Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2013 - 14:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Så här sa Microsoft:

Xbox One will enable new forms of access for families. Up to ten members of your family can log in and play from your shared games library on any Xbox One. Just like today, a family member can play your copy of Forza Motorsport at a friend’s house. Only now, they will see not just Forza, but all of your shared games. You can always play your games, and any one of your family members can be playing from your shared library at a given time.

"Any one of your family members can be playing from your shared library at a given time"

Inte 'test your game as in any other demo they can download from marketplace already' utan 'playing from your shared library'.
Begränsningen är givetvis att bara en av dina familjemedlemmar kan spela åt gången. Vill Nisse spela Halo men Bosse spelar det redan från ditt shared library? Då får han vackert trycka på 'buy' knappen.
Svårare än så är det inte och det gör så mycket mer sense än det förmodade systemet som pastebinen påstod.

Postad 22 June 2013 - 14:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 2

Jag förstår inte den här troheten mot ms. Ms har totqlt rövknullat oss fans med en dättedildo. Oss konsumenter. Dom har försökt mjölka sönder oss. När ingen köpte enheterna så drog dom tillbaka svammlet och utlovade först EFTERÅT att familyshare skulle bli super, INTE FÖRE. Säger det ingenting?

Jag hade en fiat. Superfräsig sportvagn. Fan vad den var najs. Gick som ett skållat bi. Men den gick sönder var 200:e mil. När jag hade den försvarade jag den, men efter att jag sålde den så började jag tänka på allt fanskap den drog med sig. Idag skulle jag aldrig köpa fiat igen. Jag köper japanskt. Jag är trogen mitt bilmärke tills det tar mig bakifrån. Då byter jag. Samma med allt. När ms tar folk bakifrån så försvarar ni deras tilltag med allt möjligt. Varför? Är ni så lojala att ni kan bli sparkade på utan att reflektera över det?

Ska komma från folk som tror på saker från Pastebin.

Gnäll inte på andras källkritik när du själv uppvisat att du saknar det själv.

Postad 22 June 2013 - 15:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Haha! Wow...

Ok, I'm out innan det blir ännu mer ugly. Rykte debunked!

Edit: En sista sak bara, The Verge hade detta att säga:

Sources, så alltså flera källor, inte bara CBOAT eller den som postade på pastebin.

http://www.neogaf.co...=598291&page=27

Men som sagt, tonen börjar bli lite väl hätsk nu och så är jag inte intresserad av att diskutera.

Som Kotaku skrev:

Vad är poängen att ha 1h demo mode bara för vänner?

Den funktionen är ju något som skulle isf finna till alla och alla spel.

Aja, we will never know.

Konstigt att alla hae källor på detta samtidigt? Varför har inget hörts innan?

Postad 22 June 2013 - 15:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kan någon förklara varför ms inte blåst upp familyshare tidigare samt hur alla företag som tillverkar spel skulle tacka ja till att ett sålt spel skulle spelas av 10 random-personer?

Postad 22 June 2013 - 15:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
www.gametrailers.com/full-episodes/tr600d/shift-neogaf--a-perfect-little-world

Folk som skriver på Neogaf är inte bara fans, många som skriver kommer själva från industrin.

Redigerat av Jack of all trades, 22 June 2013 - 15:24.

Postad 22 June 2013 - 15:29

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
En stilla undran: vad spelar det egentligen för roll hur Family Share skulle sett ut? MS har återgått till det gamla beprövade systemet. Förvisso vet man ju aldrig vad de kan hitta på med xbone efter ett halvår, ett år, två år etc? De kan ju mycket väl ändra sig framöver.

Men trots det, är det inte mer intressant att diskutera features som vi vet kommer eller som ryktas ska komma än saker som ryktas skulle ha kommit om de inte ändrat sig och som vi dessutom förmodligen aldrig kommer få bekräftat åt varken ena eller andra hållet?

Postad 22 June 2013 - 15:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Edit: Ok, ursäkta om jag började anklaga er för att inte tänka. Klart ni gör. Bara för att ni inte tänker i samma banor som jag betyder det inte att ni har fel och jag har rätt. Så, allvarligt, ursäkta. :)

Godtaget :) . Nu ska jag chilla med att kolla på basketen ;)

Postad 22 June 2013 - 15:34

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

En stilla undran: vad spelar det egentligen för roll hur Family Share skulle sett ut? MS har återgått till det gamla beprövade systemet. Förvisso vet man ju aldrig vad de kan hitta på med xbone efter ett halvår, ett år, två år etc? De kan ju mycket väl ändra sig framöver.

Men trots det, är det inte mer intressant att diskutera features som vi vet kommer eller som ryktas ska komma än saker som ryktas skulle ha kommit om de inte ändrat sig och som vi dessutom förmodligen aldrig kommer få bekräftat åt varken ena eller andra hållet?

Det spelar roll för det visar vad de kan tänkas göra i framtiden och så länge det står i deras TOS kan detta när som helst ändras. Hade de inte fokuserat på nästan enbart Kinect spel utan fortsatt utveckla egna spel som Sony gjorde så hade jag inte alls sett det här på samma sätt. Men har de en gång gjort något så finns det väldigt stor sannolikhet att de kommer göra samma sak igen. Ja de kanske har många egna intressanta titlar nu men det finns inget som säger att de inte kommer fokusera på Kinect återigen när konsolen sålt ett par miljoner ex.

Redigerat av Jack of all trades, 22 June 2013 - 15:36.

Postad 22 June 2013 - 15:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Börjar bli ganska tjatigt nu, shitstormen verkar måste hållas vid liv HELA tiden...
MS behöver väl inte bekräfta ett skit egentligen, folk ville inte ha online check och DRM och nu är det borttaget. Varför ska dom sitta och förklara en funktion som folk inte ville ha?

Postad 22 June 2013 - 15:43

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Det spelar roll för det visar vad de kan tänkas göra i framtiden och så länge det står i deras TOS kan detta när som helst ändras.

Det står väl i alla TOS att de när som helst kan ändras?

Men kan vi inte vänta med att välta bord till vi har lite mer på benen än ett anonymt inlägg på Pastebin?

Postad 22 June 2013 - 15:56

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Dessutom:

Både MS och Sony är stora företag som vill tjäna pengar. MS gjorde ett försök att utvidga sitt drm-system för att få en del av begagnatkakan åt sig och utgivarna, men fick skit. Skulle de inte fått det så hade Sony med stor sannolikhet följt efter i sinom tid. Men nu när de ändrat sig så finns ju ingen anledning att kasta mer skit på dem än på Sony. Det vore ganska naivt att tro att inte kostymgubbarna i toppen på båda företagen gärna kört ett Steamliknande system där man inte kan sälja begagnat eller låna ut spel, trots Sonys mästerliga infomercial där de visar hur man lånar ut spel. :)

crap, råkade citera mitt inlägg istället för att redigera.

Redigerat av jayreso, 22 June 2013 - 15:57.

Postad 22 June 2013 - 16:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tycker du att sony och ms förtjänar lika myket skit? Sony har väl aldrig talat om drm till sina enheter på samma sätt som ms sa att dom skulle ha? Finns det några bra insiders som kan styrka det påståendet att sony planerade drm på samma sätt fram till e3?

Själv så vet jag inte vad jag tror. Skit ska kastas när ett företag bajsar på oss gamers imo. Ms har försökt och då har vi kastat tillbaka.

Postad 22 June 2013 - 16:13

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Tycker du att sony och ms förtjänar lika myket skit? Sony har väl aldrig talat om drm till sina enheter på samma sätt som ms sa att dom skulle ha? Finns det några bra insiders som kan styrka det påståendet att sony planerade drm på samma sätt fram till e3?

Själv så vet jag inte vad jag tror. Skit ska kastas när ett företag bajsar på oss gamers imo. Ms har försökt och då har vi kastat tillbaka.

Om du tror att MS är de enda som håller på med liknande saker kanske du bör tänka om och isåfall även bojkotta PS4 och framför allt Sony som gjort bort sig förr.

Kanske inte just med en spelkonsoll, men beteendet är lika illa.

Så om jag vore du skulle jag bojkotta Sony minst lika hårt, varför inte de flesta andra tillverkare när du ändå är i farten?

http://en.wikipedia....rootkit_scandal

http://computerswede.../2.2683/1.78224

http://news.cnet.com..._3-5961248.html

Postad 22 June 2013 - 16:21

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Jag tycker du ska tolka mitt inlägg åt andra hållet. När MS planerade sitt utökade drm-tänk var det rätt att ryta till. De har nu backat, varför då fortsätta?

Postad 22 June 2013 - 16:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Nåja, jag lär få avgränsa bojkotten till ms xboxavdelning. Windows är väl trots allt det enda funktionella oset? Nej, jag känner inte till något annat. Jo apple. Fet chans. Jag skulle köpa en box (tack vare forza, titanfall, fable och... något annat var det), men jag möglade sönder helt på dessa fasoner. Som jag även skrivit så kan det bli möjligt med en begaffär i framtiden, eftersom ms inte får något ut av det direkt.

Fortfarande har sonys ps-avdelning inte skitit på mig. Tvärt om, för under 500 spänn om året kräks dommspel över mig. Hinner inte ens nästan spela alla. Visst har sonys musikbjäfs säkert gjort mycket blaj, men då jag betalar för mig via spotify (en schysst tjänst som jag betaöar för även fast jag inte ens använder den varje månad) så är det inga problem. Jag ser inget problem i att hyra musik, och upplever att jag gör samma sak med ps+. Jag betalar gärna det jag konsumerar, men inget företag behandlar mig som kund som skit

Postad 22 June 2013 - 16:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men kan vi inte vänta med att välta bord till vi har lite mer på benen än ett anonymt inlägg på Pastebin?

Grejen är just att hade det bara varit ett anonymt inlägg på Pastebin så hade diskussionen inte blivit så uppdagad som den nu blivit. Men i och med CBOAT, som har cred, folk tror på honom, och Verges påstådda källor så blir ryktet starkare än om vi bara haft det anonyma inlägget.

De har nu backat, varför då fortsätta?

Ja det mynnar ju helt enkelt ut i att när MS backade så blev de som backade upp MS förbannade/sura/irriterade på de som klagade på MS (bakåtsträvarna) för att, bland annat, de går miste om family sharing som de tyckte var en bra funktion. Nu visar det sig att det kanske inte alls var en så bra funktion. Därav diskussionen.

Postad 22 June 2013 - 16:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1

Fortfarande har sonys ps-avdelning inte skitit på mig. Visst har sonys musikbjäfs säkert gjort mycket blaj, men då jag betalar för mig via spotify (en schysst tjänst som jag betaöar för även fast jag inte ens använder den varje månad) så är det inga problem. Jag ser inget problem i att hyra musik, och upplever att jag gör samma sak med ps+. Jag betalar gärna det jag konsumerar, men inget företag behandlar mig som kund som skit

Fast nu handlar det väl inte bara vad just DU "råkat ut för", eller är det ok om företaget du använder behandlar andra som "skit" tex?
Det handlar väl ändå mest om vad företagen har för inställning i grund och botten?

Så bara för att Sony inte "skitit" på dig som du så vackert uttrycker dig så anser du deras andra saker dom gjort vara ok?
Lite högre blick över horisonten och lite längre än näsan sträckte sig vore nog befogat här imo.

Redigerat av masse70, 22 June 2013 - 16:30.

Postad 22 June 2013 - 16:41

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Vissa tar det som om att deras egna pappor har mobbat dem. ;) Haha

Postad 22 June 2013 - 16:44

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Kan någon förklara varför ms inte blåst upp familyshare tidigare samt hur alla företag som tillverkar spel skulle tacka ja till att ett sålt spel skulle spelas av 10 random-personer?

Postad bild

Postad 22 June 2013 - 16:52

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Kolla på hur de agerat tidigare, de sålde PS3 och hade Linux stödet som säljargument för att sedan ta bort det helt. Sony är knappast ett företag som inte kan komma att göra samma sak. Vi som konsumenter bör hela tiden påminna dessa företag om att det ligger i deras egna intresse att inte försöka sig på sådant här igen.

Sony har även de gjort vad de kunnat för att minska försäljningen av begagnade spel.

Redigerat av Jack of all trades, 22 June 2013 - 16:55.

Postad 22 June 2013 - 16:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Ja som sagt det troliga är väl att Sony hade liknande planer men lät MS betatesta dem, ett smart drag i såna fall.

Postad 22 June 2013 - 17:03

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Man tycker det men det enda konsolspelare kan anförtros är att justera gamma :P

Mja fast detta skulle ju justeras beroende på huruvida du har access till molnet eller ej dvs inte vara inställt av användaren själv. Skulle din internetuppkoppling gå ned exempelvis så justeras världen och går ner i "XboxOne-power" ;)

Postad 22 June 2013 - 17:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag tror inte att man kan dra ett företags alla delar över en kam. Ea är ex sugapor, men dice bör inte få skit för det så att säga. Tycker jag iaf. Därav att jag inte kräks på sonys ps-avdelning. Det har säkert diskuterats drm, men inget officiellt har ens uttalats. Som jack säger så är det bra att vi hela tieen har i åtanke vad företag gör, då det är vi som har makten över dom. Mitt statement är att jag inte köper en ny xbone, utan en beggad, av någon som lägger ner hobbyn :)

Kanske tar ett tag. Väntar gärna. Fable har inte släppts ännu.

Postad 22 June 2013 - 17:06

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Postad bild

När kommer vi diskutera saker som faktiskt kommer och inte bara lösa rykten om saker som inte kommer?

Postad 22 June 2013 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

När kommer vi diskutera saker som faktiskt kommer och inte bara lösa rykten om saker som inte kommer?

Det man kan göra om man är väldigt irriterad på detta är att skapa en ny tråd där man utesluter vissa diskussionsämnen så är problemet löst :)

Postad 22 June 2013 - 17:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag lägger gärna till att jag hänger på xboxforumet just eftersom jag är intresserad av xbox. Jag har haft deras senaste konsoller och tycker att båda varit bättre än sonys diton när det kommer till spel. Helt klart. Skyrim! Fable är fö en av dom bästa exklusiva titlarna någonsin och halo är det bästa fpset jag spelat. Halo (1) fick mig att börja spela fps, tidigare hade jag inte lirat det sen doom på x32

Postad 22 June 2013 - 17:35

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 2
Fan - har inte orkat med trådarna häromkring på sistone så jag missade hela biten kring att MS droppar DRM. Trist. Ser bara fördelar med att slopa begagnatmarknaden så nu blir det sämre för utvecklarna vilket onekligen leder till sämre spel. Någon som sett något konkret om huruvida man fortfarande kommer kunna låsa spel till disken till konto och därmed slippa byta diskar mellan spel?

Fuck you www :angry:

Postad 22 June 2013 - 17:44

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Någon som sett något konkret om huruvida man fortfarande kommer kunna låsa spel till disken till konto och därmed slippa byta diskar mellan spel?

Fuck you www :angry:

Spelen kommer du ju även fortsättningsvis kunna köpa digitalt via Games on Demand.

Postad 22 June 2013 - 17:50

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Spelen kommer du ju även fortsättningsvis kunna köpa digitalt via Games on Demand.

Jo - fast jag vill ju fortfarande kunna fixa dem till bättre pris än "absolut max retail". Det har iaf tidigare inte gått via Games on demand då det prissätts (rätt logiskt) efter vad den stora massan betalar.

Postad 22 June 2013 - 17:55

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Själv kommer jag att bojkotta internet för att de tog bort min familjdelning....

Postad 22 June 2013 - 18:02

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Inte en krona ska de ha de snikna sobsen - jag kommer köpa mitt internet begagnat framöver om ens det...

Postad 22 June 2013 - 18:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Jo - fast jag vill ju fortfarande kunna fixa dem till bättre pris än "absolut max retail". Det har iaf tidigare inte gått via Games on demand då det prissätts (rätt logiskt) efter vad den stora massan betalar.

Har du fått för dig att ms skulle börja sälja spel billigare över nätet? Nejdu, varför skulle dom göra det?

Postad 22 June 2013 - 18:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Ser bara fördelar med att slopa begagnatmarknaden så nu blir det sämre för utvecklarna vilket onekligen leder till sämre spel.

Tror du verkligen att vi kommer få sämre spel på grund av detta =P?

De klarar sig, de som gör bra spel får betalt för det och de som gör sämre spel får sitt för det. Det är inte som att det råder brist på bra spel, snarare för många. Är det någon här som INTE har en backlog?

Redigerat av Zoiler, 22 June 2013 - 18:05.

Postad 22 June 2013 - 18:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1

Själv kommer jag att bojkotta internet för att de tog bort min familjdelning....

MS tog bort din familjedelning. Bojkotta dom ;)

Redigerat av Zartok, 22 June 2013 - 18:05.

Postad 22 June 2013 - 18:07

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10553 inlägg
  • 0
Family share är ju fortfarande en bra future bara inte så rosenskimrande som en del kanske hoppats.

Tidsbestämda trials finns ju redan på PC sidan. Det är ju ett utmärkt sätt att få reda på vilken kvalitet slutprodukten håller.
Därifrån MS hämtar inspiration från vad det verkar :)

Postad 22 June 2013 - 18:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Tror du verkligen att vi kommer få sämre spel på grund av detta =P?

De klarar sig, de som gör bra spel får betalt för det och de som gör sämre spel får sitt för det. Det är inte som att det råder brist på bra spel, snarare för många. Är det någon här som INTE har en backlog?

Med en icke-existerande begagnatmarknad säljs fler spel som ger utvecklarna mer pengar istället för att folk säljer vidare / går via gamestop osv. Bättre försäljning generellt i branschen leder till bättre spel. Tycker det är rätt glasklart men jag kanske missar något?

Postad 22 June 2013 - 18:21

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Har du fått för dig att ms skulle börja sälja spel billigare över nätet? Nejdu, varför skulle dom göra det?

Du missar min poäng helt och hållet. Utan DRM är enda sättet att slippa byta skiva mellan spelen att köpa spelet online. Då måste jag köpa det från MS som logiskt prissätter det efter vad en stora massan betalar (vilket innebär retail). Med DRM kan jag köpa spel från zavvi och andra konkurrensutsatta försäljare och sedan knyta det till mitt konto och således slippa byta skiva samtidigt som jag inte betalar fullt retailpris. Nu får man hoppas på något frivilligt DRM men det är väl dessvärre mindre troligt :/

Postad 22 June 2013 - 18:39

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Att frivilligt kunna knyta spel till sitt konto för extra förmåner som slippa disken, re-download etc hade givetvis varit en lysande metod.

Vet inte riktigt hur det skulle gå till, men hade det gått att lösa så hade det ju varit najs.

Redigerat av jayreso, 22 June 2013 - 18:45.

Postad 22 June 2013 - 18:43

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Du missar min poäng helt och hållet. Utan DRM är enda sättet att slippa byta skiva mellan spelen att köpa spelet online. Då måste jag köpa det från MS som logiskt prissätter det efter vad en stora massan betalar (vilket innebär retail). Med DRM kan jag köpa spel från zavvi och andra konkurrensutsatta försäljare och sedan knyta det till mitt konto och således slippa byta skiva samtidigt som jag inte betalar fullt retailpris. Nu får man hoppas på något frivilligt DRM men det är väl dessvärre mindre troligt :/

Utan DRM? De har aldrig sagt att de inte har DRM och är det något jag kan garantera så är det att de knappast skulle slopa DRM på konsol. Tror inte jag äger ett enda spel på CD eller diskett (förutom Witcher och Sins of a Solar Empire) som inte har någon form av DRM. Hade det inte funnits någon DRM hade du inte ens behövt ha en skiva i efter att du installerat hela spelet.

Vad det här handlar om är att Microsoft inte längre har ett extremt skydd, de har fortfarande dock ett skydd för annars hade man kunnat låna ett spel och sedan kunnat kopiera det till den egna hårddisken och kört det utan skiva. Vad de har tagit bort är Online DRM och det är som sagt var inte samma sak som att köra utan DRM överhuvudtaget.

Men jag kan inte se hur det inte hade gått att ha kvar detta och ändå tillåta att konsolen inte krävde en uppkoppling. Hade de varit smarta hade de erbjudit detta som ett alternativ, så får man folk att ta till sig ny teknik man tvingar den inte på dem.

Redigerat av Jack of all trades, 22 June 2013 - 19:44.

Postad 22 June 2013 - 18:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det man kan göra om man är väldigt irriterad på detta är att skapa en ny tråd där man utesluter vissa diskussionsämnen så är problemet löst :)

Hjälper också om om man är moderator och kan ta bort poster man inte tycker passar i sin egna tråd. ;)

Inte en krona ska de ha de snikna sobsen - jag kommer köpa mitt internet begagnat framöver om ens det...

:lol:

Postad 22 June 2013 - 19:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Att frivilligt kunna knyta spel till sitt konto för extra förmåner som slippa disken, re-download etc hade givetvis varit en lysande metod.

Vet inte riktigt hur det skulle gå till, men hade det gått att lösa så hade det ju varit najs.

Visst är du ironisk? Det är ju så det fungerar idag

Postad 22 June 2013 - 19:46

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Funderar på att ladda ner internet, självklart illegalt över nätet så att inte internet får mina pengar. Har några 3,5" disketter liggandes.....

Postad 22 June 2013 - 19:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Hjälper också om om man är moderator och kan ta bort poster man inte tycker passar i sin egna tråd. ;)

Nu hänger jag nog inte med :) .

Med en icke-existerande begagnatmarknad säljs fler spel som ger utvecklarna mer pengar istället för att folk säljer vidare / går via gamestop osv. Bättre försäljning generellt i branschen leder till bättre spel. Tycker det är rätt glasklart men jag kanske missar något?

Jag tycker inte att det är glasklart, iom att vi haft en begagnatmarknad tämligen länge och jag har hunnit spela ganska många bra spel. Men du säger att det "onekligen" leder till att spelen blir sämre, jag menar, vi är ju i den situationen idag, sämre är idag. Och jag säger att det görs faktiskt för många bra spel idag, eftersom folk inte hinner spela alla och sitter med stora högar av bra spel de inte hunnit med.

Det begagnatmarknaden dessutom är bra för är att, om du köper ett spel som du tyckte var kasst, så kan du sälja det och köpa ett spel som är bra istället. Det är så det fungerar. Pengarna man får in på att sälja går till andra spelköp. Om du inte kunde fått tillbaka en del av det du köpt spelet för, så hade du kanske kastat 4-500 i sjön på ett dåligt spel. De pengarna får du inte tillbaka och de går därmed till dåliga utvecklare istället för bra utvecklare. Visst, det ger lite mindre inkomst till utvecklarna överlag, men konsumenterna kan också chansa mer och har större flexibilitet.

Och om vi då tittar på de som tjänar bra i nuläget, som Activision, så kan man ju inte säga att kvaliteten osar från dem direkt. Om begagnatmarknaden låstes så skulle denna affärsmodellen fortfarande fortsätta, dvs att man satsar på säkra kort. Så mycket mer hade de inte tjänat att de hade kunnat satsa hejvilt på olika nyheter, det är fortfarande bara de stora företagen som kan.

Postad 22 June 2013 - 20:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Anar jag ironi från vissa i tråden?

Postad 22 June 2013 - 20:07

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Inte ifrån mig i alla fall. Tänkte packa ner det med arj så det inte blir så stort. Ska tänka på det mer imorgon när jag har nyktrat till. Detta kanske är lite ot dock så får nog kanske starta en separat tråd om det

Postad 22 June 2013 - 20:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Det är inte alls säkert att en kvävd beg-marknad ökar nyspelsförsäljningen. Det kan lika gärna eller troligare bli tvärtom.

Postad 22 June 2013 - 21:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är inte alls säkert att en kvävd beg-marknad ökar nyspelsförsäljningen. Det kan lika gärna eller troligare bli tvärtom.

ja som sagt, jag kan lägga upp flera citat från spelföretag som tycker det är bra med begagnatmarknaden, sen finns det de som tycker det är dåligt också. Men jag tror det är bra för industrin. På intet sätt glasklart dock.

Postad 22 June 2013 - 21:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det jag kan tänka mig är att en begmarknad ökar konsumtionen och därmed även spelintresset. Vi ska ju komma ihåg att majoriteten av gamers är över 18 år. Gamers alltså :)

Postad 22 June 2013 - 21:10

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Går det att jämföra med PC? För där är andra hans-marknaden död. Och där ökar vinsten men antalet sålda spel minskar: http://www.geek.com/...-profit-547950/

Postad 22 June 2013 - 21:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Edit: artikeln var inte direkt färsk :D

Redigerat av Zartok, 22 June 2013 - 21:28.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.