Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 18 January 2010 - 12:17
Postad 18 January 2010 - 12:32
Betalade 7000kr ex tullavgift för den kanske får 6000kr MAX om jag säljer idag..eller inte!
Postad 18 January 2010 - 12:38
Postad 18 January 2010 - 12:39
Men du skriver ju själv att den har börjat sluka batteri "sedan 2 dagar tillbaka", så bevisligen är det något fel eftersom du så tydligt kan se effekterna. Ett batteri som slits normalt tappar inte "helt plötsligt" 60% på några timmar..Det är onormalt och löjligt att sluka mer än 60% batteri på mindre än 5 timmar utan att använda ens mobilen! Funderar på att sälja min mobil och vänta på nästa iPhone och förhoppningsvis har den bättre batteritid än 3G och 3GS:n.
Betalade 7000kr ex tullavgift för den kanske får 6000kr MAX om jag säljer idag..eller inte!
Extremt dum fråga kanske, men du har väl startat om telefonen?
Postad 18 January 2010 - 12:53
Laddade ner speedtest-appen och får 11 Mbit/s upp, vilket är bra, MEN endast 0,10 Mbit/s ner!! Nån som vet om det finns en lösning på detta?
Sitter med bredbandbolagets trådlösa modem så det kan jag inte gå in o konfigurera...
Postad 18 January 2010 - 12:53
Men du skriver ju själv att den har börjat sluka batteri "sedan 2 dagar tillbaka", så bevisligen är det något fel eftersom du så tydligt kan se effekterna. Ett batteri som slits normalt tappar inte "helt plötsligt" 60% på några timmar..
Extremt dum fråga kanske, men du har väl startat om telefonen?
Ja, jag starta om den direkt kl 12 och nu är batteriet på 34%, 2% försvann på 50min.
Det kan vara fel på mobilen, ska maila till butiken i Australien och höra va de har att säga. Tur att jag har släkt där så de kan inte lura mig ifall jag måste skicka den dit för en ev reperation.
Postad 18 January 2010 - 13:11
Du har inte dålig täckning? Har märkt att hemma där jag har wifi så håller telefonen 2 dagar nästan, men på jobbet där jag har nästan obefintlig 3G täckning så pallar den knappt med en arbetsdag. Du har inte möjlighet att stänga av 3G och prova hur den håller då? Eller har du 3 som operatör?Ja, jag starta om den direkt kl 12 och nu är batteriet på 34%, 2% försvann på 50min.
Det kan vara fel på mobilen, ska maila till butiken i Australien och höra va de har att säga. Tur att jag har släkt där så de kan inte lura mig ifall jag måste skicka den dit för en ev reperation.
Postad 18 January 2010 - 13:25
Du har inte dålig täckning? Har märkt att hemma där jag har wifi så håller telefonen 2 dagar nästan, men på jobbet där jag har nästan obefintlig 3G täckning så pallar den knappt med en arbetsdag. Du har inte möjlighet att stänga av 3G och prova hur den håller då? Eller har du 3 som operatör?
Nej jag har bra mottagning på jobbet och har telenor som operatör. Stängde precis av 3G:n ska se om det hjälper men jag har alltid haft 3G:n sen mobilen köptes och även på min gamla iPhone 3G.
Ska återställa telefonen via iTunes ikväll när jag kommer hem, det kan vara nån program som spökar.
Postad 18 January 2010 - 13:49
Bluetooth, 3G, ljusstyrkan har jag dragit ner enormt mycket.
jag behlövde inte ladda min på 2 dagar, och endå smsade jag och ringde endel..
värt att titta på, så man sparar lite batteritid.
http://www.iphoneinf...n-pa-iphone-3g/
Postad 19 January 2010 - 06:47
Tänkte visa tre av fördelarna med att ha sin iPhone jailbreakad..
Just dessa är en pytteliten del, men schyssta och bara ett exempel av flera tusen eller mer, eller vad du själv vill om du har lite grafiska skills
Lockinfo: Används för att visa kalendern, väder, facebook, twitter, sms, samtal osv osv osv på lockscreenen..
Dessa är min iphone som exempel och går att customiza hur man själv vill ha den:
Man kan trycka på alla rubriker för att fälla ner och upp flikarna.
Sen går vi vidare. Springboarden kan se ut hur du själv vill, jag har valt att modifiera ett tema
som redan finns där ute och resultatet blev så här: (jag har en "animerad bakgrund" därför den ser "böjd ut")
Tycker man telefonen drar mkt batteri och vill stänga av t.ex wifi, 3g, jaa, vad som helst (går att välja i princip allt)
finns de något som heter SBSettings, med ett lätt "swipe" längst upp på skärmen kommer denna ruta ner, där du snabbt kan sätta på, stänga av, respringa, frigöra minne osv osv osv.
Sist men inte minst har vi en app som heter Catagories. Vilket gör att du kan ha ja, kategorier på springboarden istället för hundra miljoner ikoner.. Jag har väldigt många apps så denna app passar mig perfekt för att få lite snyggt på skärmen. Såhär ser min ut:
De här är bara några av de visuella grejerna man kan göra, sen har man ju alla nytto grejer också för att göra saker och ting lättare.. och få en bättre fungerande telefon/handdator
Grymt tema och framförallt riktigt snyggt, testade ibox carbon och categories. Jag har dock 2 frågor:
1. Categories ger ju bara mappar, men hur har du de snygga ikonerna? inga standrad ikoner från just categories eller hur?
2. Hur fick du det där utseendet på det nedre ikon fältet/docked icons??
Alltså hure fick du utseendet på övre och nedre halvan av sista bilden..
Tack på förhand!
Redigerat av Seriouz, 19 January 2010 - 06:57.
Postad 19 January 2010 - 07:09
Sen till ovanstående så finns det ju en Jailbreak tråd, kanske borde hålla er där?
Tack på förhand.
Postad 19 January 2010 - 08:30
Grymt tema och framförallt riktigt snyggt, testade ibox carbon och categories. Jag har dock 2 frågor:
1. Categories ger ju bara mappar, men hur har du de snygga ikonerna? inga standrad ikoner från just categories eller hur?
2. Hur fick du det där utseendet på det nedre ikon fältet/docked icons??
Alltså hure fick du utseendet på övre och nedre halvan av sista bilden..
Tack på förhand!
Ja, vad är det för fel på er människor?!
Ni tar ingen som helst hänsyn till de som läser och skriver i denna tråden - den ska INTE handla om Jailbreak utan det finns det en annan tråd för!
SKÄRPNING!
Postad 19 January 2010 - 09:05
Saker som rör jailbreak eller efterkommande frågor om detta SKALL tas i den andra tråden för att hållla denna tråd så "ren" och överskådlig som möjligt.
Det är lättare för alla om vi vet vart vi ska leta efter svar samt ställa frågorna.
Inlägg som inte håller sig till detta kommer att tas bort utan pardon.
Tack för visad hänsyn och fortsätt nu njuta av era Iphones! (Det ska jag göra i alla fall
Postad 19 January 2010 - 17:23
Postad 19 January 2010 - 17:29
jag har bara ägt min iphone i några timmar,Jag har hela mitt liv ägt sony ericosson där jag är van vid att väcklarklockan finns i huvudmenyn, jag hittar ingen där och söker på app.store där hittar jag en massa väckarklockapplikationer. Men dessa "stängs av" enligt instruktionerna när man trycker bort dem, finns det ingen väckarklocka redan inprogrammerad som INTE stängs av när jag trycker på den runda knappen?
Nej detta finns ej, alla apps stängs ner med den runda knappen. dock finns det vissa som stöder push men för att du ska kunna vakna på morgonen bör du alltså låta appen vara igång men du stänger av skärmen för att iaf spara lite batteri
Postad 19 January 2010 - 17:32
jag har bara ägt min iphone i några timmar,Jag har hela mitt liv ägt sony ericosson där jag är van vid att väcklarklockan finns i huvudmenyn, jag hittar ingen där och söker på app.store där hittar jag en massa väckarklockapplikationer. Men dessa "stängs av" enligt instruktionerna när man trycker bort dem, finns det ingen väckarklocka redan inprogrammerad som INTE stängs av när jag trycker på den runda knappen?
Påminnelse i telefonen funkar som väckarklocka
Postad 19 January 2010 - 17:34
Redigerat av _rikard_, 19 January 2010 - 17:51.
Postad 19 January 2010 - 17:35
Jag använder "klockan" som väckarklocka. Ställ bara in under fliken påminnelser. Snooze finns,, fungerar perfekt
Postad 19 January 2010 - 19:42
Jag använder "klockan" som väckarklocka. Ställ bara in under fliken påminnelser. Snooze finns,, fungerar perfekt
Tack för era svar, ska försöka ge mig på klockfunktionen - jag vill sova med en avstängd telefon
Postad 19 January 2010 - 19:56
Tack för era svar, ska försöka ge mig på klockfunktionen - jag vill sova med en avstängd telefon
Om du menar stänga av helt så funkar det inte så, stänger man av telefonen helt så funkar inte larmet, men sätt den i flight mode så drar den minimalt med batteri under natten och alarmet funkar "klock"rent, använder det själv
Postad 19 January 2010 - 21:54
Om du menar stänga av helt så funkar det inte så, stänger man av telefonen helt så funkar inte larmet, men sätt den i flight mode så drar den minimalt med batteri under natten och alarmet funkar "klock"rent, använder det själv
åååh, det tycker jag är lite dåligt isåfall ^^ steve borde ta sig en funderare över en sådan funktion
Postad 19 January 2010 - 22:49
Postad 20 January 2010 - 07:53
Hur är det med video filer och en Iphone som inte är JB? Måste de konverteras om och läggas in i itunes? Eller hur går man tillväga?
Sen till ovanstående så finns det ju en Jailbreak tråd, kanske borde hålla er där?
Tack på förhand.
Tar min fråga igen då den inte blev besvarad, och eftersom jag inte har haft tid att testa detta hemma själv.
Det är alltså inte en JB fråga, så den ska alltså vara i denna del. Men hur gör jag för att lägga in filmer/video klipp i telefonen? Som inte är köpta eller nedladdade från ituns. En fil jag har ligger på datorn med andra ord.
Tack igen.
Postad 20 January 2010 - 08:21
Du lägger till filmen i iTunes och synkar över den precis som med musik/podcasts. Se till att filmen är i ett iPhone kompatibelt format. Det finns även diverse andra tredjepartsprogram på App Store för att se andra filer, men jag har personligen aldrig testat dem då jag inte har haft behov.Tar min fråga igen då den inte blev besvarad, och eftersom jag inte har haft tid att testa detta hemma själv.
Det är alltså inte en JB fråga, så den ska alltså vara i denna del. Men hur gör jag för att lägga in filmer/video klipp i telefonen? Som inte är köpta eller nedladdade från ituns. En fil jag har ligger på datorn med andra ord.
Tack igen.
Edit: Kan inte hitta programet jag syftade på längre så kanske har drömt det hela...
Redigerat av Phindus, 20 January 2010 - 10:08.
Postad 20 January 2010 - 09:22
Tar min fråga igen då den inte blev besvarad, och eftersom jag inte har haft tid att testa detta hemma själv.
Tack igen.
Är det en AVI-film så måste du först konvertera den med något externt program. Om det är en Mpeg-fil som du inte lyckas synka över kan du högerklicka på filen i iTunes och välj "skapa version för iPhone/iPod" (tror jag att det står - har inte iTunes på jobbet).
Postad 20 January 2010 - 19:03
bara och andvända Cute ftp eller liknande och lägga in filmerna där på iphonen,sen ser man dom genom ftpn på iphonen,smidigt är det iaf...
Postad 21 January 2010 - 16:18
Postad 21 January 2010 - 18:56
Jag konverterar med xilisoft video converter,sen tog jag hem en app som gör en ftp server heter Savy soda ftp..
bara och andvända Cute ftp eller liknande och lägga in filmerna där på iphonen,sen ser man dom genom ftpn på iphonen,smidigt är det iaf...
Hahahahahahahaha... sjuuuukt kulVa?
Postad 22 January 2010 - 12:29
Min iPhone slukar batteri nu sen två dagar tillbaka. Stack hemifrån imorse med nästan fulladdat (97%) batteri och nu kl 12:00 har jag 36%. Jag har läst ett mail annars har inte ens rört mobilen!
Jag brukar även stänga av Wifi:n när jag inte är hemma. Det enda jag har på är 3G och Push!!
Edit: måste tillägga att det är en iPhone 3GS som köptes för 3 mån sen fabrikolåst från Australien.
Återställde telefonen via iTunes och nu är batteriet som ny igen, det kan vara nåt program som spökade.
Ni som har TomToms bilhållare, hur funkar den? Får man bättre signal med den?
Postad 22 January 2010 - 12:52
Återställde telefonen via iTunes och nu är batteriet som ny igen, det kan vara nåt program som spökade.
Har lagt en beställning på en så återkommer så fort jag fått och testat den.
Postad 22 January 2010 - 13:23
Tack
Postad 22 January 2010 - 23:16

Någon som sett till något liknande?
//j
Postad 23 January 2010 - 00:19
Använder min iPhone enbart som väckarklocka. Saknar dock ett smart stöd så jag kan ha den stående horisontellt. Vet att det finns diverse stöd tex detta, möjligt att det är bästa lösningen men det som slog mig är att det vore perfekt med stöd och laddare i ett. Typ en laddkabel med vinklad kontakt. Smällde ihop en snabb skiss:
Någon som sett till något liknande?
//j
http://store.apple.c...oduct/TX429LL/A
Postad 23 January 2010 - 00:24
Använder min iPhone enbart som väckarklocka. Saknar dock ett smart stöd så jag kan ha den stående horisontellt.
Om du använder den enbart som väckarklocka kanske detta är en billigare lösning?
http://www.rusta.se/...ategori=Klockor
Finns i flera färger också!
Redigerat av Unregistered1413, 23 January 2010 - 02:59.
Postad 23 January 2010 - 01:18
Postad 23 January 2010 - 01:29
Tack för tipset, precis nått i den stilen jag var ute efter. Synd att den såg så klumpig ut hade hoppats på att hitta något lite smäckrare. Kanske skall köra men Elago stället ändå.
//j
Postad 23 January 2010 - 02:00
Postad 23 January 2010 - 03:39
Så om dina sms du vill ha tillbaka va efter säkerhetskopieringen, nej... om innan, ja...
Redigerat av dj_komodo, 23 January 2010 - 03:39.
Postad 23 January 2010 - 22:50
Orörda orginal bara förminskade

Lite dålig skärpa (för min smak) och den verkar inte så glad för röda färger men det är ju enkelt justerat i datorn eller i photogene-appen eller liknande. Här höjer jag skärpan litegrann

Skoj att använda annars, ganska snabb och responsiv och touch focus är kanon. Inne i dåligt ljus blir det ju mer katastrof men det visste man ju från början.
Postad 25 January 2010 - 07:48
Titta längre bak i tråden, jag har haft denna hållare ett bra tag nu. Riktigt bra, enligt mig.
Postad 25 January 2010 - 08:45
Funkar det att ansluta en extern bluetooth-gps (förutom tomtom egna) till sin 3gs för att få bättre signal? Har nämligen en från min gamla se p1i som jag skulle vilja använda. men måste veta innan jag köper programvaran...
Postad 25 January 2010 - 12:18
Till zinned78 eller någon annan som har tomtom resp navigon!
Funkar det att ansluta en extern bluetooth-gps (förutom tomtom egna) till sin 3gs för att få bättre signal? Har nämligen en från min gamla se p1i som jag skulle vilja använda. men måste veta innan jag köper programvaran...
Vem har sagt att jag har navigeringsprogrammet från TomTom eller Navigon?
Jag har ingen av dessa utan använder endast hållaren från TomTom, som för övrigt är marknadens bästa. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig angående pucken, dock har ju hållaren en inbyggd GPS (utöver den som finns i telefonen) så problem med mottagningen lär du inte ha. Jag har aldrig haft det iaf, när jag har använt GoogleMaps.
Postad 25 January 2010 - 12:25
Jag kör med navigon.Till zinned78 eller någon annan som har tomtom resp navigon!
Vet ej om man kan köra med en extra mottagare men jag har aldrig haft några mottagnings problem.
Att ha en till mottagare genererar bara fler sladdar.... Och det har jag iaf nog av i min bil...
//Micke
Postad 26 January 2010 - 20:14
Man hoppas ju visserligen på en fin liten iTablet, fast jag hoppas verkligen dom presenterar en ny firmware för iPhone
Den som lever får se...
Postad 26 January 2010 - 21:36
Nån som vet om det är någon som kommer streama Apples lilla event imorgon?
Man hoppas ju visserligen på en fin liten iTablet, fast jag hoppas verkligen dom presenterar en ny firmware för iPhone
Den som lever får se...
Brukar alltid finnas minst ett par streams (video/audio) till varje event.. senast fanns dem på uStream om jag inte minns fel. Men håll ögonen öppna så hittar du nog några länkar innan klockan närmat sig 19 imorgon..
Oavsett vad de släpper för produkter imorgon ska jag ha minst en av varje!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
12 bilder
47 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?