Postad 21 april 2008 - 17:05
Tur då att dom kewlaste MK figurerna inte är dödliga.Äntligen! Jag ska såklart spela stålmannen som kommer fullkomligt leka med alla dödliga Mortal Kombat wannabees. Kryptonit är förbjudet enligt tävlingsreglerna.
Get over here!
Har du ingen förstående storebror/syster som kan köpa ut till dig då?Tappade intresset iom att det är 12 års gräns på det nya MK.
-lk
Postad 21 april 2008 - 17:10
What? Jag skulle nog tro att de blir ganska dödliga om de blir träffade av en maxad stålhöger rakt i solar plexus. Get over here my ass. Vad ska han skicka ut? Kryptonitkedjor? Kvittar om han är odödlig eller inte. Stålmannen kan ju bara kasta in honom i solen. Eller det räcker väl med att slänga ut honom utanför atmosfären, de kan ju inte flyga =/.Tur då att dom kewlaste MK figurerna inte är dödliga.
Har du ingen förstående storebror/syster som kan köpa ut till dig då?

Postad 21 april 2008 - 17:26
Senast jag spelade Stålis hade han fullt upp med att rädda kattungar. Känns inte som Scorpion kommer ha några som helst problem med någon som degraderat sig till att leka brandman.What? Jag skulle nog tro att de blir ganska dödliga om de blir träffade av en maxad stålhöger rakt i solar plexus. Get over here my ass. Vad ska han skicka ut? Kryptonitkedjor? Kvittar om han är odödlig eller inte. Stålmannen kan ju bara kasta in honom i solen. Eller det räcker väl med att slänga ut honom utanför atmosfären, de kan ju inte flyga =/.
TOASTY!"!!!11!!!
-lk
Postad 21 april 2008 - 17:52
Weeeell, det är en spin på historien. En annan är att du glömde nämna att han besegrade 50-meters robotar och frös ned BRINNANDE ASTEROIDER på väg ned mot jorden, samtidigt som han hade fullt sjå med spawnande robotar/elakingar i tusental och ÄNDÅ HANN MED ATT RÄDDA KATTUNGAR!!!!!!!Senast jag spelade Stålis hade han fullt upp med att rädda kattungar. Känns inte som Scorpion kommer ha några som helst problem med någon som degraderat sig till att leka brandman.
Nejdu... När Scorpion kör sitt trademark så kommer stålis greppa tag i hans kedja och flyga ned honom i jordens kärna

Postad 21 april 2008 - 18:29
Rockstar Games racingtitel förlagd i Los Angeles ska släppas den 12 september till 360, PS3 och även till PSP (under namnet Midnight Club: LA Remix). // level7.nu
Postad 21 april 2008 - 18:58
Då du säkerligen har fullt sjå med att diskutera dina verklighetsförankringsproblem med din psykolog så vill jag inte spilla tid på att dra upp det här ... men ...Weeeell, det är en spin på historien. En annan är att du glömde nämna att han besegrade 50-meters robotar och frös ned BRINNANDE ASTEROIDER på väg ned mot jorden, samtidigt som han hade fullt sjå med spawnande robotar/elakingar i tusental och ÄNDÅ HANN MED ATT RÄDDA KATTUNGAR!!!!!!!
Nejdu... När Scorpion kör sitt trademark så kommer stålis greppa tag i hans kedja och flyga ned honom i jordens kärna
Scorpion har under hela sin livstid tränats upp i ninjutsuns ädla konster. Jag undrar vad Stålis har lärt sig under Kents stränga uppfostran på farmen? Nacka höns? ooooooh, Scorpion skakar i sin ninja pyjamas!
-lk
Postad 21 april 2008 - 22:36
Stålmannen inte stålpojken. Det var längesen han lyfte traktorer på farmen. Han har räddat världen några ggr sen dessScorpion har under hela sin livstid tränats upp i ninjutsuns ädla konster. Jag undrar vad Stålis har lärt sig under Kents stränga uppfostran på farmen? Nacka höns? ooooooh, Scorpion skakar i sin ninja pyjamas!

Vad har Scorpion haft för sig? Ställt upp i samma tävling 7 ggr och fortfarande inte blivit champion

Postad 22 april 2008 - 16:43
Scorpions agenda har aldrig varit att vinna tävlingar. Hans driv är det alltid hedervärda "hämnd för mord på familj och vänner". Stålis downfall kommer alltid vara (som naturligtvis hela MK universum vet) hans mesig- och blödighet. Det är ju bara att lipa lite försynt i ett gathörn så kommer han rännandes. pffft. Samma sak med Optimus nu när jag tänker efter.Vad har Scorpion haft för sig? Ställt upp i samma tävling 7 ggr och fortfarande inte blivit champion
-lk
Postad 22 april 2008 - 16:45
Wonder Woman, Martian Manhunter och Green Lantern kan ju vara med bland de goda. Bara de har med Darkseid bland de onda så är det lugnt.
Edit:
Tja, med tanke på att spelet har en "T" gräns nu så verkar det som att Scorpion följer i hans fotspårStålis downfall kommer alltid vara (som naturligtvis hela MK universum vet) hans mesig- och blödighet. Det är ju bara att lipa lite försynt i ett gathörn så kommer han rännandes

Redigerat av Zoiler, 22 april 2008 - 16:57.
Postad 22 april 2008 - 17:07
mmmm ... påminnner mig om den gamla goda tiden när jag hade MK1 på Megadrive och polaren skaffade det på SNES. SNES är ju som alla vet konsollen för barnrumpor; så de fick ju inge riktigt blod i sin version. Riktiga män hade ju SEGA och hade alltså ballar nog att få se lite blod.Tja, med tanke på att spelet har en "T" gräns nu så verkar det som att Scorpion följer i hans fotspår
-lk
Postad 22 april 2008 - 17:52
Stålgubben är lite svag när det gäller magi, men det krävs ond, mörk magi som bara de mest sjuka, onda och genomruttna veterantrollkarlarna kan framkalla genom att - antagligen - finna energi och utöva konst som bara de djupaste, mörkaste hålorna i det brinnande Diyu tillåter. Lite eld som Scorpion kan kasta, det bränner väl bort ett hårstrå på Stålmannens stållackerade stålhjässa.
Så såvida man inte har kommit på något riktigt bra medel till att mörda Stålmannen med så har vi nog en definitiv vinnare, och jag tror inte att en ninja med en brinnande skalle kan göra så mycket skillnad, förutom att vara lite mer känslokall än Stålis. Fast Scorpion låter ju tydligen oskyldiga personer leva, så på sätt och vis så är han väl lika blödig som Stålmannen

Stålmannen for president

Redigerat av Filip_M, 22 april 2008 - 17:59.
Postad 22 april 2008 - 18:13
Spelet skulle vara en fortsättning på Mortal Kombat: Adventures tydligen. Undrar om det finns storyline då.
Postad 22 april 2008 - 20:42
Hans fatality skulle lätt vara Mary Jane kyssen från första filmen

Redigerat av ShaManIX, 22 april 2008 - 21:25.
Postad 22 april 2008 - 21:09
Synd att inte spindelmannen är med?
Hans fatality skulle lätt vara Mary Jane kyssen från första filmen
Han tillhör ju Marvel, som du säkert vet, men idén hade varit rolig

Frågan är också vilka som ska vara med? Flash är ju inte så rolig till exempel. Känns inte roligt eller enkelt att spela med en svag men snabb person. Kanske man får se Lex Luthor iförd sin robotdräkt?

Dr. Fate hade varit cool att manövrera och så, men.. Äsch, jag ska inte babbla

Men det finns väl lustiga exempel på elakingar från DC, Darkseid, Brainiac osv.
Postad 23 april 2008 - 06:08
Jag är lite neggo till MK vs DC, men jag tänker nog köpa det ändå, då jag köpt alla andra MK-spel. Främsta anledningen är att jag hellre ser en "ren" MK-del först innan någon crossover som denna. Men nu när de gör den här så inkluderar min önskelista Lobo, Starfire, Cyborg, Elongated Man eller Plastic Man och 60talsTV-serie-Robin. "Holy Flying Fireballs Batman!"
Och angående Supermans och magi så tar han skada av magi oavsett nivån på den, magiska prylar och personer tar sig rakt genom den aura av osårbarhet som omger hans kropp. I övrigt är hans bakgrund i sån extrem röra efter senaste jättecrossovern i DC-universumet så jag vet inte om han har eller inte har varit Superboy just nu.
Fightingspel som vore vettigare ur superhjältesynvinkel vore Marvel vs DC. Det hade gärna vara skapat av Namco eller Team Ninja.
Postad 23 april 2008 - 09:02
Fightingspel som vore vettigare ur superhjältesynvinkel vore Marvel vs DC. Det hade gärna vara skapat av Namco eller Team Ninja.

Team Ninja är ju givet. De är ju vana vid kvinnor med bröst som upphäver tyngdlagen...
Postad 23 april 2008 - 10:18
Och angående Superman och magi..
Tja, jag överdrev ju såklart. Men det känns väldigt som att man måste göra Superman dödlig, för det kan inte vara kul att puckla på en person som bara skadas pyttelite av att man kastar lite eldbollar på honom och grejer. Och vilken version av Stålis ska man ta? Den oövervinneliga, den lite mindre tåliga eller mainstream-Superman?
Det finns väl redan Justice League: Heroes eller något sånt där man kan lira med JL-medlemmarna?

Jag hade i alla fall trevligt medan jag spelade det, sen att det inte riktigt utforskade hela DCs värld gör väl inte så mycket, eftersom JL i stort sett (enligt mig då) är DC.
EDIT: Ursäkta, såg inte att du skrev fightingspel. Det vore ju i och för sig intressant, men frågan är om det skulle gå så bra egentligen. Samtidigt är det fullt möjligt, eftersom man har gjort comics om just DC mot Marvel.
Team Ninja är ju givet. De är ju vana vid kvinnor med bröst som upphäver tyngdlagen...

Redigerat av Filip_M, 23 april 2008 - 10:21.
Postad 23 april 2008 - 11:30
Och vilken version av Stålis ska man ta? Den oövervinneliga, den lite mindre tåliga eller mainstream-Superman?
Loosern från Dark Knight Returns.

Postad 23 april 2008 - 11:45
Det vet jag egentligen inte om de är. Marvel skulle behöva ett riktigt spel. Jag menar... Marvel Ultimate Alliance i all ära, men det känns inte som det utnyttjar Marvel-universumet så bra som möjligt. Varför inte låta Bioware göra ett Marvel i typ Kotor/Mass Effect format. Hade varit helt övergrymt. I Marvel: UA är alla gubbar kopior på varandra och det är inte särskilt avancerat varken gameplaymässigt eller storymässigt. Karaktärerna i Marvel (och DC) är trots allt mänskliga och enormt komplicerade, så lite cinematiks och riktig story hade inte varit fy skam.DC är ju i mycket större behov än Marvel att få ett sjysst spel. Är en Marvelfan sen långt tillbaks, men DC har sina intressanta karaktärer och stunder.
Justlice Leauge Heroes är bättre än alla X-men Legends och Marvel: UA tillsammans imo. Hoppas på en tvåa, ettan gjordes av samma team som gjorde Baldurs Gate: Dark Alliance.
*Dregel*Fightingspel som vore vettigare ur superhjältesynvinkel vore Marvel vs DC. Det hade gärna vara skapat av Namco eller Team Ninja.

Är för övrigt också Marvel-fan långt mer än DC

Postad 07 maj 2008 - 17:34
Postad 07 maj 2008 - 17:56
Postad 08 maj 2008 - 16:13

Postad 08 maj 2008 - 20:58
Varför, varför görs det så få spel med bra körkänsla, bra force feedback och bra rattstöd.

Ser ju helt okej ut grafiskt men en besvikelse i övrigt (hade i och för sig inte så höga förhoppningar, längesedan codemasters gjorde ett bra bilspel). Varken hör eller känner hur bilen uppför sig. Man vinner inget direkt på att köra rent. Om inget större förändras blir det inget köp för min del.

Blir till att vänta in Forza 3.

Postad 09 maj 2008 - 00:18
Next week's event is all about the 2008 line-up, there is supposed to be 3 never seen before game there, one being Banjo, the other a new Rare game, and a surprise title from another dev.
Snoopers will be at the event in SF, hopefully he'll have more time to get footage there than at the Gamer's Day. And since it's in SF, I expect 1up, GS, GT and IGN to go crazy there anyway.
13 Maj har MS ett event om deras -08 titlar.
Ett till Rarespel förutom Banjo. Personligen hoppas jag på Kameo 2 även om det vore juste om de kunde göra ett Perf Dark som var mer troget originalet. Killer Instinct hade varit ball också.
Vad det sista är kan man ju spekulera i tills tangentbordet ryker.
Postad 09 maj 2008 - 08:33
Vad det sista är kan man ju spekulera i tills tangentbordet ryker.
SCOOP:
'DC v/s Marvel', fighting spel med enbart kvinnliga karaktärer och gjort av Team Ninja...
Postad 09 maj 2008 - 10:13
Dags för lite Alan Wake nu tycker jag.13 Maj har MS ett event om deras -08 titlar.
Postad 09 maj 2008 - 13:09
Spännande.
Postad 09 maj 2008 - 14:53
Kanske dags för honom att vakna ja..Dags för lite Alan Wake nu tycker jag.
Hahahaha

Postad 09 maj 2008 - 18:05
Kanske dags för honom att vakna ja..
Hahahaha
Haha Zoiler, detta håller inte.

Postad 10 maj 2008 - 19:05
Sist jag läste på hemsidans forum så HOPPADES de på tidigt 2009, det var iofs några månader sedan jag var där och kollade nu, men tveksamt om det ändrats till det positiva.Dags för lite Alan Wake nu tycker jag.
Postad 10 maj 2008 - 21:30
Vad skulle vi tycka om Fable 2 som kommer ut idag...?vad skulle ni tycka om fable 2 som kommer ut idag
Vad skulle vi tycka om Fable 2 om det kom ut idag?
Postad 13 maj 2008 - 12:17
Viva Pinata 2: Trouble in Paradise
VP2 (slated for September):
- I will only touch on one feature here, as GI already touched on many of the more traditional improvements. This feature is extremely cool though, in two ways.
1. VP2 uses the Vision Camera in combination with physical cards sorta like Eye of Judgement. It basically scans a small code on the card, when it's being held up in front of the camera, and this can both insert custom designed pinatas, unlock buildings or abilities, change the weather and many other things. We were told how Rare had designed a moose that got a big, red nose only around christmas time... and this could be passed around with these cards.
2. So the game also got a photo mode. Cool, but that's not the best! This photo mode is able to interpret the pictures and create the above-mentioned code based on the picture. Basically, you will have a card generator available on the internet! Imagine this: you have created this really cool pinata and instead of the tiresome task of sending it only to selected friends on Live, you can take a picture of it, get the code/card generated and share it on a forum. Instantly everyone will be able to get the pinata in their game and since the camera can also read from LCD screens, ipods, zunes etc., there is little to no hassle. Now THAT'S sharing!
Originally Posted by GameInformer:
Viva Pinata 2: Trouble in Paradise
- Improved interactivity between the pinata's and the environments.
- Pinata's will mimic each others action and follow the leader around the garden.
- They'll be adding toys for the pinatas to play with like musical instruments, spaced themed toys, and trains that the pinata's will ride around the garden.
- 30 new pinatas.
- 2 new sub areas called Pinarctic and Dessert that'll allow you to travel to new locations and lay traps for the pinatas.
- A photo mode will allow you to upload pictures to the website.
- A drop in and drop out co op mode.
- Improved UI.
Postad 16 maj 2008 - 23:47
FIFA 2009: Strong form for the other football.
EA Sports allowed the international assemblage of game journalists extensive hands-on time with the upcoming new version of FIFA 2009. Here's what we saw in this impressive demonstration:
Considerable gameplay improvements: Consistent with the company's improvements on its other football titles, FIFA 2009 exhibited some promising gameplay improvements. Most noticeable is the game's increased responsiveness. Passing, dribbling, and even the physical pushing and shoving that occurs in the game all occur at a much faster and more realistic pace than previous versions of FIFA. The game's graphics have traditionally been impressive, and the heightened realism around the animations has a huge positive impact on the overall quality of play. Here's an example: During sliding tackles, the ball-handler can adjust and prevent themselves from falling if their non weight-bearing leg is tackled. Another example is goalkeepers' ability to reach behind their bodies if they misjudge a shot on goal.
Customizable strategic depth: FIFA 2009 will allow players the ability to customize and create specific offensive and defensive play sets and strategies for different in-game scenarios by choosing between a variety of aggression levels and risk-taking.
Be A Pro: Players can create their own pro soccer player and attempt to become a legend by playing through a series of games staged over the course of 4 seasons.
In a riveting match between this reporter and a fairly experienced gaming writer from Poland, GamePro held fast to a 0-0 draw that held the game's Vancouver-based designers riveted. Based upon the raised eyebrows of my opponent, it was clear that Poland could not believe that this upstart American could hold his own on the pitch.
http://www.gamepro.c...ws/183588.shtml
Låter riktigt bra. Men det brukar det väl å andra sidan låta?
Postad 17 maj 2008 - 16:13
Preimärtrailer till Red Alert 3. Jäklar, det ser bra ut.
Nice. 360 också. Bara att hoppas på en port av Starcraft också.

Postad 27 maj 2008 - 16:25
Brand new footage from UbiDays 08 of the Xbox 360 version of Far Cry 2. Check it out, and remember there is still lots of time left in development.
Postad 29 maj 2008 - 17:11
Nu när Sony inte har rättigheterna kommer spelet också släppas på PC och de vanligaste konsolerna där bland Xbox 360

http://www.formula1....008/5/7752.html
Jag har längtat efter ett bra formel 1 spel och codemaster är bra tillverkare tycker jag.
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 29 maj 2008 - 17:13.
Postad 29 maj 2008 - 17:23
Postad 30 maj 2008 - 07:45
Nje, någon "nyhet" är det inte men det var inte därför jag tog bort det från den här tråden. Jag flyttade bara inlägget hit:
https://www.minhembi...howtopic=163051
aha okej...
Jag tyckte det var skumt för jag var helt säker på att jag redan postat det men tänkte att det blivit nåt fel så postade igen...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar