* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 12 oktober 2008 - 10:50
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Rensa temporärt minne eller liknande?
Startar jag om telefonen har jag i sin ordning ungefär 55% använt ramminne, känns bra. Telefonen flyter på bra och är snabb. Har testat olika saker, startar inte mer än telefonboken och meddelandefunktionen. Telefonen smyger sig sakta uppåt under en 30min period för att sedan lägga sig runt 70% använt ram, och telefonen känns genast betydligt segare. Stänger jag sedan av telefonboken och meddelandefunktionen helt, så att ingen ligger igång, då menar jag stänga av, inte minimera. Så ändras inte använt ram något alls/om det ändras så är det högst 2% neråt. Vilket betyder att det egentligen inte är telefonboken och meddelanden som tagit ramet utan något annat ligger och tar upp en jäkla massa ram. Dock inget synligt. Finns det någon cache/coockies liknande mapp jag borde tömma eller vad är det som tar upp mitt ram?
Senaste orginalromen. Spbtime och tomtom installerat.
har fler program än dig installerade, men jag stänger alltid ner allt efteråt, och det blir samma sak för mig, kör även jag senaste originalrom.. förut när jag körde dutty så hände samma sak, men det var hans äldre ROM:ar, vet inte hur det är nu, dock kan jag tänka mig att det har att göra med TF3D, så dessvärre är det nog normalt
Postad 12 oktober 2008 - 11:16
whj
-
whj
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Någon som kan hjälpa mig att få gsen att fungera? http://forum.xda-dev...ad.php?t=403939skulle vilja ha en förklaring på svenska. har installerat de på telefonen. edit: förresten jag hade tydligen fått de att fungera. Men man kan få todayscreen att rotera också och isf hur? finns de inga punkter i full qwertyn om man vänder på bilden? hittar inga!! ....
Redigerat av whj, 12 oktober 2008 - 13:47.
Postad 12 oktober 2008 - 19:18
Bass
-
Bass
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Hej allihopa! Skulle någon kunna rekomendera en ROM? Tycker orginalrommen är seg som tusan så det skulle vara kul att testa på en ny en från exempel http://forum.xda-developers.comVore tacksam för tips här! mvh Bass
Postad 12 oktober 2008 - 20:22
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hej allihopa! Skulle någon kunna rekomendera en ROM? Tycker orginalrommen är seg som tusan så det skulle vara kul att testa på en ny en från exempel http://forum.xda-developers.com
Vore tacksam för tips här! mvh Bass
Duttys är bland de mest nedladdade och rekomenderade, och han släppte en ny version för ett par timmar sen http://www.duttythroy.net/index.phphttp://forum.xda-dev...ad.php?t=411707http://forum.xda-dev...d...07&page=447tänk på att ifall det är första gången du flashar så måste du använda dig utav unsigned-hardspl! http://www.modmydiamond.info/ <------- i värsta fall kommer det sluta med att du brickar din telefon och då sitter du där med en brevpress för 5k  lycka till!
Postad 13 oktober 2008 - 12:04
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Duttys är bland de mest nedladdade och rekomenderade, och han släppte en ny version för ett par timmar sen
http://www.duttythroy.net/index.php http://forum.xda-dev...ad.php?t=411707 http://forum.xda-dev...d...07&page=447
tänk på att ifall det är första gången du flashar så måste du använda dig utav unsigned-hardspl!
http://www.modmydiamond.info/ <------- i värsta fall kommer det sluta med att du brickar din telefon och då sitter du där med en brevpress för 5k 
lycka till!
Lånar ärendet lite... Om jag nu skulle flasha min telefon med valfri hemkokt ROM, hur kan jag då återställa den till originalromen (i mitt fall 3) inför ett ev. garantiärende? Räcker det att ladda ner den uppdatering som finns på HTC's hemsida?
Postad 13 oktober 2008 - 12:10
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Lånar ärendet lite...
Om jag nu skulle flasha min telefon med valfri hemkokt ROM, hur kan jag då återställa den till originalromen (i mitt fall 3) inför ett ev. garantiärende? Räcker det att ladda ner den uppdatering som finns på HTC's hemsida?
Innan du flashar om till kokt Rom så MÅSTE du installera en osignerad Hard-SPL. Risken att förstöra telefonen blir stor annars. Ska du sedan återställa telefonen så kan du återigen installera den Rom som är anpassad för 3, men du måste också installera om den Hard-SPL som fanns i telefonen när du köpte den, annars gäller inte garantin.
Redigerat av crest, 13 oktober 2008 - 12:11.
Postad 13 oktober 2008 - 12:13
grandstoff
-
grandstoff
-
Användare
-
-
113 inlägg
Innan du flashar om till kokt Rom så MÅSTE du installera en osignerad Hard-SPL. Risken att förstöra telefonen blir stor annars.
Ska du sedan återställa telefonen så kan du återigen installera den Rom som är anpassad för 3, men du måste också installera om den Hard-SPL som fanns i telefonen när du köpte den, annars gäller inte garantin.
Så den ROM jag kan ladda ner från HTC's hemsida (efter jag knappat in mitt serienummer) bör fungera som återställning? Men var kan jag få tag på den hard-SPL som nu finns i telefonen?
Postad 13 oktober 2008 - 12:20
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag har för mig att den "vanliga" Hard-SPL som finns i Diamond heter 1.37.
Är lite osäker eftersom jag använder min Xperia just nu.
Någon kanske kan tipsa dig om var du kan ladda ner den...
Postad 13 oktober 2008 - 18:33
PlasmaNoob
-
PlasmaNoob
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Förlåt men jag orkar inte leta igenom hela den här enormt långa tråden. Men bör jag uppdatera min ROM om jag har:
version: 1.93.413.3 SVE
radiversion: 1.00.25.05
Fick min HTC touch diamond i dag, och vill ha den senaste ROMen innan jag lägger in en massa saker.
Vill inte uppdatera till något "hemmabygge" är skraj för att den skall bli "brickad" inte just nu i afall när jag är helt ny på mobilen.
Om jag bör uppdatera vore jag väldigt tacksam för en länk till den sidan där uppgraderingen finns.
OBS: Vill att det ska vara på Svenska.
MVH PlasmaNoob
Redigerat av PlasmaNoob, 13 oktober 2008 - 18:36.
Postad 13 oktober 2008 - 18:56
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Förlåt men jag orkar inte leta igenom hela den här enormt långa tråden. Men bör jag uppdatera min ROM om jag har:
version: 1.93.413.3 SVE radiversion: 1.00.25.05
Fick min HTC touch diamond i dag, och vill ha den senaste ROMen innan jag lägger in en massa saker. Vill inte uppdatera till något "hemmabygge" är skraj för att den skall bli "brickad" inte just nu i afall när jag är helt ny på mobilen. Om jag bör uppdatera vore jag väldigt tacksam för en länk till den sidan där uppgraderingen finns. OBS: Vill att det ska vara på Svenska.
MVH PlasmaNoob
du använder den senaste ROM:en för oss svenskar, så du bör inte uppgradera/byta till något annat förrän du har fått känna på mobilen ett tag
Postad 13 oktober 2008 - 19:02
PlasmaNoob
-
PlasmaNoob
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
du använder den senaste ROM:en för oss svenskar, så du bör inte uppgradera/byta till något annat förrän du har fått känna på mobilen ett tag 
tack !
Postad 13 oktober 2008 - 20:16
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Nu har jag äntligen fått en helt ny enhet av Phonehouse och tänkte att denna gång ska jag göra allt rätt ifrån början så min fråga är:
Finns det någon bra guide som visar hur man för över kontakter ifrån en vanlig mobiltelefon till outlook och sen in i mobilen eller liknande. Jag har nu en SonyEricsson W910i och sist slängde jag bara över kontakterna på simkortet vilket blev till en katastrof på diamanten. Jag vill kunna synka kontakter och kalender på datorn helt enkelt...
Eller är enda sättet att få det riktigt snyggt att lägga in alla kontakter manuellt via Outlook?
Postad 14 oktober 2008 - 08:28
gost
-
gost
-
Användare
-
-
129 inlägg
Är det någon som köpt det kraftigare batteriet på 1340mah? Verkar också finnas en variant på 1800mah. Ni som bytt, hur mycket tjockare/tyngre blir telefonen?
Postad 14 oktober 2008 - 10:49
dumdumdum
-
dumdumdum
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det någon som köpt det kraftigare batteriet på 1340mah? Verkar också finnas en variant på 1800mah. Ni som bytt, hur mycket tjockare/tyngre blir telefonen?
Med std batteri: 12mm Med org 1340mA: 15mm Med CST 1800mA: 18mm (från Battery Upgrade) Skillnaden mellan 15mm och 18mm känns mycket större än skillnaden mellan 12mm och 15mm faktiskt Däremot upplever jag ingen som helst skillnad i vikt mellan 1340 och 1800 batterierna. Bakstycket jag fick med till 1800mA batteriet är helt kasst, usel passform tunnare/sladdriggare än original. Så nu använder jag bara 1340mA batteriet med det matta bakstycket som är mycket trevligare än originalet till 900mA batteriet.
Postad 14 oktober 2008 - 11:30
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Bilder på det större original bakstycket någon?
Postad 14 oktober 2008 - 12:11
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Bilder på det större original bakstycket någon?
Fixar detta när jag kommit hem så runt 15 - 16 idag finns det bilder
Postad 14 oktober 2008 - 14:10
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Nu har jag lyckats plocka hem Coreplayer och 4U MP4 Converter, men jag tycker bilden blir dålig i mobilen.Det blir som mosaik i bilden.
Konverterar filen till samma upplösning som skärmen har (640 * 480) och gör om den till en 3GP-fil...det finns iofs tre olika 3GP alternativ att välja på.
3GP MPEG-4 AAC Mobile Video (*3GP)
3GP H263 AMR Mobile Video (*3GP)
3GP MPEG-4 AMR Mobile Video (*3GP)
Vilken är den rätta?
Ska jag kanske välja frame size och framerate "same as source"?
Eller är det några enkla inställningar i Coreplayer som jag missat?
Tack på förhand.
Postad 14 oktober 2008 - 14:27
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Nu har jag lyckats plocka hem Coreplayer och 4U MP4 Converter, men jag tycker bilden blir dålig i mobilen.Det blir som mosaik i bilden. Konverterar filen till samma upplösning som skärmen har (640 * 480) och gör om den till en 3GP-fil...det finns iofs tre olika 3GP alternativ att välja på. 3GP MPEG-4 AAC Mobile Video (*3GP) 3GP H263 AMR Mobile Video (*3GP) 3GP MPEG-4 AMR Mobile Video (*3GP) Vilken är den rätta? Ska jag kanske välja frame size och framerate "same as source"? Eller är det några enkla inställningar i Coreplayer som jag missat?
Tack på förhand.
Använder du Coreplayer behöver du inte konvertera om filerna överhuvudtaget. Jag för över mina filmer och tv-serier som dom är eftersom Coreplayer sväljer avi och xvid filer utan problem.
Postad 14 oktober 2008 - 15:33
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Använder du Coreplayer behöver du inte konvertera om filerna överhuvudtaget. Jag för över mina filmer och tv-serier som dom är eftersom Coreplayer sväljer avi och xvid filer utan problem.
Ok..men grejen är ju att dom är så sablans stora som avi/xvid-filer. Jag får väl tanka över Dexteravsnitten som dom är och kolla.
Postad 14 oktober 2008 - 15:48
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Ok..men grejen är ju att dom är så sablans stora som avi/xvid-filer. Jag får väl tanka över Dexteravsnitten som dom är och kolla.
Testa med att bara föra över ett avsnitt och testa. Berätta gärna vad du tycker om kvaliteten. Du kan ställa in hur bilden ska visas på skärmen. Zoomnivå och nåt annat. Kommer inte ihåg just nu.
Postad 14 oktober 2008 - 16:10
Djingis Khan
-
Djingis Khan
-
Användare
-
-
150 inlägg
Testa med att bara föra över ett avsnitt och testa. Berätta gärna vad du tycker om kvaliteten. Du kan ställa in hur bilden ska visas på skärmen. Zoomnivå och nåt annat. Kommer inte ihåg just nu.
Dom inställningarna har jag hittat och fattar mig på. Annat är det med DirectDraw, QTv Display osv...vad f*n är overlay och blitting? Det är alldeles för avancerat för mig... Jag drar över ett Dexter avsnitt och pillar mig fram. Tack för dina svar.
Postad 14 oktober 2008 - 21:28
gost
-
gost
-
Användare
-
-
129 inlägg
Med std batteri: 12mm Med org 1340mA: 15mm Med CST 1800mA: 18mm (från Battery Upgrade) Skillnaden mellan 15mm och 18mm känns mycket större än skillnaden mellan 12mm och 15mm faktiskt
Däremot upplever jag ingen som helst skillnad i vikt mellan 1340 och 1800 batterierna.
Bakstycket jag fick med till 1800mA batteriet är helt kasst, usel passform tunnare/sladdriggare än original.
Så nu använder jag bara 1340mA batteriet med det matta bakstycket som är mycket trevligare än originalet till 900mA batteriet.
Hur mycket bättre/längre batteritid får du med 1340maH?
Postad 15 oktober 2008 - 08:12
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Finns det något gpsprogram för HTC:n liknande Nokia Sports Tracker som ger lite medelhastigheter, översikt över joggingturer etc till htcn?
Postad 15 oktober 2008 - 08:51
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Jag måste bara säga efter snart 3 veckor med denna telefon är jag helnöjd.
Visst små buggar lite då och då men denna jobbar med Windows!!
Hur många gånger hänger inte våra datorer sig!!??
Annars är jag helnöjd nu när jag lärt mig lite mer om den..
Har som sagt tidigare G900 före denna och vilket lyft det blev med denna jämfört med G900an!!
Postad 15 oktober 2008 - 09:17
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Finns det något gpsprogram för HTC:n liknande Nokia Sports Tracker som ger lite medelhastigheter, översikt över joggingturer etc till htcn?
Japp Run GPS.
Postad 15 oktober 2008 - 14:02
Unregistered8e483304
-
Unregistered8e483304
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Ainatar: Tack! Ska ladda hem och testa!
Postad 15 oktober 2008 - 23:03
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
CST 1800mA: 18mm (från Battery Upgrade)
Den ska ni va jävligt försiktiga med, tydligen kan den förstöra era telefoner på lång sikt, men speciellt GPS'en på kort tid...
Du kan ju testa och se ifall du får igång GPS med det batteriet... 100 spänn på att det inte går  och 100 till att om du kör den i 2 veckor och sedan byter batteri till original att din GPS e död... och ytterligare 100 om du tar det på din garanti
Så jag rekomenderar starkt att inte använda mer än HTC Original 1350mAh versionen...
Postad 16 oktober 2008 - 08:54
Relativity
-
Relativity
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hallo Gott folk!
Jag blev en stolt diamond ägare för ungefär 6 veckor sen. Jag har pillat en del, installerat en del nyttig program och börjat vänja mig vid telefonen. Har inte lyssnat på musik än, då jag bara har lurarna. Det är också min första windows mobile telefon, kört med hederliga vanliga telefoner som nokia n73(som fungerade lysande).
Så jag är fortfarande i invänjningsfasen. Men jag har väl sammanfattat gillat telefonen även ifall den är lite seg(jämfört med vanliga telefoner) och normalt sett bökigare att ringa och smsa med jämfört med en vanlig. Men det funkar.
Jag hade också turen att få en diamond som hade 1.93 patchen vid leveransen så jag har inte behövt göra något med den än.
Däremot har jag stött på ett problem som är lite oroväckande. Jag har hört och sett att bilderna ska vara helt ok enligt mig, att ta 3mpix bilder utomhus ska vara ok bildkvalité. Men mina bilder som min kamera producerar är allt ifrån ok, oavsett om jag tar bort bakstycket eller inte. Dom blir dassiga och färglösa, jag börjar misstänka att kamera är kass på min.
Jag har putsat och gjort linsen ren, men den ser inte så 100% blank ut, antar att det är på grund av att den är i plast och inte glas.
Ta en titt på bilderna och säg vad ni tror om dom? Har någon annan lika dålig bild som jag? Jag har alla inställningar på defaultläget och bilderna blir så här. Det kan inte stämma tycker jag?
Redigerat av Relativity, 16 oktober 2008 - 08:56.
Postad 16 oktober 2008 - 10:53
amuzic
-
amuzic
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
... Ta en titt på bilderna och säg vad ni tror om dom? Har någon annan lika dålig bild som jag? Jag har alla inställningar på defaultläget och bilderna blir så här. Det kan inte stämma tycker jag?
Jag tycker det ser ut som kameran har haft vitbalansen felinställd när bilden tagits. Är du helt säker på att vitbalansen är satt på auto? Om det är så, prova att ändra vitbalansen till utomhusbelysning.
Postad 16 oktober 2008 - 11:05
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
hejsan!
Någon som kan skriva in nmågar nyttiga program till telefonen. Och vad dom gör, vart man laddar hem dom.
/Mvh
Postad 16 oktober 2008 - 11:43
tomras
-
tomras
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Det har nämnts flertalet gånger att du kan ladda ner svenskt full qwerty-tangentbord med T9. Detta har ÅÄÖ samt ? straight out.
Jag ber om tusentals förlåtelse... men var i sjutton hittar jag "svenskt full qwerty-tangentbord med äåö" för nerladdning? har letat och sökt febrilt överallt...
Postad 16 oktober 2008 - 12:20
Unregistered11dd1ec2
-
Unregistered11dd1ec2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Postad 16 oktober 2008 - 14:22
tomras
-
tomras
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Finns nerladdningslänk här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=410524
Äntligen!! tack som f-n...
Postad 16 oktober 2008 - 15:34
Christopher.J
-
Christopher.J
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tycker att min telefon har dålig 3g mottagning , hade inga problem med min förra telefon här i Uppsala med mottagningen. Kanske blir bättre om jag uppgraderar radio ? Kör just nu med radio 1.00.25.05.
Några tips ?
Postad 16 oktober 2008 - 20:40
Unregistereda72c13a4
-
Unregistereda72c13a4
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Fick min diamant igår, la in en del program på datorn, syncprog m.m
När luren var inkopplad till datorn startade ett program här nere i status raden. det var en kopia på telefonen i större version så man kunde göra en massa inställningar m.m verkade bra . En stund senare var programet borta, kommer ej ihåg vad det heter,någon som har koll på vad proget heter
Kör med vista!
Postad 17 oktober 2008 - 06:58
Texan
-
Texan
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hallo Gott folk!
Jag blev en stolt diamond ägare för ungefär 6 veckor sen. Jag har pillat en del, installerat en del nyttig program och börjat vänja mig vid telefonen. Har inte lyssnat på musik än, då jag bara har lurarna. Det är också min första windows mobile telefon, kört med hederliga vanliga telefoner som nokia n73(som fungerade lysande). Så jag är fortfarande i invänjningsfasen. Men jag har väl sammanfattat gillat telefonen även ifall den är lite seg(jämfört med vanliga telefoner) och normalt sett bökigare att ringa och smsa med jämfört med en vanlig. Men det funkar. Jag hade också turen att få en diamond som hade 1.93 patchen vid leveransen så jag har inte behövt göra något med den än.
Däremot har jag stött på ett problem som är lite oroväckande. Jag har hört och sett att bilderna ska vara helt ok enligt mig, att ta 3mpix bilder utomhus ska vara ok bildkvalité. Men mina bilder som min kamera producerar är allt ifrån ok, oavsett om jag tar bort bakstycket eller inte. Dom blir dassiga och färglösa, jag börjar misstänka att kamera är kass på min. Jag har putsat och gjort linsen ren, men den ser inte så 100% blank ut, antar att det är på grund av att den är i plast och inte glas.
Ta en titt på bilderna och säg vad ni tror om dom? Har någon annan lika dålig bild som jag? Jag har alla inställningar på defaultläget och bilderna blir så här. Det kan inte stämma tycker jag?
Om inte det fungerar med vitbalansinställningen så kolla om det finns en liten skyddsfilm på linsen till kameran. Jag läste någonstans om att någon hade problem med detta på sin Diamond. De hittade någon sorts skyddsfilm när de tagit bort batteriluckan. Kanske bäst att ringa HTC för att verifiera detta.
Postad 17 oktober 2008 - 14:26
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Jag har har ett problem och undrar om det är nån som har samma och om nån kan hjälpa mig.
Varje gång jag startar kameran så kommer jag till mms-video läget. Har inte varit så tidigare. Nån som vet hur man kommer direkt till fotoläget när man startar kameran?
Postad 19 oktober 2008 - 11:02
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Hur ser T9 läget ut som? Är det siffror med bokstäver eller är det ett t-bord?
Postad 19 oktober 2008 - 19:20
Unregistered4f471b27
-
Unregistered4f471b27
-
Användare
-
-
104 inlägg
Hur ser T9 läget ut som? Är det siffror med bokstäver eller är det ett t-bord?
Jag har det då precis som på mina tidigare telefoner, alltså som en vanlig Sony Ericson.. Vanlig mobilknappsats! // Anders
Postad 19 oktober 2008 - 20:39
eas76
-
eas76
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Brukar telefoner köpta hos telenor vara låsta ?
Hittat en på blocket jag funderar på
Har Tre
Andreas
Postad 19 oktober 2008 - 20:39
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Vad bra, riktigt skönt! Tyckte det var grymt jobbigt på min LG KS20 med t-bord.
Postad 19 oktober 2008 - 23:50
soderlund
-
soderlund
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Finns det någon möjlighet att få upp en kontaktbild över hela displayen när någon ringer, som t.ex. iphone har?
MVH
Postad 20 oktober 2008 - 08:22
Relativity
-
Relativity
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag tycker det ser ut som kameran har haft vitbalansen felinställd när bilden tagits. Är du helt säker på att vitbalansen är satt på auto? Om det är så, prova att ändra vitbalansen till utomhusbelysning.
Jag har inställningen på auto, men har prövat alla typer av lägen. Det blir små ändringar som man kan förvänta sig på en kamera. Men bilden blir ungefär densamma. Mycket störande. Om inte det fungerar med vitbalansinställningen så kolla om det finns en liten skyddsfilm på linsen till kameran. Jag läste någonstans om att någon hade problem med detta på sin Diamond. De hittade någon sorts skyddsfilm när de tagit bort batteriluckan. Kanske bäst att ringa HTC för att verifiera detta.
Jag ska testa och kontakta HTC, dock så ser jag ingen uppenbar skyddsfilm på linsen. Jag vill inte börja peta och riva på linsen i onödan. Detta är mycket störande. Jag köpte mobilen via tre för 5-6 veckor sedan, men åkta ganska snart därefter på semester. Har inte haft tid att leka med den förrän nu, får kanske gå och snacka med tre.
Postad 20 oktober 2008 - 10:27
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Någon som hört något om någon ny firmware/mjukvara är på G?
Postad 20 oktober 2008 - 12:55
br3nt
-
br3nt
-
Användare
-
-
143 inlägg
Någon som hört något om någon ny firmware/mjukvara är på G?
menar du ROM då eller ?
Postad 20 oktober 2008 - 15:48
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Hej! Finns det någon möjlighet att få upp en kontaktbild över hela displayen när någon ringer, som t.ex. iphone har?
MVH
Jag ställer samma fråga. Jag är van ifrån SE där man med lite justeringar på bilderna kunde få dom att täcka kanske 75-80% av skärmen vilket jag gillade skarpt. Nu blir det bara nagelstort vilket är lite trist. Kanske finns något 3:e partsprogram som fixar detta? Som det är nu känns kontaktbilder lite lätt överflödiga vilket är lite synd med tanke på den stora displayen och höga upplösningen.
Postad 20 oktober 2008 - 18:07
ghetto_runner
-
ghetto_runner
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
ny ROM: kan hända att dom portar över Touch HD's ROM till Diamonden, eller? Det vore as nice ias!
Postad 20 oktober 2008 - 18:45
eas76
-
eas76
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Någon som vet i fall telenors telefoner är låsat?
eas 76
Postad 20 oktober 2008 - 19:08
nixxz
-
nixxz
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Hejsan!
Fick min diamant idag. Jag har Halebop men vet inte hur jag skall ställa in GPRS och MMS någon som kan skriva ner en grundlig guide hur man gör som skulle uppskattas mycket.
Sedan tycker jag att det är skit svårt med pennan tycker den reagerar dåligt, är det så för er med?
Postad 20 oktober 2008 - 21:39
nuco
-
nuco
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Någon som vet i fall telenors telefoner är låsat?
eas 76
Har du köpt den med Telenor abonnemang och bindningstid så är den nog låst.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|