Postad 01 September 2017 - 20:42
Franskt, ja en C5 med luftdämpare som nivåanpassar sig efter last. Är fasen inte fel när man är på semester och har laddat bilen med gott, gott från hela Europa.
Postad 01 September 2017 - 20:54
Ny bil skulle jag aldrig köpa, eftersom jag värderar peninga lite väl högt. Däremot en som gått ett antal tusen mil med alla barnsjukdomar åtgärdade och servad efter bok och rekommendationer.
Har funnit en unik V70R på nätet som lockar uppgraderingsbusen i mig. Farligt, farligt.![]()
![]()
![]()
Farligt det där. Själv kollat på en c63 amg, brum brum
Postad 01 September 2017 - 22:03
Att vag ligger 8 från botten säger en hel del.
Förstår att du försvarar vag eftersom du är en fan-boy.
Men det ÄR fakta att vag ligger i botten.
Hur nöjd du än varit med dina...
Har inte sagt att kia är bäst. Bara att det är bättre kvalitet än vag.
Du får köra vilket märke du vill för mig. Jag bryr mig inte.
Hoppas du inte blev för upprörd lillen
Nu ligger ju inte VW i botten i några av dina länkar men visst ligger ju Kia mycket bra till. VW har haft en hel del allvarliga problem, bland annat med rasade motorer och dsg-lådor men det verkar dom ju fått ordning på. Har själv haft ett gäng golfar och gillar dom men är knappast fanboy. Vi har en Golf GTE och en Kia Sportage på jobbet och Golfen är grymt mycket trevligare och tystare än Kian. Finns även en hel del jag irriterar mig på när det gäller Kian men det har inte varit några som helst problem med den. Kian ska för övrigt bytas mot en Kia Niro plugin-hybrid, ska bli intressant. Priset är ju en klar fördel mot GTEn och är kul att köra...
Verkar som jag inte är ensam om att tycka det då den är den mest upptagna bilen just nu. Kör sedan ett antal år en gammal GTI mk5, kul men bullrig. Tyvärr börjar rosten komma på några ställen men ska fixa det och sen får den rulla på. Kör så lite numera så det känns lite meningslöst att byta.
Den där sista meningen hade du väl kunnat hoppa över?
Redigerat av iMats, 01 September 2017 - 22:04.
Postad 01 September 2017 - 22:36
Nu ligger ju inte VW i botten i några av dina länkar men visst ligger ju Kia mycket bra till. VW har haft en hel del allvarliga problem, bland annat med rasade motorer och dsg-lådor men det verkar dom ju fått ordning på. Har själv haft ett gäng golfar och gillar dom men är knappast fanboy. Vi har en Golf GTE och en Kia Sportage på jobbet och Golfen är grymt mycket trevligare och tystare än Kian. Finns även en hel del jag irriterar mig på när det gäller Kian men det har inte varit några som helst problem med den. Kian ska för övrigt bytas mot en Kia Niro plugin-hybrid, ska bli intressant. Priset är ju en klar fördel mot GTEn och är kul att köra...
Verkar som jag inte är ensam om att tycka det då den är den mest upptagna bilen just nu. Kör sedan ett antal år en gammal GTI mk5, kul men bullrig. Tyvärr börjar rosten komma på några ställen men ska fixa det och sen får den rulla på. Kör så lite numera så det känns lite meningslöst att byta.
Den där sista meningen hade du väl kunnat hoppa över?
Absolut
Postad 02 September 2017 - 05:11
Du hade inga fler argument, så du väljer att förlöjliga dig själv ännu mer? Men kul iaf att du verkar lättroadFörstår att det blir ford, tihi
Mycket intressant också att du förstår varför jag väljer en Ford som nästa bil, berätta gärna varför jag gör det.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 02 September 2017 - 05:41.
Postad 02 September 2017 - 08:07
Mikkiz,
haha ja 63AMG är ju sällan fel. Hur många lådor vin får där plats? Med Mondeo Kombi var det inga problem att få in 24 lådor plus 11kg gåslever samt all annan gott hem. I år var vi tvungna tack vare V70 awd, att ta med takbox och ändå kändes som om det var mindre lastyta i år. Märkligt.
Redigerat av PML73, 02 September 2017 - 08:08.
Postad 02 September 2017 - 08:34
Jag tycker inte man ska kolla på märkena så mycket.. Varje märke har flera modeller och bland dom skiljer sig felen markant. Känns dock som att Saab vs Volvo tjabblet dött ut lite de senare åren vilket jag tycker är trevligt att slippa höra.
Postad 02 September 2017 - 09:03
Nån som har en? Gillar ni den?
https://www.volkswag...portscombi.html
Postad 02 September 2017 - 10:50
Du hade inga fler argument, så du väljer att förlöjliga dig själv ännu mer? Men kul iaf att du verkar lättroad
Mycket intressant också att du förstår varför jag väljer en Ford som nästa bil, berätta gärna varför jag gör det.
Tack för att du tycker jag e löjlig. Trevligt.
Lättroad. absolut. Kul å diskutera, det forumen är till för.
Alla har åsikter.
Tycker mycket pekar på att kia har bra kvalitet. Bättre än vw....tror inte jag sett nåt som pekar på nåt annat.
Men du verkar ha svårt å acceptera det...
Har massor mer argument MEN tror inte denna disk kommer leda nånvart så jag ger mig....
Mikkiz,
haha ja 63AMG är ju sällan fel. Hur många lådor vin får där plats? Med Mondeo Kombi var det inga problem att få in 24 lådor plus 11kg gåslever samt all annan gott hem. I år var vi tvungna tack vare V70 awd, att ta med takbox och ändå kändes som om det var mindre lastyta i år. Märkligt.
Gillar varken vin eller gåslever så spelar inte så stor roll
Lastar jag så tar jag E klassen
Mondeon har ju stoooort bagage....
Postad 02 September 2017 - 14:40
Dagens historia,
Jag bor ute på landet o ska till mataffären för att fylla på lite.
Tydligen är det träff på Ljungbyheds bana för det kommer allsköns fina bilar, vilket också betyder att Farbror Blå kommer vara ute.
På vägen tillbaka kör jag ikapp en traktor o skördetröska o hamnar som nr 2 bakom det sista ekipaget o framför det är det 3 bilar "inklämda"
Jag kan med lätthet dra förbi hela högen men är nära hemmet o har ingen stress så jag väntar på min tur.
En bit längre fram kommer det ett bredare öppet avsnitt med ett T kors och heldragen linje då sticker 5 bilar direkt samtidigt som Farbror Blå kommer ifrån andra hållet........
Det blev lite kaotiskt då dom inte hade någonstans att ta vägen så ett tag var det bilar o traktorer mest överallt ![]()
Farbror Blå hanterade allt fint o jag satt log lite snett, varför all stress......
Tillråga på allt kommer det bra omkörningsmöjligheter ett par hundra meter längre fram.
Postad 02 September 2017 - 16:01
Eller en äldre Volvo S80 V8
Sån är jag bra sugen på!
Sen till allt käbbel som det alltid blir när man pratar bilar hör väl liksom till lite.
Folk försvarar nästan alltid märket dom åker i till 100% hur mycket strul dom än haft.
Men sen när dom bytt märke så spyr dom skit över bilen som har varit så bra hela tiden när dom hade den.
Tycket det är ganska roande i mellan åt.
Postad 03 September 2017 - 04:27
Jag gillar Volvo V70 och de har givetvis andra issues(bl a bussningar). Men dessa kostnader har de inte såvida inte det gäller V90 eller XC90.
Postad 03 September 2017 - 13:21
Håller med där. Audi e dyra att äga å reparera.Gällande kvalitet, så har de flesta större bilarna sina egna brister. Att framvagnen tar mycket stryk är sant på alla stora bilar, men vissa kostar hutlöst mycket att reparera, ex beggad Audi. Där t o m ett batteribyte på audi center kostar 5.500kr. DET är fasen inte bra. För att inte tala om drivknutarna. Min vän fick offert efter 6.500mil, 42.000kr. Huahuahua.
Jag gillar Volvo V70 och de har givetvis andra issues(bl a bussningar). Men dessa kostnader har de inte såvida inte det gäller V90 eller XC90.
Känner även en handfull som har audi på jobbet. Tror alla utom en har fått byta hjullager innan 6000mil. Men audi vill inte stå för kostnaden. Deras bilar ska tydligen inte hålla längre....det e kvalitet detHåller med där. Audi e dyra att äga å reparera.
Redigerat av mikkiz, 03 September 2017 - 13:22.
Postad 03 September 2017 - 15:42
Man får ju väldigt mycket bil med Kia, som tidigare sagt, nästan allt ingår och tar man typ pluspaket 1 eller 2 så har man allt och de kostar inte så mycket extra. Kia har väldigt bra garantier också. Förmånsvärdet är väldigt lågt på Niro plug-in hybrid och det passar mig bra. Så för mig så blir det nog en sån. Jag har ju hund också så vill gärna ha en plug-in hybrid som är kombi eller suv.
Hade jag åkt mer och längre sträckor så hade jag nog tagit någon annan bil, typ BWM 330e, Passat, Optima, Rav4, volvo eller något annat som varit lite dyrare. För motorn i Niro är nog inte den roligaste på marknaden med 141hk inkl elmotorn .. hehe, blir inte mycket om det inte finns ström i batterierna.
Skulle jag köpa privat så hade jag nog inte ens lagt en tanke på Kia Niro :-D .. hade en Cee'd 100hk som lånebil en gång, åkte med den hem från verkstaden och höll på att spy, sen rörde jag inte den på 1 vecka, tog 2 timmar extra restid med t-bana
Redigerat av fristil, 03 September 2017 - 15:49.
Postad 08 September 2017 - 20:55
hehe .. nu har det ändrat sig blir en sån här istället .. fick så bra pris så den blir nästan lika billig som Kia Niro
Bifogad fil(er)
Postad 08 September 2017 - 22:18
Man har blivit ruggigt bortskämd med Touranen.
Postad 08 September 2017 - 23:57
hehe .. nu har det ändrat sig blir en sån här istället .. fick så bra pris så den blir nästan lika billig som Kia Niro
Grattis. Lycka till med nya bilen!
Postad 09 September 2017 - 01:18
Själv så funderar jag på en XC90...🙃Sån är jag bra sugen på!
Sen till allt käbbel som det alltid blir när man pratar bilar hör väl liksom till lite.
Folk försvarar nästan alltid märket dom åker i till 100% hur mycket strul dom än haft.
Men sen när dom bytt märke så spyr dom skit över bilen som har varit så bra hela tiden när dom hade den.
Tycket det är ganska roande i mellan åt.
Redigerat av Prism, 09 September 2017 - 01:19.
Postad 09 September 2017 - 10:25
Har jag fattat rätt att det borde vara lungt med Euro 5? Eller ska man ändå satsa Euro 6?
Eller ska man undvika diesel helt? Svårt att hitta besinare om man kollar Mercedes Och BMW dock.
Tänkte behålla bilen i ca 3år
Postad 09 September 2017 - 11:58
Nog klokt att sikta på Euro 6 med tanke på andrahandsvärde dock.
Redigerat av pacman, 09 September 2017 - 12:00.
Postad 09 September 2017 - 23:57
Själv så funderar jag på en XC90...
https://www.youtube.com/watch?v=yGXxeZtCKt8&t=176s
Postad 10 September 2017 - 00:01
Hur ska man tänka angående diesel? Är på jakt efter bil och kollar på Bmw eller Mercedes års 2012-2014 på dom är det Euro 5. Vad jag läst så ska man klara sig på både Euro 5 och 6 mot eventuellt förbud
Har jag fattat rätt att det borde vara lungt med Euro 5? Eller ska man ändå satsa Euro 6?
Eller ska man undvika diesel helt? Svårt att hitta besinare om man kollar Mercedes Och BMW dock.
Tänkte behålla bilen i ca 3år
Vad är det för bil du tänkt dig, 5-serie/E-klass eller något annat?
Postad 10 September 2017 - 05:50
Japp kollar på 5-serie, E-klass även riktigt sugen på en Bmw 320GT som är betydligt rymligare än vad man tror.
Redigerat av sebb_1, 10 September 2017 - 05:51.
Postad 10 September 2017 - 07:35
Skulle inte tro att andrahandsvärdet hinner drabbas så mycket heller.
Men när de kommer upp i de priserna skulle jag hellre ta en Tesla.
Postad 10 September 2017 - 10:13
Blir det riktigt konkret med förbud hit och dit så är jag rätt säker på att andrahandsvärdet får sig en törn.
Men ja, de borde se till att det ligger en bra bit bort. En av mina bilar är Euro 5 och klassades som miljöbil när den kom, vilket gav 5 år skattefritt. Det vore helt absurt om den skulle vara skattefri ena året (pga "miljövänlighet") och sen på sina håll förbjuden (pga "miljöovänlighet") nått/några år senare. Politiker goes yra höns deluxe.
Postad 10 September 2017 - 10:19
Postad 10 September 2017 - 10:21
I senaste numret av Motormännens tidning Motor så finns en rätt stor artikel om dieselbilar och deras framtid. Deras expert anser att diesel fortfarande är att föredra framför bensin. Det huvudsaklig argumentet som han för fram är att en dieselmotor inte måste köras på fossilt bränsle, medan det inte finns några direkta alternativ för bensinmotorn; förutom att bygga om den för etanol eller gas. Utförliga resonemang kring detta kan läsas här: https://www.motorman...-vara-ratt-val/
Postad 10 September 2017 - 11:14
Jag tror det blir svårt att få ner utsläppsnivåerna så att bilarna i verklig körning släpper ut enligt gällande gränsvärden. Trots att dieselmotorer inte behöver köras på fossil diesel försvinner inte problematiken med partikelutsläpp och nox-utsläpp automatiskt. Med skärpta testrutiner kommer tillverkarna få lägga mycket pengar på mer rening för såväl bensin som dieselmotorer. Detta har nog också många insett varför många nu flaggar för att bilar efter 2020, i någon form, ska vara elektrifierade.
Postad 10 September 2017 - 14:12
Va till lokala Hondadealern för ett tag sedan, spanade in nya type r´en som kommer.
Kär som aldrig förr, vill ha är nog bara förnamnet.


Postad 10 September 2017 - 14:32
Fundering.
Jag bor på en mindre ort.
Doc finns flertalet bilmärken representerade i staden.
Jag äger nu en Golf med TSI motor med kedja. Vid eventuell överkuggning skall ju VW stå för det hela om man skött servicen. Därav har jag gjort detta. Bilen köptes begagnad och all service är hela tiden skött enligt lampa o bok osv.
Min funering gäller dock inte nuvarande bil utan eventuell komande bil.
Bör man ha en märkes verkstad tillgänglig på nära håll?
Vet att bl.a KiA vägrade godkänna servisar utförda på icke märkesverkstäder förr.
Redigerat av bahama, 10 September 2017 - 14:45.
Postad 10 September 2017 - 14:44
I senaste numret av Motormännens tidning Motor så finns en rätt stor artikel om dieselbilar och deras framtid. Deras expert anser att diesel fortfarande är att föredra framför bensin. Det huvudsaklig argumentet som han för fram är att en dieselmotor inte måste köras på fossilt bränsle, medan det inte finns några direkta alternativ för bensinmotorn; förutom att bygga om den för etanol eller gas. Utförliga resonemang kring detta kan läsas här: https://www.motorman...-vara-ratt-val/
Hoppas dom inte går över till biogas, vi har en hel del vw och ivecos med gasdrift på jobbet och dessa är både slöa, bränsleineffektiva och betydligt mer högljudda än motsvarande dieselversioner.
Ena bilen(transporter) klarar av att köra 25 mil på en tank med gas som kostar ~300kr. Det är 12kr/mil i bara bränsle jämfört med ungefär 6kr/mil i bränsle för samma modell fast med dieselmotor.
Redigerat av Prodigys, 10 September 2017 - 14:49.
Postad 10 September 2017 - 14:46
Det bör nog vara auktoriserade verkstäder. Vet ej om mekonomem räknas som det. Eller autoservice.Fundering.
Jag bor på en mindre or.
Doc finns flertalet bilmärken representerade i staden.
Jag äger nu en Golf med TSI motor med kedja. Vid eventuell överkuggning skall ju VW stå för det hela om man skött servicen. Därav har jag gjort detta. Bilen köptes begagnad och all service är hela tiden skött enligt lampa o bok osv.
Min funering gäller dock inte nuvarande bil utan eventuell komande bil.
Bör man ha en märkes verkstad tillgänglig på nära håll?
Vet att bl.a KiA vägrade godkänna servisar utförda på icke märkesverkstäder förr.
Postad 10 September 2017 - 16:28
För och nackdelar enligt er?
Om man skulle lämna tillbaka en bil med en "skada" som ej anses normalt slitage, som tex en bukla i en dörr blir det då dyrt?
Service brukar ju ingå, men innbär det att om bilen behöver lagas ingår även detta? (Täck kanske av garantierna)
Redigerat av alexander_e_b, 10 September 2017 - 16:30.
Postad 10 September 2017 - 17:21
Finns tydligen lite marin grejer man kan köpa till Yamaha V8 som gör att effekten springer upp till runt 350hk.
Det ska tydligen ge motorn en helt annat ryt och bättre respons.
Många som leasar bil här?!
För och nackdelar enligt er?
Om man skulle lämna tillbaka en bil med en "skada" som ej anses normalt slitage, som tex en bukla i en dörr blir det då dyrt?
Service brukar ju ingå, men innbär det att om bilen behöver lagas ingår även detta? (Täck kanske av garantierna)
Billigare att ta ut det på försäkringen innan du lämnar in den.
Postad 11 September 2017 - 07:31
Många som leasar bil här?!
För och nackdelar enligt er?
Om man skulle lämna tillbaka en bil med en "skada" som ej anses normalt slitage, som tex en bukla i en dörr blir det då dyrt?
Service brukar ju ingå, men innbär det att om bilen behöver lagas ingår även detta? (Täck kanske av garantierna)
Alla skador på en leasingbil hanterar du som en skada på dina köpta bil, dvs du vänder dig till ditt försäkringsbolag.
Postad 11 September 2017 - 08:07
Alla skador på en leasingbil hanterar du som en skada på dina köpta bil, dvs du vänder dig till ditt försäkringsbolag.
Och det är väl detta som är en av de största nackdelarna/riskerna med privatleasing. Allt som säljaren/bilfirman bedömer vara onormalt slitage kommer du att få stå för, antingen via självrisken på försäkringen, eller så kommer du debiteras vid återlämnandet av bilen. Det är ju en bedömningsfråga vad som är normalt och onormalt slitage, inte så enkelt att vara tydlig med sådant i villkoren, som upplagt för konflikter.
Se ex. här vad VW tycker är normalt och onormalt slitage: https://vwfs.se/glob...uide_vw_web.pdf
Postad 11 September 2017 - 08:29
Håller med. En underchef till mig skulle få punga ut med en massa pengar vid återlämnade av personalbil för något som bilfirman tyckte var "onormalt slitage". Det var lite fläckar i baksätet, några skrapmärken bak (barn) samt lite skrapmärken bak i kombin.
Dom vill byta ut allt till ny klädsel, nya paneler samt nytt innertak etc. Ett problem är som sagt att bilfirman har monopol på att definiera samt "bestämma" vad man vill byta ut. Vi fick detta verifierat av vår leasingfirma där även jag var med i loopen ett par svängar. Dom verifierade att vi inte var det enda fallet dom hade med lite olika synpunkter på vad som var normalt slitage. Eller som dom uttryckte det.."normalt för det flesta firmor är att fordonet brukats av en 70-årig pedant som aldrig har barn i bilen.."
Dessa frågor gick heller inte att ta vi den försäkring som ingick heller.
Man bör noga studera vad som gäller och vad som ingår respektive inte ingår i försäkringarna.
Slutade med att T löste ut bilen...
Postad 11 September 2017 - 08:36
Eftersom vi fått tillskott till familjen så har vi börjat titta på att skaffa kombi. Jag har fastnat för Skoda Octavia p.g.a. lastutrymmet och det rymliga baksätet. Någon här som kör denna bil? Hur upplever ni den? Vi kommer till största del göra korta resor men med åren blir det säkert någon lite längre tur.
Gillade även Kia Ceed men lite dåligt lastutrymme. Kändes dock som att man fick mycket bil för pengarna.
Postad 11 September 2017 - 10:19
Postad 11 September 2017 - 10:28
Superb var lite väl dyr jämfört med Mondeo. Octavia hade lite för högt kupéljud. Så då landade vi en Mondeo som hade sänkts med runt 25-30%. Var nöjd förutom att den bara var femväxlad, med den motorn 145hk behövdes en sjätte växel.
Nu kör jag en V70 och ångrar inte bytet till äldre bil med långt högre komfort och bättre ekonomi.
Postad 11 September 2017 - 10:29
Eftersom vi fått tillskott till familjen så har vi börjat titta på att skaffa kombi. Jag har fastnat för Skoda Octavia p.g.a. lastutrymmet och det rymliga baksätet. Någon här som kör denna bil? Hur upplever ni den? Vi kommer till största del göra korta resor men med åren blir det säkert någon lite längre tur.
Gillade även Kia Ceed men lite dåligt lastutrymme. Kändes dock som att man fick mycket bil för pengarna.
En av mina arbetskompisar köpte en Skoda Superb nu i somras, den är riktigt rymlig - speciellt i baksätet. Fin och trevlig bil!
Postad 11 September 2017 - 13:19
Eftersom vi fått tillskott till familjen så har vi börjat titta på att skaffa kombi. Jag har fastnat för Skoda Octavia p.g.a. lastutrymmet och det rymliga baksätet. Någon här som kör denna bil? Hur upplever ni den? Vi kommer till största del göra korta resor men med åren blir det säkert någon lite längre tur.
Gillade även Kia Ceed men lite dåligt lastutrymme. Kändes dock som att man fick mycket bil för pengarna.
Valde mellan en Skoda Octavia RS kombisedan och den Seat Leon FR kombi som vi har idag.
För mig var det månadskostnaden som avgjorde men har ångrat flera gånger (läs varje semester) att jag inte tog Skodan.
Den sväljer bra mycket mer last men var lite tråkigare i kupen.
Postad 11 September 2017 - 20:28
Och det är väl detta som är en av de största nackdelarna/riskerna med privatleasing. Allt som säljaren/bilfirman bedömer vara onormalt slitage kommer du att få stå för, antingen via självrisken på försäkringen, eller så kommer du debiteras vid återlämnandet av bilen. Det är ju en bedömningsfråga vad som är normalt och onormalt slitage, inte så enkelt att vara tydlig med sådant i villkoren, som upplagt för konflikter.
Se ex. här vad VW tycker är normalt och onormalt slitage: https://vwfs.se/glob...uide_vw_web.pdf
Har leasat en av våra bilar i många år (senast en BMW 5-serie). Frugan kör den med två barn, den utsätts för slitage helt klart. Har aldrig behövt betala något extra vid återlämning.
Det gäller att ta referenser på firman/säljaren man ska leasa från så man vet att det är vettigt folk. En bra firma förstår att de inte ska försöka mjölka extra pengar då kommer ju kunden aldrig tillbaka.
Postad 11 September 2017 - 20:29
Kombisedan?Valde mellan en Skoda Octavia RS kombisedan och den Seat Leon FR kombi som vi har idag.
Postad 11 September 2017 - 21:30
Tack för åsikterna PLM, Kongomannen och Turtle. Skoda Superb är det en lyxigare variant av deras kombi? Ser så ut på priserna men har inte jämfört så mycket. Intressant iaktagelse angående kupéljudet, jag har inte haft tid att provköra än men ska göra det. Men låter den mindre än min nuvarande Citroen C3 så är jag nöjd.
Postad 11 September 2017 - 23:03
Skodan borde vara lite tystare än Kia Ceed iaf (äger en själv. årsmod 13)Tack för åsikterna PLM, Kongomannen och Turtle. Skoda Superb är det en lyxigare variant av deras kombi? Ser så ut på priserna men har inte jämfört så mycket. Intressant iaktagelse angående kupéljudet, jag har inte haft tid att provköra än men ska göra det. Men låter den mindre än min nuvarande Citroen C3 så är jag nöjd.
Det har bara varit å tanka å köra.
Provkörde flera bilar innan köp. Bl.a golf och focus.
Både golf och ford knarrade å rasslade vid provkörning...inget vidare kvalitetsintryck.
Kian helt skrammelfri efter 4 år och 6000mil. Och det e ju 3 år garanti kvar.
Nackdelen med kia är ljudnivå i kupen och dåliga lysen tycker jag.
Även vag verkstaden är ett stort minus (Möller bil). Dyra och nonchalanta. Sätter inte min fot där.
Men det beror på vad man prioriterar.
Redigerat av mikkiz, 11 September 2017 - 23:11.
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
|
Ljud →
Bilstereo →
Sätta in 6030cs fram, (hjälp med beräkning av volym)Startad av Oliwer_98 , 14 Apr 2015 |
|
|
|
|
Övrigt →
Off Topic →
Skoda Yeti - 4x4, Diesel, Automat och snökörning...Startad av Unregistered5299859a , 08 Oct 2011 |
|
|
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder

890 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?