppenbarligen. 5/5 Toasters, Kanon kul.. Postad 12 oktober 2008 - 10:24 Har just petat in Lindhardsens specialare Rebelsim efter att ha jailbreakat. ![]() Både Telia och Tele2 ligger väl med samma 3G-nät (Sweden 3G). Kan det vara därför? Samtal ut och in fungerar och visar rätt nummer. / Redigerat av Unregistered4eff8a47, 12 oktober 2008 - 10:24. Postad 12 oktober 2008 - 12:11 Postad 12 oktober 2008 - 22:23
Förmodligen precis som vilken annan enhet med wifi som helst? Postad 12 oktober 2008 - 22:36 Talar du av egen erfarenhet eller ger du en korkad fråga ett korkat svar? ![]() Eftersom inte SJs wifi har ett fast lösenord är det väl knappast fel att undra om det fungerar precis på samma sätt som när man kopplar upp sig hemma! Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 13 oktober 2008 - 18:30. Postad 12 oktober 2008 - 22:52 Tja, iom att det är öppet så kommer du väl till deras startsida och där får du knappa in lösen. Vi har ett liknande system på jobbet och det fungerar bra. Kommer faktiskt inte ihåg om jag har testat på tåget, åker så sällan X2000. Postad 12 oktober 2008 - 23:06
Nja, för egen del så upptäckte jag att telefonen kopplade upp sig utan lösenordsbegäran, medan datorn går till internet ombord-sidan och begär lösen. Om det är en tillfällig 'glitch' vet jag dock inte. Postad 13 oktober 2008 - 08:23 Så du menar att man kommer ut på internet utan att behöva gå via SJ:s portal/hemsida? Så var det inte för ett par månader sedan när jag körde den gamla iPhonen. Vad trevligt i så fall ![]() Postad 13 oktober 2008 - 09:50
Jag åkte för ett par veckor sen, blev uppkopplad på deras trådlösa men man kommer bara till deras portalsida, där slår man in lösenord och sen är det bara att köra på. Trillade ur nån gång men då var det bara att gå in på portalsidan och fylla i allt igen. Postad 13 oktober 2008 - 10:26
"Problemet" är att telefonen blir förvirat av Rebelkortet, eftersom att Tele2 och Telia delar samma 3G nät. Det är alltså bara rent visuellt att det ibland står Telia istället för S Comviq. Du behöver inte oroa dig för att du surfer/ringer i Telias nät. Det är inte fysiskt möjligt... 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |