Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vi Vinylsamlare

3715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 December 2013 - 14:20

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0
Yes, papp- eller pappersvarianterna ska man undvika till varje pris. Fattar fortfarande inte att man idag från skivbolagens sida släpper fina exklusiva 180g pressningar och stoppar ner dem i simpla pappersinnerfickor.

Beträffande PVC- ytterfickor; BBC fick stora delar av sin samling med vinylskivor förstörda på detta sättet, man upptäckte det för tiotalet år sen.

Läs gärna mer här:

http://www.vinylengi...hp?f=53&t=43623

Redigerat av GyroSE, 30 December 2013 - 18:34.

Postad 30 December 2013 - 23:13

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Hade i dag tid o möjlighet att hämta ut de senaste inköpen av nypress. Zappa-over night sensation, Saxon-Denim and leather samt Maiden-The number of the beast. Den sistnämnda var en s.k picture disc och erfarenheten säger att dessa brukar låta skit. Att jag trots allt slog till på ett ex. var av nostalgistiska skäl. Jag är nämligen så pass gammal att jag var med när denna platta släpptes 1982. Som ung oerfaren skivköpare (med förmodad genetisk preferens för hårdrock) inhandlades denna LP, mitt allra första skivköp (vad jag kan minnas). Med tanke på skivans kvalitéer så är det ju självskrivet att man s.a.s togs med storm.

Hur som helst, picture discen låter mycket riktigt SKIT, med det bekanta rel. högljudda svischandet/brusandet som går lite i vågor i jämn frekvens. Min gamla tysklandspress från -82, som är spelad oräkneliga gånger, låter överlägset mycket bättre.

Detta är mao också ett solklart exempel på hur skivbolag enbart är ute efter pengar när de släpper så ljudmässigt undermåliga produkter, men som egentligen ursprungligen har så mycket högre potential. Det är helt enkelt så att de mjölkar ut o parasiterar på redan etablerade o älskade plattor med risk att dessa hamnar i en sämre dager. Mina två andra inköp lät däremot riktigt bra.

Postad 31 December 2013 - 07:02

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0
Grattis till åtminstone två bra inköp! Kan tänka mig att Over-Nite Sensation var otroligt välljudande, har denna på en US- press från -73 som låter finfint. Du får gärna delge intrycken av den och en eventuell jämförelse med en originalpress om du har tillgång till en sådan.

Beträffande Maiden; precis som du skriver så är inte de picture discs som dök upp för något år sen något vidare när det gäller ljudet. Det är en originalpress på klassisk svart vinyl och helst då en tidig UK- press som gäller. Vill man ta det ytterligare en nivå upp ljudmässigt så är det de japanpressade originalvinylerna man ska satsa på. Grejen är att Maidens 80- tals plattor i grunden är välljudande, synd att inte skivbolaget gav ut definitiva versioner av dessa skivor när man nu senast hade chansen. Visst, man får medge att dessa picture discs helt klart är snygga att titta på men det är dessvärre enda fördelen med dem...

Redigerat av GyroSE, 01 January 2014 - 13:23.

Postad 31 December 2013 - 09:35

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Fick denna av tomten! Här finns nu chansen att köpa zappas klassiska live platta på en mycket bra nypress!!!

Bifogad fil  DSC_0668.JPG   314.59K   3 Antal nerladdningar

Postad 31 December 2013 - 13:29

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Fick denna av tomten! Här finns nu chansen att köpa zappas klassiska live platta på en mycket bra nypress!!!

Bifogad fil  DSC_0668.JPG   314.59K   3 Antal nerladdningar

Sett att de finns flera album nu i nypress, undrar hur dom låter mot original skivorna, har själv beställt 2 nya men är sugen på att köpa allt som finns, har redan runt 40 vinyl av zappa och i stort sett allt på cd.

Postad 01 January 2014 - 20:25

JocPoc
  • JocPoc
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Yes, papp- eller pappersvarianterna ska man undvika till varje pris. Fattar fortfarande inte att man idag från skivbolagens sida släpper fina exklusiva 180g pressningar och stoppar ner dem i simpla pappersinnerfickor.

Beträffande PVC- ytterfickor; BBC fick stora delar av sin samling med vinylskivor förstörda på detta sättet, man upptäckte det för tiotalet år sen.

Läs gärna mer här:

http://www.vinylengi...hp?f=53&t=43623

Jag tog i vilket fall bort alla mina pvc fickor och mycket riktigt hade vissa omslag tagit skada av plastfickorna. Nu har inte jag haft mina sådär jättelänge men jag hoppas bara att ämnena inte sitter kvar i pappersomslagen och fortsätter härja. Vissa omslag har fått någon konstig hinna som känns när man tar på dem men jag kan inte svära på att det är på grund av plastfickorna. Känns lite flottigt på något sätt och det går inte bort med fuktig trasa iaf.

De omslag som hade tagit (mest?) skada var nyreleasen av Cowboys from hell gatefold och Nya Watain skivan så dom har inte hunnit stå sådär överdrivet länge och absolut inte watain. Just på den gick det att torka av eftersom pappret är behandlat med nån glatt hinna men på pantera så hade det satt sig i pappret vilket syns på bilden:

Bifogad fil  IMG_2458.JPG   2.15MB   4 Antal nerladdningar

Plastfickorna hade börjat bli "bubbliga" också och på pantera skivan så såg mönstret på omslaget ut som plastfickans bubblor. Några plastfickor hade även blivit reliefade av trycket på omslaget fast det var helt plant, dvs man ser konturerna på text och vissa bilder i plastfickan.

Jag hoppas jag har haft tur för Cowboys from hell re-releasen var ju inget att ha och alla andra skivor verkar ha klarat sig. Någon som är bra på det här med kemikalier/plast som vet om det kommer fortsätta reagera i framtiden? Vissa omslag luktar ju fortfarande av plastfickorna och då får jag för mig att ämnena finns kvar. Ska man lägga alla skivor på "luftning"?

Postad 02 January 2014 - 15:43

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0

Jag tog i vilket fall bort alla mina pvc fickor och mycket riktigt hade vissa omslag tagit skada av plastfickorna. Nu har inte jag haft mina sådär jättelänge men jag hoppas bara att ämnena inte sitter kvar i pappersomslagen och fortsätter härja. Vissa omslag har fått någon konstig hinna som känns när man tar på dem men jag kan inte svära på att det är på grund av plastfickorna. Känns lite flottigt på något sätt och det går inte bort med fuktig trasa iaf.

De omslag som hade tagit (mest?) skada var nyreleasen av Cowboys from hell gatefold och Nya Watain skivan så dom har inte hunnit stå sådär överdrivet länge och absolut inte watain. Just på den gick det att torka av eftersom pappret är behandlat med nån glatt hinna men på pantera så hade det satt sig i pappret vilket syns på bilden:

Bifogad fil  IMG_2458.JPG   2.15MB   4 Antal nerladdningar

Plastfickorna hade börjat bli "bubbliga" också och på pantera skivan så såg mönstret på omslaget ut som plastfickans bubblor. Några plastfickor hade även blivit reliefade av trycket på omslaget fast det var helt plant, dvs man ser konturerna på text och vissa bilder i plastfickan.

Jag hoppas jag har haft tur för Cowboys from hell re-releasen var ju inget att ha och alla andra skivor verkar ha klarat sig. Någon som är bra på det här med kemikalier/plast som vet om det kommer fortsätta reagera i framtiden? Vissa omslag luktar ju fortfarande av plastfickorna och då får jag för mig att ämnena finns kvar. Ska man lägga alla skivor på "luftning"?

Det där ser inte kul ut, tur i oturen att så pass få konvolut verkligen har blivit skadade hos dig.

Tror inte att du behöver "lufta" skivorna något mer då själva roten till det onda är borta då PVC- skyddsfickorna nu är bortplockade. Vet du hur länge skivan på bilden har legat i sin PVC- ficka?

Postad 02 January 2014 - 18:20

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft problem med plastfickor, Köper av tysken som många andra här. Förr köpte jag 100 Packar av Ginza inga problem jag lagt märke till där heller.

Senaste.. New Rose box. Samling 2 LP Röd vinyl. Svår att hitta i fint skick.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   2.33MB   4 Antal nerladdningar

Redigerat av Sidelakebob, 02 January 2014 - 18:23.

Postad 03 January 2014 - 09:04

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

Usch och Fy! Måste genast gå igenom min samling, har säkert investerat i 200 PVC fickor...På resterande 150-200 vinyl är det vanliga plastfickor som tur är.

Jag har aldrig haft problem med plastfickor, Köper av tysken som många andra här. Förr köpte jag 100 Packar av Ginza inga problem jag lagt märke till där heller.

Senaste.. New Rose box. Samling 2 LP Röd vinyl. Svår att hitta i fint skick.

Men har du köpt PE/PP fickor av tysken eller PVC?

Postad 03 January 2014 - 09:18

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0
Jag har kanske ett 50- tal plattor som jag har PVC- skyddsfickor runt om. De flesta av dessa skyddsfickor köpte jag redan i slutet på 80- talet och jag har helt uppenbart haft turen att inget har hänt med dessa- har inte alls märkt av några reaktioner såsom i JocPocs fall. De kommer att få sitta kvar men jag kommer ändå att vara extra uppmärksam framöver. Jag kommer definitivt inte att köpa några fler PVC- fickor efter detta- det blir endast PE/PP- varianten hädanefter för min del.

Postad 03 January 2014 - 09:39

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0
Jag har köpt mina PVCfickor av Ginza, fabrikat Samson tror jag. Man kan ju undra om olika fabrikat PVC ger olika problem eller inga problem alls. På Ginzas står en text om att de är bestrukna med ett vax och att vid värme kan detta vaxa av sig på papperskonvoluten......Jag trodde att detta bara hände vid rätt höga temperaturer, direkt solljus +40 grader eller nåt på sommaren så jag har förstås förvarat vinylen så att aldrig solljus kan komma åt samlingen. Tänk om vanlig rumstemperatur 20-22 grader räcker? Skandal i så fall.

Postad 03 January 2014 - 10:23

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0

Jag har köpt mina PVCfickor av Ginza, fabrikat Samson tror jag. Man kan ju undra om olika fabrikat PVC ger olika problem eller inga problem alls. På Ginzas står en text om att de är bestrukna med ett vax och att vid värme kan detta vaxa av sig på papperskonvoluten......Jag trodde att detta bara hände vid rätt höga temperaturer, direkt solljus +40 grader eller nåt på sommaren så jag har förstås förvarat vinylen så att aldrig solljus kan komma åt samlingen. Tänk om vanlig rumstemperatur 20-22 grader räcker? Skandal i så fall.

Jag har också köpt de flesta av mina PVC- fickor från Ginza men jag har aldrig upplevt några problem. Har kanske haft temperaturer på max 25*C i de rum som jag har förvarat skivorna i. Dock köpte jag en laddning PVC- fickor senast i höstas ifrån "Tysken" till mina japanpressade Iron Maiden- plattor- känns som att man måste tänka om där med tanke på vad som nu är känt runt användningen av PVC- fickor...

Du är inne på rätt spår när du resonerar runt detta med inomhusklimatet, det finns teorier runt fallet med PVC- fickorna som säger att det kan ha samband med vilken miljö/vilket klimat det är i lokalen/utrymmet där skivorna förvaras. Vid "rätt" förutsättningar (faktorer som temperatur och luftfuktighet bör spela en viktig roll) så sätts den kemiska reaktionen igång där PVC- plasten i skyddsfickan börjar sträva efter att förena sig med den PVC som finns i vinylskivan. Men det känns ändå som att denna teori faller lite med tanke på att BBC:s grammofonarkiv drabbades så pass hårt. I ett sånt arkiv bör ju klimatet om något vara anpassat/optimerat via luftkonditionering och liknande för att materialet som förvaras där skall ha bästa möjliga förutsättningar för en lång hållbarhet.

Redigerat av GyroSE, 03 January 2014 - 10:24.

Postad 03 January 2014 - 13:27

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Jag kör med PE fickor från Kjell & Co och där har jag inte märkt någonting.

Postad 04 January 2014 - 00:43

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Är det här rätt tråd att ställa teknikfrågor om skivspelare?

Jag har en Lenco L75 som står ute i förrådet och samlar damm. Phono-kabeln går direkt ur spelaren och förra ägaren klippte vid ett tillfälle av kabeln då han behövde flytta på den snabbt och har sedan lött ihop den igen vilket har fungerat sisådär. Lödningen är ganska kall och därför så glappar kontakten lite, ibland får man knappt något ljud på höger kanal. För närvarandet använder jag också en bandspelare som RIAA-försteg och det tänkte jag ändra på. Då har jag två frågor om situationen.

1. Kan jag löda om kabeln från spelaren så att jag slipper phono-kontakten och går direkt till RCA? Jag måste ändå modifiera den för att den ska fungera och då är det lika bra att göra det på det enklaste sättet. Och om det nu går, kan någon hänvisa mig till ett schema av något slag som visar klart och tydligt vilken kabel som ska till vilken kontakt?

2. Vad rekommenderar ni för RIAA-försteg om jag har en budget mellan 500-1000 kronor? Jag kan betala för att få det lilla extra men det behöver inte vara femstjärnigt. Om jag kan löda om phono-kontakten till RCA behöver försteget förstås inte ha phono-ingång.

Postad 04 January 2014 - 11:01

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1865 inlägg
  • 0
Fråga 1 har jag ingen aning om, men som svar på fråga 2 skulle jag säga Music Hall, Pro-Ject, Rega eller Brik inom den prisklass du anger. Brik finns hos Kjell. Övriga hittar du lätt på Prisjakt.

Kanske får du lättare svar på fråga 1 om du flyttar den till tråden om vinyltillbehör:
https://www.minhembi...l=&fromsearch=1

Eller väcker upp någon gammal Lenco-tråd, t.ex.:
https://www.minhembi...howtopic=291393

Postad 04 January 2014 - 14:44

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Tackar! Har nu kikat närmare på spelaren och kommit fram till en lösning om kontakten. Ska löda lite ikväll.

Postad 04 January 2014 - 19:19

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Tomten är lite sen i år.. Har köpt en bunt Stray cats / Brian Setzer plattor av en spansk samlare.

Singlar i några varianter jag saknat.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1.03MB   0 Antal nerladdningar

Postad 04 January 2014 - 19:22

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

• 3205 inlägg
  • 0
Lödde om kontakten utan problem. Rotade sedan fram en förstärkare som hade RIAA-försteg, körde spelaren genom den och resultatet blev dugligt. Dock lite svagt ljud på högra kanalen. Får se om jag lyckas lösa det...

Postad 04 January 2014 - 19:42

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Och guldkornet! En av dom tre svåraste Setzer/Cats skivorna att hitta, Bild LP Släppt i extremt liten upplaga på den japanska marknaden som reklam för CDn Vavoom.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1.04MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Sidelakebob, 04 January 2014 - 19:48.

Postad 06 January 2014 - 00:26

JocPoc
  • JocPoc
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Det där ser inte kul ut, tur i oturen att så pass få konvolut verkligen har blivit skadade hos dig.

Tror inte att du behöver "lufta" skivorna något mer då själva roten till det onda är borta då PVC- skyddsfickorna nu är bortplockade. Vet du hur länge skivan på bilden har legat i sin PVC- ficka?

Oj ja Pantera skivan har legat kanske två- tre år men Watain har bara legat sen den släpptes vilket är sedan augusti eller september. Såg nu också att en Anna Ternheim skiva hade fått lite leopardmönster i omslaget också men inte alls lika starkt som på Pantera.

Postad 06 January 2014 - 09:55

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

Oj ja Pantera skivan har legat kanske två- tre år men Watain har bara legat sen den släpptes vilket är sedan augusti eller september. Såg nu också att en Anna Ternheim skiva hade fått lite leopardmönster i omslaget också men inte alls lika starkt som på Pantera.

Var hade du köpt plastfickorna?

Postad 06 January 2014 - 14:00

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Då har även jag hittat två skador som jag misstänker kommer av PVC .. I Båda fallen bildsinglar i PVC Fickor från fabrik. Jäkligt stark plastlukt när jag befriade dom stakars skivorna.
Som tur är har jag " vanliga " fickor till alla skivor i samlingen, Puh.

Postad 07 January 2014 - 00:33

JocPoc
  • JocPoc
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Var hade du köpt plastfickorna?

De kan komma från tre ställen men de enda som var skadade hade en stor plastficka, köpt från plastfickegubben på solnamässan ELLER från svalander.se när de inte hade de små kvar, watain en gatefoldplastficka från svalander.se och även anna ternheim hade en gatefoldplastficka därifrån.

De "små" är de som passar perfekt till enkelskivor och är stansade med små märken i kanterna
De "stora" är de man får in gatefolds eller t.o.m. maiden trippelvinylen i med stora stansade märken i kanterna.

Postad 07 January 2014 - 19:33

Spiritwalker
  • Spiritwalker
  • Forumräv

• 704 inlägg
  • 0

De kan komma från tre ställen men de enda som var skadade hade en stor plastficka, köpt från plastfickegubben på solnamässan ELLER från svalander.se när de inte hade de små kvar, watain en gatefoldplastficka från svalander.se och även anna ternheim hade en gatefoldplastficka därifrån.

De "små" är de som passar perfekt till enkelskivor och är stansade med små märken i kanterna
De "stora" är de man får in gatefolds eller t.o.m. maiden trippelvinylen i med stora stansade märken i kanterna.

OK, äger bara ett fåtal inköpta från Svalanders (ett 10-pack, köpt för 5-6 år sen) av den mindre sorten. De från Ginza är också liksom sydda i kanten och de är såpass stora att gatefold får plats, ihopvikt då förstås. (Ser att Svalander har nån dubbelvariant av ficka för Gatefold.) Har inte tagit mig tid eller fått modet att inspektera min samling ännu :blush: Undrar om det är samma fabrikat.....

Redigerat av Spiritwalker, 07 January 2014 - 19:33.

Postad 07 January 2014 - 21:21

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Några inköp i Solnas skivdistrikt.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   772.48K   1 Antal nerladdningar

Postad 10 January 2014 - 12:37

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
senaste graveringen!

Bifogad fil  DSC_0714.JPG   311.56K   5 Antal nerladdningar

Postad 10 January 2014 - 13:24

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2307 inlägg
  • 1
stenhård!

Postad 11 January 2014 - 11:06

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Fin tatuering!

Kämpar vidare med min Stray cats samling, Här är lite singlar som droppat in från Australien samt en split flexidisk Kings / Stray cats promo.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   783.75K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  image.jpg   671.21K   1 Antal nerladdningar

Postad 11 January 2014 - 11:12

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Stray cats - Stray cat strut. Wanted! Den här finns i fler färger, Dom jag har är gul, grön, blå och svart. Nån som har tips?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   719.12K   1 Antal nerladdningar

Postad 18 January 2014 - 06:59

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

• 1087 inlägg
  • 0
Köpte nyligen en bunt nya vax, i denna så fanns det speciellt en skiva som överraskade mig mycket positivt både musikaliskt och ljudmässigt; Iggy and The Stooges comeback- platta "Ready to Die" som dök upp under 2013. Mycket bra musik och finfint ljud på denna, rekommenderas!

Redigerat av GyroSE, 18 January 2014 - 07:01.

Postad 18 January 2014 - 09:17

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Veckans inköp.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   827.62K   2 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  image.jpg   1.02MB   2 Antal nerladdningar

Postad 19 January 2014 - 17:18

Unregistered157cf98c
  • Unregistered157cf98c
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Rea på Bengans. John Mayer-"Born and Raised" mycket bra ljud.Bifogad fil  DSCN0159.JPG   2.62MB   3 Antal nerladdningar

Postad 31 January 2014 - 18:56

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

• 471 inlägg
  • 0
Slayer!!!

Nya reissuen (USA 180g mystery ltd, den som KAN vara pressad i röd vinyl /500ex) låter inte lika bra som Def American originalpressen - bara så ni vet....

Postad 02 February 2014 - 15:55

Unregistered4ea4ec52
  • Unregistered4ea4ec52
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Rea på Bengans. John Mayer-"Born and Raised" mycket bra ljud

Äger själv denna med, mycket trevligt ljud! Är sugen på att införskaffa hans andra verk på vinyl med, speciellt Where the light is, tyvärr är den lite väl dyr för tillfället.

Postad 15 February 2014 - 00:29

Unregisterede606b1f9
  • Unregisterede606b1f9
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Godkväll! Någon med bra tips på skivaffärer i Göteborg? Dirty Record, Andra Långgatans Skivhandel & Linné Skivbörs är givna, är det någon mer som behöver kollas in? ;)

Postad 15 February 2014 - 00:57

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Godkväll! Någon med bra tips på skivaffärer i Göteborg? Dirty Record, Andra Långgatans Skivhandel & Linné Skivbörs är givna, är det någon mer som behöver kollas in? ;)

Bengans, CD Centralen

Postad 15 February 2014 - 11:35

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 1
Glöm inte Majornas Skivhall! :)

Postad 16 February 2014 - 20:38

Unregisterede606b1f9
  • Unregisterede606b1f9
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Bengans, CD Centralen

Glöm inte Majornas Skivhall! :)

Tack! Bengans har jag koll på, men CD-Centralen har väl stängt? För det är väl den på centralstationen du menar?
Majornas Skivhall måste jag kolla upp! Tack så mycket :)

Postad 18 February 2014 - 11:04

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
OK vinylister, här kommer ett gäng återutgivningar som kanske skulle kunna vara intressant (om de inte är förstörda av iPod generationen)
http://www.depechemo...180-gram-vinyl/

Postad 23 February 2014 - 10:55

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Senaste tillskotten i Pink Floyd samlingen.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1.57MB   7 Antal nerladdningar

Postad 23 February 2014 - 21:06

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Skivmässa på Kåren idag så det blev ett par skivor.
Bifogad fil  2014-02-23 18.17.41.jpg   1.91MB   6 Antal nerladdningar

Postad 26 February 2014 - 18:50

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Los Mambo Jambo - Impacto Inminente. El toro records. Fick den här av en spanjor på besök, lite rock på spanskt sätt. Trevligt att få skivor!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1.55MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Sidelakebob, 27 February 2014 - 18:36.

Postad 06 March 2014 - 20:59

Sidelakebob
  • Sidelakebob
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
En skiva jag sökt en tid kom med posten idag. Tallest man on earth - Shallow grave. Det här är andra pressen på vit vinyl, 1000 Numrerade ex.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   844.98K   0 Antal nerladdningar

Postad 07 March 2014 - 09:10

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Lite inköp hos Record Mania
Postad bildPostad bild
Postad bildPostad bild
Postad bildPostad bild

Postad 18 March 2014 - 21:35

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Hittade en annons på dessa 5 skivor på blocket. Var intresserad av max två av dom, men fick så bra pris på plats så jag köpte alla 5 till slut ändå :D
Bifogad fil  2014-03-18 17.39.09.jpg   1.81MB   0 Antal nerladdningar

Sen kom denna från ginza idag också. Snygga vinyler.
Bifogad fil  2014-03-18 15.16.10.jpg   1.23MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  2014-03-18 15.19.42.jpg   1.21MB   0 Antal nerladdningar

Redigerat av k.rydberg, 18 March 2014 - 21:36.

Postad 27 March 2014 - 13:37

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
denna hittade jag idag i nyskick. Fick den för 300 kr så det är ju ett fynd!

Bifogad fil(er)

Postad 29 March 2014 - 18:01

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Veckans inköp.

Bifogad fil  2014-03-29 17.19.37.jpg   1.96MB   1 Antal nerladdningar

Postad 01 April 2014 - 19:37

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
förbeställde denna :-) nu måste man vänta till mitten av Juni innan man får den.. detta fick man med i köpet:

1 x Sage Francis "Copper Gone"
SIGNED 2xLP Transparent Mixed Copper & Blue VINYL in GATEFOLD JACKET!

1 x Sage Francis "Copper Gone" MP3 Download
- includes instant download of the song "Vonnegut Busy"
- full digital album will be delivered to your inbox approximately 1 WEEK BEFORE the release date of June 3, 2014

1 x "Copper Gone" INSTRUMENTAL CD - Limited to 1000 copies!

1 x "Copper Gone" 11x17 Poster

1 x "Copper Gone" Sticker

1 x SFR Sticker

1 x SFR 1" Button
---------------------

Bifogad fil(er)

Postad 04 April 2014 - 18:45

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Edit: fel tråd.

Redigerat av k.rydberg, 04 April 2014 - 18:50.

Postad 05 April 2014 - 17:30

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
Hittade ett par plattor som jag ville ha :-D

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.