Finns det några MMA-fans här?
4348 svar till detta ämne
Postad 16 October 2012 - 13:58
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Dom sa ju att både JBJ och Silva var emot den matchen så lär nog inte hända ifall dom inte får så mkt pengar att dom klarar sig livet ut i princip ):
Såg att Gustafsson ev. kan få titelmatch om man går rakt igenom Shogun, gillar gustafsson men tror inte han är redo ännu utan behöver lite fler högprofilsmatcher,
Gustafsson mot Evans tror jag hade varit en bra match.
Postad 16 October 2012 - 20:55
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
nu ska vi inte gå händelserna i förväg:) är så sjukt nervös inför matchen mot Shogun, känns som att så många redan räknat med vinst, det gör mig ännu mer nervös.
Postad 18 October 2012 - 08:11
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Gustafsson mot Evans tror jag hade varit en bra match.
tror det skulle vara en riktig missmatch för gustafsson dock /: nu ska vi inte gå händelserna i förväg:) är så sjukt nervös inför matchen mot Shogun, känns som att så många redan räknat med vinst, det gör mig ännu mer nervös.
Shogun håller det gärna stående och tror det kommer göra att gustafsson får vinsten (:
Postad 18 October 2012 - 08:19
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
tror det skulle vara en riktig missmatch för gustafsson dock /:
Dock en snubbe som Gustafsson måste ha slagit för att kunna rå på Jones. Men som sagt, först ska han ta sig förbi Shogun.
Postad 18 October 2012 - 08:41
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Dock en snubbe som Gustafsson måste ha slagit för att kunna rå på Jones.
Men som sagt, först ska han ta sig förbi Shogun.
tror evans är svårare än shogun, brottare(speciellt amerikanska) är så jäkla svåra att stoppa ):
Postad 18 October 2012 - 09:11
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vad är skillnaden på en amerikansk kontra en annan brottare?
Skillnaden mellan Evans och Shogun är ju också att Evans till skillnad från Shogun inte är ett vrak med en body age på 75. Självklart kommer Gustafsson vinna mot Shogun.
Postad 18 October 2012 - 09:20
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Plus det faktum att Evans är jävligt snabb i nävarna.
Postad 18 October 2012 - 12:02
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Är inte så imponerad av den faktiskt för att låna av GSP:s berömda citat! Han klipper ju aldrig någon med nävarna heller direkt även om han sänkte Chuck när han var slut. Tror inte händerna är något som helst problem för Gustafsson vid ett möte med Evans eftersom han faktiskt har rätt skaplig boxning, däremot kommer han (Evans) säkert försöka stå alla ronderna mot buren så clinchen kan vara Evans vapen. Nedtagningarna är väl Gustafsson rätt bra på att försvara? Men frågan är hur han jobbar i clinch?
Redigerat av Kamui, 18 October 2012 - 12:06.
Postad 18 October 2012 - 13:04
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Är inte så imponerad av den faktiskt för att låna av GSP:s berömda citat! Han klipper ju aldrig någon med nävarna heller direkt även om han sänkte Chuck när han var slut. Tror inte händerna är något som helst problem för Gustafsson vid ett möte med Evans eftersom han faktiskt har rätt skaplig boxning, däremot kommer han (Evans) säkert försöka stå alla ronderna mot buren så clinchen kan vara Evans vapen. Nedtagningarna är väl Gustafsson rätt bra på att försvara? Men frågan är hur han jobbar i clinch?
Tänker mer på att Evans kan poäng-fighta sig till en seger. Snabba jabbar in och cirkla för att sedan driva ner en nertagning mot slutet av ronderna. Sen har Gustafsson en ful ovana att sticka upp hakan vid slagserier.
Redigerat av Birkanoff, 18 October 2012 - 13:05.
Postad 18 October 2012 - 13:10
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
MMA tävlingar i Nyköping på Lördag!
Postad 18 October 2012 - 19:13
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
JBJ vs Sonnen verkar vara bekräftat... Personligen hade jag hellre sett en LHW som faktiskt förtjänat en titelfight...
Postad 18 October 2012 - 19:36
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
JBJ vs Sonnen verkar vara bekräftat... Personligen hade jag hellre sett en LHW som faktiskt förtjänat en titelfight...
Jag gillar Sonnen men detta var det löjligaste jag hört på länge. Hur fan tänker man nu?
Postad 19 October 2012 - 07:25
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag gillar Sonnen men detta var det löjligaste jag hört på länge. Hur fan tänker man nu?
Det enda man tänker på är ratings. TUF har sin sämsta säsong någonsin, dom har tappat enormt med tittare och måste försöka rädda serien. Så man tar dit 2 av organisationens största stjärnor och byter sändningsdag. Sonnen kommer att dra enormt med tittare för TUF och man hoppas kanske att bättre på Jones rykte och image dessutom. Sedan får Jones ett riktigt lätt titelförsvar och kommer säkert vinna lite fans, så det är ganska smart tänkt av UFC. Sonnen har givetvis inte förtjänat matchen rent sportsligt, men han ställde upp när ingen annan gjorde det. Machida klagar nu på att Sonnen får chansen, men han blev erbjuden ursprungsmatchen före Sonnen. Lite sent att klaga nu. Bästa lösningen hade kanske varit att ha Hendo som motsatt coach mot Jones, men jag vet inte om hans skada hinner läka. Jones kommer ju vara lätt skadad under inspelningen av serien, men Hendo hade troligtvis inte kunnat göra någonting. Inspelningen börjar om 2 veckor.
Postad 19 October 2012 - 07:37
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Japp Sonnen var där när ingen annan ville men som sagt är detta ingen vettig match-up. Tråkigt när det bara ska handla om pengar.
Släng in A Silva som coach mot JBJ istället så får man tittarsiffror (iofs inte så maffiga som Sonnen kommer skapa) och en vettig match-up.
Postad 19 October 2012 - 07:58
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Sluta. Vi vill inte se Anderson mot Jones!
Det enda positiva med det här är ju att vi blir av med Sonnen, för det här kommer inte bli vackert. Synd bara att det inte var Jones-Bisping istället.
Jag kommer inte kolla på säsongen ändå, TUF är så hemskt kasst. Bara massa white trash och wiggers som är med. Är det små viktklasser som vanligt?
Postad 25 October 2012 - 12:44
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Vad är skillnaden på en amerikansk kontra en annan brottare?
Skillnaden mellan Evans och Shogun är ju också att Evans till skillnad från Shogun inte är ett vrak med en body age på 75. Självklart kommer Gustafsson vinna mot Shogun.
amerikansk brottning är ju så mkt större än t.ex svensk brottning, och så börjar dom ju väldigt tidigt där(har det i skolan osv). Har kört mot en riktigt bra brottare som precis börjat med bjj(nu kör han mma på lite större svenska galor) och han kunde inte avsluta mig samtidigt som jag inte kunde göra något för han hade total kontroll över mig /;
Postad 25 October 2012 - 13:04
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
amerikansk brottning är ju så mkt större än t.ex svensk brottning, och så börjar dom ju väldigt tidigt där(har det i skolan osv). Har kört mot en riktigt bra brottare som precis börjat med bjj(nu kör han mma på lite större svenska galor) och han kunde inte avsluta mig samtidigt som jag inte kunde göra något för han hade total kontroll över mig /;
Fast svensk brottning är och har varit jäkligt stark! Sverige är ju iaf topp 10 genom tiderna (USA är inte i topp 3) vilket är grymt även om man inte är på Rysslands eller Irans nivå. Har själv hållit på med brottning en del och rullat lite med bjj-folk. Kontroll är som sagt något vi utnyttjar i brottningen vs bjj men jag upplever att jag är sårbar på benen mot diverse lås eftersom man inte kan det. Det handlar väl om vana antar jag men det känns som att det kan vara där bjj-folket ska sätta in stöten för där är väldigtånga brottare osäkra. Funderar på att återgå lite till brottningen när jag flyttar västerut, saknar det lite.
Postad 25 October 2012 - 13:18
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Fast svensk brottning är och har varit jäkligt stark! Sverige är ju iaf topp 10 genom tiderna (USA är inte i topp 3) vilket är grymt även om man inte är på Rysslands eller Irans nivå. Har själv hållit på med brottning en del och rullat lite med bjj-folk. Kontroll är som sagt något vi utnyttjar i brottningen vs bjj men jag upplever att jag är sårbar på benen mot diverse lås eftersom man inte kan det. Det handlar väl om vana antar jag men det känns som att det kan vara där bjj-folket ska sätta in stöten för där är väldigtånga brottare osäkra.
Funderar på att återgå lite till brottningen när jag flyttar västerut, saknar det lite.
Fast det är väl grekisk-romersk som är störst här hemma. Tror Soulie syftar på fribrottning där man får gå mot benen med.
Postad 25 October 2012 - 13:19
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Fast svensk brottning är och har varit jäkligt stark! Sverige är ju iaf topp 10 genom tiderna (USA är inte i topp 3) vilket är grymt även om man inte är på Rysslands eller Irans nivå. Har själv hållit på med brottning en del och rullat lite med bjj-folk. Kontroll är som sagt något vi utnyttjar i brottningen vs bjj men jag upplever att jag är sårbar på benen mot diverse lås eftersom man inte kan det. Det handlar väl om vana antar jag men det känns som att det kan vara där bjj-folket ska sätta in stöten för där är väldigtånga brottare osäkra.
Funderar på att återgå lite till brottningen när jag flyttar västerut, saknar det lite.
eliten är säkert jättebra i sverige men tänker mer på det som finns under, brottningsgrunden i amerika tycker jag är bättre på "lägre" nivå och oftast dom man möter själv iom att jag inte tränar/tävlar på elitnivå (: Brottare jag mött lämnar gärna fötter/ben att haffa tag i och ibland som judo folket turtlar dom ganska snabbt, men topposition.. ajaj d: Fast det är väl grekisk-romersk som är störst här hemma. Tror Soulie syftar på fribrottning där man får gå mot benen med.
jo NCAA wrestling osv (:
Redigerat av Unregistered276d62c1, 25 October 2012 - 13:20.
Postad 25 October 2012 - 13:25
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Fast det är väl grekisk-romersk som är störst här hemma. Tror Soulie syftar på fribrottning där man får gå mot benen med.
Japp, men var skrev jag grekisk-romersk? Jag körde en del folk (stilen alltså) när jag bodde i USA så jag känner väl till både folk, fristil och grekisk-romersk. Grejen är den att USA är inte alls överlägsna som Joe Rogan vill få det till (menar inte att Soulie hävdar det, men hypen är stor bland mma-fans) utan det finns nationer som är vassare i fristil trots färre invånare. Öststaterna är i särklass.
Postad 25 October 2012 - 13:53
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Japp, men var skrev jag grekisk-romersk? Jag körde en del folk (stilen alltså) när jag bodde i USA så jag känner väl till både folk, fristil och grekisk-romersk. Grejen är den att USA är inte alls överlägsna som Joe Rogan vill få det till (menar inte att Soulie hävdar det, men hypen är stor bland mma-fans) utan det finns nationer som är vassare i fristil trots färre invånare. Öststaterna är i särklass.
Ja definitivt. Det är bara för att det är så pass stort att brottas i college.
Postad 11 November 2012 - 09:22
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Någon som håller koll på TUF?
Tycker att den amerikanska kan vara något av det segaste jag någonsin skådat. Dock var senaste fighten helt okej.
TUF Smashes är dock riktigt bra. Tillbaka till gamla takter och grymma fighter.
Postad 11 November 2012 - 09:27
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Någon som håller koll på TUF?
Tycker att den amerikanska kan vara något av det segaste jag någonsin skådat. Dock var senaste fighten helt okej.
TUF Smashes är dock riktigt bra. Tillbaka till gamla takter och grymma fighter.
Nej fy, jag har inte tittat på flera säsonger och kommer inte börja igen heller pga att man får wt/wigger-överdos av programmet! Är det fortfarande nästan bara de små viktklasserna (dvs lw och neråt)?
Postad 11 November 2012 - 10:51
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Ja amerikanska är mest bara löjlig. Men britterna levererar i Smashes
Amerikanska tror jag att det är bara ww och i Smashes är det lw och mw om jag inte minns helt fel.
Postad 11 November 2012 - 13:37
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja amerikanska är mest bara löjlig. Men britterna levererar i Smashes 
Amerikanska tror jag att det är bara ww och i Smashes är det lw och mw om jag inte minns helt fel.
Heh, britterna... :|
Postad 12 November 2012 - 12:57
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Jag kikar också på båda, men den Amerikanska är riktigt dålig... Fan va det gnälls över precis allt... Smashes är klart bättre så jag håller med dig till punkt och pricka! Kul att coacherna i Smashes börjar bli irriterade på varandra...
Postad 12 November 2012 - 12:58
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Jag kikar också på båda, men den Amerikanska är riktigt dålig... Fan va det gnälls över precis allt... Smashes är klart bättre så jag håller med dig till punkt och pricka! Kul att coacherna i Smashes börjar bli irriterade på varandra... 
Längtar så tills att man får se Pearson banka Sotopottafejs
Postad 13 November 2012 - 08:22
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Jag är fascinerad över hur en kille som Julian Lane (rosa frilla) lyckats ta sig med i programmet... Mer "ostabil" kille får man leta efter... Britterna har gjort ganska bra ifrån sig i Smashes, men jag undrar om Australiensarna medvetet plockat de minsta killarna de kunde hitta? Känns som om de alltid är mindre än Britterna  Längtar så tills att man får se Pearson banka Sotopottafejs
Jag tolkar det som att du inte gillar Georges?
Postad 16 November 2012 - 20:44
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Snart dags för GSP att göra comeback då... Första gången jag håller på honom, efter Condits horribelt fega taktik mot Diaz så är man ju tvungen. Samtidigt skrattar jag ju OM han skulle förlora... Så denna fighten är win-win för mig
Men till 99.9999999999999%: GSP 50-45
Postad 17 November 2012 - 11:10
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
The Champ is here!
Sitter och kollar weigh-ins just nu.
Postad 17 November 2012 - 21:18
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Snart dags för GSP att göra comeback då... Första gången jag håller på honom, efter Condits horribelt fega taktik mot Diaz så är man ju tvungen. Samtidigt skrattar jag ju OM han skulle förlora... Så denna fighten är win-win för mig 
Men till 99.9999999999999%: GSP 50-45
Ja GSP är ju en offensiv hjälte jämfört med Condit v 2.0, men i denna matchen kommer nog Condit inte framstå som lika feg som i förra matchen. GSP är inte samma hot i standup som Diaz är, men det kommer ju inte hindra GSP att ta ner Condit på marken. GSP hade varit tveksam till att ta ner Diaz på marken, men Condit bör han kunna hantera utan problem på marken. 50-45 till GSP. Hoppas Condit försvinner efter detta. Det säger jag trots att jag har bott och jobbat i New Mexico, endast 3 timmars bilresa från Albuquerque .
Postad 17 November 2012 - 21:22
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Bra card för övrigt. Kampmann vs Hendricks kommer bli intressant.
Postad 17 November 2012 - 23:11
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Bra card för övrigt. Kampmann vs Hendricks kommer bli intressant.
Ja det är ett ovanligt bra card. Hoppas Kampmann klarar av Hendricks, jag tror han gör det. Hendricks har haft ganska mycket flyt, senaste matcherna.
Postad 18 November 2012 - 10:51
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Riktigt bra gala om än lite seg i prelimsen, tycker att en viss domare inte passade in men det kanske bara var jag? (:
Dock tycker jag inte heller det var ok med Joe rogans kommentar (om en viss domare)
Postad 18 November 2012 - 14:29
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hendricks är ju bara för härlig, killen har klipp i nävarna. H-bomb Jr. Skulle gärna vilja se honom klappa till St Pierre rakt på truten och se vad som händer!
Skönt att fjanten Condit förlorade men jag måste säga att jag log skadeglatt i soffan när han skakade GSP. Win-win som sagt.
Rogans kommentar var över gränsen. Vill man ta sig bort från white trash tribal tattoo-stämpeln som man till viss del har så får man faktiskt ha seriösa kommentatorer. Jämför Joe Rogan och Goldie med gänget i HBO-boxningen. Det är som att jämföra Michael Bisping med Sugar Ray Robinson.
Redigerat av Kamui, 18 November 2012 - 14:35.
Postad 18 November 2012 - 18:26
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Höll på att skita knäck när Condit landade den där sparken. Men kom igen GSP, lite mer killer instinct måtte du väl ha.
Synd på Kampmann men blir man träffad av Hendricks vänster så går man ner.
Postad 19 November 2012 - 08:29
clubt
-
clubt
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Tycker galan höll bra klass! Synd på Kampman, men Hendricks verkar ju ha dynamit i nävarna...
I övrigt får jag instämma i att Rogans kommentar var jäkligt onödig. Så länge domarna kan göra sitt jobb bör det inte spela någon roll hur de ser ut.
Postad 19 November 2012 - 09:26
Unregistered9d110ebc
-
Unregistered9d110ebc
-
Rookie
-
2 inlägg
Tycker galan höll bra klass! Synd på Kampman, men Hendricks verkar ju ha dynamit i nävarna...
I övrigt får jag instämma i att Rogans kommentar var jäkligt onödig. Så länge domarna kan göra sitt jobb bör det inte spela någon roll hur de ser ut.
Tycker också galan var helt ok. GSP var väl inte så jätteimponerande, tror han hade fått väldigt svårt mot Anderson Silva i 185 pounds. Det mest positiva var väl att GSP kämpade vidare och inte gav upp när han blev träffad som mot Serra. Vad var det Joe Rogan sa? I vilken match och om vilken domare? Jag körde en del snabbspolning och gjorde lite andra saker genom en del matcher. Nick Diaz visade prov på oväntad humor efter matchen, då han twittrade: I am not impressed by your performance @GeorgesStPierre
Redigerat av Unregistered9d110ebc, 19 November 2012 - 09:27.
Postad 20 November 2012 - 08:13
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Tycker också galan var helt ok. GSP var väl inte så jätteimponerande, tror han hade fått väldigt svårt mot Anderson Silva i 185 pounds. Det mest positiva var väl att GSP kämpade vidare och inte gav upp när han blev träffad som mot Serra. Vad var det Joe Rogan sa? I vilken match och om vilken domare? Jag körde en del snabbspolning och gjorde lite andra saker genom en del matcher.
Nick Diaz visade prov på oväntad humor efter matchen, då han twittrade: I am not impressed by your performance @GeorgesStPierre
Han drog fetto skämt om en domare, typ hur fet får man vara för att bli domare osv. Samma domare han pratade om tycker jag tog väldigt konstiga beslut om att separera dom och väldigt snabbt dessutom |: Låt dom grinda mot buren ett tag, när en kämpar för nedtagning för fulla muggar är det ju dumt att separera dom.
Postad 20 November 2012 - 08:50
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Ja det är ett ovanligt bra card. Hoppas Kampmann klarar av Hendricks, jag tror han gör det. Hendricks har haft ganska mycket flyt, senaste matcherna.
Hendricks verkar ju ha mer än flyt, inte första gången han träffar så där direkt. Grymt impad. GSP är ju bara så jävla tråkig, kan han aldrig avsluta en fight? (Förutom att jabba sönder ögonen på folk, vilket inte är ett kul "avslut"..)
Postad 08 December 2012 - 08:53
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kul fighthelg den här veckan! Framförallt Pac-JMM IV men också få se Nate Diaz-Bendo och BJ Penn täppa till truten på en ganska dryg kanadensare.
Postad 08 December 2012 - 15:49
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Glöm nu inte bort Gustafsson.
Men som sagt bra fight-helg!
Postad 08 December 2012 - 16:40
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tycker att nattens ufc on fx ser ut att ha ett trevligt card, många intressanta bataljer att vänta...
Alexander såg lugn ut på invägningen.. känner att pulsen redan nu börjat öka lite inför matchen!
Kommer hålla benhårt på Bendo när han går upp mot Diaz sen hoppas jag innerligt, även om jag inte tror det blir så, att BJ mosar canapicken Macdonald...
Redigerat av nickeskbg, 08 December 2012 - 16:41.
Postad 08 December 2012 - 16:56
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Tycker att nattens ufc on fx ser ut att ha ett trevligt card, många intressanta bataljer att vänta... Alexander såg lugn ut på invägningen.. känner att pulsen redan nu börjat öka lite inför matchen!
Kommer hålla benhårt på Bendo när han går upp mot Diaz sen hoppas jag innerligt, även om jag inte tror det blir så, att BJ mosar canapicken Macdonald...
Håller du på Bendo din dåre?  Penn får det nog svårt men jag tyckte han såg ganska bra ut rent fysiskt! Men han får nog slut på ork rätt snart tyvärr. Hade varit så underbart att se honom vinna. Gustavsson borde köra över Shogun. Ingen annan som ska se Pac vinna ett tveksamt domslut mot JMM?
Redigerat av Kamui, 08 December 2012 - 17:01.
Postad 08 December 2012 - 17:01
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2532 inlägg
Ja hoppet sitter hos BJ men har svårt att se honom vinna denna. När det gäller main event så håller man ju stenhårt på Diaz. Hade varit så jäkla gött att se honom köra över Bendo(ver).
Shogun såg mer fit ut än innan så man fick en liten oroskänsla i kroppen. Kom igen nu Gustafsson!!
Postad 08 December 2012 - 17:37
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tycker att Bendo är en helt ok fighter, att han sen är som han är lägger jag ingen vikt vid...
Han har klarat sig ur en del sjuka submissionförsök så full cred för det... Sen är det något med Diaz bröderna och undertecknad som inte är kompatibelt
Tycker att BJ är väl unt att avsluta sin ufc karriär (om det nu blir sista matchen) med en vinst med det lär bli svårt, hade inte varit fel se honom i stil med när han sopade mattan med Sherk eller Sanchez!
Ja Shogun såg hyffsat fit ut och verkade lite väl gald och avslappnad, undrar just om han tar matchen på 100% allvar innerst inne...
Redigerat av nickeskbg, 08 December 2012 - 17:47.
Postad 09 December 2012 - 10:37
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
God morgon...
Ja det gick ju hyffsat bra under nattens gala bortsett ifrån BJ matchen och man undrar vad som driver honom till att ta matcher i en viktklass han är fysikskt underlägsen i? Nä handskarna på hyllan nu tack!
Alexander gjorde en fin match mot en alltid farlig motståndare och visst visade The Mauhler prov på utveckling men framförallt tuffhet, han tog en del rejäla träffar utan att vackla nämnvärt...
Titelfighten då, ja vad säger man.. sällan man ser någon så neutraliserad på den här nivån, emellanåt såg det nästan enkelt ut även om matchan var en bra bit ifrån att få ett avslut innan full matchtid.
Postad 09 December 2012 - 10:44
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Penn gjorde ont att se, två gånger han har blivit mosad stående på kort tid. Det räcker inte med en hyfsad jabb när man är så liten. MacDonald är ju otroligt stor, det såg ut som när jag brukar brottas med min brorson på sex år ungefär.
Gustafsson såg rätt bra ut, men han tar för mycket stryk! Tänk om Hendo träffar...
Bendo... Hatten av, vad bra han är! "Can I get an amen?"
Förresten! Pacman... Oj.
Redigerat av Kamui, 09 December 2012 - 10:47.
Postad 09 December 2012 - 11:25
nickeskbg
-
nickeskbg
-
Användare
-
-
200 inlägg
Den fysiska skillnaden var enorm till BJs nackdel, och som du säger så gjorde det ont att se...
Ja träffar Hendo med H-bomben så släcker han det mesta så visst måste Alexander vara på sin vakt och fortsättningsvis inte tillåta sig bli träffad så.. Han lär framöver frekvent få möta tuffa motståndare och divisionen kryllar av dem så att undvika stryk blir en nödvändighet...
Bendo var snuskigt skicklig.. Sen var han inte lika "religiös" i segerintervjun efteråt vilket var skönt slippa höra
Pacman - Ja så kan det gå, ett ögonblick and then it's over...
Postad 09 December 2012 - 16:45
ILCapitano
-
ILCapitano
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Stabil insats av Alex, dock tycker jag det såg ut som att han vid 2-3 tillfällen hade chans att ligga på för ett avgörande men inte gjorde det. Kanske han inte ville riskera att själv bli knockad eller så var han helt enkelt trött.
Tror en match till innan ev match mot JJ skulle göra han gott, bara för att han ska känna sig ännu mer avslappnad i hela situationen.
Men kul och se att han kan dansa med dem riktigt stora:)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|