Spel och konsolförsäljning världen runt
Postad 13 December 2013 - 13:48
Postad 13 December 2013 - 17:29
Är lite förvånad att Mario och Zelda fortfarande är eftertraktat. Känns som den målgruppen idag spelar typ Minecraft, angry birds etc och "mario"-fansen är 30+ idag eftersom de växte upp med det på 80-90-talet.Denna vintern är väl småintressant men det är mer intressant att se vad som händer nästa år och nästa vinter. Jag tänker på när spel som Smash, Mario Kart, Zelda, X, etc har kommit och framförallt om de sänker priset en bra bit. Ju fler spel som kommer desto intressantare blir den för folk och om de då sänker priset så kan det bli en ketchupeffekt.
Postad 13 December 2013 - 17:31
Är lite förvånad att Mario och Zelda fortfarande är eftertraktat. Känns som den målgruppen idag spelar typ Minecraft, angry birds etc och "mario"-fansen är 30+ idag eftersom de växte upp med det på 80-90-talet.
30+ är mer köpstarka.
Postad 13 December 2013 - 17:35
sony hade 1mille att sälja i november och MS likaså. Tog slut likafort för bägge men MS lanserade senare så dagssnittet blev högre. Sony skulle behövt sälja typ 1,7 mille för att ha ett högre snitt.Grejjen är PS4an fanns i butik fler dagar i november än One så det MS säger är i princip rätt.
WW snittet för Sony är dock högre då de rapporterade 2,1 miljoner sålda per sista november.
Postad 13 December 2013 - 17:40
Åldern spelar väl ingen roll. Dessutom är det logiskt om de som spelade Nintendo när de var små köper det till sina ungar.Är lite förvånad att Mario och Zelda fortfarande är eftertraktat. Känns som den målgruppen idag spelar typ Minecraft, angry birds etc och "mario"-fansen är 30+ idag eftersom de växte upp med det på 80-90-talet.
Rätt kul att vi är de enda som växt upp när allt började så att säga, stackars de ungdomar som växer upp idag med CoD och sånt, de har ingen aning om vad vi fick uppleva och kan inte uppskatta dagens grafik på samma sätt för de har alltid sett "verklig" grafik i spel. Inte Pong.
Postad 13 December 2013 - 18:01
Känns som ungarna får det som är populärt (minecraft, skylanders etc) och inte det som farsan spelade när han var ung. Är Mario gångbart bland kidsen fortfarande eller är det mest för dem som upplevde när Mario 64 förändrade spelvärlden? (genuin fråga)Åldern spelar väl ingen roll. Dessutom är det logiskt om de som spelade Nintendo när de var små köper det till sina ungar.
Har själv en 5 åring som knappt vet vad Mario är, bara lego/Batman/Spiderman som gäller. Inte för att jag hjälper till där förvisso men verkar inte som hans kompisar hjälper honom att upptäcka Mario heller...
Postad 13 December 2013 - 18:52
Redigerat av Unregistered6810b893, 13 December 2013 - 18:52.
Postad 13 December 2013 - 18:56
Säger du samtidigt som du (och Humming), som inte direkt spelar Nintendo om vi säger så, håller ungen borta från Mario med alla medel förmodligenKänns som ungarna får det som är populärt (minecraft, skylanders etc) och inte det som farsan spelade när han var ung.
Men ne, Mario lär inte vara det som är mest populärt bland dagens ungar, Skylanders och Minecraft säljer säkert bättre bland dem. De spelar säkert mycket mobilspel också. Läste att Minecraft hade sålt 10 miljoner på Xbox 360 enbart. 23 miljoner totalt.
Fast oavsett åldersgrupp så säljer Mario normalt bra så det är inte direkt passé. Frågan är om Skylanders finns kvar om 10 år.
Tja, de har det väldigt bra på ett sättJa... "Stackare".
Edit: En bra fråga är, hur skulle de ungar som aldrig spelat eller hört talas om Mario reagera om de fick spela det? Har svårt att tro att de inte skulle gilla det.
Redigerat av Zoiler, 13 December 2013 - 18:58.
Postad 13 December 2013 - 19:09
Finns väl tillräckligt med emulatorer så man kan köra lite gamla Mario-lir på PCn...
Hon kommer ju inte att vara en riktig gamer om hon inte lär sig World 1-1 utantill.
Postad 14 December 2013 - 01:26
Postad 14 December 2013 - 09:06
Det är ju lite skillnad mot när man själv var en liten parvel. O jag börja nog inte spela förrens jag var 8-9 år, o då börja jag m att man åkte ner till den lokala videobutiken o hyrde Nes över helgen:) det var tider det. Ringde ner o bokade. Haha.
Så man kan ju lätt säga att dagens kids är "curlade" när det gäller tv-spel. Haha.
Postad 14 December 2013 - 10:20
Det som gör att jag inte vill ha nya Wii U. Är typ kontrollen. Jag vill faktiskt sitta ner och spela inte hålla i en stor platta att jäklas med (har prövat den kort stund på MM). Att köpa en konsol för 2500 och spela typ Mario bros (som känns rätt så mjölkad) men inte kunna köra andra 3:e parts spel är den avgörande grejen för mig.
Ska man ex spela fifa eller Bf med vänner måste man ju ha en till konsol... Det är mina personliga åsikter men tror att många ligger i samma tankebana.
// Sat
Postad 14 December 2013 - 10:51
Tillhör själv +30 snåret och har faktiskt wii. Den gick rätt hårt när den var ny och älskar mariospelen precis som grabbarna.
Det som gör att jag inte vill ha nya Wii U. Är typ kontrollen. Jag vill faktiskt sitta ner och spela inte hålla i en stor platta att jäklas med (har prövat den kort stund på MM). Att köpa en konsol för 2500 och spela typ Mario bros (som känns rätt så mjölkad) men inte kunna köra andra 3:e parts spel är den avgörande grejen för mig.
Ska man ex spela fifa eller Bf med vänner måste man ju ha en till konsol... Det är mina personliga åsikter men tror att många ligger i samma tankebana.
// Sat
Jo, men du behöver ju inte köra m plattan om du inte vill. Det går ju lika bra att köra m Wiimotes, gamepad eller Pro Controllern som funkar om du vill. Men tycker det är ganska behaglig känsla m plattan faktiskt. Dels att du kan lira på den o på tvn om du vill.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 14 December 2013 - 10:52.
Postad 14 December 2013 - 11:48
Min barn är 8 och 11 år, de spelar en del Mario och har god på honom och vilka spel han är med i. Min äldsta är ett riktigt fan och varje nytt Mario-spel skall inköpas och spelas.Känns som ungarna får det som är populärt (minecraft, skylanders etc) och inte det som farsan spelade när han var ung. Är Mario gångbart bland kidsen fortfarande eller är det mest för dem som upplevde när Mario 64 förändrade spelvärlden? (genuin fråga)
Har själv en 5 åring som knappt vet vad Mario är, bara lego/Batman/Spiderman som gäller. Inte för att jag hjälper till där förvisso men verkar inte som hans kompisar hjälper honom att upptäcka Mario heller...
Postad 14 December 2013 - 12:03
Jo, men du behöver ju inte köra m plattan om du inte vill. Det går ju lika bra att köra m Wiimotes, gamepad eller Pro Controllern som funkar om du vill. Men tycker det är ganska behaglig känsla m plattan faktiskt. Dels att du kan lira på den o på tvn om du vill.
Så kan det vara, har som sagt inte undersökt så mycket närmare. Dock en kommer man inte i mitt ex att man "måste" ha en till konsol för att spela populära 3:e parts spel...
// Sat
Postad 14 December 2013 - 12:06
Postad 14 December 2013 - 12:33
Ja det är så det är med Nintendos konsoller. De är för Nintendos spel. Har man tur så dyker det upp hyfsade portningar. Folk köper inte 3:e part till Nintendos konsoller så det är därför.
Ja precis. Nintendo har ju utan tvekan dom största o bästa spelserierna (Mario, Zelda, metroid) något som varken ms el sony mäktar med att spöa.
Postad 14 December 2013 - 12:57
Har man bara råd med en konsol så är det inte Nintendo man väljer i första hand.
Redigerat av Unregistereddc471864, 14 December 2013 - 12:57.
Postad 14 December 2013 - 13:46
Hehe, man vänjer sig vid den, är inga problem alls att sitta med den och spela, man tänker inte ens på den till slut.Jag vill faktiskt sitta ner och spela inte hålla i en stor platta att jäklas med (har prövat den kort stund på MM).
Men Wii U fungerar bäst som ett komplement pga just tredjepartsstödet. Nu kommer det trots allt en del tredjepartsspel (AC4, Batman och sånt) men det är inte de bästa versionerna by far och EA stödjer dem inte ens.
Postad 14 December 2013 - 17:14
Har man bara råd med en konsol så är det inte Nintendo man väljer i första hand.
Kan tänka mig att många familjer där Mario inte är lika starkt grundad som hos oss, inte vill ha flera konsoler. De köper en till barnen som barnens kompisar har...
// Sat
Postad 18 December 2013 - 19:36
Redigerat av Unregistereddc471864, 18 December 2013 - 19:37.
Postad 18 December 2013 - 21:15
75k Wii U, inte så dåligt ändå. Ytterligare 60k 3D World.Nintendo fortsatte dominansen i japan även förra veckan http://www.neogaf.co...ad.php?t=736138
3DS och dess spel är ett monster där borta. Nåt spel jag aldrig hört talas om går in och gör en halv miljon..
Postad 18 December 2013 - 21:19
Ja det är så det är med Nintendos konsoller. De är för Nintendos spel. Har man tur så dyker det upp hyfsade portningar. Folk köper inte 3:e part till Nintendos konsoller så det är därför.
Synd att dom tappade bollen under N64 epoken, när det gällde tredjeparts support.
Man saknar NES och SNES tiden när dom hade det bästa av bägge världar.
Pitfall är ju awesome!
Många timmar som man la ner på det spelet till Atari 2600 för 30 år sedan.
Yikes, va gammal man börjar bli
Postad 18 December 2013 - 21:20
75k Wii U, inte så dåligt ändå. Ytterligare 60k 3D World.
3DS och dess spel är ett monster där borta. Nåt spel jag aldrig hört talas om går in och gör en halv miljon..
Ja det är wtf varenda vecka när man läser deras listor. Många titlar man inte ens har en aning om vad det är
Postad 19 December 2013 - 08:05
Ja det är wtf varenda vecka när man läser deras listor. Många titlar man inte ens har en aning om vad det är
Läs mer manga, kolla mer anime
Postad 20 December 2013 - 15:42
Postad 20 December 2013 - 16:36
De tjänar mycket, men några miljarder i månaden tjänar de inte. Men visst, poängen kvarstår.Å andra sidan så tjänar King miljarder varje månad på det jävla candy crush så västvärlden är inte så mycket bättre...
Tydligen spelar 10 % av Japans population det där 3DS-spelet på mobile.
Postad 23 December 2013 - 18:01
http://blog.es.plays....nos-de-un-mes/
PS4-XBOne ratio in Spain 4.8:1
~28k XBone in Spain.
December 10th was 80k PS4 and 23k XBOne
54k PS4 sold in ~12 days
5k XBOne sold in ~ 12 days-
Postad 23 December 2013 - 18:38
PS4 sells 134,000 units in Spain.
http://blog.es.plays....nos-de-un-mes/
PS4-XBOne ratio in Spain 4.8:1
~28k XBone in Spain.
December 10th was 80k PS4 and 23k XBOne
54k PS4 sold in ~12 days
5k XBOne sold in ~ 12 days-
Men, de har ju inte pengar. Klart de tar den billiga då
Postad 23 December 2013 - 20:44
Postad 23 December 2013 - 21:09
Men, de har ju inte pengar. Klart de tar den billiga då
De har ju hur mycket pengar som helst! Bara att låna av eu eller stämma google om det börjar sina i kassan
Postad 23 December 2013 - 22:43
Ser likadant ut överallt i princip.
x4.8 på andra ställen är inte direkt troligt. Då skulle PS4 varit uppe på 8 miljoner
Postad 23 December 2013 - 23:09
x4.8 på andra ställen är inte direkt troligt. Då skulle PS4 varit uppe på 8 miljoner
Tror han med 'i princip' menade 'där det ser likadant ut'.
Postad 25 December 2013 - 16:13
Nja menade att PS4 har övertag överallt utom möjligtvis USA.
Inte i mitt hem iaf
Postad 25 December 2013 - 16:18
Postad 30 December 2013 - 18:52
hade det funnits tillgång så hade det nog sett ut så...
Postad 30 December 2013 - 20:22
hade det funnits tillgång så hade det nog sett ut så...
Ytterst tveksamt om att Sony flyttat x4.8. Xbone ligger kring 2.4 enligt vgchartz, säg det hade varit 3 om inga brister i tillgång hade funnits.
Ytterst tveksamt om 14.4 miljoner enheter hade kunnat säljas av Sony under samma period om tillgången hade funnits.
Så nej, tror inte x4.8 hade varit realitet om tillgång hade funnits.
Postad 31 December 2013 - 11:30
Postad 01 January 2014 - 12:15
PlayStation 4 has sold 530,000 units in the UK in just five weeks, according to ERA (using Chart-Track data), while Xbox One has sold 364,000 units. It's a significant gap between the two competitors, although both numbers are significantly higher than any previous console launch.
PS4 hardware sales generated £181.8m on the UK High Street, while Xbox One made £144.5m. Together, that means the UK market made over £326m from next-gen console sales.
ERA director general Kim Bayley said, “Games continues to deliver digital sales strongly, but it was disappointing that Xbox One and PS4 came so late in 2013 and then huge demand meant stock sold out quickly. Retailers will be working hard in 2014 to maintain the sales momentum of these two great new pieces of kit.”
http://www.mcvuk.com....t-year/0126321
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 January 2014 - 12:16.
Postad 02 January 2014 - 02:11
Postad 02 January 2014 - 03:07
Postad 02 January 2014 - 08:13
Har britterna fått en halv miljon ps4or? Bastards! Vi har ju fortfarande tomt på hyllorna!
Det är tomt där också.
Postad 02 January 2014 - 09:03
// Sat
Postad 02 January 2014 - 09:19
Postad 02 January 2014 - 09:28
Det är nog extremt lite. Nog bara ett fåtal entusiaster som orkar med sånt.
Skulle tippa på desamma, tror det är marginellt...
// Sat
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

38 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?