LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017
5776 svar till detta ämne
Postad 29 December 2017 - 00:54
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Någon som fått sin kod för Netflix Premium via LG supporten? Skickade in min förfrågan den 10/12 och LG väntar på att Netflix ska skicka ut koden utifrån den info jag fick förra veckan när jag kontaktade dem igen.
Jag tror det går fortare att iallafall göra ett halvhjärtat försök att titta om någon precis skrivit om det (finns två sidor tillbaka) jämfört med att fråga igen och vänta på svar...men vad vet jag 
Postad 29 December 2017 - 00:57
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Problemet ligger på home appen nedladdat till telefonen som inte hittar "enheten" dvs jag kan inte konfigurera CC med telefonen och appen
Men jag kan streama telefonen till tv utan problem och jag kan köra telefonen som fjärrkontroll till tv
LG "smart utbud" är under all kritik - i princip nästan inget alls där ligger de efter
Konstigt standardappar inte är intresserad vara på LG OS?
Postad 29 December 2017 - 03:19
Chamber
-
Chamber
-
Forumräv
-
-
840 inlägg
Sen anser jag "banding" är ett icke problem eftersom man sällan ser på en hel grå svart yta länge nog se det samt i ett helsvart rum
Det skulle vara typ eftertexten med vit text svart bakgrund men inte där ser jag "banding
Jag förstår fortfarande inte varför du tror att du ska se banding med vit text och svart bakgrund? Sedan behöver det heller inte vara en helgrå yta utan många skräckfilmer till exempel har många halvmörka scener och jämna bakgrunder som visar upp det, dimmiga scener (filmen The Babysitter på Netflix visade upp mycket banding på min A1), krigsfilmer visar upp det med all rök osv, det är mycket som kan visa upp banding. Det beror återigen på "lotteriet", vissa har så lite att det aldrig märks eller bara inte lägger märke till det, vissa har att det syns på allting med panoreringar och jämna bakgrunder och på fotboll etc. Skulle börja kolla på serien Dark på Netflix på min A1 men jag fick sluta eftersom det var så störigt att se banding hela tiden och kollade klart den på surfplattan istället. Slökollade även en serie som heter Zoo och det var mycket panoreringar på jämna bakgrunder i den serien och det dök återigen upp väldigt ofta.
Så återigen beror det på hur tur man har i lotteriet, tycker det är lite nedvärderande ibland när vissa säger att det inte är något problem bara för att de själva inte ser det och möjligtvis fått en bättre panel och så säger de att man bara kollar på testbilder när man ser det ofta på riktigt material. Jag gör ALDRIG mina bedömningar baserat på testbilder, däremot kan jag ibland visa testbilder eftersom det är enklast att visa upp det man ser i riktigt material på det sättet.
Min E7 är dock bättre än A1 med uniformitet även om jag nu fått tint på köpet men problemen dyker upp mindre så det får duga i ett år.
Postad 29 December 2017 - 08:38
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
LG "smart utbud" är under all kritik - i princip nästan inget alls där ligger de efter
Konstigt standardappar inte är intresserad vara på LG OS?
Shit vad du gillar att gnälla.
Vilka andra standardappar saknar du? Den har ju Netflix, Youtube, HBO, SVT Play (beta visserligen), IPTV, SF Anytime etc etc. Vilka "standardappar" saknar du?
Postad 29 December 2017 - 08:41
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Detta kan ha diskuterats förut, men hur har ni fraktat hem en 65”? Vilket fordon?
Har en ceed kombi 2014 och funderar på om det kommer fungera?
Postad 29 December 2017 - 09:14
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
TV4-play, HBO och CMore hade ju inte skadat.
Postad 29 December 2017 - 09:33
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Shit vad du gillar att gnälla.
Vilka andra standardappar saknar du? Den har ju Netflix, Youtube, HBO, SVT Play (beta visserligen), IPTV, SF Anytime etc etc. Vilka "standardappar" saknar du?
Shit vad du gillar att gnälla andra inte får har åsikter
Postad 29 December 2017 - 09:42
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Shit vad du gillar att gnälla andra inte får har åsikter
Har inte sagt något om att inte få ha åsikter.
Läser alla inlägg här utan att kolla på vem som skrivit dom, är det gnäll så brukar jag scrolla upp för att se vem som skrivit och det är oftast Ironse.
En annan fråga i ett annat ämne, har låtit B7 formatera en hårddisk, fört över en mapp i roten men TVn ser inte mappen.
Ska det vara en viss mappstruktur för att TVn ska se mapparna/filerna? Har googlat men inte hittat något svar. Någon som lyckats?
Postad 29 December 2017 - 11:27
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Kan nån vara snäll att delge mig måtten på kartongen för 65b7 vore jag tacksam. Var o mätte bilen och har 103cm mellan hjulhusen i skuffen. Kanske får plats liggandes?
Postad 29 December 2017 - 11:32
ante_nordin
-
ante_nordin
-
Användare
-
-
162 inlägg
Jepp har en kartong bredvid mig här: 159x96x20cm
IMG_4315.jpg
Postad 29 December 2017 - 11:46
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Jepp har en kartong bredvid mig här: 159x96x20cmIMG_4315.jpg
Tack för infon. Perfekt. Den får plats i bilen. Vad har du för bil?
Får lägga lite fluffiga filtar under så den fraktas mjukt
Postad 29 December 2017 - 12:34
Unregisteredebdbf243
-
Unregisteredebdbf243
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Har precis fått leveransbekräftelse på en E7 från HIFI-Klubben. Sitter nu och funderar på hur jag ska koppla den till datorn smidigt. Vill kunna klona bilden till TVn, men helst slippa använda en lång HDMI.
Går det att lösa med t.ex. Nvidia Shield?
Postad 29 December 2017 - 13:11
ante_nordin
-
ante_nordin
-
Användare
-
-
162 inlägg
Tack för infon. Perfekt. Den får plats i bilen. Vad har du för bil?
Får lägga lite fluffiga filtar under så den fraktas mjukt 
Inte min bil - citerade ett tidigare inlägg i tråden. Det ska inte vara några problem att frakta oleds liggande sålänge man kör lugnt och försiktigt.
Postad 29 December 2017 - 13:25
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Har precis fått leveransbekräftelse på en E7 från HIFI-Klubben. Sitter nu och funderar på hur jag ska koppla den till datorn smidigt. Vill kunna klona bilden till TVn, men helst slippa använda en lång HDMI.
Går det att lösa med t.ex. Nvidia Shield?
Ja om de fungerar som steamlink så går de fint
Postad 29 December 2017 - 13:32
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Inte min bil - citerade ett tidigare inlägg i tråden. Det ska inte vara några problem att frakta oleds liggande sålänge man kör lugnt och försiktigt.
Tack.
Postad 29 December 2017 - 13:42
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Har inskaffat NETFLIX prövtid en månad gratis, det var problem med undertexter?
Det som ligger uppe ligger det uppe hela tiden som HBO eller har det begränsning?
Nu kör man med cmore viaplay hbo och netflix börjar väl bli ganska mätt 
Postad 29 December 2017 - 13:56
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Menar du det med att undertexten som Netflix har är gul och att det kan ge inbränningar?
Du kan ändra fason/färg/storlek på texten eller stänga av den helt om du är orolig.
Postad 29 December 2017 - 14:13
Stith
-
Stith
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Är det någon som äger The Expendables på UHD bluray? En sak som slår mig är följande: bildkvaliteten på min C7 är riktigt, riktigt bra och likaså dolby atmos soundtrack. So far so good. En sak som chockade mig lite är att de svarta barsen (letterbox) inte är helt svarta utan snarare gråaktiga, inte särskilt mycket men det påminner om fenomenet backlight bleeding eller flashlighting som finns i kantbelysta LCD skärmar. Mycket konstigt.
Ett tips är att gå in här och läsa om filmen, vad andra har tyckt/upplevt, http://forum.blu-ray...splay.php?f=203.
Just ovan fanns på sida 2 eller 3, nämner lite att den har lite "milky look" och ev. orsak.
Som liten sidnot till detta verkar det som att dessa rel. nya standards inte är så lätt att tyda/mastra för studios heller, tyvärr blir ju ibland slutresultatet då inte heller alltid kanske "det förväntade". Ibland i enkom, ibland som bieffekt av annat. Vissa kan åtgärdas genom ev. mindre justeringar i TV.
På första sidan, Valerian ... fr sida 3 och flera sidor framåt, nämns detta rätt intressant i kommentarer från Geoff_D och Kris Deering(not: handlar dock bara om svartnivåer, bara en av många variablar)
http://forum.blu-ray...t=296438&page=3
Verkar finnas ett antal som verkligen är ansedda som referensmaterial, bra transfers. M.a.o en del som inte mastrats/producerats godtyckligt. Tror det dröjer ett bra tag innan man som kund kan grabba vilken film som helst på 4K-hyllan och vara säker på att de "alla ser likvärdiga/bra ut".
Kan vara värt ha i åtanke och på så vis veta att tills alla studios får ordning på sitt torp, kommer variationerna finnas, ibland större. Undvika få olust-känslan direkt att något är fel på TV'n(inte riktat till Alan31).
Många här verkar ju snabba att döma/hitta felen på sin TV före man ens har använt den men materialet man tittar på är inte alltid helt "korrekt" heller som det verkar.
Ursäkta om lite offtopic
Redigerat av Stith, 29 December 2017 - 14:17.
Postad 29 December 2017 - 14:27
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Menar du det med att undertexten som Netflix har är gul och att det kan ge inbränningar?
Du kan ändra fason/färg/storlek på texten eller stänga av den helt om du är orolig.
Min text är kritvit men ovant det inte är vit text på svart rad
Postad 29 December 2017 - 15:00
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Min text är kritvit men ovant det inte är vit text på svart rad
Som sagt, du kan ändra textens utseende.
Logga in på ditt konto i en webbläsare och gå in nånstans i inställningar så kan du ändra det där.
Postad 29 December 2017 - 16:37
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Jag har landat i beslutet att returnera min oöppnade 65C7 till Elgiganten som jag beställde på BF för 22990:-
Orkar inte mecka med att plocka ner 60” plasman och utvärdera den. Plasman får hålla ett tag till. 
Elgiganten blir säkert glada över returen eftersom de kränger B7 nu.
Postad 29 December 2017 - 17:06
Unregistered9148001a
-
Unregistered9148001a
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Vilken är den senaste mjukvaran för våra härliga OLEDs från LG? Jag har en 65C7V men misstänker att det är samma mjukvara i samtliga.
Postad 29 December 2017 - 17:08
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Jag har landat i beslutet att returnera min oöppnade 65C7 till Elgiganten som jag beställde på BF för 22990:-
Orkar inte mecka med att plocka ner 60” plasman och utvärdera den. Plasman får hålla ett tag till. 
Impulsköp?  :) 
Orkar inte finns inte i mitt vokabulär när man fått hem en sådan fin tv!
Postad 29 December 2017 - 17:15
supercrw
-
supercrw
-
Rookie
-
8 inlägg
En allmän fråga som inte står i manualen. Hur gör ni med kartongen, efter öppet-köp-tiden gått ut. Behåller ni för eventuell garanti åtgärd?
Min förra 46 plasma hade en sådan bastant fot att den står bra upprätt i en bil. Men denna 65c7 är ju betydligt svajjigare
Edit, ni som har haft garantiåtgärd, hade ni kartongen kvar då eller kom LG och hämtade med egen kartong? Eller krävde de att kartongen skulle vara kvar?
Kartongen är ju rätt stor och tar en del plats i källaren 
Jag hade kvar kartongen vilket uppskattades av LG-teknikern.
Postad 29 December 2017 - 17:18
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Stackare, du vet inte vilken total uppgradering bildmässigt du går miste om...
Postad 29 December 2017 - 17:35
nilhe7
-
nilhe7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Vad synd att lämna tillbaka en sådan fin TV Magisk bild!
Postad 29 December 2017 - 17:37
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Nöjd med teven som vi har. Var sugen på lite större bara.
4K och HDR är totalt ointressant för oss på TV. Sitter på 3,5+ meter.
Postad 29 December 2017 - 18:03
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Nöjd med teven som vi har. Var sugen på lite större bara.
4K och HDR är totalt ointressant för oss på TV. Sitter på 3,5+ meter.
HDR har väl inget med avstånd att göra dock...
Postad 29 December 2017 - 18:12
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Uppgraderade från 42" plasma
Har fått in bättre bild inställningar på C7 SD kanaler så man kan nog påstå OLED hämtat upp PLASMA
Postad 29 December 2017 - 18:49
Unregistered864bbb5e
-
Unregistered864bbb5e
-
Användare
-
-
219 inlägg
Eh? Vänta nu, oöppnade?! 😁 låter väldigt väldigt konstigt....men ja, det finns 77" oled. Lycka till! Undrar bara att man har inget annat att göra!
Redigerat av Unregistered864bbb5e, 29 December 2017 - 18:51.
Postad 29 December 2017 - 23:06
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Fått igång Chromecast nu 
Nu kommer jag åt hela mitt kanalpaket i HD via telia play 
Redigerat av Ironse, 29 December 2017 - 23:36.
Postad 29 December 2017 - 23:57
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
.
Redigerat av e3henri, 29 December 2017 - 23:57.
Postad 29 December 2017 - 23:59
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Fått igång Chromecast nu 
Nu kommer jag åt hela mitt kanalpaket i HD via telia play 
På tvn då el?
Postad 30 December 2017 - 00:06
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
https://playplus.telia.se/
Via CC på TV ja 
De appar jag kör i gång på telefonen får en ikon på skärmen om jag ska casta det till CC eller till TV
Men eftersom jag kör tvilling klarar abonnemanget inte HD pga bredbandet enda alternativ då köra hd är via telia play 
Som jag också kan köra på telefon/dator
Postad 30 December 2017 - 00:41
mikkiz
-
mikkiz
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
https://playplus.telia.se/
Via CC på TV ja 
De appar jag kör i gång på telefonen får en ikon på skärmen om jag ska casta det till CC eller till TV
Men eftersom jag kör tvilling klarar abonnemanget inte HD pga bredbandet enda alternativ då köra hd är via telia play 
Som jag också kan köra på telefon/dator
Låter väldigt omständigt
Postad 30 December 2017 - 00:53
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Hade jag haft fiber hade jag haft HD på båda abonnemangen men bättre lösning än inget
Kan testa skillnaden på samma SD HD kanal nu
Ser på Jagad på TV4 SD det ser mindre bra ut går in på CC och TV4 HD och det ser väldigt bra ut
Kul se skillnaden som man inte kan göra i butiker
Bästa är om man ska spela in något så kan man ändå se på annan tv kanal
Redigerat av Ironse, 30 December 2017 - 00:54.
Postad 30 December 2017 - 01:57
Unregistered9148001a
-
Unregistered9148001a
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Är det fler än jag som upplever problem med Wifi på sin TV efter senaste uppdateringen? Tidigare har det fungerat fint men nu buffrar den hela tiden, växlar jag till min Apple TV är där inga bekymmer konstigt nog, bör således vara TV'n efter som det även kom efter senaste uppdateringen
Postad 30 December 2017 - 06:12
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
En fråga ang reciever till en b7a.
Har en onkyo 626. Den klarar 4k enligt spec. Men hdr är jag osäker på. Vill kunna spela 4k/hdr med xbox x. Men hur bör jag koppla?
Använder ju recievern till allt, alla apparater är inkopplade till den. Sen är det bara en kabel till tvn.
Men om jag kör hdmi från Xbox x till recievern med inställningen ”via”, alltså att receivern bara släpper igenom utan att processa signalen, får jag 100% av allt då? Eller blir det inte hdr eftersom recievern förmodligen inte hanterar det?
Vill helst slippa att dra hdmi från alla apparater till tvn, har ju inte tillräckligt med hdmi portar på den.
Eller ska jag koppla in alla enheter direkt till tvn och köra optiskt för ljudet? Tvn har ju bara en hdmi med arc och vill ju ibland köra ljudet med surroundsystemet.
Hur hade ni kopplat med min uppsättning?
Redigerat av magnus76, 30 December 2017 - 06:48.
Postad 30 December 2017 - 06:57
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
En fråga ang reciever till en b7a.
Har en onkyo 626. Den klarar 4k enligt spec. Men hdr är jag osäker på. Vill kunna spela 4k/hdr med xbox x. Men hur bör jag koppla?
Använder ju recievern till allt, alla apparater är inkopplade till den. Sen är det bara en kabel till tvn.
Men om jag kör hdmi från Xbox x till recievern med inställningen ”via”, alltså att receivern bara släpper igenom utan att processa signalen, får jag 100% av allt då? Eller blir det inte hdr eftersom recievern förmodligen inte hanterar det?
Vill helst slippa att dra hdmi från alla apparater till tvn, har ju inte tillräckligt med hdmi portar på den.
Eller ska jag koppla in alla enheter direkt till tvn och köra optiskt för ljudet? Tvn har ju bara en hdmi med arc och vill ju ibland köra ljudet med surroundsystemet.
Hur hade ni kopplat med min uppsättning?
Den har inget stöd för hdr, så då har du inget val förutom att koppla in hdr-källor direkt i TV.
Postad 30 December 2017 - 07:06
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Den har inget stöd för hdr, så då har du inget val förutom att koppla in hdr-källor direkt i TV.
Ok.
Då blir det ju lite ”plottrigt”, vissa saker direkt till tvn andra via receivern. De prylar jag kopplar direkt till tvn måste jag då köra via optiskt för ljudet då? I nuläget skulle det gälla Xbox x och en cc ultra, allt annat är inte hdr.
Postad 30 December 2017 - 08:10
Matte Hedström
-
Matte Hedström
-
Användare
-
-
198 inlägg
Ok.
Då blir det ju lite ”plottrigt”, vissa saker direkt till tvn andra via receivern. De prylar jag kopplar direkt till tvn måste jag då köra via optiskt för ljudet då? I nuläget skulle det gälla Xbox x och en cc ultra, allt annat är inte hdr.
Du kan köra optiskt eller HDMI-arc. Eller uppgradera till en receiver som klarar HDR. 😁
Postad 30 December 2017 - 08:15
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2453 inlägg
Du kan köra optiskt eller HDMI-arc. Eller uppgradera till en receiver som klarar HDR.
Ja dessvärre tillkommer mer saker än tvn när man uppgraderar
Postad 30 December 2017 - 08:34
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Så ör det, för mig blev det en B7, en receiver och ett antal kablar som fick bytas ut.
Postad 30 December 2017 - 09:46
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Det där var bland det märkligaste jag läst på länge 
Vad förlorar du på att packa upp och åtminstone testa den?
Postad 30 December 2017 - 13:14
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10561 inlägg
Det där var bland det märkligaste jag läst på länge 
Vad förlorar du på att packa upp och åtminstone testa den?
Det är ju otroligt taskigt mot åf att göra så
Postad 30 December 2017 - 14:55
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Har jämfört Chromecast med LG "chromecast"
Spelar jag upp youtube på CC kan jag ändå gå ur programmet på telefonen youtube spelas ändå upp
Spelar jag upp youtube på LG kan jag inte gå ur programmet på telefonen då avbryts youtube att spela upp?
Det som är den större skillnaden? Förstärker CC WIFI bild?
Postad 30 December 2017 - 15:18
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Ni som använder Plex, använder ni Xplay eller officiella plex clienten? Den officiella plex verkar inte ha uppdaterats på ett tag (senast var 2016)
Postad 30 December 2017 - 16:47
aeqvist87
-
aeqvist87
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Ni som använder Plex, använder ni Xplay eller officiella plex clienten? Den officiella plex verkar inte ha uppdaterats på ett tag (senast var 2016)
Xplay då 4K HDR fungerade direkt från den utan felsökning. Kostar typ 70kr så bara att prova och utvärdera vilken du gillar bäst 
Spelar jag upp youtube på LG kan jag inte gå ur programmet på telefonen då avbryts youtube att spela upp?
Låter konstigt, fungerar bra för mig iaf. Precis som en chromecast fungerar, mobilen agerar fjärr och skickar bara en länk till tvn.
Postad 30 December 2017 - 17:03
Unregistered697ee3ef
-
Unregistered697ee3ef
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Första o andra 65 b7a jag haft hemma..
Den andra som jag har hemma.nu, har iaf mkt mindre banding. Men den har mkt pink tint den med..
Finns det 65 b7or utan tint?
Redigerat av Unregistered697ee3ef, 30 December 2017 - 17:08.
Postad 30 December 2017 - 17:38
phat
-
phat
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Första o andra 65 b7a jag haft hemma..
Den andra som jag har hemma.nu, har iaf mkt mindre banding. Men den har mkt pink tint den med..
Finns det 65 b7or utan tint?
Vart hittar man denna inställning? Rätt sugen på o kolla hur min tv är
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|