Där kan du se temp på din BB samt skicka error logs till D-link.
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 02 October 2011 - 16:20
Där kan du se temp på din BB samt skicka error logs till D-link.
Postad 02 October 2011 - 20:04
Det fungerar tyvärr inte så. Det finns inget intelligent system som letar igenom all text efter länkar. Scrapern letar bara efter metataggar.
Skapa en mapp som heter test, lägg mhd-gl.720p.nfo och mhd-gl.720p.mkv i testmappen. Den kommer inte lyckas identifera något utan den scrapade på mappnamnet första gången.
Jag valde att identifiera manuellt och BB frågade om jag skulle använda den nfo som hittades och jag svarade ja varvid filmen hittades med den nfo som jag postade.
Postad 02 October 2011 - 20:51
Ja det är två helt skilda saker om du väljer att manuelt identifiera något. Det innebär att systemet inte scrapar något alls då den identiferat att man inte följer xml-mallen. Och nu kommer fulhacket från xbmc... vad händer om du har två länkar i din nfo? Boxee tar första bästa URL. Lägg till en annan imdb-länk raden ovanför så kommer den inte kunna identifiera Green Lantern alls.Jag valde att identifiera manuellt och BB frågade om jag skulle använda den nfo som hittades och jag svarade ja varvid filmen hittades med den nfo som jag postade.
Postad 02 October 2011 - 21:03
Ja det är två helt skilda saker om du väljer att manuelt identifiera något. Det innebär att systemet inte scrapar något alls då den identiferat att man inte följer xml-mallen. Och nu kommer fulhacket från xbmc... vad händer om du har två länkar i din nfo? Boxee tar första bästa URL. Lägg till en annan imdb-länk raden ovanför så kommer den inte kunna identifiera Green Lantern alls.
Har jag missförstått detta rätt att om BB frågar efter att identifiera med den nfo som den hittar så gör den inte det utan letar på imdb ändå?
För det är det du menar med det du skrev
Det jag menade vad att den mall som finns att finnas på BB´s hemsida hur en nfo-fil måste se ut för att kunna identifiera en film inte behöver följas till 100%
Redigerat av lappen71, 02 October 2011 - 21:05.
Postad 02 October 2011 - 21:29
I annat fall, så scrapas inget ting alls av systemet om du inte följer xmlmallen.
Dvs har du en katalog/fil som inte följer namnstandarden och /nfo inte följer xml-mallen kommer du få 0 identifierade filer.
Då har du två manuella val via Files->identify, antingen skriver du in filmens namn med fjärrkontrollen eller så säger du åt boxee att använda första bästa länken i din nfo (dvs det spelar ingen roll om det står titel: Green lantern). Har du fler än 2 länkar i en nfo kan enbart första länken användas.
Detta är ett genomtänkt backupsystem för att just fånga upp folk som åtminstone döper mapp/filnamnet på filmen någolunda korrekt men klarar inte av att lägga till meta.
Postad 02 October 2011 - 21:41
Jag har en mapp med ett namn som är fel,i mappen ligger en fil med fel namn.
Men det låg en nfo-fil som bryter mot dom regler hur en nfo-fil ska se ut för att BB ska kunna identifiera filmen.
För vad jag har läst på andra forum är det personer som haft problem med BB kunna identifiera filmen där nfo-filen var 100% rätt enligt den standard dom satt upp.
Men jag är glad att det inte behöver vara 100% rätt för att BB ska kunna identifiera.
Postad 02 October 2011 - 21:50
Testa själv döp en mapp till test och filerna till test.nfo test.mkv och lägg in en eller två imdblänkar i en tom nfo.
Försök scrapa via File Sources och du kommer få 0 identiferade och 0 möjligheter att identifiera filmerna utan att gå via Files.
Postad 03 October 2011 - 19:35
Visst är det bara att koppla in en extern HDD till den?
Allt behöver väl inte gå via ett nätverk?
Hur varm blir den?
Ökar ljudnivån från den om den blir varm?
Tänkte troligen ha den i en TV-möbel.
Annars funderar jag på att gå en enklare väg med Western Digital TV HD Live Media Player som nu kostar 590 kr på Dustin.
Men då förlorar jag ju tillgången till videocasts m.m.
Boxee kostar 1490 kr för mig på Webhallen.
Hur fungerar egentligen de svenska Play-kanalerna på Boxee? SVT Play, SVT Prima, TV4 Play, m.m.
Kan man se några alls?
Postad 03 October 2011 - 19:44
Dom enda play kanalerna jag provat är SvtPlay och Tv4 play och dom fungerar bra.
Sen har du tillgång till Youtube dels genom en app eller browsern och att inte förglömma Navi-X
Postad 03 October 2011 - 20:10
Har några fel som jag skulle vilja att ni hjälpte till med...
1. Färgen på undertexter är turkos vilken färg jag än väljer i menyn, känd bugg? I övrigt fungerar undertexter bra.
2. Jag kör ljudet via optisk kabel till förstärkaren men om jag har tittat på en film med digitalt ljud så efteråt försvinner ljudet på analoga källor, digitala fungerar bra. Då får jag in i ljudmenyn och bocka av samt bocka i dom två valen på S/PDIF så fungerar ljudet även på dom analoga tills jag ser på en digital källa nästa gång, då får jag göra om proceduren igen...
3. Man kan välja HDMI Output samt HDMI Pixel Depth, vilken inställning ska man ha? Jag kör boxen mot en Epson EH-TW 3200 proj.
Postad 03 October 2011 - 21:11
Jag tror det som tar tid är att spara scrapinformationen och thumb till internt flash.Pust drygt 200 filmer fixade med EMM, nu får vi se hur BB klarar skanning.
En fundering, kan det var så att D-Link även tankar upp data för att på så vis komplettera sin databas, och det är därför det tar sådan lång tid ?
Varför ska det komma ut en ny hårdvara? Hårdvaran stödjer ju alla kända codex och format och jag har aldrig sett att CPUn gått över 50% ens vid 1080P tittande.Någon som vet om det är på gång någon ny version av Boxee ännu?
Dock kan jag tycka att den är lite seg när den ska ladda browsern för playkanalerna (tar upp mot 30 sek att få igång ett klipp på TV4 från att man startar det i appan)
Postad 03 October 2011 - 21:13
Nä hur ska det kunna vara det för nätverk är ju så pålitliga
Ja boxee har väl inte stöd för cat 7 iallafall......... är väl inte ens gigabit på den.......så man vinner väl inget med kablar över 100mbit cat5 iallfall eller?
Postad 03 October 2011 - 21:15
Du behöver inte gå via nätverket, men det är skönt att ha en server ståendes någonstans...Riktigt sugen på att skaffa en Boxee nu.
Du kan koppla in USB-disk direkt till Boxee Boxen, men jag har aldrig testat detta själv.
Min är alltid sval, och den står antingen på eller i "viloläge"...aldrig avstängd.Hur varm blir den?
Min hörs inget alls och har aldrig blivit varm vad jag har noterat.Ökar ljudnivån från den om den blir varm?
Det finns dock en del som tycker att fläkten kan låta...jag misstänker att man kan ha otur.
Det löser alla dina eventuella ljudproblemTänkte troligen ha den i en TV-möbel.
Boxee Boxen är betydligt roligare...Annars funderar jag på att gå en enklare väg med Western Digital TV HD Live Media Player som nu kostar 590 kr på Dustin.
De ingår numera i en underkategori till TV-Series...alltså behövs inga appar laddas ner längre. De flesta finns och fungerar bra. Det jag stör mig på är all reklam som inte kan hoppas över i Play-kanalerna, men det har ju inte med Boxee Boxen att göra.Hur fungerar egentligen de svenska Play-kanalerna på Boxee? SVT Play, SVT Prima, TV4 Play, m.m.
Kan man se några alls?
Det absolut bästa tipset är annars appen Navi-X (Googla om du inte känner till denna), Det mesta av det bästa går att hitta, och just TV-serier är helt kalas att ta denna väg. Jag har dock inte kört med undertexter, men det kanske också fungerar om man önskar det. Allt streamas (ingen olaglig download) och det är många gånger en riktigt bra kvalitet.
Youtube fungerar också bra, liksom att hyra filmer via Headweb.
Ja det finns faktiskt en j-kla massa bra appar för det mesta, och detta är ett av de bättre sakerna med Boxee Box, tycker jag.
Postad 03 October 2011 - 21:18
Känns alltid lite bättre när man vet att man har en av de bästa produkterna installerad i TV-bänken
Jag har testat minst 20 stycken olika spelare under 2011 av nyare modeller med nyare chip. Inget har fått mig att vilja dra ur kabeln på min Boxee Box för gott.
Den är långt ifrån den ultimata mediaspelaren (som ännu inte finns ännu), men det gör sig mycket bra just nu.
Du missar även katalogisering mot IMDB för dina filmer. WD live visar bara omslag.Riktigt sugen på att skaffa en Boxee nu.
Hur varm blir den?
Ökar ljudnivån från den om den blir varm?
Tänkte troligen ha den i en TV-möbel.
Annars funderar jag på att gå en enklare väg med Western Digital TV HD Live Media Player som nu kostar 590 kr på Dustin.
Hur fungerar egentligen de svenska Play-kanalerna på Boxee? SVT Play, SVT Prima, TV4 Play, m.m.
Kan man se några alls?
Postad 03 October 2011 - 21:18
Ja boxee har väl inte stöd för cat 7 iallafall......... är väl inte ens gigabit på den.......så man vinner väl inget med kablar över 100mbit cat5 iallfall eller?
Du kan ju redan nu se allt med den högsta upplösningen, så varför vill du få upp den i hastighet? Är det för att använda den som en (typ) NAS mot USB-diskar?
Postad 04 October 2011 - 07:21
De ingår numera i en underkategori till TV-Series...alltså behövs inga appar laddas ner längre. De flesta finns och fungerar bra. Det jag stör mig på är all reklam som inte kan hoppas över i Play-kanalerna, men det har ju inte med Boxee Boxen att göra.
Vad menar du med ovanstående? Jag har alltid använt mig av SVTplay och TV4play via hypernode. Finns det någon ny väg att gå nu eller?
Sen har jag en fundering till.
Jag har några riktigt högkvalitativa Blueray-rippar som MKVer på 4-5 GB var. Allt som jag föser min BB med via nätverket har den kunnat spela upp helt utan att den någon gång har laggat eller buffrat. Men dessa stora filer har mitt nätverk lite problem med och det buffrar någon gång var 4-5 minut.
Nu till frågan: Skulle det vara bättre att ha en extern hårddisk kopplad direkt till BBn med de absolut tyngsta filerna för att det är mer stabil överföring via USB? Eller kommer samma problem att uppkomma igen?
Postad 04 October 2011 - 08:12
Vad menar du med ovanstående? Jag har alltid använt mig av SVTplay och TV4play via hypernode. Finns det någon ny väg att gå nu eller?
Sen har jag en fundering till.
Jag har några riktigt högkvalitativa Blueray-rippar som MKVer på 4-5 GB var. Allt som jag föser min BB med via nätverket har den kunnat spela upp helt utan att den någon gång har laggat eller buffrat. Men dessa stora filer har mitt nätverk lite problem med och det buffrar någon gång var 4-5 minut.
Nu till frågan: Skulle det vara bättre att ha en extern hårddisk kopplad direkt till BBn med de absolut tyngsta filerna för att det är mer stabil överföring via USB? Eller kommer samma problem att uppkomma igen?
Förstår heller inte vad han menar med att play kanalerna ligger i kategorin TV-serier???
Jag tycker inte dom var speciellt stora för jag har några mellan 8-11GB och dom kan BB spela upp utan problem.
Har en film som är på +20GB men för att kunna spela den måste jag stänga av tex Torrent programet på min NAS så den orkar med.
Postad 04 October 2011 - 09:16
Förstår heller inte vad han menar med att play kanalerna ligger i kategorin TV-serier???
Jag tycker inte dom var speciellt stora för jag har några mellan 8-11GB och dom kan BB spela upp utan problem.
Har en film som är på +20GB men för att kunna spela den måste jag stänga av tex Torrent programet på min NAS så den orkar med.
Nej, de kanske inte är så stora, men jag har trots allt problem med dem över mitt nätverk. Tror du att en direktansluten extern hårddisk för just dessa filer är ett bra alternativ?
Postad 04 October 2011 - 09:24
Nej, de kanske inte är så stora, men jag har trots allt problem med dem över mitt nätverk. Tror du att en direktansluten extern hårddisk för just dessa filer är ett bra alternativ?
Att du har problem att spela upp dom kan omöjligt ha nått med nätverket att göra.
Filen är på 5GB och om den är högkvalitativ eller lågkvalitativ spelar ingen roll för den är fortfarande 5GB.
Och nätverket gör ingen skillnad på kvaliten på filmen.
Postad 04 October 2011 - 09:36
Att du har problem att spela upp dom kan omöjligt ha nått med nätverket att göra.
Filen är på 5GB och om den är högkvalitativ eller lågkvalitativ spelar ingen roll för den är fortfarande 5GB.
Och nätverket gör ingen skillnad på kvaliten på filmen.
Men jag skriver inte att det är för att den är högkvalitativ som det är problem med dem. Jag säger bara att jag har problem med dem och de är på 5 GB (ca 45 min speltid). Jag tror att det beror på nätverket och inte på BBn
Frågan är: Kan en direktansluten hårddisk via usb rakt in i BBn vara en lösning på denna typen av filer?
Postad 04 October 2011 - 09:49
Nätverket gör ingen skillnad på filer i samma storlek så det måste vara BB som ställer till det.
Svaret på din fråga: Prova
Redigerat av lappen71, 04 October 2011 - 09:51.
Postad 04 October 2011 - 10:04
Sen har jag inte några andra filer som är så stora så att de kräver den dataöverföringen per minut.
Jag provar...
Postad 04 October 2011 - 10:14
Storleken dividerat med speltiden är det intressanta, filstorleken i sig säger ingenting.Men varför skulle just dom filerna vara mer svårspelad än andra i samma storlek?
Nätverket gör ingen skillnad på filer i samma storlek så det måste vara BB som ställer till det.
Hade själv en del strul med mitt wifi och bb, med till synes slumpmässiga stopp och buffring.
Hittade felet efter ett tag - en gammal sunkig hub mellan min nas och router.
En hub skall (i teorin) inte påverka sånt här, men efter att ha bytt ut eländet mot en billig gigabit-switch går det som smort, och allt jag spelar (via 54Mbps wifi) går nu som tåget, både via samba och nfs, med en cpu-load på exakt 18.7%.
Det ligger konstant så lågt, kan det vara normalt "eller har mätaren fastnat"?
Redigerat av Unregistered277056c3, 04 October 2011 - 10:16.
Postad 04 October 2011 - 10:51
Storleken dividerat med speltiden är det intressanta, filstorleken i sig säger ingenting.
Det där får du allt utveckla.
Om jag ska föra över en fil genom ett nätverk på 5GB med en speltid på 120min så menar du att en fil på 5GB som har en speltid på 40min ska ta längre tid att föra över?
Postad 04 October 2011 - 11:00
Den kommer ju skicka mer data per minut, vilket kan ge uppspelningsproblem kanske menas?
Om jag ska föra över en fil genom ett nätverk på 5GB med en speltid på 120min så menar du att en fil på 5GB som har en speltid på 40min ska ta längre tid att föra över?
Redigerat av andreas1985, 04 October 2011 - 15:15.
Postad 04 October 2011 - 11:02
Den kommer ju skicka mer data per minut, vilket kan ge uppspelningsproblem kanske menas?
Mer data? Filen är fortfarande på 5GB.
Avcodningen av filen sker inte på NAS:en utan i Boxee Boxen
Enligt det resonemanget skulle det ta olika lång tid att skicka filer med FTP fast dom har samma storlek och det är inget jag köper.
Redigerat av lappen71, 04 October 2011 - 11:08.
Postad 04 October 2011 - 11:08
Om man SPELAR UPP filmen (streamar) blir bandbredden i nätverket = filstorleken delat med speltiden i sekunder.
Om man KOPIERAR filen blir bandbredden i nätverket så hög som ingående komponenter tillåter.
Det är knappast någon mening med att kopiera filer till sin boxee-box...
Postad 04 October 2011 - 11:12
Om man SPELAR UPP filmen (streamar) blir bandbredden i nätverket = filstorleken delat med speltiden i sekunder.
Om man KOPIERAR filen blir bandbredden i nätverket så hög som ingående komponenter tillåter.
Det är knappast någon mening med att kopiera filer till sin boxee-box...
Jag har inte pratat om att kopiera till BB utan jag jämförde med FTP.
Var sker avcodningen av filen? På Nasen eller i BB?
Jag har trott att spela en mkv-fil är typ på samma sätt som att föra över en packad fil och packa upp den.
Dvs avcodningen sker i BB och det först där som man märker kvaliten på filen med högre bitrate.
Redigerat av lappen71, 04 October 2011 - 11:13.
Postad 04 October 2011 - 11:38
Får man hd-kvalitet när man tittar på playkanalerna via Boxee?
Får man hd-kvalitet när man tittar på filmer/serier via navi-x?
Postad 04 October 2011 - 12:00
Ok. Att jämföra uppspelning av media över nätverk med ftp är meningslöst. Det är inte alls samma sak.Jag har inte pratat om att kopiera till BB utan jag jämförde med FTP.
Det är inte alls samma sak.Var sker avcodningen av filen? På Nasen eller i BB?
Jag har trott att spela en mkv-fil är typ på samma sätt som att föra över en packad fil och packa upp den.
Dvs avcodningen sker i BB och det först där som man märker kvaliten på filen med högre bitrate.
Komprimerat media överförs "i realtid" via nätverket, och packas upp efterhand i mediaspelaren.
Högre bitrate ger oftast bättre kvalitet, men med effektivare kodek kan t ex en "lättare" h264/vc1 se bättre ut än en mpeg2 med högre bitrate.
VISSA program/filmer på t ex svt play är 720p25, men med en bitrate på bara drygt 2Mbit.Får man hd-kvalitet när man tittar på playkanalerna via Boxee?
Ibland ser det ok ut, men kvaliteten går definitivt inte att jämföra med "riktiga" distributionskanaler.
Redigerat av Unregistered277056c3, 04 October 2011 - 12:01.
Postad 04 October 2011 - 12:50
Komprimerat media överförs "i realtid" via nätverket, och packas upp efterhand i mediaspelaren.
Det var det jag syftade på men förklarade dåligt.
Men som du beskriver det ska inte nätverket påverka ifall en mediafil har hög bitrate.
Utan det är kvalitén på själva filen eller BB´s förmåga att coda av den som ställer till det.
Tycker bara det är konstigt att en fil på 5GB ska vara svårare att spela upp än en fil på +20GB.
Får man hd-kvalitet när man tittar på filmer/serier via navi-x?
Vissa filmer har bättre kvalitet än andra med det buffrar ganska så friskt med dom.
Postad 04 October 2011 - 13:30
Tycker bara det är konstigt att en fil på 5GB ska vara svårare att spela upp än en fil på +20GB.
Men det är väl ändå så att om en fil ska spelas upp så spelar det roll hur väl nätverket fungerar om:
Fil1: 1 minut lång speltid och 5 GB stor
Fil2: 6 timmar lång speltid och 20 GB stor.
Det kan tyckas att Fil 1 kommer att behöva betydligt mer bandbredd än fil 2 när den strömmas över nätverket.
Redigerat av mukitelan, 04 October 2011 - 13:31.
Postad 04 October 2011 - 13:37
Postad 04 October 2011 - 14:13
Ibland är filerna inte riktigt friska, och ibland är bitraten periodvis så hög att bandbredden inte räcker till....Men som du beskriver det ska inte nätverket påverka ifall en mediafil har hög bitrate.
Utan det är kvalitén på själva filen eller BB´s förmåga att coda av den som ställer till det.
Oftast beror det då på problem i nätverket, för mycket annan trafik eller för mycket störningar (wifi) t ex pga grannar.
Varken gigabit-nät, 100Mbit, 54Mbit wifi eller något annat går att köra med 100% verkninsgrad.
Man tappar alltid ca 20-50% av hastigheten i praktiken, och det blir lätt flaskhalsar...
Postad 04 October 2011 - 14:59
Men det är väl ändå så att om en fil ska spelas upp så spelar det roll hur väl nätverket fungerar om:
Fil1: 1 minut lång speltid och 5 GB stor
Fil2: 6 timmar lång speltid och 20 GB stor.
Det kan tyckas att Fil 1 kommer att behöva betydligt mer bandbredd än fil 2 när den strömmas över nätverket.
Inte lite extremt exempel du hittade på men jag förstår vad du menar
Om en film är 5GB stor och speltiden är 90min och den på 20GB har samma speltid logiskt sett skulle den på 20GB vara mer krävande för nätverket.
Ibland är filerna inte riktigt friska, och ibland är bitraten periodvis så hög att bandbredden inte räcker till.
Oftast beror det då på problem i nätverket, för mycket annan trafik eller för mycket störningar (wifi) t ex pga grannar.
Varken gigabit-nät, 100Mbit, 54Mbit wifi eller något annat går att köra med 100% verkninsgrad.
Man tappar alltid ca 20-50% av hastigheten i praktiken, och det blir lätt flaskhalsar...
Helt sant och en kombination av alla begränsningar/fel så buffrar det garanterat
Postad 04 October 2011 - 15:04
Postad 04 October 2011 - 15:08
Så koncensus av diskussionen kring mina stora filer är att jag ska testa med en usb-ansluten extern hårddisk - men det är inte någon som vet om detta borde funka?
Fråga inte mig...jag vet inte
Postad 04 October 2011 - 15:16
Spelar ingen roll om det är mkv, iso eller img. Finns några av varje som den inte vill spela upp.
Någon som upplevt samma och har en lösning?
Edit: verkar bara krångla när dom ligger i rar...
Redigerat av andreas1985, 04 October 2011 - 15:29.
Postad 04 October 2011 - 16:47
Knyt bort källan och lägg tillbaks hjälpte för mig.Jag har ett litet problem med min BB, har alla mina filer på en NAS och kör trådat nätverk, på vissa av filerna säger Boxee "Uppspelningsfel Mediakällan eller filen är inte tillgänglig"
Spelar ingen roll om det är mkv, iso eller img. Finns några av varje som den inte vill spela upp.
Någon som upplevt samma och har en lösning?Är rätt störigt om man ska behöva använda datorn för dessa filer när man ändå har en mediespelare som klarar det mesta utan problem annars...
Postad 04 October 2011 - 16:55
Jag har ett litet problem med min BB, har alla mina filer på en NAS och kör trådat nätverk, på vissa av filerna säger Boxee "Uppspelningsfel Mediakällan eller filen är inte tillgänglig"
Någon som upplevt samma och har en lösning?Är rätt störigt om man ska behöva använda datorn för dessa filer när man ändå har en mediespelare som klarar det mesta utan problem annars...
Jag kör med samba och rar fungerar fint
Postad 04 October 2011 - 17:01
Har provat flera gånger att ta bort källan och lägga till den igen.
Postad 04 October 2011 - 17:03
Mitt problem är inte alla rar, utan bara vissa...
Ja men då kan det vara rar-akrivet som är skadat.
Postad 04 October 2011 - 17:06
Det rippas och packas mycket illa hos piratkopierarnaMitt problem är inte alla rar, utan bara vissa...
Det är stor skillnad på det som finns att hämta på nätet
Finns bara ett sätt att undvika det och det är att köpa sina blurayfilmer
Men jag har råkat ut för samma sak som dig och den enda lösningen har varit att packa upp
rarfilerna och sedan har filmen funkat perfekt
Redigerat av MalcomX, 04 October 2011 - 17:07.
Postad 04 October 2011 - 17:12
Battlestar Galactica Miniserie från 2003 hittar inte BB och fast jag skapat en Nfo så kan inte BB identifiera den.
Någon som är mer van hur det ska se kanske har en idé vad som är fel
Filen ser ut så här.
<tvshow>
<title>Battlestar Galactica</title>
<originaltitle>Battlestar Galactica (2003)</originaltitle>
<sorttitle>Battlestar Galactica</sorttitle>
<rating>9</rating>
<votes>36116</votes>
<year>2003</year>
<premiered>2003-12-08</premiered>
<plot>In a distant part of the universe, a civilization of humans live on planets known as the Twelve Colonies. In the past, the Colonies have been at war with a cybernetic race known as the Cylons. 40 years after the first war the Cylons launch a devastating attack on the Colonies. The only military ship that survived the attack takes up the task of leading a small fugitive fleet of survivors into space in search of a fabled refuge known as Earth.</plot>
<runtime>60</runtime>
<mpaa>TV-14</mpaa>
<episodeguide>
<url cache="73545.xml">http://thetvdb.com/a...ll/en.zip</url>
</episodeguide>
<id movieDB="tvdb">73545</id>
<id movieDB="imdb">tt0407362</id>
<id movieDB="tvrage">2730</id>
<genre>Action</genre>
<genre>Adventure</genre>
<genre>Drama</genre>
<genre>Science-Fiction</genre>
<status>Ended</status>
<studio>SciFi</studio>
<actor>
<name>Edward James Olmos</name>
<role>William "Husker" Adama</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...028.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Mary McDonnell</name>
<role>Laura Roslin</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...026.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Katee Sackhoff</name>
<role>Kara "Starbuck" Thrace</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...025.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Jamie Bamber</name>
<role>Lee "Apollo" Adama</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...024.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Tricia Helfer</name>
<role>Six</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...023.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>James Callis</name>
<role>Gaius Baltar</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...027.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Kate Vernon</name>
<role>Ellen Tigh</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...293.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Michael Trucco</name>
<role>Samuel T. Anders</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...016.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Michael Hogan</name>
<role>Saul Tigh</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...760.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Kandyse McClure</name>
<role>Anastasia Dualla</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...759.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Grace Park</name>
<role>Sharon "Boomer" Valerii|Sharon "Athena" Agathon</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...758.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Rekha Sharma</name>
<role>Tory Foster</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...651.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Nicki Clyne</name>
<role>Crewman Specialist Cally Henderson</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...741.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Alessandro Juliani</name>
<role>Lt. Felix Gaeta</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...671.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Tahmoh Penikett</name>
<role>Captain Karl 'Helo' Agathon</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...631.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Aaron Douglas</name>
<role>Chief Galen Tyrol</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...601.jpg</thumb>
</actor>
<actor>
<name>Lucy Lawless</name>
<role>D'Anna Biers</role>
<thumb>http://thetvdb.com/b...551.jpg</thumb>
</actor>
</tvshow>
Postad 04 October 2011 - 17:13
Men mina tv-serier har jag i .rar
Men då ser det ut som jag får stå ut med dom där minutrarna det tar att packa upp
Postad 04 October 2011 - 17:17
Skoja bara med digAa jag köper det mesta på BluRay faktiskt
Men mina tv-serier har jag i .rar
Men då ser det ut som jag får stå ut med dom där minutrarna det tar att packa upp
Jo, det är nog den enda lösningen att packa upp de som inte funkar och vara glad för att Boxee kan
läsa rar för övriga.
Postad 04 October 2011 - 19:04
Gå in den detaljerade menyn (inte home utan backa till rooten).
Välj TV-serier och sedan Kanaler. DÄr har man SVT Play, TV3Play, Kanal5Play, TV4Play m.m. direkt. Du kan även gå in på TV serier och välja alla.
Alla svenska playkanaler är ju direktintegrerade i gränssnittet. Söker man på svenska hollywood fruar i boxee så kommer man direkt till TV3 play länkar.
Nackdelen är att den inte år lika duktiga på att välja högst upplösning samt att köra klippen i fullskärm jämfört med SVTPlay och TV4Play apparna.
Postad 04 October 2011 - 19:12
Gå in den detaljerade menyn (inte home utan backa till rooten).
Välj TV-serier och sedan Kanaler. DÄr har man SVT Play, TV3Play, Kanal5Play, TV4Play m.m. direkt. Du kan även gå in på TV serier och välja alla.
Alla svenska playkanaler är ju direktintegrerade i gränssnittet. Söker man på svenska hollywood fruar i boxee så kommer man direkt till TV3 play länkar.
Nackdelen är att den inte år lika duktiga på att välja högst upplösning samt att köra klippen i fullskärm jämfört med SVTPlay och TV4Play apparna.
Ok det där var ju smart men ändå väldigt begränsat för man ser bara serier och inte hela play utbudet.
Postad 04 October 2011 - 19:17
USB.disken i sig skriver i 25-40MB/s och nätverket ska ju klara 100Mbit/s så jag borde få dubbla hasstigheten.
Går det så här långsamt för andra också?
BLir nog till att skaffa en riktig NAS ändå
Redigerat av e3henri, 04 October 2011 - 19:20.
Postad 04 October 2011 - 20:15
Någon som kan ge mig några bra råd?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
9 bilder
81 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler