[Dagens bild] Tema: Porträtt
Postad 22 July 2011 - 21:14
Postad 22 July 2011 - 21:22
Mmmm, riktigt härlig bild... Helt suverän konvertering dessutom. Skulle eventuellt kunna beskära bort lite av det vita, annars super!
Tack! Tyckte också samma om att beskära tills jag fick gjort de, då tyckte jag inte de blev samma bild så jag återställde det, så jag gillar detta mer :-)
Postad 23 July 2011 - 10:24
_DSC8250.jpg 596.45K
0 Antal nerladdningar
Postad 23 July 2011 - 12:00
Postad 24 July 2011 - 12:59
hi hi! Sötis därLilla Nova har nästan inte gjort något annat än att sova sen hon föddes i Söndags men imorse hade hon allt ögonen öppna en liten stund när hon satt i sin babysitter så då fick jag dra fram kameran lite snabbt.
Postad 24 July 2011 - 16:28
måste ge overhard +1 för sin porträttbild på brosans brors bror. grymmt ljus.
Lilla Nova har nästan inte gjort något annat än att sova sen hon föddes i Söndags men imorse hade hon allt ögonen öppna en liten stund när hon satt i sin babysitter så då fick jag dra fram kameran lite snabbt.
passa dig för det dära. jag gjorde lika dant när min lille föddes nu vägrar han vara med i bild. nu får man spänna fast honom eller ta kort när han sover.
får klämma in en bild här jag med. hade en vän på besök med sin lille dotter dom ville ha fotograferad.
tyvär blev jag inte helnöjd med skärpedjupet. som som nån skrev här innan man kan inte få allt.
DSC_2500.jpg 632.45K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av mega-x, 24 July 2011 - 16:32.
Postad 24 July 2011 - 20:42
Bra jobbat där Megax! Jätte fin bild.får klämma in en bild här jag med. hade en vän på besök med sin lille dotter dom ville ha fotograferad.
tyvär blev jag inte helnöjd med skärpedjupet. som som nån skrev här innan man kan inte få allt.
Postad 25 July 2011 - 18:36
gör du rätt i... trevlig bokeh den har 77'anTjuvar lite med morgondagens bild
Postad 25 July 2011 - 22:19
Passar på att slänga upp en bild på sambons systers dotter ville bli fotad idag.
DSC_0264.jpg 671.47K
0 Antal nerladdningarGokken jag är ett stort fan av dina bilder.
Postad 25 July 2011 - 22:30
Mobilbild
rps20110725_234726.jpg 253.62K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av overhard, 25 July 2011 - 22:52.
Postad 25 July 2011 - 23:07
Godnatt folk.
Postad 26 July 2011 - 06:27
Snyggt där Megax! Riktigt bra jobbat!Passar på att slänga upp en bild på sambons systers dotter ville bli fotad idag.
Postad 26 July 2011 - 07:25
Kommer en från arkivet nu, lagt på en liten färgton på det svartvita som jag tycker blev bra.
Postad 26 July 2011 - 10:22
Tack Mikaelgör du rätt i... trevlig bokeh den har 77'an
Fin bild
Passar på att slänga upp en bild på sambons systers dotter ville bli fotad idag.
Gokken jag är ett stort fan av dina bilder.
Tack ni, det var kul att höra+1
Vilken ögonblicksbild det här var. Grymt bra! Kanske att toningen är lite stark, men det är en smaksak.Kommer en från arkivet nu, lagt på en liten färgton på det svartvita som jag tycker blev bra.
Postad 26 July 2011 - 11:55
Postad 26 July 2011 - 19:48
Den där bilden är riktigt bra, den hör hemma på väggen. Kul att du postar den igen! Gillar dock inte tonenKommer en från arkivet nu, lagt på en liten färgton på det svartvita som jag tycker blev bra.
Postad 26 July 2011 - 23:02
Vad ska man tänka på när man använder 2 paraplyer framifrån, tänker då på är det okej om man ser 2 ljuskällor i ögonen? eller ska det vara 1 öppe i hörnen på ögonen?
DSC_0268.jpg 688.86K
0 Antal nerladdningar
Postad 27 July 2011 - 17:50
Mysig bild spuute!Kollar sitt skrapsår
Mitt uppe i flyttpackning men passade på att ta en kort promenad på eftermiddagen. Testade att ta en porträttbild på ett ställe jag tyckte kunde ge lite fin bokeh på. Tyckte det var svårt att få till vitbalansen bra, hur tycker ni den ser ut? Gjorde en svartvit version också för att slippa böka med vitbalansen, vilken tyckte ni blev bäst av färg och sv?

Ursäkta tvåbildspostning
Postad 27 July 2011 - 18:12
Postad 27 July 2011 - 21:09
Bra bild! Angåede blixtarnas placering så tycker jag det är svårt att säga vad som är "rätt" och inte. Det beror på hur man vill att ljuset ska falla och hur skuggorna ska se ut. Allt handlar om smak där. Experimentera med riktningen på ljuset och kolla hur skuggor ser ut i ansiktet. Något som jag tycker är coolt är när man riktar ljuset rakt ner (uppifrån) så att en svag skugga bildas mellan näsa och mun och under hakan, men det ska vara mjukt ljus och inte för hårt. Blir en fin djupkänsla då. Annars snett uppifrån från vänster eller höger går alltid hem, samt en upplättning från motsatt håll (den ska bara lätta upp skuggor.får se om denna blir bra nu. har tänkt på det ni sagt om ljuset. Nu är det sambon som tagit kortet som den förra. jag hade nog valt att tagit med hela huvudet i denna bild. tyvär kan man inte trolla fram det så den får gå ändå
Vad ska man tänka på när man använder 2 paraplyer framifrån, tänker då på är det okej om man ser 2 ljuskällor i ögonen? eller ska det vara 1 öppe i hörnen på ögonen?
Många vill ha mycket olika ljus på en person, men jag tycker det är minst lika snyggt med endast ett paraply/softbox som är genomtänkt riktat.
Trevlig bildKollar sitt skrapsår
S/V gillar jag bästMitt uppe i flyttpackning men passade på att ta en kort promenad på eftermiddagen. Testade att ta en porträttbild på ett ställe jag tyckte kunde ge lite fin bokeh på. Tyckte det var svårt att få till vitbalansen bra, hur tycker ni den ser ut? Gjorde en svartvit version också för att slippa böka med vitbalansen, vilken tyckte ni blev bäst av färg och sv?
Postad 27 July 2011 - 21:26
Bra bild! Angåede blixtarnas placering så tycker jag det är svårt att säga vad som är "rätt" och inte. Det beror på hur man vill att ljuset ska falla och hur skuggorna ska se ut. Allt handlar om smak där. Experimentera med riktningen på ljuset och kolla hur skuggor ser ut i ansiktet. Något som jag tycker är coolt är när man riktar ljuset rakt ner (uppifrån) så att en svag skugga bildas mellan näsa och mun och under hakan, men det ska vara mjukt ljus och inte för hårt. Blir en fin djupkänsla då. Annars snett uppifrån från vänster eller höger går alltid hem, samt en upplättning från motsatt håll (den ska bara lätta upp skuggor.
Många vill ha mycket olika ljus på en person, men jag tycker det är minst lika snyggt med endast ett paraply/softbox som är genomtänkt riktat.
okej tack då vet jag att det inte finns nån gyllene regel för det. ska testa din ide nästa gång jag fotar.
Postad 28 July 2011 - 17:28
Bifogad fil(er)
Postad 28 July 2011 - 17:48
Hej Mayro, det var länge sedan, förstår din sorg och hoppas att det går framåt. Hur går det med fotandet?Tog en liten bild utav en kvinna jag träffar. Livet går ju vidare trotts sorg mm alltid kommer finnas kvar..
Postad 28 July 2011 - 20:29
Bra där Mayro!
Finfint porträtt 357 MAG! Skulle önskat lite mer svärta,kanske lite mer kontrast i bilden men det är ju en smaksak
Redigerat av Unregistered6e59ce73, 28 July 2011 - 20:30.
Postad 28 July 2011 - 20:37
man är fullärd kan jag tro.
Postad 28 July 2011 - 21:26
Fitn där! Gillar den redigeringen!Thoughtful by _Downfall_, on Flickr
Trevligt att du tittar in Mayro!Tog en liten bild utav en kvinna jag träffar. Livet går ju vidare trotts sorg mm alltid kommer finnas kvar..
Fin bild, men jag tror du skulle kunna beskära den till 4:3 format (lite fyrkantigare) så att du får ansiktet mer centrerat i bilden, och sen lite mer kontrastEn bild på dottern!!!!
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?