LG OLED55B6V / 65B6V
6349 svar till detta ämne
Postad 26 December 2016 - 16:31
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
ja, E är idagsläget för dyr.. skillanden mellan B o E Är för stor! Hade "tur" att jag valde E under BF... 
Javisst, kunde själv få köpa en 65E6 för 10000kr mer än en 65B6. Beslutade mig för att inte göra det. För mig är det inte värt 10000 kr extra för 3D som inte kommer till användning och ljudet kör jag genom min Denon receiver.
Köper något annat för pengarna.
Tyvärr så är LG:s byggkvalité inte den bästa.
Har själv haft 3 st Pioneer plasmor genom åren och då kunde man prata byggkvalité. Tyvärr så kostade också plasmorna en förmögenhet.
Man får vad man betalar för.
Det finns ju inte så mycket val idag ifall man inte vill ha en LCD TV, då är det LG OLED som gäller.
Är trots allt supernöjd med bilden som min B6:a visar.
Postad 26 December 2016 - 16:41
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Javisst, kunde själv få köpa en 65E6 för 10000kr mer än en 65B6. Beslutade mig för att inte göra det. För mig är det inte värt 10000 kr extra för 3D som inte kommer till användning och ljudet kör jag genom min Denon receiver.
Köper något annat för pengarna.
Tyvärr så är LG:s byggkvalité inte den bästa.
Har själv haft 3 st Pioneer plasmor genom åren och då kunde man prata byggkvalité. Tyvärr så kostade också plasmorna en förmögenhet.
Man får vad man betalar för.
Det finns ju inte så mycket val idag ifall man inte vill ha en LCD TV, då är det LG OLED som gäller.
Är trots allt supernöjd med bilden som min B6:a visar.
Kör du med för inställningar på SD/HD kanaler?
Samt 4k via Netflix tex?
Postad 26 December 2016 - 16:57
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Alla tv:n är ju olika, själv så har jag använt Spears and Munsil kalibreringsskiva i dom fall där det går.
Har ganska nedsläckt i rummet när jag ser på film.
Bla så kör jag med Expert Dark, gamma: 2,4, brightness 51, contrast 80, warm 2, Oled light 60.
Oled Light varierar beroende på ifall man kör HDR eller inte.
Kör med högre OLED Light när man tex använder Dolby vision (Dolby Vision dark) från Netflix eller en UHD-film med HDR(HDR standard).
Postad 26 December 2016 - 19:36
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Så nu är 65:an köpt. 25 990:- på EG.
På vägen ut ser ja en lapp på kartongen som står nåt i stil med "ok check". Frågar va de är och säljaren säger att den har tagits ur och kalibrerats. Inget annat.
Tacka ju nej när han erbjöd mig att köpa deras kalibrering. Men då sa han att de har vissa ex kalibrerade och kan ju inte neka kunden köp fast de nekar kalibrering.
Jaja, har en dålig känsla i magen nu bara för de...
Segt asså, jag köpte en idag som är orörd, de ville dock först sälja mig en som "de fått över" av de som EG kalibrerar själva - dvs inom ramen för priset trots att det i normala fall kostar 990 kr extra. Ville ha en tvsom inte varit uppackad och fick därför åka till en annan EG då det här var sista exet. På lådan stod det uppdaterad etc och var tejpad med firman som de använders tejp, var det samma för din del? Kanske dumt att jag inte tog den men känns olustigt att den varit uppe ur lådan, känns inte ny då.
Btw, vart ser man tillverkningsmånad?
Transporterade skärmen liggandes i bilen, skärmsidan uppåt, såg sen att den ska stå upp enligt anvisningarna, kanske spelar mindre roll? Blir lite rädd att de är lika känsliga för sånt som plasma var förr.
Redigerat av Unregistered8f76c99a, 26 December 2016 - 19:40.
Postad 26 December 2016 - 22:36
Relur
-
Relur
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Detta kanske är lite OT, men jag har köpt en 55B6 och tänkte testa att spela i HDR på PS4. Efter lite googlande förstår jag det som att jag inte kan gå via receivern utan måste ansluta hdmi direkt i TVn. Då måste jag använda optisk kabel för att få ljudet till receivern och jag fattar det som att den kabeln inte kan hantera HD-ljudformaten. Stämmer det här och finns det i så fall inget sätt att få både HDR och HD-ljud?
Jag har kopplat till TVn och från tv till förstärkare med optisk. Jag får ut minst 5.1 till mitt 7.1 system. Har inte testat ifall det går att få ut 7.1 för alla spelen har inte stöd för det, men jag nöjer mig med 5.1 tills jag har råd till en ny förstärkare.
Om du tänker på True HD så tror jag inte det går genom optisk.
Postad 26 December 2016 - 22:46
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Tack för tipset. Det var supersmutt. 
Kapade bara den "nedre" delen av fästet. Efter montering funderar jag om jag inte ska kapa lite till och klämma kablarna nedanför fästet.
IMG_3521.jpg
Någon som har koll på om fästet från Jula fungerar för 65b6? Vesa måtten som den är avsedd för inkluderar inte 300x200 som gäller för b6.
Postad 26 December 2016 - 23:59
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Segt asså, jag köpte en idag som är orörd, de ville dock först sälja mig en som "de fått över" av de som EG kalibrerar själva - dvs inom ramen för priset trots att det i normala fall kostar 990 kr extra. Ville ha en tvsom inte varit uppackad och fick därför åka till en annan EG då det här var sista exet. På lådan stod det uppdaterad etc och var tejpad med firman som de använders tejp, var det samma för din del? Kanske dumt att jag inte tog den men känns olustigt att den varit uppe ur lådan, känns inte ny då.
Btw, vart ser man tillverkningsmånad?
Transporterade skärmen liggandes i bilen, skärmsidan uppåt, såg sen att den ska stå upp enligt anvisningarna, kanske spelar mindre roll? Blir lite rädd att de är lika känsliga för sånt som plasma var förr.
Yes, sån tejp.
Ska åka tillbaka i morgon och byta den. Ska ha en orörd.
Ja transporterade den med skärmen uppåt liggandes.
Tillverkningsdatum står på den vita produktlappen i bak på tvn.
Vart står de att den ska stå upp?
Redigerat av FettAnka, 27 December 2016 - 00:24.
Postad 27 December 2016 - 09:21
Xhit
-
Xhit
-
Användare
-
-
159 inlägg
rtings.com har uppdaterat sin recension av B6 med en hel nya tester som image retention, image flickering (BFI) och tydligen så visar ingen LG OLED 4:4:4 i HDR läget:
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
Redigerat av Xhit, 27 December 2016 - 09:22.
Postad 27 December 2016 - 09:35
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Den dära ABL:en kan de göra sig av med. Jag vill inte ha tillbaks fluktuerande ljus igen.
Postad 27 December 2016 - 10:25
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
rtings.com har uppdaterat sin recension av B6 med en hel nya tester som image retention, image flickering (BFI) och tydligen så visar ingen LG OLED 4:4:4 i HDR läget: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
HDR i PC läge typ?
Postad 27 December 2016 - 10:31
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Är inte detta fixat i den firmware som släpptes nu i december för alla modeller förutom B ? Undrar då Ratings uppdaterade tester är ifrån November så kanske inte ens är aktuella?
Postad 27 December 2016 - 10:32
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Är inte detta fixat i den firmware som släpptes nu i december för alla modeller förutom B ? Undrar då Ratings uppdaterade tester är ifrån November så kanske inte ens är aktuella?
Precis, min tanke med. Ryktas om att den nya för B6:an kommer om några dagar!
Postad 27 December 2016 - 12:10
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
rtings.com har uppdaterat sin recension av B6 med en hel nya tester som image retention, image flickering (BFI) och tydligen så visar ingen LG OLED 4:4:4 i HDR läget: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6
Relevansen av det sistnämnda torde vara typ 0. Finns vad jag vet ingen 2160p-källa som kan ge HDR och 4:4:4 samtidigt.
Postad 27 December 2016 - 12:20
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Så, åkte in och bytte tv på EG. Inga som helst problem och allt tog ca 10 min.
Fick med mig en "orörd" tv hem. Vilken bara de är en go känsla 
Skärmen är betydligt bättre. Inte 100 spikrak men aboslut inget jag klagar över. Tillverkad dec-16.
Nu ska de njutas till fullo på denna underbara tv!
Postad 27 December 2016 - 15:09
daywalker
-
daywalker
-
Användare
-
-
151 inlägg
Så 2000kr tillbaka från Eg känns bra , tack egs kundtjänst för bra bemötande. Så det blev 25990 för b6v 65tum känns ännu bättre än när jag köpte den på bf.
Postad 27 December 2016 - 15:53
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Så 2000kr tillbaka från Eg känns bra , tack egs kundtjänst för bra bemötande. Så det blev 25990 för b6v 65tum känns ännu bättre än när jag köpte den på bf.
EG är överlägsen på kundtjänst och bemötande. Kul för dig 
Postad 27 December 2016 - 17:31
aftersun
-
aftersun
-
Forumräv
-
-
526 inlägg
Nyss köpt en LG 65B6V och är så här långt extremt nöjd.
Har sett att Google Films släppt en hel del hyr och köpfilmer i 4k men har inte sett någon tillgänglig via den inbyggda appen i TV:n. Någon som har koll på när det kommer eller om det redan finns?
Likaså, stödjer inbyggda Netflix-appen 4k?
Postad 27 December 2016 - 17:50
aljons
-
aljons
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har haft 65B6 i ca 3 veckor och under den tiden har den vid tittande gjort omstarter 3-4 gånger.
Sker ca 30-45 min efter att man satt på TV:n och efter omstarten fortsätter den på samma ställe som den var på innan. Fick rekommendation av LG att fabriksåterställa den men den gjort omstart ändå.
Någon annan som råkat ut för detta?
Har gjort reparationsbokning av TV:n på LG:s hemsida eftersom jag nu är uppe ca 8 omstarter efter påslagning av den.
LG har svarat med begäran av komplettering pga tekniskt problem hos dem. I LG:s svar påpekar de också att jag kommer att bli debiterad en undersökningsavgift med 1 750 kr om teknikern som kommer hem inte finner något fel.
Hur ska man kunna bevisa felet då det inte alltid visar sig vid påslag? Finns det någon logg i TV:n som visar omstarterna?
Postad 27 December 2016 - 17:56
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Har sett att Google Films släppt en hel del hyr och köpfilmer i 4k men har inte sett någon tillgänglig via den inbyggda appen i TV:n. Någon som har koll på när det kommer eller om det redan finns?
Den inbygga stödjer 4K och Dolby Vision.
Postad 27 December 2016 - 18:00
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
@aljons
Hade liknande problem med min tidigare samsung som efter 4a turer gick i retur för kreditering varav jag nu inväntar E varianten.
Då felet var svårt att replikera så satt jag upp en kamera som spelade in under mina sessioner och fick till sist med 3 omstarter efter några timmars användning och hade detta som bevis när teknikern var hos mig.
Så för samsungs del så loggar den inte dessa omstarter, hur det ser ut för lg vågar jag ej svara på
Redigerat av Unregistered32bcdf95, 27 December 2016 - 18:01.
Postad 27 December 2016 - 18:06
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Har gjort reparationsbokning av TV:n på LG:s hemsida eftersom jag nu är uppe ca 8 omstarter efter påslagning av den.
LG har svarat med begäran av komplettering pga tekniskt problem hos dem. I LG:s svar påpekar de också att jag kommer att bli debiterad en undersökningsavgift med 1 750 kr om teknikern som kommer hem inte finner något fel.
Hur ska man kunna bevisa felet då det inte alltid visar sig vid påslag? Finns det någon logg i TV:n som visar omstarterna?
Vart och när köpte du din tv? Du kan inte helt enkelt lämna tillbaka den och köpa en annan istället för att trassla med LG?
Postad 27 December 2016 - 20:08
Unregistered8addaf2c
-
Unregistered8addaf2c
-
Amatör
-
-
78 inlägg
@FettAnka,
Grattis och roligt att det löste sig på ett bra sätt med inköpet!
Jag har kopplat till TVn och från tv till förstärkare med optisk. Jag får ut minst 5.1 till mitt 7.1 system. Har inte testat ifall det går att få ut 7.1 för alla spelen har inte stöd för det, men jag nöjer mig med 5.1 tills jag har råd till en ny förstärkare.
Om du tänker på True HD så tror jag inte det går genom optisk.
Är 99℅ ? säker på att tos max är 5.1 på en bra dag.
-ld99
Redigerat av Unregistered8addaf2c, 27 December 2016 - 20:08.
Postad 27 December 2016 - 20:09
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Precis! den stödjer 4K, men du behöver ju ha Abonnemanget "Ultra HD" också för att få ut "4k" på din TV 
Redigerat av Newman87, 27 December 2016 - 20:09.
Postad 27 December 2016 - 20:11
Hostis
-
Hostis
-
Användare
-
-
140 inlägg
Tjena.
Såg på Siba idag att det finns 4 st B6 65" inne till 22995:- pga. en och samma kund hade lämnat tillbaka dessa då skärmen var sne. Läste lite snabbt i forumet här inne att folk har haft samma sak. Enligt Siba så har kunden fått 4 st utlämnade till sig från LG och varje tv har varit sne. Allt från 2-4 mm.
hur påverkar detta bilden om det gör det? Jag är ganska kräsen, Men för 23.000:- för denna tv är det väl värt?
Kommer ändå bara att sitta framför tv:n
Hade helst velat haft en 75" men lägger inte ut nästan en kvarts miljon på en tv. 
Postad 27 December 2016 - 20:20
Unregisteredb7f6d076
-
Unregisteredb7f6d076
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Var är detta?
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 27 December 2016 - 20:21.
Postad 27 December 2016 - 21:28
aljons
-
aljons
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Vart och när köpte du din tv? Du kan inte helt enkelt lämna tillbaka den och köpa en annan istället för att trassla med LG?
Jag köpte den på Elgiganten 18/11 med förlängt öppet köp tom 24/1 så det är ju en möjlighet.
Helst vill jag att den repareras eftersom den i övrigt är helt OK och det är ju en hel del jobb med att plocka ihop den och sedan frakta tillbaka den. Det är ju ingen lätthanterlig pjäs. Jag har ställt frågan till LG och avvaktar deras svar.
Postad 27 December 2016 - 23:39
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
HDR tycker jag är svårt att avgöra om de är på, på tex Netflix.
Är de HDR på allt Dolby Vision?
Postad 28 December 2016 - 00:40
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12483 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=LJ7n2skdA6U
Hehe, gubben har köpt en Samsung skrivare, gissar på C430W. Hade han köpt en HP istället så hade han inte behövt skämma ut sig på Youtube.
Min bror har sett en liknande incident på Elgiganten. Den gången var det en arg gubbe som hade glömt pin-koden till sin telefon. Även han löste det genom att slänga den i golvet.
Postad 28 December 2016 - 02:30
Unregistered8addaf2c
-
Unregistered8addaf2c
-
Amatör
-
-
78 inlägg
HDR tycker jag är svårt att avgöra om de är på, på tex Netflix.
Är de HDR på allt Dolby Vision?
Mina få emperiska erfarenheter så här långt,
Så när jag kör uhd blu-ray så om jag väljer mode så finns bara hdr där, när jag körde Netflix först stod det hdr (om jag kommer ihåg rätt) men numera dolby vision på mode. Inget 4k material på Youtube som jag provat har fått mode att indikera att något "händer" för vad det kan vara värt.
Den här sumerar väl upp skillnader hyfsat, http://www.expertrev...-the-difference
Sedan ska man inte glömma att HDR inte är synonymt med 4k som så utan i min gamla ps3 så kan man aktivera HDR, men det kräver förstås att ett spel är skrivet för det också för att det ska bli något.
-ld99
Redigerat av Unregistered8addaf2c, 28 December 2016 - 02:44.
Postad 28 December 2016 - 06:27
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Hur är det med surround-ljud då? Det har blivit så vanligt med det på filmfronten att jag inte skulle acceptera film utan den funktionen.
Tjena.
Såg på Siba idag att det finns 4 st B6 65" inne till 22995:- pga. en och samma kund hade lämnat tillbaka dessa då skärmen var sne. Läste lite snabbt i forumet här inne att folk har haft samma sak. Enligt Siba så har kunden fått 4 st utlämnade till sig från LG och varje tv har varit sne. Allt från 2-4 mm.
hur påverkar detta bilden om det gör det? Jag är ganska kräsen, Men för 23.000:- för denna tv är det väl värt?
Kommer ändå bara att sitta framför tv:n
Hade helst velat haft en 75" men lägger inte ut nästan en kvarts miljon på en tv. 
Om skärmen är sned så skulle det kunna trycka någonstans på elektroniken och kunna påverka bilden. Teoretiskt alltså.
Postad 28 December 2016 - 06:34
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Hehe, gubben har köpt en Samsung skrivare, gissar på C430W. Hade han köpt en HP istället så hade han inte behövt skämma ut sig på Youtube.
Min bror har sett en liknande incident på Elgiganten. Den gången var det en arg gubbe som hade glömt pin-koden till sin telefon. Även han löste det genom att slänga den i golvet.
"Du? Vet du vad jag tycker om ElGiganten? *Knack knack knack*" Det blir alltid lite extra med göteborgska som dialekt.. 
Postad 28 December 2016 - 09:55
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Hur är det med surround-ljud då? Det har blivit så vanligt med det på filmfronten att jag inte skulle acceptera film utan den funktionen.
Om skärmen är sned så skulle det kunna trycka någonstans på elektroniken och kunna påverka bilden. Teoretiskt alltså.
Japp, stödjer 5.1 ljud! Dock finns det ju en del filmer(gamla) som inte stödjer 5.1 ljud inne "Netflix-biblioteket" 
Men det ser du så fort du kollar på information om filmen vilken bildkvalitet och ljud den stödjer!
Postad 28 December 2016 - 10:07
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Lite OT kanske. Men ni som spelar på B6:an, kör ni auto, RGB eller yuv420?
Postad 28 December 2016 - 10:38
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Försök få det på film i förväg
Edit: Såg att du redan fått det tipset
Redigerat av Lajo, 28 December 2016 - 10:42.
Postad 28 December 2016 - 10:50
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Jag köpte den på Elgiganten 18/11 med förlängt öppet köp tom 24/1 så det är ju en möjlighet.
Helst vill jag att den repareras eftersom den i övrigt är helt OK och det är ju en hel del jobb med att plocka ihop den och sedan frakta tillbaka den. Det är ju ingen lätthanterlig pjäs. Jag har ställt frågan till LG och avvaktar deras svar.
Ok, men då har du ju det alternativet i alla fall om det inte löser sig på nått annat sätt 
Postad 28 December 2016 - 10:53
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1055 inlägg
Har haft 65B6 i ca 3 veckor och under den tiden har den vid tittande gjort omstarter 3-4 gånger.
Sker ca 30-45 min efter att man satt på TV:n och efter omstarten fortsätter den på samma ställe som den var på innan. Fick rekommendation av LG att fabriksåterställa den men den gjort omstart ändå.
Någon annan som råkat ut för detta?
Bara en ide´ Skulle ett glapp i strömförsörjningen ge såna omstarter? T ex dålig grendosa, sladden inte helt intryckt i tv osv?
Postad 28 December 2016 - 12:45
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Frågar på 
Är grymt nöjd med bild osv, men tycker ansikten och hudton är lite väl röda. Någon som vet vart jag ska pilla?
ISF mörkt rum (ljust)
Oled 65
Kontrast 85
Färg 50
Varm 2
Svartnivå låg
Postad 28 December 2016 - 13:18
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Frågar på 
Är grymt nöjd med bild osv, men tycker ansikten och hudton är lite väl röda. Någon som vet vart jag ska pilla?
ISF mörkt rum (ljust)
Oled 65
Kontrast 85
Färg 50
Varm 2
Svartnivå låg
Färgområde: Normal
Postad 28 December 2016 - 15:27
aljons
-
aljons
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Bara en ide´ Skulle ett glapp i strömförsörjningen ge såna omstarter? T ex dålig grendosa, sladden inte helt intryckt i tv osv?
Jag har talat med LG support idag och deras inställning är att undersökningsavgift med 1 750 kr debiteras om en tekniker inte finner något fel i TV:n. Rådet jag fick från supporten var att se över strömförsörjningen genom att undvika grendosor o förl.sladdar samt att inte ha hårddisk utan egen strömförsörjning inkopplad.
Jag har därför kopplat TV:n direkt i vägguttaget (istf som innan genom två grendosor) samt kopplat ur hårddisken och den trådlösa mottagaren för tang.bord o mus från USB-uttagen. Nu får vi se om detta räcker för att slippa omstarterna av TV:n. Jag har avbokat reparationen.
Postad 28 December 2016 - 17:22
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Jag har talat med LG support idag och deras inställning är att undersökningsavgift med 1 750 kr debiteras om en tekniker inte finner något fel i TV:n. Rådet jag fick från supporten var att se över strömförsörjningen genom att undvika grendosor o förl.sladdar samt att inte ha hårddisk utan egen strömförsörjning inkopplad.
Jag har därför kopplat TV:n direkt i vägguttaget (istf som innan genom två grendosor) samt kopplat ur hårddisken och den trådlösa mottagaren för tang.bord o mus från USB-uttagen. Nu får vi se om detta räcker för att slippa omstarterna av TV:n. Jag har avbokat reparationen.
Fast samtidigt har jag kopplat via grendosa osv. Passa på när de är öppet köp 
Hoppas de löser sig för dig!
Postad 28 December 2016 - 18:59
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Ska nog åka ut till NoN och inhandla en B65 imorgon frågan är bara om kartongen får plats i min 2005 årsmodell golf eller om släp är nått som skall införskaffas.
Postad 28 December 2016 - 19:41
Unregistered32bcdf95
-
Unregistered32bcdf95
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Ska nog åka ut till NoN och inhandla en B65 imorgon frågan är bara om kartongen får plats i min 2005 årsmodell golf eller om släp är nått som skall införskaffas.
Svaret är nej! (om du vill transportera säker)
Var knappt vi fick in den i en xc90 när jag hjälpte polaren transportera hem dem
Postad 28 December 2016 - 20:05
Unregistered3bee90b5
-
Unregistered3bee90b5
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag är sugen på att införskaffa antingen 55" eller 65". Fortfarande osäker på vilken men lutar åt 65B6. Läser här och där om exemplar som lutar lite bakåt - dvs inte helt raka - skärmar. Vad menar ni med detta? Kan någon vara snäll och förklara.
Redigerat av Unregistered3bee90b5, 28 December 2016 - 20:12.
Postad 28 December 2016 - 20:31
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Sök lite i detta forum så kommer du att hitta en del bilder på detta!
Postad 28 December 2016 - 20:59
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Jag är sugen på att införskaffa antingen 55" eller 65". Fortfarande osäker på vilken men lutar åt 65B6. Läser här och där om exemplar som lutar lite bakåt - dvs inte helt raka - skärmar. Vad menar ni med detta? Kan någon vara snäll och förklara.
När foten är monterad och tvn står upp lutar den lite bakåt, dvs inte helt 90 grader. Typ 92-93 grader. Vi har ett högt skåp bredvid som döljer detta. Påverkar inget på bilden och framifrån ser den helt rak ut.
Postad 28 December 2016 - 21:36
hafrse
-
hafrse
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Fast samtidigt har jag kopplat via grendosa osv. Passa på när de är öppet köp 
Hoppas de löser sig för dig!
Håller med, den skall klara av att koppla grendosa ect..
Enligt min erfarenhet så kan omstartsproblemet bero på flertal olika faktorer: överbelastning någonstans, kretsar som signalerar ett fel som tvingar en omstart, nätaggregat som plötsligt tappar matning spänning till moderkortet under en kort stund (hardware reset), etc, etc....
det krävs en debuggning för att veta var problemet ligger, om LG erkänner felet så måste de kanske byta ut alla kort! det hände med mig i en panasonic 65VT50, har haft ca 5 repreationsförsök, till slut så bytte panasonic alla kort!
Redigerat av hafrse, 28 December 2016 - 21:37.
Postad 28 December 2016 - 22:53
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Gällande input lag så testade jag några plattformsspel ikväll via NES minin. Bland annat Mega Man 2, Smb, Kid Icarus, och jag märker inget av detta alls. Flyter på, fint som tusan med kontrollerna.
Postad 28 December 2016 - 22:55
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Håller med, den skall klara av att koppla grendosa ect.. Enligt min erfarenhet så kan omstartsproblemet bero på flertal olika faktorer: överbelastning någonstans, kretsar som signalerar ett fel som tvingar en omstart, nätaggregat som plötsligt tappar matning spänning till moderkortet under en kort stund (hardware reset), etc, etc.... det krävs en debuggning för att veta var problemet ligger, om LG erkänner felet så måste de kanske byta ut alla kort! det hände med mig i en panasonic 65VT50, har haft ca 5 repreationsförsök, till slut så bytte panasonic alla kort!
Exakt. Flera faktorer kan spela in. Skulle jag gissa är de nätaggregat som inte får tillräckligt med kräm. Å andra sidan kan de bero på ytterligare 10 saker.
Postad 29 December 2016 - 00:31
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Gällande input lag så testade jag några plattformsspel ikväll via NES minin. Bland annat Mega Man 2, Smb, Kid Icarus, och jag märker inget av detta alls. Flyter på, fint som tusan med kontrollerna.
Har gjort samma test själv, upplever inte heller ngn input lag. Samma sak med ps4.
Redigerat av kleinis, 29 December 2016 - 00:31.
Postad 29 December 2016 - 00:33
Unregistered01fb7e3a
-
Unregistered01fb7e3a
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Har gjort samma test själv, upplever inte heller ngn input lag. Samma sak med ps4.
Jag märker ett massivt input lag på PS4, speciellt i NHL och Dirt, tyvärr, går inte att spela :/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|