Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 29 September 2011 - 17:54
Jag har frågat förut men det var länge sedan och efter alla fw updates har jag en stilla undrar eftersom Boxee-versionen för PC fungerar lite sådär. Själva BB, kan någon vänlig själ verifiera att den fortfarande(?) kan spela DVD-IFO filer (ligger oftast under en VIDEO_TS-mapp med BUP och VOB-filer), dvs. så att jag kan få upp full DVD-navigeringsfunktionalitet? 95% av mina DVD-filmer har jag rippat ner okomprimerat och jag är inte särskilt sugen på att göra om hela biblioteket till mkv, divx eller annat som kanske ur vissa perspektiv är ett smartare format. (För övrigt så läser min Tvix utan problem IFO-filerna och allt fungerar strålande).
Och två, om jag inte har döpt alla filer enligt konvention, kan jag fortfarande titta på dem men att jag då får hitta dem manuellt eller liknande? Får man i GUIn upp ett filträd som man kan gå igenom själv och välja film (om nu inte BBn hittar filerna)?
Tack alla!
Postad 29 September 2011 - 17:55
Har det sagts något om Silverlight-stöd till Boxee Box?
Läs här http://forums.boxee....ead.php?t=39216
Postad 29 September 2011 - 17:59
Hej,
Jag har frågat förut men det var länge sedan och efter alla fw updates har jag en stilla undrar eftersom Boxee-versionen för PC fungerar lite sådär. Själva BB, kan någon vänlig själ verifiera att den fortfarande(?) kan spela DVD-IFO filer (ligger oftast under en VIDEO_TS-mapp med BUP och VOB-filer), dvs. så att jag kan få upp full DVD-navigeringsfunktionalitet? 95% av mina DVD-filmer har jag rippat ner okomprimerat och jag är inte särskilt sugen på att göra om hela biblioteket till mkv, divx eller annat som kanske ur vissa perspektiv är ett smartare format. (För övrigt så läser min Tvix utan problem IFO-filerna och allt fungerar strålande).
Och två, om jag inte har döpt alla filer enligt konvention, kan jag fortfarande titta på dem men att jag då får hitta dem manuellt eller liknande? Får man i GUIn upp ett filträd som man kan gå igenom själv och välja film (om nu inte BBn hittar filerna)?
Tack alla!
Det fungerar lite sisådär faktiskt.
Jag gjorde om mina Dvd-rippar till ISO eller IMG och då fungerade det bättre.
Att göra om dom till ISO/IMG gör du enkelt med ett bränningsprogram.
Ja du kan browsa dig fram i nätverket för att titta på dom.
Det går också lägga till dom manuellt genom att skriva det rätta namnet och sen låta BB identifiera filmen/serien
Redigerat av lappen71, 29 September 2011 - 18:00.
Postad 29 September 2011 - 18:14
Köpte mig en Boxee idag på Elgiganten, pris matchade mot dustin och fick den för 1590:-
Har den hemma på öppet köp så vi får se hur den sköter sig.
Bra pris helt klart
-Yxit att spela upp play-kanaler
-Svårt att navigera i browser med fjärren
-Fläkten låter en del
Det finns medföljande Play-appar som du kan hitta i en undermeny som fungerar väldigt smidigt (i de flesta fall).
Browsern är ingen direkt höjdare att surfa omkring med
Det finns en del som klagat på ett "tjutande" fläktljud, testa att lägga den på de olika sidorna och se om ljudet försvinner...i så fall kan det vara fläkten som tar emot något.
Får inte till det med film information, lät den stå på länge för scanning men inget kom upp.
Om någon orkar får ni gärna komma med tips.
Kör med Ember Media Manager och skapa NFO-filer, alternativt att döpa alla dina filmfiler noga efter de regler som finns.
Postad 29 September 2011 - 18:59
Ganska meningslöst att bråka om fläkten låter mycket eller lite. Det är upp till var och en att avgöra hur de upplever ljudet och det kan säkert variera en aning mellan olika exemplar.
Därför som man installerar apparna för just play-kanalerna för att slippa krånglet med navigeringen.
Låter fläkten? Du måste skämta?
Hade en het diskussion på ett annat forum där jag blev dumförklarad när jag sa att en NAS låter för mycket att placeras i vardagsrummet.
BB låter inte ens en bråkdel av en NAS utan jag hör den inte alls om jag inte kryper ner på golvet framför den.
Min låter lite mer än jag hade räknat med, men den stör inte om man inte verkligen lyssnar.
Jämförerelsevis så låter den betydligt högre än en digitalbox med hårddisk, men aningen tystare än en PLaystation3 Fat. Dock har den lite mer irriterande ljud än ett Playstation 3 så det går väl jämnt upp tycker jag.
Jämfört med buzzljudet som finns på nyare plasma skärmar eller fläkten från en lite äldre projektor så är den riktigt tyst. Sedan är det ju radiofjärr så i värsta fall kan man stänga in den i nåt skåp.
Är det bara jag som inte får kanal5 play att fungera? Den fastnar alltid på "timglaset" och klippet startar aldrig.
Varför finns kanal5 med i Channels om man inte stödjer filformatet?
Silverlight är ett sattyg som t.o.m. Microsoft själva försöker bli av med i kommande windows 8.Har det sagts något om Silverlight-stöd till Boxee Box?
Förhoppningsvis blir ersättaren någon html5 funktion eller något annat som går att porta till annat än windows.
Postad 29 September 2011 - 19:53
Om du kan utveckla vad det är som funkar sådär så är jag intresserad.
Även om du har ett bra tips på prgram som kan fixa mina Video_ts mappar till iso ( eller är img bättre?) så är jag intresserad. Gärna ngn som kan göra i batch då jag säker har +500 olika video_ts mappar???
Tack!!!
Postad 29 September 2011 - 20:14
Lappen71 - Tack för svar!
Om du kan utveckla vad det är som funkar sådär så är jag intresserad.
Även om du har ett bra tips på prgram som kan fixa mina Video_ts mappar till iso ( eller är img bättre?) så är jag intresserad. Gärna ngn som kan göra i batch då jag säker har +500 olika video_ts mappar???
Tack!!!
Problemet för mig var att menyerna inte syntes eller att språket på dom blev fel.
Och den gång menyerna syntes så var det svårt eller omöjligt att navigera i dom.
Att det skulle finnas ett program som gör om alla samtidigt till IMG/ISO är en omöjlighet i realitet.
Utan du får använda ett bränningsprogram som du drar in Video_ts foldern in i och bränner till ner till en IMG-fil.
Som du kanske förstår så gör bränningsprogramet en kopia av Video_ts folder men i form av en IMG-fil.
Så att ha ett program som gjorde det i bulk skulle fylla din HDD i ett nafs.
Postad 29 September 2011 - 20:17
Jämfört med buzzljudet som finns på nyare plasma skärmar eller fläkten från en lite äldre projektor så är den riktigt tyst. Sedan är det ju radiofjärr så i värsta fall kan man stänga in den i nåt skåp.
Exakt så att "klaga" över något som är försumbart anser jag vara löjligt.
Som du säger kan man ställa in den i garderoben om man nu har hörsel som en fladder mus
Postad 29 September 2011 - 21:18
Och grabbar ni ska vara snälla med varandra här på forumet
@manor, tack för ditt svar tog ner boxeeplay appen som var smidig, men SVT play laggar trots bra tråd koppling, ska kolla vidare vad som felar.
Ang Ember Media Manager så lyckades inte installationen, sökte och tydligen ligger site ner så det går inte att installera, tips någon ?
Nu när det blivit mörkt ska jag testa vad Intels grafikkrets går för på min AE4000.
Edit: Måste säga att BB presterar en mkt bra bild med 1080p material, snudd på samma som från min BD-spelare, så BB får tillsvidare stanna kvar hemma hos mig
Redigerat av ljudnisse, 30 September 2011 - 06:45.
Postad 29 September 2011 - 22:19
Kan du rekomendera ngt program lappen?
Det ska gå med vilket bränningsprogram som helst
Ojdå vilken het debatt jag skapade, och JA den låter t.o.m. lite mer än tvixen, men jag sa aldrig att det var ett jätte problem.
Och grabbar ni ska vara snälla med varandra här på forumet
@manor, tack för ditt svar tog ner boxeeplay appen som var smidig, men SVT play laggar trots bra tråd koppling, ska kolla vidare vad som felar.
Ang Ember Media Manager så lyckades inte installationen, sökte och tydligen ligger site ner så det går inte att installera, tips någon ?
Nu när det blivit mörkt ska jag testa vad Intels grafikkrets går för på min AE000.
Den enda som händer med SvtPlay för mig är att kvaliten blir sämre om det är stor aktivitet i mitt nätverk.
Angående Ember har jag inte förstått vitsen egentligen.
Har man namngett sina filmer serier korrekt så hittar BB dom utan problem.
Enda anledning som jag ser det att använda Ember är att man inte vill namnge om sina filer för att man fortfarande seedar dom.
Postad 30 September 2011 - 08:10
Och så den sista idiotfrågan, när jag kollar på MP4-filer upplever jag ofta att dessa har riktigt riktigt bra kvalitet. De tar också mindre plats - varför förordas inte MP4 mer?
Tack alla!!!
Postad 30 September 2011 - 08:38
Jag utgår ifrån att de flesta här tycker mkv är det överlägset bästa filformatet när man rippar?
Tnx
Postad 30 September 2011 - 09:57
Köpte mig en Boxee idag på Elgiganten, pris matchade mot dustin och fick den för 1590:-
Gick de med på det? Att matcha mot en webbutik?
Postad 30 September 2011 - 11:46
Första frågade jag om ditt gick att få elg webpris 1690, svar ja.
Sedan tog jag en rövare och frågade om det gick att matcha mot dustins 1590, svar ja.
Hade nog lite tur där
Postad 30 September 2011 - 11:57
Försöker få till så att film info ska visas, sökt på nätet men allt jag testat funkar inte.
Exempel: Har en folder som "Flickan som lekte med elden" har då testa att i den folder ge namnet
Flickan.som.lekte.med.elden men BB bara står och skannar och inget händer !
Är det något jag måste "bocka i" i inställningar som t.e.x vart info ska hämtas typ IMDB eller så ?
Och hur lång tid tar det för BB att skanna 1TB ?
Postad 30 September 2011 - 12:23
Snälla kan någon hjälpa mig !!!
Försöker få till så att film info ska visas, sökt på nätet men allt jag testat funkar inte.
Exempel: Har en folder som "Flickan som lekte med elden" har då testa att i den folder ge namnet
Är det något jag måste "bocka i" i inställningar som t.e.x vart info ska hämtas typ IMDB eller så ?
Och hur lång tid tar det för BB att skanna 1TB ?
Filen måste ha rätt namn också,inte bara foldern.
Ibland kan scanningen haka upp sig och då är det enklast att ta bort utdelningen och lägga till den igen.
Eller händer det att efter scanning så fastnar den vid identifieringen och då kan man också starta om så det släpper.
Ett tips är att inte ha allt i en och samma folder för då tar det lång tid att scanna.
Och tar man bort en film eller serie måste allt scannas om igen.
Jag gör så att jag delar upp utdelningen i olika kategorier.
Filmer (sparas)
Filmer (temp)
Serier (sparas)
Serier (temp)
På dom utdelningar som jag har (sparas) i namnet scannas bara en gång men lägger jag till en film eller serie går jag in och scannar manuellt.
Dom som har (temp) i namnet har jag valt att scannas dagligen för där tillkommer det nytt eller jag tar bort.
Allt för att inte BB ska sega ner sig eller att nätverket ska bli segt.
Postad 30 September 2011 - 13:58
Jag har varje film i en egen katalog.Exempel: Har en folder som "Flickan som lekte med elden" har då testa att i den folder ge namnet
I ditt exempel så heter katalogen: "Flickan som lekte med elden" (Space är OK).
Den katalogen ligger i sin tur i katalogen "Filmer (HD)"
Sen döper jag filmen till exakt namn, inklusive årtal, alltså: "Flickan.Som.Lekte.Med.Elden.(2009).mkv". Den får lite bättre träffar om man inkluderar årtal.
Med denna lösning så hittas dock de flesta filmer. Svenska filmer kan dock ibland vara svårt. Tex så anser imdb.com, där infon hämtas från, att Wallander och Irene Huss är TV serier, och inte filmer. Hmm...
När det gäller TV serier så brukar jag döpa dom tex enligt nedan:
-TV Serier (HD)
--> Sopranos
----> Season 1
------> Sopranos.S01E01.mkv
------> Sopranos.S01E02.mkv
osv.
/MrStarhouse
Postad 30 September 2011 - 15:29
Postad 30 September 2011 - 15:46
Tack för svar ska testa vidare, men börjar undra om det inte är själva skanningen som inte funkar står bara i "Väntar på att bli skannad" ?
Som sagt ta bort utdelningen och starta om BB och lägg till den igen
Postad 30 September 2011 - 15:51
För 20$ får man tillgång till postseason och alla matcher i arkivet.
Bildkvaliten är riktigt bra
Postad 30 September 2011 - 17:40
Som sagt ta bort utdelningen och starta om BB och lägg till den igen
Redan gjort, ändå "Väntar på att bli skannad" !!!
Postad 30 September 2011 - 18:55
Enda anledning som jag ser det att använda Ember är att man inte vill namnge om sina filer för att man fortfarande seedar dom.
Jag har korrekt namngivna filer och jag seedar inte...trots det så tycker jag att det blev ett stort lyft med Ember Media Manager då det går att styra hämtningen av filminformation samt vilken bild som ska användas. Om resultatet var 85% ok innan, så ligger jag kanske på 99% nu. Det finns några få filmer som är flaggade på IMDB som TV-serier, men bara genom att ta bort "id number" taggen i NFO-filen så blir allt korrekt efter det. Tidigare så gick det inte ens att få till dessa med manuell identifiering via Boxee Boxen.
Ember Media Manager ska finnas att hämta fortfarande. Jag har sett en tråd om det någonstans, så jag tror att lite Googlande kan lösa det problemet
Redan gjort, ändå "Väntar på att bli skannad" !!!
Det tar ett tag innan skanningen är klar...men jag antar att du redan har väntat över en natt!!?
Mitt tips är då att du försöker att få tag på Ember Media Manager, men även med dess NFO-filer och bilder så kommer ju källan att skannas ändå, så det kanske inte är någon lösning när jag tänker efter...
Postad 30 September 2011 - 19:05
IMDB används endast för filmer.Exempel: Har en folder som "Flickan som lekte med elden" har då testa att i den folder ge namnet
Vet inte hur det ligger till nu 2011, men jag tror inte IMDB har någon öppen API, så jag är ganska säker att boxee scraper enbart via engelska titelnamn.
Postad 30 September 2011 - 20:36
Postad 30 September 2011 - 20:40
Köpte en Boxee Box och lämnade också tillbaks den, tappar ljudet flertalet gånger vid filmtittande, något jag aldrig vart med om på andra av mina mediaspelare
Och du funderade aldrig på att ta det på garanti?
Naturligtvis inte för du har aldrig haft en BB
Redigerat av lappen71, 30 September 2011 - 21:58.
Postad 30 September 2011 - 21:44
dll fel hit sql fel ditt, var i h....te får man tag på en just EMM inst fil för W7 64 bit !!!
Postad 30 September 2011 - 21:59
Och du funderade aldrig på att ta det på garanti?
Naturligtvis inte för du har aldrig haft en
Killen på webhallen sa att det va för att jag körde från usb disk. Ser i forumet att fler har samma problem.
Postad 30 September 2011 - 22:03
Killen på webhallen sa att det va för att jag körde från usb disk. Ser i forumet att fler har samma problem.
Citera tack så jag får se.
Har anslutit usb-sticka extern hdd och aldrig upplevt det.
Postad 30 September 2011 - 22:30
Livet är tungt nu. har gjort typ 100 försök att inst EMM på två olika maskiner W7, men det bara inte går !!!
dll fel hit sql fel ditt, var i h....te får man tag på en just EMM inst fil för W7 64 bit !!!
Jag har inte testat denna version, men utifrån download-länken så bör den väl vara rätt...
http://sourceforge.net/projects/emm-r/
...navigera dit och klicka på den gröna download-knappen.
Hoppas att den fungerar
Postad 01 October 2011 - 11:31
Postad 01 October 2011 - 13:06
Fick till slut igång EMM men hjälp av att bock i x86 vid inst.
Men mitt filmbibliotek var riktigt kasst namngivet, så nu måste jag i EMM gå igenom allt manuellt :-(
Men skapade en mapp "Test" och la ditt bara en film men all data från EMM, rensade film data under System/Avancerat, och hokus-pokus nu gick skanningen igenom och film info kom upp !
Skanning av bara en film tog typ 5-10 min, så nu förstår jag att mina 1TB kommer ta lite tid ;-)
Postad 01 October 2011 - 13:39
Vitsen med att BB kan scanna själv är för att spara tid och att då hålla på med ett extra program känns onödigt
Postad 01 October 2011 - 13:51
Alt1, byta namn på alla foldrar samt byta namn på filens namn.
Alt2, Köra EMM.
Postad 01 October 2011 - 15:58
Eftersom BB är så kinkig med namn har jag inget val.
Alt1, byta namn på alla foldrar samt byta namn på filens namn.
Alt2, Köra EMM.
Om jag inte misstar mig så kan EMM även korrigera dina filnamn på filmerna med automatik...men ta det försiktigt
Jag tycker som sagt att EMM ger ett mervärde då det går att justera det mesta som är helt dolt i Boxee Boxens hantering. Visst fungerar Boxee Boxens egen hantering, men EMM och manuell styrning gör resultatet överlägset bättre.
Postad 01 October 2011 - 19:44
Helt riktigt att MPEG4 har bättre bildkvalite i förhållande till filstorleken. Men en 4,5GB DVD (MPEG2) har bättre kvalite än en 1,3GB Divx (MPEG4). MPEG4 är bara bättre på att "packa" filmerna.Och så den sista idiotfrågan, när jag kollar på MP4-filer upplever jag ofta att dessa har riktigt riktigt bra kvalitet. De tar också mindre plats - varför förordas inte MP4 mer?
Tack alla!!!
DVD-movie stödjer bara MPEG2 och det är därför en DVD-rip är MPEG2. Om du väljer att omvandla en DVD till MPEG4 så förlorat du kvalite p.g.a. att den måste packa om (du får ju aldrig bättre bild om du gör om en 4,5GB MPEG2 till 4,5GB MPEG4). Men om du inte är så kräsen så kan du säkert omvandla dina DVD till 2GB Divx filer utan att se nån skillnad, tänk bara på att inte omvandla omlösningen eller framraten vilket bara förstör originalet ännu mer.
OM du däremot sitter på en 8,5GB dual-layer DVD som du vill rippa ner till single layer DVD så blir det ju bättre om du kan köra det i MPEG4 format.
Det går bra så länge releaserna finns på IMDB, men jag har en stor mängd barn-DVD och dessa måste man tagga manuellt. Samma sak med barnfilmerna som faktiskt finns på IMDB, vill jag ha den svenska titeln så måste man göra en mini-nfo.
Det ska gå med vilket bränningsprogram som helst
Den enda som händer med SvtPlay för mig är att kvaliten blir sämre om det är stor aktivitet i mitt nätverk.
Postad 01 October 2011 - 19:47
En fundering, kan det var så att D-Link även tankar upp data för att på så vis komplettera sin databas, och det är därför det tar sådan lång tid ?
Postad 02 October 2011 - 09:00
Hur gammal är den hårdvarumodell som säljs nu? Ett eller två år?
Finns ett erbjudande för Boxee för 1495 kr om man är silverkund hos Webhallen.
Funderar på att skaffa en mediacenter. Har PS3:a nu men börjar bli krångligt att konvertera MKV m.m.
Och skulle vara väldigt händigt att få SVT Play och de andra Play-kanalerna att fungera felfritt.
Klarar Boxee av HD-versionen av SVT Play?
Några andra boxar som fungerar bra med play-kanalerna?
Hur fungerar det med video-podcasts?
Lätt att prenumerera på?
Har podcast tillgängliga via min Sony-TV, men där kan man inte välja själv utan det finns ett urval, varav flertalet har sluta sända nya avsnitt.
Redigerat av Benedict, 02 October 2011 - 09:03.
Postad 02 October 2011 - 09:25
Någon som vet om det är på gång någon ny version av Boxee ännu?
Hur gammal är den hårdvarumodell som säljs nu? Ett eller två år?
Finns ett erbjudande för Boxee för 1495 kr om man är silverkund hos Webhallen.
Funderar på att skaffa en mediacenter. Har PS3:a nu men börjar bli krångligt att konvertera MKV m.m.
Och skulle vara väldigt händigt att få SVT Play och de andra Play-kanalerna att fungera felfritt.
Klarar Boxee av HD-versionen av SVT Play?
Några andra boxar som fungerar bra med play-kanalerna?
Hur fungerar det med video-podcasts?
Lätt att prenumerera på?
Har podcast tillgängliga via min Sony-TV, men där kan man inte välja själv utan det finns ett urval, varav flertalet har sluta sända nya avsnitt.
Poängen med Boxee Box är att man släppte en Intel baserad hårdvara, vilket man är fortfarande är själv på. Sen har man fokuserat på mjukvaran.
Sett till enkelhet kontra djup finns där ingen som slår Boxee Box. Min flickvän förstår sig på den, den är enkel men har ändå ett djup i inställningar och funktioner. Det finns såklart mediaspelare som har mer djup men då förlorar du enkelheten.
Jag har testat minst 20 stycken olika spelare under 2011 av nyare modeller med nyare chip. Inget har fått mig att vilja dra ur kabeln på min Boxee Box för gott.
Postad 02 October 2011 - 10:31
Pust drygt 200 filmer fixade med EMM, nu får vi se hur BB klarar skanning.
En fundering, kan det var så att D-Link även tankar upp data för att på så vis komplettera sin databas, och det är därför det tar sådan lång tid ?
En sak som jag nyss lärde mig är att en av taggarna i NFO-filen som skapas av EMM innebär att informationen faktiskt kommer att plockas från IMDB ändå. Ibland ställer detta till det exempelvis när IMDB flaggar en film som TV-serie. Då kan man plocka bort taggen "id number" och helt utgå från den info som EMM redan samlat på sig. Om skanningen fortfarande tar lång tid för dig så kan du ju prova att plocka bort detta id och se om det hjälper.
Postad 02 October 2011 - 10:39
En sak som jag nyss lärde mig är att en av taggarna i NFO-filen som skapas av EMM innebär att informationen faktiskt kommer att plockas från IMDB ändå. Ibland ställer detta till det exempelvis när IMDB flaggar en film som TV-serie. Då kan man plocka bort taggen "id number" och helt utgå från den info som EMM redan samlat på sig. Om skanningen fortfarande tar lång tid för dig så kan du ju prova att plocka bort detta id och se om det hjälper.
Sen vet jag inte om layouten på nfo filen behöver vara som dom beskriver på BB´s hemsida.
Jag har en nfo-fil som ser ut såhär och BB hittade filmen genom den.
‹‹ ‹
‹ fl€∞fl fi›
fl∞fl fl‹ ‹‹ ‹
‹ fl€‹ ‹fl fl fi‹ ‹‹€€€‹ fl∞fl ‹‹
fl∞fl ‹ €€‹ ≤€› € fi€› fi€flfl€€‹ fl€∞fl
‹€ fi€€€±€€€ €› fi€› fi€ fl€€
‹‹‹‹‹‹≤€€€fl fi€›fl€flfi€› fi› fi€› fi€ fi€›
‹‹€€€€flflflflflfl fi€ fl €› fi€‹‹€€± fi± €›
‹€€€€flfl [720p] ‹ fi€ €› fi€› €≤ fi≤ fi€›
‹€€€flfl ≤› €› €€ fi€› fi€› fi€› ‹€€
‹€€€fl fl€€fl fl€€‹fl € fl€‹ €€€€€fl
€€€fl Title: Green Lantern (2011)
fi€€fl Retail Date: 14-10-2011
€€› Release Date: 30-09-2011
€€€ Source: BLURAY
fi€€€ iMDB: http://www.imdb.com/title/tt1133985/
fi€€› ‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹
fi€€› Rating: 6.1/10 32,006 (votes) ‹‹€€€€€€€€€€€€€€€€€€€‹
fi€€± ‹‹€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€‹
fi€€≤ ‹‹€€€€€€€€€€flfl fl≤€€€€€›
€€€‹ ‹‹‹€€€€€€€€€€flflfl ±€€€€€
€€€€‹‹ ‹‹‹‹€€€€€€€€€€€flfl fi€€€€›
€€€€€€€‹‹ ‹‹‹€€€€€€€€€€€flflfl €€€€›
flfl€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€flflfl fi€€€€
flfl€€€€€€€€±≤≤≤€€flfl fi€€€€
Video Bitrate: 720p (1280x536 @ 4811kbps) €€€€
Audio Bitrate: DTS @ 1509 kbps €€€€›
Runtime: 124mn fi€€€›
Subs: English fi€€€›
Archives: 59x100mb fi€€€›
fi€€€›
Notes: Sit Back, Relax! fi€€€›
‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹‹ €€±€›
‹€€€€€€€€€€€€€€€‹‹ €€≤€
±€€€€€€flflflfl≤±€€€€€€€€€‹‹‹ fi€€€›
≤€€€€€fl flflfl€€€€€€€€€‹‹ €€€€›
fi€€€€fl flflfl€€€€€€‹‹ fi€€€€
€€€€› flfl€€€€€€€‹‹ €€€€›
fi€€€€ Greetings: flfl€€€€€€€‹‹‹ ‹€€€€€
fi€€€∞ flfl€€€€€€€€€‹‹ Ph^Z/SiLK ‹€€€€€fl
€€€€± - CLUE - iCON - IGUANA - flfl€€€€€€€≤≤±‹‹‹‹‹‹‹‹‹€€€€€€€fl
€€€€≤ flflfl€€€€€€€€€€€€€€€€€€fl
fi€€€≤ - MARVEL - MaxHD - TARGET - flflfl€€€€€€€€≤±fl
fi€€€€
€€€€› - THUGLiNE - XPRESS -
fi€€€€
€€€€€
€€€€€‹ ‹‹‹‹‹‹‹‹
fl€€€€€‹‹ ‹‹‹‹€€€€€€€€€€€€≤
fl€€€€€€≤±‹‹‹‹‹‹‹‹‹€€€€€€€±≤€€€€€€€€€€≤
fl€€€€€€€€€€€€€€€€€€flfl fl≤€€€€€€€€€±≤
flflflflflflflflflflflflfl €€€€€€€€€€€€±
‹‹€€€€€€€€€€€€€€€‹‹
‹€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€‹
fi€±€€€€ fl€€€€€€€€€fl €€€€±€›
€±±≤€€€‹€€€€€€€€€€€‹€€€≤±±€
fi±≤∞fl€€€€€€€€€€€€€€€€fl ∞≤±›
fi≤∞ fi€≤fl€€€€€€€€fl≤€› ∞≤›
€ €› flflflflflfl fi€ €
fi› fi› fi› fi›
€ € € €
fi› fl fl fi›
fl‹ ‹fl
fl‹ ∞ ∞ ‹fl
fl‹€≤‹‹‹‹‹≤€‹fl
flflflflflflfl
Postad 02 October 2011 - 12:25
Tog en 2-3 timmar.
Nu till nästa fråga, vilken remote adroid app är det som gäller, provade igår att ta ner ett par st men mobile sa bara "Källa inte tillgänglig längre, har en SE X10 som jag vill testa appen på.
Postad 02 October 2011 - 12:43
Sen vet jag inte om layouten på nfo filen behöver vara som dom beskriver på BB´s hemsida.
Jag har en nfo-fil som ser ut såhär och BB hittade filmen genom den.
Jag hoppas och antar att den såg bättre ut än så där
Postad 02 October 2011 - 12:50
Skanningen gick bra till ca 97%, och det var bara typ tv-serier som gick fel, så jag är nöjd, får se om jag orkar pilla vidare.
Tog en 2-3 timmar.
Vad var det som blev fel med TV-serierna?
Dessa har jag lyckats med till 100%...ja även filmerna är numera 100%.
Den struktur jag använder mig av på min server är:
- Namnet på TV-serien
-- Season 1
--- Namnet på TV-serien S01E01E02.iso (jag rippar allt till ISO-filer...inga nertankade saker alltså)
--- Namnet på TV-serien S01E03E04E05.iso
-- Season 2
--- Namnet på TV-serien S02E01E02.iso
etc.
Det fungerade perfekt utom för TV-serien "Six Feet Under" där jag var tvungen att ta bort "id number" från taggen av någon anledning.
Jag har också läst att en del har haft problem med TV-serien "Fringe".
Postad 02 October 2011 - 12:58
Tack på förhand.
Postad 02 October 2011 - 13:57
Jag hoppas och antar att den såg bättre ut än så där.
Haha...nej den såg ut sådär och den hittade filmen
Postad 02 October 2011 - 14:22
Imponerande.
Har du tittat på resultatet från EMM?
Då kan man ju t.o.m fatta att det bör fungera
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<movie xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
<id>tt0426883</id>
<title>Alpha Dog</title>
<originaltitle>Alpha Dog</originaltitle>
<year>2006</year>
<rating>6.9</rating>
<genre>Crime / Drama</genre>
<director>Nick Cassavetes</director>
<outline>A drama based on the life of Jesse James Hollywood, a drug dealer who became one of the youngest men ever to be on the FBI's most wanted list.</outline>
<runtime>122 min | USA:117 min (Sundance Film Festival) | Germany:118 min | Argentina:122 min</runtime>
<actor>
<name>Bruce Willis</name>
<role>Sonny Truelove</role>
<thumb>http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMjA0MjMzMTE5OF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzQ2ODE3Mw@@._V1._SY275_SX400_.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Matthew Barry</name>
<role>Interviewer (as Matt Barry)</role>
<thumb>http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BNzQyMDgxNjA2Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNDI1MTg2Mg@@._V1._SY275_SX400_.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Emile Hirsch</name>
<role>Johnny Truelove</role>
<thumb>http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BNDI4NDc4NTAzNl5BMl5BanBnXkFtZTcwNDA0MDAyMg@@._V1._SY275_SX400_.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Fernando Vargas</name>
<role>Tiko 'TKO' Martinez</role>
<thumb />
</actor>
<fileinfo />
</movie>
Redigerat av Manor, 02 October 2011 - 14:24.
Postad 02 October 2011 - 15:51
Det fungerar tyvärr inte så. Det finns inget intelligent system som letar igenom all text efter länkar. Scrapern letar bara efter metataggar.
Skapa en mapp som heter test, lägg mhd-gl.720p.nfo och mhd-gl.720p.mkv i testmappen. Den kommer inte lyckas identifera något utan den scrapade på mappnamnet första gången.
Postad 02 October 2011 - 16:01
Viaplay kommer aldrig fungera på någon streamer som har Linux vilket kanske 90% av dagens extenders har.Funderar på att köpa en Boxee Box, har läst att Viaplay inte fungerar till Boxee, kan man kika på Viaplay via någon inbyggd webbläsare eller liknande?
Tack på förhand.
Tyvärr har de valt en utdaterad lösning istället för att satsa på HTML5 som Netflix använder med DRM.
Redigerat av Unregistered577c6879, 02 October 2011 - 16:02.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
1 film
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?