Det fungerar INTE!!!
Postad 13 mars 2017 - 08:40
Det fungerar INTE!!!
Postad 13 mars 2017 - 12:19
Använder nu Getflix och det enda jag kan välja under Netflix är US 18 och...
Det fungerar INTE!!!
Som jag sa innan när jag startar videon för första gången fungerar inte men försöker engång till fungerar bra för mig
Postad 13 mars 2017 - 13:34
Proxy inentifierad:
-"Det verkar som om du använder en blocker eller proxy. Stäng av dessa och försök igen. Gå till netflix.com/proxy för ytterligare hjälp"
Postad 15 mars 2017 - 11:36
Ställer jag in Getflix på svenska så funkar det som vanligt
Redigerat av budwhite, 15 mars 2017 - 11:36.
Postad 26 mars 2017 - 16:01
Märkt att man kan se info igen på netflix på olika enheterna... fattar inte varför det har vart borta... nu ser man mbit/sek också, och då upplösning och vilken ljudström
Redigerat av Garrett, 26 mars 2017 - 16:20.
Postad 26 mars 2017 - 19:14
Getflix, unlocator fungerar inte längre, ett fåtal vpn tjänster fungerar fortfarande dock.
Ledsnade på denna katt och råtta lek så jag satte upp en egen VPN server i USA (i molnet) så nu funkar netflix US för mig plus att ingen annan har tillgång till den heller, mao liten risk för att den kommer bli blockad.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 26 mars 2017 - 19:14.
Postad 26 mars 2017 - 19:24
Postad 26 mars 2017 - 19:40
Kan du förklara hur man gör det i "the cloud" ? ( Så länge det inte förstör för dig själv )
Inga problem det förstör inget för mig.
Det är lite meck (dock ganska smidigt om man följer guiden nedan) och kräver ett amazon web services konto (jag hade ett sen tidigare pga en Alexa skill som jag kör där).
Man måste också ange kreditkortsuppgifter men det är knappast troligt att man kommer överstiga det man får med på "free tier" mao gratis.
Sen är det bara följa nedan guide.
https://www.comparit...n-web-services/
Efter detta har du dessutom en linuxserver i molnet som du kan installera andra saker på om du vill.
Ja express, vypervpn och ett par till verkar fortfarande fungera.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 26 mars 2017 - 19:43.
Postad 27 mars 2017 - 07:21
Postad 27 mars 2017 - 07:26
Getflix har fortfarande inte noterat på sidan att det inte fungerar. Antar att det funkar för majoriteten fortfarande då?
Getflix funkar fortfarande via webbläsare vet jag men på andra devices verkar det kört (vad jag märkt från mina egna tester och vad jag läst)
Postad 27 mars 2017 - 14:49
Ok tack för svar!
Inga problems.
Bara för att förtydliga så pratar jag alltså om smart dns delen av getflix, VPN delen kanske funkar fortfarande då den är lite jobbigare att blocka för netflix.
Sen är det möjligt att att det kanske finns några smartdns servrar som fortfarande inte är blockade och fungerar men det är nog bara en tidsfråga. Unblocker som har fungerat länge har tom tagit bort netflix från deras sida såg jag.
Postad 29 mars 2017 - 09:56
Inga problem det förstör inget för mig.
Det är lite meck (dock ganska smidigt om man följer guiden nedan) och kräver ett amazon web services konto (jag hade ett sen tidigare pga en Alexa skill som jag kör där).
Man måste också ange kreditkortsuppgifter men det är knappast troligt att man kommer överstiga det man får med på "free tier" mao gratis.
Sen är det bara följa nedan guide.
https://www.comparit...n-web-services/
Efter detta har du dessutom en linuxserver i molnet som du kan installera andra saker på om du vill.
Ja express, vypervpn och ett par till verkar fortfarande fungera.
Funkar inget vidare.
hela Amazons iprange för i alla fall EC2 är blockad av Netflix.
Postad 29 mars 2017 - 12:20
Hmm var fick du det ifrån, blev lite orolig och tänkte att dom precis gjort det men testade nyss med openvpn på shielden och det funkar kanon.
Är du förresten intresserad av att testa så det verkligen funkar innan du ger dig på att sätta upp en egen så kan du skicka din IP i PM till mig så kan jag tillfälligt lägga till din IP så får du testa via min EC2.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 29 mars 2017 - 12:22.
Postad 29 mars 2017 - 14:36
Har satt upp en.
Ip nummer 52.38.241.xxx
Netflix säger det vanliga:
Ojdå, något gick fel... Streamingfel Det verkar som om du använder en unblocker eller proxy. Stäng av dessa och försök igen. Gå till netflix.com/proxy för ytterligare hjälp.
dnsleaktest säger:
Hello 52.38.241.xxx from Boardman, United States IP Hostname ISP Country 54.68.90.76 ec2-54-68-90-76.us-west-2.compute.amazonaws.com Amazon United States 54.70.158.242 ec2-54-70-158-242.us-west-2.compute.amazonaws.com Amazon United States 54.71.22.156 ec2-54-71-22-156.us-west-2.compute.amazonaws.com Amazon United States 54.69.138.143 ec2-54-69-138-143.us-west-2.compute.amazonaws.com Amazon United States 54.69.224.178 ec2-54-69-224-178.us-west-2.compute.amazonaws.com Amazon United States
Postad 29 mars 2017 - 14:44
Kommentarerna var väldigt gamla men kan säga att min IP är iaf inte blockad den börjar på 54.196.x.x.
Men efter ditt test kanske det är så att dom även börjar bry sig om detta.
Har iofs läst andra kommentarer på andra forum som kört med detta i ett par år utan problem så vi får väl se vad som händer.
Vilka DNS adresser använder du förresten?
Jag kör min instance i N.Virginia förövrigt så testa eventuellt flytta din instans dit.
Går ju även att mecka lite med elastiska IP adresser (har inte haft behov av det ännu men tänkte testa det om jag blir blockad).
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 29 mars 2017 - 14:49.
Postad 29 mars 2017 - 15:58
Ja där fungerade det bättre.
Använder 8.8.8.8 och det funkar nu.
Då skall man bara ha igång sin virtuella VPN gateway mot den så TVn kan använda VPN.
Postad 29 mars 2017 - 16:16
Ja där fungerade det bättre.
Använder 8.8.8.8 och det funkar nu.
Då skall man bara ha igång sin virtuella VPN gateway mot den så TVn kan använda VPN.
Trevligt :-)
Jag personligen kör nu med en profil för svenska utbudet på smarttvn och en annan profil på shielden för US utbud (kanske kollar netflix varifrån en profil loggar på och använder detta som underlag för att blocka IP, därav kör jag 2 profiler istället).
Postad 30 mars 2017 - 00:39
Fast blir det inte dyrt att köra genom en proxy i molnet?
Antar att nättrafiken inte är gratis hos Amazon?
Eller är det bara själva kontrollen som går via proxy'n?
Postad 30 mars 2017 - 08:04
Trafiken går genom proxyn/vpn servern.
Jag kollar ju inte jättemycket på US utbudet (bara ngn serie här och där, resten får jag på *host annat sätt).
Men tror gränsen är på 30GB/month för gratis tier (vilket räcker gott och väl för mig).
Observera också att det är bara första året som är gratis sedan börjar det kosta ca 10 dollar / mån.
Alternativet är såklart att bara skapa ett nytt amazon konto så får du ett nytt år gratis.
För min del så ville jag testa detta och se hur bra det funkar och om jag åker på ngt problem eller får ngn oväntad kostnad så kommer jag nog byta till ngn kommersiell VPN tjänst som expressvpn eller liknande.
Är man intresserad av gaming så går det faktiskt (ganska kostnadseffektivt) att sätta upp en kraftig gamingrigg i molnet och spela spel från (kanske inte funkar superbra för dom allra snabbaste FPS spelen om man vill vara kompetitiv men iaf)
Postad 20 april 2017 - 09:02
Finn det nån inställning som gör att man får stereo istället för 5.1 när man kör igång serier/filmer?
Kör netflix genom samsung UHD spelare, och bilden blir grymt bra, med rätt hz med... men har man 5.1 så blir ljudet osynkat efter man pausat/startat i ett avsnitt, men blir inte så när man ändrar till stereo... så skulle vilja om det går att det alltid är stereo, då vi till 95% kollar på serier i netflix, och då bryr jag mig inte om surround direkt...
Nu ändrar jag till 2.0 varje gång vi ska starta ett avsnitt.
Redigerat av Garrett, 20 april 2017 - 09:02.
Postad 20 april 2017 - 11:42
Finn det nån inställning som gör att man får stereo istället för 5.1 när man kör igång serier/filmer?
Kör netflix genom samsung UHD spelare, och bilden blir grymt bra, med rätt hz med... men har man 5.1 så blir ljudet osynkat efter man pausat/startat i ett avsnitt, men blir inte så när man ändrar till stereo... så skulle vilja om det går att det alltid är stereo, då vi till 95% kollar på serier i netflix, och då bryr jag mig inte om surround direkt...
Nu ändrar jag till 2.0 varje gång vi ska starta ett avsnitt.
Inget svar på din fråga, men undrar varför du inte bryr dig om surround på serier? Tycker många nya serier lagt mycket energi på ljudet, och att det bidrar en hel del till atmosfären.
Postad 20 april 2017 - 11:57
Inget svar på din fråga, men undrar varför du inte bryr dig om surround på serier? Tycker många nya serier lagt mycket energi på ljudet, och att det bidrar en hel del till atmosfären.
Hellre stereo, än surround och osynkat ljud... ljudet blir bra i stereo med...
Hoppats på en fix från samsung... men det verkar ju inte komma... hur är netflix i tex Panasonics uhd spelare? Blir det autoswitch hz osv? utan att det blir osynkat ljud efter paus i 5.1?
Postad 20 april 2017 - 12:00
Hellre stereo, än surround och osynkat ljud... ljudet blir bra i stereo med...
Det förtår jag Men trodde att ljudet hoppade tillbaks i sync om man startade om helt istället för bara fortsatte avsnitt på avsnitt, har inte själv spelare med lurkar lite i tråden. Lite jobbigt, men kanske värt det för surround
Postad 20 april 2017 - 12:11
Det förtår jag
Men trodde att ljudet hoppade tillbaks i sync om man startade om helt istället för bara fortsatte avsnitt på avsnitt, har inte själv spelare med lurkar lite i tråden. Lite jobbigt, men kanske värt det för surround
Går jag tillbaks ett snäpp, alltså hoppa ur avsnittet istället för pausa, så funkar det, men då kan det hända att texten blir osynkad, då får jag hoppa tillbaks helt till netflixmenyn igen, och sen in och starta avsnittet igen... lite retligt... men bilden blir mycket bättre än från smartTVn, eller HTPCN, och blir rätt hz, 24, 50 etc... så det är lite retligt som sagt att detta förekommer istället då...
Postad 02 juni 2017 - 22:29
Någon annan som brukar ha problem med det, svenska utbudet är det jag menar.
Postad 03 juni 2017 - 08:26
Har faktiskt aldrig hänt mig, någonsin.Så, ännu en gång då Netflix inte startar, tycker det händer lite för ofta numera.
Någon annan som brukar ha problem med det, svenska utbudet är det jag menar.
Postad 03 juni 2017 - 20:50
När det händer fungerar det inte på någon TV eller app, och om det startar får man bara meddelande om att det är problem med titeln närman försöker läsa info eller starta den. Youtube fungerar alltid på enheterna vid de tillfällena som kontroll av nätverk och internet.
Postad 07 juni 2017 - 09:37
Det här var första gången i nya boendet där det är Comhems bredband, tidigare var det Telia som stod för det.
När det händer fungerar det inte på någon TV eller app, och om det startar får man bara meddelande om att det är problem med titeln närman försöker läsa info eller starta den. Youtube fungerar alltid på enheterna vid de tillfällena som kontroll av nätverk och internet.
Kör du någon vpn-tjänst?
Postad 07 juni 2017 - 22:11
Har fungerat bra alla kvällar sen dess kan jag tillägga.
Redigerat av qahwa, 07 juni 2017 - 22:12.
Postad 14 juni 2017 - 12:29
Postad 14 juni 2017 - 12:32
Varför få jag inte 5.1 dts ljud när se på filmer via ipaden till Appel tv eller måste jag gå via appen i Appel tv för få fram 5.1 ljud?
Apple TV stöder inte DTS. Därtill finns inte DTS på Netflix.
Postad 14 juni 2017 - 13:18
konstigt när jag kan se filmer via appel tv från ipaden med DTS ljud men inte igenom NetflixApple TV stöder inte DTS. Därtill finns inte DTS på Netflix.
Postad 14 juni 2017 - 13:26
konstigt när jag kan se filmer via appel tv från ipaden med DTS ljud men inte igenom Netflix
För att Netflix inte har DTS-ljud på sina filmer.
Postad 14 juni 2017 - 15:48
konstigt när jag kan se filmer via appel tv från ipaden med DTS ljud men inte igenom Netflix
Apple TV 4 har inte DTS.
fan vad dåligt
Ingen stremaningtjänst (eller TV-kanal för den delen) använder sig av DTS, så varför menar du specifikt att det skulle vara "dåligt" att Netflix inte heller har det?
Postad 14 juni 2017 - 16:00
för att filmer bli så mer skönare att se med DTS ljud. vem skulle inte vilja se en film utan dts ljud.Apple TV 4 har inte DTS.
Ingen stremaningtjänst (eller TV-kanal för den delen) använder sig av DTS, så varför menar du specifikt att det skulle vara "dåligt" att Netflix inte heller har det?
Postad 15 juni 2017 - 07:13
för att filmer bli så mer skönare att se med DTS ljud. vem skulle inte vilja se en film utan dts ljud.
Men du skrev att du har dts på Apple TV när du streamar från ipad trots att Apple TV inte stöder dts. Mig veterligen stöder inte ipad heller dts.
- Audio formats supported: AAC (8 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 to 320 Kbps), MP3 VBR, Dolby Digital (AC-3), Dolby Digital Plus (E-AC-3), Audible (formats 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX, and AAX+), Apple Lossless, AIFF, and WAV
Så vad pratar du egentligen om?
Postad 15 juni 2017 - 09:21
ja om du koppla din Appel tv till förstärkare sen till tv så få du DTS ljud om filmen nu har DTS ljudMen du skrev att du har dts på Apple TV när du streamar från ipad trots att Apple TV inte stöder dts. Mig veterligen stöder inte ipad heller dts.
Så vad pratar du egentligen om?
- Audio formats supported: AAC (8 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), HE-AAC, MP3 (8 to 320 Kbps), MP3 VBR, Dolby Digital (AC-3), Dolby Digital Plus (E-AC-3), Audible (formats 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX, and AAX+), Apple Lossless, AIFF, and WAV
Postad 15 juni 2017 - 09:41
ja om du koppla din Appel tv till förstärkare sen till tv så få du DTS ljud om filmen nu har DTS ljud
Ok, med passthrough via hdmi, ja. Då går signalen opåverkad genom Apple TVn.
Men som sagt, inga streamingtjänster har DTS som ljud i vilket fall.
Postad 15 juni 2017 - 11:22
Jag tycker inte det spelar någon roll om det är DD eller DTS ljud utan det viktiga är hur hårt komprimerat ljudet är för respektive formats komprimeringsteknik. Det största problemet med Netflix är att ljudet är så hårt komprimerat så man hör missljud och det låter illa.
Postad 15 juni 2017 - 11:32
Jag tycker inte det spelar någon roll om det är DD eller DTS ljud utan det viktiga är hur hårt komprimerat ljudet är för respektive formats komprimeringsteknik. Det största problemet med Netflix är att ljudet är så hårt komprimerat så man hör missljud och det låter illa.
Nej! DTS är jätteviktigt!
Tydligen...
Postad 15 juni 2017 - 15:13
klart fan att det är stor skillnad när man ser filmer med dts ljud eller inte varför skulle man ens slänga bort sin tid se filmer med skit ljudJag tycker inte det spelar någon roll om det är DD eller DTS ljud utan det viktiga är hur hårt komprimerat ljudet är för respektive formats komprimeringsteknik. Det största problemet med Netflix är att ljudet är så hårt komprimerat så man hör missljud och det låter illa.
Postad 15 juni 2017 - 15:17
Postad 15 juni 2017 - 15:41
klart fan att det är stor skillnad när man ser filmer med dts ljud eller inte varför skulle man ens slänga bort sin tid se filmer med skit ljud
Då ser du inte film på några streamingtjänster eller TV alls förmodar jag?
Och, nej, det är ingen större skillnad så länge komprimeringsgraden är ungefär lika. Det är bara olika tekniker för att komprimera ljudet.
Postad 17 juni 2017 - 15:32
klart fan att det är stor skillnad när man ser filmer med dts ljud eller inte varför skulle man ens slänga bort sin tid se filmer med skit ljud
Vad är det som är den stora skillnaden enligt dig? Förutom "att det låter bättre".
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar