Blastshild ( ursäkta stavningen) kan det vara något tillsammans med scrambler?Fast om du slår upp fördröjer i ordlistan så står det "få något att SKE senare".......att en claymore smäller senare är inget ovanligt....det hände hela tiden i cod4 o det händer nu med......det jag talade om var stt den stod kvar....opåverkad......senare kan ju iofs vara nästa år också....så den kanske smäller nästa gång jag spelar den banan......
![]() |
![]() |
![]() |
373:- | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 10 december 2009 - 17:09
Postad 10 december 2009 - 17:12
Har du kopplat optiskt eller via hdmi eller kanske analogt via rca<------- detta Förmodligen.Anttoon: Tack för hjälpen!
Men exakt vart kan man sätta in ljudet på 4.1 då? Min förstärkare ser det bara som stereo... Och nej, det är inget fel på den. Men tycker det är märkligt att man sätter Dolby Digital stämpel på spelet när det bara är 4.1???
Du kan pm:a om du vill
Redigerat av shogun1, 10 december 2009 - 17:25.
Postad 10 december 2009 - 17:32
Postad 10 december 2009 - 17:39
Om den är flashad eller stunnad så sprängs den väl inte??Alltså vi kan ju lägga ner den diskussionen men det handlar inte om att personen överlever eller att det smäller senare.....det handlar om att den inte smäller alls.......alltså lär det vara en bug.
Postad 10 december 2009 - 17:53
Postad 10 december 2009 - 17:59
Postad 10 december 2009 - 18:17
Nu börjar det likna något....det var de första inläggen som faktiskt riktade in sig på frågan? Du kan alltså stunna en claymore med andra ord......jag visste att man kunde stunna en sentry men inte en claymore....
Jo då, det är när dom blivit "stunnade" ( eller flashade? ) som dom gnistrar och sprakar=fungerar ej.
Dock så är det väl bara under en viss tid efter det att dom blivit "stunnade" som dom inte fungerar va?
Postad 10 december 2009 - 18:33
Postad 10 december 2009 - 18:37
Postad 10 december 2009 - 18:39
Fråga kolon - Vad händer om man tar bomben i S&D på Highrise och hoppar ut från taket, förlorar man rundan eller resettas bomben?
Prova!

Bra fråga! Hmm, hur var det i COD4? Finns ju banor där också som man kan ramla ner i/utanför.
Redigerat av BrittBastard, 10 december 2009 - 18:39.
Postad 10 december 2009 - 18:40
Quarry om du klättrar upp i lagerhuset längst upp torde göra susen.vilken banjävel är det man kan ta livet av sig så man kan kryssa för "good bye" under challenge? Har hoppat ut från fönster på Highrise & ut för stup på diverse ställen utan resultat.
Postad 10 december 2009 - 18:49
Nu vet jag vad det var!
Jag hade skapat en ny användare till PS3an, och det är ju inte samma inställningar default, så det var inte ikryssat DD 5.1!
Nu funkar det! Får ge "skitspelet" en chans till då :-)
Postad 10 december 2009 - 18:56
Fråga kolon - Vad händer om man tar bomben i S&D på Highrise och hoppar ut från taket, förlorar man rundan eller resettas bomben?
Det hände mig på afghan.

Den resettas.
Redigerat av threnode81, 10 december 2009 - 18:59.
Postad 10 december 2009 - 19:00
Det hände mig på afghan.
![]()
Den resettas.
Ja på afghan har man ramlat ner några gånger mellan den långa trappan och berget, finns ju ett litet hål där man ska passa sig för tydligen

Postad 10 december 2009 - 19:03
Måste säga att tyskarna vi nyss mötte var jobbiga som fan. Speciellt de två med sköldarna.
Postad 10 december 2009 - 19:06
Resettas, jag har testat.

Postad 10 december 2009 - 19:10
Resettas, jag har testat.
Va skönt! Då gör det ju inget om man får en klantskalle i laget som tar bomben och sen ramlar ner för nåt stup.

Postad 10 december 2009 - 20:22

Undrar om den där utlänning i vårt lag vågar sig tillbaka till spelet efter den utskällningen han fick

But I like it!!
Postad 10 december 2009 - 20:38
Gôtt å ha Primören som coach. Måhända en väldigt argsint sådan men det ger fan resultat
Skitbra!!
Undrar om den där utlänning i vårt lag vågar sig tillbaka till spelet efter den utskällningen han fick![]()
But I like it!!
Hehe.....man lever ju sig in i det......

Postad 10 december 2009 - 20:51
Postad 10 december 2009 - 21:40
Alltså vi kan ju lägga ner den diskussionen men det handlar inte om att personen överlever eller att det smäller senare.....det handlar om att den inte smäller alls.......alltså lär det vara en bug.
Har man Scrambler Pro så sprängs claymoren ca 5 sekunder efter att man har triggat den

Postad 10 december 2009 - 23:55
Eapea
Postad 11 december 2009 - 00:23
vilken banjävel är det man kan ta livet av sig så man kan kryssa för "good bye" under challenge? Har hoppat ut från fönster på Highrise & ut för stup på diverse ställen utan resultat.
från hustaket på Favela...det huset längst till höger
Postad 11 december 2009 - 00:56
Postad 11 december 2009 - 01:03
I SECOND THAT!Ruggigt kul att lira ikväll gossar. 2 fulla MHB-lag hela kvällen, underbart. Varje kill blir något extra när det är MHBare man möter, hoppas vi kan fylla en server fler gånger framöver!
Eapea
hahahaha know how u feelNånstans måste det ligga 1000-tals osprängda granater. Känns mest som om man kastar en påse blandade nötter på folk. Nyss kasta jag en semtex i ryggen på en snubbe. Tydligen ett måndagsexemplar. Gäsp.

Postad 11 december 2009 - 08:05

Jotack för spelet igår, även om jag tyckte det var i kämpigaste laget eftersom ni är så överjävliga och jag är så kass

Ska jag skriva en översättning åt dig Cel?

Postad 11 december 2009 - 08:25
Lirade på afghan igår.Ja på afghan har man ramlat ner några gånger mellan den långa trappan och berget, finns ju ett litet hål där man ska passa sig för tydligen
Efter ett tag tröttnade jag på att spawna i den långa trappan när striden hela tiden var vid bunkern.
Tar en evighet att springa tillbaka och så blir man skjuten i ryggen av en camper när man nästan är framme.
Lösningen är att hoppa över kanten till trappan så spawnar man lite närmre

Postad 11 december 2009 - 08:31
På nästan alla banor, förutsett att du inte har Commando PRO. För det ger ingen falling damage.vilken banjävel är det man kan ta livet av sig så man kan kryssa för "good bye" under challenge? Har hoppat ut från fönster på Highrise & ut för stup på diverse ställen utan resultat.
Annars behövs det inte mkt höjd för att man ska dö, mer skada när man hoppar ner nu än i CoD4.
Postad 11 december 2009 - 09:01
Lirade på afghan igår.
Efter ett tag tröttnade jag på att spawna i den långa trappan när striden hela tiden var vid bunkern.
Tar en evighet att springa tillbaka och så blir man skjuten i ryggen av en camper när man nästan är framme.
Lösningen är att hoppa över kanten till trappan så spawnar man lite närmre
Eller så offrar man den värdelösa granaten till fördel för insertion så man själv kan lägga ut en spawnpunkt..
Postad 11 december 2009 - 09:09
Btw, varför spelar du inte med BrittBastard-kontot?
Britt78 låter mkt ballare. Hahaha! Nej då, hade faktiskt tänkt lira med det kontot nu på MW2 men så råkade jag ändå börja med Britt78 och då kör jag på med den "gubben".
Kanske lirar lite med den andra parallellt, men då blir det i sånt fall ingen prestige med den.
Eller så offrar man den värdelösa granaten till fördel för insertion så man själv kan lägga ut en spawnpunkt..
Om hela laget har insertion på t ex "Demolition" så har man grymt stor nytta av det!
Postad 11 december 2009 - 09:26
hur får man fackal att ligga kvar? Jag försöker bara tända fackaln ett antal gånger men sedan händer det inte så mycket mer.....:-(Britt78 låter mkt ballare. Hahaha! Nej då, hade faktiskt tänkt lira med det kontot nu på MW2 men så råkade jag ändå börja med Britt78 och då kör jag på med den "gubben".
Kanske lirar lite med den andra parallellt, men då blir det i sånt fall ingen prestige med den.
Om hela laget har insertion på t ex "Demolition" så har man grymt stor nytta av det!
Postad 11 december 2009 - 09:32
Den tänds när väl när du släpper knappen, om jag nu minns rätt.hur får man fackal att ligga kvar? Jag försöker bara tända fackaln ett antal gånger men sedan händer det inte så mycket mer.....:-(
Sedan kan ju din spawnpunkt förstöras av motspelarna, finns väl en perk för att se dessa
Postad 11 december 2009 - 09:44
Trots att granaten bara är måttligt bättre än en 5-öres smällare så tycker jag den funkar till att rensa rum mm.Eller så offrar man den värdelösa granaten till fördel för insertion så man själv kan lägga ut en spawnpunkt..
Man får koka den ett par minuter bara så fi inte hinner smita ut ur rummet.
Postad 11 december 2009 - 10:29
visst är den lite lamare än i 4:an?Trots att granaten bara är måttligt bättre än en 5-öres smällare så tycker jag den funkar till att rensa rum mm.
Man får koka den ett par minuter bara så fi inte hinner smita ut ur rummet.
Postad 11 december 2009 - 11:42
Har inte testat insertion ännu. Jag antar att de inte funkar i S&D?

Postad 11 december 2009 - 11:53
Ja, de var inte roliga.Japp, det var där jag trillade ner.
Måste säga att tyskarna vi nyss mötte var jobbiga som fan. Speciellt de två med sköldarna.
Snacka om förvånad jag blev när jag lyckades ha ihjäl en och sno skölden och lyckades ha ihjäl den andra med richotterna från hans eget vapen!
Synd bara att det var 2 till kvar sen...
Postad 11 december 2009 - 12:12
Den tänds när väl när du släpper knappen, om jag nu minns rätt.
Sedan kan ju din spawnpunkt förstöras av motspelarna, finns väl en perk för att se dessa
Man måste typ gömma dom annars syns facklorna och kan förstöras, och när man respawnar vid facklan kan man ha oturen att fi står och väntar på dig. Och nån av perkarna gör väl så att man ser såna facklor ännu bättre.
Redigerat av jarre008, 11 december 2009 - 12:18.
Postad 11 december 2009 - 12:46
Jepp! SitRep heter perken.Man måste typ gömma dom annars syns facklorna och kan förstöras, och när man respawnar vid facklan kan man ha oturen att fi står och väntar på dig. Och nån av perkarna gör väl så att man ser såna facklor ännu bättre.
Postad 11 december 2009 - 13:08

Måste vara oerhört störande för fi!
Gäller bara att lägga spawnpunkterna gömda och bra, samt att komma ihåg att använda dom överhuvudtaget.
Man har ju spammat granater i ett antal dygn så det tar tid att ställa om sig, MÅÅÅÅNGA gånger så har jag
planterat spawnpunkter när jag tänkt kasta in en granat till fi, då blir man lite smått stressad...hehe
Enda gången då det inte är bra med insertion är väl igentligen i TDM (såvida inte motståndarna är EXTREMA campers och alla sitter på samma ställe hela tiden) och S&D.
Postad 11 december 2009 - 13:12
Nya regnbanan??? Har det kommit nya banor redan?Som sagt så funkar insertion ypperligt i Demolition, som igår på nya "regnbanan". Står och defendar bomben och har en spawnpunkt gömd bakom en dörr vid A-bomben. Tubar och knivar fi till jag dör, 5sek senare står jag och gör exakt samma sak som om jag aldrig varit borta!
Måste vara oerhört störande för fi!
Gäller bara att lägga spawnpunkterna gömda och bra, samt att komma ihåg att använda dom överhuvudtaget.
Man har ju spammat granater i ett antal dygn så det tar tid att ställa om sig, MÅÅÅÅNGA gånger så har jag
planterat spawnpunkter när jag tänkt kasta in en granat till fi, då blir man lite smått stressad...hehe
Enda gången då det inte är bra med insertion är väl igentligen i TDM (såvida inte motståndarna är EXTREMA campers och alla sitter på samma ställe hela tiden) och S&D.
Postad 11 december 2009 - 13:15
Gissar att han syftar på underpass (ny relativt downpour).Nya regnbanan??? Har det kommit nya banor redan?
Postad 11 december 2009 - 13:16
Edit... sirap på fingrarna
Redigerat av frass3, 11 december 2009 - 13:16.
Postad 11 december 2009 - 13:18
Ledsnade när det bara verkade som om jag försökte tända dem men inget mera hände....?
Postad 11 december 2009 - 13:20
Postad 11 december 2009 - 13:32
Jag tycker den är ok.Hade det varit helghasts man sköt på underpass så hade det gått ann. Skitbana, downpour är mycket bättre.
Nu när jag börjat lära mig alla banor och bättre kan förutse var folk går eller ligger & trycker så funkar de flesta.
Derail är lite trist, men mest för att man får springa över hela kartan till striden när man dött (tillbaka till "egen" spawnpunkt). Den är lite för stor. Men nu när man vet var alla snipers brukar ligga är det rätt skoj att kniva dom i ryggen

Wasteland kan vara trist om man möter ett lag som campar i huset på kullen. Den ok för ffa dock.
Övriga tycker jag är roliga där de bästa är stadsbanorna. Passar väl min spelstil.
Postad 11 december 2009 - 13:37
gillar istället snöbanorna bättre
men min absoluta hatbana är karachi. så otroligt tråkig bana
Redigerat av andreassofus, 11 december 2009 - 13:39.
Postad 11 december 2009 - 13:52
Själv gilalr jag inte heller Derail och tycker bara att jag springer hela tiden på den.....
Favela är nog en av favoriterna men många hus och trånga passager.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar