Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 13 oktober 2008 - 11:02

andsj421
  • andsj421
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har funderingar på att köpa en Iphone 3G men har några frågor jag skulle behöva svar på (orkar inte leta igenom hela tråden):

Kan jag använda ett abonnemang från 3?
Om jag kan använda den med 3, kan jag fortfarande använda AppStore och iTunes Store?
Kan jag uppdatera firmware med annan operatör?
Klarar den 7.2 Mbps eller högst 3.6 Mbps?
Jag vill kunna använda den som modem till min bärbara dator, någon med erfarenheter?
Har hört att det är dålig 3G-mottagning, beror detta på telefonen eller Telia?

Tacksam för svar!

Redigerat av andsj421, 13 oktober 2008 - 11:26.

Postad 13 oktober 2008 - 11:41

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
(Re Rebelsim med Tele2)
Jo, hittade litet info om det på nätet. Skönt att du bekräftar också.
Men det känns ju litet baklänges att man måste aktivera data-roaming för att datakopplingen ska fungera.
Sen är det liiitet osexigt med Tele2s sunkiga GPRS mot Telias, i jämförelse, supernät Edge när det är GSM som gäller.
Har faktiskt fått mig en tankeställare om Tele2 mot Telia i och med detta. :)
/

Redigerat av Unregistered4eff8a47, 13 oktober 2008 - 11:43.

Postad 13 oktober 2008 - 11:48

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Har funderingar på att köpa en Iphone 3G men har några frågor jag skulle behöva svar på (orkar inte leta igenom hela tråden):

Om jag kan använda den med 3, kan jag fortfarande använda AppStore och iTunes Store?
Jag vill kunna använda den som modem till min bärbara dator, någon med erfarenheter?

Tacksam för svar!

Ja, men då behöver du ett "upplåsnings sim", som t.ex. RebelSimCard, som en del här på forumet är väldigt nöjda med.

Ja! Du måste dock sätta telefonen i FlightMode innan du synkar med Itunes.

Ja!

Iphonen klarar bara 3,6

Detta är möjligt, om du jailbreaker telefonen... Då kan du köra telefonen som modem via WiFi

Det är främst Telefonen som jag upplevar det! Dock så kan jag säga att det fungerar bättre när man använder 3 som operatör (för mig i alla fall), så det är väl ultimativt en kombination av båda...

Postad 13 oktober 2008 - 14:52

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Det har ju gått över tre månader sedan Telia började sälja Iphone. Jag trodde att det skulle lättas upp nu och att fler aktörer skulle kunna sälja Iphone. Vad händer? Minns bland annat att 3 sa att de förhandlade med Apple för att också få sälja Iphone, men sen har man inte hört hur det gick. Trodde att det skulle hända saker nu. Vill ju så gärna ha en Iphone, men vägrar köpa den med Felia.

Postad 13 oktober 2008 - 15:53

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Det har ju gått över tre månader sedan Telia började sälja Iphone. Jag trodde att det skulle lättas upp nu och att fler aktörer skulle kunna sälja Iphone. Vad händer? Minns bland annat att 3 sa att de förhandlade med Apple för att också få sälja Iphone, men sen har man inte hört hur det gick. Trodde att det skulle hända saker nu. Vill ju så gärna ha en Iphone, men vägrar köpa den med Felia.

Personligt, så tror jag att Apple är mer intresserad av att introducera telefonen på helt nya marknader, före att de börjar att öppna upp för konkurrens på de marknader där det redan finns Iphones.
Det finns jo ingen andra länder (utom kanske Hong Kong), där det nu finns fler operatörer än i Augusti.
Och det är väl egentligen ganska smart av Apple? Jag antar att man, än så länge, säljer fler telefoner på det sättet?
Självklart, om man hann producera fler telefonen än vad man kan sälja, så var det en ting, men jag gissar att de fortfarande ligger efter, om de skall leverera till alla länder?

Postad 13 oktober 2008 - 17:57

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Ingen som egentligen vet väl att det är 3 månader?... lät mer som ett, av många, hoppfullt och löst rykte?

Är det inte så att man numera kan köpa mobilen upplåst från olika nätsidor?

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 13 oktober 2008 - 18:29.

Postad 13 oktober 2008 - 19:50

ReflEz
  • ReflEz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag har en av dem första iphone 3g 16gb och har lite små problem. Delvis mottagning med 3g men framför allt att den har väldigt många tappade samtal periodvis. Sedan när jag prata med folk så är ljudet väldigt konstigt och dåligt, det är svårt att höra vad folk säger och när dem inte pratar i deras mikrofon så låter det som att samtalet bryts. Är det någon annan som har liknande problem eller är det dags att lämna in till telia. Har även version 2.1

Postad 13 oktober 2008 - 21:21

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Upplåsning på g ? freemy3g

Postad 13 oktober 2008 - 21:25

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Upplåsning på g ? freemy3g

Hoppas du har rätt, men jag ställer mig tveksam till allt som inte är från "officiella" Dev team: Dev Team blog

Postad 14 oktober 2008 - 06:10

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hoppas du har rätt, men jag ställer mig tveksam till allt som inte är från "officiella" Dev team: Dev Team blog

De har inte alltid varit först samt att det var de som gjorde det ökända Anysim 1.0.2 som brickade många iPhones. Sedan var det tack vara iPhone Elite Team som de som använt anysim 1.0.2 lyckades fixa sina lurar igen.

Postad 14 oktober 2008 - 18:24

GummiTarza
  • GummiTarza
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag har en av dem första iphone 3g 16gb och har lite små problem. Delvis mottagning med 3g men framför allt att den har väldigt många tappade samtal periodvis. Sedan när jag prata med folk så är ljudet väldigt konstigt och dåligt, det är svårt att höra vad folk säger och när dem inte pratar i deras mikrofon så låter det som att samtalet bryts. Är det någon annan som har liknande problem eller är det dags att lämna in till telia. Har även version 2.1

Jag håller med har samma problem. Någon som har en lösning? Någon som lämnat in sin på Telia och verkligen fått det lagat? Eller är det bara att hoppas på mjukis uppdatering?

Postad 14 oktober 2008 - 21:37

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Ett tips som säkert många vet om, men det kanske hjälper någon

Alla som kör med tex rebelsim etc vet att itunes klagar när man vill synka om man inte sätter i flygplansläge eller startar om och kopplar ihop INNAN man matat in pinkoden (efter att man kopplat in den kan man mata in pinkoden).

Anyway, om ni inte varje gång måste göra ändringar och lägga till eller ta bort playlistor etc utan bara behöver synka in det senaste ni lagt in så kan ni ju ansluta utan att sätta i flygplansläge etc och högerklicka på iphonen och välja synk. Då blir allt tillagt som ni laddat ner i tex podcasts som ni tidigare valt att lägga in och även playlistor för musik etc.
Nya ringsignaler (om ni valt att lägga till alla) och applikationer blir också överförda.. Det inkluderar också filmer etc ifall ni valt att lägga till alla och inte kryssat i enstaka

Smidigt efterssom man slipper strulet med att behöva starta om telefonen, jag har iallfall aldrig fått simkortet att fungera efter flygplansläge, så jag bootar om och kopplar ihop innan sim pin koden.

De gångerna jag vill lägga till en ny playlist, ta bort eller lägga till podcasts subscriptions som skall överföras eller lägga till enstaka filmer etc så ser jag till att boota om och synka, sedan kan jag gångerna efter synka utan att behöva starta om

Redigerat av wiped, 14 oktober 2008 - 21:40.

Postad 14 oktober 2008 - 21:45

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

De gångerna jag vill lägga till en ny playlist, ta bort eller lägga till podcasts subscriptions som skall överföras eller lägga till enstaka filmer etc så ser jag till att boota om och synka, sedan kan jag gångerna efter synka utan att behöva starta om

Tack Wiped - Bra tips!

Postad 15 oktober 2008 - 12:08

andsj421
  • andsj421
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för det snabba svaret!

En till fråga:

Om jag beställer med Telia Mobil 299 som har olika kostnader för surfning i mobilen och surfning med mobilen som modem kopplad till datorn, kan Telia se skillnaden på om jag surfar i mobilens webbläsare eller använder den som modem (genom jailbreak) eller tolkar de det alltid som att jag surfar i iPhonen:s webbläsare eftersom man inte kan använda iPhone som modem orginal?

Postad 15 oktober 2008 - 12:30

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Tack för det snabba svaret!

En till fråga:

Om jag beställer med Telia Mobil 299 som har olika kostnader för surfning i mobilen och surfning med mobilen som modem kopplad till datorn, kan Telia se skillnaden på om jag surfar i mobilens webbläsare eller använder den som modem (genom jailbreak) eller tolkar de det alltid som att jag surfar i iPhonen:s webbläsare eftersom man inte kan använda iPhone som modem orginal?

Har det abonnemanget verkligen olika pris för hur du surfar? Nej, de skall inte kunna se skillnad på hur du surfar iom att du inte bara använder browsern för surf på iPhonen. Det är därför surfport inte är ett särskilt bra alternativ för oss iPhone användare.

Postad 15 oktober 2008 - 14:52

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Har läst en hel del om iFåne.. och måste säga att den saknar massvis med grejer men jag är ändå sugen på den.
I dagens läge kör jag med HTC winMob 6.1 och det kommer att vara sista gången jag kör med WinMobile .

Nu till frågan: kan man skapa sina egna inlägg på youtube via Iphone?
Ringde idag till tre(3) och deras " medarbetare" bekräftade att "tre" förhandlar med Apple angående iphone, men tyvärr.. tror inte att det blir lyckade förhandlingar...så att i slutändan blir en Android för min del. [om det inte går att skriva sina egna inlägg på youtube.]

Postad 15 oktober 2008 - 20:17

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Har läst en hel del om iFåne.. och måste säga att den saknar massvis med grejer men jag är ändå sugen på den.
I dagens läge kör jag med HTC winMob 6.1 och det kommer att vara sista gången jag kör med WinMobile .

Nu till frågan: kan man skapa sina egna inlägg på youtube via Iphone?
Ringde idag till tre(3) och deras " medarbetare" bekräftade att "tre" förhandlar med Apple angående iphone, men tyvärr.. tror inte att det blir lyckade förhandlingar...så att i slutändan blir en Android för min del. [om det inte går att skriva sina egna inlägg på youtube.]

För 20$ kan du köpa Iphone Video Recorder - den erbjuder upload till YouTube.
Iphone kommer inte ens med mjukvara för att spela in video "out-of-the-box" ...

Postad 15 oktober 2008 - 20:20

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

För 20$ kan du köpa Iphone Video Recorder - den erbjuder upload till YouTube.
Iphone kommer inte ens med mjukvara för att spela in video "out-of-the-box" ...

med "inlägg" menar jag om man kan kommentera olika video- skriva inlägg på youtube..inte uploading..

Redigerat av x-rat3d, 15 oktober 2008 - 20:35.

Postad 15 oktober 2008 - 20:57

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

med "inlägg" menar jag om man kan kommentera olika video- skriva inlägg på youtube..inte uploading..

Förlåt, men jag måste ändå fråga: Hänger ditt köp av iPhone verkligen på möjligheten att kunna skriva kommentarer till youtube-videos?

Postad 15 oktober 2008 - 21:32

macmic
  • macmic
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Jag har aldrig skrivit några inlägg själv på youtube, men är inte det en vanlig websida som man kommer till ?
I så fall ska det inte vara några som helst problem, browsern är det klart bästa jag sett i en mobil hitills.

Det enda som skulle kunna ställa till det är väl om det skulle vara något flash-baserat jox de har för att skriva inlägg, men det verkar ju osannolikt omständligt, så jag tror inte att det är några problem.

Postad 16 oktober 2008 - 13:18

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Hej, förlåt om jag stör.

Jag är trött på att leta efter mina svar så jag frågar rakt ut:

*Om jag klickar på en mailadress på internet kommer jag till min mail och skriver till personen, men om jag vill spara personen, hur gör jag då?

*Hur vidarebefodrar jag sms eller kontakter?

tacksam för svar!

Postad 16 oktober 2008 - 13:32

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Förlåt, men jag måste ändå fråga: Hänger ditt köp av iPhone verkligen på möjligheten att kunna skriva kommentarer till youtube-videos?

Den första anledningen är att jag behöver en telefon med STOR skärm . I alla fall inte skulle köpa jag iPhone för att använda den till att spela Tic-Tac-Toe, använda "coola" grejer som iBeer.. eller annat mambo-jumbo som gör att 25 åriga grabbar att agera som IQ-befriade morons [no offence men efter att man hade bläddrat igneom iPhone tråden det är det intrycket man får]
Om det inte gåt att skriva inlägg på youtube, går det att kolla på video.google.com? Android kommer att klara båda delarna.

Postad 16 oktober 2008 - 13:44

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Den första anledningen är att jag behöver en telefon med STOR skärm . I alla fall inte skulle köpa jag iPhone för att använda den till att spela Tic-Tac-Toe, använda "coola" grejer som iBeer.. eller annat mambo-jumbo som gör att 25 åriga grabbar att agera som IQ-befriade morons [no offence men efter att man hade bläddrat igneom iPhone tråden det är det intrycket man får]
Om det inte gåt att skriva inlägg på youtube, går det att kolla på video.google.com? Android kommer att klara båda delarna.

Ja det går. Youtube-appen startas dock när du försöker spela upp någon av filmerna iom att du inte har flash inbyggt.

Postad 16 oktober 2008 - 13:55

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

För det första så svarade du inte på min fråga. Och för det andra: varför börja kalla folk för "IQ-befriade morons" ? Och sen direkt efter skriva No offence och tro att det ska ursäkta ditt påhopp? Du har nog missuppfattat det begreppet lite...

Det är väl ingen som kallar dig för iq-befriad bara för att du "måste-kunna-skriva-inlägg-på-youtube-klipp-annars-köper-jag-en-annan-telefon...", eller hur?

Postad 16 oktober 2008 - 14:06

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Ja det går. Youtube-appen startas dock när du försöker spela upp någon av filmerna iom att du inte har flash inbyggt.

Tack för svaret!

Postad 16 oktober 2008 - 14:17

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

För det första så svarade du inte på min fråga. Och för det andra: varför börja kalla folk för "IQ-befriade morons" ? Och sen direkt efter skriva No offence och tro att det ska ursäkta ditt påhopp? Du har nog missuppfattat det begreppet lite...

Det är väl ingen som kallar dig för iq-befriad bara för att du "måste-kunna-skriva-inlägg-på-youtube-klipp-annars-köper-jag-en-annan-telefon...", eller hur?

Jag svarade på din fråga! vill ha en mobil med STOR skärm! Eller blev du överraskad att jag kommer inte lyssna på mp3 med den? nej tack. "påhopp"? Det är min egen bedömning och du behöver absolut inte känna dig berört av min bedömning, men jag är less på blinda ifåne fanatiker.Du säger att "det är väl ingen som kallar dig för iq-befriad ".. Det har jag inte gjort heller, gav ju inga namn.

Postad 16 oktober 2008 - 14:24

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag svarade på din fråga! vill ha en mobil med STOR skärm! Eller blev du överraskad att jag kommer inte lyssna på mp3 med den? nej tack. "påhopp"? Det är min egen bedömning och du behöver absolut inte känna dig berört av min bedömning, men jag är less på blinda ifåne fanatiker.Du säger att "det är väl ingen som kallar dig för iq-befriad ".. Det har jag inte gjort heller, gav ju inga namn.

Men köp inte en iPhone då och sluta läs den här tråden så riskerar du inte att bli en iq-befrida ifånfanatier sjäv då.
C00l_bOii!

Postad 16 oktober 2008 - 14:54

Unregistered204d2313
  • Unregistered204d2313
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Tjena, jag vill gärna ha tips på detta nedan samt kan vara intressant för övriga att läsa.

Jag köpte en Iphone 3G i Nyz Zealand förra veckan, utan ab från Vodafone. Olåst rackare som fungerade klockrent med mitt Telia ab (som jag snart tänkt byta till Tele 2).

2 dagar senare (fortf i Nya Zealand) så startar telefonen med meddelandet "Repair Needed".. testar allting o läser om problemet på forum -> verkar bara finnas en lösning och det är att lämna in den för att få en ny.

Tillbaks på Vodafone kan dom inte bara ge mig en ny utan måste skicka den till Apple, vilket jag inte hinner vänta på då jag skulle tillbaks till Sverige.

Vodafone expediten försäkrar mig om att det är worldwide garanti, visar tom hur det står i garanti lappen (från apple) som följer med -> där det uttryckligen står att det är WW garanti. Översatt -> "Garantin på ett år gäller i det land som inköpet skett, alternativt i landet som köparen är bosatt i om detta skiljer sig från lander där inköpet skett...."
Skickar med sitt visitkort om det skulle vara några problem..

Och problem är det såklart.
Ringer Apple, vi har inget med iphone att göra, Telia har hand om allt med denna i sverige o sköter all service.
Ringer Macoteket o besöker (humac) apple butiken o de säger samma sak.
Ringer telias iphone support och de ger bara service till telefoner som de sålt.

Känns riktigt jobbigt det här, hur ska jag smidigast gå vidare?
Hatar att lägga ner as mycket tid på sånt här, men känner smått som att jag har kastat 5500:- i sjön.

Har testat att återställa den via itunes som ser ut att fungera tills sista stegen i processen då min iphone startar om, så återställningen lyckas inte.

Kan något tipsa mig vem jag kn vända mig till för att få service/hjälp med detta .. mot betalning?

mvh
/martin

Postad 16 oktober 2008 - 15:12

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Tjena, jag vill gärna ha tips på detta nedan samt kan vara intressant för övriga att läsa.

Jag köpte en Iphone 3G i Nyz Zealand förra veckan, utan ab från Vodafone. Olåst rackare som fungerade klockrent med mitt Telia ab (som jag snart tänkt byta till Tele 2).
..

Vart är du nu då? Är du kvar i NZ? Isf borde du väl kunna häva köpet? Borde väl gå, men har inte koll på deras konsumentköplag:P

Postad 16 oktober 2008 - 15:18

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej, förlåt om jag stör.

*Om jag klickar på en mailadress på internet kommer jag till min mail och skriver till personen, men om jag vill spara personen, hur gör jag då?

tacksam för svar!

Tydligen så orkade ingen svara på mina små frågor? är svaret att det inte går så tar jag gärna emot det också...

Postad 16 oktober 2008 - 15:20

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Tydligen så orkade ingen svara på mina små frågor? är svaret att det inte går så tar jag gärna emot det också...

fråga 1: Vet inte.

Fråga 2: Går inte utan jailbreak, har du en jailbreakad så installera CopierciN.

Postad 16 oktober 2008 - 17:22

Unregistered204d2313
  • Unregistered204d2313
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Vart är du nu då? Är du kvar i NZ? Isf borde du väl kunna häva köpet? Borde väl gå, men har inte koll på deras konsumentköplag:P

Nej, tillbaks i Sverige.

Kan någon tipsa om verkstad som jag kan kontakta som kan utföra denna service (mot bet) åt mig asap?
Eller finns det någon chans att jag kan få detta på min WorldWide garanti hos apple på min 6 dagar gamla iphone 3g?

mvh
/m

Postad 16 oktober 2008 - 18:41

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Nej, tillbaks i Sverige.

Kan någon tipsa om verkstad som jag kan kontakta som kan utföra denna service (mot bet) åt mig asap?
Eller finns det någon chans att jag kan få detta på min WorldWide garanti hos apple på min 6 dagar gamla iphone 3g?

mvh
/m

Har du försökt att återställa på flera sätt? Du kan ju lägga telefonen i Restore-mode och återställa då, testa även att återställa till olika versioner t.ex. 2.0 - 2.1. Om det inte går kan du gå i ett "djupare" restore mode som kallas DFU-mode. Detta brukar hjälpa bättre och du återställer på samma sätt, du kan lättast komma in till Restore-mode samt DFU-mode genom att använda iLiberty.

Postad 16 oktober 2008 - 20:46

• Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Nej, tillbaks i Sverige.

mvh
/m

Förlåt, men jag tycker det verkar helt befängt! De har ju garanti i hela världen och då är det ju skit samma om det är Telia som säljer den i Sverige. Egentligen så är det ju Vodafone NZ som är din korrekta väg att gå om du skulle gå via konsumentköplagen, men den lagen skyddar dig ju utöver garantin. Apple ska stå för reparation inom garantitiden - punkt slut! Däremot är det ju knepigt om de inte har något ombud här. De har väl bara auktoriserade återförsäljare. I värsta fall får du väl kontakta Apple NZ och posta den till dem.

Om det är Telia som representerar Apple i Sverige även på garantiärenden så ska ju de stå för det, men det känns som det kan krävas en del bråk innan de går med på det. Bäst är väl om du har med ett meddelande från Apple att så är fallet och be att få tala med ansvarig på Teliabutiken eller uppåt om de bråkar.

Det kommer säkert att lösa sig, men kräva en del tid, tjat och tålamod.

Lycka till!

Postad 16 oktober 2008 - 20:51

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

2 timmar, det var inget vidare tålamod! :unsure:

Tror inte att går, inte utan jailbreak i alla fall

Postad 16 oktober 2008 - 21:20

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Om det är Telia som representerar Apple i Sverige även på garantiärenden så ska ju de stå för det, men det känns som det kan krävas en del bråk innan de går med på det. Bäst är väl om du har med ett meddelande från Apple att så är fallet och be att få tala med ansvarig på Teliabutiken eller uppåt om de bråkar.

Det kommer säkert att lösa sig, men kräva en del tid, tjat och tålamod.

Lycka till!

Borde vara som du säger, sköter telia _ALLA_ garantiärenden i sverige och apple har worldwide-garanti så måste ju telia ta hand om dem?

Om inte så snart kommer ju vissa valda apple återförsäljare få sälja telefonen också, då borde du kunna gå genom dem? Dem är nog lättare att ha att göra med!
Lycka till och återkom gärna med uppdateringar om hur det går!

Postad 16 oktober 2008 - 22:08

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Vodafone expediten försäkrar mig om att det är worldwide garanti, visar tom hur det står i garanti lappen (från apple) som följer med -> där det uttryckligen står att det är WW garanti. Översatt -> "Garantin på ett år gäller i det land som inköpet skett, alternativt i landet som köparen är bosatt i om detta skiljer sig från lander där inköpet skett...."
Skickar med sitt visitkort om det skulle vara några problem..

Be personen på Apple eskalera ärendet om de inte vill gå med på sitt garantiåtagande. Skicka en kopia av garantilappen till nästa person i näringskedjan och muttra litet om att du vill ge dem en chans att rätta detta innan du går till media osv. Var vänlig, men stå på dig. Du har ett papper från dem som tydligt ger dig garanti i det land du är bosatt i (om jag läser rätt). Var dock beredd på att det kanske kommer ta tid att fixa telefonen på det viset i och med de speciella omständigheterna.
Alternativt och kanske enklare, kontakta säljaren och be dem fixa. Det här var ju något som ni gick igenom i samband med köp och de verkar ha gjort utfästelser att hjälpa dig om du får problem.

Lycka till och berätta gärna hur det gick!
/

Postad 16 oktober 2008 - 23:47

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Lyssna inte på denna killen, han lider bevisligen av någon form av förståndshandikapp med tanke på hur han uttrycker sig. Ingen anledning att svara en sådan kille, han sitter garanterat med någon lågkvalitativ lur som HTC i näven och är frustrerad.

Som sagt, bry er inte om sådana fubbickar.

Hej, förlåt om jag stör.

Ja, mailappen öppnas och ett nytt mail skapas. Om man sedan kan spara mailadressen till en kontakt låter jag vara osagt.

tacksam för svar!

Det kan man mig veterligen inte.

Postad 17 oktober 2008 - 07:03

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

2 timmar, det var inget vidare tålamod! :unsure:

Tror inte att går, inte utan jailbreak i alla fall

behövde ju veta på en gång eftersom att jag höll på att skriva upp massa mailadresser istället för att på nått lätt sätt spara adressen... men aja, förstår inte att man inte kan spara de iallfall.. som telefonnummer, man måste ringa det för att sedan ha det i uppringda nummer för att kunna spara det... fan apple, smartare än så är ni vel?

Postad 18 oktober 2008 - 09:50

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Eh, har de tagit bort topplistan med gratisapps i iTunes?

Edit: Japp, det har de. Nu måste man bläddra bland alla kategorier för att hitta gratisapps. Varför? De ska väl göra saker bättre och bättre hela tiden, inte tvärtom? F*n vad sämst! ARGH!

Redigerat av peppe eng, 18 oktober 2008 - 10:21.

Postad 18 oktober 2008 - 10:40

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Har en fråga, jag kör med TRE i min iphone, allt funkar väl fint.... MEN, nu till frågan, kan man inte surfa alls när man inte har 3g täckning? har ju mottagning men ingen 3g symbol i displayen, har jag missat nån inställning eller går det inte? Har lite dålig koll på det där.

Tacksam för hjälp
/ Andreas

Postad 18 oktober 2008 - 11:13

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Har en fråga, jag kör med TRE i min iphone, allt funkar väl fint.... MEN, nu till frågan, kan man inte surfa alls när man inte har 3g täckning? har ju mottagning men ingen 3g symbol i displayen, har jag missat nån inställning eller går det inte? Har lite dålig koll på det där.

Tacksam för hjälp
/ Andreas

Har den inte 3G täckning så går den över till Egde eller GPRS. Vet inte hur det fungerar när du har Tre dock.

Postad 18 oktober 2008 - 11:19

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ja, så ska det väl vara... för det är lite irriterande att det knappt går att göra nåt med telefonen när den inte har 3g täckning, Nån som kör med TRE och har koll?

Postad 18 oktober 2008 - 12:59

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Tre har inte Edge...

Har du inte 3G täckning så kan du inte använda dataöverföring när du använder tre :-(
Men å andra sidan är tre:s 3g täckning mycket bättre än Telias. :-)

Postad 18 oktober 2008 - 13:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Tre har inte Edge...

Har du inte 3G täckning så kan du inte använda dataöverföring när du använder tre :-(
Men å andra sidan är tre:s 3g täckning mycket bättre än Telias. :-)

Tre hyr väl in sig på någons GSM-nät och borde således ha GPRS.

Postad 18 oktober 2008 - 14:46

sanjuro
  • sanjuro
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig.

Jag har en ipod touch som är fylld med bra musik och filmer. Nu har jag köpt en iphone 3G och skulle vilja föra över allt det jag har på touchen till iphonen. Hur bär jag mig åt på smidigast sätt?

Postad 18 oktober 2008 - 14:48

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
spelar väl ingen roll vilken levarantör man kör när det är telefonen (iphonen) som har taskig mottagning...

Postad 18 oktober 2008 - 15:52

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

spelar väl ingen roll vilken levarantör man kör när det är telefonen (iphonen) som har taskig mottagning...

Jo, det gör det faktiskt.

Telia har EDGE och 3G som är väl samstämda och telefonen byter efter tillgänglighet utan avbrott.
Telefonen kan inte byta smidigt mellan GPRS och 3G.
Anledningen att du skall ha Telia som operatör med iPhone är på grund av Telias EDGE-nät.

Redigerat av Unregistered730fbd91, 18 oktober 2008 - 15:52.

Postad 18 oktober 2008 - 15:59

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Vet inte om den är så dålig.

Jag jämförde med en polares X1:a... han körde "3" och jag har "Telia". Vi laddade olika sidor och iPhonen var snabbast.
Tror helt enkelt allting handlar om överbelastningen på 3G-nätet och därmed uppfattas iPhonen seg och taskig mottagning.

Jag kan förstås ha fel.

Postad 18 oktober 2008 - 16:20

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Vet inte om den är så dålig.

Jag jämförde med en polares X1:a... han körde "3" och jag har "Telia". Vi laddade olika sidor och iPhonen var snabbast.
Tror helt enkelt allting handlar om överbelastningen på 3G-nätet och därmed uppfattas iPhonen seg och taskig mottagning.

Jag kan förstås ha fel.

ämnet bara snurrar runt runt och runt

hastighet och mottagning är helt olika saker...jag har aldrig nämnt hastighet när jag pratat iphonens mottagningsproblem..problemet kvarstår och det är att telias kartor ej överensstämmer med iphonen
det intressanta är ju att ha mottagning eller inte, eller ?

när det gäller överbelastning så har jag hemmavid ca 1 mib i sekunden på natten på dagen är den 10 ggr sämre...mottagningen är dock exakt den samma..

Redigerat av fastball, 18 oktober 2008 - 16:22.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.