Hah seriöst hade jag ingen aning om. Vad mer styr man med sixaxix?Hehe, nej nej. När man siktar med sniper styr man sikter med röreslekänsligheten. Så vill jag inte ha det, vill bara styra med spakarna.
Killzone 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(38)
|
99:- |
!*!Killzone 2-klantråd!*! (2491 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 08 March 2009 - 11:52
Postad 08 March 2009 - 12:06
Har bara märkt av det i MP. Men i SP använder man den till fler saker.Hah seriöst hade jag ingen aning om. Vad mer styr man med sixaxix?
Postad 08 March 2009 - 12:40
Ofta kan scenariona vara så här.
1. Jag skjuter någon i huvet med shotgun, uppenbart killskott
2. 1 sekund senare skjuter han mig och jag dör direkt
3. När jag har vart död i 2 sekunder så dör han av mitt skott som jag skjöt av för 3 sekunder sen.
Tycker det blir att båda dör av varandras skott alldeles för ofta. Så ska det ju inte vara. ###### bajslagg
Postad 08 March 2009 - 12:44
Det där har jag varit med om en gång. Jag sköt lite på en gubbe, sen dog jag. Sen efter kanske 3-4 sek, så plinga det till, och alltså hade jag dödat den där gubben förut.Upplever ni också att det är mycket lagg?
3. När jag har vart död i 2 sekunder så dör han av mitt skott som jag skjöt av för 3 sekunder sen.
Tycker det blir att båda dör av varandras skott alldeles för ofta. Så ska det ju inte vara. ###### bajslagg
Redigerat av Unregistered24235, 08 March 2009 - 12:44.
Postad 08 March 2009 - 12:48
Yes fler talet gånger igår, skitjobbigt!Upplever ni också att det är mycket lagg?
Postad 08 March 2009 - 13:02
Hände mig för en timme sedan. Jag sköt so fan på en gubbe, han dog inte trots tt jag pepprade på som fan med SMG. Jag blev flankad från sidan och dog från ett skott kändes det som. Sen när jag hade respawnat så hörde man "pling". Då hade det säkert redan gått 10 s. Detta får ju bara inte hända, sjukt irriterandeUpplever ni också att det är mycket lagg?
Postad 08 March 2009 - 13:07
Hände mig för en timme sedan. Jag sköt so fan på en gubbe, han dog inte trots tt jag pepprade på som fan med SMG. Jag blev flankad från sidan och dog från ett skott kändes det som. Sen när jag hade respawnat så hörde man "pling". Då hade det säkert redan gått 10 s. Detta får ju bara inte hända, sjukt irriterande
jag hade en sniperkill någon gång de första dagarna ett solklart headshot å gubben försvan bakom en mur å jag stog å väntade på att han skulle sticka upp sitt fula tryne igen å sen helt plötsligt 5-6 sec senare plingar det till å tickar fram ett headshot
Postad 08 March 2009 - 13:07
Postad 08 March 2009 - 13:22
det går ju inte riktigt hand i hand tycker jag,, JÄTTEseg och trög kontroll och sen tål dom så mycket dom dom/man gör
förstår inte heller varför dom har satt så otroligt hög inlärningströskel på spelet och även om man blir bättre så är det ju ganska svårt, det resulterar ju bara i att spelet är anpassat bara efter dom bästa och för dom som sitter dygnet runt och lyckas bli bra
vill GG inte att spelet ska va för alla och vill dom inte tjäna mest möjliga pengar, eller var tanken med spelet bara att tillfredställa alla dom duktigaste och sen spelar pengarna inte så stor roll
förstår inte hela upplägget riktigt hur dom tänkte
Redigerat av andreassofus, 08 March 2009 - 13:22.
Postad 08 March 2009 - 13:27
Postad 08 March 2009 - 13:35
Dock tycker jag fortfarande att närstrider kan jämföras med när man spelar fighting spel, man trycker på alla knappar utav bara **** o hoppas att man ska få in nån träff.
Postad 08 March 2009 - 13:39
Måste säga att jag känner en viss skillnad i kontrollen efter uppdateringen, kanske för att jag bara kör med endast +2 på x o y. Kanske är det så att om man kör med högre känslighet så känner man av "förbättringen" minimalt.
Dock tycker jag fortfarande att närstrider kan jämföras med när man spelar fighting spel, man trycker på alla knappar utav bara **** o hoppas att man ska få in nån träff.
Jag kör med default sens och jag märkte en tydlig skillnad i kontrollen, jag klagade dock inte innan utan vande mig att spela som det var. Men nu har den lilla "dead zone" som var precis i början på rörelsen så gott som försvunnit. Kontrollen känns nu helt klockren för mig.
Postad 08 March 2009 - 14:27
Det är dags för GG att införa ett spelläge utan respawn nu. Då skulle man slippa det värsta köttandet vilket säkert skulle minska lagg-problemen. Som grädde på moset skulle det bli mer spännande matcher när allt hänger på ett liv och medic klassen skulle få en mycket viktigare roll . Ser man sen till att det ger höga poäng att spela den här sortens match så kommer det bli mycket folk som kör och bra matcher!
Har också tänkt på det. Nåt CS liknande spelläge vore brilliant.
Postad 08 March 2009 - 15:52
Man tål inte alls speciellt mycket, de flesta vapen dödar med några få skott och ett enda åt huvudet. Tycker du att att du skjuter och skjuter men de dör inte så träffar du förmodligen inte.vad jag inte har förstårr är att först säger dom att spelet ska vara så realistiskt och "tungt" men ändå tål gubbarna alldeles för mycket för att det ska bli realistiskt, som i tex resistance
Låsa upp assault-klassen.Vad ska man göra för att få tillgång till boost ability?
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 March 2009 - 15:53.
Postad 08 March 2009 - 16:31
Idag var jag förövrigt med om något märkligt i mitt tycke:
Kom precis in på en server när matchen hade startat, och hamnade i Helgast. Sköt någon ISA-kille, och allt var frid och fröjd. Hamnade stunden efteråt i hektisk eldstrid/granatstrid med okänt antal ISA, fick bita i gräset, och kollade scoren för att se vad resultatet blev. Minus? - OK, kanske någon missräknad granat tänkte jag, då allt nyligen hade gått väldigt vilt till några sekunder, och med "blurry-vision" blir det inte lättare att se vad som händer direkt. Spawnar, och hinner springa ungefär 10 meter innan jag ser en ISA-kille skjutandes mot mig och några andra, skjuter tillbaks, och mycket riktigt, minus igen?!?! - Om det var en sabotör från egna laget visste jag inte ens att man såg dom i förklädnad, och varför var hans namn rött isåfall?, ifall det blinkar rött/grönt för båda lagen är det ju helt idiotiskt, för då blir ju sabotörsklassen i princip värdelös.
Postad 08 March 2009 - 16:33
Postad 08 March 2009 - 16:36
Hehe, nej nej. När man siktar med sniper styr man sikter med röreslekänsligheten. Så vill jag inte ha det, vill bara styra med spakarna.
Det är inte meningen att du ska sikta med rörelsekänsligheten, du ska sikta med spakarna. Det där är bara en grej för om du är skakig i händerna så ska det visa sig på siktet också. Som sagt innan, bara att hålla still och sikta med spaken.
Postad 08 March 2009 - 16:43
Märkligt, du ser aldrig en egen sabotör förklädd, bara fienden ser deras maskering.
OK, tack då vet jag det också, började nästan undra där ett tag.
Möjligheten finns ju teoretiskt att jag missade, och träffade någon bakom vid sistnämda exemplet, (tänkte inte på att kolla till vänster i listan), men först ev. "granatkills" för egna laget när jag klart och tydligt ser att det är motståndardräkter på de jag försökte träffa iallafall, och sedan en sådan miss inte ens minuten efter? - Lite långsökt är det. Dum som jag var så stannade jag inte heller på servern för att se ifall de hände någon mer gång då jag dels var frustrerad över poängen, och dels inte gillade att motståndarna var väldigt många fler än oss. (Gillar inte auto-balance egentligen, men det har ju sina fördelar).
EDIT: Det ska även sägas att jag efter dessa händelser faktiskt fick en normal kill före jag slutade, med rätt poäng, så antingen hände något liknande som i det något osannolika exemplet ovan, eller så måste det varit någon form av "tillfällig" bugg, men även det låter ganska långsökt.
Redigerat av latsius, 08 March 2009 - 16:46.
Postad 08 March 2009 - 16:57
Man tål inte alls speciellt mycket, de flesta vapen dödar med några få skott och ett enda åt huvudet. Tycker du att att du skjuter och skjuter men de dör inte så träffar du förmodligen inte.
Låsa upp assault-klassen.
men då är det ju fel nån annanstans, har tex flera gånger förlorat dueller när smugit upp BAKIFRÅN på en totalt ovetande SITTANDE FI, varit så nära jag kunnat peta på dom med bössan, efter ett mag i ryggen så lyckas dom vända sig i panik och skjuta tillbaka, realistiskt?, njaaa...
Redigerat av Dr. Death, 08 March 2009 - 16:58.
Postad 08 March 2009 - 17:14
men då är det ju fel nån annanstans, har tex flera gånger förlorat dueller när smugit upp BAKIFRÅN på en totalt ovetande SITTANDE FI, varit så nära jag kunnat peta på dom med bössan, efter ett mag i ryggen så lyckas dom vända sig i panik och skjuta tillbaka, realistiskt?, njaaa...
Det är då det hade varit bra om man kunde se pingen... för det kanske har med det att göra...
Postad 08 March 2009 - 17:19
Och vilken knapp är det man ska trycka för att reparera sånna mounted guns som engineer?
Redigerat av Unregistered69f7f285, 08 March 2009 - 17:20.
Postad 08 March 2009 - 17:22
De verkar ha skrivit lite konstigt. Man låser upp den när man är rankingen Lieutenant-Colonel, alltså mellan tactician och saboteur. De har bara skrivit att man låser upp grenade launcher, men det är alltså Assault-klassen man låser upp, och han i sin tur kan ha en grenade launcherÖhm, när låser man upp assaultklassen? Kan inte se den här, http://www.gamespot....tag=tabs;cheats
Och vilken knapp är det man ska trycka för att reparera sånna mounted guns som engineer?
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 08 March 2009 - 17:23.
Postad 08 March 2009 - 17:47
Det är 4v4, tänkte att de som ska ställa upp i den turneringen kunde spela först och främst.Kör ni klanmatch mot Webhallen utan att fråga mig?
Verkar som det är svalt intresse dock. Så de som vill kan hoppa in nu.
Postad 08 March 2009 - 17:50
Kör ni klanmatch mot Webhallen utan att fråga mig?
hoppa in å kör du lär vara plats till dig med
skulle behövas 2 spelare till inom 9 min
Postad 08 March 2009 - 17:57
precis, har hänt mig många gånger,, ska de va realistiskt ska man först och främst inte bara skjuta headshot för att få dö på gubben och för det andra borde ett magg i antigen ryggen eller magen för att få död på honom,, men ofta är det inte nog
tycker spelet är otroligt ostabilt och man vet aldrig riktigt när någon dör,, ibland räcker det inte med ett magg i ryggen medans ett enda skott i huvvet räcker,, inte realistiskt överhuvud taget
morlock jag är väldigt imponerad över dina skills och jag vet att du tycker spelet är grymt men tycker ändå att det är konstigt att du blundar för alla problem som verkligen finns och försvarar det på ett sätt som gör att det inte finns några fel och enda som är fel på är oss som gnäller
visst hänger det på hur bra man är men det finns ju faktiskt vissa problem med spelet
förhoppningsvis fixar dom det så det blir roligare att spela
Postad 08 March 2009 - 17:57
hoppa in å kör du lär vara plats till dig med
skulle behövas 2 spelare till inom 9 min
Tyvärr, ska fixa käk nu. Kan vi inte köra en match senare också?
Postad 08 March 2009 - 18:03
I övrigt tycker jag spelet är väldigt bra, jag tycker också att det känns som mindre och mindre random i närstrider. Jag har lärt mig kontrollera siktet rätt bra och man har faktiskt rätt bra koll även i närstrider nu. Hela randomkänslan finns dock kvar men i stort sett endast på grund av delayen. Även om jag dödar honom först så måste det ske med råge för att han inte också ska hinna döda mig. Det är väldigt irriterande.
Spelet blir också mycket bättre tycker jag när det är max 24 spelare eller liknande på en server, 32 är för mkt.
Postad 08 March 2009 - 18:13
Andreassofus, jag håller med om att det finns vissa problem. Men det där med ett helt mag i ryggen tycker jag låter konstigt, det tar faktiskt inte så många träffar för att man ska dö. Det jag tycker är negativt i multiplayer är den delay som finns. Både i när man rör siktet/skjuter men framförallt när man dödar folk eftersom det händer typ hela tiden att man dödar varandra, det tycker jag nästan ska vara en omöjlighet (såvida den ene inte dör av en granat som den andra kastade innan han dog etc).
I övrigt tycker jag spelet är väldigt bra, jag tycker också att det känns som mindre och mindre random i närstrider. Jag har lärt mig kontrollera siktet rätt bra och man har faktiskt rätt bra koll även i närstrider nu. Hela randomkänslan finns dock kvar men i stort sett endast på grund av delayen. Även om jag dödar honom först så måste det ske med råge för att han inte också ska hinna döda mig. Det är väldigt irriterande.
Spelet blir också mycket bättre tycker jag när det är max 24 spelare eller liknande på en server, 32 är för mkt.
nej det är ju de ja säger, ibland räcker det med några skott även i ryggen och ibland räcker det inte med ett magg, därför sa ja att man aldrig riktig fel när man dödar någon eftersom det är väldigt mycket lotto ibland,, och möter man någon som kommer emot en och man börjar skjuta på varann slutar det oftast i att båda dör
dessa problem finner man i stort sett aldrig i cod4
och att det inte finns någon pingmätare i spelet är ju ett skämt,, även som sämsta spelen brukar ju ha det.
blir aldrig något riktigt flyt i spelet eftersom halva tiden går åt att springa tillbaka till "kaoset" från spawnplatsen som ofta är i början av banan där man startar första gången om inte någon vänlig själ har placerat ut en spawnpunkt
de sista har jag försökt placera ut sådanna men dom verkar ju försvinna efter en stund, vet inte om det beror på att man dör hela tiden
tycker fortfarande cod4 är ett MYCKET bättre spel, dock tycker jag detta är roligt och gasnka beroendeframkallande
undantaget är om man får morlock som motståndare, då är det inte kul
Postad 08 March 2009 - 18:14
förstår inte heller varför dom har satt så otroligt hög inlärningströskel på spelet och även om man blir bättre så är det ju ganska svårt, det resulterar ju bara i att spelet är anpassat bara efter dom bästa och för dom som sitter dygnet runt och lyckas bli bra
vill GG inte att spelet ska va för alla och vill dom inte tjäna mest möjliga pengar, eller var tanken med spelet bara att tillfredställa alla dom duktigaste och sen spelar pengarna inte så stor roll
förstår inte hela upplägget riktigt hur dom tänkte
Har också funderat på det, vilken målgrupp GG har inriktat sig på. Som normal spelare utan gyllende tummar inlagda i honungsbad om natten, timtals av träning och ledig tid så är man chanslös i många lägen. Spelet online var ganska roligt i början innan alla krypskyttar, sabotörer och andra spelförstörande element, som många säkert kallar taktiska men nu gör att man tröttnar. Hinner knappt återuppstå innan man blir skjuten av en krypskytt eller av en sabotör som irrar omkring i lägret och att stå i ett hörn och vara "taktisk" har jag inte tid med - vill ju spela då jag får tid över och inte sitta och vänta på någon stackare som kommit fel! Sen har vi dom magiska hagelbössorna som kan skjuta ihjäl en på 20m men då man själv använder den och stoppar in den i arslet på motståndaren har noll effekt - använder den knappt alls längre pga av märklig utdelning. Harvar nu den senaste tiden med 6-10 poäng för 30-40 minuters visat intresse - bra utdelning. Ska försöka få ihop till nästa grad så jag också kan irra omkring som sabotör och ta det lite lugnare och se om spelglädjen kommer tillbaka.
Det ser ut som om dom som inte kan bli jätteduktiga på detta spel men ändå vill spela det blir tvingade att bli sabotörer eller osynliga krypskyttar för att ha en rimlig chans att hänga med och undvika att bli förnedrade - alternativt hamna i en bra klan och grupp med lite bättre spelare. Jag skulle vilja ha motmedel mot alla kryppskyttar i form av artilleri och luftunderstöd eller åtminstone en ###### rökgranat. Sabotör kan dom ta bort då denna klass enbart är spelförstörande (men förmodligen utmärkt för mig och andra stelgetar). Jag har en känsla av att det blir mer av krypskyttar och sabotörer då fler nu rankar upp dom närmaste dagarna. Jag råkade ut för ett spel med enbart ett gäng krypskyttar och sabotörer i motståndarlaget och den var ju verkligen spelbar, 0 poäng efter 15 minuter innan jag fick tummen ur och lämnade in handduken ilsket röd i ansiktet och hunden förvånad liggande under bordet.
Synd, för grafiskt och tekniskt sett så har ju KillZone2 potential men det håller inte i längden för mig eller mindre duktiga spelare utan blir enbart förnedring i många matcher. Dessutom tröttar man snabbt på den välgjorda men tunga, trista grafiken och miljöerna, både i SP och i MP - deprimerande mörkt och grått nästan överallt (Sovjetisk industristadskänsla - kul avkoppling).
Längtar efter ett FPS spel över internet med divisioner som delar upp oss spelare i den grad vi klarar av att spela precis som i sporter som fotboll så man slipper dom värsta elitspelarna och medföljande förnedring. Visst går det kanske att göra med klaner bestående av sämre och normala spelare men det kräver ju en del underhåll och tid. Återgår nog snart till COD4 eller Bad Company för lite enklare och roligare spelunderhållning online. Kommer nog inte att orka spela färdigt SP för att det är så trist och det är inte vanligt då jag köper ett spel. Kommer förmodligen heller inte att köpa ytterligare spel från GG eftersom jag uppenbarligen inte tillhör deras målgrupp.
Postad 08 March 2009 - 18:20
Har också funderat på det, vilken målgrupp GG har inriktat sig på. Som normal spelare utan gyllende tummar inlagda i honungsbad om natten, timtals av träning och ledig tid så är man chanslös i många lägen. Spelet online var ganska roligt i början innan alla krypskyttar, sabotörer och andra spelförstörande element, som många säkert kallar taktiska men nu gör att man tröttnar. Hinner knappt återuppstå innan man blir skjuten av en krypskytt eller av en sabotör som irrar omkring i lägret och att stå i ett hörn och vara "taktisk" har jag inte tid med - vill ju spela då jag får tid över och inte sitta och vänta på någon stackare som kommit fel! Sen har vi dom magiska hagelbössorna som kan skjuta ihjäl en på 20m men då man själv använder den och stoppar in den i arslet på motståndaren har noll effekt - använder den knappt alls längre pga av märklig utdelning. Harvar nu den senaste tiden med 6-10 poäng för 30-40 minuters visat intresse - bra utdelning. Ska försöka få ihop till nästa grad så jag också kan irra omkring som sabotör och ta det lite lugnare och se om spelglädjen kommer tillbaka.
Det ser ut som om dom som inte kan bli jätteduktiga på detta spel men ändå vill spela det blir tvingade att bli sabotörer eller osynliga krypskyttar för att ha en rimlig chans att hänga med och undvika att bli förnedrade - alternativt hamna i en bra klan och grupp med lite bättre spelare. Jag skulle vilja ha motmedel mot alla kryppskyttar i form av artilleri och luftunderstöd eller åtminstone en ###### rökgranat. Sabotör kan dom ta bort då denna klass enbart är spelförstörande (men förmodligen utmärkt för mig och andra stelgetar). Jag har en känsla av att det blir mer av krypskyttar och sabotörer då fler nu rankar upp dom närmaste dagarna. Jag råkade ut för ett spel med enbart ett gäng krypskyttar och sabotörer i motståndarlaget och den var ju verkligen spelbar, 0 poäng efter 15 minuter innan jag fick tummen ur och lämnade in handduken ilsket röd i ansiktet och hunden förvånad liggande under bordet.
Synd, för grafiskt och tekniskt sett så har ju KillZone2 potential men det håller inte i längden för mig eller mindre duktiga spelare utan blir enbart förnedring i många matcher. Dessutom tröttar man snabbt på den välgjorda men tunga, trista grafiken och miljöerna, både i SP och i MP - deprimerande mörkt och grått nästan överallt (Sovjetisk industristadskänsla - kul avkoppling).
Längtar efter ett FPS spel över internet med divisioner som delar upp oss spelare i den grad vi klarar av att spela precis som i sporter som fotboll så man slipper dom värsta elitspelarna och medföljande förnedring. Visst går det kanske att göra med klaner bestående av sämre och normala spelare men det kräver ju en del underhåll och tid. Återgår nog snart till COD4 eller Bad Company för lite enklare och roligare spelunderhållning online. Kommer nog inte att orka spela färdigt SP för att det är så trist och det är inte vanligt då jag köper ett spel. Kommer förmodligen heller inte att köpa ytterligare spel från GG eftersom jag uppenbarligen inte tillhör deras målgrupp.
Du kan välja att joina spel endast med din egen rank så slipper du folk med mer erfarenhet.
PSN: jstahl
Redigerat av Unregistered64ab0350, 08 March 2009 - 18:21.
Postad 08 March 2009 - 18:23
Postad 08 March 2009 - 18:38
Fast det funkar bara ett tag. Till slut har ju alla nått högsta nästan. En bättre uppdelning vore kanske en uppdelning bestående av kills/deaths ratio eller nåt, jag vet inte. För mig gör det dock inte så mkt, men för att mindre begåvade spelare ska ha en chans menar jag.Du kan välja att joina spel endast med din egen rank så slipper du folk med mer erfarenhet.
PSN: jstahl
Jag får också instämma lite i att sabotören förstör lite. Jag tycker idén är kul och den verkade grym innan, men nu är det mest irriterande när var och varannan kör som sabotör och man blir löjligt förvirrad. De skulle fixa en inställning där man kan sätta max antal sabotörer per lag tycker jag.
Postad 08 March 2009 - 18:40
Fast det funkar bara ett tag. Till slut har ju alla nått högsta nästan. En bättre uppdelning vore kanske en uppdelning bestående av kills/deaths ratio eller nåt, jag vet inte. För mig gör det dock inte så mkt, men för att mindre begåvade spelare ska ha en chans menar jag.
Jag får också instämma lite i att sabotören förstör lite. Jag tycker idén är kul och den verkade grym innan, men nu är det mest irriterande när var och varannan kör som sabotör och man blir löjligt förvirrad. De skulle fixa en inställning där man kan sätta max antal sabotörer per lag tycker jag.
så du menar att vi som tycker spelet är svårt är mindre begåvade än dig?
Postad 08 March 2009 - 18:48
Haha nej, jag tycker också spelet är svårt. Vad jag menade var att jag ligger i medelklassen eller liknande, och jag har inga problem med att spela med folk som är bättre än jag själv - jag gillar utmaningen. Men det finns folk som kanske bara spelar någon/några timmar i veckan som får det väldigt svårt. De har heller ingen större ambition att bli "skillade" utan vill helt enkelt spela lite mer casual. Då vore det i sin plats med en sortering av den sorten jag nämnde.så du menar att vi som tycker spelet är svårt är mindre begåvade än dig?
Överförklarade jag nu?
MC75: Den sort som jag nämnde i mitt tidigare inlägg, till exempel nåt som är baserat på kills/deaths ratio, vad vet jag. Jag spawnade mest, men nåt borde de väl kunna komma på.
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 08 March 2009 - 18:57.
Postad 08 March 2009 - 19:04
Är en av de där casual spelarna. Och då blir det såklart extra frustrerande när man inte alla gånger får de få kills man förtjänar.
Önskar fortfarande att spelet kunde som utlovat, vara mer taktiskt. Allt köttande blir trist i längden.
Postad 08 March 2009 - 19:06
Håller med om mer eller mindre varje ord i det inlägget. Grafiskt i toppklass (även om miljöerna känns mindre varierade).I alla andra aspekter och framför allt gällande spelbarheten så hamnar det inte på min lista. Ganska besviken.
Har mitt ex av KZ2 ute på Tradera just nu och spelar COD4/5 fram till IW ger oss Modern Warfare 2 i höst/vinter.
Postad 08 March 2009 - 19:09
Förövrigt håller jag med om mycket av det som skrivits tidigare här det senaste, (en del av vilket jag själv även tagit upp tidigare). KZ2 har potential, grym potential, men i MP finns det en miljard saker som skulle kunna ha gjorts bättre känns det som. Både spelförbättrande och rent tekniska funktioner. Och då jämför jag ändå med spel jag spelade mycket för några år sedan, när jag var som mest inne i online-FPS-köret. (BF-serien, Medal Of Honour: Allied Assault, COD, etc etc).
Vad det gäller SP har jag däremot inte mycket att klaga på, grymt underhållande spel i SP anser jag.
Postad 08 March 2009 - 19:12
Jag blundar inte för några problem, speciellt inte det jag inte tycker är något problem. Det är två problem som jag ser det i det här spelet just nu, fördröjda kills vilket beror på lagg och att medicpistolen tar för lång tid att ladda upp...morlock jag är väldigt imponerad över dina skills och jag vet att du tycker spelet är grymt men tycker ändå att det är konstigt att du blundar för alla problem som verkligen finns och försvarar det på ett sätt som gör att det inte finns några fel och enda som är fel på är oss som gnäller
Det förstnämnda är på grund av hög latency mot server där alla skott registreras, så en belastad server med spelare med hög ping mot den skapar detta. Dubbla kills likaså, då alla skott reggas på servern istället för hos en ensam host samt att skotten inte automagiskt försvinner för att du dör. Jag tar hellre dubbla kills och sena kills varje dag i veckan istället för som i ett p2p-spel (COD) där man blir skjuten runt ett hörn för att moståndarna ligger "före i tid", samt det faktum att host ended och connection interrupted inte existerar (nåja, man jkan bli utloggad, men matchen avslutas inte för att hosten lämnar för att han blev dödad hela tiden...). Men du har väl aldrig upplevt laggproblem i ett annat ONLINE-spel antar jag?
Vidare tycker jag det är väldigt skönt att slippa sitta i en lobby 50% av tiden och skicka invites hit och dit för att eventuellt komma igång med ett fullt party med bra ping.
I princip allt jag klagade på under betan har blivit fixat, och jag hade mycket att påpeka (120 inlägg på betaforumet) - så som jag ser det är det väldigt komplett nu.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 March 2009 - 19:14.
Postad 08 March 2009 - 19:14
Att välja med att bara spela med ens egen rank, (med omnejd antar jag), verkar fungera sådär för mig, ibland gör det just det, och ibland inte. Möjligt att folk levlar upp något så in i norden, och stannar på samma server flera timmar såklart, antar jag.
Förövrigt håller jag med om mycket av det som skrivits tidigare här det senaste, (en del av vilket jag själv även tagit upp tidigare). KZ2 har potential, grym potential, men i MP finns det en miljard saker som skulle kunna ha gjorts bättre känns det som. Både spelförbättrande och rent tekniska funktioner. Och då jämför jag ändå med spel jag spelade mycket för några år sedan, när jag var som mest inne i online-FPS-köret. (BF-serien, Medal Of Honour: Allied Assault, COD, etc etc).
Vad det gäller SP har jag däremot inte mycket att klaga på, grymt underhållande spel i SP anser jag.
att spela nbart med folk med samma rank funkar ju bara i början som det är sagt tidigare, eftersom man når maxlevel på ett par dagar, så när man har nått maxlevel och väljer att spela med folk med sin egen rank spelar man ju bara mot folk som också är maxlevlade
bättre då kanske att inte välja spel med samma rank, då kan man ju spela mot nybörjare som är lika dåliga som en själv
Postad 08 March 2009 - 19:21
Jag blundar inte för några problem, speciellt inte det jag inte tycker är något problem. Det är två problem som jag ser det i det här spelet just nu, fördröjda kills vilket beror på lagg och att medicpistolen tar för lång tid att ladda upp...
Det förstnämnda är på grund av hög latency mot server där alla skott registreras, så en belastad server med spelare med hög ping mot den skapar detta. Dubbla kills likaså, då alla skott reggas på servern istället för hos en ensam host samt att skotten inte automagiskt försvinner för att du dör. Jag tar hellre dubbla kills och sena kills varje dag i veckan istället för som i ett p2p-spel (COD) där man blir skjuten runt ett hörn för att moståndarna ligger "före i tid", samt det faktum att host ended och connection interrupted inte existerar (nåja, man jkan bli utloggad, men matchen avslutas inte för att hosten lämnar för att han blev dödad hela tiden...). Men du har väl aldrig upplevt laggproblem i ett annat ONLINE-spel antar jag?
Vidare tycker jag det är väldigt skönt att slippa sitta i en lobby 50% av tiden och skicka invites hit och dit för att eventuellt komma igång med ett fullt party med bra ping.
I princip allt jag klagade på under betan har blivit fixat, och jag hade mycket att påpeka (120 inlägg på betaforumet) - så som jag ser det är det väldigt komplett nu.
jodå jag har spelat spel med laggproblem, tex killzone
nej men visst är det störande med lagg i tex cod4 och visst är det smidigare att joyna ett spel istället för att skicka invites men jag tycker ändå att cod flyter på mer och är otroligt mycket bättre på många sätt, allt är bara väldigt enkelt i de spelet
men det är knaske dumt att säga att KZ är dåligt bara för att jag är dålig, får väl bara inse att jag inte tillhör gruppen som spelet är tänkt för,, tillslut kommer det bara finnas matcher där antigen alla sitter med sniper eller alla springer omkring med raketgevär och tar livet av sig
Postad 08 March 2009 - 19:29
Dock tycker jag det finns lite obalans här och där. Till exempel om man spelar som taktiker så tycker jag att det är svårt att samla poäng. Det är ju inte ofta en taktiker hamnar i topp på poänglistan. Men det kanske bara är jag som inte hajar riktigt eller att jag är kass.
Sen de här förbenade raketgevären, som lyckligtvis ingen mhbare kör, är så störande. Alla kassa spelare väljer ju assault och kör raket och kammar poäng efter poäng. Springer in i en grupp, får 2-3 kills och dör själv. Kolla leaderboarden på killzone.com. Nästan alla topp100 har kört enbart raket och har en ****s massa självmord.
Och att de fixat hagel är underbart. Engineer är nästan det enda jag spelar med nuförtiden. Mest bara för att jag gillar mina turrets
Postad 08 March 2009 - 19:39
Vilken är saboteur och tactician 2nd ability?
Postad 08 March 2009 - 19:42
Saboteur - C4Repair är väl engineer 2nd ability? som man får när man klarar 8x turret ribbon?
Vilken är saboteur och tactician 2nd ability?
Tactician - Air support (det flygande skräpet)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
!*!Killzone 2-klantråd!*!
46 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?