En rysk spider-man, inga spindlar utan en Volga. Inte sämre än spidern heller
vad blev det för betyg då? funderat på att se den d;
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 11 July 2011 - 10:59
vad blev det för betyg då? funderat på att se den d; Postad 11 July 2011 - 20:06 ![]() Lite seg inledning i filmen men när den väl uppenbarar sig är den faktiskt lite smartare än man trodde från första början. Annorlunda film. Postad 11 July 2011 - 20:56
Heat
Första gången jag såg den. Det var helt klart det bästa jag sett på väldigt länge. 10/10 Postad 11 July 2011 - 22:18 Riktigt bra gammal action! Ont: såg Due Date också. Hyffsat underhållande faktiskt. Postad 12 July 2011 - 06:58
Prince of Persia, BD
Halvbra matiné med några roliga akrobatiska actionscener. Filmen brister dock på flera punkter. 1. Det saknas gnista och kemi mellan prinsen och prinsessan. De känns mer som storasyster och lillebror (gay lillebror 2. Det måste finnas en bra komisk sidekick och mycket humor. Här faller det platt. Strutsracegubben duger inte. 3. Det måste finnas en karismatisk skurk och det saknas här. 6/10
Postad 12 July 2011 - 07:54 Jag såg Terminator 2 Skynet Edition igår. Nu var det ett tag sedan jag såg "orginalet", men det kändes som masteringen är helt kass och att det är tillaggt en massa småljud för att göra det till en thriller eller något. Det finns för all del en del extra material som gör filmen smartare
Spoiler
.
Spoiler
Så jag säger - Håll er till orginalet! Postad 12 July 2011 - 23:24
såg Moon pecis. annorlunda och riktigt bra sci-fi
rekomenderas varmt till odm som inte sett den 7/10 Postad 12 July 2011 - 23:55
Moon och twilight är ena riktiga tonårsfilmer, ha ha ha.
G Tyvärr görs det på tok för många dåliga filmer nuförtiden. Det är nästan så att man tröttnar att titta på film eftersom endast 1 av 10 håller någorlunda klass. G Postad 12 July 2011 - 23:59
verkligen jättekul... vart kom twilight in i bilden och vad menar du med "tonårsfilmer"? Postad 13 July 2011 - 01:57
Code 46
![]() En helt okej dystopisk film om en framtid där städerna är hårt kontrollerade och man kommer bara in via speciella stationer. Man kommer bara in om man har s.k "papales" som man får utfärdat av en del inom staten som kallas för Sphinxen. Utanför städerna finns det kåkstäder där de papperslösa tvingas bo väldigt simpla liv. Postad 13 July 2011 - 06:31
Anastasia, BD
Rätt medioker historia där magin inte riktigt infinner sig. Känns lite gammal och mossig. Animationsstilen är snarlik Titan AE. 5/10
Postad 13 July 2011 - 08:20
Urgh! Jag hatar dessa komiska sidekicks.. jag säger bara, BRÄNN DOM PÅ BÅL!!!! (Å då inte bara Jar Jar Binks) Postad 13 July 2011 - 08:43
Haha ja Moon är ju verkligen en tonårsfilm Postad 13 July 2011 - 08:51 Såg trailern nu och blev riktigt sugen Postad 13 July 2011 - 09:07
Baksmällan 2 på bio.
Otroligt rolig film. Många skratt så tårarna rann. 7/10 Postad 13 July 2011 - 09:16
jag tror inte du kommer ångra dig om du ser den,, den kan va lite seg i början men sen blir den bara bättre och bättre Postad 13 July 2011 - 09:38
Den är speciell eftersom den är extremt lätt att förutse men trots det sjukt engagerande och intressant. Postad 13 July 2011 - 17:28
Var och såg sista Harry Prupper inatt. Knöt ihop historien rätt bra (och tillförde till och med lite karaktärsutveckling), även om det blev lite segt emellanåt.
Insåg dock vilken skillnad det faktiskt är på filmer filmade i 3D och konverterade. Den här var inte i närheten av de två andra 3d-filmer jag sett de senaste veckorna. Postad 14 July 2011 - 10:00
Dario Argento's Phenomena DVD
Minns den som mycket bättre än jag nu tyckte att den var, dock en bra film. Den bygger upp en rejäl spänning fram till slutet som jag tycker är lite utav ett antiklimax. 3,5/5 Dario Argento's Suspiria DVD Denna film har jag alltid gillat och den håller fortfarande samma höga klass, allt från manus, ljussättning, kameraarbete och soundtrack är fenomenalt. Detta är en riktig skräckklassiker och en utav Argento's höjdpunkter. Häxor på en ballettskola, kan man kräva mer? =) Jag hoppas verkligen att det aldrig bli av en remake utav denna som det nu har pratats om i några år. 5/5 Postad 14 July 2011 - 22:13
såg nyss The mist.
har sett den förr men den var minst lika bra nu. ruskigt starkt slut som borde beröra dom flesta. 7/10 Postad 17 July 2011 - 12:53
Håller med. Efter de är brända på bål ska man ta askan och göra krukjord av dem. Förresten..moderater! Se till att kommatecknet försvinner efter punkten i trådrubrikerna när man är inne i tråden. Jag har sett det här hur länge som helst och fattar inte att någon reagerar... Redigerat av Unregistered1fef72f3, 17 July 2011 - 12:57. Postad 17 July 2011 - 12:59
HP & The Deathly Hallows part 1 (ja, jag hade inte sett part 1 så det var väl bäst att fixa den då)
e sugen på att se p2 nu Postad 17 July 2011 - 13:35 Koden är väl [$trådrubrik , $underrubrik] logiskt, men ser inte alltid perfekt ut. Postad 17 July 2011 - 20:55
Harry Potter and the deathly hallows part 2.
Mycket bra. Bästa i serien. Bäst bild av de jag sett på bio. Antagligen för att det var 3D och inte suddig 2D denna gången. Ljudet var också toppklass. 4/5 i betyg. Postad 17 July 2011 - 21:26
Du är nog den ende som tycker att 2D är suddigare än 3D. Postad 18 July 2011 - 12:12
På de biograferna jag går på så är det så. De verkar aldrig kunna få till bra focus när de kör analog sunkig 2D. 3D är aldrig några problem. Jag undviker därför 2D föreställningar. Kanske det de är ute efter också haha Redigerat av Unregistereddc471864, 18 July 2011 - 12:13. Postad 18 July 2011 - 16:14
bsw.jpg 32.13K
0 Antal nerladdningarBalettdelen behöver man inte avskräckas för. Handlar mycket mera om en störd människa Föredrar nog Sucker Punch 7/10 Postad 19 July 2011 - 10:54
A Clockwork Orange
3/10 Kubrick - världens mest överskattade regissör? Denna var iallafall bättre än The Shining och 2001 (sämsta filmen någonsin?). Redigerat av papperskatt, 19 July 2011 - 10:57. Postad 19 July 2011 - 11:07
Winter's bone
Man känner sig verkligen nedstämd efter att ha sett den här, nästan i klass med "The Road". Däremot så var den verkligen gripande och jag vill ändå rekommendera den. 8/10 The Fighter Det var länge sedan två timmar passerade så fort. Christian Bale gör en fantastisk rolltolking och förtjänar helt och hållet den Oscar som han fick. 9/10 Postad 20 July 2011 - 15:26
Jahapp, rena skräpet faktiskt. Känns stressad och skådisarna måste gå på speed eller nåt. Andra halva blev något bättre
im2.jpg 31.92K
0 Antal nerladdningar
Postad 20 July 2011 - 15:36 7/10 Konverterad 2D till 3D och vill se den så snart som möjligt Postad 20 July 2011 - 18:48
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 + 2
Båda är ungefär lika bra, två av de bästa i serien. Grymt välgjorda. 8/10 Postad 21 July 2011 - 12:00
Hur gammal är du? Du får nog hålla dig till Batman osv. ett tag till.. Postad 21 July 2011 - 13:33
Transformers 3 (3D)
Usch säger jag bara. Jag känner mig oren som slantat för det här. Kasta in all amerikansk typ av kommersialism och populärkultur som ni kan komma på och ni har Transformers 3. Filmen öppnar med att filma en fotomodell som går på tå underifrån och upp i rumpan så man hade sett muffen och hela härligheten om hon inte hade trosor på sig och så vickar hon på höfterna och så spelas det musik så alla verkligen förstår att här har ni en superhet donna: blond, lång, smal, hår som är långt, glänsande och välkammat och så fiskläppar på det. Hon är profissionellt väldigt kompentent och framgångsrik och besitter en trogen och ödmjuk personliget. Var hon kom ifrån får man en snabb förklaring på för den mörkare versionen av samma donna från förra filmen har försvunnit utan förklaring. Handlingen är som den är och så har man kastat in mini-robotar för att vara gulliga och roliga produktplaceringar ett omotiverat 5-sekunders gamingperspektiv av first person shooter trots att det värdelösa filmlicensspelet är inte ens en fps vad jag förstår huvudpersonens osympatiska familj för att de var med i förra filmen. De finns med för att försöka vara familjeroliga på ett meningslöst sätt en bajsnödig kvinnlig CIA-agent samma gäng army-guys som denna gång blivit överflödiga både i handling och i vad de uträttar Patriotism galore Och så är det robotar som slåss såklart. 3D effekterna var ganska klena i den här filmen. Två saker var riktigt fräcka dock: när de kanade på glaset och golvet i det lutande höghuset och när butlern avväpnade en rysk kvinnlig bartender på sin shotgun 3/10 Postad 21 July 2011 - 21:35
The Island, tror jag aldrig sett mer än början förut. Överraskande bra sci-fi action 9/10
Postad 21 July 2011 - 22:06
Postad 21 July 2011 - 22:47
Titta på GRÄNSEN i kväll och det var en kanon film och kanon ljud och bild med på DVD. Nu fick jag verkligen höra vad mina stora bakre surrar gick för *S'
Postad 22 July 2011 - 09:04
Såg "I spit on your grave 2010" igår, är inte mycket för Rape-Revenge tema, gillar inte rape på film men revenge går utmärkt
Riktigt bra 7/10, bra skådespel från samtliga, köttigt slut
Postad 22 July 2011 - 11:57
Spider-Man 3 (Blu-ray)
Vet inte varför jag fick sådant sug att se om just denna delen i trilogin, då jag aldrig riktigt gillat den, samma känsla även denna gång, känns minst en 30minuter för lång. Bild och ljud är dock riktigt bra. 2,5/5 Postad 22 July 2011 - 19:39
blos.jpg 35.88K
0 Antal nerladdningarJag har läst en del skit om denna. Inte riktigt vad jag förväntat heller, absolut ingen 2012 utan mycket mera Black hawk down. Man följer ett litet förband i ett större krig man inte vet mycket om. Inga politiker och inga NASA-jubel. Bra bild och mycket bra ljud. 8/10 Redigerat av Benkke, 22 July 2011 - 19:41. Postad 23 July 2011 - 08:36
eller så accepterar man att alla tycker olika Postad 23 July 2011 - 10:21
The Kings speech. Annorlunda drama om en stammande prins som blir kung. Realhistoriskt med bra skådespelare, värme och känslosamt. Har fått epitetet "Årets film" vilket jag tycker är att ta i. En Oscar för bästa sådespelare träffar bättre. Inte min typ av film men ett trevligt kvällsnöje!
3/5 Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 24 July 2011 - 08:24. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |