* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34718 svar till detta ämne
Postad 05 april 2022 - 16:02
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Har du senaste uppdateringen då? Jag har medvetet låtit bli att uppdatera och hoppas Telia hittar nån lösning innan jag "tvingas" uppdatera...
Jag uppdaterade faktiskt innan jag testade, men jag vet att hoppa fram i inspelning funkade innan. Det enda jag inte testat innan är spolning med bild, för den funktionen använder jag inte.
Postad 05 april 2022 - 18:45
micke13
-
micke13
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har du senaste uppdateringen då? Jag har medvetet låtit bli att uppdatera och hoppas Telia hittar nån lösning innan jag "tvingas" uppdatera...
Hos mig fungerar det att spola utan att det blir svart bild på boxen med nummer som börjar på 5 men får svart bild på min 4302 box. Båda är uppdaterade.
Postad 05 april 2022 - 19:18
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Surt att spela in försvann, tyckte den var otroligt användbar ☹️ Som någon skrev innan så är det galet enkelt att via telefonen snabbt välja att spela in ett program utan att störa dom som redan tittar på/använder tv:n
Postad 05 april 2022 - 19:18
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Hos mig fungerar det att spola utan att det blir svart bild på boxen med nummer som börjar på 5 men får svart bild på min 4302 box. Båda är uppdaterade.
Då blir det till att hålla tummarna för att det inte blir strömavbrott och hoppas på att en uppdatering kommer snart! Har 4302 box och skippat de senaste uppdateringarna. Använder ofta spolningsfunktionen.
Postad 05 april 2022 - 21:10
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Men vad f-n. Använde inte den daglig-dags men använde den när jag var på semester hemifrån och såg program som var intressanta att spela in. Då kunde jag lägga in, inspelning trots att jag var 50 mil hemifrån.
Ett mycket uselt beslut av Telia. Gör om! Gör rätt!
Samtidigt är det ingen idé vi protesterar, Telia lyssnar ändå inte på kunderna.
Just. "Tyck till om Telia" försvann väl för flera år sedan. Nu säger de bara att de är mest populära...
Men det finns en "kundombudsman": https://www.telia.se...ntakt/kundombud
Om alla som är missnöjda med att spela in försvann kontaktar denne, så...får den i alla fall lite mer jobb med ärenden att stänga. Inte för att jag tror Telia bryr sig så mycket, men talar man inte om att man är missnöjd är ju chansen till förbättring i alla fall ännu mindre...
Redigerat av johnbull_1975, 05 april 2022 - 21:11.
Postad 06 april 2022 - 14:11
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Just. "Tyck till om Telia" försvann väl för flera år sedan. Nu säger de bara att de är mest populära...
Men det finns en "kundombudsman": https://www.telia.se...ntakt/kundombud
Om alla som är missnöjda med att spela in försvann kontaktar denne, så...får den i alla fall lite mer jobb med ärenden att stänga. Inte för att jag tror Telia bryr sig så mycket, men talar man inte om att man är missnöjd är ju chansen till förbättring i alla fall ännu mindre...
Bra info 👍
Jag har skickat in
Postad 06 april 2022 - 22:09
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Postad 07 april 2022 - 12:21
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
@Telia Kundservice
Hur går det med problemet för oss med svart bild och fördröjning vid kanalbyten?
Kundtjänst ger inte mycket respons trots att man har en aktiv felanmälan som de inte verkar bry sig om.
Verkar även som att detta gäller oss med 4302 boxen, då andra här på forumet har både den nya 4K boxen och 4302an. Där de inte upplever problemet på 4K boxen.
Postad 07 april 2022 - 15:41
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
905 inlägg
Har skickat feedback till telia angående spela in appen. Hoppas att flera gör det samma.
Postad 07 april 2022 - 15:56
beson
-
beson
-
Användare
-
-
234 inlägg
Undertexter till svenska program på svtplay verkar ha försvunnit vid senaste uppdateringen av tv-boxen (5305)
Postad 07 april 2022 - 17:11
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Undertexter till svenska program på svtplay verkar ha försvunnit vid senaste uppdateringen av tv-boxen (5305)
Fungerar inte i min LG TV heller just nu
Postad 10 april 2022 - 16:43
beson
-
beson
-
Användare
-
-
234 inlägg
Har skickat feedback till telia angående spela in appen. Hoppas att flera gör det samma.
Har också skickat in feedback om appen. Man måste ju visa sitt missnöje på nåt sätt.
Postad 11 april 2022 - 19:28
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Jag och sambon har kommit på att vi inte bara använde appen regelbundet för att spela in något - vi använde den ännu oftare för att bara kolla tv-tablån.
Typ när man sitter vid matbordet och har ätit klart och funderar på när det där programmet börjar, var det 20:00 eller 20:30?
Postad 11 april 2022 - 19:32
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Bild och ljudstörningar nu på National Geographic Wild.
Postad 11 april 2022 - 20:27
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Bild och ljudstörningar nu på National Geographic Wild.
Och på History!
Postad 12 april 2022 - 06:15
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Och på 4an och med flera kanaler
Postad 12 april 2022 - 08:17
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ja störningar på History, BBC, mfl som varit sen jag anmälde det 7 april.
Satelitstörningar säger dom.
Men fixa det då!
Postad 12 april 2022 - 09:52
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ja störningar på History, BBC, mfl som varit sen jag anmälde det 7 april.
Satelitstörningar säger dom.
Men fixa det då!
Vi har svårt att göra så mycket mer än att anmäla det till de som ansvarar för satelliten i rymden. De har ju som ni kanske förstår vissa problem att skicka tekniker dit och titta på det. Det drabbar de som tar bilden via den satelliten så vi kan bara vänta.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 april 2022 - 11:34
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Vi har svårt att göra så mycket mer än att anmäla det till de som ansvarar för satelliten i rymden. De har ju som ni kanske förstår vissa problem att skicka tekniker dit och titta på det. Det drabbar de som tar bilden via den satelliten så vi kan bara vänta.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Ok, men byter till Telenor om det tar flera veckor.
Postad 12 april 2022 - 12:14
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Får dom inte signaler från samma satellit tro?
Postad 12 april 2022 - 12:24
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag pratade nyss med chatten och dom har inga störningar.
Postad 12 april 2022 - 12:39
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Jag pratade nyss med chatten och dom har inga störningar.
Ni har utan att veta om det namngett företaget som ansvarar för Satelliten och vi har felanmält det till. Vi gör dock de vi kan och försöker hitta en work around för detta drar ju ut på tiden.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 april 2022 - 18:08
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Nu är det korta frysningar på SVT1. Både ljud och bild.
19,28 Nu funkar ljudet men inte bilden som hackar.
Redigerat av eklov, 12 april 2022 - 18:28.
Postad 12 april 2022 - 18:30
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Störningarna på BBC Britt m.fl. verkar vara borta nu....
Postad 12 april 2022 - 19:05
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Grova störningar på tv4 går inte att titta på överhuvudtaget!
Började runt 19 tiden!
Lika på national geographic går inte att titta på!
TV4 fakta lika!
Fan är det j*vla skämt eller hur svårt ska det vara att fixa Problemet.
Vi betalar fan dyra pengar för tjänsten!!!
Redigerat av h0llowman, 12 april 2022 - 19:10.
Postad 12 april 2022 - 19:19
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Inget fel här på kanalerna du nämner
TV4 finns i ganska många varianter 25 tal, du har 2 att välja mellan på 9XX
Postad 12 april 2022 - 19:53
Igro
-
Igro
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ni har utan att veta om det namngett företaget som ansvarar för Satelliten och vi har felanmält det till. Vi gör dock de vi kan och försöker hitta en work around för detta drar ju ut på tiden.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Nu fungerar alla kanaler för mig utan störningar.
Hoppas det fortsätter så.
Postad 12 april 2022 - 20:08
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Inget fel här på kanalerna du nämner
TV4 finns i ganska många varianter 25 tal, du har 2 att välja mellan på 9XX
Men dom har ju fungerat tidigare har ju inte gjort något åt kanal lista mm??
Postad 12 april 2022 - 20:08
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Nu fungerar alla kanaler för mig utan störningar.
Hoppas det fortsätter så.
Inte SVT1 Väst. Helkass!
Postad 16 april 2022 - 13:53
kentrj
-
kentrj
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Innan ni skriver något så var det alltså i fredags Telia tog bort stödet för apparna Spela in och Zappa. De ska inte längre går att varken lägga ner och servrarna de använde är nu nedstängda.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Uselt, va verkligen en supertjänst, så besviken
Gör om - gör rätt!
Postad 18 april 2022 - 14:06
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Markus@Telia
Störningarna är borta på History Men i play-tjänsterna ligger programmen kvar med störningar, fast dom sänts senare utan störningar!
Kan va bra om dom byts ut.
Postad 19 april 2022 - 11:15
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Till er som tidigare har velat ha Android boxen istället kan jag passa på att meddela att ni nu kan "köpa" den. Kunder som ny beställer TV tjänst får numera endast denna box, och det går alltså inte att beställa IPTV/Multicast tjänsten längre.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 19 april 2022 - 14:20
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
Hur var det nu med den boxen. Går det att se på "vanliga kanaler" eller är det bara play och Netflix typ?
Eller är det vad du skrev? 😄
Redigerat av Iwarsson, 19 april 2022 - 14:21.
Postad 19 april 2022 - 14:49
aeklund
-
aeklund
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hur var det nu med den boxen. Går det att se på "vanliga kanaler" eller är det bara play och Netflix typ?
Eller är det vad du skrev?
Till er som tidigare har velat ha Android boxen istället kan jag passa på att meddela att ni nu kan "köpa" den. Kunder som ny beställer TV tjänst får numera endast denna box, och det går alltså inte att beställa IPTV/Multicast tjänsten längre.
Markus Johansson
Telia Kundservice
@Markus
Här hade det ju varit perfekt om man hade lagt ut ett litet videoklipp på er hemsida som visar hur den nya boxen ser ut när den startar upp och hur man växlar mellan "Tv från Telia" och olika appar.
Ex. byter kanal direkt med fjärrkontrollen, tv-guide (gul eller grön knapp idag), växla/zappa mellan två senaste kanalerna (blå knapp). text-tv etc. etc.?
Är TV-delen "integrerad" i gränssnittet ungefär som på de ordinarie boxarna eller behöver man välja det som en "app" som det blir om man jämför med Apple-TV?
Jag tolkar ju detta som att alla gamla IPTV/Multicast-boxar därmed kommer att "fasas ut" och man bara kommer att kunna se TV från Telia via "streaming".
Betyder det då också att man kommer att se till att satsa mer på bildkvaliteten (bandbredd) och framförallt fler-kanals-ljud i via streaming (både vad gäller Telias "egna" box och via andra externa boxar som Apple-TV)?
Postad 19 april 2022 - 16:14
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 265 inlägg
@Markus
Här hade det ju varit perfekt om man hade lagt ut ett litet videoklipp på er hemsida som visar hur den nya boxen ser ut när den startar upp och hur man växlar mellan "Tv från Telia" och olika appar.
Ex. byter kanal direkt med fjärrkontrollen, tv-guide (gul eller grön knapp idag), växla/zappa mellan två senaste kanalerna (blå knapp). text-tv etc. etc.?
Är TV-delen "integrerad" i gränssnittet ungefär som på de ordinarie boxarna eller behöver man välja det som en "app" som det blir om man jämför med Apple-TV?
Jag tolkar ju detta som att alla gamla IPTV/Multicast-boxar därmed kommer att "fasas ut" och man bara kommer att kunna se TV från Telia via "streaming".
Mycket bra förslag!
Man undrar ju vad som kommer hända med alla som sitter med 4302-boxar (eller nyare/äldre). Kommer de så småningom sluta att fungera och vi tvingas köpa den nya boxen? Jag antar att Markus inte kan/får svara på det...
Postad 19 april 2022 - 16:22
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Mycket bra förslag!
Man undrar ju vad som kommer hända med alla som sitter med 4302-boxar (eller nyare/äldre). Kommer de så småningom sluta att fungera och vi tvingas köpa den nya boxen? Jag antar att Markus inte kan/får svara på det...
Framförallt oss som har inspelningsbar box. Jag spelar väldigt sällan in, men nyttjar timeshift funktionen väldigt ofta dagligen!
Just nu är tjänsten helt obrukbar sen 1 månad tillbaka då bilden bara hackar och är svart. Hade hoppas på att man kunde få respons på detta snart.
Postad 19 april 2022 - 16:32
ebcblom
-
ebcblom
-
Rookie
-
6 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hmm, kommer det då bli fördröjning med nya boxen, många streamingtjånster ligger 30-60 sek efter. Blir inte kul när man sitter och kollar sport och grannar eller andra typer av media ligger före.
Postad 19 april 2022 - 17:17
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hmm, kommer det då bli fördröjning med nya boxen, många streamingtjånster ligger 30-60 sek efter. Blir inte kul när man sitter och kollar sport och grannar eller andra typer av media ligger före.
Är ju fördröjning redan idag på Arris boxarna. Tittade på Sport i vardagsrummet häromdagen och tvn i sovrummet hade samma kanal påslagen. När jag kom in i sovrummet så fick jag se samma scenario igen! Skiljde alltså
Allt ifrån 5-10 sekunders fördröjning.
Postad 19 april 2022 - 17:36
micke13
-
micke13
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Väldigt dåligt om möjligheten till inspelning försvinner. Jag använder inspelning mycket. Tycker att det är bra att kunna spela in och få de program jag vill se samlat på hårddisken.
Redigerat av micke13, 19 april 2022 - 17:37.
Postad 19 april 2022 - 17:50
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 000 inlägg
Väldigt dåligt om möjligheten till inspelning försvinner. Jag använder inspelning mycket. Tycker att det är bra att kunna spela in och få de program jag vill se samlat på hårddisken.
Håller med. Många program försvinner efter för kort tid på play-tjänsterna.
Hänt flera ggr att nåt jag börjat se eller tänkt att se försvunnit innan jag hann se det klart.
Så "viktiga" grejor vill jag spela in.
Postad 19 april 2022 - 18:17
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
Spelar in väldigt ofta samt använder paus ofta. Vill inte bli av med någon av dom funktionerna. Mycket snabbare att spela in än att leta efter det via play
Postad 19 april 2022 - 19:15
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
Mycket bra förslag!
Verkar ju uppenbart att IPTV-tjänstens dagar är räknade. Frågan är bara när den stängs ner. Jag förutsätter att (kollektiv) kunder med gällande avtal får nya boxar gratis. Det lär kosta en del för Telia..
Är ju fördröjning redan idag på Arris boxarna. Tittade på Sport i vardagsrummet häromdagen och tvn i sovrummet hade samma kanal påslagen. När jag kom in i sovrummet så fick jag se samma scenario igen! Skiljde alltså
Allt ifrån 5-10 sekunders fördröjning.
Jo men med streaming är det ytterligare 20+ sekunder fördröjning. Tillräckligt t ex för att få notifiering från Forza innan det blivit mål i TV:n...
Postad 19 april 2022 - 20:20
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hej!
Vad gäller kring tvillingboxar etc på dessa boxar? Har 4 boxar hemma som idag använder TV-koder + att vi är flitiga användare av Telia play i mobilerna. Kommer dessa nya boxar räknas mot inloggade/samtidiga aktiva användare i Telia play? I så fall är detta en enorm försämring mot dagens läge med multicast boxar som har separata tv-koder och lever sitt egna liv i förhållande till Telia play
Edit:
Efter lite eftersökning har jag hittat denna app i Google play store som är tv-gränssnittet/variant på Telia play som endast är kompatibel i denna box. Antar då att ni byggt in en vägg mellan aktiva användare i Telia play vs Telia boxarna och därmed finns inga hinder avseende samtidiga användare, korrekt? https://play.google....her&hl=en&gl=US
Hittar däremot inget om stöd för DD 5.1, finns det?
Redigerat av Berraboy, 19 april 2022 - 20:54.
Postad 19 april 2022 - 20:36
qahwa
-
qahwa
-
Beroende
-
-
1 322 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Då stryker vi Telia från tilltänkta leverantör nu när vi kollar på att byta, hade annars varit smidigt då vi redan har en inspelningsbar box från Telia.
Postad 20 april 2022 - 00:32
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Några frågor:
1) Om man har TV endast via fiber (alltså ingen internet, utan bara TV-tjänsten), då fungerar väl inte denna box?
2) Är det här endast streamade kanaler, det vill säga med fördröjning upp till 30-60 sekunder? Väldigt obra om man ska se på sport exempelvis.
3) Finns det någon inspelningsmöjlighet av program? Jag menar på den hårddisk jag har nu har jag fyra år gamla fotbolls VM-krönikor sparade som jag tar fram och tittar på ibland när jag får lite tid över. Man vill ju kunna behålla program och se dessa lång tid efter att de sänts och dessutom så går ju inte alla program att se via playtjänsten (som Graham Norton Show eller den nya krininalserien Annika, mord till havs), utan då är ju inspelning enda möjligheten om man inte kan se programmet direkt när det sänds.
4) Och om det är så att kanalerna bara går att se via stream och inte går att spela in. Vad är anledningen till era kraftigt försämrade TV-tjänster? Det känns som om ni sköter TV-tjänsten med vänsterhanden numera och bara utgår från att ni har koll på vad kunderna utifrån antaganden som baserar sig på era egna chefers önskemål, utan att vi kunder faktiskt vill ha det.
Postad 20 april 2022 - 08:03
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
194 inlägg
För en tid sedan blev jag hänvisad till TeliaPlay, boxen fungerade inte just då, och måste säga att bildkvalitén var märkbart sämre på TeliaPlay än i boxen.
Jag har också inspelningsbar box och vill absolut inte bli av med den funktionen.
Postad 20 april 2022 - 08:08
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
194 inlägg
1) Om man har TV endast via fiber (alltså ingen internet, utan bara TV-tjänsten), då fungerar väl inte denna box?
Står såhär om boxen:
"Du behöver en bredbandsanslutning från oss eller annan leverantör för att använda vår tv-tjänst med denna Tv & Streamingbox."
Postad 20 april 2022 - 13:36
johnbull_1975
-
johnbull_1975
-
Användare
-
-
164 inlägg
Verkar ju uppenbart att IPTV-tjänstens dagar är räknade. Frågan är bara när den stängs ner.
...
Um, och det blir väl slutet på Telias era som TV/Streaming-leverantör, för ska de bara vara en paraplyfunktion för streamingtjänster i olika paket kan man nog snart lika gärna teckna bara just det man vill ha direkt från källan.
Postad 21 april 2022 - 21:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Um, och det blir väl slutet på Telias era som TV/Streaming-leverantör, för ska de bara vara en paraplyfunktion för streamingtjänster i olika paket kan man nog snart lika gärna teckna bara just det man vill ha direkt från källan.
Paketpris på streaming tjänster kan ju locka som t.ex Cmore Standard, VFilm/Viaplay och HBO för 199kr ( 149kr för kunder med gruppavtal)
Som kostar 367kr om man köper de från streaming leverantör
Ny GUI 8_3_49_19 men har inte hittat något synligt nytt
Postad 22 april 2022 - 01:05
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Verkar ju uppenbart att IPTV-tjänstens dagar är räknade. Frågan är bara när den stängs ner. Jag förutsätter att (kollektiv) kunder med gällande avtal får nya boxar gratis. Det lär kosta en del för Telia..
IPTV?
Dessutom måste de då hitta en lösning för oss som bara har tv-tjänsten via fiber. Vi är nog fler än vad Telia tror. Vill gärna inte betala för ett separat internetabonnemang som bara används för att se på TV, förutom de redan kraftigt överprisade TV-paketen.
Redigerat av sportmats, 22 april 2022 - 01:06.
8 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|