Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KILLZONE 2

4458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt betyg på... (172 medlem(mar) har röstat)

Single Player

1. 5 (73 röster [42.44%])

Procent av omröstning: 42.44%

2. 4 (66 röster [38.37%])

Procent av omröstning: 38.37%

3. 3 (22 röster [12.79%])

Procent av omröstning: 12.79%

4. 2 (7 röster [4.07%])

Procent av omröstning: 4.07%

5. 1 (4 röster [2.33%])

Procent av omröstning: 2.33%

Multiplayer

1. 5 (87 röster [50.58%])

Procent av omröstning: 50.58%

2. 4 (40 röster [23.26%])

Procent av omröstning: 23.26%

3. 3 (30 röster [17.44%])

Procent av omröstning: 17.44%

4. 2 (9 röster [5.23%])

Procent av omröstning: 5.23%

5. 1 (6 röster [3.49%])

Procent av omröstning: 3.49%

Rösta Gäster kan inte rösta
Killzone 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8.897434 (38) 99:-
1 relaterade trådar

Postad 08 March 2009 - 19:43

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Repair är väl engineer 2nd ability? som man får när man klarar 8x turret ribbon?

Vilken är saboteur och tactician 2nd ability?

Sabotören kan lägga ut C4 och taktikern skickar efter dem där flygande bottarna.

Postad 08 March 2009 - 20:09

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Lagget är det enda som är störande, väljer Killzone alla dagar i veckan före COD4. I Killzone slipper man i alla fall att se killcamen som visar en snubbe hoppa ut från andra våningen, skjuter två pers i luften och sätter kniven i den tredje när han landat.

Postad 08 March 2009 - 20:28

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Vill någon ribbonfarma med mig i typ 1-2h?

Jag har lösenordsskyddat game igång nu. Body count 25 kills per runda.

Vi kör varannan round. Bara o campa i spawn o döda mig 25 gånger på det sättet du vill. Pistol/melee/turret. Så kör jag samma sak nästa runda.

Gamet heter MHB2 Ribbon farm. PM:a mig för lösenord.

Mitt PSN: Mellove

Postad 08 March 2009 - 20:33

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Nä bläh för sånt fusk. Även om jag samlar få poäng varje match & tar 100 år på mig att nå "General", känns det bättre i slutändan.

Jag har allvarliga problem med att hitta "targets" när man ska bl.a. placera ut en bomb. Ofta ser jag antalet meter sjunka ner till nästan noll utan att hitta. Känns inte bra :)

Postad 08 March 2009 - 20:53

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Mm, alla verkar vara för ärliga här. Har inte fått någe PM än så om nån vill komma o spela så är details här:

Game: MHB2 Ribbon farm
Password: mhb2

Postad 08 March 2009 - 21:21

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

Lagget är det enda som är störande, väljer Killzone alla dagar i veckan före COD4. I Killzone slipper man i alla fall att se killcamen som visar en snubbe hoppa ut från andra våningen, skjuter två pers i luften och sätter kniven i den tredje när han landat.

Är inte det imponerande? Det tycker jag låter som grymma skills!

Postad 08 March 2009 - 21:22

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
HAHA fan vad det kan bli konstigt med lagg. Kastade en granat på två fiender, den ena dog varpå den andra sköt ner mig, 5 s senare dör han av samma granat som jag dödade den första med. Det här måste GG verkigen fixa!

Redigerat av Unregistered6651b852, 08 March 2009 - 21:40.

Postad 08 March 2009 - 21:27

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0

HAHA fan vad det kan bli konstigt med lagg. Kastade en granat på två fiender, den ena dog varpå den andra sköt ner mig, 5 s dör han av samma granat som jag dödade den första med. Det här måste GG verkigen fixa!

Det är hans som driver servern som är felet (internet) att göra, inte spelet i sig.

Postad 08 March 2009 - 21:30

Unregistered6651b852
  • Unregistered6651b852
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Det är hans som driver servern som är felet (internet) att göra, inte spelet i sig.

Det har du nog iofs rätt i och då kommer vi tillbaka till att det hade varit fint att kunna se pingen så att man kan välja server därefter

Redigerat av Unregistered6651b852, 08 March 2009 - 21:31.

Postad 08 March 2009 - 21:41

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Även jag håller med morlock och erlander. Jag har inga problem alls med spelet förutom att det i vissa game är lite laggigt men det är väl grejen med omlinespel antar jag. Vad gäller saboteur eller sniper så kan jag tycka att det är lite kinkigt när man är ny och inte har tillgång till dessa men i övrigt så förstår jag inte kritiken. Alla (som har nått ranken) har ju tillgång till det och kan välja att spela så. Och vad gäller taktik så är det ju upp till laget.....idag mötte vi ett lag på den där mekanobanan som hänger i luften och de krossade oss taktiskt. De gick samlat som lag förbi plantplatsen....satte turrets......såg till att en squad stannade där för bevak medan restan av laget gick på andra sidan....tryckte in oss på vår basspawn...satte turrets och höll en squad där. Så det går alldeles utmärkt att spela taktiskt. Det går även att köra taktik själv. Spelade sniper på den banan häromdagen och när vi skulle försvara i search smög jag runt cloakad....tog mig in i rummet med plant....väntade in en snubbe som skulle planta och tog honom med revolvern. Om man tänker lite i detta spelet finns det hur mycket utrymme som helst för taktik....

Redigerat av Unregistered32f0b602, 08 March 2009 - 21:42.

Postad 08 March 2009 - 22:09

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Jisses! Morlock & Einhaerjar sopar banan med allt. :) Glad om jag kommer upp i hälften av deras points :)

Postad 08 March 2009 - 22:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Jisses! Morlock & Einhaerjar sopar banan med allt. :) Glad om jag kommer upp i hälften av deras points :)

ja dom är duktiga, även frazeman är duktig,, blir llika glad varje(dom få) gångerna jag lyckas döda dom :rolleyes:
spelade lite nu i kväll,, avslutade min sista match med 32 kills,, min bästa match hittils
hade shotgun och den är riktigt rolig att använda när man börjar lära sig den lite
sen håller jag på att bli klar med robotarna också, har gjort hälften,, ska bli kul o se vad man låser upp för roligt då :)

dock har jag märkt (speciellt idag) en fördröjning på dödandet,, jag skjöt en gubbe och helt plötsligt tog min ammo slut och jag började dansa, men han gjorde inget motstånd och typ 3-4 sek efter kom "plinget" upp och han var död
tur för mig men väldigt störande

Postad 09 March 2009 - 00:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
jag har lagt upp 16 spelare ...friendly fire..om nån är intresserad

Postad 09 March 2009 - 00:15

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

jag har lagt upp 16 spelare ...friendly fire..om nån är intresserad

såhär dax på en söndag?

Postad 09 March 2009 - 00:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Hhehe...Tänkte att det fanns nån tapper själ..Jaja får väl a köra nån annastans :-)

Postad 09 March 2009 - 02:13

Unregistered62fab6a9
  • Unregistered62fab6a9
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Det är inte meningen att du ska sikta med rörelsekänsligheten, du ska sikta med spakarna. Det där är bara en grej för om du är skakig i händerna så ska det visa sig på siktet också. Som sagt innan, bara att hålla still och sikta med spaken.

Nej, vem är så skakig när han spelar TV-spel?

Det är till för att göra sista sekunden ändringar innan du trycker av skottet. När man lärt sig använda det på rätt sätt är det enormt bra. (Lite för bra :) )

Postad 09 March 2009 - 07:05

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
den här veckan va ja bland dom 10% bästa så ja fick medalj,, förstår verkligen inte varför jag får medaljer varje vecka så dåligt som jag speler,, dom menar alltså att 90% av dom som spelar är sämre än mig den veckan somhar varit,, yeah right

jag förtjänar ingen medalj och kommer lämna tillbaka den :)

Postad 09 March 2009 - 08:02

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Det handlar väl om hur mycket poäng man fått under en vecka? Sitter man 24/7 å nöter så lär man väl skrapa ihop några poäng oavsett hur dålig man är..... :)

Postad 09 March 2009 - 08:03

KeeKe
  • KeeKe
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

den här veckan va ja bland dom 10% bästa så ja fick medalj,, förstår verkligen inte varför jag får medaljer varje vecka så dåligt som jag speler,, dom menar alltså att 90% av dom som spelar är sämre än mig den veckan somhar varit,, yeah right

jag förtjänar ingen medalj och kommer lämna tillbaka den ;)

Jag vill också ha medelj :blush:
Tycker jag har spelat bra, men kanske för lite :)

Postad 09 March 2009 - 08:58

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
Jag håller med Morlock, jag tycker det här är det bästa mulitplayer FPS:et sen Counter-Strike (vilken iofs också har en enormt svår inlärningskurva).

Det här med att skjuta och missa på nära håll, jag får en naggande känsla av att GG löst det här med accuracy genom att helt enkelt "kasta bort" en viss andel av dina skott, vilket gör att man missar även på nära håll om man bränner av ett helt mag på en gång, vilket inte känns helt realistiskt.

Postad 09 March 2009 - 09:17

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
förstår inte riktigt vad folk har svårt att lära sig i Killzone?.
kan inte va handkontrolen,går ju att ändra,tyngden vänjer man sig med efter typ 30min singelplayer.
dom olika spelsätten får man en muntlig förklaring varje gång den börjar.
så vad är det som är så svårt??.

Postad 09 March 2009 - 09:20

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det här med att skjuta och missa på nära håll, jag får en naggande känsla av att GG löst det här med accuracy genom att helt enkelt "kasta bort" en viss andel av dina skott, vilket gör att man missar även på nära håll om man bränner av ett helt mag på en gång, vilket inte känns helt realistiskt.

Bränner man av ett helt mag stående från höften blir det ju en väldigt stor spridning av skotten, speciellt för Helgast bössan. För att få död på en fiende med full hälsa krävs det 4 träffar med ISA bössan eller 5 träffar med Helgast bössan, såvida det inte är en Assult som tål dubbelt så mycket.

Postad 09 March 2009 - 09:25

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Bränner man av ett helt mag stående från höften blir det ju en väldigt stor spridning av skotten, speciellt för Helgast bössan. För att få död på en fiende med full hälsa krävs det 4 träffar med ISA bössan eller 5 träffar med Helgast bössan, såvida det inte är en Assult som tål dubbelt så mycket.

Är det inte tvärtom. 4 träffar med helghast och 5 med isa? Känns som om helghastbössan är skarpare fast spridningen av skotten är extrem om man inte burstar

Postad 09 March 2009 - 09:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ingen aning..Tycker det är lika svårt som alla andra fps istort sett.

Sen kan jag tycka att multiplayer skulle ha varit lite vassare me tanke på hur länge dom utvecklat det.

Helst ett upplägg där man inte får poäng för kills annat än i kanske i TDM..
Som de är nu är det ju nästan ospelbart så fort man spelar på en random server..

Poäng hetsen får ju många att helt strunt i uppdrag och istället springa å leta kills..

Sen att jag inte är lika bra som "alla" andra bekymmrar inte mig..Finns alltid dom som kan lägga ner mer tid och har mer talang....Har man tant å barn spelar man för att det är kul...Struntar i om ja ligger i mitten av listan :)

Postad 09 March 2009 - 09:30

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Är det inte tvärtom. 4 träffar med helghast och 5 med isa? Känns som om helghastbössan är skarpare fast spridningen av skotten är extrem om man inte burstar

Nej det är inte tvärtom, men helghastbössan skjuter snabbare så det är möjligt att den är effektivare...
Health point för alla utom Assult: 100p
Health point för Assult: 200p
ISA bössan: 25p/träff
Helghastbössan: 20p/träff

Postad 09 March 2009 - 09:39

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Nej det är inte tvärtom, men helghastbössan skjuter snabbare så det är möjligt att den är effektivare...
Health point för alla utom Assult: 100p
Health point för Assult: 200p
ISA bössan: 25p/träff
Helghastbössan: 20p/träff

det måste väl spela roll vart man träffar också.. den kan väl inte göra 20%-25% om man skjuter någon i foten??

vart fick du tag på de uppgifterna förresten?

Postad 09 March 2009 - 10:49

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

det måste väl spela roll vart man träffar också.. den kan väl inte göra 20%-25% om man skjuter någon i foten??

vart fick du tag på de uppgifterna förresten?

Har köpt den officiella guiden... all beräkning av hälsopoängen finns beskriven. Är småbarnsförälder med ganske lite tid för spel, så jag tänkte komma lite längre upp på inlärningskurvan genom att förstå spelet lite bättre. Och läsa kan man ju göra även när barnen är vakna. Det verkar inte spela någon roll var på kroppen man träffar, förutom huvudet.

Postad 09 March 2009 - 11:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Rätt trevligt med single shot vapen, då vet man hur mycket som krävs för att ha ihjäl någon. Som t.ex sabotörens assaultgevär - 2 skott i kropp eller 1 i huvudet, revolvern samma sak och 1 skott med snipern. :) ISA geväret är läskigt effektivt om man kör distans men hopplös i närstrid från höften ibland, där dominerar SMGn. Inte så många vapen i det här spelet men jag tycker de är bra balanserade.

Fick en röd honour rank denna vecka enligt kz.com. ;)

Postad 09 March 2009 - 12:00

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Rätt trevligt med single shot vapen, då vet man hur mycket som krävs för att ha ihjäl någon. Som t.ex sabotörens assaultgevär - 2 skott i kropp eller 1 i huvudet, revolvern samma sak och 1 skott med snipern. :) ISA geväret är läskigt effektivt om man kör distans men hopplös i närstrid från höften ibland, där dominerar SMGn. Inte så många vapen i det här spelet men jag tycker de är bra balanserade.

Grymt mor'!
Såg också att Benny hade lyckats med det!

Jag funderar på att starta en ny "gubbe" idag då jag brukar låta mina polare spela med "Britt78".
Tänkte gå lite på Frasses spår och döpa den nya gubben till "Britt_the_Bastard", vad säger ni?

Postad 09 March 2009 - 12:46

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Nu jäklar börjar de släppa för mej med i killzone=)! Har bara spelat 12 timmar typ varav 4 igår.
Gick sisådär i början men på slutet kom ja iaf top 3 hela tiden.
Kanske var för ja hade matrixen i andra laget :). Haha var rätt roligt,den enda man sköt nästan var dej ;). Kasta en granat på måfå och vem får man:P.
Spelade ett tag med Morlock the invisible oxå. Dog juh knappt 3 gånger per runda. Jaja var riktigt kul iaf,men denna vecka blire lite spel pga ett drygt jobb och sen ska man till Romme och åka skidor i helgen :blush:

Postad 09 March 2009 - 12:55

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0

ISA assault kan funka jättefint från höften i vissa matcher men det varierar som sagt. Jag gått över till att köra mest sniper nu för den levererar på en jämn nivå vilket gör att jag kan hålla humöret uppe :blush:

Fint med en red label som baseras på en veckas körning istället för den jag hade förra veckan som endast baserades på söndagens körningar.

Postad 09 March 2009 - 13:11

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

jodå jag har spelat spel med laggproblem, tex killzone :)
nej men visst är det störande med lagg i tex cod4 och visst är det smidigare att joyna ett spel istället för att skicka invites men jag tycker ändå att cod flyter på mer och är otroligt mycket bättre på många sätt, allt är bara väldigt enkelt i de spelet

men det är knaske dumt att säga att KZ är dåligt bara för att jag är dålig, får väl bara inse att jag inte tillhör gruppen som spelet är tänkt för,, tillslut kommer det bara finnas matcher där antigen alla sitter med sniper eller alla springer omkring med raketgevär och tar livet av sig :P

Och vilka är det, de som inte har något annat att jämföra med? ;) :D

Rent spelmässigt och underhållningsmässigt så är det ju bara att erkänna att IW hade "tur" och fick till en fullträff rent spelmässigt med CoD4, och jag är rätt övertygad att både försäljningssiffror och kundundersökningar kommer att sätta CoD4 som vinnare.

Det är nåt i killzone som känns "fel", svårt att sätta fingret på (förutom de kända problemen), JAG har iafall väldigt svårt att hitta en där kampkänslan och spelsuget som jag hade med CoD4.

Drömspelet vore ju om dom plockade russinen ur båda spelen, tänk hur bra det kunde blivit.

Dock så tyckte jag mig uppleva en bättre kontroll efter uppdatering. ;)

Gnäll, gnäll, jag kommer väl att lira på ett tag till, man kan ju inte släppa ett så efterlängtat spel för lättvindigt... :blush:

Redigerat av Dr. Death, 09 March 2009 - 13:12.

Postad 09 March 2009 - 13:18

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

ISA assault kan funka jättefint från höften i vissa matcher men det varierar som sagt. Jag gått över till att köra mest sniper nu för den levererar på en jämn nivå vilket gör att jag kan hålla humöret uppe :)

Fint med en red label som baseras på en veckas körning istället för den jag hade förra veckan som endast baserades på söndagens körningar.

Känner igen mig i det, kör mycket sniper nu, en totalt överlägsen klass, man behöver ju inte ens gömma sig...
Dels för att man kan vara osynlig, dels för att man bara behöver vara rädd för andra snipers.

Tex. vid broarna på "sandbanan", de stackarna(ickesnipers) behöver ju knappt ens bry sig om att skjuta tillbaka, bara att lägga sig ner och dö, även om man sitter inom "räck håll" helt tydligt mitt i synen på dom. Vet hur det känns, inget vidare skoj med luftgevär vs. snipergevär...

Dock som sagt kul med sniper, även om jag blivit en superkamper imellanåt.. ;)

Redigerat av Dr. Death, 09 March 2009 - 13:20.

Postad 09 March 2009 - 13:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Känner igen mig i det, kör mycket sniper nu, en totalt överlägsen klass, man behöver ju inte ens gömma sig...
Dels för att man kan vara osynlig, dels för att man bara behöver vara rädd för andra snipers.

Tex. vid broarna på "sandbanan", de stackarna(ickesnipers) behöver ju knappt ens bry sig om att skjuta tillbaka, bara att lägga sig ner och dö, även om man sitter inom "räck håll" helt tydligt mitt i synen på dom. Vet hur det känns, inget vidare skoj med luftgevär vs. snipergevär...

Dock som sagt kul med sniper, även om jag blivit en superkamper imellanåt.. :)

Nja, visst är sniperklassen bäst på just "Corrinth Crossing" ( heter den va? ) men någon annan klass med boost kan knäcka vilken sniper som helst ganska lätt. Sicksack-springande funkar också bra mot snipers. Jag tycker att det är grymt mycket svårare att träffa någon i farten i KZ2 än COD4 och sen om den man siktar på kör med boost så är det riktigt svårt tycker jag. Men sen har ju jag i o f alltid hatat att varar sniper. Ligga stilla och lata mig är inte min stil, inte i verkliga livet heller... ;)

Postad 09 March 2009 - 13:39

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har också testat snipern men klarar verkligen inte av att använda den
för det första så hitar jag aldrig nåt bra sställe att sitta på och för det andra, lyckas jag hitta en plats som jag tror är bra så ser jag INGEN att skjuta eftersom alla andra snipers är osynliga, för det tredje, snipra någon som springer omkring är bara att glömma för min del
för det fjärde,, sätter man på den där osynligheten så blir ju allt helt blått och suddigt på banan, ser ju inte direkt bättre då

har testat 3 ggr ,, båda gånger på sandbanan,, första gången fick ja 14 kill med sniper,, blev mäkta imponerad av mig själv, andra gången fick ja 2 tror ja ;) tredje gången fick ja 4-5st tror ja och dog betydligt fler gånger

men ja ska träna för det är ganska kul att plocka nån med sniper
har lyckats skjuta headshot på morlock en gång,, gissa om jag blev glad :)

Postad 09 March 2009 - 13:41

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0

Och vilka är det, de som inte har något annat att jämföra med? :blush: :D

Rent spelmässigt och underhållningsmässigt så är det ju bara att erkänna att IW hade "tur" och fick till en fullträff rent spelmässigt med CoD4, och jag är rätt övertygad att både försäljningssiffror och kundundersökningar kommer att sätta CoD4 som vinnare.

Det är nåt i killzone som känns "fel", svårt att sätta fingret på (förutom de kända problemen), JAG har iafall väldigt svårt att hitta en där kampkänslan och spelsuget som jag hade med CoD4.

Drömspelet vore ju om dom plockade russinen ur båda spelen, tänk hur bra det kunde blivit.

Dock så tyckte jag mig uppleva en bättre kontroll efter uppdatering. :)

Gnäll, gnäll, jag kommer väl att lira på ett tag till, man kan ju inte släppa ett så efterlängtat spel för lättvindigt... ;)

Det är bara för att du kommer sist hela tiden...... :P ;)

Postad 09 March 2009 - 13:47

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

har också testat snipern men klarar verkligen inte av att använda den
för det första så hitar jag aldrig nåt bra sställe att sitta på och för det andra, lyckas jag hitta en plats som jag tror är bra så ser jag INGEN att skjuta eftersom alla andra snipers är osynliga, för det tredje, snipra någon som springer omkring är bara att glömma för min del
för det fjärde,, sätter man på den där osynligheten så blir ju allt helt blått och suddigt på banan, ser ju inte direkt bättre då

har testat 3 ggr ,, båda gånger på sandbanan,, första gången fick ja 14 kill med sniper,, blev mäkta imponerad av mig själv, andra gången fick ja 2 tror ja :blush: tredje gången fick ja 4-5st tror ja och dog betydligt fler gånger

men ja ska träna för det är ganska kul att plocka nån med sniper
har lyckats skjuta headshot på morlock en gång,, gissa om jag blev glad :)

När man spelat in sig på sniperklassen och låst upp det man kan med den så blir det roligare. Tvärtom tycker jag det är lättare att se en fiende med cloaken påslaget på sandbanan på grunda av rök och sand som är mer ivägen annars.

Fick 65 kills bara med sniper på sandbanan häromdagen, fick vara hyffsat ifred förutom när kajoh fick för sig att hämnas. ;)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 March 2009 - 13:48.

Postad 09 March 2009 - 13:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

När man spelat in sig på sniperklassen och låst upp det man kan med den så blir det roligare. Tvärtom tycker jag det är lättare att se en fiende med cloaken påslaget på sandbanan på grunda av rök och sand som är mer ivägen annars.

Fick 65 kills bara med sniper på sandbanan häromdagen, fick vara hyffsat ifred förutom när kajoh fick för sig att hämnas. :)

Håller med dig morlock, det är snarare så att man har svårare att se när man har cloaken inaktiv.
Då har man vant sig vid det blåa, som jag också tycker hjälper mot rök och sand, och det är ju ganska stor skillnad mellan "det blåa" och "det vanliga".

Redigerat av BrittBastard, 09 March 2009 - 13:54.

Postad 09 March 2009 - 14:00

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Fick 65 kills bara med sniper på sandbanan häromdagen, fick vara hyffsat ifred förutom när kajoh fick för sig att hämnas. :)

Vilket visar hur viktigt det är att ha någon på det egna laget som använder Spot & Mark för att hitta cloakade snipers....

Postad 09 March 2009 - 14:46

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0

Den var ljuv ska du veta ;)
Sen vill jag påstå att man har fördel om man är Helghast (som sniper) på den banan! Bättre ställen att stå på.

Postad 09 March 2009 - 14:56

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
"Spamming L1 = 100% auto aim" inte testat men ska tydligen funka.....

http://boardsus.play...hread.id=254864

EDIT: Tråden är nu borttagen av admin på forumet

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 09 March 2009 - 20:08.

Postad 09 March 2009 - 14:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

jo ja ska försöka spela upp den lite,, finns det mer än 5x sikte man kan låsa upp?
har inte ens tänkt på att sanden "försvinner" när man har cloaken påslagen men de kanske den gör

65 kills är sinnessjukt

Postad 09 March 2009 - 15:05

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

WTF?!

Postad 09 March 2009 - 15:15

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Det där va ju bara så ###### lame, lär ju inte spela så mycket mer föräns dom patchat bort det.

Postad 09 March 2009 - 15:16

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

jo ja ska försöka spela upp den lite,, finns det mer än 5x sikte man kan låsa upp?
har inte ens tänkt på att sanden "försvinner" när man har cloaken påslagen men de kanske den gör

65 kills är sinnessjukt

Äh, 65 är väl inte så mycket? Jag har haft 105 kills en gång. :)

Jag måste vara värre än morlock! ;)

Postad 09 March 2009 - 15:18

Numb4Fun
  • Numb4Fun
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Dock så tyckte jag mig uppleva en bättre kontroll efter uppdatering. :)

Gnäll, gnäll, jag kommer väl att lira på ett tag till, man kan ju inte släppa ett så efterlängtat spel för lättvindigt... ;)

Jag håller med om att det är nåt som saknas i KZ2 (även om det är det snyggaste spelet just nu), ibland känns det så ostrukturerat, folk bara springer in i ett rum där det är värsta slakten. Springer dit, får ett kill, blir dödad, respawnar, springer dit igen osv. Jag saknar den riktiga stridskänslan som var i BF2, där kändes det som att man var en del i ett stort krig, folk sammarbetate.
Ökenbanan fungerar bättre i så fall tycker jag, det blir inte lika grötigt där, fast då får man de långa transportsträckorna istället.

Postad 09 March 2009 - 15:20

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Jag håller med om att det är nåt som saknas i KZ2 (även om det är det snyggaste spelet just nu), ibland känns det så ostrukturerat, folk bara springer in i ett rum där det är värsta slakten. Springer dit, får ett kill, blir dödad, respawnar, springer dit igen osv. Jag saknar den riktiga stridskänslan som var i BF2, där kändes det som att man var en del i ett stort krig, folk sammarbetate.
Ökenbanan fungerar bättre i så fall tycker jag, det blir inte lika grötigt där, fast då får man de långa transportsträckorna istället.

Springa långt får man ju göra om inte nån är tactician, och det är sällan folk är det på public tycker jag.

Postad 09 March 2009 - 15:25

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

länk fungerar inte...vad stod det ?

Postad 09 March 2009 - 15:27

Zdaarlight
  • Zdaarlight
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

länk fungerar inte...vad stod det ?

Kolla den här videon:

Postad 09 March 2009 - 15:29

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Springa långt får man ju göra om inte nån är tactician, och det är sällan folk är det på public tycker jag.

Spela där jag spelar, är alltid tactitian :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.