Enda direkta negativa observationen var att när jag fick upp en helt vit skärm kunde jag höra tydlig buzzing. Ju mindre vitt det blev (annonser på en hemsida osv) ju tystare blev det också. Är inte så känslig mot extra ljud, men jag avvaktar tills jag testat se filmer/serier innan jag fäller ett omdöme om hur irriterande buzzingen är.
Postad 16 November 2012 - 16:43
Enda direkta negativa observationen var att när jag fick upp en helt vit skärm kunde jag höra tydlig buzzing. Ju mindre vitt det blev (annonser på en hemsida osv) ju tystare blev det också. Är inte så känslig mot extra ljud, men jag avvaktar tills jag testat se filmer/serier innan jag fäller ett omdöme om hur irriterande buzzingen är.
Postad 16 November 2012 - 23:21
Härligt fick bekräftat av Elgiganten att jag kommer få min VT50 på måndag. Blir att inviga den med Lawrence of Arabia för att testa 2D, Halo 4 för att testa spel och Brave för att testa 3D. Fullspäckad måndagkväll mao
Hur fick du det bekräftat? Nyfiken bara. Beställde själv en 65vt50 den 30 oct från Elgiganten och den skulle vara inne 6:e nov och komma till butiken ca 8:e Nov men inte ett knyst hörs det. Efter diverse ringande(varje gång kommer man till centrala kundtjänsten som inte kan hjälpa och man blir kopplad till butiken där ingen svarar) så fick jag åka tillbaka till butiken för att få beskedet... att leveransen skjutits upp en månad. Till början på december. Skitkul. Så den är avbeställd nu.
Är det nån som beställt en VT50 från Tyskland? Ser att modellerna där har bokstaven "E" istället för "Y" efteråt.
Är det nån som vet vad det är för skillnad? Det skiljer 5000:- i pris för 65" VT50 jämfört med i Sverige så man är ju rätt sugen på att beställa där istället.
Postad 16 November 2012 - 23:34
Postad 17 November 2012 - 06:43
Postad 18 November 2012 - 16:25
Postad 18 November 2012 - 21:13
Jag an hitta den under mediacenter men när jag trycker på den så står det bara att anslutningen misslyckades...
Postad 18 November 2012 - 23:11
hur ansluter ni datorn på ST50?
Jag an hitta den under mediacenter men när jag trycker på den så står det bara att anslutningen misslyckades...
Jag litar inte på taskig mjukvara i tvapparater så jag använder externa mediaspelare istället
Postad 18 November 2012 - 23:18
såhär ser det ut hos mig. TV HDMI->Reciever HDMI utång + PS3HDMI-> Reciever ingång
detta fungerar när jag ska spela och kolla på film via ps3. Men ifall jag kollar på film direkt på TV så kommer enbart ljud från TV:n.
Jag litar inte på taskig mjukvara i tvapparater så jag använder externa mediaspelare istället
Hmm konstigt inte heller min PS3 verkar kunna ansluta till datorn. Vad gör jag för fel?
Postad 19 November 2012 - 08:16
hur ansluter ni datorn på ST50?
Börja med att installera nån bra server på datorn, typ Serviio. Då ska det funka direkt.
Postad 19 November 2012 - 09:51
Har letat så jag blir galen men utan lycka.
Tack!
Postad 19 November 2012 - 11:13
Börja med att installera nån bra server på datorn, typ Serviio. Då ska det funka direkt.
tack nu fungerar det så slipper man krångla med sladdar o grejer.
min andra fråga gällde att jag inte får något ljud till mina högtalare när jag kollar på TV utan ljudet kommer enbart från TV:n.
såhär ser det ut hos mig. TV HDMI->Reciever HDMI utång + PS3HDMI-> Reciever ingång
detta fungerar när jag ska spela och kolla på film via ps3. Men ifall jag kollar på film direkt på TV eller vi mediaservern så kommer enbart ljud från TV:n.
någon?
Postad 19 November 2012 - 11:21
Fattar inte riktigt hur du har kopplat.
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 November 2012 - 11:22.
Postad 19 November 2012 - 11:45
Har din reciever/tv stöd för ARC annars funkar inte det där. Brukar inte vara alla ingångar på tvn som stödjer det heller så läs i manualen.
Fattar inte riktigt hur du har kopplat.
På recievern är det fyra HDMI ingångar + 1 HDMI utgång.
Jag har kopplat TVn till utgången och ps3 till en av ingångarna.
ARC stöd? Vadå kan jag inte koppla några högtalare till TVn ifall jag ej har det? ST50 har det tror jag.
kom på en sak, eftersom det fungerar att få ljud via ps3 så borde det kanske gå att spela via mediaserven i ps3 istället för att gå in via tvn?
Redigerat av Illyren, 19 November 2012 - 11:58.
Postad 19 November 2012 - 12:12
Postad 19 November 2012 - 12:36
Om du inte har stöd för det i både förstärkare och TV så kan du inte få ut ljud med HDMI. Då får du använda optisk kabel istället
Postad 19 November 2012 - 12:48
150x88x29 är måtten på kartongen.Någon som vet måtten på kartongen för Panasonic Viera TX-P55VT50Y?
Har letat så jag blir galen men utan lycka.
Tack!
Postad 19 November 2012 - 15:52
Erbjudande just nu!
Just nu får du 1.500kr rabatt på alla TV som kostar mer än 15.000kr Använd rabattkod TVFEST i kassan så ändras priset i kassan. Kampanjen gäller t.o. m 25/11
Redigerat av New Player, 19 November 2012 - 15:53.
Postad 19 November 2012 - 16:50
Tackar! fick bara klassiska "lägg på 10 cm åt alla håll"-svaret från butiken.
Postad 19 November 2012 - 20:20
Visst låter fläktarna en aning men det hörs bara om jag går bakom tvn.
Hahaha detta är ju nästan löjligt. 2D är så sjukt bra redan i THX cinema-läget.
Testade lite 3D också. Det ser ok ut men det är inget mot 2D bilden. Har bättre 3D på min HMZ-T1'a.
Halo 4 funkade fint också. Verkar inte vara några problem alls med spel. Märkte inte av ngn latency.
Vad kör ni för inställningar på 3D? Jag ser lite skuggbilder eller det är kanske det man kallar för crosstalk?
Redigerat av Unregistereddc471864, 19 November 2012 - 22:27.
Postad 19 November 2012 - 22:54
Postad 20 November 2012 - 08:06
Kul att du verkar nöjd ! Sätt på en film med mörka scener och svärta och njut :-)
Blev lite Avatar och Avengers för att testa 3D och sen såg jag en timme av The Dark Knight Rises. Riktigt bra. Antar att svärtan blir ännu bättre senare.
Den är dock inte riktig i klass med min Sony HMZ-T1 hjälm när det gäller 3D men det är inte så konstigt när hjälmen har en display för varje öga samt inget filter man måste glo igenom som blockar ljusflödet och påverkar färgerna.
Enda problemet jag har är med MKV3D i SBS. Det blir en del dubbelbilder/crosstalk?. Nu blir det nog inte att jag kommer se på speciellt mycket SBS men ändå. Ngn annan som upplevt det problemet? Kanske ngn inställning på tvn?
Blev förvånad över att den inbyggda mediaspelaren hittade min plex-server direkt utan att jag behövde göra ett smack. Funkade fint att komma åt alla mina tvserier och musik. Kommer antagligen inte använda det men trevligt oavset.
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 08:07.
Postad 20 November 2012 - 09:49
Alla pratar hur bra svärtan är och hur behaglig bilden är vid mörka scener. Men när jag tittar på filmer med mörka scener så blir det väldigt mörkt. Man får anstränga sig för att se vad som händer. Då har jag tittat med THX inställningar.
Om jag ändrar på "brightness" så ser man skuggor. Dimma blir som i gamla spel, stegvissa nyanser. Svårt att förklara.
Min fråga är. Är det inställningar som måste ändras så det blir bättre eller kan det vara fel på TV'n?
Tack för hjälpen
Postad 20 November 2012 - 09:55
Jag har en VT50 och har en fråga angående mörka scener och svärta.
Alla pratar hur bra svärtan är och hur behaglig bilden är vid mörka scener. Men när jag tittar på filmer med mörka scener så blir det väldigt mörkt. Man får anstränga sig för att se vad som händer. Då har jag tittat med THX inställningar.
Om jag ändrar på "brightness" så ser man skuggor. Dimma blir som i gamla spel, stegvissa nyanser. Svårt att förklara.
Min fråga är. Är det inställningar som måste ändras så det blir bättre eller kan det vara fel på TV'n?
Tack för hjälpen
Svårt att svara på. Hur ljust har du i ditt rum? Har du ljust i rummet så blir det alltid svårt att se saker i mörka partier. Har du provat THX Bright room? Det är lite bättre anpassat för ljusa miljöer. Det vanliga THX-läget är definitivt för ett helt mörkt rum.
Om inte bright room duger för dig så kan du alltid ställa in ett pro läge själv som passar bättre.
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 10:00.
Postad 20 November 2012 - 10:00
Jag har en VT50 och har en fråga angående mörka scener och svärta.
Det är sannolikt din bildkälla som är felinställd och troligtvis skickar datornivåer (0-255), kallas även "Utökad", "Enhanced" eller i värsta fall "Förbättrad". Det kan också vara inställningarna i Blu-rayspelaren som är fel, till exempel att den har reglage för brightness och kontrast som något lekt runt med.
Skickar du signal från en korrekt inställd källa är det snarare så att THX-läget är tvärtom, den ljusar upp skuggorna aningens för mycket.
Postad 20 November 2012 - 10:13
Det är sannolikt din bildkälla som är felinställd och troligtvis skickar datornivåer (0-255), kallas även "Utökad", "Enhanced" eller i värsta fall "Förbättrad". Det kan också vara inställningarna i Blu-rayspelaren som är fel, till exempel att den har reglage för brightness och kontrast som något lekt runt med.
Skickar du signal från en korrekt inställd källa är det snarare så att THX-läget är tvärtom, den ljusar upp skuggorna aningens för mycket.
Du har nog rätt. Ser på film från datorn. Genom HDMI som är ganska lång. 15m. Det kan vara antigen datorns inställningar eller att HDMI'n är för lång.
Får leka lite hemma och testa. Tack för hjälpen.
Postad 20 November 2012 - 10:30
Du har nog rätt. Ser på film från datorn. Genom HDMI som är ganska lång. 15m. Det kan vara antigen datorns inställningar eller att HDMI'n är för lång.
Får leka lite hemma och testa. Tack för hjälpen.
Har du ett Nvidia kort? Efter mycket om och men hittade jag äntligen lösningen på problemet med black crush för mig. Visar sig att Nvidia av någon idiotisk anledning ibland inte skickar rätt "color space" via HDMI. Det som fixade problemet för mig var följande:
1. Kör Regedit
2. Sök efter ordet: UserModeDriverGUID
3. Vid alla träffar av det ordet skapa ett DWORD med namnet: SetDefaultFullRGBRangeOnHDMI
4. Sätt värdet på det till: 1
5. Starta om datorn.
Man kan även gå in i Nvidias kontrollpanel under "Adjust desktop color settings" och sedan välja YCbCr444 som digital color format. Det går dock inte spara som default utan återställs hela tiden tyvärr.
Om det här inte är problemet så är det nog bara en inställning på TVn att välja color space. Brukar heta lite olika saker, på Samsung heter det HDMI black level. Men det hjälper inte ifall du har ett Nvidia kort som skickar ut fel via HDMI, för då väljer du mellan att allt blir för mörkt eller att allt blir för ljust.
Redigerat av altair4, 20 November 2012 - 11:03.
Postad 20 November 2012 - 10:41
Har du ett Nvidia kort? Efter mycket om och men hittade jag äntligen lösningen på problemet med black crush för mig. Visar sig att Nvidia av något idiotisk anledning ibland inte skickar rätt "color space" via HDMI. Det som fixade problemet för mig var följande:
1. Kör Regedit
3. Vid alla träffar av det ordet skapa ett DWORD med namnet: SetDefaultFullRGBRangeOnHDMI
5. Starta om datorn.
Man kan även gå in i Nvidias kontrollpanel under "Adjust desktop color settings" och sedan välja YCbCr444 som digital color format. Det går dock inte spara som default utan återställs hela tiden tyvärr.
Om det här inte är problemet så är det nog bara en inställning på TVn att välja color space. Brukar heta lite olika saker, på Samsung heter det HDMI black level. Men det hjälper inte ifall du har ett Nvidia kort som skickar ut fel via HDMI, för då väljer du mellan att allt blir för mörkt eller att allt blir för ljust.
Det är Nvidia jag har. Skall testa detta. Tack för hjälpen!
Postad 20 November 2012 - 11:05
Postad 20 November 2012 - 17:25
Har precis skaffat en 65VT50 och har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med.
När jag tittar på SVT2HD funkar det i exakt två minuter. Sen får jag skylten med "ingen signal". Zappar man om kanalerna så funkar SVT2HD omedelbart, men bara i exakt två minuter..
Har en lokal leverantör av kabel-tv, men upplever inget problem på andra TV-apparater eller boxar i hushållet. Har bra signalstyrka och signalkvalitet, närmare 100% och har provat med olika antennkabel. Detta torde väl utesluta problem hos min leverantör.
Vad har ni för tips?
Postad 20 November 2012 - 20:03
Postad 20 November 2012 - 21:05
Har du ett Nvidia kort? Efter mycket om och men hittade jag äntligen lösningen på problemet med black crush för mig. Visar sig att Nvidia av någon idiotisk anledning ibland inte skickar rätt "color space" via HDMI. Det som fixade problemet för mig var följande:
1. Kör Regedit
5. Starta om datorn.
Black crush? vad menas med det? klipper den btb då?
Låter ju helt idiotiskt att man ska behöva gå igenom den där processen för att få rätt ut-signal från datorn!
OT här men: Finns det ingen bra guide för att ställa in datorn på rätt sätt? dvs så den skickar rätt signal till bildvisaren.
Just detta är ju helt avgörande för tex. sånna som mig som kör absolut allt från datorn, och det känns ju inget visare att köpa en ny tv om man inte kan använda den på rätt sätt, och inte få ut maximal bildkvalitet.
Postad 20 November 2012 - 21:20
Det hänger ju på datorn att leverera rätt till TVn som i detta fallet bara visar vad den får , ja det låter som om den får fel signal så den ger datorsvartnivå istället för videosvartnivå. BTB är nog inte riktigt samma sak i detta fallet.Black crush? vad menas med det? klipper den btb då?
Låter ju helt idiotiskt att man ska behöva gå igenom den där processen för att få rätt ut-signal från datorn!
OT här men: Finns det ingen bra guide för att ställa in datorn på rätt sätt? dvs så den skickar rätt signal till bildvisaren.
Just detta är ju helt avgörande för tex. sånna som mig som kör absolut allt från datorn, och det känns ju inget visare att köpa en ny tv om man inte kan använda den på rätt sätt, och inte få ut maximal bildkvalitet.
Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 20 November 2012 - 21:21.
Postad 20 November 2012 - 21:24
Hej på er!
Har precis skaffat en 65VT50 och har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med.
När jag tittar på SVT2HD funkar det i exakt två minuter. Sen får jag skylten med "ingen signal". Zappar man om kanalerna så funkar SVT2HD omedelbart, men bara i exakt två minuter..
Har en lokal leverantör av kabel-tv, men upplever inget problem på andra TV-apparater eller boxar i hushållet. Har bra signalstyrka och signalkvalitet, närmare 100% och har provat med olika antennkabel. Detta torde väl utesluta problem hos min leverantör.
Vad har ni för tips?
Du har TV-Net som leverantör kanske? Jag har precis detta problemet med denna leverantören och efter mycket undersökning så tror jag mig veta att det är en bugg i mjukvaran som bara uppträder på specifika frekvenser, alla kanaler på den muxen är drabbade.
Jag håller just nu på och skickar min TV fram och tillbaka mellan dustin och mig för att försöka laga felet men de kommer aldrig lyckas tror jag.
Jag fick faktiskt tillbaka den idag igen och de har nu försökt laga den 2 gånger utan att lyckas. Ska ringa dem imorgon igen och höra vad de ska göra åt problemet, kanske laga den en tredje gång
Kan berätta att jag även "lånet" en annan Panasonic TV (GT modellen) från Elgiganten (retur rätten är praktisk) och den funkade precis likadant som min ST50 trots detta tror Dustin fortfarande att de ska kunna laga den.
Min rekommendation är att lämna tillbaka TV nu om du kan alternativt byta till boxer eller leva utan SVT2HD.
MVH
/Fredrik
Postad 20 November 2012 - 22:13
Postad 20 November 2012 - 22:33
Definiera två vertikala streck.Har 2 vertikala sträck över displayen.
Är de hårtunna?Är de breda? Går båda hela vägen från botten till toppen? Syns de alltid oavsett bild? Har de färg? Kan du se dem när du sitter i soffan eller bara när du är på hångelavstånd?
Kanske en bild?
Postad 20 November 2012 - 23:06
Postad 20 November 2012 - 23:35
Vad skall du med en mediaspelare till ?
Där finns väl en in tvn ?
Den klarar inte av bluray isos såvitt jag vet.
Redigerat av Unregistereddc471864, 20 November 2012 - 23:36.
Postad 21 November 2012 - 00:07
Är detta ngt man märker av vid spelande? Jag spelar inga spel online med extrema krav på hastighet och precision. Kan man i ett spel som Halo 4 (singleplayer) störas av en hög input lag?
Hur är era erfarenheter gällande input lag?
På G att ev köpa TVn men vill ha lite info om detta först.
Inte hittat butik som har panelen uppsatt ännu så inte haft möjlighet att själv testa.
Postad 21 November 2012 - 00:22
Skall man nu sitta och ladda ner film, så räcker det långt med vanlig mkv för att se på en tvDen klarar inte av bluray isos såvitt jag vet.
I annat fall har man blurayskivan i en bd spelare
Postad 21 November 2012 - 00:27
Postad 21 November 2012 - 10:04
Here is another few hints headed into holiday.. we will debut another worlds first this year and a new manufacturing process the factory says that will merit advanced pq enhancement.also its worth noting design is again getting rave reviews by those who have seen it. Expect bigger differences in lines...everyone enjoy thanksgiving!
The goal this coming year is "beyond the reference in reviews"!! Bold words..hopeful for this accomplishment.
A Brand new anti glare coating seemed to be a given. Trying out something new for us actually.never used before
So much attention on just vt series only.. Can't wait to see this forum explode with questions/speculation in CES for what's coming when the new line up is shown
I'm just saying the line up in general this year is going to turn some heads.
Ill give another hint..I'm please to say a new noise reduction system is in place. Does wonders. Ok no more hints but this years flagship is a beauty!!. Maybe ill finally give in and own one
last year we were regarded by many as the reference for picture quality. The goal this year was to realize what the factory dubs "beyond the reference". I think we may have nailed it after spending some time with the product lines.very excited to see months of work come to finish. We start dealer meetings soon.very interested to hear feedback
Tjaa, säger ju inte så mkt men verkar som om 60-serien blir bättre iaf.
Postad 21 November 2012 - 10:24
Vad avses ned noise reduction?? Buzz, fläktljud eller ngt helt annat?
Postad 21 November 2012 - 11:30
När brukar Panasonic släppa sina nya serier i Sverige. Ska man orka vänta på ngt som kan tänkas heta 65ST60?? Kommer väl kosta runt 30.000kr när den släpps isåfall...
Vad avses ned noise reduction?? Buzz, fläktljud eller ngt helt annat?
Nya apparater brukar dyka upp i april/maj eller så.
Tror man syftar på bilden när man menar noise reduction
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 November 2012 - 11:30.
Postad 21 November 2012 - 11:33
Eller menar han noise reduction av panelens (dithering) brus tro?
Postad 21 November 2012 - 11:37
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 November 2012 - 11:37.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Bildkalibrering
53 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?