Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 November 2009 - 18:29

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

:(

Nu gör du mig nervös, sa jag just något idiotiskt? :blink:

Postad 25 November 2009 - 18:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har du sett en Tre brandad N900 ?

Kan nästan svära på att den inte kommer att vara brandad alls...

Min tre tytn2 är som sagt inte brandad mer än en bakgrundsbild ....
fixar du inte att byta den bör du skaffa en annan mobil...

skulle de nu va annat så är de ju bara flasha om den

så när du visar mig en brandat N900 så tror jag dig

edit
lite konstigt att det ingenstans sagts nå om en brandad N900...
skulle väldigt gärna vilja ha en källa...

Redigerat av moparman, 25 November 2009 - 18:31.

Postad 25 November 2009 - 18:42

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Tja vi kan ju börja med att jag var den enda som sa att telefonerna skulle bli brandade. Många "Tre-troll" sa emot mig men vem hade rätt? :(

EDIT: Ni får gärna använda Tre om Ni vill men det jag irriterar mig på är att det är dom som fördröjer telefonen för oss andra. Det kan sedan vara Nokias fel eftersom dom har ingått avtal med Tre men att branda telefoner och fördröja släppet tycker jag inte är ok.
Om det hade varit Telia som gjort samma grej hade jag gnällt på dom.

Så du tror på allvar att Nokia skulle hålla inne N900 för att 3 ska hinna branda sina ex?
Vet inte om du följt med i vad som sagts här(eller jo jag vet att du varit här men verkar rätt trögfattad)...anledningen till förseningen är att Nokia Sverige inväntar 1.1 uppdateringen. Att de väljer att göra det här är för att alla ska kunna använda sin simkort i mobilen utan att det blir fel. Att väntan beror på att 3 ska hinna branda mobiler har jag inte hört något om...men du har ju alltid rätt tydligen så det är nog därför... :blink:

Postad 25 November 2009 - 18:43

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Tjena Patrikrickfors... det står "Amatör" under ditt namn där till vänster. Sällan har det väl varit mer passande! :blink:

Ja måste hålla med! Tror han att det är 3 som bestämmer över Nokia??? Sen att dom väntar till 1.1 mjukvara är klar är ju en annan sak inte att 3 har bestämmt det så!!

Postad 25 November 2009 - 18:46

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
vissa säger att den kommer brandas av tre vissa säger att den inte kommer göra det. ingen av er har källor så båda har väl fel? eller vem har rätt?

Postad 25 November 2009 - 18:50

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag har ingen källa men tidigare erfarenhet+vetskap om vad N900 har för os..
så de kommer inte att vara nå problem...

den som däremot säger att den är brandad får gärna uppge källa.....

helst inte min morfars kusins storebrors systers pojkvän har inside information :blink:

Postad 25 November 2009 - 18:59

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Ok nu är jag tillbaka (ni hoppar ju på mig så jag sabbar min betapet.. :blink:)
Jag talade med 3 i Storbritannien via live chat och även om det inte är helt klara bevis så talar ju det mesta för att det jag säger stämmer. Här kommer det:

[Patrick] N900?
[Patrick] Hello?
[Antojoe] Hello Patrick:)
[Antojoe] Welcome to 3, I’ll surely help you with your query..
[Patrick] Hi, I got a short question
[Antojoe] Are you an UK resident?
[Patrick] Will N900 have your 3 software on it?
[Antojoe] Well, we don't have the Nokia N900 with us, are you an UK resident?
[Patrick] Like Planet 3 and so on?
[Patrick] Yes I am but Im not in the UK for the moment..
[Antojoe] We don't do the Nokia N900 so it will not have our software.
[Patrick] Ok so you wont sell it at all?
[Antojoe] I'm sorry, we are unable to give timings for the launch of new handsets. Due to testing and pricing agreements, this information is subject to change. However please check www.three.co.uk for the latest information.
[Patrick] Ok but will you have it before christmas?
[Antojoe] Im sorry, we'll not be able to comment on that..
[Patrick] Let me ask you another question then, do you have any phones without the 3 branded software on it?
[Patrick] I just want to draw my own conclusions since I really like easy access to Planet 3.. :(
[Patrick] You still with me Antojoe?
[Antojoe] We don't have any non 3 branded phones with our software.
[Patrick] Ok thanks mate

Postad 25 November 2009 - 19:03

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Jag talade med 3 i Storbritannien via live chat och även om det inte är helt klara bevis så talar ju det mesta för att det jag säger stämmer. Här kommer det:

[Patrick] N900?
[Patrick] Hello?
[Antojoe] I'm sorry, we are unable to give timings for the launch of new handsets. Due to testing and pricing agreements, this information is subject to change. However please check www.three.co.uk for the latest information.
[Patrick] Let me ask you another question then, do you have any phones without the 3 branded software on it?
[Patrick] I just want to draw my own conclusions since I really like easy access to Planet 3.. :(
[Patrick] Ok thanks mate

Men det är ju för han säger att dom ska inte ha N900:an, så kan man ju tolka det med :lol:

[Antojoe] We don't do the Nokia N900 so it will not have our software

Redigerat av Gurra101, 25 November 2009 - 19:07.

Postad 25 November 2009 - 19:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hoho...Vilken källa :blink:

Postad 25 November 2009 - 19:13

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Även jag hopas innerligt att släppet kommer så fort som möjligt, men denna diskution om när den kommer
& vems fel det är har ju pågått i 20 sidor nu, räcker kanske nu.
Känns som att vissa jagar inlägg, andra jobbar åt konkurenten osv.

Tackar dock alla som har kommit med intressanta länkar & info i övrigt.

En metod man använder mot överaktiva dagis-barn som skriker och stjäl plats är att ignorera dem..

Postad 25 November 2009 - 19:17

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ Xenom

Lättare sagt än gjort :blink:

Postad 25 November 2009 - 19:18

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Hoho...Vilken källa :blink:

Håller med om att det inte är den bästa källan men det är i alla fall en källa. Sedan så säger han ju själv att dom inte har några telefoner som inte är brandade. Oddsen pekar ju då mot att N900 kommer bli brandad det måste du ju själv hålla med om. Sedan hur brandad den blir osv. det har jag ingen aning om, med lite tur så blir det kanske bara bakgrundsbilden...

Postad 25 November 2009 - 19:20

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
När nallen väl börja leveras startar vi väl en ny tråd, där vi kan diskutera lite mer seriöst, samt att vi har lite mer "massa" att diskutera.

hade varit fint om man fått med en engångkod som gav tillgång till tråden. ska tips nokia om det. :blink:

Redigerat av theclone, 25 November 2009 - 19:24.

Postad 25 November 2009 - 19:21

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Ne bara att komma ihåg vilket sidnummer som detta sluta på :blink:

Postad 25 November 2009 - 19:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker du ska ringa och nöta på Tre sverige istället och fråga hur dom kommer att göra...

Det vore mer konstruktivt :-)

Som sagt så är det bara flasha om den så den får vara hur brandad den vill då jag istort sett lär få den gratis ...

Lite mer allvarligt är att nåra som köpt sin N900 i Italien har problem med att den startar om av sig själv...
Nu tror jag det var 2-3 st så nu ska vi inte blåsa upp det till att vara världens undergång :blink:

Postad 25 November 2009 - 19:26

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

[Patrick] N900?
[Patrick] Hello?
[Patrick] Ok thanks mate

Shit va dålig engelska ni båda skriver..

Sen säger ju killen till dig att de INTE kommer manipulera mjukvaran i n900

Sen säger han att de INTE 'brandar' telefoner som inte har deras mjukvara..

Men du drar slutsatsen att TRE kommer att branda n900? Är det bara jag som tycker att du inte verkar skapa riktigt logiska tanke-banor?

Postad 25 November 2009 - 19:31

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

...

Lite mer allvarligt är att nåra som köpt sin N900 i Italien har problem med att den startar om av sig själv...
Nu tror jag det var 2-3 st så nu ska vi inte blåsa upp det till att vara världens undergång :blink:

Det här gör mig lite orlig trots allt. Några i US några i ITA. Kan vara ett stort mörkertal oxå som acceptera det. undrar hur utbrett det är och nokia tittar på problemet eller rent av löst det till kommande updatering.

Redigerat av theclone, 25 November 2009 - 19:33.

Postad 25 November 2009 - 19:31

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Ok Xenom du kan inte sluta.. :blink:

Det han säger är att: - "Vi har inte några icke 3 märkta telefoner med vår mjukvara" (det är nog du som skall lära dig lite engelska).
Med tanke på att du redan nu kan förhandsboka N900 Black Tre Edition så har du där en N900 3 märkt telefon.
Jag glömde dessutom posta dementin som Nokia gjorde angående att de inte skulle tillåta branding som någon frågade efter:
http://conversations...-for-operators/

Nu struntar vi i detta tjafset. Telefonen kommer vara brandad punkt slut och dom som vill köpa den som sådan kan göra det (men glöm inte att jag varnade er :().

Redigerat av Unregistered6144aa51, 25 November 2009 - 19:34.

Postad 25 November 2009 - 19:40

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
F-n denna tråden börjar kännas som en broken record hehe.

Lansering, brandning mm ältas gång på gång på gång, ge upp detta nu ingen vet hur det kommer bli vi får hålla ut o se. Vore kul och diskutera annat också.

Redigerat av Alien08, 25 November 2009 - 19:46.

Postad 25 November 2009 - 19:46

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Ok Xenom du kan inte sluta.. :blink:

Det han säger är att: - "Vi har inte några icke 3 märkta telefoner med vår mjukvara" (det är nog du som skall lära dig lite engelska).
Med tanke på att du redan nu kan förhandsboka N900 Black Tre Edition så har du där en N900 3 märkt telefon.
Jag glömde dessutom posta dementin som Nokia gjorde angående att de inte skulle tillåta branding som någon frågade efter:
http://conversations...-for-operators/

Nu struntar vi i detta tjafset. Telefonen kommer vara brandad punkt slut och dom som vill köpa den som sådan kan göra det (men glöm inte att jag varnade er :().

Jag har redan tre abonnemang, men eftersom jag ev vill kunna sälja den vidare om så behövs så kommer jag köpa den av tele2. Därför kvittar det mig om den är brandad eller inte. Dock stör din attityd mig. Du tycker du är bäst och därför ska alla lyssna på dig. Trots att du inte har några som helst belägg för dina uttalanden. Snarare motsatsen.

Den telefon jag fick till mitt TRE-abonnemang var w995 och den hade programvara från tre, men den var inte brandad.

Men han har ju precis sagt till dig att de inte kommer stoppa in någon mjukvara i den...

Aja.. Jag håller med dig om att vi borde lägga ner detta, eller ta det via PM.. Du verkar nästan vara på dåligt humör idag. Du brukar inte vara så fumligt aggressiv i dina inlägg.

Postad 25 November 2009 - 19:47

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Förvisso, men vad stoppar dig?

Postad 25 November 2009 - 19:59

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Tja, mickeprag. tycker du sitter ohört tyst för att ha en n900 i din hand. Kan man göra något vettigt med frontkameran?

Redigerat av theclone, 25 November 2009 - 20:07.

Postad 25 November 2009 - 20:21

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Den telefon jag fick till mitt TRE-abonnemang var w995 och den hade programvara från tre, men den var inte brandad.

Jag har som sagt slutat tjafsa även om det är svårt att låta bli...

Postad 25 November 2009 - 20:30

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
enda som kommer bryta detta gnet och gnat

är att "THE REAL KLAS"
kommer med ett datum på när hur vi får luren!!!
både från nokia shopen och övriga leverantörer

och han måste komma med något som är trovärdigt
för vi har ju hört "VARGEN KOMMER snart,VARGEN KOMMER snart," en massa gånger nu

jag är så sugen så motsycke saknas efter att ha pillat 20min på en sån testlur
och då var jag riktigt sugen innan...

Postad 25 November 2009 - 20:33

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Hur var det med VLC fanns det redan i stable repository eller? Vet att det var portat men de hade inget GUI till det

Postad 25 November 2009 - 20:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
otto zx-7r
jag är så sugen så motsycke saknas efter att ha pillat 20min på en sån testlur
och då var jag riktigt sugen innan...

Det måste vara ren å skär tortyr :blink:

Edit

Senaste jag läst är som du är inne på Alien08

There's a version of VLC available, but it isn't for "newbs". It is missing a GUI (meaning it can only run from the command line) and it has to be installed with root and "dpkg -i" from a developer's server...
Maemo.org

Redigerat av moparman, 25 November 2009 - 20:42.

Postad 25 November 2009 - 20:52

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
F-n vad synd hoppas de fixar ett GUI till den snart hade ju varit guld värt och ha den användbar på sin N900 också

Postad 25 November 2009 - 21:23

jensw
  • jensw
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

[Patrick] N900?
[Patrick] Hello?
[Patrick] Ok thanks mate

vill inte tjafsa eller nått, men han säger ju ingenstans nått om n900 egentligen. han undviker ju alla frågor om N900 och säger bara att de inte säljer obrandade telefoner. vet inte hur du får det till att de ska ta in o branda N900, när han inte ens nämner att de ska ta in den. det är ju högst troligt att de gör det, men det är ju inget han säger i den där konversationen.

Postad 25 November 2009 - 22:14

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Man ska nog vara försiktig med att döma ut Patrikrickfors - än vet man inte om han har rätt eller fel.
Och till Patrik själv rekommenderar jag att ligga lågt med sqrt(9)-snacket.

tre är de magiska numret.... :(

Two's company; three's a crowd...
Ja, jag kör med Tele2... :blink:

På tal om sqrt(9)... tror det nämnts i tråden att Telia inte subventionerar telefoner, att det blir ren avbetalning om man köper hos dem.
Blev därför förvånad när jag igår kollade iPhone hos Telia och man fick den flera tusenlappar (>3000kr) billigare jämfört med prisjakt.nu. iPhone kanske är lite special, men ändå.

---

Ang. N900 scrollning... tyckte inte det var något fel på den. Däremot verkar "markera text" fungera lika illa som på min HTC TP - iofs. händer det bara en gång i videon, men man ser att N900 vid ett tillfälle uppfattar "scrolla" som "markera text". Kan vara *så* irriterande om det händer för ofta.

Postad 25 November 2009 - 22:25

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Har inte lyckats hitta på någon sida. Men undrar om de funkar att skrolla med tangentbordet. Gör det hela tiden på dator, tycker de är så mycket enklare. Hatar jag allt vad mushjul och pekplatta heter. Använder så mycket som möjligt tangenterna för att surfa, börjar vara svårt att se texten på pg dn och nedåt pilen :blink:

Vore fint om de finns samma möjligheter på n900. Någon som har koll?

Postad 25 November 2009 - 22:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Här har ni en bra sida att läsa så ni vet hur ni ska flasha när ni lekt en gång för mycket :blink:

http://wiki.maemo.org/Flasher

Postad 25 November 2009 - 22:31

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Har du källa på den "dementeringen"?

Nokia Conversations

Varsågod

Postad 25 November 2009 - 22:50

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jag ringde idag...och tjejen jag fick prata med hade också en förbeställd som hon väntade på.
Beskedet hon sa, var att det kommer förhoppningsvis bli nästa vecka, eller veckan efter. Mer exakt än så visste dom inte. Vi får väl se...väntan känns olidlig, har nog aldrig längtat så mycket efter en liten pryl som jag gör nu... :blink:

Jaha. ska alla nokia anställda oxå ha n900. De traskar säkert in på de första platersna och tar slut på den första leveransen innan allmenheten vet ordet av. Kul. Och hur man ligger till i kön kunde man inte heller få reda på nä.

någon som lyckats med konststycket att få vilken plats i kön man har hos nokia shop?

Redigerat av theclone, 25 November 2009 - 22:52.

Postad 25 November 2009 - 23:37

adamsafir
  • adamsafir
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
[Adam] three branded nokia n900
[Vijay] Hello Adam, welcome and thank you for choosing 3 as your network provider
[Vijay] How may i help you ?
[Adam] Hi and thanks
[Adam] well, got a question regarding the n900, will it be possible to buy from you?
[Vijay] i am sorry we don't sell this handset
[Adam] ok, I see I got the information from a dear friend in Sweden who claim three will sell it branded
[Adam] (three branded)
[Adam] and you don't know if you will?
[Vijay] I'm sorry, we are unable to give timings for the launch of new handsets. Due to testing and pricing agreements, this information is subject to change. However please check www.three.co.uk for the latest information.
[Adam] ok, thanks!
[Vijay] you are welcome
[Vijay] is there any other purchase i may help you with today ?
[Adam] not for the moment, I'm very interested in the n900
[Vijay] sure you can check the web site for more information
[Vijay] Thanks for contacting us. Please do not hesitate to contact us again if we can be of further assistance. Good bye

Fråga: Patrick, är detta information att förlita sig på?

Postad 25 November 2009 - 23:44

pcw
  • pcw
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Dessa "tre representanter" som chattar verkar ju vara ett gäng outsourcade indier som sitter på standardsvar när det gäller frågor kring N900 så dom är väl knappast några lämpliga källor.

Postad 25 November 2009 - 23:53

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Patrikrickfors:

Jobbar som säljare och kunde inte låta bli att regga mig och svara , men du har SE X1, HTC Magic m.f.

Dessa telefoner är inte bara obrandade utan till och med olåsta.

Åter till topic.
Det konstiga med leverans av N900 är att det inte finns några leverans besked alls. Har kollat på Brightpoint, Order hemelektronik, 20:20 ingen har ens något "kan tänkas komma, vi hittar på nått datum". Dessutom har vi den inte ens upplagd i vårt kassa system än vilket jag personligen tycker är jätte konstigt.

För att förklara för övriga så är dessa ställen jag kollat på inte ÅF utan grossister, Dom brukar alltid få lite "heads up" innan den kommer. Hoppas verkligen att den kommer nästa vecka då jag håller på att avlida bristande nerver.

Mvh
/Peter

Postad 25 November 2009 - 23:59

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Vad är problemet med om det finns några program, bakgrundsbilder med 3 i de här telefonerna? Släpp det eller skicka telefonerna till mig, så kan jag fixa det mot hutlöst hög avgift. klart att tre ska få "märka" sina telefoner om de nu vill eftersom de subventioner en del av priset mot låsning. Om de skulle rista in en stor 3:a på displayen. Då skulle jag kanske börja diskutera ämnet :blink:

Redigerat av theclone, 26 November 2009 - 00:02.

Postad 26 November 2009 - 00:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Eller som tidigare när de etsade fast den fula loggan..Det var inte snyggt :(

Rätt cool miniräknare

Bifogad fil  750f0800c7bc11deb0137de1bd508d328d32_screenshot03.png   100.62K   0 Antal nerladdningar

What is AlmostTI?
AlmostTI is a program that emulates Z80-based graphing calculators made by Texas Instruments. Currently, it can handle TI82, TI83, TI83+, TI85, and TI86, with support for more models coming later

http://fms.komkon.org/ATI85/

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eller vad sägs om den här emulatorn :blink:

GameBoy Advance emulator

Bifogad fil  Menu.gif   15.6K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  FinalFantasyTactics.gif   16.07K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Aladdin.gif   15.61K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  LunarLegend.gif   13.15K   0 Antal nerladdningar

http://fms.komkon.org/VGBA/

Redigerat av moparman, 26 November 2009 - 00:10.

Postad 26 November 2009 - 00:55

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Ser fint ut! :blink:

Redigerat av lostsoul, 26 November 2009 - 02:00.

Postad 26 November 2009 - 08:36

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

[Adam] three branded nokia n900
[Vijay] Hello Adam, welcome and thank you for choosing 3 as your network provider
[Vijay] How may i help you ?
[Adam] Hi and thanks
[Adam] well, got a question regarding the n900, will it be possible to buy from you?
[Adam] ok, I see I got the information from a dear friend in Sweden who claim three will sell it branded
[Adam] (three branded)
[Adam] and you don't know if you will?
[Vijay] I'm sorry, we are unable to give timings for the launch of new handsets. Due to testing and pricing agreements, this information is subject to change. However please check www.three.co.uk for the latest information.
[Adam] ok, thanks!
[Vijay] you are welcome
[Vijay] is there any other purchase i may help you with today ?
[Adam] not for the moment, I'm very interested in the n900
[Vijay] sure you can check the web site for more information
[Vijay] Thanks for contacting us. Please do not hesitate to contact us again if we can be of further assistance. Good bye

Fråga: Patrick, är detta information att förlita sig på?

Mer tjafs märker jag. Ja jag tror du kan lita på informationen. Informationen i sig säger dessvärre ingenting annat än att han inte vill kommentera N900, men det kan du dock lita på.

Redigerat av Unregistered6144aa51, 26 November 2009 - 08:36.

Postad 26 November 2009 - 08:41

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Patrikrickfors:

Jobbar som säljare och kunde inte låta bli att regga mig och svara , men du har SE X1, HTC Magic m.f.

Dessa telefoner är inte bara obrandade utan till och med olåsta.

Det är ju toppen att vi har en representant med oss. Jag tycker det verkar som du luskat bra och gjort mycket för att få reda på hur det ligger till, bra jobbat! Dock är det fortfarande så att merparten av de mobiler som ni säljer är brandade och låsta. Jag hoppas verkligen att Tre i fortsättningen inte vare sig brandar eller låser sina mobiler men de exemplar som ligger ute nu (N900 Black Tre) är i alla fall låsta. Sedan om de är brandade eller inte får vi väl se men det mesta talar för att dom kommer vara det.

Redigerat av Unregistered6144aa51, 26 November 2009 - 08:43.

Postad 26 November 2009 - 09:02

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Det är ju toppen att vi har en representant med oss. Jag tycker det verkar som du luskat bra och gjort mycket för att få reda på hur det ligger till, bra jobbat! Dock är det fortfarande så att merparten av de mobiler som ni säljer är brandade och låsta. Jag hoppas verkligen att Tre i fortsättningen inte vare sig brandar eller låser sina mobiler men de exemplar som ligger ute nu (N900 Black Tre) är i alla fall låsta. Sedan om de är brandade eller inte får vi väl se men det mesta talar för att dom kommer vara det.

Nja säljare vill väl jag knappast kalla representant! Har du varit inne i en 3 butik? Rätt roligt att stå där inne och se hur vissa lurar kunder! Och så frågar man själv om någon telefon så kan dom typ inget utan mest försöker "tvinga" på onödiga abonnemang (dyrare än kunden tänkt sig) på folk. Och dom vet ju inget om mer ingående om vad 3 tänker göra. Nä få hit en chef istället :(

Nä klas var är du? Snart för mig är i alla fall samma vecka :blink: Så nokia shop har idag och i morgon på sig för att skicka det där mailet. Annars så tycker jag Nokia inte är bra på att ta kunder på rätt sätt! då är det bättre att säga "vi vet helt enkelt inte".

Redigerat av Gurra101, 26 November 2009 - 09:59.

Postad 26 November 2009 - 09:26

JonssonSWE
  • JonssonSWE
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Patrikrickfors: Jo då jag gör vad jag kan :blink: jobbar dock inte i någon 3 butik utan jobbar på Expert.
3 Brandar i regel allt dom kommer över, dock finns det som sagt undantag. Men det är dock stor skillnad på att branda en telefon och att låsa den. N900 3ED kommer säkerligen vara låst men brandad osäker.

Gurra101: Du måste ha varit med om något mycket tragiskt i ditt liv, vad får dig att tro att säljare är till för att lura folk? Visst förnekar inte att det finns oseriösa i branschen men att gå så långt som att säga att alla säljare är skit ja..

Postad 26 November 2009 - 10:04

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Ok jag ändra till vissa. Och jag sa 3 försäljare sliskiga kan dom vara.

Men det är ju inte alltid säljare tänker på kunden. Som telefonförsäljare som står i montrar ute på stan dom vill ju bara tvinga på grejor och kör samma säljsnack dryga e dom. Och gärna kränga ut den äldsta TV:n har man ju varit med om också :(

Jaja skitsamma handlar inte om detta här ;) Och jag ändrar mig till inte alla ok :lol:

Redigerat av Gurra101, 26 November 2009 - 10:22.

Postad 26 November 2009 - 10:26

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Någon som har koll på läget i övriga Europa? Har de som förbeställt via Nokia Shop börjat få sina mobiler?

Redigerat av lostsoul, 26 November 2009 - 10:47.

Postad 26 November 2009 - 10:34

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Uk
Usa
Poland
Finland
Frankrike
Italy

har fått sina från nokia shops

Redigerat av raptor18, 26 November 2009 - 10:35.

Postad 26 November 2009 - 10:36

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Spanjorerna har precis börjat få sina kort dragna på pengar och leverans på G...!

Postad 26 November 2009 - 11:04

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Lite OT, men Nokias Webshop är ett skämt!

1. De har inga rutiner för att förvarna när de kommer dra pengar från kortet.
2. Om transaktionen skulle misslyckas måste man beställa om igen och tappar ev. rabbat och "köplats"
3. De är enormt dåliga med information om leveranser (på N900:an) men det beror nog mest på deras "marknadsfolk" som verkar förakta sina kunder!

Jag har beställt från Nokias svenska Webshop av tre anledningar: 5096 kr, förhoppning att få den bland de första leveranserna i Sverige och möjlighet att dra den på firman (inklusive momsen).

Må nu N900:an levereras snart och ha en kvalité som en stridsvagn plus att mjukvaran blir tillräckligt stabil en bit in på nästa år.
Om inte kommer jag vara totalbränd på Nokia och troligtvis för all framtid.

Postad 26 November 2009 - 11:43

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Lite OT, men Nokias Webshop är ett skämt!

1. De har inga rutiner för att förvarna när de kommer dra pengar från kortet.
2. Om transaktionen skulle misslyckas måste man beställa om igen och tappar ev. rabbat och "köplats"
3. De är enormt dåliga med information om leveranser (på N900:an) men det beror nog mest på deras "marknadsfolk" som verkar förakta sina kunder!

Jag har beställt från Nokias svenska Webshop av tre anledningar: 5096 kr, förhoppning att få den bland de första leveranserna i Sverige och möjlighet att dra den på firman (inklusive momsen).

Må nu N900:an levereras snart och ha en kvalité som en stridsvagn plus att mjukvaran blir tillräckligt stabil en bit in på nästa år.
Om inte kommer jag vara totalbränd på Nokia och troligtvis för all framtid.

Håller med... Gav t.o.m. nokia store bad feedback idag! Den går upp senare, kanske...

Postad 26 November 2009 - 12:04

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Eftersom att Nokia vägrar ge ut någon information just nu så fick jag rota lite bland kontakterna...
Nästa fredag kommer telefonen att börja skeppas ut till kunderna i Sverige! Det är preliminärt men nästintill spikat!
Fråga inte om källa för detta är från insidan och är något de strävar efter just nu.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.