Dessutom kan man lagra den riktigt, riktigt länge.
Postad 01 March 2012 - 17:39
Dessutom kan man lagra den riktigt, riktigt länge.
Postad 01 March 2012 - 17:41
Cigar City kommer gå åt framför grillen här under våren
Postad 01 March 2012 - 17:44
du ser, uppenbarligen har jag noll koll och är full av förutfattade meningarDet lät rätt otäckt?! Syrligt och spritigt, vad är det för otäckt du sprungit på?
Postad 01 March 2012 - 17:47
Ja, jag det är skoj med alla rackare man kan lagra.
Cigar City kommer gå åt framför grillen här under våren
Japp, men den har man ju "bara" 3x750ml (EDIT: Jag har ju faktiskt 4.
Redigerat av BrittBastard, 01 March 2012 - 17:50.
Postad 01 March 2012 - 18:02
Spritig öl, det är nog det otäckaste man kan dricka. Jag associerar direkt med typ Arboga 10.2 eller liknande.du ser, uppenbarligen har jag noll koll och är full av förutfattade meningar
Postad 01 March 2012 - 18:05
Fast är inte många av IPA´rna rätt alkoholstarka?Spritig öl, det är nog det otäckaste man kan dricka. Jag associerar direkt med typ Arboga 10.2 eller liknande.
Är väl mer det jag far efter, inser att alkoholstark och spritig inte måste vara samma sak.
Postad 01 March 2012 - 18:14
Fast är inte många av IPA´rna rätt alkoholstarka?
Är väl mer det jag far efter, inser att alkoholstark och spritig inte måste vara samma sak.
Helt rätt att det inte är samma sak. Du har också helt rätt i att många IPAs är alkoholstarka men dom är absolut inte spritiga i smaken. Det är så många andra smaker som är tydliga så man knappt känner hur alkoholstarka dom är. Givetvis är även detta en vanesak och det finns såklart även "finöl" som smakar spritigt. Men dom kan man lagra så brukar dom lugna sig efter nåt år.
Gör som andreassofus/ a k a "Soffan" och prova helt enkelt!
Redigerat av BrittBastard, 01 March 2012 - 18:14.
Postad 01 March 2012 - 18:14
Postad 01 March 2012 - 18:17
Men shit, fattar du vad läskigt det känns att rubba sin världsbild bara sådär!?Gör som andreassofus/ a k a "Soffan" och prova helt enkelt!
Postad 01 March 2012 - 18:19
Men shit, fattar du vad läskigt det känns att rubba sin världsbild bara sådär!?
Eller vad läskigt att bli fast vid ytterligare en relativt dyr hobby?
Postad 01 March 2012 - 18:20
När det gäller whiskylagrade öl så tycker jag personligen de ar odrickbara, beror ju iofs på att jag inte är en whiskydrickare överhuvudtaget, tro mig jag har provat de mest obskyra varianterna då stor delar av min omgivning är whisky-snobbar av rang, dock är jag Dr. Sadness på alla de whiskyprovningar jag "tvingas" delta på. Snackar vi däremot IPA med påtaglig beska, oh yes!
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 01 March 2012 - 18:25.
Postad 01 March 2012 - 18:22
Ang. Stone i maj, jag fick bekräftelse från Great Brands efter några dagar på min förhandsbeställning, vad mer behöver jag göra?
EK
Vänta.
Postad 01 March 2012 - 18:26
Hmm, du är något på spåren där....Eller vad läskigt att bli fast vid ytterligare en relativt dyr hobby?
![]()
Postad 01 March 2012 - 18:27
Blindtestar man Arboga 10,2 skulle man ju gissa på en procenthalt på 20% istället
Postad 01 March 2012 - 18:36
Men shit, fattar du vad läskigt det känns att rubba sin världsbild bara sådär!?
Det har ju alla som dricker craftbeer någon gång gjort så testa bara
Postad 01 March 2012 - 18:43
Let go Luke, use the force within you?Det har ju alla som dricker craftbeer någon gång gjort så testa bara
Postad 01 March 2012 - 18:48
Let go Luke, use the force within you?
Ungefär så ja. Det går lixom inte föreställa sig bra alkoholstark öl innan man testat så det är inte ens lönt att förklara typ
Postad 01 March 2012 - 18:51
Och nu:
Ett fel har inträffat:
500 - Internt fel
Ett internt fel har inträffat på servern.
Postad 01 March 2012 - 18:54
Perfekta sommardrickat detta. Halvligga i hammocken och svepa i sig.
IMAG0871.jpg 65.62K
3 Antal nerladdningarNu ska jag testa igenom hela Brewdog Mixpacket för att se om jag ska köpa 10 st till
Postad 01 March 2012 - 18:54
Aaah, lite som med strömkablar alltså som jag har lärt mig sista veckanUngefär så ja. Det går lixom inte föreställa sig bra alkoholstark öl innan man testat så det är inte ens lönt att förklara typ
Man måste testa för att insé.
Postad 01 March 2012 - 18:55
Nu ska vi inte blanda inbillning och realitet tack, inte i denna tråden i alla fallAaah, lite som med strömkablar alltså som jag har lärt mig sista veckan
Postad 01 March 2012 - 19:03
Appropå det ja, kanske dags att utmana er på ett dubbelt blindtest för att veta om ni verkligen gillar denna öl på rikttigt eller bara på inbillad vägNu ska vi inte blanda inbillning och realitet tack, inte i denna tråden i alla fall
Postad 01 March 2012 - 19:05
Finns det någon jag borde prova?
Postad 01 March 2012 - 19:06
Testa den varm också. Den är ännu bättre varm.Im in lööööööv! Och jag gillar inte ens körsbär normalt
Perfekta sommardrickat detta. Halvligga i hammocken och svepa i sig.IMAG0871.jpg 65.62K 3 Antal nerladdningar
Nu ska jag testa igenom hela Brewdog Mixpacket för att se om jag ska köpa 10 st till
Jag hoppas du skojarAaah, lite som med strömkablar alltså som jag har lärt mig sista veckan
Postad 01 March 2012 - 19:08
U think...?!?!Jag hoppas du skojar
Redigerat av masse70, 01 March 2012 - 19:08.
Postad 01 March 2012 - 19:11
Jag vill höra ett uttalande om mixpacket senIm in lööööööv! Och jag gillar inte ens körsbär normalt
Perfekta sommardrickat detta. Halvligga i hammocken och svepa i sig.
IMAG0871.jpg 65.62K 3 Antal nerladdningar
Nu ska jag testa igenom hela Brewdog Mixpacket för att se om jag ska köpa 10 st till
Postad 01 March 2012 - 19:46
Postad 01 March 2012 - 19:52
Appropå det ja, kanske dags att utmana er på ett dubbelt blindtest för att veta om ni verkligen gillar denna öl på rikttigt eller bara på inbillad väg
Haha! Bring it!
Tog en Hops kill nu:
Redigerat av BrittBastard, 01 March 2012 - 19:54.
Postad 01 March 2012 - 19:58
Var perfekt timing av bolaget, tror jag har en kvar bara, så det var lagom att fylla på.
Postad 01 March 2012 - 20:10
EK
Postad 01 March 2012 - 20:51
EK
Postad 01 March 2012 - 23:53
fruktig och en härlig beska efteråt och en riktigt lång fruktig eftersmak.
Bifogad fil(er)
Postad 02 March 2012 - 08:14
Postad 02 March 2012 - 08:41
Jag provade även Scheiders Tap X. Fortfarande ruskigt bra, fruktig och lättdrucken och drar lite åt vitvinshållet. Jag delade min flaska med några arbetskamrater och de var helsålda. Några av tjejerna sa att de inte gillar öl men de verkar nu ha ändrat sig när de fått prova Scheider. "Men det här smakar ju inte öl!" Mitt svar: "Du menar det här smakar inte Carlsberg Sort Guld (som stod på bordet)".
Jag ska nog gå ner idag och köpa några till av Sigtunas lager och Schneiders Tap X. Perfekt öl att njuta av på balkongen nu när det börjar bli varmare ute.
Postad 02 March 2012 - 08:42
Postad 02 March 2012 - 08:46
den här var riktigt god, smakar varken gräs,halm eller läder som jag inte gillar
fruktig och en härlig beska efteråt och en riktigt lång fruktig eftersmak.
Postad 02 March 2012 - 08:51
Men jag får väl dricka en och bilda mig min egen uppfattning.
den här var riktigt god, smakar varken gräs,halm eller läder som jag inte gillar
Då tycker jag nog ändå inte att den är så god...jag vill ju att det ska smaka gräs och halm!
Det tyckte jag nog att deras IPA (Summer IPA) som dom släppte förra året gjorde.
Vore intressant att få se skillnaderna i bryggrecepten.
Postad 02 March 2012 - 08:54
Undrar om jag ska försöka lura dit jobbet så dom får smaka lite shysst öl (eller snarare att jobbet ska få betala...)
Redigerat av what17ever, 02 March 2012 - 08:59.
Postad 02 March 2012 - 10:25
Jag är bara en glad amatör så jag känner säkert inte rätt smaker.Angående East Coast IPA:n. Jag såg ditt inlägg på BS frövigalning och det var tråkigt läsning! Jag hade som sagt var hoppats på den.
Men jag får väl dricka en och bilda mig min egen uppfattning.
Då tycker jag nog ändå inte att den är så god...jag vill ju att det ska smaka gräs och halm!
Det tyckte jag nog att deras IPA (Summer IPA) som dom släppte förra året gjorde.
Vore intressant att få se skillnaderna i bryggrecepten.
Jag kände absolut inte dill och kräfter i ölen i alla fall för då hade jag vaskat den eftersom jag hatar skaldjur
Postad 02 March 2012 - 10:35
Det verkar vara mycket du inte gillar: gräs,halm,läder eller skaldjur. Jag hatar Mumintroll (de är lömska) så jag är glad så länge biran inte smakar svettig Mumintroll-nos....Jag är bara en glad amatör så jag känner säkert inte rätt smaker.
Jag kände absolut inte dill och kräfter i ölen i alla fall för då hade jag vaskat den eftersom jag hatar skaldjur
Postad 02 March 2012 - 10:37
Det verkar vara mycket du inte gillar: gräs,halm,läder eller skaldjur. Jag hatar Mumintroll (de är lömska) så jag är glad så länge biran inte smakar svettig Mumintroll-nos....
Lapin Kulta?
Postad 02 March 2012 - 10:43
Jag är bara en glad amatör så jag känner säkert inte rätt smaker.
Jag kände inte heller av några kräftor. Men det fanns en arom där som jag relaterar till dill. Däremot tycker jag t.ex. att humlesorten Sorachi Ace smakar och luktar kräftspad.
Postad 02 March 2012 - 10:44
ja men vem fan vill att ölen ska smaka kräftor då?Det verkar vara mycket du inte gillar: gräs,halm,läder eller skaldjur. Jag hatar Mumintroll (de är lömska) så jag är glad så länge biran inte smakar svettig Mumintroll-nos....
ok det låter ju inget vidare.Jag kände inte heller av några kräftor. Men det fanns en arom där som jag relaterar till dill. Däremot tycker jag t.ex. att humlesorten Sorachi Ace smakar och luktar kräftspad.
Postad 02 March 2012 - 10:44
Lapin i denna:Lapin Kulta?
01.jpg 11.66K
2 Antal nerladdningarFyyyfaaaan säger jag, nu kan jag inte sova inatt....
Postad 02 March 2012 - 10:47
Du tyckte den ju var god.ja men vem fan vill att ölen ska smaka kräftor då?
ok det låter ju inget vidare.
Sen är det ju så att man uppfattar smak och doft på olika sätt också.
Jag kommer nog också gilla Sigtuna EC IPA trots att du inte tyckte den smakade gräs och halm och trots att frövigalning tyckte sig känna en arom som påminde om dill. Det ska tydligen vara exakt samma öl som Summer IPA och den gillade jag ju.
Redigerat av BrittBastard, 02 March 2012 - 10:48.
Postad 02 March 2012 - 10:49
jag vet, själv kände jag nån sötaktig fruktig smak med en påtaglig beska, kanske en aning gräsaktig smak långt långt bak men inget som störde.Du tyckte den ju var god.
Sen är det ju så att man uppfattar smak och doft på olika sätt också.
Jag kommer nog också gilla Sigtuna EC IPA trots att du inte tyckte den smakade gräs och halm och trots att frövigalning tyckte kände en arom som påminde om dill. Det ska tydligen vara exakt samma öl som Summer IPA och den gillade jag ju.
jepp testa själv och se vad du tycker
Postad 02 March 2012 - 11:22
lapin kulta och julmust är ju en hit annars, tror dom kallade det för mumma på ett uteställe i göteborg som jag va på för många år sen
Mumma kan du utan problem blanda ihop hemma till jul, det är ruskigt gott. Det finns antagligen lika många mumma-recept som det finns folk som blandar det men nått sånt här brukar jag köra med:
Julöl
Sockerdricka/vichy vatten eller liknande
Porter
Portvin
Krossade kardemumma-kärnor som fått dra i mörk rom över natten
Mängder kan man experimentera med. Det här är min personliga favorit till julbordet. Kryddigt och sött men också ruskigt lättdrucket.
Postad 02 March 2012 - 12:24
Kommer garanterat köpa ett gäng idag!
Last night I spent some time scratching my head as to which beer to try first. As I felt in the mood for some hop action I picked Sigtuna East Coast IPA and can report that I got all the action I could handle.
This beer – reincarnated from the brewery’s Summer IPA* - pours a clear lustrous amber orange under a sudsy beige head that quickly collapses. The nose is surprisingly malty (a bonus in my eyes), with a layer of Walkers shortbread biscuits smothered in orange and caramel and topped with passion fruit and grass. Caramel sweetness explodes in the mouth like a firework but like a firework instantly fades to be replaced by one of the most aggressive bitter and dry finishes I can recall in a Swedish beer in ages. This beer doesn’t just curl your tongue, I think it actually attempts to dissolve it.
If you love hops – and I mean love them as much as Björn Ranelid loves publicity – then this beer is for you. If you’re more into malt or just starting to ramp up your hop intake then buyer beware! I’m already a hop-lessly (see what I did there?) lost cause so I’m calling Sigtuna East Coast IPA out as my After Work Friday! Beer for this week.
Now it’s time to pack the missus, skis and kids (not necessarily in that order) into a car and head south and inland to the mountains for a few days of dangerous winter pursuits. I will however be taking a big chunk of this week’s new releases with me to review and help ease my aches and pains after a long day on the pistes.
Postad 02 March 2012 - 12:40
Som sagt var...Darrens recension av Sigtunas EC IPA lutar mer åt vad jag troligtvis tycker om den.
Kommer garanterat köpa ett gäng idag!
Låter mycket trevligt, får nog bli en sån ikväll! Köpte bara 3 flaskor, men det verkar inte vara någon strykande åtgång så jag kanske tar några till om den är bra!
Postad 02 March 2012 - 16:39
Dagens inköp:
2st Brewdog Punk IPA
1st Sigtuna EC IPA
1st Brewdog Zeitgeist
1st Nils Oscar Ctrl Alt Delete
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
46 filmer