![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 02 oktober 2008 - 10:42
Postad 02 oktober 2008 - 14:25
Ska bli intressant..
Initialt tycker jag om den.. bra strl och snygg... kanske inte det viktigaste men dock.
Upplever inte den som seg i menyerna.. kommer som sagt från G900 och upplevde den som segare.
Så för att slippa läsa igenom 110sidor vad har ni för tips om "do and dont do" ang denna lur...
Bara lite enkelt och kort..
Tacksam för tips från er som haft den ett tag och hittat lite saker jag bör titta och ha koll på.
Tack tack
Postad 02 oktober 2008 - 15:20
Ok... då är min G900 utbytt mot denna...
Ska bli intressant..
Initialt tycker jag om den.. bra strl och snygg... kanske inte det viktigaste men dock.
Upplever inte den som seg i menyerna.. kommer som sagt från G900 och upplevde den som segare.
Så för att slippa läsa igenom 110sidor vad har ni för tips om "do and dont do" ang denna lur...
Bara lite enkelt och kort..
Tacksam för tips från er som haft den ett tag och hittat lite saker jag bör titta och ha koll på.
Tack tack
Vad göra och inte göra är ju högst personligt, men ett tips kan ju vara att snoka runt på XDA developers forum. Finns en hel del väldigt begåvade människor där som snickrar ihop program du inte visste att du behövde.

Postad 02 oktober 2008 - 15:47
http://www.freewarep...ation-tool.html
det är typ ett vattenpass är inte säker.
edit:Men om det är de så verkar de inte vara till någon störra nytta då diamonden inte är helt platt/jämn någonstans. ?
http://www.freewarep...ocket-plus.html
tidtagarur o lite annat.
Redigerat av whj, 02 oktober 2008 - 16:42.
Postad 02 oktober 2008 - 17:43

Edit: Jag hittade det!

Redigerat av Lagasse, 02 oktober 2008 - 17:58.
Postad 02 oktober 2008 - 19:37
Nu ska jag fråga en riktigt pinsam fråga här... Hur i hela friden installerar man .cab-filer på diamanten?
![]()
Fattar inte alls...
Edit: Jag hittade det!http://wiki.xda-deve...inners#cabfiles
Första ansluter du telefonen via activsync. så öppnar du telefonen i datorn (filhantering) och går in på interminne och kanske program files och lägger in cab-filen. Sen så är det att installera den i telefonen. start->program->filutforksaren-> program files (om du lagt de där) sen trycker du på filen som du lagt dit och sen installera.
Postad 02 oktober 2008 - 20:22
Jag köpte mig en HTC Touch Diamond den 23:e Augusti på Phonehouse. Det är första gången på nästan 10 år som jag köper en telefon därifrån eftersom jag tycker dom är alldeles för dyra. Nu prismatchade dom mot Telenor som vid tillfället var en av dom billigaste i landet och jag slog till eftersom det kan vara trevligt med den extra service man får genom en renodlad mobilbutik.
Snacka om att jag trodde helt fel.
För det första är personalen skrämmande okunnig när det gäller telefoner ifrån HTC vilket man kanske kan förstå om det hade handlat om tex Elgiganten. Vore det inte bäst att sätta en HTC i händerna på personalen och säga "Lär er grunderna i telefonen"? Det kan väl jämföras med att gå in i en datorbutik där man säljer både Mac och PC men personalen kan bara PC.
Jag frågade om det nya extra stora batteriet till diamanten och fick frågetecken tillbaka ifrån 2st bakom disken. Samma sak var det på Aircall som bara ligger en 100 meter därifrån där han frågade om batteriet verkligen var orginal. Däremot så vet fanimej varenda butik på nätet om det som säljer HTC att det ska komma ett större/bättre batteri.
Efter ett tag så upptäckte jag tydligt dom klassiska gula fältena på skärmen och eftersom jag nu visste om det så störde jag mig på dom hela tiden. Jag bestämde mig då för att lämna in mobilen och samtidigt påpeka rent usel täckning. Detta var 2 veckor och 2 dagar efter att jag hade köpt telefonen men Phonehouse insisterade på att skicka iväg telefonen även fast jag sa att flera på nätet som fått samma fel fått en ny direkt i butik. Några dagar senare får jag reda på av någon här i tråden att HTC har 29 dagar D.O.A (dead on arrival) vilket gjorde att jag gick ner till Phonehouse för att påpeka detta. "Det är våra regler som gäller och vi har 7 dagars D.O.A" fick jag till svar även fast jag påpekade att felet är ett typiskt D.O.A fel.
När det i tisdags hade gått 3 veckor utan att det hade hänt ett dugg med telefonen hos Anovo ringde jag idag upp kundtjänsten hos Phonehouse och förklarade hur allt låg till. Det vi kom fram till mer eller mindre var att "Phonehouse har 7 dagars DOA och resten skiter vi i" ungefär. Efter lite mer disskuterande så lovade hon att kontakta marknadsavdelningen med mitt ärende när jag stod på mig att jag tyckte det var märkligt att HTC har 29 dagar DOA men Phonehouse bara erbjuder 7 dagar. Hon skulle kontakta mig senare idag eller i morgon så jag kommer att återkomma i morgon med mer information förhoppningsvis.
Själv tycker jag 7 dagar DOA är rena skämtet eftersom det är alldeles för kort tid för att upptäcka fel ifrån fabriken. 1 månad däremot tycker jag känns helt ok, då har man ju chansen så att säga om man skulle köpa telefonen i tex present till någon....
Nu vet jag att serviceställena är olika beroende på tillverkare men när man min SonyEricsson W910i behövde service så var det bara att dra raka vägen till Hornsgatan i Sthlm och lämna i den. 4 dagar senare så var den klar för hämtas. Motorola som jag hade en innan hade en liknande snabb service, tog ungefär en vecka med post och där fick jag helt otroligt nog den yttre displayen utbytt utan extra kostnad även fast det var helt och hållet mitt fel att den hade spruckit.....
Så nä, det är absolut inte värt dom där extra ~500 spännen för bättre service i butik...
Postad 03 oktober 2008 - 08:08
Själv hade jag två problem men det löste sig rätt bra faktiskt.
1: Som många andra här har haft så slutar telefonen inte att vibrera när man fick sms. Lösningen är bara att trycka på sidoknapparna så försvinner vibrerandet. Detta är iofs en tillfällig lösningen sen har det bara hänt mig ett par gånger, så det är inte hela världen.
2: Problemet var en gul fläck på den högra delen av skärmen. Det har var ju lite värre än problem nummer ett.
Så jag väntade med att skicka in den (29 dagar DOA). Till min förvåning så försvann fläcken nån vecka senare. Så då var problem nr 2 även löst.
Så till er som endast har "fläck-problem", vänta nån vecka innan ni skickar in den. Det kanske löser sig som det gjorde för mig.
Postad 03 oktober 2008 - 08:18
Prova med SoftKey Manager 1.1. Med hjälp av detta fick jag bort Planet3 knappen
http://forum.xda-dev...ad.php?t=388281
Tack fungerade mycket bra

Postad 03 oktober 2008 - 13:53
Upplever den som betydligt snabbare än G900 även om den är väldigt mkt mer avancerad.
Jag tror att det vill till att man gillar teknik och är intresserad av att lära sig denna telefon.
Har man inte tid att sätta sig in i den kommer man med säkerhet tycka det är en skitlur!
Men som sagt för en gångs skull har jag till och med läst lite bruksanvisning och de saker jag retade mig på var rent handhavande fel...
Så får väl se om jag tycker samma om en månad... men men sjukt snygg lur i vilket fall som
Postad 03 oktober 2008 - 19:14
Någon mer som har det såhär
det verkar inte hjälpa vilken knapp jag trycker på för de går inte att använda den efter ibland.
Behöver göra en soft reset för att få den att fungera igen.
Postad 03 oktober 2008 - 19:52
Nu börjar jag bli ganska irriterad/trött på Phonehouse....
Jag köpte mig en HTC Touch Diamond den 23:e Augusti på Phonehouse. Det är första gången på nästan 10 år som jag köper en telefon därifrån eftersom jag tycker dom är alldeles för dyra. Nu prismatchade dom mot Telenor som vid tillfället var en av dom billigaste i landet och jag slog till eftersom det kan vara trevligt med den extra service man får genom en renodlad mobilbutik.
Snacka om att jag trodde helt fel.
För det första är personalen skrämmande okunnig när det gäller telefoner ifrån HTC vilket man kanske kan förstå om det hade handlat om tex Elgiganten. Vore det inte bäst att sätta en HTC i händerna på personalen och säga "Lär er grunderna i telefonen"? Det kan väl jämföras med att gå in i en datorbutik där man säljer både Mac och PC men personalen kan bara PC.
Jag frågade om det nya extra stora batteriet till diamanten och fick frågetecken tillbaka ifrån 2st bakom disken. Samma sak var det på Aircall som bara ligger en 100 meter därifrån där han frågade om batteriet verkligen var orginal. Däremot så vet fanimej varenda butik på nätet om det som säljer HTC att det ska komma ett större/bättre batteri.
Efter ett tag så upptäckte jag tydligt dom klassiska gula fältena på skärmen och eftersom jag nu visste om det så störde jag mig på dom hela tiden. Jag bestämde mig då för att lämna in mobilen och samtidigt påpeka rent usel täckning. Detta var 2 veckor och 2 dagar efter att jag hade köpt telefonen men Phonehouse insisterade på att skicka iväg telefonen även fast jag sa att flera på nätet som fått samma fel fått en ny direkt i butik. Några dagar senare får jag reda på av någon här i tråden att HTC har 29 dagar D.O.A (dead on arrival) vilket gjorde att jag gick ner till Phonehouse för att påpeka detta. "Det är våra regler som gäller och vi har 7 dagars D.O.A" fick jag till svar även fast jag påpekade att felet är ett typiskt D.O.A fel.
När det i tisdags hade gått 3 veckor utan att det hade hänt ett dugg med telefonen hos Anovo ringde jag idag upp kundtjänsten hos Phonehouse och förklarade hur allt låg till. Det vi kom fram till mer eller mindre var att "Phonehouse har 7 dagars DOA och resten skiter vi i" ungefär. Efter lite mer disskuterande så lovade hon att kontakta marknadsavdelningen med mitt ärende när jag stod på mig att jag tyckte det var märkligt att HTC har 29 dagar DOA men Phonehouse bara erbjuder 7 dagar. Hon skulle kontakta mig senare idag eller i morgon så jag kommer att återkomma i morgon med mer information förhoppningsvis.
Själv tycker jag 7 dagar DOA är rena skämtet eftersom det är alldeles för kort tid för att upptäcka fel ifrån fabriken. 1 månad däremot tycker jag känns helt ok, då har man ju chansen så att säga om man skulle köpa telefonen i tex present till någon....
Nu vet jag att serviceställena är olika beroende på tillverkare men när man min SonyEricsson W910i behövde service så var det bara att dra raka vägen till Hornsgatan i Sthlm och lämna i den. 4 dagar senare så var den klar för hämtas. Motorola som jag hade en innan hade en liknande snabb service, tog ungefär en vecka med post och där fick jag helt otroligt nog den yttre displayen utbytt utan extra kostnad även fast det var helt och hållet mitt fel att den hade spruckit.....
Så nä, det är absolut inte värt dom där extra ~500 spännen för bättre service i butik...
Tjena!!!
Gå in på fairshopping.se och läs om VARFÖR SÅ OKUNNIG....... 30dgr DOA gäller på alla HTC MOBILER HOS ANOVO....
Hälsa PÖNEHUSSEEE DE.....
Postad 03 oktober 2008 - 21:21
MVH
Postad 04 oktober 2008 - 09:19
Tjena!!!
Gå in på fairshopping.se och läs om VARFÖR SÅ OKUNNIG....... 30dgr DOA gäller på alla HTC MOBILER HOS ANOVO....
Hälsa PÖNEHUSSEEE DE.....
Tack för tipset!
Postad 04 oktober 2008 - 23:18
Sen undrar jag om mina outlookkontakter försvinner från telefonen om jag installerar t.ex. Duttys ROM eller HTCs egna, och vad jag i så fall kan göra så att jag har kvar dom på något sätt.
MVH
Att byta ROM är som att formatera din hårddisk och installera ett nytt OS på din PC.
Så ja, alla kontakter försvinner och allt annat också.
Använd PIM Backup för att backa upp det du vill spara.
Postad 05 oktober 2008 - 12:53
Men så i går kväll börja grafiken strula .Är det fler som råkat ut för det ??
Skärmen blir randig och mysko färger .. har vart så några gånger nu sen i går ..
Postad 05 oktober 2008 - 16:48
Har vart rätt nöjd med min nuvarande diamant .
Skärmen blir randig och mysko färger .. har vart så några gånger nu sen i går ..
Nej, fungerar hur bra som helst, helt nöjd med telefonen. Den första jag köpte hade gula fläckar men fick den utbytt samma dag hos Elgiganten.
Postad 05 oktober 2008 - 19:29
Hjälper inte det så lämna in den
Postad 05 oktober 2008 - 19:52
Postad 05 oktober 2008 - 22:23
Jag har problem att komma åt http://m.tv.nu med min diamond. Mer än jag som har det problemet eller är det relaterat till min operatör tre?
Fungerar i IE däremot inte i Opera
Har Telenor som operatör
Postad 06 oktober 2008 - 08:00
Jag har problem att komma åt http://m.tv.nu med min diamond. Mer än jag som har det problemet eller är det relaterat till min operatör tre?
Testa att uppdatera Opera...
Postad 06 oktober 2008 - 08:42
men iaf flera gånger när jag slår på skärmen efter att ha haft telefonen liggandes ett tag så är bilden helt förvrängd svart/vit och randig... precis som en myrornas krig bild fast stillbild och randig istället... det går inte göra något då utan jag får softreseta...
någon som har varit med om liknande...det händer inte jätteofta.. men har skett kanske 3 gånger i helgen och är väldigt störande att behöva starta om.
Postad 06 oktober 2008 - 13:19
någon som får denna att fungera? http://forum.xda-dev...ad.php?t=427097
ja.. både wifi & med mini-usb
dock bara g-remote versionen.. visste inte att han hade uppdaterat

...Most bugs are fixed in 0.3.0 version, and will be released very soon...
Cheers,
GRemote author.
Redigerat av br3nt, 06 oktober 2008 - 14:08.
Postad 06 oktober 2008 - 19:10
Det är samma fel som jag skrev om i tidigare inlägg ..jag har fått ett litet problem.... jag kommer dock inte ihåg om det blev så sen jag flasha med duttys 2.2 rom eller om det fanns innan när jag hade 1.8.
men iaf flera gånger när jag slår på skärmen efter att ha haft telefonen liggandes ett tag så är bilden helt förvrängd svart/vit och randig... precis som en myrornas krig bild fast stillbild och randig istället... det går inte göra något då utan jag får softreseta...
någon som har varit med om liknande...det händer inte jätteofta.. men har skett kanske 3 gånger i helgen och är väldigt störande att behöva starta om.
Postad 06 oktober 2008 - 19:13
Vad man alltid ska börja med är att köra en backup på det man vill ha kvar och sen göra en hard reset..
Hjälper inte det så lämna in den
Har fixat med cackup hos exet tidigare då jag själv har linux i datan ..
Finns det någe program som funkar med linux så man slipper flänga till exet när man ska göra hard reset ?
Fast nu förstår jag varför jag har linux installerat och inte Win *S*
Postad 06 oktober 2008 - 20:32
Postad 07 oktober 2008 - 08:00
Det är samma fel som jag skrev om i tidigare inlägg ..
okej var inte riktigt säker om det var samma...men har du flashat den och isf vilken rom kör du då?
för jag har itne haft något problem innan med detta.. eller om det är temat som gör att det blir såhär. jag vet inte riktigt.
inget jätteproblem men störande när det väl händer
Redigerat av kebabslyna, 07 oktober 2008 - 08:01.
Postad 07 oktober 2008 - 08:35
Nej jag har orginal rom i min hade så här på min första med men inte lika mycket som på den här ..okej var inte riktigt säker om det var samma...men har du flashat den och isf vilken rom kör du då?
för jag har itne haft något problem innan med detta.. eller om det är temat som gör att det blir såhär. jag vet inte riktigt.
Postad 07 oktober 2008 - 09:25
Mitt första inlägg här handlar naturligtvis om ett problem jag har med min diamond. Vettefan om de går att lösa eller om det är fel på eländet. När jag lägger den på laddning laddas den inte fullt utan stannar så att bara nio fyrkanter är gröna. Nu har den legat så sen kl tio igår kväll. Någon som vet om jag kan lösa det själv eller måste jag lämna in den? För såhär vill jag inte ha det. Har förövrigt sökt men förgäves.
Bra forum annars, har lärt mig mycket här.
Postad 07 oktober 2008 - 16:25
Tjenare
Mitt första inlägg här handlar naturligtvis om ett problem jag har med min diamond. Vettefan om de går att lösa eller om det är fel på eländet. När jag lägger den på laddning laddas den inte fullt utan stannar så att bara nio fyrkanter är gröna. Nu har den legat så sen kl tio igår kväll. Någon som vet om jag kan lösa det själv eller måste jag lämna in den? För såhär vill jag inte ha det. Har förövrigt sökt men förgäves.
Bra forum annars, har lärt mig mycket här.
Min var också lite underlig på samma sätt när den var alldeles ny, men en soft-reset när den legat på laddning över natten löste det problemet, och det har aldrig återkommit.
Postad 07 oktober 2008 - 21:06
Lekte lite med Google Maps, försökte kolla min position, men den påstod att jag var ca 2 mil ifrån Rennes i frankrike när jag egentligen var i Sthlm. Sen så valde programmet att crasha och när jag kollar programlistan så står är det en "mapp-ikon" istället för vanliga kompassen och när jag trycker får jag upp en meddelanderuta som säger "Det gick inte att öppna genvägen eller målfilen"
Dessutom undrar jag om det verkligen inte är möjligt att ha både ÅÄÖ och frågetecken samtidigt?
Antingen får man välja Tangentbord, o får med ÅÄÖ men inget frågetecken, eller fullständig QWERTY, vilket saknar ÅÄÖ...
eller har jag missat något?
Någon som kan hjälpa mig med mina frågor?
Postad 08 oktober 2008 - 18:39
Dessutom undrar jag om det verkligen inte är möjligt att ha både ÅÄÖ och frågetecken samtidigt?
Antingen får man välja Tangentbord, o får med ÅÄÖ men inget frågetecken, eller fullständig QWERTY, vilket saknar ÅÄÖ...
eller har jag missat något?
Någon som kan hjälpa mig med mina frågor?
Det har nämnts flertalet gånger att du kan ladda ner svenskt full qwerty-tangentbord med T9. Detta har ÅÄÖ samt ? straight out.
Postad 08 oktober 2008 - 18:43
Har .05 nu men funderar på .07 eller .08. Så mycket meck med att utvärdera de båda bara...
Postad 08 oktober 2008 - 19:49
Finns det någon vettig Today screen som kan visa kommande kalenderinlägg, todo-lista, anteckningar etc?
Om någon dessutom har en bild på detta så länka gärna, tack.
Postad 08 oktober 2008 - 21:48
Sedan så får man de två kommande händelserna direkt på today-sidan från kalendern. Använder den flitigt till skolan som jag synkar med google kalender där jag lägger in schemat.
Postad 08 oktober 2008 - 22:08
Japp, på today-sidan så ser man sitt alarm om man satt på det...
Sedan så får man de två kommande händelserna direkt på today-sidan från kalendern. Använder den flitigt till skolan som jag synkar med google kalender där jag lägger in schemat.
Ok, bra. Går det att anpassa today screenen? Alltså t.ex. välja hur många möten man vill se osv?
Och todo-list samt anteckningar - kan man få fram dom också?
Postad 08 oktober 2008 - 23:21
okej var inte riktigt säker om det var samma...men har du flashat den och isf vilken rom kör du då?
Intressant. Jag har exakt samma problem. Jag kör med senaste officiella ROm (olåst telefon) och då och då (kanske någon gång/vecka) så när jag tar telefonen på morgonen och den har legat en längre tid så är det myrornas krig på skärmen och ja måste ta ut batteriet för att stara om den.
Det konstiga är att det inte har varit så från början och jag har inte installerat något peciellt på telefonen innan det hände.
/B
Postad 09 oktober 2008 - 09:03
Nej inte "by default" så att såga, finns säkert ett regghack så att det visas fler.Ok, bra. Går det att anpassa today screenen? Alltså t.ex. välja hur många möten man vill se osv?
Och todo-list samt anteckningar - kan man få fram dom också?
Det enda du kan se är det jag skrivit tidigare. Alarm sarm, samtalshistorik och kalenderns två kommande "möten".
Postad 09 oktober 2008 - 21:58
Nej inga codecs allt kommer med... du ska bara in i settings och leta dig framm til video inställningar, där ska du byta till "DirectDraw" Sen funkar allt klockrent, alla videor...
CorePlayer v1.2.2 kör jag med och den funkar fint på min diamond :/ ska försöka hitta nyare...
EDIT: CorePlayer v1.2.5 Build 4506 hittat, skickar den till er som skickade PM till mig nu... DEMO så klart :/
Hur installerar man Coreplayer i mobilen ? Från att man har laddat hem det ? Jag är helt bet på sånt här & hoppas att någon av er kan hjälpa mig !

Postad 10 oktober 2008 - 07:28
Får ett meddelande där den säger " eftersom du roamar nu kommer alla inkommade meddelanden inte hämtas" va f-n är det då? är det någon inställning som jag missat?
Postad 10 oktober 2008 - 08:22
Någon som testat olika readio-versioner och kan göra ett uttalande vilken som är att föredra på svensk mark(företrädelsevis 3's nät.).
Har .05 nu men funderar på .07 eller .08. Så mycket meck med att utvärdera de båda bara...
07 funkar bäst hittils för mig iallafall, 3G motagningen är superb

GPS e riktigt snabb oxo. men den kan mer ha o göra med min ROM som jag kör

Postad 10 oktober 2008 - 18:04
Hur ofta behöver ni kalibrera skärmen?
Postad 10 oktober 2008 - 18:35
Jag har problem med mina mms jag med har bytt telefonen några gånger och samma fel ändå ..Problem att ta emot mms?
Får ett meddelande där den säger " eftersom du roamar nu kommer alla inkommade meddelanden inte hämtas" va f-n är det då? är det någon inställning som jag missat?
Postad 11 oktober 2008 - 10:41
Ja det verkar så...Har vart rätt nöjd med min nuvarande diamant .

Fick detta resultatet efter laddning under en natt.
Beklagar kvalitén från min laptop kamera.
Gick bra att bara reboota men jäkligt störande. Någon som vet varför?
Är det någon som hittat något app för att binda tex. wlan, bluetooth 3G växling osv till tex. sidoknapparna?
Svar som "leta på XDA" undanbedes.
/W
Postad 11 oktober 2008 - 13:58
Ja det verkar så...

Fick detta resultatet efter laddning under en natt.
Beklagar kvalitén från min laptop kamera.
Gick bra att bara reboota men jäkligt störande. Någon som vet varför?
Är det någon som hittat något app för att binda tex. wlan, bluetooth 3G växling osv till tex. sidoknapparna?
Svar som "leta på XDA" undanbedes.
/W
[/quote
Så där blir min med några gånger per dag ..Tror inte man kan förvänta sig annat av denna tel ..Nu får man väll skit igen ..
Postad 11 oktober 2008 - 15:54
Så där blir min med några gånger per dag ..Tror inte man kan förvänta sig annat av denna tel ..Nu får man väll skit igen ..
Helt ärligt vet jag inte om du är tålmodig, envis eller rent av tjurskallig, men jag har aldrig varit med om att någon så konsekvent sågat en pryl men trots det behåller den. Du har inte lust att förklara varför du inte reklamerar din telefon?
Postad 11 oktober 2008 - 17:46
Jag är envis som fan och tjurskallig .Helt ärligt vet jag inte om du är tålmodig, envis eller rent av tjurskallig, men jag har aldrig varit med om att någon så konsekvent sågat en pryl men trots det behåller den. Du har inte lust att förklara varför du inte reklamerar din telefon?
Fast den är säkert kanon när den funkar som den ska .
Vissa får ju bra ex av telefonen men inte jag verkar det som .. men nu är det typ bara skärmen och att den är lite väl seg ibland som strular ..Tror jag jo mms är seg än ett av tio som går iväg .. Fast har andra saker att pyssla med än att bråka om en tel .
Men ibland så skriver jag av mig här lite om denna tel ..
Postad 11 oktober 2008 - 21:10
Startar jag om telefonen har jag i sin ordning ungefär 55% använt ramminne, känns bra. Telefonen flyter på bra och är snabb. Har testat olika saker, startar inte mer än telefonboken och meddelandefunktionen. Telefonen smyger sig sakta uppåt under en 30min period för att sedan lägga sig runt 70% använt ram, och telefonen känns genast betydligt segare. Stänger jag sedan av telefonboken och meddelandefunktionen helt, så att ingen ligger igång, då menar jag stänga av, inte minimera. Så ändras inte använt ram något alls/om det ändras så är det högst 2% neråt. Vilket betyder att det egentligen inte är telefonboken och meddelanden som tagit ramet utan något annat ligger och tar upp en jäkla massa ram. Dock inget synligt. Finns det någon cache/coockies liknande mapp jag borde tömma eller vad är det som tar upp mitt ram?
Senaste orginalromen. Spbtime och tomtom installerat.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar