Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 June 2013 - 11:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

jodå, det visar bara på hur jävla EA microsofts xbox-avdelning är.
Hej. INGEN andrahandsmarknad! men ni får en trial på en timme för alla spel som din familj äger! YAY!

FUCK YOU MS!
Det blir fan ingen ny 360 heller nu. Det blir en beggad. På så sätt så får ms inte en spänn extra. Någon som säljer alla halo och fable också? bra. då stödjer jag inte MS. kommer jag fan aldrig att göra igen. Fy på mig att jag köpte xbox och 360 nytt. ojoj. kräkpåse till företag!

EA och MS. get a room!

Visa mig en länk som bekräftar att det verkligen skulle fungera så?

Jag skall leta upp länken till killen som la upp fakeade nyheter från "anonyma" källor och sedan visade hur snabbt detta spred sig till stora spelsidor. Så länge företaget inte säger något är det bara rykten.

Postad 21 June 2013 - 11:58

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Gött så nu är Pastebin och NEOgaf säkra källor igen.

Redan visats att CBOAT har ljugit ganska friskt så ta dessa post- DRM påstående med ett ton salt.....

RYKTEN ska kallas vad de är, rykten.

Tragiskt när alla kör de som fakta direkt.

Indeed. Det behövs mer fakta än en random pastebin-källa. Har inte sett nån större sida köra denna story än.

Postad 21 June 2013 - 12:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Inte för Zartok. Killen lever för confirmational bias.

Postad 21 June 2013 - 12:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag är väl en hopplös optimist men är det så konstigt att man trodde på ms?

Deras policys var ju väldigt oklara hela tiden, ända tills de gick ut med en lista på Internet och t o m då var det fortfarande oklart.

Jag tycker som sagt bara det är konstigt hur man tror på MS men inte EA. Visst jag kan säga tvärtom för egen del, tror på EA men inte på MS, men man får ju dra slutsatser av vad som ligger i företagens intresse.

Exempel, EA är i desperat behov av att förbättra sitt rykte, således tar de bort onlinepass. Men folk var extremt cyniska mot detta, i stort sett bara jag som trodde på det. Nu visar det sig att de inte alls kommer ersätta det med något, och alla som hade fel vågar inte säga ett knyst i tråden, inte ens "oj vad bra, det var ju positivt". Möjligtvis tror de fortfarande inte på EA, så djupt inrotat är deras hat, dera skepsis eller vad man ska kalla det. Och de kan ju få rätt, om flera år när EA ser att inget de gör för att vara konsumentvänliga hjälper för att folk inte vill ge dem chansen så kanske de faller tillbaka på onlinepass eller liknande igen. Men inte just nu.

Men när det gäller MS, Xbox One var (delvis) gjord för att bekämpa begagnatmarknaden, full med DRM av alla möjliga slag. Men folk trodde ändå på att man ska kunna dela ett spel mellan 10 (!) vänner, helt obegränsat. En person köper spelet och de andra nio kan spela det gratis. De hade förlorat mer på det än att låta folk sälja och köpa begagnat som vanligt. Alla hade utnyttjat det.

Ja, nu är det bara ett rykte (från en MS-anställd, inte från CBOAT, även om det inte skadar, för det är en insider som historiskt haft många rätt) men det är logiskt med tanke på att det helt hade motverkat deras andra policys och det passar in med det de sa om 1 timmes offline check hos en kompis.

I vilket fall hade det inte förvånat mig om det vore som de säger nu, om något låter för bra för att vara sant så är det oftast inte sant.

Postad 21 June 2013 - 12:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag tycker som sagt bara det är konstigt hur man tror på MS men inte EA. Visst jag kan säga tvärtom för egen del, tror på EA men inte på MS, men man får ju dra slutsatser av vad som ligger i företagens intresse.

Egentligen kan man inte lita på något företag i den här branchen. Oavsett om det gäller Online Passes, uppföljare till spelserier där de missar poängen, Kinects, DRM, Cell-processorer, Tredje parts-support, etc, etc.

Men ibland får man försöka vara lite optimistisk. Är tillräckligt bitter som det är.

Postad 21 June 2013 - 12:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Inte för Zartok. Killen lever för confirmational bias.

Vem har sagt att jag är en kille? :P
Nejni, nu får det vara slut på dnälltolkningar av ms. Hade dom haft familyshare som vi diskuterat så hade dom självklart tryckt på det, eller hur? Ja, ms är efterblivna, men inte SÅ efterblivna. Familyshare har inte ens varit på tapetern på en stor konfa. Sa dom mycket på e3? Nope. Reveal? Njä. Tvtvtvtvtv!

Nejni flickor och gossar, tro vad ni vill om ms. Det är ea i en finare förpackning. Självklart var drmet till för att tjäna massa massa pengar. Mjölk oss konsumenter mer.
Aldrig en nh pinal från ms igen.

Postad 21 June 2013 - 12:59

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Nån som kollat vad gamestop satt för pris på Xboxen? Man kanske skulle dumpa in alla 360 prylar man har där och köpa den där.

Postad 21 June 2013 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men ibland får man försöka vara lite optimistisk. Är tillräckligt bitter som det är.

Jo men det gäller ju att välja när man är optimist, oavsett om det gäller EA, MS eller Saints Row 4 ;)

Det du kan lita på är att företagen vill tjäna pengar. Hade MS tjänat mer pengar på att 10 personer kan spela samma spel? Nej.

Hade EA tjänat mer pengar på att ha kvar onlinepassen eller annat antikonsumentjux? Nej, uppenbarligen inte enligt deras egna beräkningar.

Postad 21 June 2013 - 13:15

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Ja, nu är det bara ett rykte (från en MS-anställd, inte från CBOAT, även om det inte skadar, för det är en insider som historiskt haft många rätt) men det är logiskt med tanke på att det helt hade motverkat deras andra policys och det passar in med det de sa om 1 timmes offline check hos en kompis.

Ryktet kommer från ett inlägg på ett forum, "BY: A GUEST ON JUN 20TH, 2013". Mig veterligen är det inte bekräftat nånstans att det är autentiskt. Jag tycker man bör ha lite mer is i magen än att flippa ut över det inlägget redan bara. Kan vara sant, men inte nödvändigtvis. Som jag skrev tidigare så tycker jag att det verkar osannolikt att om MS tänkte köra på demo-varianten så borde de insett att det inte hade något att vinna på att mörka en sån sak. Men visst jag kan ha fel. Men ett slumpmässigt anonymt inlägg på ett internetforum känns lite väl tunt som bevismaterial tycker jag.

edit: och nej, jag har inte trott att det har rört sig om att kunna spela 10 personer hur som helst heller. Men det kan finnas mellanting.

Redigerat av jayreso, 21 June 2013 - 13:18.

Postad 21 June 2013 - 13:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Men två personer samtidigt var väl bekräftat? Eller var det ännu ett fall där folk läste mellan raderna och drog egna slutsatser?

Svårt att tänka mig att 1 person får spela fulla spelet medan 1 får spela demoversionen och de andra 8 får inte spela det alls.
Hade varit vettigare om det varit 2 som samtidigt får spela fullspelet (oavsett vilka, kanske bara 1 förutom den som köpte spelet får spela fullspelet) och de andra får demot?

Att försöka koppla ihop detta med 1 timmes kollen verkar långsökt. Klart de vill ha tätare kollar när det uppenbarligen inte är du som är ägare till spelet. Annars hade man bara behövt logga in en gång på någons xbox och sen dragit ut sladden och så hade han kunnat spela i 24 timmar utan problem eller ta hänsyn till hur många av mina 'familjemedlemmar' spelar samtidigt.

Scenariot är ju uppenbart, och låt mig upprepa det för Zartoks skull.
Jag väljer 10 av mina kompisar som familjemedlemmar. De laddar ner det senaste spelet. Drar ur sladden på sin xbox och kan spela det. Efter 24 timmar sätter de in sladden igen och hoppas på att ingen annan är online och vips får de 24 timmar till i spelet.
Sätter de den gränsen till 1 timme (som de gjorde) så måste han som inte köpte spelet logga in varje timme med risken att någon annan samtidigt gör det och vips så förlorar man sin licens.
Det blir svårare att koordinera 10 personers utdelning om alla tio måste logga in varje timme, betydligt enklare om det är en gång per dygn. Alice loggar in mellan 8-9, Bob mellan 9-10, Cecilia mellan 10-11, osv, osv.

Postad 21 June 2013 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Men ett slumpmässigt anonymt inlägg på ett internetforum känns lite väl tunt som bevismaterial tycker jag.

Att det är anonymt är väl inte så konstigt, att gå ut offentligt med sån information vore konstigare. Men har du läst inlägget? Läs hela.

Tycker du det låter påhittat? Jag tycker inte det. Då är det någon med väldigt bra fantasi och som är insatt i MS projekt. Och det här med familjedelningen är inte ens huvuddelen av inlägget, det är det besvikelse som är. Fråga dig istället, vem skulle fejka ett sånt inlägg och vad får man ut av det? Varför har MS inte redan dementerat det som de absolut borde göra i och med att ingen kommer få reda på sanningen, och kanske fortfarande kommer att göra.

Och CBOAT är inte direkt någon anonym ryktesspridare, han har historiskt haft många rätt om mycket så det stärker det ytterligare.

Allt det här gör inte att det är bekräftat men det är inte som att det här är taget helt ur det blå och man får dra sina egna slutsatser.

Postad 21 June 2013 - 14:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Sa ms inte att på en annan box än din hembox var det uppkoppling varje timme? Lär fungera på samma sätt med familyshare. En timmes spelande. Check it out som ms sa. Det är knappast svårt att programmera in att ett spel stängs av efter en timme, eller hur? Och inga 24h spel, då det inte är din hembox du loggat in på. Check varje timme.

Grattis ms, ni är mästare på att rövknulla konsumenter. Utan glidmedel.
S skulle ha sagt till om familyshare tolkats för dåligt, däremot så låter man folk tolka det bra. Ms BVET hur vi tolkat det här. Dom har ju hört hur vi motsatt oss drm. Då känner dom till familytolkningen också.

Postad 21 June 2013 - 14:21

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Att det är anonymt är väl inte så konstigt, att gå ut offentligt med sån information vore konstigare. Men har du läst inlägget? Läs hela.

Tycker du det låter påhittat? Jag tycker inte det. Då är det någon med väldigt bra fantasi och som är insatt i MS projekt.

Jag tycker det lät väldigt påhittat.
Förutom sättet han skrev det på där han konstant försöker driva in 'we at Microsoft' så demonstrerar han inte direkt någon 'insatthet i MS projekt'. Vilken kunskap var det du var imponerad av? "removed the on-board processor of Kinect 1.0"? För det första har jag svårt att tänka mig att de kallade det "Kinect 1.0". En som verkligen hade jobbat med det hade kallat det "Natal". Och det är ju ingen direkt affärshemlighet att Kinecten blev gimpat tack vare att de plockat bort det ur Natalen. Eller var det "keeping Gears of War as exclusive"? Skulle higher management försöka sälja ut Gears of War till Playstation? Dessutom var den inte exclusive till att börja med; GeoW har ju kommit till PC och GfWL.

Dessutom demonstrerar han inte direkt någon vinst med att ha family sharing. Om det systemet skulle vara bra för att driva upp försäljningen av spel, varför begränsa det till tio personer? Varför begränsa det överhuvudtaget? Gör så att alla kan spela alla spel i 30 minuter och sen fråga dem om de vill köpa det.
Bättre att ta bort att du kan ladda ett spel och göra det öppet för alla. Eller bara fortsätta med demos där speltillverkaren kan streamlina upplevelsen för att visa upp det bästa från spelet, precis som det alltid har fungerat.

Och det sociala nätverket är jag inte heller riktigt säker på. Visst, det är möjligt; men borde inte MS försökt lära sig av Google att bygga upp en social infrastruktur är oerhört svårt? Speciellt när de redan har ett avtal med en av de stora sociala siterna; twitch.

Mycket av Xbox One handlar om att knyta samman alla tjänster till en tjänst. Att lägga en ny tjänst ovanpå det verkar, tja, dumt? Du vill ju helst kunna nå utanför den redan etablerade sociala cirkeln (alla med Xbox One) och få dem att köpa en Xbox One. Precis det skälet varför facebook är så intressant för företag. Om du postar häftiga videos / screenshots till dina vänner som inte redan äger spelet eller ens konsollen så väcks förhoppningsvis intresset.
Att bara posta det bland de som redan har Xbox One känns som en ren circlejerk.

Postad 21 June 2013 - 14:22

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
@Zoiler: ja, jag har läst hela. Tycker inte det är något som gör mig övertygad åt varken ena eller andra hållet. För min del kan det likaväl vara fejk som sant. Och om inga "journalister" gräver vidare så kan jag inte själv säga att det är sant liksom. Min utgångspunkt är att jag inväntar mer info.

Postad 21 June 2013 - 14:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Sa ms inte att på en annan box än din hembox var det uppkoppling varje timme? Lär fungera på samma sätt med familyshare. En timmes spelande. Check it out som ms sa. Det är knappast svårt att programmera in att ett spel stängs av efter en timme, eller hur? Och inga 24h spel, då det inte är din hembox du loggat in på. Check varje timme.

Du sa att du hade läst på universitet? Borde inte din läsförståelse vara lite bättre isåfall?

Jo, de sa att det var en timme om det inte var din konsoll. Men jag förklarade varför! Utan att hoppa till någon OMGWTFBBQ HERPA DERP version av budskapet.

Postad 21 June 2013 - 14:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Förresten, kan lägga till att jag hörde att hans påstående "While publishers have never come right out to us at MS and say “We want you to do something about used gaming”" är direkt osann.
Och detta är från folk jag litar på bättre än anononyma PasteBins. (i.e. Patrick Klepek)

Postad 21 June 2013 - 14:28

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Varför har MS inte redan dementerat det som de absolut borde göra i och med att ingen kommer få reda på sanningen, och kanske fortfarande kommer att göra.

Har inte ms en policy att aldrig kommentera rykten? Har för mig det

Postad 21 June 2013 - 14:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du sa att du hade läst på universitet? Borde inte din läsförståelse vara lite bättre isåfall?

Jo, de sa att det var en timme om det inte var din konsoll. Men jag förklarade varför! Utan att hoppa till någon OMGWTFBBQ HERPA DERP version av budskapet.

Precis! Då kan jag även skriva att man inte har då bra läsförstpelse när man är upprörd eftersom hypothalamus aktiverar det endokrina systemet och gör att vi får sämre högre kognitiva funktioner! :D
... mitt lilla sätt att be om ursäkt :)

Postad 21 June 2013 - 14:39

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Major Nelsons kommentar :D
http://youtu.be/xcXdWRJ-xb4

Postad 21 June 2013 - 14:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Precis! Då kan jag även skriva att man inte har då bra läsförstpelse när man är upprörd eftersom hypothalamus aktiverar det endokrina systemet och gör att vi får sämre högre kognitiva funktioner! :D
... mitt lilla sätt att be om ursäkt :)

Godtagen givetvis. Måste gratulera dig till att inte blivit flyttat till min ignorerad lista. Det måste vara något som gör att jag inte bara suckar och ignorerar. ;)

Kan dock rekommendera att andas i en påse lite då och då om du känner dig upprörd. Då borde blodet hitta en normal pH-balans igen. :)

Postad 21 June 2013 - 15:04

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0

Major Nelsons kommentar :D

Haha vilken taggad snubbe. Han verkade nöjd med Microsoft senaste beslut.

Postad 21 June 2013 - 15:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag tycker det lät väldigt påhittat.

Du tror någon suttit och hittat på det alltså och CBOAT ljuger. Och MS kan man ju inte heller lita på så I guess we'll never know <_<

Postad bild

Postad 21 June 2013 - 15:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
ja, innerst inne kanske du fått för dig att jag är en rätt trevlig prick *asg*

jotack, jag behöver en påse och andas i när det går såna här bergochdalbanor över högintressanta nyheter. alltså... vi som var på med snes-tiden, innan snes kom ut. allt var så simpelt. sen kom psone, saturn n64... fortfarande simpelt. sen kom ps2 och xbox tillsammans med gamecube. simpelt.

sen kom högteknologiska ps3, xbox 360 (och wii iofs) och där började saker att krångla till sig. det skulle vara online, det skulle uppdateras något var och varannan dag, det skulle laddas hem och det skulle komma hundratals tv-appar i netflix och viasat. det kom musiktjänster och massa annat skit. det var fasen här det började spåra ur känner jag.

nästa generations konsoler riskerar att bli så vansinnigt splittrad och med så många grenar att hålla rätt på så tror jag att företagen har så mycket lättare att lura oss konsumenter. jag medger vackert att jag nu har fått ett totalt psykbryt på ms förbaskade fasoner att hålla på och behandla konsumenter såhär. jag är van vid superservice (gå in till en ljudbutik, valfri, där har vi kundservice!). jag tar inte sån här skit.

det är faktiskt nästan så att jag inväntar att sony fular till det på något sätt varpå jag blir nintendoare igen. jag menar... något bra spel finns det väl där också? =)
nej. fixa bara en konsol. en som man ska spela på. och skriv inte en massa tvetydligheter, vi märker ju hur det går ut över oss konsumenter. ms fick ju förklara sig innan e3 och har nu fått kovända. sen visar det sig att det verkar finnas en förklaring till varför familyshare inte tagits upp så mycket som vi tänker att det skulle göra, och förklaringen stavas trial.

nej. nog. jag som bara igår skrev att det skulle komma in en xbone hit efter julen. nu blir det fasen ingen. iaf ingen ny. stödjer inte ett företag som bollar såhär med sina trogna konsumenter (ja, jag får räknas som en då jag haft alla konsoler dom släppt och även många av dom exklusiva spelen (halo, halo 2, halo 3, fable, fable 2... osäker på fable 3. men lirat det i mängder av timmar har jag. vet bara inte om det var mitt eller polarens).

men alltså... kolla intervjun med angry joe. "are you on the development team? then it's a little bold of you to say it's simple!"
jag tycker inte om joe. men den intervjuen gör han bra. och hans angry rant 3 (som ej blev speciellt angry) visar han själv det här klippet, följt av att ms fyra dagar senare tar bort det som KANSKE skulle vara svårt att få bort. det är väl bara att patcha över på något sätt. ni som inte är tekniskt handikappade kan säkert förklara bättre hur man gör när man vill ha bort en del i ett program. eller något ^^

Redigerat av Zartok, 21 June 2013 - 15:14.

Postad 21 June 2013 - 15:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

jag är van vid superservice (gå in till en ljudbutik, valfri, där har vi kundservice!). jag tar inte sån här skit.

Senast jag var inne i en ljudbutik var det någon försäljare som försökte slå i en stackars kund att om han inte köpte deras guldpläterade, 2cm tjocka Supra HDMI-kabel och om han fortsatte med sin no-name Kjell&Co HDMI-kabel så skulle han få betydligt sämre bild.
Jag tycker ljudbutiker, och elektronikbutiker i allmänhet, består av de största skojarna i världshistorien. Får begagnatbil-branchen att framstå som änglar.

Edit: Nej, inte de värsta skojarna. Det är alternativ medicin folket som står för den pokalen.

Men det är ett duktigt sidospår. Tillbaks till ämnet.

visar han själv det här klippet, följt av att ms fyra dagar senare tar bort det som KANSKE skulle vara svårt att få bort

Tja, fyra dagar senare säger de att de ska ta bort det. Inte samma sak som att de tog bort det. Vi vet inte hur pass integrerat detta var i systemet. Vem vet, nu kanske de spenderar de sista 6 månaderna på att patcha bort det istället för att fixa buggar? Vi vet inte.

Redigerat av Unregistered6810b893, 21 June 2013 - 15:37.

Postad 21 June 2013 - 16:33

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1

Och CBOAT är inte direkt någon anonym ryktesspridare, han har historiskt haft många rätt om mycket så det stärker det ytterligare.

Allt det här gör inte att det är bekräftat men det är inte som att det här är taget helt ur det blå och man får dra sina egna slutsatser.

Killar som CBOAT påminner mig om medium och cold reading. I Why People Believe Weird Things av Michael Shermer pratar han om varför folk tror på medium, det är för att många bara kommer ihåg träffarna och inte missarna. Samma sak med rykten på internet, folk kommer bara ihåg de gånger som ryktesspridarna hade rätt.

Mitt i allt detta bör alla läsa: X-Surface: Don’t believe everything you read.

Den visar hur enkelt det är för något att bli en "källa" på internet och hur fort saker och ting sprider sig.

Until Microsoft/Sony announce something: don’t believe even the most reputable gaming sites.

Källkritik ftw!

Postad 21 June 2013 - 17:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Killar som CBOAT påminner mig om medium och cold reading. I Why People Believe Weird Things av Michael Shermer pratar han om varför folk tror på medium, det är för att många bara kommer ihåg träffarna och inte missarna. Samma sak med rykten på internet, folk kommer bara ihåg de gånger som ryktesspridarna hade rätt.

Här är en grej han hade ren tur med att gissa rätt.

http://www.neogaf.co...0&postcount=301

En gif av Remember Me innan trailern ens hade kommit. Sicken röta!

Ja, folk tror på alla rykten. Det är därför de på Neogaf har väldigt hårda regler för detta och bannar såna som säger sig vara insiders när deras information inte stämmer. Krävs mycket för att få vara kvar där. CBOAT har haft rätt mycket, mycket oftare än han haft fel. Han har varit där sedan 2004. Han läckte Xbox 360-specifikationerna, lycka till med det utan att vara insider.

Att jämföra honom med ett medium, då har du helt enkelt inte koll på vad han levererat. Man behöver inte vara med i mensa för att fatta att den information han ger ut inte kan komma på annat sätt än om man har insiderinfo.

Sen finns det alltid de som kommer med konspirationsteorier, det har ju denna tråden visat om inte annat.

Postad 21 June 2013 - 18:08

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Sen finns det alltid de som kommer med konspirationsteorier, det har ju denna tråden visat om inte annat.

Eller varför inte de som säger foilehatt i var och varannan mening. :lol:

Postad 21 June 2013 - 18:21

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Här är en grej han hade ren tur med att gissa rätt.

http://www.neogaf.co...0&postcount=301

En gif av Remember Me innan trailern ens hade kommit. Sicken röta!

Ja, folk tror på alla rykten. Det är därför de på Neogaf har väldigt hårda regler för detta och bannar såna som säger sig vara insiders när deras information inte stämmer. Krävs mycket för att få vara kvar där. CBOAT har haft rätt mycket, mycket oftare än han haft fel. Han har varit där sedan 2004. Han läckte Xbox 360-specifikationerna, lycka till med det utan att vara insider.

Hade rätt om Dead Space 3 med.
http://www.neogaf.co...ad.php?t=475970

"played down horror elements and play upthe shoootbang with friendsd."

DS3 utvecklarna la in ett vapen samt achivement. :D
http://i.imgur.com/6K7gdS9.jpg

Hade rätt i att Dead Rising 3 var på gång.

Några till!

For reference - some threads started by the OP:

October 21, 2004 - San Andreas Voice Cast
Status: Confirmed

February 27, 2005 - Xenon specs
Status: Accurate

March 22, 2005 - Vivendi bought out Radical
Status: Confirmed

Redigerat av Zerox_no1, 21 June 2013 - 18:40.

Postad 21 June 2013 - 19:48

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Att jämföra honom med ett medium, då har du helt enkelt inte koll på vad han levererat. Man behöver inte vara med i mensa för att fatta att den information han ger ut inte kan komma på annat sätt än om man har insiderinfo.

Jag jämförde inte honom med ett medium. Sa att det påminner mig om folk träffar medium brukar uppträda. Det är en stor skillnad. Zerox_no1 inlägg visar väl detta. Folk minns de gånger han har fått rätt information men inte de gånger han kommit med information som inte stämt. Och det är naturligt! För det är så hjärnan fungerar, det är därför medium kan vara så framgångsrika (förutom att de måste vara duktiga på cold reading) folk kommer ihåg de gånger som de hade rätt men inte när de hade fel.

Han har säkert flera inside connections. Men som min länk i samma inlägg som du citerade visade så är det inte alltid som man skall lita på det.

Postad 21 June 2013 - 20:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag jämförde inte honom med ett medium. Sa att det påminner mig om folk träffar medium brukar uppträda. Det är en stor skillnad.

Alltså, han har en extremt hög rättprocent, och det är ju fakta. Det handlar inte om vad man kommer ihåg eller inte eller hur hjärnan fungerar, det är bevis som du kan kolla i efterhand och räkna ut en procent på. Hade han haft en låg rättprocent hade han inte varit kvar på Neogaf eftersom han då sorterats bort av naturliga skäl.

Men som min länk i samma inlägg som du citerade visade så är det inte alltid som man skall lita på det.

Killen som nu började skriva detta på pastebin går att jämföra med situationen i den länken du postade, men CBOAT är en välkänd insider på Internet sedan ett decennium. Han kan inte vara vem som helst.

Han kan självklart ha fel, men nu handlar det om hur mycket man tror på att detta är rätt eller inte och då väger CBOAT:s ord tungt med tanke på hur många gånger han haft rätt förut. Det är som när man kollar på The Dark Sorcerer, hade det vart någon annan spelutvecklare hade man inte trott på att det skulle vara möjligt, men man kan kolla på deras historik och se att Heavy Rain och Beyond blev snyggare än techdemona de presenterades med.

Postad 21 June 2013 - 20:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Rykte just nu om att MS tar bort Kinectkravet.

Redigerat av Zoiler, 21 June 2013 - 20:52.

Postad 21 June 2013 - 21:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Alltså, han har en extremt hög rättprocent, och det är ju fakta. Det handlar inte om vad man kommer ihåg eller inte eller hur hjärnan fungerar, det är bevis som du kan kolla i efterhand och räkna ut en procent på. Hade han haft en låg rättprocent hade han inte varit kvar på Neogaf eftersom han då sorterats bort av naturliga skäl.

Killen som nu började skriva detta på pastebin går att jämföra med situationen i den länken du postade, men CBOAT är en välkänd insider på Internet sedan ett decennium. Han kan inte vara vem som helst.

Han kan självklart ha fel, men nu handlar det om hur mycket man tror på att detta är rätt eller inte och då väger CBOAT:s ord tungt med tanke på hur många gånger han haft rätt förut. Det är som när man kollar på The Dark Sorcerer, hade det vart någon annan spelutvecklare hade man inte trott på att det skulle vara möjligt, men man kan kolla på deras historik och se att Heavy Rain och Beyond blev snyggare än techdemona de presenterades med.

Jag pratar inte om CBOAT och hurvida han har rätt eller inte. Jag pratar om hur människor ser på "nyheter" som publiceras på nätet.

Postad 21 June 2013 - 21:37

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1
Äntligen fler som håller med mig

Postad bild

Postad 21 June 2013 - 21:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag pratar inte om CBOAT och hurvida han har rätt eller inte. Jag pratar om hur människor ser på "nyheter" som publiceras på nätet.

Här skriver du att CBOAT säkert är en insider men att man inte alltid bör lita på det. Har det inte med om CBOAT har rätt eller inte att göra?

Han har säkert flera inside connections. Men som min länk i samma inlägg som du citerade visade så är det inte alltid som man skall lita på det.

Edit: Förstår inte riktigt vart du vill komma med diskussionen. Ja, det är lätt att sprida rykten på Internet. Men varför citerar du mig om det inte har någon relevans till diskussionen?

Redigerat av Zoiler, 21 June 2013 - 21:40.

Postad 21 June 2013 - 22:15

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Rykte just nu om att MS tar bort Kinectkravet.

Bra i så fall, skönt att gubbarna på Microsoft börjar nyktra till. Skulle inte förvåna mig att kinect var kopplat till DRM och familjedelningen. Om inte annat så kommer ju amerikanska soldater att gilla allt detta så dom kan forsätta att spela på XBox nästa generation.

Postad 21 June 2013 - 22:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
False alarm.

"This rumor is untrue and was an unfortunate copy/paste mistake by a member of our team. We’d greatly appreciate you running the correction below as an update to your story to help quell this rumor and shutdown the false cycle."

http://www.examiner....-one-price-drop

Postad 21 June 2013 - 23:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Här skriver du att CBOAT säkert är en insider men att man inte alltid bör lita på det. Har det inte med om CBOAT har rätt eller inte att göra?

Edit: Förstår inte riktigt vart du vill komma med diskussionen. Ja, det är lätt att sprida rykten på Internet. Men varför citerar du mig om det inte har någon relevans till diskussionen?

Det var mer en allmän reflektion över hur media fungerar idag än något annat. Du nämnde CBOAT så jag tog honom men det handlar inte om CBOAT och hans eventuella inside connections. Det var mer med tanke på hur fort folk snappar upp saker och publicerar på forum som detta och sedan rajlerar över det. Vi kan stryka CBOAT helt och hållet om det känns bättre. Det var mer att folk i största allmänhet bör ha mer källkritik innan de springer ut och gnäller på forum om en massa saker vi inte har någon aning om.

Postad 22 June 2013 - 00:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det var mer att folk i största allmänhet bör ha mer källkritik innan de springer ut och gnäller på forum om en massa saker vi inte har någon aning om.

Ditt budskap var rätt glasklart, tro inte på allt ni läser. Och sedan citerar du mig som spekulerar kring en källa. Olycklig placering av det inlägget får man säga då.

Postad 22 June 2013 - 11:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Bra i så fall, skönt att gubbarna på Microsoft börjar nyktra till. Skulle inte förvåna mig att kinect var kopplat till DRM och familjedelningen. Om inte annat så kommer ju amerikanska soldater att gilla allt detta så dom kan forsätta att spela på XBox nästa generation.

Falsk såklart. De är fortfarande fulla och totalt clueless när det gäller ge folk vad de vill ha.

Postad 22 June 2013 - 13:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

ja, innerst inne kanske du fått för dig att jag är en rätt trevlig prick *asg*

jotack, jag behöver en påse och andas i när det går såna här bergochdalbanor över högintressanta nyheter. alltså... vi som var på med snes-tiden, innan snes kom ut. allt var så simpelt. sen kom psone, saturn n64... fortfarande simpelt. sen kom ps2 och xbox tillsammans med gamecube. simpelt.

sen kom högteknologiska ps3, xbox 360 (och wii iofs) och där började saker att krångla till sig. det skulle vara online, det skulle uppdateras något var och varannan dag, det skulle laddas hem och det skulle komma hundratals tv-appar i netflix och viasat. det kom musiktjänster och massa annat skit. det var fasen här det började spåra ur känner jag.

nästa generations konsoler riskerar att bli så vansinnigt splittrad och med så många grenar att hålla rätt på så tror jag att företagen har så mycket lättare att lura oss konsumenter. jag medger vackert att jag nu har fått ett totalt psykbryt på ms förbaskade fasoner att hålla på och behandla konsumenter såhär. jag är van vid superservice (gå in till en ljudbutik, valfri, där har vi kundservice!). jag tar inte sån här skit.

det är faktiskt nästan så att jag inväntar att sony fular till det på något sätt varpå jag blir nintendoare igen. jag menar... något bra spel finns det väl där också? =)
nej. fixa bara en konsol. en som man ska spela på. och skriv inte en massa tvetydligheter, vi märker ju hur det går ut över oss konsumenter. ms fick ju förklara sig innan e3 och har nu fått kovända. sen visar det sig att det verkar finnas en förklaring till varför familyshare inte tagits upp så mycket som vi tänker att det skulle göra, och förklaringen stavas trial.

nej. nog. jag som bara igår skrev att det skulle komma in en xbone hit efter julen. nu blir det fasen ingen. iaf ingen ny. stödjer inte ett företag som bollar såhär med sina trogna konsumenter (ja, jag får räknas som en då jag haft alla konsoler dom släppt och även många av dom exklusiva spelen (halo, halo 2, halo 3, fable, fable 2... osäker på fable 3. men lirat det i mängder av timmar har jag. vet bara inte om det var mitt eller polarens).

men alltså... kolla intervjun med angry joe. "are you on the development team? then it's a little bold of you to say it's simple!"
jag tycker inte om joe. men den intervjuen gör han bra. och hans angry rant 3 (som ej blev speciellt angry) visar han själv det här klippet, följt av att ms fyra dagar senare tar bort det som KANSKE skulle vara svårt att få bort. det är väl bara att patcha över på något sätt. ni som inte är tekniskt handikappade kan säkert förklara bättre hur man gör när man vill ha bort en del i ett program. eller något ^^

Nöjd nu?

http://kotaku.com/ru...s-fla-534484570

Från MS själva.

Kan du nu sluta använda rykten som fakta?

Postad 22 June 2013 - 13:53

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 1
Folk verkar jobba hårt för att förstöra så mycket som möjligt för MS.

Postad 22 June 2013 - 13:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nöjd nu?

http://kotaku.com/ru...s-fla-534484570

Från MS själva.

Kan du nu sluta använda rykten som fakta?

Du har aldrig stannat upp och funderat på att ms kan utlova att något som aldrig kommer hända skulle vara episkt? Det är ju som oppositionen i varje land, man ser problemen och säger att man skulle gjort det 100 gånger bättre, reformer som tar bort arbetslöshet och allt skit, MEN eftersom man inte har makten så kommer det inte bli så.

Det är exakt samma fenomen. Ett exempel: jag lovar att ge dig en kaka som jag bakar. Du ger mig ingredienser, men något saknas. Då blir min utlovade kaka episk. Den helar sjuka, botar blindhet, smakar som alvbröd och svävar på molnen. Utöver det så gör kakan att kroppen för minuskalorier och man går alltså ner i vikt när man äter den. Allt det skulle dunfå, MEN ingrediensen saknas. Så då blir det en vanlig kaka. Inte alls lika bra som den jag utlovaade.

Välkommen till denna situation. Tror du helt seriöst att ms verkligen inte skulle presenterat detta när kritik mot drm och hindrade möjligheter att hyra och låna ut spel dök upp? Srsly? Det gör inte jag. Inte för fem öre.

Postad 22 June 2013 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Från MS själva.

Men givetvis säger de det, det visste vi ju redan att de skulle göra, de vore idioter annars. OM det vore sant har de absolut inget att vinna på att gå ut och bekräfta det. Inte ens om de skulle komma med en liknande plan i framtiden för digitala spel vet vi hur de egentligen hade tänkt att göra.

Men visst, lita till 100 % att MS berättar sanningen här, de har de ju alltid gjort hittills? :huh:

Postad bild

Edit: Jag säger alltså inte att det andra är sant, jag ser det fortfarande som ett rykte vi inte kan bekräfta, men att ni litar till 100 % på vad MS säger om detta nu förstår jag bara inte. Att bekräfta det som sant om det vore det hade varit riktigt osmart när ingen kan bekräfta motsatsen.

Redigerat av Zoiler, 22 June 2013 - 14:08.

Postad 22 June 2013 - 14:05

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Men visst, lita till 100 % att MS berättar sanningen här, de har de ju alltid gjort hittills? :huh:

Men sluta posta AJ gif:en. Tror du själv på den?

Det är ju knappast att MS kommenterade bort en kodrad och så vips så var DRM kollen borta. Snarare så att de hamnar ett par månader efter i sin final polish för att de är tvungna att reverta sitt beslut.

Edit: Det var ju dessutom ett dumt rykte som inte gjorde någon som helst sense om man tänkte efter två sekunder istället för att reflexmässigt gå ut och whina på forum om hur elaka MS är.

Redigerat av Unregistered6810b893, 22 June 2013 - 14:08.

Postad 22 June 2013 - 14:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 4
Jag förstår inte den här troheten mot ms. Ms har totqlt rövknullat oss fans med en dättedildo. Oss konsumenter. Dom har försökt mjölka sönder oss. När ingen köpte enheterna så drog dom tillbaka svammlet och utlovade först EFTERÅT att familyshare skulle bli super, INTE FÖRE. Säger det ingenting?

Jag hade en fiat. Superfräsig sportvagn. Fan vad den var najs. Gick som ett skållat bi. Men den gick sönder var 200:e mil. När jag hade den försvarade jag den, men efter att jag sålde den så började jag tänka på allt fanskap den drog med sig. Idag skulle jag aldrig köpa fiat igen. Jag köper japanskt. Jag är trogen mitt bilmärke tills det tar mig bakifrån. Då byter jag. Samma med allt. När ms tar folk bakifrån så försvarar ni deras tilltag med allt möjligt. Varför? Är ni så lojala att ni kan bli sparkade på utan att reflektera över det?

Postad 22 June 2013 - 14:16

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag förstår inte den här troheten mot ms. Ms har totqlt rövknullat oss fans med en dättedildo. Oss konsumenter. Dom har försökt mjölka sönder oss. När ingen köpte enheterna så drog dom tillbaka svammlet och utlovade först EFTERÅT att familyshare skulle bli super, INTE FÖRE. Säger det ingenting?

1) Handlar inte om trogenhet mot MS. Handlar om att använda sin skalle till att tänka med, inte att hoppa på varje rykte som bekräftar ens egna missuppfattningar.
2) Ser inte hur MS har rövknullat någon. Familysharing var en bra feature som krävde något så elakt som att xboxen skulle vara uppkopplad mot internet. Hur någon 2013 kan tycka att det är rövknulleri förstår jag mig inte på. Spela på en 3DS eller Vita när du sitter på bussen, ffs.
3) De hade förklarat familysharing innan de drog tillbaks DRM. Förstår inte riktigt hur du tycker de ändrat på sitt budskap efteråt? De enda som hände efteråt var att någon skrev en historia på pastebin och lyckades lura lite neogaf:are om att han var från Microsoft. Allt med den posten luktade falskt, men eftersom Microsoft drog tillbaka DRM behövde drevet något nytt att jaga. Dock visade sig det återigen vara en plasthare och inte en riktig räv den här gången. Också.

Postad 22 June 2013 - 14:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

om man tänkte efter två sekunder istället för att reflexmässigt gå ut och whina på forum om hur elaka MS är.

Handlar om att använda sin skalle till att tänka med, inte att hoppa på varje rykte som bekräftar ens egna missuppfattningar.

Haha! Wow...

Ok, I'm out innan det blir ännu mer ugly. Rykte debunked!

Edit: En sista sak bara, The Verge hade detta att säga:

It's impossible to verify that these are the words of an Xbox engineer, but sources familiar with Microsoft's Xbox plans have revealed to The Verge that the company was discussing the idea of limiting each Family Sharing session to one hour and that game progress would be saved so you could play through the hourly caps or purchase the full game to continue uninterrupted.

Sources, så alltså flera källor, inte bara CBOAT eller den som postade på pastebin.

http://www.neogaf.co...=598291&page=27

Men som sagt, tonen börjar bli lite väl hätsk nu och så är jag inte intresserad av att diskutera.

Redigerat av Zoiler, 22 June 2013 - 14:29.

Postad 22 June 2013 - 14:26

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
LÅS TRÅDEN!

;)

Edit: Ok, ursäkta om jag började anklaga er för att inte tänka. Klart ni gör. Bara för att ni inte tänker i samma banor som jag betyder det inte att ni har fel och jag har rätt. Så, allvarligt, ursäkta. :)

Bara så vi har det klart för oss hur jag tänker här. Min tanke var ungefär som de flestas när jag först hörde hur MS DRM planer skulle fungera. De skulle komma ut med en box som begränsade användandet, vi visste från början att den skulle vara sämre, vi visste att den skulle bli dyrare. Sen när Sonys killar går ut på scenen; säger ett pris som är hundra dollar lägre, DRM fritt, släpper mikrofonen och går av scenen så antog jag att Microsoft var rökta.
Under dagarna efter sin konferens började de släppa information om hur de tänkte och vilka fördelar det skulle innebära. Dock, drevet efter begagnade spel och de utan internet fortsätter. Hur kan MS göra så mot dem?
MS ger med sig (förmodligen mest pga Gamestop än internetforum, men whatever) och ger ut en box som är byggt på samma arkitektur som PS4an, men sämre och dyrare? Jag förstår inte hur någon kan anse det vara en vinst?
Dock, har man väl fått ihop en rejäl pöbel så är det ju dumt att låta den vila, eller hur? Så därför börjar pöbeln hetsas med saker från pastebins och de sväljer det med hull och hår utan att fundera två gånger; för visst var det roligt när vi alla var enade och klagade på Microsoft?

MS har iallafall försökt vara tydliga i sin strategi. Sony har fortfarande inte förklarat hur det ska fungera med tredjepartstillverkare på sin konsoll. Det är gömt i dimma just nu och eftersom Saurons öga är riktat mot MS just nu så kommer de undan den granskningen.

Jaja, chillpill till alla; inklusive mig själv; administrerat. Hoppas ni tar er dos. ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 22 June 2013 - 14:48.

Postad 22 June 2013 - 14:34

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

The wording in the Angry Joe interview seems suspicious also, he says he buys the new halo and calls his kid at college and tells him he can download it and "try it out"......Try it out, if he had access to the whole game wouldn't he say play it

:P :D

Postad 22 June 2013 - 14:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det handlar om ren våldtäkt från ms sida. Igen, om dom skulle ha haft familyshare på det sättet alla önskar, varför skulle dom inte sagt hur det fungerade förrän efter att alternativet tagits bort? Skulle man inte berättat om hur bra det var om det var en så fantastisk feat? Nej, tv och sport talar vi varmt om, men absolut inte familyshare. Drm är till för utgivaren, vilken utgivare tycker att ett sålt ex skamkunna spelas av 10 olika personer i sina separata hem med sina separata konsoler? Det innebär väl en 20 spänn per sålt spel. Sält 10 miljoner spel, det blir bara 20 mille in. Inte en chans att ett företag som gjort ett monsterspel som säljer så bra skulle godkänna det. Ea skulle ju ha 50 spänn bara för att lira online ffs.

Edit: även orden check it out har använts. Alltså aldrig att mannkan låna det förevigt och aldrig behöva köpa spelet. Det har aldrig ens insinuerats annat än try it eller check it.

Redigerat av Zartok, 22 June 2013 - 14:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.