****, är ju i fel tråd. haha. hur kom jag in här...
Tjaaaaa, det är ju lördag kväll = a lot of bruskiezzz
Redigerat av Ebola, 13 March 2010 - 18:49.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)
Startad av
MrSpokk
, Dec 04 2008 20:24
4226 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 13 March 2010 - 18:48
Tjaaaaa, det är ju lördag kväll = a lot of bruskiezzz Redigerat av Ebola, 13 March 2010 - 18:49. Postad 13 March 2010 - 20:39 Liiiiite bara
Jo okej, kan ta glitcharna, det löser man ju med patchar (oftast) men som du säger att dom moddar sina boxar med div. skumma grejer det retar mig mest. Som det här med springa så mycket fortare än alla andra, 10th prestige mod, CoD4 vapen i MW2 etc etc. Det är vidrigt rent ut sagt. Postad 14 March 2010 - 11:12
Blev sent igår natt
_Ander_: Hörde ni mig inte igår? Pratade som attans med Er men ni verkade inte höra, ni kanske ignorerade mig Postad 14 March 2010 - 11:46 Jag hörde ingenting på hela kvällen från dig därför skrev jag "sista matchen för mig" kl 03:30 via meddelade. Du hade säkert fel inställning på miken, party chat istället för game chat fast vi var inte i nån party! Jag trodde att du inte kunde snacka pga frugan/barnen som sov. Igår gick det riktigt bra för oss Jag gillade britterna som lackade efter varje match att vi campade, kunde inte hålla mig av skratt Postad 14 March 2010 - 13:02 haha.. ja vissa av matcherna gick skit bra när vi tog det lugnt, så fort jag försökte köra ett rush game så blev jag dödad för att DOM campade som attans så vi körde bara samma stil, right. Då gick det bättre. Ja, dom va sura som ättika till slut. Va det inget party? konstigt att vi hamna i samma match då. När jag stängde av boxen så stod det helt plötsligt att "party leader has left game" eller dylikt, äääsch skumt. Nu blir det inget spelande på hela veckan vilket kommer bli skit jobbigt, ska bo på något ställe där vi inte har TV på rummen och uppkopplingen suger balle så kan inte lira via laptopen heller. Kommer att bli en jobbig vecka. Vad skal man göra i stället? Undra om man kan meka ihop en sån där antenn förstärkare från en burk, kanske hjälper Postad 14 March 2010 - 13:24
De tester vi har gjort i labb visar på att man får en REJÄL förstärkning av en vanlig pringles-burk. Så både chips och antennförstärkare! Win-win. Postad 14 March 2010 - 13:27
hahaha... ja, har sett ett par youtube klipp med ett par skumma antenner.
Postad 14 March 2010 - 13:41
Kanske vi ska börja med party i fortsättningen för att kunna testa micen. Du körde mycket sniper igår och det gick bra för dig, just nu kör jag mycket med ACR + holographic och Famas + Thermal och ljuddämpare men ca 50% av mina kills kommer från Claymores och Thumper. Postad 14 March 2010 - 14:44
Har provat en del med en rush klass: P90 och thumber, perks: Marathon + Lightweight + steady aim men inte alltid det fungerar något vidare. kör i stort sett bara sniper denna prestigen också, låste upp allt till Barett 50.cal väldigt fort men har märkt att den suger verkligen med enbart silencer och då är man nästan tvungen att ha FMJ för att få one hit kill även i hardcore på långa avstånd. Vissa banor är det ingen mening att köra sniper på och om man gör det så blir det att man får sitta å trycka i ett hörn och sneaka ihop några kills Du hade lika många fina matcher igår också, vi ligger på samma nivå skulle jag gissa på. ACR är en super bössa och va länge min favorit speciellt med Thermal. Famas har jag aldrig riktigt blivit vän med, ingen av 3 burst vapnen har tilltalat mig något vidare Usch, för att vara utan spelet en hel vecka nu.. får redan abstinens Postad 14 March 2010 - 15:16
Jag brukar röra på mig även med sniper nu för tiden, alla kan banorna upp o ner så det är ingen idé att ligga och campa OM man inte ligger på en claymore förstås
Famas är inte min favo vapen heller men jag kör med den pga challenges, man ska variera för att komma till 2500 kills. Jag är klar med SCAR-H 2500 kills och ca 260 headshots, ACR är jag på 1700 kills och UMP45 på 1600 kills. Längtar efter nya banorna, 15 dar kvar Postad 14 March 2010 - 15:39
KAn inte vara så du har limiterad uppkoppling, typ bakom en router. har du väldigt sträng sådan så försvinner chatt ibland. Står det i en mic-ikon på dig ens? Jag ska nog lira ett par matcher för att hålla ångan uppe när man spelar mycket bc2
Ikväll ska Robert Bowling vara med på Major Nelsons podcast och förklara mer om mappacket. JAg peppar. Postad 14 March 2010 - 15:49 När jag kör sniper rör jag alltid på mig, oavsett bana och spelläge. Blir ju grymt tråkigt att sitta och campa i ett hörn efter en kort stud. Nä, att istället springa runt som med ett vanligt vapen och quickscopea ( eller iaf nåt liknande Redigerat av TerMinAteD, 14 March 2010 - 15:51. Postad 14 March 2010 - 16:37
Löjligt Infinityward. 3 nya banor? och bara 2 gamla på det, hur lång tid kan det ta att konvertera om ett par till banor. Detta kommer inte lösa min "Mapathy" iallafall. Postad 14 March 2010 - 18:45
Indeed. Hoppas verkligen inte att det där ryktet om 1200 msp stämmer. Då bojkottar jag nog faktiskt.
Postad 14 March 2010 - 19:37
1200 så äre fan no go alltså. 800 är tveksamt. för 3 banor liksom. de två andra har vi ju redan betalat för innan om man säger så.
Postad 14 March 2010 - 19:40
Jag tycker 1200 är peanuts om man betänker hur mycket tid man lagt ner på skiten, jag har över 11 dygn, om jag spelar ett dygn till pga mappacket så är det ok för mig. Man kan ju jämföra med en biobiljett tex. Det är klart dom försöker krama ut varenda spänn dom kan från oss och jag håller med om att IW inte visar nån som helst good will. Med all väntan på patchar och det förhållandevis pissiga matchmakingsystemet borde dom typ bjuda på detta DLC. Då skulle allt vara glömt. Jag skulle inte plocka upp nån från IW som liftade, skulle sakta ner lite, för att sen gasa på igen.
Postad 14 March 2010 - 20:06 Jag rør alltid på mig æven som sniper annars går det inte, men man har ett par sweet spots dær du vet att man kan plocka 4-5 kills før kill streak och sedan ær det igång, hænde ett par gånger i natt jagar inte så mycket challanges længre med vapen då jag trivs så fruktansvært bra med Sniper klassen, førsøker jaga de andra challanges istællet, gillar "what the...." den va fin å få SCAR-H kør jag alltid med ny førtiden nær sniper klassen inte fungerar så bra, då givetvis med tuben o thumber-Noob tuba så mycket det går, helst med scavanger så man bara springer å noob tubar absolut att mic ikon finns dær, blev lite fundersam nær ikon inte reagerade som den brukar nær man pratar. Uppkopplingen fungerar prima så tvivlar på att det va strulet. Ska kolla næsta helg igen, då får vi babbla som bara den _Ander_ om vi skal stælla in den, hoppas du hjælper mig. Ang.kartor å MS point, så kan jag också tycka det ær lite dyrt men vært det? Absolut, om kartorna ær væl balanserade och inte 2000 glitchar m.m m.m Næ længtar verkligen efter nya banor nu. Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 14 March 2010 - 20:07. Postad 15 March 2010 - 02:15
Det är spikat på 1200 ms points nu iallafall. 3 nya 2 gamla kartor. Jag är skeptisk. Men seriöst det är ju typ 130kr för 3 nya banor egentligen.
Postad 15 March 2010 - 08:01
Wow, snacka om epic fail av IW. Nån som har en källa till detta? Postad 15 March 2010 - 08:10 Inga problem, jag kommer att hjälpa dig och även meddela dig i fortsättningen om du är tyst Angående kartorna, 1200 points helt okej pris för 3 nya och 2 "gamla" maps. En snus dosa kostar 40kr idag så 130kr är inte så mycket pengar. Postad 15 March 2010 - 08:18
Kul jämförelse med tanke på att jag är inne på vecka fem UTAN snus. Postad 15 March 2010 - 08:36 hehe, bra jobbat Jag försökte att sluta för nån mån sen men det gick åt skogen, tjejen åkte och köpte snus till mig efter 24tim Ett tips är att man köper points från cheapxboxlivecodes nu när pund är så låg. Postad 15 March 2010 - 08:43
Ja, jag själv måste också förlänga mitt LIVE så det blir därifrån också. Postad 15 March 2010 - 08:58
Men efter alla ###### problem de haft vore det ju gött med lite good will. Som Robert säger i podcasten så har de ju inte ens ändrat något på crash och overgrown, så om de inte behövde lägga tid kunde de ju dubblat iallafall de gamla kartorna, förra mappacket fick vi ju iallafall 4 nya banor. Om de nu bryr sig så mycket om communityn så borde de bjussa på lite också.
Postad 15 March 2010 - 09:05
Ja, det enda sättet att visa sitt missnöje är ju genom att inte köpa banorna.
As simple as that. Postad 15 March 2010 - 09:13 Om det vore så enkelt, många kommer att köpa kartorna ändå tror jag. Men jag håller med om att IW mjölkar sina kunder och sen skiter i resten, det tog månader innan första uppdateringen kom till spelet! Postad 15 March 2010 - 09:20
Blir ju så tyvärr. Alla kommer ju köpa det, man vill ju spela med polarna. Tyckte bara det var riktigt sniket av dem. Bara på xbox live har de 25 miljoner unika användare liksom. Katching! Postad 15 March 2010 - 09:26
Precis. Hade de sålt det för ett mer skäligt pris, säg 800, vilket blir väl typ 80 spänn. Säg att bara 10% köper det. Det är ändå 200 miljoner spänn som de får för mapsen. Nej fan, vägra köpa det för 1200. Activision har fan blviit värre än EA. Postad 15 March 2010 - 09:31 Du spelar ändå ME2 varje kväll sen spelet släpptes Postad 15 March 2010 - 09:55
BF:BC2:s första mappack är gratis...säger ju en del om IW:s snikenhet.
Nä, jag kommer inte att köpa detta mappack till MW2, har viktigare saker att lägga pengarna på...t ex att förlänga mitt live. Postad 15 March 2010 - 12:07
Lyssnade precis på Major Nelsons podcast där fourzerotwo från IW var med och pratade om det nya mappacket som släpps den 30:e mars.
1200 MS Points kommer det att kosta och har 5 st banor. 3 helt nya och 2 gamla från Modern Warfare 1, Crash och Overgrown. Man kommer även att komma ut med en ny patch när banorna släpps som gör att man kommer att ha fler banor i olika spellägen. T ex Headquarters kommer att få Terminal bl a. Postad 15 March 2010 - 12:47
vi har pratat om det på förra sidan tycker han pissar oss i ansiktet när han säger att de lyssnar på communityn. de lyssnar inte på en jävel. Postad 15 March 2010 - 13:02 Klockren Edit: Vaguard fick du RROD under matchen igår eller? Redigerat av Lias08, 15 March 2010 - 13:14. Postad 15 March 2010 - 13:03
Spelar nog fan ingen roll om det kommer nya banor. Jag vet inte men varje kväll jag brukar spela varierar det bara mellan 3 banor. Alltid samma 3 banor. Nästa kväll är det en ny variant på 3 banor. Slumpgeneratorn måste ju vara helt skev
Postad 15 March 2010 - 13:14
För att jag väntade på de nya banorna... Men nu säljer jag det istället. Postad 15 March 2010 - 14:16
Fan...trodde jag kom med värsta nyheten! Postad 15 March 2010 - 14:42
Största nyheten är ju patchen som kommer samtidigt då dom lägger till alla banor för HC HQ. Helt ofattbart egentligen att banor som tex Terminal, Highrise, Skidrow mm. inte funnits i det spelläget tidigare. Som jag fattade på podcasten så skulle det även tillkomma en HC Mosh Pit. Är man som jag och i princip bara spelar hardcore är ju detta grymma nyheter.
800 eller 1200ms points känns som det kvittar för mig, det är ju knappast dyrt i vilket fall. Som Ljud sa, har man lagt ner 10 dygn+ i speltid så har man ändå fått så väldigt mycket mer valuta för pengarna, det finns ju inte så hemskt många spel man lägger ned så sjukt mycket tid på. Redigerat av Unregistered194b97e7, 15 March 2010 - 14:45. Postad 15 March 2010 - 16:03
Jag har inte spelat så många år och kan verkligen inget om branschen, men det verkar som om IW har gått från att vara ett "vinnar-produktionsbolag" till ett ganska osympatiskt dito. På kort sikt vet vi att det tjänas ruskigt mycket pengar, med på längre sikt är det kanske mer oklart. Står det och väger mellan två lika bra spel när MW3 släpps kommer det hela väga över mot det andra spelet. Jag är iaf ganska långsint. Det jag menar är att andra produktionsbolag kommer att passa på när IW är giriga.
Postad 15 March 2010 - 16:23
Nej, bara "RRO heat". Lade in ljudisoleringsmatta i mediaskåpet för att se om det blev tystare. Det blev klart tystare men jag måste ha varit lite väl ambitiös. Istället för att klä in boxen i ljudisolerande matta ska jag nog limma mattan på innerväggarna i mediaskåpet, det borde funka bättre. Har trots allt två fläktar som suger ut luft ur skåpet så det borde inte bli för varmt då. När jag kom in igen efter några minuter så dumpade ni mig. Lika bra det för jag behövde verkligen sova. Postad 15 March 2010 - 16:44 Jag och TerMinAteD satt och tyckte synd om dig att du hade fått RROD TerMinAteD tipsade mig att spela softcore TDM igår, damn va kul det var och mycket trevligare spelläge än HC som alla ligger och campar. Första matchen gick sådär men efter 2-3 matcher kom jag riktigt igång, sprang runt och kniva folk Redigerat av Lias08, 15 March 2010 - 16:45. Postad 15 March 2010 - 16:51
Hittade den här videon på youtube:
http://www.youtube.c...h?v=HdwX5JHcp4c Vad tror ni? Är det fake, äkta eller bara idéer som aldrig användes? Global Thermonuclear war har man ju i och för sig sett videos på, så helt omöjligt kanske det inte är Free For All Pro tyckte jag lät intressant Ja, jag visste inte att du hade kommit tillbaka en andra gång Det var ju det jag sa! Softcore är bäst i detta spelet. Hardcore har dom förstört då banorna bjuder in till väldigt mycket campande i hardcore Kul att du tyckte om de, vi får köra igen då Postad 15 March 2010 - 17:02
Ja vi kör några matcher ikväll också men det får inte bli så sent, ska jobba imorn. Jag har alltid spelat HC så SC är nytt för mig, jag var förvånad att alla sprang runt och det var mycket folk runt om kring mig, man van HC att folk ligger och trycker i vid nån fönster med sniper + ljuddämpare. Stinger är ett måste som andra vapen för att skjuta ner helikotrar och harrier eftersom man kör utan Cold-bloded. Postad 15 March 2010 - 17:11
Man ska ALLTID ha en Anti-Air klass...
SMG + Stingers. Sleight of Hand och Cold Blooded, resten kvittar egentligen Postad 15 March 2010 - 17:20
BC2s mappack som är "gratis" va redan klar när dem släppte spelet, att dem istället släpper den senare å säger att den e gratis istället för att ha med den i spelet från början säger ju en del om Dice & EA's Strategi. Sen har ju MW2 16 banor och 5 nya kommer så d blir 21 sammanlagt, BC2 har 10 banor och mappacken kommer med 2 nya banor vilket blir 12 st. Okey BC2 har lite större banor, men jag tycker bättre om variation så det kommer vara väl värt dem 130kronorna... Redigerat av dj_komodo, 15 March 2010 - 17:22. Postad 15 March 2010 - 18:24
Det är 10 kartor med det första mappacket. och det gratis mappacket de skryter om är bara samma banor det med bara de öppnat dem för varsit nytt spelläge. tycker det bara är fåneri. de hade inte kommit undan med att ta betalt för samma banor igen. Men som sagt, groteskt mycket större banor. Hursom. Båda håller på med tomterier bara. 3 banor kommer göra att folk spelar en vecka sen inser kartorna var kass och lägger ner igen. Det behövs frekvent nya mappacks, sen att de inte har alla kartor i alla spellägen är ju bara korkat. även om det finns 20 banor i mw så spelar man ju bara hälften knappt om man peppar ett spelläge. 1200 ms är helt klart det minst prisvärda DLC:en jag någonsin varit med om. Sen skryta om att de släpper en patch som gör de har lagt till lite kartor i sin playlist är ju löjligt. Postad 15 March 2010 - 19:19
http://www.infinityw...215124#p4215124 Postad 15 March 2010 - 21:50 Jaha...det här plus världshistoriens mest icke prisvärda DLC blev spiken i kistan för det här spelet. Intressant att MW2 har förstörts av sin egen community + IW:s och Activisions ignorans... Postad 15 March 2010 - 22:05
1200MS betalar jag gladerligen för nya banor, inga pengar tycker jag.
Spelade väldigt mycket SC innan HC där av min dåliga K/D 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |