Canal Digital 4K One Place satellitbox
4272 svar till detta ämne
Postad 12 oktober 2020 - 17:04
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Postad 13 oktober 2020 - 20:00
jasifil
-
jasifil
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej
Om det gäller SF Anytimes app (dvs en app du tankar ner från Google Play) så är det SF Anytime som du behöver kontakta. Om du har problem med innehåll från SF Anytime direkt i OnePlace (dvs under Filmer och Serier) så är det vi på Canal Digital som är ansvariga.
Mvh
Niklas
OK! Så det du säger är alltså att om jag går in på ett ställe i boxen så är det ni som ansvarar för tjänsten och om jag går in på ett annat ställe i samma box så är det SF Anytime? Jag kommer inte ihåg om jag laddat ner appen men om det ligger en särskild ikon/app så har jag väl förmodligen det. Tror jag struntar i vidare kontakt med SF Anytime. Jag lär nog inte hyra något mer hos dem i alla fall.
Postad 13 oktober 2020 - 20:10
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
OK! Så det du säger är alltså att om jag går in på ett ställe i boxen så är det ni som ansvarar för tjänsten och om jag går in på ett annat ställe i samma box så är det SF Anytime? Jag kommer inte ihåg om jag laddat ner appen men om det ligger en särskild ikon/app så har jag väl förmodligen det. Tror jag struntar i vidare kontakt med SF Anytime. Jag lär nog inte hyra något mer hos dem i alla fall.
Hej
När det är problem med innehåll i någon app som finns på Google Play så är det svårt för oss att göra något, därför behöver man kontakta utvecklaren av appen. Vi har hyrfilmer från SF Anytime under tex Film & Serier / Kanalhus / SF Anytime på OnePlace, skulle det vara problem med en film där så är det vi på Canal Digital som är ansvariga eftersom problemet uppstod på vår plattform.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 13 oktober 2020 - 20:11.
Postad 13 oktober 2020 - 22:12
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Nu kanske jag låter hård mot CD och Niklas, men OnePlace är inte ens gjord för att lägga in appar i, då blir boxen än mer seg och buggig. Jag skulle aldrig ha SF Anytime på boxen som app. Så även om du hyrt filem via boxen "direkt i CD-appen" så är det mycket möjligt att boxen inte orkar med... Jag har testat att lägga Netflix-appen på boxen, bara som test för min TV är typ 10 gånger snabbare än OnePlace...
Postad 14 oktober 2020 - 05:41
jasifil
-
jasifil
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej
När det är problem med innehåll i någon app som finns på Google Play så är det svårt för oss att göra något, därför behöver man kontakta utvecklaren av appen. Vi har hyrfilmer från SF Anytime under tex Film & Serier / Kanalhus / SF Anytime på OnePlace, skulle det vara problem med en film där så är det vi på Canal Digital som är ansvariga eftersom problemet uppstod på vår plattform.
Mvh
Niklas
Det låter ju rimligt. Jag visste dock inte att det gick att komma åt SF Anytime direkt via boxen utan app. Det är ju tyvärr så att man inte direkt blir taggad att utforska boxens alla funktioner när den är så seg.
Postad 14 oktober 2020 - 13:39
handersson
-
handersson
-
Rookie
-
6 inlägg
Fel inlägg
Redigerat av handersson, 15 oktober 2020 - 19:52.
Postad 15 oktober 2020 - 09:44
pebjn
-
pebjn
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Nu hjälper det inte ens längre att göra en rensning av Canal Digital-appen för att få kanalbyten att fungera hyggligt. Boxen tar MINST 10-15 sekunder på sig att byta kanal och titt som tätt byter den inte kanal överhuvudtaget.
Övriga fel på boxen nämner jag inte ens då det har nämnts hundratals gånger här i forumet redan.
Jag och övriga i familjen är oerhört missnöjda med Canal Digital som inte levererar en box som kan användas till det den är tänkt för, att titta på TV.
Niklas, hur tänker Canal Digital lösa detta? Jag tänker inte betala för en produkt/tjänst som inte går att använda som utlovat av er.
Den enda anledningen till att vi fortfarande är kund hos Canal Digital är för att ni har ett bra kanalutbud och mycket bra bildkvalitet.
Men tyvärr är OnePlace-boxen ett stort misslyckande.
Niklas, du gör ett utmärkt jobb här i forumet och ska egentligen inte behöva ta skott för mitt missnöje men jag vill att du framför detta till ansvariga och att de återkommer med ett svar på hur de tänker lösa problemen med den otroligt dåligt fungerande boxen.
Vill också att du framför att jag, och säkert alla andra som har en OnePlace som inte fungerar som den ska, inte är beredda att betala för en tjänst som inte levererar som utlovat. Jag kräver svar från ansvariga om hur Canal Digital tänker lösa detta!
Postad 15 oktober 2020 - 10:04
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Nu hjälper det inte ens längre att göra en rensning av Canal Digital-appen för att få kanalbyten att fungera hyggligt. Boxen tar MINST 10-15 sekunder på sig att byta kanal och titt som tätt byter den inte kanal överhuvudtaget. Övriga fel på boxen nämner jag inte ens då det har nämnts hundratals gånger här i forumet redan.
Jag och övriga i familjen är oerhört missnöjda med Canal Digital som inte levererar en box som kan användas till det den är tänkt för, att titta på TV. Niklas, hur tänker Canal Digital lösa detta? Jag tänker inte betala för en produkt/tjänst som inte går att använda som utlovat av er. Den enda anledningen till att vi fortfarande är kund hos Canal Digital är för att ni har ett bra kanalutbud och mycket bra bildkvalitet. Men tyvärr är OnePlace-boxen ett stort misslyckande.
Niklas, du gör ett utmärkt jobb här i forumet och ska egentligen inte behöva ta skott för mitt missnöje men jag vill att du framför detta till ansvariga och att de återkommer med ett svar på hur de tänker lösa problemen med den otroligt dåligt fungerande boxen.
Vill också att du framför att jag, och säkert alla andra som har en OnePlace som inte fungerar som den ska, inte är beredda att betala för en tjänst som inte levererar som utlovat. Jag kräver svar från ansvariga om hur Canal Digital tänker lösa detta!
Håller helt med, går knappt byta kanal längre. Flickvännen hånar boxen så fort vi rör oss mot fjärrkontrollen. Startat om, rensat den men som du sa, sämre än någonsin! Orkar inte ta upp felen här längre, det är samma fel mest hela tiden...
Postad 15 oktober 2020 - 15:24
benkt
-
benkt
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Håller med ovanstående talare om Oneplaceboxen, Frugan har hotat att göra en frisbee av den ett antal gånger ! Vi Canal Digitalkunder som äger denna box borde få ersättning för våra två "betatestarår" med denna "Beta box". En rimlig ersättning vore ju ett superpris på nästa box , som ju rimligen borde vara bättre rustad att klara alla appar ?.
Postad 15 oktober 2020 - 15:54
benkt
-
benkt
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Postad 16 oktober 2020 - 22:57
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Postad 16 oktober 2020 - 23:13
benkt
-
benkt
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Postad 19 oktober 2020 - 20:03
Unregistered957537a6
-
Unregistered957537a6
-
Rookie
-
1 inlägg
Sjukt less på denna box, hade tänkt att dra igång en serie men segare än s***n! Bara att stänga av och se på tablet istället.... NÄR kommer en uppdatering eller den nya boxen?!
Postad 20 oktober 2020 - 05:48
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Sjukt less på denna box, hade tänkt att dra igång en serie men segare än s***n! Bara att stänga av och se på tablet istället.... NÄR kommer en uppdatering eller den nya boxen?!
Vill du verkligen ha FLER otestade uppdateringar? Det senaste halvåret har väl dessa givit fler nya problem än de löst?
Postad 20 oktober 2020 - 17:38
bollman1
-
bollman1
-
Rookie
-
7 inlägg
Försökte precis att logga in i Disney+ appen, men då slutar den givetvis att fungera
Hoppas verkligen CD tar sitt ansvar och skickar ut kommande box gratis till oss buggtestare.
Postad 20 oktober 2020 - 18:12
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Försökte precis att logga in i Disney+ appen, men då slutar den givetvis att fungera
Hoppas verkligen CD tar sitt ansvar och skickar ut kommande box gratis till oss buggtestare.
Hej
Vad är det som inte fungerar? Fungerade när du testade en andra gång?
Mvh
Niklas
Hej
Om boxen är seg kan du prova att stänga ner appar genom att trycka på blå knapp två ggr. Löser inte det problemet så kan du prova att rensa data via Meny / Inställningar / Appar / Canal Digital-appen (Tryck OK) sedan rensa data.
Mvh
Niklas
Postad 20 oktober 2020 - 18:19
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Nu hjälper det inte ens längre att göra en rensning av Canal Digital-appen för att få kanalbyten att fungera hyggligt. Boxen tar MINST 10-15 sekunder på sig att byta kanal och titt som tätt byter den inte kanal överhuvudtaget.
Övriga fel på boxen nämner jag inte ens då det har nämnts hundratals gånger här i forumet redan.
Jag och övriga i familjen är oerhört missnöjda med Canal Digital som inte levererar en box som kan användas till det den är tänkt för, att titta på TV.
Niklas, hur tänker Canal Digital lösa detta? Jag tänker inte betala för en produkt/tjänst som inte går att använda som utlovat av er.
Den enda anledningen till att vi fortfarande är kund hos Canal Digital är för att ni har ett bra kanalutbud och mycket bra bildkvalitet.
Men tyvärr är OnePlace-boxen ett stort misslyckande.
Hej
Hur upplever du att kanalbyten fungerar nu? Vi har gjort nya förändringar i vår backend tiden för kanalbyte ska vara normal igen.
Vi kommer lansera en ny mjukvara under året och då även gå över till Android P och kommer fortsätta med att jobba på att lösa det problem som finns kvar.
Mvh
Niklas
Postad 20 oktober 2020 - 18:19
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Nån mer som upplever stora bildstörningar när man bläddrar mellan kanallistan? Har dykt upp nyligen. Märkte det idag iaf.
EDIT: Såg nu att det inte va bara kanallistan utan överallt när man trycker fram nåt annan på skärmen som inte är ren sändning såatt säga. Tröck på blåa knappen och störningar fanns även där
Redigerat av Turbo-Danne, 20 oktober 2020 - 18:22.
Postad 20 oktober 2020 - 20:33
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Hej
Hur upplever du att kanalbyten fungerar nu? Vi
Mvh
Niklas
Har testat huvudboxen nu och den funkar okey
ett kanabyte med kanalknappen tar 4 sek för varje steg
Väljer jag istället att använda pilarna + ok så tar det 2 sek
Innan har jag fått vänta länge och ibland har det inte funkat om jag tex stått på 1 och tryckt in 100 men det funkar nu.
Nu får vi hoppas att detta håller sig.
Postad 21 oktober 2020 - 14:36
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hej
Hur upplever du att kanalbyten fungerar nu? Vi har gjort nya förändringar i vår backend tiden för kanalbyte ska vara normal igen.
Vi kommer lansera en ny mjukvara under året och då även gå över till Android P och kommer fortsätta med att jobba på att lösa det problem som finns kvar.
Mvh
Niklas
Igår var det nästan så man trodde det var en ny box, den bytte som den ska. Dock hoppas jag Kaon kan fixa det med att bilden kan ligga kvar tills den verkligen byter kanal. Men igår var boxen rappare i byten av kanal.
Postad 21 oktober 2020 - 22:04
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Igår var det nästan så man trodde det var en ny box, den bytte som den ska. Dock hoppas jag Kaon kan fixa det med att bilden kan ligga kvar tills den verkligen byter kanal. Men igår var boxen rappare i byten av kanal.
Alt är relativt. Vad är "som den ska" för dig?
Se mitt inlägg ovan
Redigerat av MalcomX, 21 oktober 2020 - 22:05.
Postad 22 oktober 2020 - 07:01
lepelepe
-
lepelepe
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Vad är det som händer?
Igår var box hur knäpp som helst, gick knappt att byta kanal. Botade om Canal Digital appen titt som tätt.
Gjorde till och med en riktigt omstart av android, då när den startat är den typ okontaktbar i mer än 5 minuter. Startar på den kanal som visades sist men ingen respons.
Hoppas nu att Oneplace 2 kommer att levereras till oss stackare med denna alfaprodukt gratis samt att den kommer att funka.
Postad 22 oktober 2020 - 12:20
pebjn
-
pebjn
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
//Björn
Postad 22 oktober 2020 - 22:43
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Alt är relativt. Vad är "som den ska" för dig?
Se mitt inlägg ovan
Att den funkar lika bra eller bättre än boxen innan OnePlace när det gäller kanalbyten, det gör den inte!
Postad 23 oktober 2020 - 00:43
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Efter en massa strul med boxen ikväll så fick jag upp detta på facebook 😂
Postad 23 oktober 2020 - 15:02
pebjn
-
pebjn
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
//Björn
Så tyvärr Niklas, efter en kort tids användande av boxen så börjar tiderna för kanalbyten skena iväg igen.
//Björn
Postad 23 oktober 2020 - 15:05
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
//Björn
Så tyvärr Niklas, efter en kort tids användande av boxen så börjar tiderna för kanalbyten skena iväg igen.
//Björn
Precis vad jag märkt med och kom in för att skriva, att det redan börjar ta längre tid. Helt otroligt att det kan skifta dag för dag.
Postad 23 oktober 2020 - 18:37
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Lite märkligt att man efter några avsnitt av en serie måste tömma boxen och starta om det för att inte bilden skall börja hacka. Har varit så alltid och det är fortfarande så
Postad 24 oktober 2020 - 21:59
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
246 inlägg
Bara idag har jag haft ca 5st krascher (svarta Canal Digital logon kommer fram)
sista den kom när jag tittade på Viasat motor (89)
sen har vi ju det här med att man varje dag får börja med att ta bort en massa
misslyckade inspelningar
det finns inga hjälp medel som talar om vad som är fel ?
Sven Åke
när det gäller att ta bort inspelade program så finns
avsnitt och serie
men INTE säsong
Varför?
Sven Åke
Postad 26 oktober 2020 - 07:43
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Det varade några dagar och nu är boxen lika seg
Tänk på dom som inte kan hantera allt man måste göra med omstarter och tömningar 🤯
Postad 26 oktober 2020 - 10:42
pebjn
-
pebjn
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
//Björn
//Björn
Niklas, tyvärr måste jag meddela att boxen nu är tillbaka till sega kanalbyten och under helgen så har Canal Digital-appen kraschat med omstart som följd. Fem gånger under lördagskvällen och tre gånger under söndagskvällen.
Det här måste ni lösa nu! Ni kan inte mena att vi kunder ska betala för en tjänst och en hårdvara som fungerar så här dåligt.
Postad 26 oktober 2020 - 14:30
benkt
-
benkt
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Niklas, tyvärr måste jag meddela att boxen nu är tillbaka till sega kanalbyten och under helgen så har Canal Digital-appen kraschat med omstart som följd. Fem gånger under lördagskvällen och tre gånger under söndagskvällen.
Det här måste ni lösa nu! Ni kan inte mena att vi kunder ska betala för en tjänst och en hårdvara som fungerar så här dåligt.
. Sitter i samma sits jag också , seg och omstarter!.Är så illa så att man snart har vant sig vid eländet, det kanske är det dom räknar med på CD ? 😉
Postad 28 oktober 2020 - 14:44
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Vore det inte enklare om CD istället prioriterade utveckling av tex ATV appen och dess kvalitet. Android TV i nästa Chromecast likaså.
Att sitta på en egen box med allt vad det innebär verkar så 00-tal och med en hel del onödiga problem.
Postad 28 oktober 2020 - 21:55
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Vore det inte enklare om CD istället prioriterade utveckling av tex ATV appen och dess kvalitet. Android TV i nästa Chromecast likaså.
Att sitta på en egen box med allt vad det innebär verkar så 00-tal och med en hel del onödiga problem.
Jag tror det hela hade löst sig om man hade en enkel box för inspelningar som är 1990 tal för de som vill ha det och en oneplace som funkar för de som vill ha 2020 tal. Tror inte det går att kombinera i samma box med android
VAR ÄR DU NIKLAS ?
Redigerat av MalcomX, 28 oktober 2020 - 21:57.
Postad 28 oktober 2020 - 21:57
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
246 inlägg
verkar som alla "Morden i Midsommer" blir misslyckade
+ en massa andra inspelningar
Sen ska vi ju inte tala om tiden för att ta bort en inspelning
Sven Åke
Postad 28 oktober 2020 - 22:01
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
En modern TV kan visa alla kanaler med rätt CA-modul, spela in program och ha ett antal appar som fungera med de vanliga streamingtjänster. Min lilla Samsung och lite större Sony fungerar utmärkt.
Postad 28 oktober 2020 - 23:02
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
En modern TV kan visa alla kanaler med rätt CA-modul, spela in program och ha ett antal appar som fungera med de vanliga streamingtjänster. Min lilla Samsung och lite större Sony fungerar utmärkt.
Min 5 år gamla samsung kan samma och mycket bättre än oneplace.
Bäst för allt utom inspelning såklart (90 tal) är ju Apple TV .
Idén med oneplace är ju klockren, det är bara innehållet som inte är lika klockrent precis.
Tycker synd om de som jobbar med detta problembarn dagligen på CD
Om jag hade haft 3 nya smart tv istället för 1 äldre och 2 gamla fina plasma hade jag inte behövt boxar alls. Tyvärr kan jag inte ha ca modul i plasma tevena då det inte funkar som det skall, men annars är det ju klart bäst.
Skall köpa en ny samsung nu till black friday och har de inte löst problemen då, så åker boxarna tillika och jag skall ha varenda en krona de kostat på mitt konto igen. Är riktigt trött på det nu .. Hade det inte varit för att Niklas försöker hålla ångan uppe, hade jag givit upp för ett år sedan
Postad 29 oktober 2020 - 14:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Vi har just nu en manuell process för att lösa problemet med att det kan ta tid att byta kanal, detta blev fixat i tisdags och det kommer en permanent lösning på problemet i nästa mjukvara. Jag ska se om vi kan göra detta oftare så ni inte märker av detta i fortsättningen.
MVh
Niklas
Postad 29 oktober 2020 - 15:15
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
Hej
Det är svårt att på rak arm svara på varför ett problem uppstår utan att ha någon bakgrundsinformation, men tänkte jag kunde dela med mig av lite tips som kan vara värt att prova om man har olika problem.
Viktigt som jag tycker alla bör kontrollera
- Kontrollera att boxen är i lätt standby (Meny / Inställningar / Skärmsläckare / Energisparalternativ / Lätt standby) framförallt om du har problem med inspelningar.
Om boxen är seg
- Prova starta om boxen via Meny / Inställningar / Om / Starta om. Det kan vara så att boxen inte har gjort en automatiskt omstart som är viktig för att allt minne ska frigöras.
- Tryck två gånger på Canal Digital-knappen och stäng appar som körs i bakgrunden genom att pila ner till krysset och bekräfta genom att trycka på OK
- Rensa data via Meny / Inställningar / Appar / Pila ner till Canal Digital-appen och välj "Rensa data" som sista utväg.
Problem relaterade till innehåll via playtjänsten
Det går att kontrollera hur bra wifi boxen har genom att gå in på Inställningar / Meny / Tekniskt information / Kundservice / Rad 10 visar hur bra värde ditt wifi har
-30 dBm = Väldigt bra
-67 dBm = Bra
-70 dBm = OK
-80 dBm = Dålig
-90 dBm = Väldigt dålig
Störningar över satellit
Kontrollera signalen på den kanal du har störningar på genom att gå in på Meny / Inställningar / Satellit / har du en signalkvalitet på 11-12 dB så kommer du uppleva störningar om det är sämre väder vilket också kan påverka inspelningar. Här rekommenderar vi att man har 14 dB för att ha marginal för dåligt väder.
Skicka annars ett PM med kundnummer så hjälper jag gärna till med felsökning.
Mvh
Niklas
verkar som alla "Morden i Midsommer" blir misslyckade
+ en massa andra inspelningar
Sen ska vi ju inte tala om tiden för att ta bort en inspelning
Sven Åke
Hej
Viktigt att du kontrollerar om du får någon felkod på inspelningarna som misslyckas.
Skicka annars PM med kundnummer så kollar vi upp vad vi kan göra.
Mvh
Niklas
Postad 29 oktober 2020 - 16:02
bengtfalke
-
bengtfalke
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag tycker mig ha märkt att det har stor betydelse hur många appar man har installerad i boxen. När vår var som segast tog jag bort ett par appar och efter en omstart gick allt genast mycket bättre. Det kan vara en tillfällighet men kanske någon annan kan bekräfta eller förkasta...
Postad 30 oktober 2020 - 12:34
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
246 inlägg
vad är som gör att en inspelning misslyckas ?
felmeddelandena ger ju ingen hjälp till att lösa problemet
Sven Åke
Postad 30 oktober 2020 - 13:00
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2 304 inlägg
vad är som gör att en inspelning misslyckas ?
felmeddelandena ger ju ingen hjälp till att lösa problemet
Sven Åke
Hej
Felmeddelandet är väldigt viktigt, utan felmeddelande så kan jag tyvärr bara gissa.
Mvh
Niklas
Postad 30 oktober 2020 - 19:03
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
246 inlägg
Hej
Felmeddelandet är väldigt viktigt, utan felmeddelande så kan jag tyvärr bara gissa.
Mvh
Niklas
Håller med men det står ju bara "Inspelning misslyckades"
eller har jag missat var man skall leta ?
edit såg nu att det flasha till en ruta med en kod m012
var finns en översättning mellan dessa koder och vad felet är ?
Sven Åke
Redigerat av storbacken29, 30 oktober 2020 - 22:13.
Postad 31 oktober 2020 - 07:17
Unregistered995dd1dc
-
Unregistered995dd1dc
-
Användare
-
-
188 inlägg
Håller med men det står ju bara "Inspelning misslyckades"
eller har jag missat var man skall leta ?
edit såg nu att det flasha till en ruta med en kod m012
var finns en översättning mellan dessa koder och vad felet är ?
Sven Åke
Mener Niklas lovet oss en fasit på hva det forskjellige kodene betyr, mulig han lovet for mye, har i hvertfall ikke sett denne info.
Postad 31 oktober 2020 - 12:08
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Precis som vi användare får gissa - känns jobbigt att påminna dig för vilken gång i ordningen om att du lovat mig/oss användare, en lista över felkoderna och vad de betyder, sedan mycket lång tid tillbaka.... du har sagt att väntan beror på översättningssvårigheter från tyska, men det känns INTE som något oöverkomligt hinder för oss användare... så NÄR Niklas?
Redigerat av Nisken, 31 oktober 2020 - 18:43.
Postad 01 november 2020 - 09:48
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
De senaste dagarna har varit helt bedrövliga med kanalbyten, väääldigt långsamma, när man växlat kanal med en siffra (t.ex. från 70 till 1) och sedan använder kanal "upp" med "+" tangenten på fjärren, blir det ofta jättekonstigt man får inte alls nästa kanal... likaså har "backpil" som brukar betyda "förra kanalen" blivit helt knasig, ibland byter den inte alls, ibland till nån helt annan kanal än den förra och alltid tar det enormt lång tid.
Vad jag ändrat sedan det fungerade åtminstone lite bättre, är att använda "blå knappen" två ggr efter varandra och ta bort 4 st appar ur minnet (för att få kanalbytena snabbare var tanken....) bedrövligt.
Postad 01 november 2020 - 12:14
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
De senaste dagarna har varit helt bedrövliga med kanalbyten, väääldigt långsamma, när man växlat kanal med en siffra (t.ex. från 70 till 1) och sedan använder kanal "upp" med "+" tangenten på fjärren, blir det ofta jättekonstigt man får inte alls nästa kanal... likaså har "backpil" som brukar betyda "förra kanalen" blivit helt knasig, ibland byter den inte alls, ibland till nån helt annan kanal än den förra och alltid tar det enormt lång tid.
Vad jag ändrat sedan det fungerade åtminstone lite bättre, är att använda "blå knappen" två ggr efter varandra och ta bort 4 st appar ur minnet (för att få kanalbytena snabbare var tanken....) bedrövligt.
Ja den buggen har jag inte anmält, men jag kan bekräfta den.
Har man bytt kanal med siffrorna och sedan väljer +eller- så utgår den från den kanalen man var innan man använde siffrorna. Helt koko men inget förvånar mig längre.
Postad 01 november 2020 - 23:10
storbacken29
-
storbacken29
-
Användare
-
-
246 inlägg
Ikväll skulle jag lägga på tid på Nascar racet men nu gick det inte längre att spela in "Sändningsuppehåll"
så hur spelar man nu in ett helt Nascar race ? (kan ju ha Röd flag (fördröjning på 6-8 timmar vid regna eller krasher))
På Viasat boxen hade man ju manuell inspelning XXX minuter på kanal y
men det finns ju inte här
Sven Åke
Postad 02 november 2020 - 06:28
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Nu va detta tillbaka för mig att kanalen byts inte. Bläddrade till nästa kanal efter att varit på den första i 20sek kanske men boxen stannade kvar på den första medans epg´n gick till nästa.
Fick flippla fram yttligare föratt sen gå tillbaka.
Postad 03 november 2020 - 21:41
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Niklas
Skriver dessa frågor/önskemål i både denna tråden och den andra, då det berör CD kunder på olika sätt
1. När kommer CD appen som finns på olika plattformar, samt den "inbyggda appen" i oneplace leverera DD 5.1 ?
2. Varför kan man inte välja Canal Digital Tv i Apple TV trots att valet finns där. Är det bara för Ip kunder? Varför då?
3. När kommer man kunna välja native (original) upplösning i Oneplaceboxen så att apparnas native upplösning skickas direkt till teven utan att omvandlas för dom i ett helt felaktigt format. Teven är alltid bäst på att göra detta.
4. Varför kan man inte trots man har premium Viasat paketet göra valet att se viaplay serierna i CD appen när man kan göra det med det billigare alternativet viaplay film och serie?
5. Eftersom att ni inte skickar ut DD 5.1 från boxen/appen så kanske ni skall ge oss som har HBO möjligheten att logga in på deras app som har DD 5.1 ?
6. Favoritlistor i Oneplace (högprioritet)
Sen har du väl en lista på 100 tals andra småbuggar som vi fortfarande lever med. Men de jag har listat är de som måste åtgärdas för att det skall kunna kallas en box för 2000 talet samt en app värd namnet.
Hoppas att det inte saknas något av detta i nya Android 9 Pie samt att appen får ett lyft i samband med detta. Det kan ju inte vara så svårt, då de andra har fixat detta från 5 till 15 år sedan beroende på vad vi pratat om.
Redigerat av MalcomX, 03 november 2020 - 21:42.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|