![]() |
![]() |
![]() |
373:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 10 december 2009 - 01:31

Postad 10 december 2009 - 01:43
Fast om du slår upp fördröjer i ordlistan så står det "få något att SKE senare".......att en claymore smäller senare är inget ovanligt....det hände hela tiden i cod4 o det händer nu med......det jag talade om var stt den stod kvar....opåverkad......senare kan ju iofs vara nästa år också....så den kanske smäller nästa gång jag spelar den banan......
Nu skrev jag bara vad som stod i guiden.
Postad 10 december 2009 - 02:02
Postad 10 december 2009 - 06:14
HQ-läge med förbättrad röstupptagning och “noise cancellation”. OSD indikator som visar batteri, HQ läge av/på, mute läge av/på (OSD = On Screen Display, den visar på tvn).
där ser man, mute har jag märkt av, HQ vet jag inte ena vad det är.
Bara till att koppla in en kabel till HS?
Postad 10 december 2009 - 06:31
Då tar vi det igen ...Nej det gjorde du faktiskt inte.....du skrev först fördröjer och sen inte utlöses....det är två helt olika saker.....
"Så ser ni spelare som springer förbi Claymores utan att de utlöses har aktiverat Perken "Scrambler" Pro."
Det betyder alltså att den inte utlöses i det ögonblick man springer förbi. Den kan ju utlösas senare och då kallar vi det fördröjning. Det är kristallklart för dom flesta med normal tolkningsförmåga och tolerans för små ofullständigheter. Det var väl en bra allmän upplysning och kanske inte specifikt riktad mot din magiska claymore som kan ha blivit offer för en massa tekniska problem.
Vad det gäller spelet MW2 så tycker jag det är bra, både SP och MP. Tycker det är ganska bra balans då det gäller onlinedelen trots allt. Har inga problem med "campare", knivälskare eller hysteriskt springande typer med dubbla hagelbössor (som tur är så ser dom så rolig ut när dom kommer springande att man inte kan bli arg). Inte heller flygfäna irriterar så mycket men atombomben känns ju lite meningslös. Är inte på långa vägar i klass med många i denna tråd med det är kul att spela ändå och det går framåt - fast man börjar bli lite för gammal för detta (tar för mycket tid från familjen).
Postad 10 december 2009 - 08:35
Skärpning...sandlåde nivå på eran diskussion...pm:a varandra så vi andra slipper höra ert tjafs!!!Nej det gjorde du faktiskt inte.....du skrev först fördröjer och sen inte utlöses....det är två helt olika saker.....
Postad 10 december 2009 - 08:57
Tjenare
Någon som kan förklara lite snabbt, jag fattar nada när jag ska börja spela, ingen känsla, massa gubbar överallt, massa ikoner och texter och explosioner, ingen story, seriöst hade förväntat mig så mycket mer och har ändå spelat alla COD spel på PC innan men det här e ju stört, suttit en halv dag bara förbannad på hela spelet och dem saker som e dålig att jag inte ens sett om det är något bra än.
Hur som helst, hur får jag surround ljud? 5.1? Det måste väl ändå finnas, jag får bara stereo.
Finns det nåt sätt att mute alla andra utan sina vänner när man spelar online, eller måste man verkligen klicka på en och en?
Tacksam för svar för ett spel som tydligen måste tvinga sig själv till att gilla, 500 spänn ut från fönstret!
Motivation behövs!
(Uncharted 2 frälst)
det är bara 4.1 ljud i det spelet. jag känner som du oxå, sjukt missnöjd med spelet, det enda som va bättre med kanpanjen är att det inte spawnar nya gubbar hela tiden. men utöver det så va cod 5an mycket bättre. för att muta dom så tryck bara på select under spelet så du får upp poänglistan sen trycker du bara på x för att muta dom du vill.
det som är bra med spelet är att då den söker matcher så letar den efter den som ha bäst ping, så det bli väl lite mindre lagg-matcher.
Postad 10 december 2009 - 09:00
Fast om du slår upp fördröjer i ordlistan så står det "få något att SKE senare".......att en claymore smäller senare är inget ovanligt....det hände hela tiden i cod4 o det händer nu med......det jag talade om var stt den stod kvar....opåverkad......senare kan ju iofs vara nästa år också....så den kanske smäller nästa gång jag spelar den banan......
Ett år senare på samma bana, samma plats BOOOM!
Det hade ju varit GULD, och om du dessutom lyckats dö själv av den oxå, då hade man ju inte kunnat sluta skratta på flera dygn!

Postad 10 december 2009 - 09:05
Då tar vi det igen ...
"Så ser ni spelare som springer förbi Claymores utan att de utlöses har aktiverat Perken "Scrambler" Pro."
Det betyder alltså att den inte utlöses i det ögonblick man springer förbi. Den kan ju utlösas senare och då kallar vi det fördröjning. Det är kristallklart för dom flesta med normal tolkningsförmåga och tolerans för små ofullständigheter. Det var väl en bra allmän upplysning och kanske inte specifikt riktad mot din magiska claymore som kan ha blivit offer för en massa tekniska problem.
Vad det gäller spelet MW2 så tycker jag det är bra, både SP och MP. Tycker det är ganska bra balans då det gäller onlinedelen trots allt. Har inga problem med "campare", knivälskare eller hysteriskt springande typer med dubbla hagelbössor (som tur är så ser dom så rolig ut när dom kommer springande att man inte kan bli arg). Inte heller flygfäna irriterar så mycket men atombomben känns ju lite meningslös. Är inte på långa vägar i klass med många i denna tråd med det är kul att spela ändå och det går framåt - fast man börjar bli lite för gammal för detta (tar för mycket tid från familjen).
Jag hade inte heller haft problem med kampare, knivsnubbar, dubbla shotgunsnubbar osv. om jag inte hade spelat så mycket och antagligen SJÄLV är en kampare, MEN om man spelar spelet mycket och ofta så blir vissa saker oerhört
störande...

Postad 10 december 2009 - 09:50
Jag hade inte heller haft problem med kampare, knivsnubbar, dubbla shotgunsnubbar osv. om jag inte hade spelat så mycket och antagligen SJÄLV är en kampare, MEN om man spelar spelet mycket och ofta så blir vissa saker oerhört
störande...
99% spelar jag S/D. Jag brukade aldrig kampa utan körde med marathon och lightweight, sprinta och flanka.
Bland det värsta jag har stött på är när vårar lag skall defenda, jag sprintar upp till andra laget där dom spawanr
och va stöter man på? Jo vissa av dem kampar i egen bas. Det där kan man bli förbannad på.
Dom gångerna har jag sprintat själv. Nu har jag hittat en ny spelstil, kampare.
Dock sprintar jag fortfarande men bara när Benny lr frasse gör likadant.
Postad 10 december 2009 - 10:05
99% spelar jag S/D. Jag brukade aldrig kampa utan körde med marathon och lightweight, sprinta och flanka.
Bland det värsta jag har stött på är när vårar lag skall defenda, jag sprintar upp till andra laget där dom spawanr
och va stöter man på? Jo vissa av dem kampar i egen bas. Det där kan man bli förbannad på.
Dom gångerna har jag sprintat själv. Nu har jag hittat en ny spelstil, kampare.
Dock sprintar jag fortfarande men bara när Benny lr frasse gör likadant.
I S&D är det ju betydligt mer befogat att campa. Ingen respawn=man tar det automatiskt lugnare.
Men det är också då jag brukar dra till med "sprinterklassen" ibland. Alla förväntar sig ju att man tar det lite lugnare på S&D. Speciellt på Sniperbanan #1, Wasteland. Där brukar man kunna plocka 1-2st relativt snabbt om man kör sprinterklassen. Men oftast så tar t o m jag det lugnt när jag lirar S&D. Så i S&D har jag absolut inga problem med "campers". Om dom vill ligga och trycka vid sin spawnplats när dom ska planta får dom väl göra det...tiden går...
---
Kändes mkt skumt igår kväll/natt när vi lirade;
1: Det var nog inga random snubbar vi mötte, kändes som att iallafall minst 2 av dom kom från samma klan
2: Kändes som om vi låg någon tiondels sekund efter hela tiden för dom var grymt svåra att döda.
Men några av dom var riktigt duktiga också så jag ska kanske inte skylla på delayen allt för mycket.
Trots en inte icke imponerande k/d-ratio (iallafall inte min) så vann vi dock dom flesta matcherna vilket var riktigt gött! Det var några riktiga "kämparmatcher" och såna är alltid lika kul att vinna!
Bra lirat gubbar!
Postad 10 december 2009 - 10:11
Är ju ingen mening att spela förrän dom fixat att man blir intryckt i pågående games. Vart så hela kvällen nu för mig.
Vad har du emot att bli intryckt i pågående games?
Ja, det är sugit ibland när man ligger under stort men annars är det väl inget fel med det?
Man slipper ju vänta i lobbyn.
Postad 10 december 2009 - 10:31
Ja, det är sugit ibland när man ligger under stort men annars är det väl inget fel med det?
Och oftast så är det bara första matchen som man blir intryckt.
Postad 10 december 2009 - 10:40
Dessutom är det väl så att man oftast spelar ett antal matcher med samma gäng och då är det nog att föredra att blir intryckt i en pågående match där alla har låg ping jämfört att starta från början med ett gäng jänkarJ#¤%&r.
Postad 10 december 2009 - 10:51
Postad 10 december 2009 - 10:54
Igår blev jag intryckt i en s&d match där det stod 3-3 med meddelandet waiting to respawn (=nästa rond).Och oftast så är det bara första matchen som man blir intryckt.
Kändes meningsfullt att hamna i den matchen

Att de inte kan bygga in lite kontroller typ är det mindre än x minuter kvar eller pågår overtime etc så ska man inte ta några nya i de matcherna.
Har hamnat i tdm med 90 sekunder kvar där det funnits 5-6 helikoptrar, harriers, AC-130 osv samtidigt (motståndarlagets).
Känns inte som man inte får en sportslig chans. Hinner ju dö 3-4 gånger innan man ens reagerat.
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 10 december 2009 - 10:54.
Postad 10 december 2009 - 11:12
Det har jag också upptäckt. Har spelat med väldigt mycket norrmän och svenskar sedan 1.05-patchen släpptes. Inte mig emot, alltid skönt med bra connection och att piska norrmän är kul. Speciellt när de blir så sura att det börjar dimpa ner vackra norska visdomsord i min inkorg.Har nog inte mött en enda jänkare sen 1.05 patchen.. känns som om matchmakingen har blivit bättre å bara kastar in oss med andra europeer då främst skandinaver å tyskar.. så har sällan lagg problem längre, men någon mystiskt var det de sista mosh matcherna igår..

Postad 10 december 2009 - 11:16
Kändes skönt att kniva dom i ryggen...

Postad 10 december 2009 - 11:23
Igår blev jag intryckt i en s&d match där det stod 3-3 med meddelandet waiting to respawn (=nästa rond).
Kändes meningsfullt att hamna i den matchen![]()
Att de inte kan bygga in lite kontroller typ är det mindre än x minuter kvar eller pågår overtime etc så ska man inte ta några nya i de matcherna.
Har hamnat i tdm med 90 sekunder kvar där det funnits 5-6 helikoptrar, harriers, AC-130 osv samtidigt (motståndarlagets).
Känns inte som man inte får en sportslig chans. Hinner ju dö 3-4 gånger innan man ens reagerat.
Dessutom är det väl så att man oftast spelar ett antal matcher med samma gäng och då är det nog att föredra att blir intryckt i en pågående match där alla har låg ping jämfört att starta från början med ett gäng jänkarJ#¤%&r.
Postad 10 december 2009 - 11:25
Javelin-fix och nå fixar för att komma utanför banor.Vad gjorde 1.06 patchen?
Btw, var det inte snack om att IW skulle ha ett system i detta spel där de kunde göra "patchar" utan att släppa patchar. Dvs att de kunde uppdatera spelet genom den vanliga playlist-nedladdnings-funktionen istället för att släppa en patch som måste gå igenom QA etc??
Vi är ju redan uppe i 6st patchar nu...
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 10 december 2009 - 11:25.
Postad 10 december 2009 - 11:41
Men exakt vart kan man sätta in ljudet på 4.1 då? Min förstärkare ser det bara som stereo... Och nej, det är inget fel på den. Men tycker det är märkligt att man sätter Dolby Digital stämpel på spelet när det bara är 4.1???
Postad 10 december 2009 - 12:20
Javelin-fix och nå fixar för att komma utanför banor.
Btw, var det inte snack om att IW skulle ha ett system i detta spel där de kunde göra "patchar" utan att släppa patchar. Dvs att de kunde uppdatera spelet genom den vanliga playlist-nedladdnings-funktionen istället för att släppa en patch som måste gå igenom QA etc??
Vi är ju redan uppe i 6st patchar nu...
Japp, stämmer.
* Javelin glitch fix
* Care package glitch fix
* Addresses areas where players could get into the geography (rocks on Afghan)
Jag har faktiskt inte råkat ut för nån som har varit i/utanför banan. Förutom dom som hoppar runt på Highrise då.
Men det kan man nog faktiskt inte kalla glitch.
EDIT: Dom har tydligen börjat rensa upp på leaderboarden också.
Redigerat av BrittBastard, 10 december 2009 - 12:24.
Postad 10 december 2009 - 12:25
Inte så fint om man kör FFA och någon har 27 kills redan när man kommer in. Ofta med riktigt dålig ping också. = automatic loss.
Postad 10 december 2009 - 12:27
Om man nu blir intryckt i en match med låg ping. Vilket jag inte upplever som någon skillnad. Jag ser att mw2 kollar ända upp till 120ms ping ofta. Även när man hamnar i en pågående match. Skillnaden är att det kan vara hög ping med "lokala förmågor" (tyskar, norrmän, svenskar etc), så man slipper ju höra amerikanerna i alla fall. Alltid något.Dessutom är det väl så att man oftast spelar ett antal matcher med samma gäng och då är det nog att föredra att blir intryckt i en pågående match där alla har låg ping jämfört att starta från början med ett gäng jänkarJ#¤%&r.
Postad 10 december 2009 - 12:37
Postad 10 december 2009 - 13:14
Postad 10 december 2009 - 13:14
Hur gör ni när ni spelar ihop igentligen när ni är så många? är ni uppdelade på något vis så att de allra vassaste är ett gäng osv?. skulle vara kul om man kunde hänga på och lira lite nån kväll men jag platsar ju inte med era proffsigaste spelare. Har råkat på några av er nån gång i motståndarlaget och då hade man ju inte så mycket att säga till om. Men om det är några som känner sig lite halvseriösa ivf och kanske vill lira 3-4 gånger i veckan så hänger jag gärna på.. Gillar Domination, HQ, och gärna HC-HQ, de flesta spelsätt gillas utom kanske S&D..
Har fru och ungar så det brukar bli att jag endast kan spela mellan 20 & 22.30 på kvällarna 3-4 ggr i veckan.
Postad 10 december 2009 - 13:23
Inte så bra va?Har en deathstrike på 14 (jippi) som jag tangerat några gånger.

Postad 10 december 2009 - 13:36
är vel inte mig och Tiva73 du syftar till ? :-) exilnorrbaggarna...Norska puckon som spelar i lag i free for all.....
Kändes skönt att kniva dom i ryggen...
inte många som kör med UAV längre...vore kanske smart att några har UAV, nån har couterUAV när man kör i hop på Moshpit halva kvällen.
Postad 10 december 2009 - 13:38
Aj fan... men ok då, KILLSTRIKEInte så bra va?
![]()
inte en aning om vad jag har i deathstrike.. men fått nyttja painkiller å last stand en hand full ggr iaf..

Finns säkert nån bonus för deathstrike oxå

Kontentan är ändå att vapenbalansen i detta spel är åt heeeelvete allt för ofta.
Postad 10 december 2009 - 13:41
Ett år senare på samma bana, samma plats BOOOM!
Det hade ju varit GULD, och om du dessutom lyckats dö själv av den oxå, då hade man ju inte kunnat sluta skratta på flera dygn!
Sånt där ska man inte skämta om....jag vågar inte ens spela de banorna nu....hoppar ur när de kommer på spellistan för jag kommer inte ihåg exakt var jag satte claymoren och jag vill inte riskera något.....
Postad 10 december 2009 - 13:58
är vel inte mig och Tiva73 du syftar till ? :-) exilnorrbaggarna...
inte många som kör med UAV längre...vore kanske smart att några har UAV, nån har couterUAV när man kör i hop på Moshpit halva kvällen.
Jag kör faktiskt nästan alltid med UAV, tycker den är ett helt ok hjälpmedel att få nys om var fi håller hus.
Postad 10 december 2009 - 14:04
Hej allihop. Ny här men känner till några av er.
Hur gör ni när ni spelar ihop igentligen när ni är så många? är ni uppdelade på något vis så att de allra vassaste är ett gäng osv?. skulle vara kul om man kunde hänga på och lira lite nån kväll men jag platsar ju inte med era proffsigaste spelare. Har råkat på några av er nån gång i motståndarlaget och då hade man ju inte så mycket att säga till om. Men om det är några som känner sig lite halvseriösa ivf och kanske vill lira 3-4 gånger i veckan så hänger jag gärna på.. Gillar Domination, HQ, och gärna HC-HQ, de flesta spelsätt gillas utom kanske S&D..
Har fru och ungar så det brukar bli att jag endast kan spela mellan 20 & 22.30 på kvällarna 3-4 ggr i veckan.
Ni andra får väl säga till om ni tycker jag har fel men...
Det är bara att du addar någon/några härifrån (skriv då att du är med på forumet så att man vet att det inte bara är random snubbe ), helst då någon som postar aktivt eftersom det också troligtvis är dom som lirar oftast. Sen är det bara hoppa med eller skicka invites. Det brukar ordna sig självt och du kommer nog snabbt att hitta några att lira med.
Vad gäller att "inte platsa", även om vi har spelare som är riktigt duktiga så spelar vi oftast bara för att det är kul.
Alla spelar med alla! Sen blir det ju kanske automatiskt så att man hittar "sina" spelare som man passar bra ihop med.
Men det behöver inte ha med skillzen att göra, kan lika gärna vara att man bara trivs ihop och man har kul snack tillsammans.
Postad 10 december 2009 - 14:07
Har du NOR som klantagg, snackar Norska och spelar i lag på Free for all så kan du känna dig träffadär vel inte mig och Tiva73 du syftar till ? :-) exilnorrbaggarna...

Postad 10 december 2009 - 14:19
Och raketer! stingers och javelinare. Inte många som kör med dem heller - mycket bra att ha, tycker nästan att så fort en annan inte har en sådan på ryggen så förblir planen och helisarna i luften.inte många som kör med UAV längre...vore kanske smart att några har UAV, nån har couterUAV när man kör i hop på Moshpit halva kvällen.

Postad 10 december 2009 - 14:26
Och raketer! stingers och javelinare. Inte många som kör med dem heller - mycket bra att ha, tycker nästan att så fort en annan inte har en sådan på ryggen så förblir planen och helisarna i luften.
Precis, jag ska börja köra stenhårt med dom.
Jag använder nästan ändå aldrig "Secondary weapon" och då passar det ju utmärkt att ha en "helikopterdräpare" där istället.
Postad 10 december 2009 - 14:57
Sånt där ska man inte skämta om....jag vågar inte ens spela de banorna nu....hoppar ur när de kommer på spellistan för jag kommer inte ihåg exakt var jag satte claymoren och jag vill inte riskera något.....
Ingen fara primare, det var nog en blindgångare

Postad 10 december 2009 - 15:09

Postad 10 december 2009 - 15:19
Postad 10 december 2009 - 15:31
Sett några tomtar som hjälper varandra att få nukes. Dvs den ena skjuter den andre tills han belönas med en nuke. Härligt med idioter online. Nuke 'em all!!!
på free for all eller? tråkigt
Postad 10 december 2009 - 15:33
Sett några tomtar som hjälper varandra att få nukes. Dvs den ena skjuter den andre tills han belönas med en nuke. Härligt med idioter online. Nuke 'em all!!!
kan vara det döden upplevde igår då
Postad 10 december 2009 - 15:39
Tycker mig uppleva mer o mer spelförstörande idioter i spelet.
Värst är nästan de i EGNA laget som gör allt utom uppdraget (CTF, sabotage osv)
Postad 10 december 2009 - 15:46
Vad är det för poäng med det?Sett några tomtar som hjälper varandra att få nukes. Dvs den ena skjuter den andre tills han belönas med en nuke. Härligt med idioter online. Nuke 'em all!!!
Får man någon challange eller extremt mycket poäng???
Upplever ofta att någon/några i egna laget pysslar med annat. T ex vissa snipers som spelar s&d. De är ofta sist kvar, men försöker ändå inte genomföra "mission objective".
Postad 10 december 2009 - 15:54
Vad är det för poäng med det?
Får man någon challange eller extremt mycket poäng???
Upplever ofta att någon/några i egna laget pysslar med annat. T ex vissa snipers som spelar s&d. De är ofta sist kvar, men försöker ändå inte genomföra "mission objective".
Nukea 2 gånger så har man klarat en challenge, men man får inte mycket poäng bara för att man nukear.
Postad 10 december 2009 - 16:00
nukea 10 gånger så är man klar med nuke-challengen. (Detta prestigevarv)Nukea 2 gånger så har man klarat en challenge, men man får inte mycket poäng bara för att man nukear.
Sällan ett problem om du spelar med fellow MHBare. Var likadant i fyran, och alla andra online-spel för den delen. Random-folk som spelar för egen vinning enbart och inte för laget.Free for all med insertions.
Tycker mig uppleva mer o mer spelförstörande idioter i spelet.
Värst är nästan de i EGNA laget som gör allt utom uppdraget (CTF, sabotage osv)
Japp, plus att javelinen är riktigt kul att ha ihjäl med!Precis, jag ska börja köra stenhårt med dom.
Jag använder nästan ändå aldrig "Secondary weapon" och då passar det ju utmärkt att ha en "helikopterdräpare" där istället.

Postad 10 december 2009 - 16:04
nukea 10 gånger så är man klar med nuke-challengen. (Detta prestigevarv)
Japp, plus att javelinen är riktigt kul att ha ihjäl med!
Ja, har märkt att du är en sucker för javelin.

"nukea", istället för "ikea"? Eller?

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar