Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Postad 13 November 2015 - 17:43
Vilket j*vla drag det där kommer bli!
När han väl fått ihop alla delar... ![]()
Postad 13 November 2015 - 18:37
Är riktigt nöjd med att jag beställde Neutrik, varför har inte alla högtalare såhär smarta kontakter?!
Postad 13 November 2015 - 19:04
Är riktigt nöjd med att jag beställde Neutrik, varför har inte alla högtalare såhär smarta kontakter?!
Menar du speakon? Neutrik är ett varumärke. ![]()
Postad 13 November 2015 - 19:09
Har beställt ett gäng extra resistorer för att kunna justera toppen, det gånger tre ökar antalet prylar en aning.
För att det inte går att se om de är guldpläterade eller inte?
Postad 13 November 2015 - 19:18
Menar du speakon? Neutrik är ett varumärke.
Speakon, fast jag tror dom flesta förstod vad jag menade med Neutrik
Finns det ingen genomskinligt dito med guldplätterade tror du?För att det inte går att se om de är guldpläterade eller inte?
Ingen risk att kortsluta något och sitter som berget.
Redigerat av Evil Homer, 13 November 2015 - 19:23.
Postad 13 November 2015 - 19:55
Speakon, fast jag tror dom flesta förstod vad jag menade med Neutrik
"Fan att jag inte köpte en Bugatti för länge sen. Jag som har cyklat hela tiden. Är ju mycket smidigare att åka och handla nu."
![]()
Redigerat av Bakerman, 13 November 2015 - 19:55.
Postad 13 November 2015 - 20:15
-"Men vafan!? Har du köpt en Bugatti!? Det har du ju inte sagt!!?"
-"Nä? Jag har köpt en Skoda?"
-"Men du sa ju att du har köpt en Bugatti??"
-"Jag har köpt en bil? Bugatti är ju en bil?"
![]()
Postad 13 November 2015 - 21:06
Evil: Ställ fram låda öl så löser du nog det när redan ikväll
Postad 13 November 2015 - 21:16
Nu är jag lite nyfiken är det vargön som vänersborg? Håller med föregående ta fram en platta öl.Varor från V&L Audio Handelsbolaget hämtas på Vargöns spelbutik Nybrovägen 1 Öppet Må-Fr 9-19, Lö 9-17, Sö 10-16 Uppge Löpnr **** Visa leg. Bud bådas leg.
Det är väl ingen som gillar upppackningsbilder här?
Postad 13 November 2015 - 23:35
Vet inte riktigt hur jag tänkt, förlitar mig helt på forumsfolket då jag inte har en aning om hur jag ska koppla ihop filtret
Men har använt lödstationen en gång innan så den biten är jag grymt säker på iaf
Visst stämmer det att det är Vargön utanför Vänersborg.
Postad 14 November 2015 - 00:06
Postad 14 November 2015 - 00:20
Det gör dom inte heller, Dom som bor i Vargön hämtar sina paket där.Trodde inte att trollhättebor behövde åka till storstan för att hämta sina paket
Köpte ett hus här för snart ett år sen
Redigerat av Evil Homer, 14 November 2015 - 11:05.
Postad 14 November 2015 - 21:43
Kämpa på med filtren, kommer nog att bli bra.
Postad 17 November 2015 - 23:13
Postad 18 November 2015 - 09:56
Störtsköööön!Det här instrumentet är ju fräckare isåfall:
http://youtu.be/ol-MuB_rH8c
Postad 19 November 2015 - 22:30

Ser det vettigt ut eller skall jag ändra designen?
Postad 20 November 2015 - 11:53
Inte att jag kan så mycket om sånt där men jag tycker det ser bra ut. Det viktiga är väl att spolarna står 90 grader mot varandra och så långt bort som möjligt från varandra. När jag byggde mina i32s så var det noga med detta. De skulle stå minst 8cm från varandra också. Jag ser att spolarna där uppe är vända korrekt mot varandra(tror jag) men osäker på ifall det är minst 8cm.
Postad 20 November 2015 - 13:36
Postad 20 November 2015 - 18:07
Har 10cm centrum-centrum, så nästan 8 då.Inte att jag kan så mycket om sånt där men jag tycker det ser bra ut. Det viktiga är väl att spolarna står 90 grader mot varandra och så långt bort som möjligt från varandra. När jag byggde mina i32s så var det noga med detta. De skulle stå minst 8cm från varandra också. Jag ser att spolarna där uppe är vända korrekt mot varandra(tror jag) men osäker på ifall det är minst 8cm.
Postad 20 November 2015 - 18:27
Kikar du in på faktiskt slipper vi stöka ner i denna tråden?
Stöka ner denna tråden!!!
![]()
Postad 21 November 2015 - 18:49
Måste vara sjukt bra tryck!
Postad 21 November 2015 - 19:34
Blir bilderna större här månne...?
Vilken av bilderna ser bäst ut? ![]()
EDIT: Irriterar mig nåt FRUKTANSVÄRT på "tummbilder"...
P1000005.JPG 111.79K
0 Antal nerladdningar
Bifogad fil(er)
Redigerat av Bakerman, 21 November 2015 - 19:36.
Postad 23 November 2015 - 08:51
Slänger in frågan här med, dom flesta kikar väl på faktiskt men man vet ju aldrig.
Ser det vettigt ut eller skall jag ändra designen?
Jag har beställt filterkit också och jag undrar bara vad du använder för lödtenn? Funkar det med "vanlig" standard lödtenn eller ska det vara nån fancy tråd?
// Niklas
Postad 23 November 2015 - 12:45
Super något gul/orange/vit, den verkar fungera som det är tänkt, men det finns nog bättre/sämre enligt dom som kan.
Postad 23 November 2015 - 13:05
Finns det nått man kan göra för att dämpa mellanregistret?
Jag fattar att dom aldrig kommer låta så värst bra men om man kan få till det så att man ivf kan lyssna på dom utan att bli irriterad vore skönt.
http://www.ljudia.se.../kit-gx-15-mkii
Kan tillägga att mina Boston Acoustic A26 låter mycket "större" än vad dom här gör.
MVH Henrik
Postad 23 November 2015 - 21:44
Postad 23 November 2015 - 23:20
Ser inte ut som det är så långa banor mellan som jag trodde. Men du verkar inte bygga filtret med bas-delen på ena sidan och diskant-delen på andra. Det brukar bli ganska korta signalbanor då, samtidigt som spolarna kommer långt från varandra.
Postad 24 November 2015 - 06:48
Nu söker jag lite hjälp när julen närmar sig och tomten är påväg, frågan är ang minidsp. Tanken var ju att köpte en för längesen men såhär det tyvärr inte blivit av. Men hur mycket bättre blir det med den? Tanken är ju att boosta infra. Vinner man mycket på den lilla manicken
Du vinner lika mycket som du boostar
Postad 24 November 2015 - 06:51
Du vinner lika mycket som du boostar
Jag tycker absolut du ska köpa en, det är en mycket bra manick. Beställ med en Umik-1 samtidigt så du kan mäta upp basen samt göra eq kurvor direkt i rew.
får se vad tomten kommer med iår ![]()
Postad 24 November 2015 - 10:08
Ser inte ut som det är så långa banor mellan som jag trodde. Men du verkar inte bygga filtret med bas-delen på ena sidan och diskant-delen på andra. Det brukar bli ganska korta signalbanor då, samtidigt som spolarna kommer långt från varandra.
Detta är enbart en provbit för att testa olika lösningar, jag kör på den lösningen ni säger är bäst då jag aldrig har gjort några filter innan.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
177 bilder

4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?