Aja, jag tar och kastar in den här lilla vedklabben och ser om tråden blir lite mer underhållande
http://www.nowgamer....n_xbox_one.html
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Startad av
hassesolo
, Apr 08 2013 13:32
5639 svar till detta ämne
Postad 13 December 2013 - 10:39
Folk har varit alldeles för trevliga i den här tråden sista tiden... Kanske har ammunitionen börjat sina?
Aja, jag tar och kastar in den här lilla vedklabben och ser om tråden blir lite mer underhållande http://www.nowgamer....n_xbox_one.html Postad 13 December 2013 - 11:12
Svårt att sälja något och marknadsföra något hårt när de funktioner som ska skilja produkterna från andra "kommer senare". Postad 13 December 2013 - 11:23 PS4 är kraftigare och lite billigare - japp. Men för mig personligen inte tillräckligt kraftig och billig för att jag ska byta till PS4. Men om dom i övrigt vore identiska så är det klart att man vill ha den som har mest kräm. Dom som köper Xbox gör det för att dom gillar Xbox helt enkelt. Det är inte för att jävlas med alla som föredrar Playstation. Det är väldigt barnslig ton från vissa på grund av att man inte tycker som dom. Jag förstår att vissa gillar att munhuggas och stå i, och då får dom väl göra det i den här tråden. Därför har jag inte "sagt ifrån" själv angående tonen här. Däremot tycker jag det är mer opassande när dessa herrar letar sig in för att trolla i Xboxforumet, men det har jag nämnt i någon Xboxtråd tidigare. Själv har jag inte minsta behov av att hävda mig genom mitt ägande av en viss spelkonsoll, men jag är gärna med och läser vad som händer här. Och jag misstänker att det finns folk som står i valet och kvalet i sitt konsollköp och som läser den här tråden också. När de mest rabiata PS4-fansen då far med osanning, i syfte att smutskasta Xbox och vi som gillar Xbox, så är jag gärna med och ger en mer rättvis bild av läget så att folk lättare ska få en objektiv grund att bestämma själva. Postad 13 December 2013 - 11:40
Tja, när jag funderade på att gå och köpa en PS4 så måste jag säga att PS4-fansen på forumet hjälpte till att stanna kvar vid Xbox. Postad 13 December 2013 - 12:13
Är röststyrning på lokala språk hårt marknadsfört? Hälften av alla mervärdes features kommer i efterhand på både xone och ps4 väl så varför inte det här? Jag har inga problem med faktumet att dom delade upp lanseringen, det är säkert smart men att ange som enda orsak till detta är för implementera röststyrning på lokala språk är som jag skrev, i mina öron trams. Dom har för bövelen arbetat med röststyrning på svenska typ 2-3 år (ljud-appen dom släppte till 360 tänker jag på) Ett datum, en deadline för när arbetet ska vara klart vore satt vi det här laget tycker jag. Postad 13 December 2013 - 13:37 Hur menar du att dom hjälpte dig? Med goda råd? Ja men det här är inget negativt om Playstation-fans i allmänhet. Det finns trevliga fans som har inre balans och så finns det extremisterna (som jag fortfarande misstänker är betalda av Sony för att rekrytera nya anhängare till det heliga konsollkriget). Postad 13 December 2013 - 14:12
tycker synd om folk som låter sig påverkas av vad okända människor skriver på forum.
btw, Sony will rule them all Postad 13 December 2013 - 14:54 Jag tycker synd om människor som tror att de kan påverka okända människor genom att skriva på forum. Kriget är rätt så kul läsning men det kan bli tröttsamt med jämna mellanrum. Postad 13 December 2013 - 15:00
jag tycker synd om alla som vill ha en next gen konsoll men inte får tag i en.
Postad 13 December 2013 - 15:08 Inte jag, de kan gå in och köpa en Wii U när som helst =D Frågan är... är de okända bara för att man inte sett dem när man läst vad de skrivit i flera år? Man lägger olika vikt vid olika personers uttalanden om man säger så. Redigerat av Zoiler, 13 December 2013 - 15:10. Postad 13 December 2013 - 15:20
Eller är det forum som är det essentiella i meningen? Alltså, okända människor kan man påverkas av så länge det inte är i forum? Är det OK att bli påverkas av okända människor på TV? Eller ännu värre, är det OK att bli påverkad av sig själv? Med tanke på att få är medvetna om hur mycket kognitiv dissonans påverkar deras beslut så är det nog bättre att bli påverkad av okända människor på forum än att tro att man kommit fram till en slutsats själv. Postad 13 December 2013 - 15:33 Bra fråga, jag har blivit påverkad av telefonförsäljare kan jag säga och jag känner inte ens fanskapet. Postad 13 December 2013 - 15:40 Vadå tror? Det funkar ju (sorgligt nog) uppenbarligen...
Redigerat av pacman, 13 December 2013 - 15:40. Postad 13 December 2013 - 15:43
jag ställde aldrig en fråga. jag skrev bara vad jag tycker. du eller någon annan behöver inte tycka som jag. och det verkar ni uppenbarligen inte tycka heller. Postad 13 December 2013 - 15:46 Okej? Men jag har aldrig sagt att du ställde en fråga eller att du behöver tycka som jag, varför blir du så påverkad Postad 13 December 2013 - 17:22
Kolla reklamen i USA, rätt bra fokus på röststyrning där samt TV. Skulle knappast vara bra att sen skriva "kommer 2014 med uppdatering". Postad 13 December 2013 - 19:04 Jag med, det är ganska lätt att bli "hjärntvättad" av diverse fanboys, troll och mytomaner om man läser runt lite på diverse hemsidor och forum. Själv är jag ganska "internet-luttrad" och jag tar det mesta som skrivs/sägs på nätet med en grävskopa salt, men visst tusan blir man lite påverkad ibland, inget snack om saken. Men man ska inte sopa undan det faktum att många är ganska lätta att manipulera över Internet och sväljer allt man skriver med hull och hår. Flertalet orkar helt enkelt inte gräva djupare och ta reda på mer fakta utan bildar sig istället en egen uppfattning, medvetet eller omedvetet, efter vad som står på skärmen. I forum exempelvis ser man ofta inläggen av typen "Den här produkten är det bästa inköp jag gjort!" eller "Varning! Köp inte den här skiten. Du kommer ångra dig!". Sådana inlägg får i alla fall mina varningsklockor att börja ringa. Inga produkter/tjänster är helt perfekta eller helt misslyckade och skriver man sina åsikter i enbart svart eller vitt så är det i alla fall inget jag tar till mig, utan sådant scrollas förbi och glöms bort. Är det istället ett informativt inlägg där både ris och ros tas upp och som är skrivet snyggt och utan en massa överdrivna adjektiv, av en forumit som man vet inte trollar runt... Ja, då påverkas i alla fall jag mer eller mindre. Postad 13 December 2013 - 23:07
Men varför skriver du något på forumet då överhuvudtaget? Är det så roligt att ordbajsa när du tror att det du skriver är totalt meningslöst? Fattar inte alls din logik där Postad 13 December 2013 - 23:38 Logik biter inte på honom! Postad 15 December 2013 - 20:05
Spot on, håller med om i stort sett allt han säger. Jag spenderade min helg med nintendo 64an. Föräldrarna städade ut vinden och var tvungen att hämta sakerna som inte skulle slängas
Postad 15 December 2013 - 20:30
Current-gen räcker gott och väl tills det kommer en stor exklusiv titel.
Postad 15 December 2013 - 20:52 Stating the obvious. Ryse, KZ och Knack har inte fått bra betyg och Forza har fått skit för MT. Plus problemen med konsolerna. Men tittar man på betyget på PS4 på forumet så är konsumenterna mer nöjda än vad han är. Visste redan innan han plockade upp 3D World att det skulle vara det han plockade upp (för det är ju självklart sett till betygen). Men han borde pimpat den mer med tanke på att den är fri från allt han klagar på. Sen kunde han likväl pushat 3DS eller billiga spel man kan ha missat på Steam om man nu inte vill gå nextgen, behöver inte direkt gå tillbaka till stenåldern och spela spel man redan spelat när de flesta sitter på backloggar stora som hus. Postad 15 December 2013 - 21:22 han tjänar pengar på att inte vara nöjd... Postad 15 December 2013 - 23:29 Så du menar att hans åsikter automatiskt blir sämre för att hans videos handlar om saker och ting som stör honom? Eller att hans åsikter skulle ha mindre värde för det? Postad 16 December 2013 - 00:24
Han har ju rätt.
Prylgalen som man är har jag försökt hitta en anledning till att köpa en PS4, men hittills inte lyckats Killzone och Knack är ju inte direkt spel som hyllas av recensenterna Resten av spelen finns till PC, så där är det skit samma. Sen verkar ju handkontrollen slitas ut på en vecka med. I vardagsrummet hade den varit kanon som Bluray 3D-spelare, om det nu hade fungerat, vilket det inte gör... Om ett år borde PS4 vara mer intressant, när det förhoppningsvis finns bra spel, och hårdvaruproblemen är lösta (och förhoppningsvis stödet för Bluray 3D). Redigerat av Ageve, 16 December 2013 - 00:30. Postad 16 December 2013 - 08:12
förstår ingenting. jag har fullt upp med Killzone:Shadow Fall, COD:Ghosts och BF4. och alla dem spelen njuter jag av på min nya konsol med sjukt mycket bättre grafik än förra generationen och som dessutom är helt problemfri. även spelen har varit i stort sett problemfria.
folk är bara bortskämda och klagar som vanligt. Postad 16 December 2013 - 08:24
svart-vit tv fungerade också bra för de som nöjde sig med det ända in i 80-talet
Postad 16 December 2013 - 08:39
roligt Postad 16 December 2013 - 09:11
Jag skulle inte kunna tänka mig att gå tillbaka och lira FPS på PS3... Grafikhoppet till PS4 är riktigt stort.
Postad 16 December 2013 - 09:13
Nja jag kan förstå att folk som redan sitter med en kraftfull PC inte tycker det är lönt att lägga pengar på PS4 eller One än. Sen vet jag inte riktigt om jag kan hålla med om att BF4 skulle vara stor sett problemfritt. Det verkar vara årets buggigaste spel.
Hade varit illa annars Postad 16 December 2013 - 10:55
Gissar på att han knappt spelat det isåfall, alternativt så är hans spel ett unikum. Aldrig varit med om ngt värre spel. Gears of War 2 har varit ohotat tidigare men detta är nog på samma nivå. Postad 16 December 2013 - 11:18
Är det bara jag som tycker att lastgen fortfarande har hållbar grafik?
Postad 16 December 2013 - 11:49
Efter den senaste updaten blev Xbox One versionen iallafall spelbar. Så pass mycket man börjar fundera på att köpa Premium. Har inte haft ett enda problem med spelet sen i fredags. Och då hade jag måååååååånga problem innan patchen. Postad 16 December 2013 - 12:20
Det beror på vad det är för spel. Spel i 3D-världar ser ju rätt risiga ut på PS3. Jag tänker på FPS-spel och GTA t.ex. 2D-spel eller spel med tecknad stil kan ju vara skitsnygga på PS3. Rayman t.ex är ju supersnyggt.
Postad 16 December 2013 - 13:35 Sure, snart kommer Lords of Shadow 2 och visar var skåpet ska stå Och Beyond är snyggare än många nextgenspel. Skulle du inte spela det...? Postad 16 December 2013 - 16:20 Jo, jag skulle spela det. Ska spela det. Men det är som med the last of us, det tar lite tid att samla ihop modet Postad 16 December 2013 - 18:14
Jag kan bara hålla med, just nu finns det väldigt få anledningar för mig att jag skulle lägga 4000-5000:- på en ny konsol som ger mig ganska få exklusiva spel. Resten av spelen kan jag leva med på antingen förra generationens konsol eller min dator för en billigare peng. Plus att spel jag ännu inte hunnit ta tag i på allvar.
Postad 16 December 2013 - 20:21 Absolut, det finns många last gen-spel som ser riktigt bra ut. Jag som inte är en renodlad "grafiknörd" och inte ser det grafiska som viktigast i ett spel skulle egentligen klara mig utmärkt med PS3 ett par år till. Det jag gillar mest med den nya generationens konsoler är väl mer att utvecklarna har möjlighet att skapa större världar med mer objekt i dem och mer händelser som kan utspela sig samtidigt utan att hela spelet "segar ner sig". Postad 17 December 2013 - 11:09
Har ni missat det här?
Conclusion With 62.1% of all the hits, xbox one is more popular than playstation 4, and opinions are mostly positive. http://www.whatdoest...4-vs-xbox%20one Edit: Kollar man på Xbox Ones graf så var det ett rejält hål den tog sig ur: http://www.whatdoest.../stats/xbox one Redigerat av Unregistered6810b893, 17 December 2013 - 11:11. Postad 17 December 2013 - 11:10
Conclusion With 99.8% of all the hits, hitler is more popular than mandela, and opinions are mostly positive. Conclusion With 55.2% of all the hits, stalin is more popular than kennedy, and opinions are mostly positive. Redigerat av Christopher_A, 17 December 2013 - 11:12. Postad 17 December 2013 - 12:28
Om man kollar på första månaden nu, och använder GAF som källa, verkar ju Xbox One haft mycket bättre start, rent hårdvarumässigt, första dagarna som den släpptes pekade ju på samma sak. Väldigt lite fel med Xbox:en, medans PS4:an har mycket fler rapporterade fel, både med konsol och handkontroll. Sen är frågan om detta kommer påverka försäljningen i slutändan, förmodligen inte, men ändå lite komiskt med allt snack om att Xbox One skulle vara nya RROD produkten.
Postad 17 December 2013 - 14:29
Jag tycker för övrigt alltid att Xbox haft mer robusta/hållbara kontroller gentemot Playstation, men DS4 verkar ju ha gått överstyr med tejp och gummi som faller av efter några timmar beroende på användare.
Postad 17 December 2013 - 23:07
Jag har lite svårt att förstå argumentet att det inte är värt att köpa ny konsol nu för att det ännu inte finns så mycket exklusiva spel. Åtminstone så länge man får tag på en utan att betala ockerpris (hej spelbutiken!). Åsikten har jag både sett i recensioner och i denna tråd.
Eftersom utgångspriserna är såpass låga och efterfrågan såpass stor skulle jag tro att priserna kommer ligga relativt stabilt under första året. Max kanske man kan spara några hundringar på att vänta, och det tycker i varje fall jag det är värt att lägga för att få spela de nya exklusiva spelen och nextgen-versioner av multiformatstitlarna. Det var ju en helt annan situation om man var ute efter en PS3:a vid launch, då den kostade rejält mycket mer och större prisfall var att vänta. Postad 18 December 2013 - 06:21
Varför ska man köpa något om man kan få en bättre spelupplevelse på annat håll eller inte har något direkt behov? Bättre köpa det när den kan göra nytta
Postad 18 December 2013 - 08:14
spelupplevelse har inte så mycket att göra med grafik imo. Men to each his/her own.
Nytta gör den när personen som köper den känner att den gör det, har inget med speltitlar, grafisk-kapacitet eller något annat att göra heller för den delen. Så alla poster ang detta är egentligen rätt onödiga, då alla har olika förutsättningar Postad 18 December 2013 - 08:35
alltid skoj med nya teknikprylar på mediabänken.. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |