Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 oktober 2012 - 13:20

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Under november månad frivisar vi Cartoon Network. Om du abonnerar på kanalen som tillval (betalar specifikt för kanalen) så kommer kanalen att krediteras under november.

För att kunna se frivisningen behöver du en digital-TV mottagare och om du bor i ett av våra LAN-bestånd behöver du även ett programkort i boxen för att kunna se frivisningen.

Cartoon Network finns på kanalplats: 150.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

RÄTTELSE: Kanalen kommer inte att krediteras för befintliga kunder. Vi fick felaktig information kring detta.
/Johan Åström

Redigerat av Tele2 Sverige, 31 oktober 2012 - 09:47.

Postad 29 oktober 2012 - 16:14

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Kommer ni att ta in Viasat Hockey HD & Viasat Golf HD nu när dessa lanseras?

Kan inte Comhem svara på denna fråga snart?

Postad 29 oktober 2012 - 16:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

De har ju svarat tusen gånger att de inte kommenterar kommande kanaler förrän de lanseras officiellt. Eller som det heter som Com Hem-språk: "Förhandling pågår".

Du kommer inte få något annat svar förrän kanalen kommer. Även om den inte kommer :)

Postad 29 oktober 2012 - 17:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
Ja, inte lär vi få någon inside information här från ComHem när det gäller nya kanaler som eventuellt tas in i sortimentet.
Vi är dock redan utlovade C More Series HD "under hösten":
https://www.minhembi...dpost&p=3655247
Verkar tyvärr dröja tills alla aktuella serier gör uppehåll för Jul & Nyår...

Postad 30 oktober 2012 - 09:43

greve12
  • greve12
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hoppas nu Comhem tar in alla nya sport hd kanaler nu till starten det vore ju nice det :D

Postad 30 oktober 2012 - 10:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Kommer ni att ta in Viasat Hockey HD & Viasat Golf HD nu när dessa lanseras?

Tänkte jag skulle "for the record" lista Viasats HD-kanaler och ange vilka som ComHem i dagsläget tillhandahåller.
Totalt finns eller ska lanseras innevarande år 15 Viasat-kanaler i HD.
Av dessa finns fn endast fyra hos ComHem:
Viasat Fotboll HD, Viasat Premier League HD, Viasat Motor HD och Viasat Film HD.

Övriga 11 tillgängliga Viasat-kanaler (kräver parabol för totalt sortiment):
Viasat Film Nordic HD, Viasat Film Action HD, Viasat Film Family HD och Viasat Film Drama HD.
Viasat Golf HD, Viasat Hockey HD och Viasat Sport HD,
Viasat Explorer HD, Viasat History HD, Viasat Crime HD, Viasat Nature HD.

De som i mina ögon verkar mest intressanta för ComHem i en första omgång är Viasat Hockey HD och Viasat Sport HD samt de fyra Viasat Film HD-kanalerna (Nordic, Action, Family, Drama) som ComHem inte lanserade när TV1000 blev Viasat Film.
Viasat Golf HD borde komplettera Viasat Golf likt Viasat Motor HD togs in vid sidan av Viasat Motor med den skillnaden att Viasat Golf är en premiumkanal som bär sina egna kostnader och Viasat Motor ingår i tillvalspaket.

Postad 30 oktober 2012 - 11:53

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

De har ju svarat tusen gånger att de inte kommenterar kommande kanaler förrän de lanseras officiellt. Eller som det heter som Com Hem-språk: "Förhandling pågår".

Du kommer inte få något annat svar förrän kanalen kommer. Även om den inte kommer :)

Hej,

Vi har alltid förhandlingar om olika kanaler. När/Om/Hur Viasat Hockey HD och Viasat Gol HD kan tänkas lanseras kan vi dock aldrig på förhand informera om.

distortion2: Mitt i prick där! ;)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 30 oktober 2012 - 12:22

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Hur går det med ComHem+TiVo? Någit nytt? Vilka boxar blir det?

Postad 30 oktober 2012 - 12:40

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hur går det med ComHem+TiVo? Någit nytt? Vilka boxar blir det?

Hej,

Allt vi kan säga är att det går bra. Datum för lansering, vilka priser och vilken hårdvara som kommer att använda kan vi dock inte säga något om i dagsläget.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 30 oktober 2012 - 16:38

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Nu rullar vi ut en ny mjukvara till Samsung SMT-C7160. Den nya mjukvaran heter 783. Du uppdaterar din box genom att ställa den i standby tills klockan slocknar, vilket kan ta upp till fem minuter beroende på gjorda inställningar. Starta därefter boxen igen. Följ anvisningarna på skärmen.

Det implementeras inga nya funktioner i denna mjukvara. Mjukvaran förbättra dock boxens funktionalitet avseende hängningar samt bildstörningar.

Om någon av er som läser detta har problem med bildstörningar efter ni uppdaterat till version 783 så ber vi er att ringa oss på 0771-550000.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 03 november 2012 - 12:16

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
orkar inte längre med comhem... har sagt upp alla kanaler.........

Postad 06 november 2012 - 13:48

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Erbjudande till befintlig kund!

Erbjudandet kan beställas från vår Kundservice från imorgon men som ”grädde på moset” så har du möjlighet att teckna erbjudandet via Facebook redan idag! :)

Detta erbjudande kan alltså endast tecknas via oss på Facebook idag, via telefon har vi inte detta erbjudande.

Till erbjudandet!

Syskonabonnemang för 0:-/månad under 6 månader med en total bindningstid på 6 månader. Välj mellan en Digital-tv box, Samsung DCB-B270Z, för 1:- alternativt en Tv-modul (ej HD) för 1:-, frakt tillkommer med 99:-.

Total kostnad månad 1-6: 100:- i engångsavgift om man väljer till digitalbox Samsung DCB-B270Z eller Tv-modul (ej HD), 0:- om tecknar utan digitalbox eller Tv-modul.

Från och med månad 7 kostar syskonabonnemanget 99:-/månad.

Vill åter påminna att idag gäller endast detta erbjudande på Facebook och ni är välkommen att skicka kundnummer i privat meddelande genom att klicka på meddelande längst upp på vår Facebook-sida, om ni önskar göra en beställning. Observera att vi endast kommer att kunna erbjuda abonnemanget om ni står som innehavare av grundabonnemanget idag.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 06 november 2012 - 13:57

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Och om man redan har syskonabonnemang?

Postad 06 november 2012 - 14:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vad förväntar du dig? Ett tack från ComHem?
Befintliga kunder får aldrig glädje av erbjudanden riktade till nya kunder. Vi får hålla till godo med den glädje som vårt abonnemang har skänkt oss medan de som ännu inte var abonnenter vandrade i mörkret.

Postad 06 november 2012 - 15:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Befintliga kunder får aldrig glädje av erbjudanden riktade till nya kunder. Vi får hålla till godo med den glädje som vårt abonnemang har skänkt oss medan de som ännu inte var abonnenter vandrade i mörkret.

Nu var det här ju riktat till just befintliga kunder, som inte redan har tvillingabonnemang då förstås.
Därav min fråga. Jag fattar ju också att det säkerligen inte kommer gälla oss som redan har tvillingabonnemang.

Jag ville mest ställa dom mot väggen, så här står det på deras fb-sida:

Erbjudande till befintlig kund!

Vi har fått en del synpunkter kring att vi endast tagit fram förmånliga erbjudanden för nya kunder. Nu har vi lyssnat på era önskemål och tagit fram ett erbjudande som ni som befintliga kunder kan ta del av! Erbjudandet kan beställas från vår Kundservice från imorgon men som ”grädde på moset” så har du möjlighet att teckna erbjudandet här via Facebook redan idag! :)

Jo, men vi som redan har tvillingabonnemang är ju också befintliga kunder. Så ge även oss ett erbjudande då.

Postad 06 november 2012 - 15:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

...Jo, men vi som redan har tvillingabonnemang är ju också befintliga kunder. Så ge även oss ett erbjudande då.

Erbjudandet riktar sig enbart till befintliga kunder som inte har tvillingabonnemang (eller vill skaffa ett till, kan man förmoda, eftersom man kan ha fler än ett).
Vill man som befintlig kund ha förmåner som t ex lägre pris på tillvalspaket eller avgiftsfria månader på grundabonnemang måste man uppenbarligen även i fortsättningen gå vägen via uppsägning och sedan förhandla med kundtjänst när de tar kontakt under uppsägningstiden för att höra vad man vill ha för att stanna kvar. :)

Postad 06 november 2012 - 20:52

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Vem vill ha sån skit i dag ? ....inte HD på varken boxen eller modulen. Ett försök att bli av med gammal teknik.
Bättre kan ni väl Comhem

Redigerat av Stagger Lee, 06 november 2012 - 20:53.

Postad 07 november 2012 - 05:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jag tog erbjudandet via facebook gick hur bra som helst fast man redan har syskon abonnemang det omvandlades bara till 0kr i 6 mån så det e bara ringa för er till comhem

Postad 07 november 2012 - 06:29

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

jag tog erbjudandet via facebook gick hur bra som helst fast man redan har syskon abonnemang det omvandlades bara till 0kr i 6 mån så det e bara ringa för er till comhem

Visst, erbjudandet är säkert tillgängligt för alla som vill ha syskonabonnemang även om man redan har ett.
Man kan ju ha upp till tre syskonabonnemang på samma grundabonnemang vill jag minnas så nu har du två. Problemet med erbjudandet är att man inte erbjuder HD-boxar. Jag är inte intresserad av någon SD-box för 1 kr, jag har flera sådana boxar som jag inte använder längre.

Postad 07 november 2012 - 06:42

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Visst, erbjudandet är säkert tillgängligt för alla som vill ha syskonabonnemang även om man redan har ett.
Man kan ju ha upp till tre syskonabonnemang på samma grundabonnemang vill jag minnas så nu har du två. Problemet med erbjudandet är att man inte erbjuder HD-boxar. Jag är inte intresserad av någon SD-box för 1 kr, jag har flera sådana boxar som jag inte använder längre.

nej jag har inte två har själv kollat på mina konto uppgifter med jag har bara 1 och har 0 kr i 6månader så ge dig. då jag redan hade ett syskonkort så fick jag inte välja box utan mitt syskon omlades bara till 0kr i 6 mån

Redigerat av Duckface21, 07 november 2012 - 06:49.

Postad 07 november 2012 - 06:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
EDIT: Dubbel post

Redigerat av Duckface21, 07 november 2012 - 06:48.

Postad 07 november 2012 - 07:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

nej jag har inte två har själv kollat på mina konto uppgifter med jag har bara 1 och har 0 kr i 6månader så ge dig. då jag redan hade ett syskonkort så fick jag inte välja box utan mitt syskon omlades bara till 0kr i 6 mån

Då är det bara att gratulera dig till en bra affär!
Fast jag misstänker ändå att det är något lurt om du lyckats lägga om ett befintligt abonnemang till 6 mån avgiftsfritt genom detta erbjudande. Det borde ha framgått om det gällde både nya och befintliga syskonabonnemang.
I erbjudandet ingår dessutom val av box alt. tv-modul så det tyder väl på att det gäller nytt syskonkort och inte befintligt.
Men saken kanske klarnar idag när erbjudandet går att beställa via kundtjänst och inte enbart på Facebook.

Postad 07 november 2012 - 08:10

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Fast jag misstänker ändå att det är något lurt om du lyckats lägga om ett befintligt abonnemang till 6 mån avgiftsfritt genom detta erbjudande. Det borde ha framgått om det gällde både nya och befintliga syskonabonnemang.
I erbjudandet ingår dessutom val av box alt. tv-modul så det tyder väl på att det gäller nytt syskonkort och inte befintligt.
Men saken kanske klarnar idag när erbjudandet går att beställa via kundtjänst och inte enbart på Facebook.

ComHem skrev på Facebook att även de som redan har syskonabonnemang kunde höra av sig så skulle de se vad de kunde göra. Tydligen så kunde de fixa 6 månader gratis även för dem. Tror inte att det är något lurt med det alls.

Postad 07 november 2012 - 08:14

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag tycker Comhem börjar ligga rejält efter på HD nu. Kanal 5 HD, TV6 HD samt Viasat Golf HD är de kanaler som borde prioriteras.

Postad 07 november 2012 - 08:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag tycker Comhem börjar ligga rejält efter på HD nu. Kanal 5 HD, TV6 HD samt Viasat Golf HD är de kanaler som borde prioriteras.

ComHem skrev på Facebook att även de som redan har syskonabonnemang kunde höra av sig så skulle de se vad de kunde göra. Tydligen så kunde de fixa 6 månader gratis även för dem. Tror inte att det är något lurt med det alls.

Ja jag såg det nu:
"Erbjudandet vi hade idag gällde både nya och befintliga kunder som då fick 6 månader fritt på syskonabonnemanget. Imorgon blir det lite annorlunda. /Johan Åström"
Synd bara att det inte framgick från början dvs att man kunde få 6 månader fritt även om man redan hade syskonabonnemang.
Hoppas det går att ordna idag - jag ringer Kundtjänst och lyssnar.
Som vanligt när det gäller ComHem lyckas man inte få det rätt trots att tanken är god. Vi som är befintliga kunder har alltid svårt att få lite "grädde på moset" utan att det ligger lite grus i grädden. :(

Uppdatering: Ringde Kundtjänst nu och fick bekräftat att jag kunde få ett ytterligare ett syskonabonnemang enl erbjudandet. Däremot kunde jag inte få sex avgiftsfria månader på mitt befintliga syskonabonnemang. Det är alltså som jag trodde från början - uttrycket "befintlig kund" avser alltså kunder som redan har grundabonnemang hos ComHem och vill ha ett syskonabonnemang samt den som önskar ytterligare ett syskonabonnemang.
ComHem har förtydligat texten idag ser jag - nu står det "tecknar ett nytt syskonabonnemang".

Redigerat av Unregistered558ade6e, 07 november 2012 - 12:29.

Postad 07 november 2012 - 12:15

Unregisteredd6fd98d2
  • Unregisteredd6fd98d2
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Erbjudande på syskonabonnemang!

Erbjudandet gäller för dig som är ny eller befintlig kund och gäller om du tecknar ett nytt syskonabonnemang.

Nu erbjuder vi på Kundservice ett syskonabonnemang för 0:-/månad under 6 månader med en total bindningstid på 6 månader. Välj mellan en digital-tv-box, Samsung DCB-B270Z, för 1:- alternativt en Tv-modul (vanlig eller för HD) för 1:-, frakt tillkommer med 99:-.

Total kostnad månad 1-6: 100:- i engångsavgift om man väljer till digitalbox Samsung DCB-B270Z eller Tv-modul (vanlig eller för HD). 0:- om man tecknar utan digitalbox eller Tv-modul.

Från och med månad 7 kostar syskonabonnemanget 99:-/månad.
Uppsägningstiden är som vanligt 3 kalendermånader.
Välkommen att kontakta Kundservice på 0771-550000, om du önskar göra en beställning.

För fullständiga villkor, se:
https://www.comhem.s...+2012+02+15.pdf

/Johan Åström http://www.facebook.com/ComHemAB

Redigerat av Unregisteredd6fd98d2, 07 november 2012 - 13:56.

Postad 07 november 2012 - 12:31

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Nu var det här ju riktat till just befintliga kunder, som inte redan har tvillingabonnemang då förstås.
Därav min fråga. Jag fattar ju också att det säkerligen inte kommer gälla oss som redan har tvillingabonnemang.

Jag ville mest ställa dom mot väggen, så här står det på deras fb-sida:

Jo, men vi som redan har tvillingabonnemang är ju också befintliga kunder. Så ge även oss ett erbjudande då.

Erbjudandet riktar sig enbart till befintliga kunder som inte har tvillingabonnemang (eller vill skaffa ett till, kan man förmoda, eftersom man kan ha fler än ett).
Vill man som befintlig kund ha förmåner som t ex lägre pris på tillvalspaket eller avgiftsfria månader på grundabonnemang måste man uppenbarligen även i fortsättningen gå vägen via uppsägning och sedan förhandla med kundtjänst när de tar kontakt under uppsägningstiden för att höra vad man vill ha för att stanna kvar. :)

Vem vill ha sån skit i dag ? ....inte HD på varken boxen eller modulen. Ett försök att bli av med gammal teknik.
Bättre kan ni väl Comhem

Ja jag såg det nu:
"Erbjudandet vi hade idag gällde både nya och befintliga kunder som då fick 6 månader fritt på syskonabonnemanget. Imorgon blir det lite annorlunda. /Johan Åström"
Synd bara att det inte framgick från början dvs att man kunde få 6 månader fritt även om man redan hade syskonabonnemang.
Hoppas det går att ordna idag - jag ringer Kundtjänst och lyssnar.
Som vanligt när det gäller ComHem lyckas man inte få det rätt trots att tanken är god. Vi som är befintliga kunder har alltid svårt att få lite "grädde på moset" utan att det ligger lite grus i grädden. :(

Som vi skrev igår så fick befintliga kunder ta del av erbjudandet via Facebook och de som ställde frågan på Facebook hjälpte vi, om det inte var några hinder som exempelvis väldigt långa bindningstider. Vi tar dock till oss av era synpunkter och skall se hur vi kan bli tydligare kring detta framöver.

Ber om ursäkt att vi inte hann vara inne här och kolla igår för det blev många kunder som kontaktade oss om detta erbjudande i privata meddelanden på Facebook.

Här är länken till dagens erbjudande som gäller via Kundservice, som även etoo klistrade in ovan:
http://www.facebook....458262804219999

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 07 november 2012 - 12:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Som vi skrev igår så fick befintliga kunder ta del av erbjudandet via Facebook och de som ställde frågan på Facebook hjälpte vi, om det inte var några hinder som exempelvis väldigt långa bindningstider. Vi tar dock till oss av era synpunkter och skall se hur vi kan bli tydligare kring detta framöver.

Ber om ursäkt att vi inte hann vara inne här och kolla igår för det blev många kunder som kontaktade oss om detta erbjudande i privata meddelanden på Facebook.

Här är länken till dagens erbjudande som gäller via Kundservice, som även etoo klistrade in ovan:
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Problemet med erbjudandet igår var att det inte framgick vad som menades med "befintlig kund". Att kunder som redan har grundabonnemang hos ComHem omfattas av ett erbjudande om att skaffa syskonabonnemang är inte så konstigt.
Det negativa blev naturligtvis för de kunder som - likt mig - redan har ett syskonabonnemang sedan några år och inte har behov av ytterligare ett. Det borde ha framgått tydligare att vi som inte vill skaffa ytterligare ett syskonabonnemang inte har någon glädje av detta erbjudande.
Ibland kan det vara god idé att framföra även det negativa så alla förstår från början vad som gäller.

Postad 07 november 2012 - 13:01

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Problemet med erbjudandet igår var att det inte framgick vad som menades med "befintlig kund". Att kunder som redan har grundabonnemang hos ComHem omfattas av ett erbjudande om att skaffa syskonabonnemang är inte så konstigt.
Det negativa blev naturligtvis för de kunder som - likt mig - redan har ett syskonabonnemang sedan några år och inte har behov av ytterligare ett. Det borde ha framgått tydligare att vi som inte vill skaffa ytterligare ett syskonabonnemang inte har någon glädje av detta erbjudande.
Ibland kan det vara god idé att framföra även det negativa så alla förstår från början vad som gäller.

Jag förstår vad du menar med att vi kunder varit tydligare och jag tar detta vidare för framtida erbjudanden av det där slaget.

För att förtydliga så gällde erbjudandet på Facebook igår både nya och befintliga kunder, nya kunder som tecknar nytt syskonabonnemang och befintliga som tecknade ett extra syskonabonnemanget alternativt band om ett befintligt syskonabonnemang (om det inte fanns väldigt långa bindningstider eller andra eventuella hinder).

Med vänlig hälsning
Johan Åström

Vi har förhandlingar om dessa kanaler men inget är klart i dagsläget och vi vet inte om eller när en eventuell lansering kan bli aktuell.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 07 november 2012 - 13:10

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

....
För att förtydliga så gällde erbjudandet på Facebook igår både nya och befintliga kunder, nya kunder som tecknar nytt syskonabonnemang och befintliga som tecknade ett extra syskonabonnemanget alternativt band om ett befintligt syskonabonnemang (om det inte fanns väldigt långa bindningstider eller andra eventuella hinder).

Med vänlig hälsning
Johan Åström
...

Hade jag vetat att det fanns möjlighet att binda om mitt syskonabonnemang för att få sex avgiftsfria månader hade jag utnyttjat erbjudandet på Facebook igår.
Någon möjlighet att binda syskonabonnemanget (mitt löper tills vidare utan bindningstid) i utbyte mot sex avgiftsfria månader fanns inte idag när jag talade med Kundtjänst. Verkar alltså som den möjligheten bara fanns igår. Tack för det!
Nu struntar jag i detta - har tagit alldeles för mycket tid för ingenting. Jag fortsätter att betala 99 kr/mån för mitt syskonabonnemang - det är en så liten del av de nästan 2000 kr/mån jag betalar till ComHem varje månad.

Postad 07 november 2012 - 16:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hade jag vetat att det fanns möjlighet att binda om mitt syskonabonnemang för att få sex avgiftsfria månader hade jag utnyttjat erbjudandet på Facebook igår.
Någon möjlighet att binda syskonabonnemanget (mitt löper tills vidare utan bindningstid) i utbyte mot sex avgiftsfria månader fanns inte idag när jag talade med Kundtjänst. Verkar alltså som den möjligheten bara fanns igår. Tack för det!
Nu struntar jag i detta - har tagit alldeles för mycket tid för ingenting. Jag fortsätter att betala 99 kr/mån för mitt syskonabonnemang - det är en så liten del av de nästan 2000 kr/mån jag betalar till ComHem varje månad.

va jag förstår enligt det de skrev på fb i går så ska detta erbjudande gälla fortfarande men då måste man ringa comhem

Postad 07 november 2012 - 18:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0
ComHems ägare BC Partners sägs vara med i striden om SBS Nordic (i Sverige SBS Media Group Sweden med Kanal 5 och Kanal 9, samt playtjänsterna Kanal 5 Play och Kanal 9 Play, samt SBS Radio med Mix Megapol, Rockklassiker, Vinyl 107, The Voice och Radio 107,5).
http://www.dagensmed...icle3577601.ece
Ägaren ProSiebenSat.1 Media AG Har velat sälja SBS Nordic i flera år vid det här laget.
Om ComHems ägare blir ägare till Kanal 5 kanske vi kan få Kanal 5 HD äntligen? Märkligt att vi ska behöva vänta på att BC Partners köper Kanal 5 innan vi kan få HD-kanalen som de andra operatörerna redan har sedan länge!

Postad 07 november 2012 - 19:33

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

ComHems ägare BC Partners sägs vara med i striden om SBS Nordic (i Sverige SBS Media Group Sweden med Kanal 5 och Kanal 9, samt playtjänsterna Kanal 5 Play och Kanal 9 Play, samt SBS Radio med Mix Megapol, Rockklassiker, Vinyl 107, The Voice och Radio 107,5).
http://www.dagensmed...icle3577601.ece
Ägaren ProSiebenSat.1 Media AG Har velat sälja SBS Nordic i flera år vid det här laget.
Om ComHems ägare blir ägare till Kanal 5 kanske vi kan få Kanal 5 HD äntligen? Märkligt att vi ska behöva vänta på att BC Partners köper Kanal 5 innan vi kan få HD-kanalen som de andra operatörerna redan har sedan länge!

Sitter du o drömmer nu igen andylin ? :D

Postad 08 november 2012 - 15:01

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Fick du ett felmeddelande på din tv när du kom hem idag?

Mellan den 1:a och den 8:e varje månad börjar vi skicka ut en ny signal till samtliga programkort innehållandes information om vad respektive kund abonnerar på. Denna information reglerar vilka kanaler du som kund skall kunna se och vilka kanaler som skall visas som kodade.

Felmeddelandet som kan komma upp om du har en digitalbox från oss är ”Ingen åtkomst”. Har du en TV med inbyggd digitalbox är meddelandet vanligtvis ”Ingen anslutning”.

Varför händer detta?
Det kan finnas flera orsaker men det finns två vanliga orsaker. Den första är att man beställt en ny tv-tjänst i månadsskiftet alternativt att man förändrat sitt befintliga abonnemang och att programkortet ännu inte fått informationen. Den andra är att man exempelvis varit bortrest eller helt enkelt inte haft tid att kolla på en kanal i minst 60 minuter mellan den 1:a och den 8:e i en månad och haft din digitalbox eller TV med inbyggd digitalbox avslagen.

Sedan finns såklart orsaken att, om man sagt upp ett abonnemang eller en tillvalskanal till slutet av föregående månad så kommer meddelande ”ingen åtkomst” att visas på grund av att du inte längre abonnerar på kanalen.

Vad behöver du göra?
Ställ dig på kanalplats 20 och avvakta i 60 minuter, under denna tid får du inte byta till en annan kanal. Efter 60 minuter kan du byta till en kanal som du abonnerar på och då skall den och andra kanaler du abonnerar kommit igång.

Kommer kanalerna, trots ovanstående åtgärd, ändå inte igång?
Vänligen kontakta Kundservice på 0771-550000 så hjälper vi dig med en felsökning för att komma fram till en lösning på problemet.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 08 november 2012 - 20:49

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

orkar inte längre med comhem... har sagt upp alla kanaler.........

Jag också... om en månad slipper jag eländet!

Postad 08 november 2012 - 22:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Jag också... om en månad slipper jag eländet!

Det är inte alla som har den möjligheten...
Ska du sluta med att se på TV eller har du något alternativ?

Postad 08 november 2012 - 22:24

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 2
Inlägg i stil med de ovan om uppsägningar är inte direkt konstruktiva för dialogen med företagen som finns representerade här på forumet varför jag vill be er att ta det lugnt med sådant. Det är trots allt en bra informationskanal som forumnärvarande företag har här.

Postad 09 november 2012 - 13:00

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
"Krypteringsavgift"?!!? Vem har bett om kryptering? Det enda Comhem är riktigt bra på är att ta betalt.
Vad är detta för påhitt?

Postad 09 november 2012 - 13:22

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

"Krypteringsavgift"?!!? Vem har bett om kryptering? Det enda Comhem är riktigt bra på är att ta betalt.
Vad är detta för påhitt?

Varför tar du upp detta gamla ämne? Vi har diskuterat detta tidigare och kommit fram till att det inte spelar någon roll vad avgiften kallas. ComHem och konkurrenterna har alla en avgift kallad kortavgift eller krypteringsavgift som vi som kunder inte vet vad den motsvarar i faktiska kostnader men som vi måste betala om vi vill utnyttja deras tjänster. Som kund är det alltså take it or leave it.
Personligen föredrar jag namnet kabelavgift för det måste väl kosta pengar för ett företag inom kabel-tv att ha kablar...

Postad 09 november 2012 - 13:34

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Varför tar du upp detta gamla ämne? Vi har diskuterat detta tidigare och kommit fram till att det inte spelar någon roll vad avgiften kallas. ComHem och konkurrenterna har alla en avgift kallad kortavgift eller krypteringsavgift som vi som kunder inte vet vad den motsvarar i faktiska kostnader men som vi måste betala om vi vill utnyttja deras tjänster. Som kund är det alltså take it or leave it.
Personligen föredrar jag namnet kabelavgift för det måste väl kosta pengar för ett företag inom kabel-tv att ha kablar...

Kabelavgift är väl inget bra namn när avgiften tas ut oberoende av teknik (satellit, marksänt mm). Avgiften tillkom väl från början för att betala licenskostnader för krypteringen till Conax/ViaAccess/VideoGuard. Därav namnet krypteringsavgift.

Postad 09 november 2012 - 14:13

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0
Fråga till Com Hem ang Syskonabonnemang.
Vi som inte har Extra Large,Large eller Medium 8 Favoriter,kan vi ta del av erbjudandet?

Jag har:
- Small
- HD-paketet
- Viasat Sportpaketet HD
- TV4 Sport Xtra HD
- TV4 Sport

Postad 09 november 2012 - 14:29

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Ok. Skulle väl ha läst igenom/sökt på tråden innan jag spydde ut gallan (= trött på prylar och tjänster som inte fungerar som utlovat, trött på att ringa support och felanmäla, trött på att ständigt vara betatestare samtidigt som jag sitter och betalar höga avgifter med insmugna dolda kostnader). "Take it or leave it". Den dag jag kan få stabilt 4G med hög hastighet och familjen klarar sig utan alla barnkanaler, då har jag en reell valsituation. Tills dess måste man ju få lätta på trycket ibland. :)

Postad 09 november 2012 - 14:33

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Kabelavgift är väl inget bra namn när avgiften tas ut oberoende av teknik (satellit, marksänt mm). Avgiften tillkom väl från början för att betala licenskostnader för krypteringen till Conax/ViaAccess/VideoGuard. Därav namnet krypteringsavgift.

Kanske man kan kalla den bildavgift då? För bild har väl alla glädje av oberoende av teknik...
Seriöst, diskussionen om denna avgift är fruktlös eftersom avgiften finns hos alla operatörer i någon form och man får slanta upp om man vill utnyttja deras tjänster. Vad den motsvarar i faktiska kostnader får vi aldrig veta men det kan man inte heller som kund kräva att få veta eftersom operatörerna inte behöver redovisa detta.

Postad 09 november 2012 - 14:45

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Fråga till Com Hem ang Syskonabonnemang.
Vi som inte har Extra Large,Large eller Medium 8 Favoriter,kan vi ta del av erbjudandet?

Jag har:
- Small
- HD-paketet
- Viasat Sportpaketet HD
- TV4 Sport Xtra HD
- TV4 Sport

Får se om ComHem svarar här. De får isf rätta mig om jag har fel.
Spontant tycker jag att du bör kunna få ett syskonabonnemang enl erbjudandet eftersom du är befintlig kund.
Men det som speglas på ett syskonabonnemang är bara det som finns i Small dvs fria kanaler. Inga tillvalspaket och inga tillvalskanaler speglas på syskonabonnemanget. Du får alltså inte Viasat Sport HD, HD-paketet, TV4 Sport och TV4 Sport Xtra HD på ytterligare en box- i erbjudandet ingår f ö ingen HD-box eller HD-modul.
Vill du spegla Viasat Sport HD får du skaffa ett Viasat syskonabonnemang och en extra HD-box.
HD-paketet och tillvalskanaler som TV4 Sport och TV4 Sport Xtra HD kan aldrig speglas på syskonkort.
De fria kanalerna i SD får du in utan kort om du har en extra box.

Postad 09 november 2012 - 14:46

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
andylin, du har helt rätt. De är lika goda kålsupare allihop. Mitt utfall var bara ett uttryck för comhemtrötthet, en inte helt ovanlig konsumentåkomma skulle jag tro. Och visst, den dag jag kan välja 4G och annan TV-operatör kommer jag säkert att blir trött på dem också.

Postad 09 november 2012 - 14:55

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0

... i erbjudandet ingår f ö ingen HD-box eller HD-modul.

Visst ingår HD-modul i erbjudandet,eller har jag uppfattat fel?
https://www.comhem.s...96/-/index.html

Välj mellan en digital-tv-box, Samsung DCB-B270Z, för 1:- alternativt en Tv-modul (vanlig eller för HD) för 1:-, frakt tillkommer med 99:-.

Redigerat av Noah06, 09 november 2012 - 14:56.

Postad 09 november 2012 - 15:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Visst ingår HD-modul i erbjudandet,eller har jag uppfattat fel?
https://www.comhem.s...96/-/index.html

Jag var inte uppdaterad - HD-modul för TV ingår nu.
De har ändrat i förhållande till det ursprungliga erbjudandet:
https://www.minhembi...dpost&p=3699105
Det var en invändning mot det ursprungliga erbjudandet att inte HD-modul ingår. HD-box ingår fortf inte.
Men HD-kanaler speglas på syskonabonnemang bara om man har grundabonnemang med HD-kanaler alltså inte Small.
C More speglas också, även HD men inte tillvalskanaler och tillvalspaket t ex Viasat. Där finns Viasat Syskon.

Postad 10 november 2012 - 12:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
..

Redigerat av Leatherface, 10 november 2012 - 12:40.

Postad 10 november 2012 - 19:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
befintliga kunder på syskon får ingen hd modul bara nya syskon kunder får. befintliga comhem kunder får HD-modul. jag vet det då jag hoppade på erbjudandet och frågade om just detta eftersom jag redan hade syskon så ingen HD-modul :(

Redigerat av Duckface21, 10 november 2012 - 20:57.

Postad 10 november 2012 - 20:34

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

befintliga kunder på syskon får ingen hd modul bara nya syskon kunder för befintliga comhem kunder får HD-modul jag vet det då jag hoppade på erbjudandet och frågade om just detta eftersom jag redan hade syskon så ingen HD-modul :(

om du har rätt så visar sig småsnålheten igen...........varför är inte Comhem till för oss kunder

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.