Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3251

Postad 04 August 2017 - 06:49

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

Håller med er alla här i tråden, men ni ska bara veta hur det körs i t ex Östeuropa och framförallt Indien. Hade jag fortsatt resa till Indien hade jag krävt risktillägg för taxiresor.
​Videoklippet nedan visar exakt hur det är. Varje dag (och natt) i Bangalore.

 

*Notering: det är vänstertrafik i Bangalore för er som inte visste det. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4vjRf6burT8


Redigerat av MrSpokk, 04 August 2017 - 06:50.


#3252

Postad 04 August 2017 - 07:08

PML73
  • PML73
  • Guru

  • 4155 inlägg
  • 0

Spokk,

 

Östeuropa har jag koll på.  :)  Tycker nog Tyskland generellt har bästa trafikrytm sedan de nya krav som ställs på de som kör fort kom för några år sedan. Annars så är Ungrare rasande aggresiva i trafiken. Dock med märkligt få olyckor i jämförelse med hur galet de kör.  :huh:



#3253

Postad 04 August 2017 - 10:19

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12146 inlägg
  • 0

Håller med er alla här i tråden, men ni ska bara veta hur det körs i t ex Östeuropa och framförallt Indien. Hade jag fortsatt resa till Indien hade jag krävt risktillägg för taxiresor.
​Videoklippet nedan visar exakt hur det är. Varje dag (och natt) i Bangalore.

 

*Notering: det är vänstertrafik i Bangalore för er som inte visste det. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=4vjRf6burT8

 

 

haha den där korsningen i slutet såg ju ganska hysterisk ut :D



#3254

Postad 04 August 2017 - 10:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0

haha den där korsningen i slutet såg ju ganska hysterisk ut :D

 

Så ser ALLA korsningar ut i Bangalore. 
​Helt j*vla galet. :) 



#3255

Postad 04 August 2017 - 13:18

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1556 inlägg
  • 0

Behöver lite tips på bekväm och tyst bil.

Kör mellan 3-3500 mil om året mestadels motorväg.

Så jag behöver tips på en bekväm och bil som är tyst inne i bilen.

Skodan jag kör idag har för mycket väg och vindljud.

 

Av det jag provat så är Volvo V60 det som varit klart bäst hittils.

Budget max 300k. Automat.

 

Vad säger ni angående Diesel? Vågar man köpa diesel idag?

Tänkt att behålla bilen i 5-6 år iaf minst.



#3256

Postad 04 August 2017 - 15:48

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Behöver lite tips på bekväm och tyst bil.
Kör mellan 3-3500 mil om året mestadels motorväg.
Så jag behöver tips på en bekväm och bil som är tyst inne i bilen.
Skodan jag kör idag har för mycket väg och vindljud.

Av det jag provat så är Volvo V60 det som varit klart bäst hittils.
Budget max 300k. Automat.

Vad säger ni angående Diesel? Vågar man köpa diesel idag?
Tänkt att behålla bilen i 5-6 år iaf minst.

Köp en begagnad Mercedes E-klass som är ett par år gammal. Tyst och skön :)

Behöver ju inte vara kombi men jag är praktiskt lagd ;) dock var just denna inte automat.
https://www.blocket....m?ca=11&w=3

Redigerat av ZooN_86, 04 August 2017 - 15:53.


#3257

Postad 05 August 2017 - 03:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Behöver lite tips på bekväm och tyst bil.
Kör mellan 3-3500 mil om året mestadels motorväg.
Så jag behöver tips på en bekväm och bil som är tyst inne i bilen.
Skodan jag kör idag har för mycket väg och vindljud.

Av det jag provat så är Volvo V60 det som varit klart bäst hittils.
Budget max 300k. Automat.

Vad säger ni angående Diesel? Vågar man köpa diesel idag?
Tänkt att behålla bilen i 5-6 år iaf minst.

Så länge det rör sig om en Euro 6 klassad motor så är det nog rätt lugnt, säljs ju fortfarande drösvis av dem. Och med så många mil sparar du ju rätt mkt i bränslekostnader...

Att alla låter för mkt på vår grova asfalt håller jag med om. Tycker inte nån bil imponerar här. Men nån premium bil (i det här fallet så räknar jag, taget från minnet, med V60 här) med måttliga däck och akustikglas kan ge viss hjälp iaf.

Nya C-klass är i mitt tycke en överlag trevligare bil än gamla E-klass btw... Sökte på "glas" här.
http://www.bytbil.co...sAscending=True

Redigerat av pacman, 05 August 2017 - 04:07.


#3258

Postad 05 August 2017 - 11:13

ZooN_86
  • ZooN_86
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Så länge det rör sig om en Euro 6 klassad motor så är det nog rätt lugnt, säljs ju fortfarande drösvis av dem. Och med så många mil sparar du ju rätt mkt i bränslekostnader...

Att alla låter för mkt på vår grova asfalt håller jag med om. Tycker inte nån bil imponerar här. Men nån premium bil (i det här fallet så räknar jag, taget från minnet, med V60 här) med måttliga däck och akustikglas kan ge viss hjälp iaf.

Nya C-klass är i mitt tycke en överlag trevligare bil än gamla E-klass btw... Sökte på "glas" här.
http://www.bytbil.co...sAscending=True

Vet faktiskt inte hur "gamla" E-klass (2015-2016) är men om man jämför 2017 E-klass och 2016 C-klass så tycker jag själv det är stor skillnad på ljudnivån från både vind och väg. C-klass är givetvis väldigt bra jämfört med många andra bilar men jag tycker nya E-klass spelar i en annan liga, känns som om man kommer in i en egen värld när man stänger dörren.

Men sen tycker jag gamla E-klass ser trist ut invändigt om man jämför med C-klass :) Men den nya är en helt annan femma

Redigerat av ZooN_86, 05 August 2017 - 11:15.


#3259

Postad 05 August 2017 - 13:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22892 inlägg
  • 0

Vet faktiskt inte hur "gamla" E-klass (2015-2016) är men om man jämför 2017 E-klass och 2016 C-klass så tycker jag själv det är stor skillnad på ljudnivån från både vind och väg. C-klass är givetvis väldigt bra jämfört med många andra bilar men jag tycker nya E-klass spelar i en annan liga, känns som om man kommer in i en egen värld när man stänger dörren.

Men sen tycker jag gamla E-klass ser trist ut invändigt om man jämför med C-klass :) Men den nya är en helt annan femma

Ja, man skulle kunna säga att det är stor skillnad på gamla och nya E-klass. ;)

#3260

Postad 05 August 2017 - 14:13

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Vet faktiskt inte hur "gamla" E-klass (2015-2016) är men om man jämför 2017 E-klass och 2016 C-klass så tycker jag själv det är stor skillnad på ljudnivån från både vind och väg. C-klass är givetvis väldigt bra jämfört med många andra bilar men jag tycker nya E-klass spelar i en annan liga, känns som om man kommer in i en egen värld när man stänger dörren.


Så är det när man kör Mercedes E ;)

#3261

Postad 10 August 2017 - 22:26

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Fick hem min förmånsbil idag; en 2015 års modell Passat 2.0D DSG. Trevligt med 190hk och ännu trevligare med automatlåda.

Snart börjar nya jobbet på allvar.

* fick alltså ta över en f.d. kollegas bil.

Redigerat av MrSpokk, 10 August 2017 - 22:27.


#3262

Postad 13 August 2017 - 10:58

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1586 inlägg
  • 0

Bytte nu vid 20000mil fjädrar, 4C dämpare och fjäderbenslagring fram på min S80 -04. Det enda som kan ha varit bytt innan på den bilen är dämparna. Men bilen blev som ny igen i framvagnen, vilken härlig känsla. Lät riktigt illa innan i gupp och svängar och gungade som en båt.


Redigerat av New Player, 13 August 2017 - 11:00.


#3263

Postad 28 August 2017 - 09:38

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort något jag inte skulle ha gjort, provkört Porsche 718.

Den är ganska mycket bättre ändom äldre modellerna och att det bara är en 4:a känns som det kvittar.

Visst så finns det mycket känslor I gurglet en 6:a ger men när väghållningen är så här bra, jag är iaf såld.



#3264

Postad 28 August 2017 - 12:55

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Bara å slå till :)

Redigerat av mikkiz, 28 August 2017 - 12:55.


#3265

Postad 28 August 2017 - 13:26

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Jo den gamla ska snart pensioneras så något blir det!!



#3266

Postad 28 August 2017 - 17:22

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0
Bara du inte ångrar dig om du köper med en 4:a....känns inte som en riktig porsche då....

#3267

Postad 29 August 2017 - 01:16

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

En Porsche som låter som en Subaru!

Men den är jävligt snygg tycker jag.



#3268

Postad 29 August 2017 - 05:35

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Bara du inte ångrar dig om du köper med en 4:a....känns inte som en riktig porsche då....

 

 

En Porsche som låter som en Subaru!

Men den är jävligt snygg tycker jag.

 

Njo

Man saknar både insug och avgasljudet men inne i bilen är det inte lika hemskt som utanför.

Det upphävs ganska rejält av att den går som ett spjut jämfört mot 981 och med ännu bättre väghållning (!)

Sen att det är en 4:a känns lite som det kvittar, lite som rörfantaster som dissar trisseförstärkare.



#3269

Postad 29 August 2017 - 09:13

-KungCarl-
  • -KungCarl-
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Njo

Man saknar både insug och avgasljudet men inne i bilen är det inte lika hemskt som utanför.

Det upphävs ganska rejält av att den går som ett spjut jämfört mot 981 och med ännu bättre väghållning (!)

Sen att det är en 4:a känns lite som det kvittar, lite som rörfantaster som dissar trisseförstärkare.

Fick höra en 981 Spyder igår kväll... det ljudet!  :wub:

718 verkar vara en rejält kompetent bil, S:en har ju varit o nosat på samma tider som GT4:an på vissa banor(!). 718 är kanske en bra kompromiss om man vill köra både långt och snabbt på bana då. Min Elise är bra på en av de sakerna... optimalt hade kanske varit en GT-vagn och en räser (+en bra dragbil då)  :rolleyes:



#3270

Postad 29 August 2017 - 09:31

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Jag tror dom helt enkelt lät bilen bli så här bra för att locka köpare, 4:an till strots.

Elise, Mums :)



#3271

Postad 29 August 2017 - 13:29

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Njo
Man saknar både insug och avgasljudet men inne i bilen är det inte lika hemskt som utanför.
Det upphävs ganska rejält av att den går som ett spjut jämfört mot 981 och med ännu bättre väghållning (!)
Sen att det är en 4:a känns lite som det kvittar, lite som rörfantaster som dissar trisseförstärkare.


Man förstår att dom dissar trisse :)

#3272

Postad 29 August 2017 - 21:36

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1199 inlägg
  • 0
Beställt ny motor till min vette, blir bra med över 500 häst å 700 nm å manuell :D

Bifogad fil(er)



#3273

Postad 29 August 2017 - 21:58

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

Någon måste ju vara värst :)

Det kommer mullra gott!!



#3274

Postad 29 August 2017 - 22:39

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Beställt ny motor till min vette, blir bra med över 500 häst å 700 nm å manuell :D


LS3??

#3275

Postad 30 August 2017 - 01:30

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

På tal om Porsche så fick jag provköra en 911 4s 2011 idag och s*tan va gött den gick.



#3276

Postad 30 August 2017 - 08:23

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

911 är Absolut en Underbar bil men när man kör Boxster till vardags då känns den STOOOR



#3277

Postad 30 August 2017 - 13:24

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1399 inlägg
  • 0

 Cayman GT4 drömbilen för mig!



#3278

Postad 30 August 2017 - 19:04

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1571 inlägg
  • 0

Beställt ny motor till min vette, blir bra med över 500 häst å 700 nm å manuell :D

 

Ser fin ut den där, och kan nog bli kul med den motorn! :)

 

Jag vet inte om du redan känner till den här bilen, som kommit ut i år.

 

Bifogad fil  C3.jpg   221.97K   0 Antal nerladdningar

 

Fotografen heter Björn Ericson och han har lagt en massa bilder här.

 

Hur som helst så har ägaren renoverat bilen under 7-8 år eller så och lagt en väldigt detaljerad beskrivning på ett motorbåtforum som heter BoatLife. Forumet kräver registrering för att läsa där, men det kostar inget. Tråden finns här: http://www.boatlife....showtopic=15604

 

Det är en helt otrolig renovering och ombyggnad av bilen där det inte sparats på något eller tagits några genvägar. Bilen är byggd för att se rätt original ut, men under huven sitter en 598:a på över 700 hk, en snällt byggd sugmotor med förgasare och manuell låda. :)

 

Trådens rekommenderas starkt för de som gillar C3, men även för andra som vill läsa om bilrenovering. Det tar dock en stund att plöja igenom tråden, den är på 124 sidor nu....



#3279

Postad 31 August 2017 - 05:49

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 3421 inlägg
  • 0

 Cayman GT4 drömbilen för mig!

Har man inte tummen mitt i handen så kan man justera in bilen helt efter behov :)



#3280

Postad 31 August 2017 - 10:06

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1199 inlägg
  • 0

LS3??


Nä en 396 sb stroker :)

Ser fin ut den där, och kan nog bli kul med den motorn! :)
 
Jag vet inte om du redan känner till den här bilen, som kommit ut i år.
 
attachicon.gifC3.jpg
 
Fotografen heter Björn Ericson och han har lagt en massa bilder här.
 
Hur som helst så har ägaren renoverat bilen under 7-8 år eller så och lagt en väldigt detaljerad beskrivning på ett motorbåtforum som heter BoatLife. Forumet kräver registrering för att läsa där, men det kostar inget. Tråden finns här: http://www.boatlife....showtopic=15604
 
Det är en helt otrolig renovering och ombyggnad av bilen där det inte sparats på något eller tagits några genvägar. Bilen är byggd för att se rätt original ut, men under huven sitter en 598:a på över 700 hk, en snällt byggd sugmotor med förgasare och manuell låda. :)
 
Trådens rekommenderas starkt för de som gillar C3, men även för andra som vill läsa om bilrenovering. Det tar dock en stund att plöja igenom tråden, den är på 124 sidor nu....

Mjo har läst lite där ska fortsätta !

#3281

Postad 31 August 2017 - 18:25

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3279 inlägg
  • 0

funderar på nya Kia Niro Plug-In Hybriden .. jag kör ca 5-6 km om dagen och ibland lite längre tex från stockholm till dalarna eller oxelösund. Den är ju ca 100tkr billigare än VW Golf GTE, om man utrustar golfen lite så som man vill ha den.



#3282

Postad 31 August 2017 - 18:40

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

funderar på nya Kia Niro Plug-In Hybriden .. jag kör ca 5-6 km om dagen och ibland lite längre tex från stockholm till dalarna eller oxelösund. Den är ju ca 100tkr billigare än VW Golf GTE, om man utrustar golfen lite så som man vill ha den.


Do it! Och på köpet får du bättre kvalitet och garantier.

#3283

Postad 31 August 2017 - 18:43

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

funderar på nya Kia Niro Plug-In Hybriden .. jag kör ca 5-6 km om dagen och ibland lite längre tex från stockholm till dalarna eller oxelösund. Den är ju ca 100tkr billigare än VW Golf GTE, om man utrustar golfen lite så som man vill ha den.

Manuell då va?
Hade en Niro (vanlig hybrid visserligen) med automatlåda som lånebil vid servicen förra året och det var något av det värsta jag varit med om!
Sambon som övningskör växlar mjukare!

I övrigt är ju Kia mycket bil för pengarna, allting (typ) ingår ju redan från början...

#3284

Postad 31 August 2017 - 20:18

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Manuell då va?
Hade en Niro (vanlig hybrid visserligen) med automatlåda som lånebil vid servicen förra året och det var något av det värsta jag varit med om!
Sambon som övningskör växlar mjukare!
I övrigt är ju Kia mycket bil för pengarna, allting (typ) ingår ju redan från början...


Finns de ens manuella hybrider?? Bara sett automatare va jag kan påminna mig...

Var väl nån robotlåda då antar jag, kört en Peugeot med det å det var hemskt, man fick va med å söäppa gasen vid växling för att det skulle funka nåt sånär....

#3285

Postad 31 August 2017 - 20:32

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2318 inlägg
  • 0

Finns de ens manuella hybrider?? Bara sett automatare va jag kan påminna mig...

Var väl nån robotlåda då antar jag, kört en Peugeot med det å det var hemskt, man fick va med å söäppa gasen vid växling för att det skulle funka nåt sånär....

Haha, tänkte nog inte hela vägen när jag skrev ;) Tror dock att Honda har någon hybrid med manuell låda...

Robotlåda? Det låter som något jag får googla :)

#3286

Postad 01 September 2017 - 05:58

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Do it! Och på köpet får du bättre kvalitet och garantier.

 

 

Bättre kvalitet?



#3287

Postad 01 September 2017 - 14:41

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Bättre kvalitet?


Än vag, ja!

#3288

Postad 01 September 2017 - 15:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Än vag, ja!

Fakta på det?

#3289

Postad 01 September 2017 - 15:15

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Köp öronproppar också...

#3290

Postad 01 September 2017 - 16:35

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 1
Bl.a här har du fakta.

http://teknikensvarl...t-efter-310668/
http://teknikensvarl...atistik-389557/

Men det e ju världskänt sen länge att Vag har grova kvalitetsproblem.
Fråga taxichaffisarna vilka bilar går sönder mest.....kan ni gissa? :)

Redigerat av mikkiz, 01 September 2017 - 16:43.


#3291

Postad 01 September 2017 - 16:39

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Köp öronproppar också...


Buller:

Tiguan 75,6db
Sportage 76,0db

Så inte bullrar alla Kia så mycket.
Men visst dom små äldre är ju rätt bullriga

#3292

Postad 01 September 2017 - 17:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Bl.a här har du fakta.http://teknikensvarl...t-efter-310668/http://teknikensvarl...atistik-389557/
Men det e ju världskänt sen länge att Vag har grova kvalitetsproblem.
Fråga taxichaffisarna vilka bilar går sönder mest.....kan ni gissa? :)

Den översta länken är gäller enbart de tre första månaderna, i USA där modellutbudet brukar vara annorlunda. Således missvisande då kvaliteten för mig ska hålla genom bilens livslängd.

Den andra länken är enbart Länsförsäkringars skadestatistik och tar inte hänsyn till skador som reglerats av garanti. Således också missvisande.

Flr mig är det iaf inte "världskänt" sedan länge, och då har jag haft rätt många Passat och nu Touran. Helnöjd med samtliga.
Och Taxi-bilar körs något annorlunda jämfört hur normal-Svensson kör sina bilar. Och jag kan inte påminna mig att jag sett så många KIA-taxis på vägarna, om ens någon, däremot rullar det extremt många VAG-taxis.

#3293

Postad 01 September 2017 - 17:47

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Här är JD Powers kvalitetsindex men för 3 år istället för 3 månader. Där har KIA halkat ner under medianen
http://teknikensvarl...-botten-266632/

Ja, enligt den ligger VW lägre, men det jag vill poängtera är att asiaterna tappat rejält, vilket jag inte anser vara så anmärkningsvärt kvalitetsintryck.

#3294

Postad 01 September 2017 - 19:55

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 1

Att vag ligger 8 från botten säger en hel del.
Förstår att du försvarar vag eftersom du är en fan-boy.
Men det ÄR fakta att vag ligger i botten.
Hur nöjd du än varit med dina...

Har inte sagt att kia är bäst. Bara att det är bättre kvalitet än vag.

Du får köra vilket märke du vill för mig. Jag bryr mig inte.

Hoppas du inte blev för upprörd lillen ;)

#3295

Postad 01 September 2017 - 20:04

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Buller:
Tiguan 75,6db
Sportage 76,0db
Så inte bullrar alla Kia så mycket.
Men visst dom små äldre är ju rätt bullriga


Nu gällde det ju en Niro och de ska testas på samma väg vid samma tillfälle för att det ska gå att jämföra med siffror. Siffror säger eock inte allt. Jag tycker Niro bullrar redan i 50.

#3296

Postad 01 September 2017 - 20:06

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Nu gällde det ju en Niro och de ska testas på samma väg vid samma tillfälle för att det ska gå att jämföra med siffror. Siffror säger eock inte allt. Jag tycker Niro bullrar redan i 50.


Ok ok my bad. Givetvis har du rätt :)

#3297

Postad 01 September 2017 - 20:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Att vag ligger 8 från botten säger en hel del.
Förstår att du försvarar vag eftersom du är en fan-boy.
Men det ÄR fakta att vag ligger i botten.
Hur nöjd du än varit med dina...
Har inte sagt att kia är bäst. Bara att det är bättre kvalitet än vag.
Du får köra vilket märke du vill för mig. Jag bryr mig inte.
Hoppas du inte blev för upprörd lillen ;)

Långt ifrån FAN-boy, nästa bil blir en Ford.

Ser ingen fakta i detta, snarare missvisande för oss i Sverige/Europa iom många bilar i USA inte finns på vår marknad.
Likväl är statistiken från LF också missvisande iom den inte presenterar garantifel.

Hoppas du inte blev för upprörd plutten.

#3298

Postad 01 September 2017 - 20:24

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1185 inlägg
  • 0

Långt ifrån FAN-boy, nästa bil blir en Ford.

Ser ingen fakta i detta, snarare missvisande för oss i Sverige/Europa iom många bilar i USA inte finns på vår marknad.
Likväl är statistiken från LF också missvisande iom den inte presenterar garantifel.

Hoppas du inte blev för upprörd plutten.

Förstår att det blir ford, tihi

#3299

Postad 01 September 2017 - 20:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11727 inlägg
  • 0
Som att läsa hur bilar klarar sig genom besiktningen vilket såklart istort sett inte behöver betyda mycket.
Toyota, de gååår aaaaaaldrig sönder.
BMW strular alltid i besiktningen.
Osv.

Finns så sjukt många faktorer som spelar in.

Tex vissa BMW har problem med ett stag i framvagnen.
Staget är svinenkelt att byta och kostat några 100.
Men den hamnar långt ner i statistiken.

Andra har allvarligare fel som inte syns på besiktningen.

Några år gamla VAG som hade strul med robotlådor.
Oljeklegg osv.

#3300

Postad 01 September 2017 - 20:29

PML73
  • PML73
  • Guru

  • 4155 inlägg
  • 0

Ny bil skulle jag aldrig köpa, eftersom jag värderar peninga lite väl högt. Däremot en som gått ett antal tusen mil med alla barnsjukdomar åtgärdade och servad efter bok och rekommendationer.

 

 

Har funnit en unik V70R på nätet som lockar uppgraderingsbusen i mig. Farligt, farligt.  :wub:  :o  :wub:  :ph34r:






Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.