Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 18 oktober 2008 - 16:38

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

ämnet bara snurrar runt runt och runt

hastighet och mottagning är helt olika saker...jag har aldrig nämnt hastighet när jag pratat iphonens mottagningsproblem..problemet kvarstår och det är att telias kartor ej överensstämmer med iphonen
det intressanta är ju att ha mottagning eller inte, eller ?

när det gäller överbelastning så har jag hemmavid ca 1 mib i sekunden på natten på dagen är den 10 ggr sämre...mottagningen är dock exakt den samma..

Och alla upplever inte mottagningen så hemsk, men vi är ju som du säger bara Apple-fanater.

Postad 18 oktober 2008 - 16:47

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Och alla upplever inte mottagningen så hemsk, men vi är ju som du säger bara Apple-fanater.

återupprepar mig för femtioelfte gången...NEJ, 3 g mottagningen på iphonen är perfekt när man befinner sig på rätt platser...har inget med att göra om man är fanatiker eller inte...det är mer en toleransnivå...men däremot är jag kanske naiv som utgick ifrån att telias täckningskartor skulle vara OK i kombination med iphonene.

Redigerat av fastball, 18 oktober 2008 - 16:47.

Postad 18 oktober 2008 - 17:11

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nu var det ju inte täckningen jag klagade på... jag har full täckning med TRE men ingen 3G täckning vid mitt jobb,
När jag försöker surfa med tex safari eller bara kolla väder mm så går inte det för jag har ingen tillgång till internet säger telefonen.
Det ska vara så alltså? Ingen gprs med TRE?

Postad 18 oktober 2008 - 17:21

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
neo..det är just 3g mottagningen som jag/vi pratar om..har du 3g mottagning skall du kunna surfa om en dåligt/låg hastighet..

vilken hastighet säger 3:s täckningskarta att du har har vid jobbet ? kan du telefonera ? vad har du för dBm värden ?

Postad 18 oktober 2008 - 17:29

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jo, det gör det faktiskt.

Telia har EDGE och 3G som är väl samstämda och telefonen byter efter tillgänglighet utan avbrott.
Telefonen kan inte byta smidigt mellan GPRS och 3G.
Anledningen att du skall ha Telia som operatör med iPhone är på grund av Telias EDGE-nät.

stämmer...men edge suger och enligt telias kartor så skall jag ha turbo 3g på flera platser där jag brukar befinna mig men har istället ***** edge..

Postad 18 oktober 2008 - 17:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nu var det ju inte täckningen jag klagade på... jag har full täckning med TRE men ingen 3G täckning vid mitt jobb,
När jag försöker surfa med tex safari eller bara kolla väder mm så går inte det för jag har ingen tillgång till internet säger telefonen.

Har du någon annan symbol istället för "3G"? En ring betyder GPRS och E betyder Edge.

Postad 18 oktober 2008 - 17:52

myran79
  • myran79
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Är det någon som försökt synca ihop sin hemma kalender med en på jobbet?

Mobileme funkar ju tyvärr inte med Outlook (när det lagras på en exchange server).

Om någon gör detta berätta gärna hur ni gjort?

Postad 18 oktober 2008 - 17:59

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Telefonen kan inte byta smidigt mellan GPRS och 3G.
Anledningen att du skall ha Telia som operatör med iPhone är på grund av Telias EDGE-nät.

1) Klart telefoner kan byta smidigt mellan GPRS och 3G, eller du syftar endast på iPhone?
2) Att välja operatör efter en förlegad teknik som Edge är ju helt åt fanders. Att det är bra i fallet iPhone är ju bara för att många upplever problem med just 3G-mottagningen/täckningen.

Hade jag fått välja vilken operatör som helst till min iPhone hade jag valt Tre alla sju dagar i veckan.

Postad 18 oktober 2008 - 18:11

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Har du någon annan symbol istället för "3G"? En ring betyder GPRS och E betyder Edge.

Nä, ingen symbol alls förutom att det står tre då,
Tänkte om man måste ställa in nåt i inställningarna....
Enligt tre´s täckningskarta så ska det vara täckning där.. (nacka)

Men jag har en arbets kompis med en Touch diamond som oxå har tre och han upplevde oxå som att det var dålig täckning.
Tyckte att det mest var skumt att det inte går att ta sig ut på nätet alls om man inte har 3G täckning, farten struntar jag i.
Kan inte jämföra med honom på ett tag då han är i usa...

Postad 18 oktober 2008 - 19:54

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Nä, ingen symbol alls förutom att det står tre då,
Tänkte om man måste ställa in nåt i inställningarna....
Enligt tre´s täckningskarta så ska det vara täckning där.. (nacka)

Men jag har en arbets kompis med en Touch diamond som oxå har tre och han upplevde oxå som att det var dålig täckning.
Tyckte att det mest var skumt att det inte går att ta sig ut på nätet alls om man inte har 3G täckning, farten struntar jag i.
Kan inte jämföra med honom på ett tag då han är i usa...

förmmodar att du kör med rebelsim, testa att göra om inst, med rebelsimet, den kan ha tappat några inställningar.

Postad 18 oktober 2008 - 22:42

NeoBoll
  • NeoBoll
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag kör med i-smartphone sim eller vad det heter...
Måste ju tillägga att jag inte har några som helst problem med min 3G täckning annars, tex hemma funkar den helt kanon.
Frågan var ju om det ska vara så att man inte kommer ut på nätet så fort man inte har 3G täckning, det är alltså, ingen 3G=inget nät? Det finns alltså ingen gprs eller liknande i 3´s nät?

Postad 19 oktober 2008 - 04:11

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Jag kör med i-smartphone sim eller vad det heter...
Måste ju tillägga att jag inte har några som helst problem med min 3G täckning annars, tex hemma funkar den helt kanon.
Frågan var ju om det ska vara så att man inte kommer ut på nätet så fort man inte har 3G täckning, det är alltså, ingen 3G=inget nät? Det finns alltså ingen gprs eller liknande i 3´s nät?

Du ska absolut kunna använda dig av GPRS i din iPhone i Tre's nät. Tre har avtal med Telenor (Iaf tidigare Vodafone) om att deras kunder ska få nyttja deras GSM-nät på de platser där Tre's 3G-nät inte har täckning. Har du problem med detta så testa gärna ditt simkort i annan 3G-telefon, oavsett tillverkare, på samma plats så att du kan direkt utesluta felkällor. Skulle det vara så att du inte heller får tillgång till datatrafik med ditt simkort i den andra 3G-telefonen så kan det vara antingen problem med ditt simkort alternativt att Tre har någon form av strul med roamingen till Vodafone.

Postad 19 oktober 2008 - 12:21

fastball
  • fastball
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
är inte just grejjen med 3 3G !?

97% har jag för mig i tv reklamen...och det kan man säkert dryfta länge om det stämmer...MEN som det framkommit från jordens alla hörn så har iphone 3g taskig mottagning...

Postad 19 oktober 2008 - 12:25

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Jag misstänker att det inte har med tre:s nät att göra ang GPRS utan om man kör med rebelsim eller liknande så fungerar helt enkelt inte GPRS... Men om någon hittar en lösning så vill jag gärna veta.
Om man har en olåst telefon tycker jag att det bör fungera? Någon som kör en olåst med tre som kan berätta om det fungerar eller inte?
Men för GPRS, måste man inte ställa in "saker", var länge sedan jag använda gprs ? Jag kan iallfall bara peka ut 3g data, data.tre.se, kan inte göra några andra operatörsinställningar (kör med rebesim)

Postad 19 oktober 2008 - 13:08

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

jag kör med RebelSim, och har inga problem med TRE och gprs, när det inte finns 3G täckning (det gör det aldrig hemma hos mig :) )

Postad 19 oktober 2008 - 15:54

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Hmm, kan det ha att göra med hur man förbereder simkortet i den gamla telefonen innan man sätter in det i iphonen Lindhardsen?
Har du något tips? Ringa, koppla upp sig mit nätet via 3g och även koppla upp sig via GPRS på nått sätt innan överflyttning?

Postad 19 oktober 2008 - 16:10

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Hmm, kan det ha att göra med hur man förbereder simkortet i den gamla telefonen innan man sätter in det i iphonen Lindhardsen?
Har du något tips? Ringa, koppla upp sig mit nätet via 3g och även koppla upp sig via GPRS på nått sätt innan överflyttning?

Jag skall forska lite... Blev lite osäker på om jag talar sanning. Vr ett tag sedan jag testade med Tre, jag kör jo Tele2 i vanligt fall. Skall testa lite ikväll!

Postad 20 oktober 2008 - 10:37

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Skulle någon som använder iPhone med Telia, gärna i Malmö, kunna berätta om de kan surfa via 3G/Edge idag? Jag kan inte surfa ett enda dugg utan möts endast av "Kan inte öppna sidan. Safari kunde inte öppna sidan eftersom servern slutade svara". Jag tror dock inte att detta har med den aktuella webbservern att göra då det berör alla sajter jag försöker med samt att startar jag iNetworkTest så verkar jag inte få något IP utdelat till mig för den hittar inget. I WIFI-läge är det nemas problemas.

Någon?

Postad 21 oktober 2008 - 09:06

vebe
  • vebe
  • Has left the building

• 23 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som stör sig på att dessa tre sms-funktioner inte finns:

• Kunna vidarebefordra sms
  • Kunna radera enstaka sms
  • Se tidpunkt för ALLA sms

Jag hoppas verkligen att dessa saker kommer fixas i någon framtida uppdatering!

Postad 21 oktober 2008 - 09:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som stör sig på att dessa tre sms-funktioner inte finns:

• Kunna vidarebefordra sms
  • Kunna radera enstaka sms
  • Se tidpunkt för ALLA sms

Jag hoppas verkligen att dessa saker kommer fixas i någon framtida uppdatering!

Varför vill du ta bort SMS överhuvudtaget? De tar extremt lite plats.

Allt det här kan du göra med en enkel jailbreak annars. Finns andra SMS applikationer man kan använda

Postad 21 oktober 2008 - 09:26

vebe
  • vebe
  • Has left the building

• 23 inlägg
  • 0

Varför vill du ta bort SMS överhuvudtaget? De tar extremt lite plats.

Allt det här kan du göra med en enkel jailbreak annars. Finns andra SMS applikationer man kan använda

Jag vill inte kunna ta bort sms för att få mer plats, utan för där står kanske något som man inte vill någon annan ska läsa eller liknande. Nu måste man rensa hela konversationen.

Jailbreak orkar jag inte just nu.

Postad 21 oktober 2008 - 10:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0
Tidpunkt kan du väl se på dina SMS? Det kan jag iaf.

Postad 21 oktober 2008 - 10:13

vebe
  • vebe
  • Has left the building

• 23 inlägg
  • 0

Tidpunkt kan du väl se på dina SMS? Det kan jag iaf.

Om du skickar ett sms till någon t. ex 21.06 och denne person svarar inom en viss tidsgräns så ser man bara vilken tidpunkt du skickade ditt sms men inte när personen svarade.

Postad 21 oktober 2008 - 11:53

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Om du skickar ett sms till någon t. ex 21.06 och denne person svarar inom en viss tidsgräns så ser man bara vilken tidpunkt du skickade ditt sms men inte när personen svarade.

Tycker faktist också de är lite iriterande, man borde kunna markera sms eller något, t.ex. hålla fingret över ett sms för att sedan få upp detaljer om det. Tillexempel, när det skickades, när det togs emot, radering av det enstaka smset, mm. Förutom avsaknaden av det så älskar jag sms-appen:)

Postad 21 oktober 2008 - 16:46

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Stänger man ner sms efter det skickats så får man upp tidpunkten på svaret. Däremot om sms appen är aktiv så syns alla meddelanden, både sänt och svar, under det först sända messets tid och datum.

Postad 21 oktober 2008 - 21:26

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Någon som har haft problem med youtube ? När jag öppnar youtube appen så kommer det upp ett fönster där det står "Youtube ej tillgängligt". Har varit så i 3 dagar nu.

Postad 21 oktober 2008 - 21:36

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Någon som har haft problem med youtube ? När jag öppnar youtube appen så kommer det upp ett fönster där det står "Youtube ej tillgängligt". Har varit så i 3 dagar nu.

Farsan har samma problem. Vettefasen varför men "i blickfånget" funkade för honom. Kanske e nått knas hos youtube?

Redigerat av `rzr, 21 oktober 2008 - 21:36.

Postad 22 oktober 2008 - 07:38

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
även idag är det fel: "YouTube ej tillgängligt."
hoppas att de kommer med nån ny version av den eller nått då..

Postad 22 oktober 2008 - 09:37

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Inga fel på Youtube för min del..

Postad 22 oktober 2008 - 09:41

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Youtube funkar fint för mig också.

Postad 22 oktober 2008 - 09:51

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Att surfa till YouTube via webbläsaren Safari är inga problem för mig. Men om jag försöker använda YouTube via den App som ligger på skrivbordet så får jag också meddelandet att det ej är tillgängligt. För mig slutade den vägen att fungera häromdagen när YouTube hade generellt stängt för maintenance.

Postad 22 oktober 2008 - 09:52

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Att surfa till YouTube via webbläsaren Safari är inga problem för mig. Men om jag försöker använda YouTube via den App som ligger på skrivbordet så får jag också meddelandet att det ej är tillgängligt. För mig slutade den vägen att fungera häromdagen när YouTube hade generellt stängt för maintenance.

Märkligt, jag testade programmet och hade inga problem...

Postad 22 oktober 2008 - 11:53

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Märkligt, jag testade programmet och hade inga problem...

kan det vara så att du inte testade det såpass länge så det meddelandet kom upp?

Postad 22 oktober 2008 - 11:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

kan det vara så att du inte testade det såpass länge så det meddelandet kom upp?

Gjorde ett par sökningar, testade att spela ett par olika videos och kollade in Most viewed samt Featured. Allt fungerade som vanligt.

Postad 22 oktober 2008 - 13:49

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Gjorde ett par sökningar, testade att spela ett par olika videos och kollade in Most viewed samt Featured. Allt fungerade som vanligt.

okej, undra vad vi andra har för fel då... inte för att jag använder youtube så ofta men ändå..

Postad 22 oktober 2008 - 13:54

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

okej, undra vad vi andra har för fel då... inte för att jag använder youtube så ofta men ändå..

Väldigt märkligt, testat att starta om telefonen?

Postad 22 oktober 2008 - 14:18

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Fungerar utan problem för mig också.

Kör ni med svenska som språk? Testa att ändra till Engelska, har tydligen löst det för andra.

Postad 22 oktober 2008 - 14:54

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Fungerar utan problem för mig också.

Kör ni med svenska som språk? Testa att ändra till Engelska, har tydligen löst det för andra.

Jag ändrade från svenska till engelska och nu fungerar YouTube appen igen!

Postad 22 oktober 2008 - 15:07

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Har samma problem, hur ändrar du till engelska?

Redigerat av bele_75, 22 oktober 2008 - 15:09.

Postad 22 oktober 2008 - 15:11

wiped
  • wiped
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0
Settings / general / International/

Postad 22 oktober 2008 - 15:14

bele_75
  • bele_75
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Tack!nu funkar det.

Postad 22 oktober 2008 - 16:18

Lindis.
  • Lindis.
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Stänger man ner sms efter det skickats så får man upp tidpunkten på svaret. Däremot om sms appen är aktiv så syns alla meddelanden, både sänt och svar, under det först sända messets tid och datum.

Provade just detta.

Fick ett sms, svarade på det.
Återgick från "loggen" till sms-appens grundnivå varefter jag tryckte på homeknappen följt av aktivering av knapplås.
Fick svar från snubben efter någon minut men kan bara se tiden från det första smset i "loggen".

Gör jag något fel eller är det omöjligt att se tid från samtliga inkommande sms genom att alltid stänga ner sms-appen?

Postad 22 oktober 2008 - 18:40

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Provade just detta.

Fick ett sms, svarade på det.
Återgick från "loggen" till sms-appens grundnivå varefter jag tryckte på homeknappen följt av aktivering av knapplås.
Fick svar från snubben efter någon minut men kan bara se tiden från det första smset i "loggen".

Gör jag något fel eller är det omöjligt att se tid från samtliga inkommande sms genom att alltid stänga ner sms-appen?

Nej du gör inte fel!

Får be om ursäkt för mitt förhastade svar... jag har fel! Spelar ingen roll om man stänger smsappen. Verkar snarare handla om inom vilken tidsrymd svaren hamnar. Bläddrar jag igenom mina senaste konversationer så verkar den dela upp det i 10-minuters intervall.

Se bifogat exempel:

Bifogad fil  photo.jpg   58,41K   3 Antal nerladdningar

Postad 22 oktober 2008 - 18:44

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
EDIT: Dubbelinlägg! *sorry*

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 22 oktober 2008 - 20:49.

Postad 22 oktober 2008 - 22:33

Slapper
  • Slapper
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hejsan!
Är det någon som vet om man kan köpa den olåst i Dubai och vad priset ligger på?

Postad 24 oktober 2008 - 07:27

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
ingen aning, men köp en låst å lås upp? lättare å säkert inte mycket dyrare...

Postad 24 oktober 2008 - 10:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

ingen aning, men köp en låst å lås upp? lättare å säkert inte mycket dyrare...

Går inte att låsa upp 3G versionerna dock. Man får köra med "fusk-sim"

Postad 24 oktober 2008 - 11:51

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Går inte att låsa upp 3G versionerna dock. Man får köra med "fusk-sim"

ja men det var det jag menade:)

Postad 25 oktober 2008 - 03:26

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Tips: PlugPlayer i AppStore (22 SEK)

Programmet kan:

- Streama från en UPnP-server till telefonen
- Streama från en UPnP-server till en mediarenderer på nätverket

Det senare innebär till exempel att man kan använda iPhone/iPod Touch för att styra vilken musik som ska spelas på en Popcorn Hour.

Ber om ursäkt om någon redan tipsat om detta.

Redigerat av zbrannigan1, 25 oktober 2008 - 03:31.

Postad 25 oktober 2008 - 14:50

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Då man för tillfället är utan det världsomspännande nätet så tänkte jag jailbreak:a min lur och använda den som modem. Men är det någon här som vet om det även går med PC? På Mac går det med bl a IPhone Modem. Men som sagt, finns det något som fungerar på PC?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.