Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34718 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 14 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 15 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 06 februari 2022 - 19:03

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Mot bakgrund av att Telia har hållit på med IPTV i 17år nu(sedan 2005), och att koncernen har runt 20.000 anställda, så är diskussionen om dom ljudproblem på Sveriges näst största TV-kanal som flertalet upplever ganska talande.

Kundtjänstens tydligen återkommande goddag-yxskaft-svar om att slå över till analogt ljud bygger bara på den bilden.

Har du läst vad jag skrivit tidigare rörande detta? Den support vi ger är ju att det ska fungera med analogt ljud direkt i en TV apparat. Utifrån det kommer vi hjälpa dig att ändra till analogt ljud i TV boxen och koppla HDMI kabeln direkt till din TV. Det bygger helt och hållet på att vi omöjligtvis kan ge support hur all annan utrustning för att spela upp ljud fungerar. Vi kommer ju även vara lite begränsade och vilja att kunder provar en annan TV apparat för att utesluta att det är problem med just kunds TV apparat. Vi vet att analogt ljud fungerar på de flesta TV apparater på marknaden, men vi kan omöjligtvis testa att modeller som en kund kan ha.

Så som ni antyder här är det endast vissa kunder som upplever detta problem med digitala ljudet Det ni skriver här är ju även att det oftast är fel "live" men funkar om man tittar i timeshift eller annan inspelning av samma program. Det verkar även som att problemet bara händer med boxtyperna 4302 och 5305 när det är annan utrustning som ska koda av AC3 ljudet. Då vi endast har AC3 ljud på TV4 och det fungerar om man väljer analogt ljud i tv boxen så måste boxen konvertera AC3 till stereo och i dessa fall fungerar det då alltså. 

Vi har inte "snabbfiler" till TV4 utan vi får "strömmen" samma väg som alla andra operatörer på marknaden. Det betyder alltså att vi får bilden från samma företag som alla andra operatörer. Det är hos detta företag man misstänker att problemet uppstår för på "referens" sändningen från TV4 kan man inte se några fel. Detta företag gör alltså konvertering och även viss behandling med att lägga in logotypen uppe i hörnet av bilden.

Ett intelligent drivet Telia hade sett till att förse samtliga anställda med alla sina tjänsters produkter, och olika utrustningsalternativ, och haft ett register över vilka produkter/boxar dom olika anställda har, och specifikt i vad för kringutrustning(TV/surround/Router/converter osv) det är inkopplat, så man snabbt kan skicka ett mail till dom anställda som har exakt samma setup som en kund beskriver ett fel i, och bekräfta att felet existerar, och sen snabbt åtgärda det. Med 20.000 anställda skulle man enkelt täcka in samtliga möjliga kombinationer av olika IPTV-nät, TV-boxar och kringutrustning.

Det finns ett stort antal anställda som har denna TV tjänst vi erbjuder och det är väldigt få av dessa som upplever detta problem så detta gör det inte enklare att hitta problemet.

Det senaste som flera av ni vet att vi testat är ju att lägga ut kanalen på kanalplats 777 för er här på forumet, det är ju så enkelt att de flera som upplever felet är här och det är inte många kunder som kontaktar kollegorna som jobbar i kundfront om detta felet. De håller fortfarande på att utreda exakt vad man kan göra för att det ska fungera lika bra på alla andra strömmar vi har för TV4 som det som gjordes på kanalplats 777.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 06 februari 2022 - 19:07

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Gör inget, det mesta fungerar bra ändå. Hade dock varit intressant att veta varför Open Universe har avvikande setup och vilka fördelar/nackdelar det medför förutom detta.

Deras konfiguration för att få genom multicast strömmarna i deras nät kräver att de manuellt sätter upp alla möjliga vi kan använda inklusive vilken server som skickar den. Samtliga andra nät sköter detta med automatik utifrån vad de får in till sig från oss. 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 06 februari 2022 - 19:18

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Själva routern är det egentligen inget fel på, men när det gäller den inbyggda trådlösa accesspunkten så duger den i alla fall inte för mina behov. Nu ska jag tillägga att vi har tre våningar, två barn och väldigt gott om trådlösa klienter, så jag förväntar mig absolut inte mer än vad Telia levererar.

Jag har löst mina behov med två stycken accesspunkter från Ubiquiti. Kommer förmodligen installera en tredje framöver. Täckningen är fullgod nu, men jag vill säkerställa att jag kommer upp i åtminstone över 50 Mbit i alla rum. Jag har förvisso bytt ut även routern, men det är som sagt egentligen inte nödvändigt för normala användare.

Telia stöder faktiskt en lösning att man har Airties, det är tom som så att Sagem och senaste modellen av Technicolor routern (DGA 400/X2) har även inbyggd stöd för att agera "huvudenhet" för Airties. Man behöver bara koppla in kabel för att para ihop Airties enheterna med det tådlösa nätverket routern har och sen kan man koppla in Airties enheten där man vill ha den. Det går att köpa en sådan via den här sidan, och även på avbetalning om man så önskar det.

Edit: Min stora fråga är ju varför du väljer att köra något trådlöst när du uppenbarligen har kabel dragen till platsen? Kabel är alltid att föredra till enheter som står på en fast plats, trådlöst ska ses som en nödlösning i dessa fall.

Just det, kan man dra kabel bör man ju alltid göra det för att få bästa möjliga störningsfria uppkoppling. Det enda jag använder wifi till hemma hos mig är är min platta, mobil och min robot damsugare. Jag har även testat köra TV via Airties hemma utan problem men använder mest kabel då jag dragit det till TV boxen tidigare.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 11 februari 2022 - 09:23

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 1

Kan passa på att meddela att det har nu kommit en ny box, med information finns på telia.se.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 11 februari 2022 - 11:07

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Kan passa på att meddela att det har nu kommit en ny box, med information finns på telia.se.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Stort kliv framåt Telia! Bra 👍

Postad 11 februari 2022 - 16:51

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

Den saknar tydligen möjlighet till inspelning, och då saknas väl funktionen timeshift också?

Postad 11 februari 2022 - 17:03

tjus
  • tjus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Man kan heller inte köpa den nya tv-boxen som befintlig kund, enligt kundtjänst. En mycket märklig princip i mitt tycke. I övrigt vill jag bara säga Heja! till Markus på Telia som pedagogiskt försöker förklara alla frågor, trots att han får mycket skit.

Postad 11 februari 2022 - 18:37

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Man kan heller inte köpa den nya tv-boxen som befintlig kund, enligt kundtjänst. En mycket märklig princip i mitt tycke. I övrigt vill jag bara säga Heja! till Markus på Telia som pedagogiskt försöker förklara alla frågor, trots att han får mycket skit.

Av erfarenhet ifrån tidigare boxar och nya produkter så ska man nog ha lite is i magen såhär ibörjan. Kundtjänst har inte all information om den nya boxen och man kommer få olika svar varje gång man frågar. Så ge det några veckor tills alla medarbetare på kundtjänst fått rätt information så kommer det nog finnas möjligheter att köpa den även som befintlig kund.

Redigerat av Mushunt, 11 februari 2022 - 18:37.

Postad 11 februari 2022 - 20:13

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 265 inlägg
  • 0

"Denna Tv & Streaming-box lanseras successivt med start i februari 2022 och säljs ännu endast med våra Tv & Streaming-paket. Vid beställning erbjuds du boxen om du ingår i ett nät eller kundgrupp där boxen lanserats."

Lite konstig formulering? Men det kan som sagt ändras med tiden...

Redigerat av Bopper, 11 februari 2022 - 20:13.

Postad 11 februari 2022 - 21:37

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Får man "riktig" IPTV på denna eller är det enbart streaming?

Postad 11 februari 2022 - 23:27

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag tycker det verkar vara en vanlig androidTV-box. Men dyr tex jämfört med min egen Mi stick, som klarar samma saker och är mycket billigare. Tyvärr är dock Telias android app bristfällig. Där saknas många vanliga kanaler och dessvärre ingen riktig EPG så man kan inte få upp hela TV tablån och använda play. Så om inte Telia gör en ordentlig uppdatering av Telia play för Android TV så är dessa boxar bara en nödlösning tex för användning i en sommarstuga. (Omdömet gäller den app jag installerade i somras. Har inte koll på om det nu finns en nyare och bättre app. Observera att jag inte pratar om Telia Play för tex mobiler med Android utan en app för Android TV! Detta är helt olika saker).

Postad 12 februari 2022 - 11:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Jag tycker det verkar vara en vanlig androidTV-box. Men dyr tex jämfört med min egen Mi stick, som klarar samma saker och är mycket billigare. Tyvärr är dock Telias android app bristfällig. Där saknas många vanliga kanaler och dessvärre ingen riktig EPG så man kan inte få upp hela TV tablån och använda play. Så om inte Telia gör en ordentlig uppdatering av Telia play för Android TV så är dessa boxar bara en nödlösning tex för användning i en sommarstuga. (Omdömet gäller den app jag installerade i somras. Har inte koll på om det nu finns en nyare och bättre app. Observera att jag inte pratar om Telia Play för tex mobiler med Android utan en app för Android TV! Detta är helt olika saker).

Även Allente, Comhem/Tele2/Boxer använder AndoidTV boxar.
Man lär använda en mer integrerad variant som man inte kan installera på övriga AndroidTV boxar.
Allente har fortfarande ingen app för AndroidTV t.ex. trots att deras box är baserad på det.

Redigerat av Leatherface, 12 februari 2022 - 11:53.

Postad 13 februari 2022 - 09:20

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med Telia play över AirPlay till LG CX? Stannar och buffrar i flera minuter titt som tätt.

Postad 13 februari 2022 - 12:33

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Enbart streaming. Det går inte att köra IPTV tjänsten utan den kör bara som en vanlig "surf" enhet och har ingen prio på trafiken samt lång fördröjning då.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 13 februari 2022 - 12:40

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med Telia play över AirPlay till LG CX? Stannar och buffrar i flera minuter titt som tätt.

Funkar inte apple-tv appen på den?

Vi ger generellt inte support på detta men det brukar funka ofta.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 13 februari 2022 - 14:47

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Funkar inte apple-tv appen på den?

Vi ger generellt inte support på detta men det brukar funka ofta.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Nej det finns ingen app vad jag vet.
Allt annat som castas fungerar utan problem

Postad 13 februari 2022 - 19:26

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Enbart streaming. Det går inte att köra IPTV tjänsten utan den kör bara som en vanlig "surf" enhet och har ingen prio på trafiken samt lång fördröjning då.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Så denna är inte tänkt att ersätta de befintliga arris boxarna som finns idag?

Postad 13 februari 2022 - 19:33

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

Men då är ju rubriken till boxen helt felaktig då?

TV & STREAMING-BOX SDMC DV8919X

Borde väl stå enbart streamingbox?

Postad 13 februari 2022 - 19:54

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Det lät för bra för att vara sant 🙄😐

Postad 14 februari 2022 - 10:38

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

Jag har en inspelningsbar 4302 och nu har jag efter bara 2-3 års användning börjat få skadade sektorer på hårddisken.
Att köpa en ny kostar 999:-. Någon som minns om det var garanti på denna och hur lång var den isåfall?
Är det någon här som öppnat upp och kommit åt hårddisken eller som kan hänvisa till en sida där detta beskrivs?

Skulle vilja göra en fullständig formatering av disken men den enda formateringen som finns verkar bara göra en snabbformatering, dvs formateringen letar inte efter trasiga sektorer utan raderar bara biblioteket på hårddisken, formateringen går alldeles för snabbt för att det ska vara en fullständig formatering, och felsökningen verkar inte heller ta hand om trasiga sektorer utan tar bara bort en inspelning om den är skadad.

Postad 14 februari 2022 - 20:00

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Jag har en inspelningsbar 4302 och nu har jag efter bara 2-3 års användning börjat få skadade sektorer på hårddisken.
Att köpa en ny kostar 999:-. Någon som minns om det var garanti på denna och hur lång var den isåfall?

Garanti är 2 år. Enligt KKöpL 23§ kan man reklamera en vara i 3 år, dock behöver man då visa att det är ett ursprungligt fel.

Skulle vilja göra en fullständig formatering av disken men den enda formateringen som finns verkar bara göra en snabbformatering, dvs formateringen letar inte efter trasiga sektorer utan raderar bara biblioteket på hårddisken, formateringen går alldeles för snabbt för att det ska vara en fullständig formatering, och felsökningen verkar inte heller ta hand om trasiga sektorer utan tar bara bort en inspelning om den är skadad.

Det beror lite på vad som är fel exakt på hårddisken om en inspelning tas bort och så. Det är helt klart som så att du inte kan byta ut hårddisken till vilken som helst för den läser information från den för att identifiera att den är rätt typ av hårddisk. Boxen kör ju enligt info från Arris Linux men någon mer information kan jag inte dela med mig. ;)

Markus Johansson

Telia kundservice

Postad 14 februari 2022 - 22:28

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

När disken i min 1963 rasade stoppade jag i en https://www.webhalle...8Mb-ST1000LM048 och den fungerade finfint. Det ger ju ock inga garantier för att det kommer gå i annan box...

Postad 14 februari 2022 - 23:43

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

Det beror lite på vad som är fel exakt på hårddisken om en inspelning tas bort och så. Det är helt klart som så att du inte kan byta ut hårddisken till vilken som helst för den läser information från den för att identifiera att den är rätt typ av hårddisk. Boxen kör ju enligt info från Arris Linux men någon mer information kan jag inte dela med mig. ;)

Markus Johansson

Telia kundservice

Du kan ju PM:a mig. Jag lovar att inte skvallra :)

Tänker att om man kan öppna den så ser man vilken disk det är och kan köpa en likadan. Blir troligen billigare än 999-:

Kanske ringer supporten och ser om man kan köpa en till reducerat pris.

Redigerat av GannTrader, 14 februari 2022 - 23:44.

Postad 15 februari 2022 - 10:59

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Du kan ju PM:a mig. Jag lovar att inte skvallra :)
Tänker att om man kan öppna den så ser man vilken disk det är och kan köpa en likadan. Blir troligen billigare än 999-:
Kanske ringer supporten och ser om man kan köpa en till reducerat pris.

Kolla runt, jag har sett folk som säljer dessa hårddiskar på marketplace och Tradera.

Postad 15 februari 2022 - 18:14

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Du använder ju den för att titta på "TV" kanaler så det är väl inte missvisande på så sätt? Det är möjligt att det borde gå att förtydliga på sidan så har tagit det vidare. Det är ju som så att boxen i första hand är till för kunder som inte kan få IPTV via multicast och de kan titta på vanligt TV kanaler som även annat on demand material.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 15 februari 2022 - 18:37

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Men då väljer jag hellre en Apple TV 😎

Postad 15 februari 2022 - 21:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Hur länge ska Telia envisas med att inte sända Champions League som linjära kanaler?

Idag finns i alla fall UHD streamen valbar i 5305 boxen

Postad 17 februari 2022 - 22:51

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Har du läst vad jag skrivit tidigare rörande detta? Den support vi ger är ju att det ska fungera med analogt ljud direkt i en TV apparat. Utifrån det kommer vi hjälpa dig att ändra till analogt ljud i TV boxen och koppla HDMI kabeln direkt till din TV. Det bygger helt och hållet på att vi omöjligtvis kan ge support hur all annan utrustning för att spela upp ljud fungerar. Vi kommer ju även vara lite begränsade och vilja att kunder provar en annan TV apparat för att utesluta att det är problem med just kunds TV apparat. Vi vet att analogt ljud fungerar på de flesta TV apparater på marknaden, men vi kan omöjligtvis testa att modeller som en kund kan ha.

Så som ni antyder här är det endast vissa kunder som upplever detta problem med digitala ljudet Det ni skriver här är ju även att det oftast är fel "live" men funkar om man tittar i timeshift eller annan inspelning av samma program. Det verkar även som att problemet bara händer med boxtyperna 4302 och 5305 när det är annan utrustning som ska koda av AC3 ljudet. Då vi endast har AC3 ljud på TV4 och det fungerar om man väljer analogt ljud i tv boxen så måste boxen konvertera AC3 till stereo och i dessa fall fungerar det då alltså. 

Nu har jag inte spelat in 4:an på länge, men vad jag minns hackade det då också, Time-shift  däremot (och 777) fungerar.

Sen kan jag förstå att ni inte kan garantera funktionen för allas utrustning. Men! Om en kanal utmärker sig, och andra fungerar: då kan man förmoda att den kanalen inte uppfyller standarden för hur en digital signal ska se ut. Så troligen ligger felet i det ni får in från 4:an? ;)

Postad 20 februari 2022 - 08:25

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0

Blev utloggad från HBO Max på mina enheter igår. Har stora TV-paketet där det ingår och har kört utan problem sedan december. Enligt hjälpsidorna måste man gå till aktiveringsmailet och klicka igång det, men ”link has expired”. Kundtjänsten stängde igår kl 17 och öppnar på måndag. Någon annan som råkat ut för detta?

Postad 20 februari 2022 - 21:23

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Blev utloggad från HBO Max på mina enheter igår. Har stora TV-paketet där det ingår och har kört utan problem sedan december. Enligt hjälpsidorna måste man gå till aktiveringsmailet och klicka igång det, men ”link has expired”. Kundtjänsten stängde igår kl 17 och öppnar på måndag. Någon annan som råkat ut för detta?

Testa att aktivera igen via länken i det här inlägget: https://www.minhembi...57#entry4640792

Redigerat av Weiman, 20 februari 2022 - 23:56.

Postad 20 februari 2022 - 22:27

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Det har inte hänt mig på HBO Max, men typ samtliga tjänster har man ju tyvärr blivit utloggad ur lite då och då.

Oftast pga uruselt programmerade appar till telefonen så vid varje uppdatering av appen så försvinner allt data, och man måste logga in på nytt. :-/

Naturligtvis ska appen behålla just inloggningsuppgifterna, men det verkar vara svårt - särskilt om appen bara är ett front-end till en webbsida.

Postad 21 februari 2022 - 13:16

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0
Tack, har testat det mesta nu. Suttit med både Telias och HBO’s support. Båda mycket hjälpsamma, men ännu ingen lösning. Telia har nu kopplat in sina experter. I korta drag kan Telia inte se något annat än att jag har ett aktivt abonnemang. HBO säger att det skett någon form av leverantörskoppling i början av januari (för mig helt okänt) men att abonnemanget nu är avslutat. De säger också att jag inte är den enda Teliakunden som råkat ut för detta.

Postad 22 februari 2022 - 19:28

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Tack, har testat det mesta nu. Suttit med både Telias och HBO’s support. Båda mycket hjälpsamma, men ännu ingen lösning. Telia har nu kopplat in sina experter. I korta drag kan Telia inte se något annat än att jag har ett aktivt abonnemang. HBO säger att det skett någon form av leverantörskoppling i början av januari (för mig helt okänt) men att abonnemanget nu är avslutat. De säger också att jag inte är den enda Teliakunden som råkat ut för detta.

Var i kontakt med han och han sa: "Det finns ett ärende med en kund där vi analyserar tillsammans med HBO varför de säger att abonnemanget är inaktivt och Telia säger tvärtom." Antar att det är ditt fall.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 23 februari 2022 - 09:27

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Nu har man gjort lite olika åtgärder för problemet med AC3 ljudet på TV4 HD för vissa kunder.

De som har TV4 HD Stockholm har nu samma version som vi har haft på kanalplats 777 och ska av den anledningen inte uppleva problemet.

För övriga regionala versioner av TV4 HD har man gjort en annan förändring i hopp om att det ska lösa problemet.

Ni som har haft problem med ljudet får gärna skriva här vilken regional version ni har samt om problemen kvarstår eller ej. 

De teorier man har just nu är att problemet beror på en kombination av vilket källformat vi får in strömmen i, Vilken tillverkare det är på utrustningen som kodar om strömmen till multicast samt vilken boxmodell kunden har. 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 23 februari 2022 - 10:43

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Nu har man gjort lite olika åtgärder för problemet med AC3 ljudet på TV4 HD för vissa kunder.

De som har TV4 HD Stockholm har nu samma version som vi har haft på kanalplats 777 och ska av den anledningen inte uppleva problemet.

För övriga regionala versioner av TV4 HD har man gjort en annan förändring i hopp om att det ska lösa problemet.

Ni som har haft problem med ljudet får gärna skriva här vilken regional version ni har samt om problemen kvarstår eller ej. 

De teorier man har just nu är att problemet beror på en kombination av vilket källformat vi får in strömmen i, Vilken tillverkare det är på utrustningen som kodar om strömmen till multicast samt vilken boxmodell kunden har. 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Märkte det. TV4 GBG. Klar förbättring det lilla jag sett hittills. Kanske nåt enstaka hack, men det kan ju vara i programmet. Ska hålla öronen öppna.

Bra jobbat! :)

Postad 23 februari 2022 - 18:01

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2 095 inlägg
  • 0

Var i kontakt med han och han sa: "Det finns ett ärende med en kund där vi analyserar tillsammans med HBO varför de säger att abonnemanget är inaktivt och Telia säger tvärtom." Antar att det är ditt fall.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Ja det borde det vara! Några nyheter? Vore trevligt att kunna använda HBO-appen igen.

Postad 23 februari 2022 - 20:16

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 425 inlägg
  • 0

Markus Johansson
Telia Kundservice

Tack för återkoppling.

Lokalkanal TV4, Malmö.

Cirka 15-25 ljudhack från 20:00-20:15 i Sveriges mästerkock på TV4.

Ny version av tjänsten nedladdad samma dag.

Postad 23 februari 2022 - 20:25

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Märkte inget under Efter Fem (såg inte hela) ett hack under Keno och två under 19-nyheterna. Så bättre men inte helt bra. 4GBG.

Postad 23 februari 2022 - 22:13

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Märkte inget under Efter Fem (såg inte hela) ett hack under Keno och två under 19-nyheterna. Så bättre men inte helt bra. 4GBG.

Tyvärr! Såg 22-nyheterna (första 10 min.) ca:1 - 2 hack i minuten. Som jag nämnt tidigare: tidpunkt/antal tittare verkar spela roll.

Postad 25 februari 2022 - 11:11

Unregistereded9052ba
  • Unregistereded9052ba
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en VIP 1003 nu och blivit erbjuden av Telia att köpa en SDMC DV8919X för 999 kr. Har ingen tv med stöd mer än för HD. Men skulle vara sjukt smidigt att ha appar och chromecastfunktion i boxen. Är Apple användare. Ska jag slå till? Är det värt det?

Postad 25 februari 2022 - 11:18

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en VIP 1003 nu och blivit erbjuden av Telia att köpa en SDMC DV8919X för 999 kr. Har ingen tv med stöd mer än för HD. Men skulle vara sjukt smidigt att ha appar och chromecastfunktion i boxen. Är Apple användare. Ska jag slå till? Är det värt det?

Enligt Telia Kundservice här på forumet så har denna box enbart stöd för streaming. Men jag hade personligen nog lagt till 300kr och kört på en Apple TV.

Postad 25 februari 2022 - 13:42

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Hej,

Du har nog fått erbjudandet om detta för att de tänker du ska få en annan lösning för ditt bredband. t.ex. bredband via mobilnätet istället för xDSL/fiberlan.

Jag skulle alla dagar i veckan köra multicast tjänsten med IPTV istället för denna streaming lösning.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 25 februari 2022 - 13:48

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 1

Till er som inte har engelskspråkiga nyhetskanaler sedan tdigare kan det vara bra att vet att Telia nu frivisar CNN, BCC News och Al Jazeera English. Sedan tidigare är det även gratis att ringa samt skicka SMS och MMS till och från Ukraina om har Telia.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 25 februari 2022 - 13:48.

Postad 25 februari 2022 - 16:16

eklov
  • eklov
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Markus Johansson

Telia Kundservice

Jag har ljudhacken kvar. De är kanske inte lika många, men är längre i tiden. 4302 utan inspelning. Göteborg.

Redigerat av eklov, 25 februari 2022 - 16:17.

Postad 25 februari 2022 - 16:50

Unregistereded9052ba
  • Unregistereded9052ba
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Du har nog fått erbjudandet om detta för att de tänker du ska få en annan lösning för ditt bredband. t.ex. bredband via mobilnätet istället för xDSL/fiberlan.

Jag skulle alla dagar i veckan köra multicast tjänsten med IPTV istället för denna streaming lösning.

Markus Johansson
Telia Kundservice

Hej!

Nej, jag kontaktade Telias suppport om det fanns en nyare box än VIP 1003 för jag skulle vilja slippa streama Netflix, Cmore (laggar i perioder), Viaplay, HBO via telefonen. Först fick jag ett förslag på en box som kostade 699. Det preciserades inte vilken. Sedan kom förslaget på streamingenboxen. Skulle du då rekommendera att ha kvar VIP 1003 och skaffa Apple TV?

Postad 25 februari 2022 - 19:55

tommyq
  • tommyq
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Ljudhacken är kvar för min del. Bor i Uddevalla. Tyvärr är TV4 på kanalplats 777 borttagen, så nu får man leva med ljudhack igen. Kom igen nu Telia, lös problemet!

Hej!

Nej, jag kontaktade Telias suppport om det fanns en nyare box än VIP 1003 för jag skulle vilja slippa streama Netflix, Cmore (laggar i perioder), Viaplay, HBO via telefonen. Först fick jag ett förslag på en box som kostade 699. Det preciserades inte vilken. Sedan kom förslaget på streamingenboxen. Skulle du då rekommendera att ha kvar VIP 1003 och skaffa Apple TV?

Jag tror att du blir mer nöjd med en Apple TV. Eller så köper du ny TV. De stora tillverkarnas inbyggda appar är riktigt bra nu för tiden.

Postad 25 februari 2022 - 20:05

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 000 inlägg
  • 0

Ljudhacken är kvar för min del. Bor i Uddevalla. Tyvärr är TV4 på kanalplats 777 borttagen, så nu får man leva med ljudhack igen. 

Om du missat det tidigare i tråden: tryck paus ett par sekunder så du kör med Time-shift, då försvinner hacken. Förutsatt att du har hårddisk?

Postad 25 februari 2022 - 21:17

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 2

Hej!

Välj en VIP 4302 mycket snabbare än den du har

Appar är bara krångligt att byta kanaler i, en fjärrkontroll är smidigare  :)

Postad 28 februari 2022 - 01:45

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Rent tekniskt är det svårt att lösa så det fungerar med en sådan box för en kund som kan ha en multicast tjänst så den personen måste ha fattat informationen som finns rörande detta när man kan använda en sådan box. Har man en trådlös router från Telia fungerar det inte om man har en fiber lan tjänst eller ADSL/VDSL tjänst från Telia. Vi vissa externa nät och via mobilnätet fungerar det att använda vissa trådlösa routrar från Telia. Hur en trådlös router ska fungera avgörs rent tekniskt av DHCP svaret som routern får när den får IP. I hela nätet får samma konfiguration från DHCP servern, så det går inte att kombinera kunder i samma nät får olika tjänster.

Markus Johansson

Telia Kundservice 

Postad 03 mars 2022 - 10:21

Unregisterede757a1a1
  • Unregisterede757a1a1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu verkar Telia ha börjat sända de danska kanalerna i HD.
Kanske det gäller de andra nordiska kanalerna också?😊

3 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

ltblad
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.