Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 29 September 2009 - 21:19
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Låter bra, men dom ska få chansen att fixa ordning med. Särskilt viktigt att det funkar när man köpte en ComHem godkänd box. Förstår att dom kanske drar en vals om man kör Dreambox etc
Såsom de inte fått nån chans. Tyvärr verkar de ignorera allt som har med kvalitetsproblem att göra. Eftersom dessa problem inte är boxspecifika kan denna tråd också vara värt att läsa i ...och spy lite galla i https://www.minhembi...arams=ss=viasat
Redigerat av nobba, 29 September 2009 - 21:19.
Postad 30 September 2009 - 07:56
astra
-
astra
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Har uppmärsammat ComHem på detta via Twitter också: http://twitter.com/comhemab och fått svar direkt. Får se om något händer.
Postad 30 September 2009 - 08:04
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jaa det är f-n typiskt ! CL sändningarna har strulat för mig konstant känns det som. Ligger ljudproblemet hos comhem eller viasat ? Lutar ju åt viasat efter som det släpar rätt bra också.
Jag har även problem med Golf från USA när den går i ViasatHD. Det blir "block" ca varannan minut. Och även där problem med läppsynken.
Postad 30 September 2009 - 08:35
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Jag vet att det här med signalstyrka har varit uppe tidigare men jag vet inte om jag har läst på vilket sätt och hur mycket det påverkar bilden. Jag har 100 % kvalitet på signalen medan styrkan ligger på 33 % respektive 37 %. Det låter lågt i mina öron, men å andra sidan vet jag ingenting om hur styrkan påverkar bilden. Någon som kan förklara?
Eftersom jag jar "klumpsladden" från Com Hem (som dessutom inte räcker i längd, så jag har en skarv) så tänkte jag testa att köpa ett mantelströmfilter och en ny antennsladd för att se om det påverkar signalstyrkan. Sätter man i så fall filtret (jordavskiljaren) direkt i uttaget i väggen, och sedan antennsladd från filter till box?
Redigerat av Dunbar, 30 September 2009 - 09:25.
Postad 01 October 2009 - 13:20
Uffe S
-
Uffe S
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jaa det är f-n typiskt ! CL sändningarna har strulat för mig konstant känns det som. Ligger ljudproblemet hos comhem eller viasat ? Lutar ju åt viasat efter som det släpar rätt bra också.
Verkar som om Comhem kommit på att dom nog har en del att göra med detta problem. Fick fram denna information när jag kollade driftsstatusen för min adress........ Service:NTT_1908052 serviceDate2009-09-21T13:33:44 Adress:XXXXXXXXX - YSTAD, X, X, XXX XX Information om störningen:Vi åtgärdar just nu en driftstörning på de digitala tv-utsändningarna i ditt område. Driftstörningen kan uppfattas som blockbildningar i bilden och påverkar flertalet digitala tv-kanaler Service:NTT_1915349 serviceDate2009-09-30T20:12:42 Adress:XXXXXXXXX - YSTAD, X, X, XXX XX Information om störningen:Vi åtgärdar just nu en driftstörning på de digitala tv-utsändningarna i ditt område. Driftstörningen kan uppfattas som en störning i tv-ljudet. TV-kanaler: National Geographic, TV1000 HD, Viasat Sport, Viasat Sport HD
Postad 02 October 2009 - 10:44
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Kan man ställa en DVD-spelare på digitalboxen tror ni? Spelaren är ganska lätt (ca 2 kg) och det ser inte ut att vara någon ventilation på ovansidan av boxen.
Jag har i ett år haft min DVD oavnpå HDPVRen utan problem!
Postad 04 October 2009 - 22:21
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Nu börjar jag bli fruktansvärt trött på alla krypterade inspelningar som dyker upp hela tiden. Jag fattar inte varför. Sedan i fredags har 4-5 inspelningar blivit krypterade. Förut var det bara TV4 program som kunde bli krypterade men nu har vissa svt inspelningar blivit det oxå. Jag frågar mig bara varför varför???
Postad 05 October 2009 - 00:50
2_Jeter
-
2_Jeter
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej,
Jag har precis köpt denna HD-PVR. Är det någon annan som tycker att hårddisken låter för mycket? Ett svagt fläktljud är ju helt i sin ordning men min HD knäpper till ofta, Eller knirpar till är ett bättre ord. Lite som en skarp vibration kanske. (Svårt att beskriva ljud) ibland flera gånger i följd. Jag tycker det är störande. Ska det vara så?
Vill bara veta om jag ska reklamera den eller inte.
Tacksam för svar.
/Pe
Redigerat av 2_Jeter, 05 October 2009 - 20:34.
Postad 05 October 2009 - 14:24
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Jag vet att det här med signalstyrka har varit uppe tidigare men jag vet inte om jag har läst på vilket sätt och hur mycket det påverkar bilden. Jag har 100 % kvalitet på signalen medan styrkan ligger på 33 % respektive 37 %. Det låter lågt i mina öron, men å andra sidan vet jag ingenting om hur styrkan påverkar bilden. Någon som kan förklara?
Eftersom jag jar "klumpsladden" från Com Hem (som dessutom inte räcker i längd, så jag har en skarv) så tänkte jag testa att köpa ett mantelströmfilter och en ny antennsladd för att se om det påverkar signalstyrkan. Sätter man i så fall filtret (jordavskiljaren) direkt i uttaget i väggen, och sedan antennsladd från filter till box?
...och nu har signalstyrkan ökat till ca 45-50 %, utan att jag har gjort några som helst ingrepp.
Postad 05 October 2009 - 15:27
Matskarlsson
-
Matskarlsson
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Kan man ändra så att klockan visas på displayen?
Postad 05 October 2009 - 21:30
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Är det någon som vet ifall man kan starta TV (pansonic px80) via Humax fjärren? Sjukt irriterande att behöva använda fjärren till TVn bara för att slå på och av den... Tacksam för svar!
Postad 05 October 2009 - 21:47
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Humaxfjärren är ingen multifjärr så nä troligen inte. Skaffa en Logitech harmonyfjärr. Underlättat mitt liv OERHÖRT. Har 6 grejjer i vardagsrummet och man orkar ju inte ha så många fjärrkontrollera framme precis
Postad 06 October 2009 - 00:33
BestRip
-
BestRip
-
Användare
-
-
145 inlägg
Är det någon som vet ifall man kan starta TV (pansonic px80) via Humax fjärren? Sjukt irriterande att behöva använda fjärren till TVn bara för att slå på och av den... Tacksam för svar!
Skaffade en Logitech harmony (dyr modell ca 2000:-) men tyckte den var väldigt O-logisktech... Hittade sedan Sony RM VL600T och även Sony RM VL610T. Dom 2 har varit de bästa universalfjärrarna jag haft. Dom har gjort den lite träffkänsliga Humaxen lätt som en plätt att pricka nästan varifrån som helst i rummet, bakom soffbordet t.ex. Stor skillnad mot Humax egen fjärr. Rekommenderar 610 som har 11 st fler knappar än 600 och därmed klarar de flesta andra fjärrar.
Postad 06 October 2009 - 02:33
BestRip
-
BestRip
-
Användare
-
-
145 inlägg
...och nu har signalstyrkan ökat till ca 45-50 %, utan att jag har gjort några som helst ingrepp. 
Appropå antennsladdar... Jag hade lite problem först med comhem antennsladden. Testade då vanliga sladdar utan filtret utan att få så mkt bättre resultat. Skaffade till slut en guldplätterad "high-end" sladd i rätt längd (3 m) från Kjell&Co och då blev det lite bättre. I alla fall så pass bra att störningarna försvann. Från ca 20-30 i signalsstyrka med comhemsladden till 35-40 med Kjell&Co sladden. Kvalitetvärdet på signalen har nästan hela tiden legat på 100% och är enligt comhem det viktigaste värdet och bör helst ligga på 100% hela tiden. Ibland har comhem problem med utsignalen och så får man lite pixelisering av bild på speciellt HD-kanalerna. En dag hade jag ingen bild alls i flera timmar på bara canal+filmHD så jag ringde till supporten och frågade om det var problem med utsändningen på den kanalen. Då frågade han vilken antennsladd jag använde??????? (Vari ligger logiken i: att efter att ha testat å undersökt i veckor vilken antennsladd som ger bäst signal och som man sedan använt i närmare 2 år plötsligt inte är bra för att 1 enstaka kanal plötsligt är död medan alla övriga HD-kanalerna och signal-styrka och kvalitet är precis som tidigare och alltså fungerar bra...?) Kan man få jobb hos comhem som tekniskt kunnig supportpersonal med en sådan slutledningsförmåga??? eller har jag helt fel kanske? ...suck... Nåja efter att ha skällt ut honom så frågade jag igen hur det såg ut från deras håll. Precis då startade bild å ljud på den kanalen så jag frågade om han hade gjort någonting just då... Nej... svarade han... tillfällighet? idontthinkso... Hursomhelst så tycker jag iaf. att den här boxen är den bästa jag sett bild och funktionsmässigt, även med brister som att den tappar favoritlistan, m.fl. "smådetaljer".
Postad 06 October 2009 - 07:50
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Skaffade en Logitech harmony (dyr modell ca 2000:-) men tyckte den var väldigt O-logisktech... Hittade sedan Sony RM VL600T och även Sony RM VL610T. Dom 2 har varit de bästa universalfjärrarna jag haft. Dom har gjort den lite träffkänsliga Humaxen lätt som en plätt att pricka nästan varifrån som helst i rummet, bakom soffbordet t.ex. Stor skillnad mot Humax egen fjärr. Rekommenderar 610 som har 11 st fler knappar än 600 och därmed klarar de flesta andra fjärrar.
Tack för ditt svar men jag undrade ifall man kan använda Humax fjärren för att starta TVn. Jag är inte intresserad av att köpa en ny fjärr. Det finns ju en MODE knapp på Humax fjärren med vilken man kan välja att styra TV som jag tolkar det som men det verkar inte fungera att slå av och på TVn med den. Någon som har lycktas med detta?
Postad 06 October 2009 - 09:37
BestRip
-
BestRip
-
Användare
-
-
145 inlägg
Tack för ditt svar men jag undrade ifall man kan använda Humax fjärren för att starta TVn. Jag är inte intresserad av att köpa en ny fjärr. Det finns ju en MODE knapp på Humax fjärren med vilken man kan välja att styra TV som jag tolkar det som men det verkar inte fungera att slå av och på TVn med den. Någon som har lycktas med detta?
Det ska gå bra, bara att läsa Humax-manualen  där står bl.a: PANASONIC 156, 020, 021, 022, 023, 024, 026, 030, 035, 036, 038, 040, 042, 043, 050, 065, 068, 070, 079, 099 så PX80 finns säkerligen med där... som sagt, ett tips: läs manualen.
Postad 06 October 2009 - 09:39
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Det ska gå bra, bara att läsa Humax-manualen där står bl.a: PANASONIC 156, 020, 021, 022, 023, 024, 026, 030, 035, 036, 038, 040, 042, 043, 050, 065, 068, 070, 079, 099 så PX80 finns säkerligen med där... som sagt, ett tips: läs manualen.
Grymt! Tack för tipset!!! Henrik
Postad 06 October 2009 - 09:41
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Nu börjar jag bli fruktansvärt trött på alla krypterade inspelningar som dyker upp hela tiden. Jag fattar inte varför. Sedan i fredags har 4-5 inspelningar blivit krypterade. Förut var det bara TV4 program som kunde bli krypterade men nu har vissa svt inspelningar blivit det oxå. Jag frågar mig bara varför varför???
Ingen som har upptäckt detta på senare tid?
Postad 06 October 2009 - 11:30
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Humaxfjärren är ingen multifjärr så nä troligen inte. Skaffa en Logitech harmonyfjärr. Underlättat mitt liv OERHÖRT. Har 6 grejjer i vardagsrummet och man orkar ju inte ha så många fjärrkontrollera framme precis 
ingen multifjärr? det är en multi fjärr men bara kända märken an styras!!
Postad 06 October 2009 - 11:52
Goran99
-
Goran99
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Ingen som har upptäckt detta på senare tid?
Jag hade problem med krypterade inspelningar med den tidigare programversionen, men dessa försvann med den senaste programversionen (1.00.21). Antar att detta var något som rättades till med den nya versionen, så kontrollera programversion och uppgradera om du inte har den senaste.
Postad 06 October 2009 - 12:10
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Jag hade problem med krypterade inspelningar med den tidigare programversionen, men dessa försvann med den senaste programversionen (1.00.21). Antar att detta var något som rättades till med den nya versionen, så kontrollera programversion och uppgradera om du inte har den senaste.
Har senaste versionen så det har knappast rättats till med hjälp av den. Hade inga problem med krypterade inspelningar tidigare utan det har dykit upp den senaste tiden. Först var det bara TV4 sändingar men nu har vissa SVT sändingar fått samma sjukdom. Tex. sportnytt kl 22.00.
Postad 06 October 2009 - 16:53
Unregisterede259f324
-
Unregisterede259f324
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Bara jag som saknar att kunna spela in det som ligger i "timeshift"? Händer ibland att man kollar på ett program och att man vill kunna spela in det efteråt.
På t.ex Samsung DCB-P850 så frågar boxen när man trycker på REC om man vill lägga till timeshift-innehållet till inspelningen eller om man vill slopa det och spela in på en gång.
Hoppas det kan lösas i en framtida mjukvara.
Jag saknar också att man inte kan göra om en timeshift till en vanlig inspelning, t.ex. när man av någon anledning trycker på paus (t.ex. för att äta middag) och senare bestämmer sig för att se inspelningen någon annan gång. Trycker jag på rec så envisas spelaren med att starta om från nuvarande Live-läget, som kan vara långt, lååångt från den punkt då jag först tryckte på pause. För övrigt saknar jag även en varning när man växlar kanal i timeshift-läge. Det har hänt mig flera gångar att jag vid reklampause glömmer att jag är i timeshift, och när jag då byter kanal (som jag ofta gör vid reklam) så förlorar jag timeshiften. Jag hamnar då i Live-läget när jag går tillbaka till den tidigare timeshiftade kanalen. Duh!  Varningen borde se ut typ så här: "Du är i timeshift-läge. Vill du göra om timeshiftinspelningen till en vanlig inspelning innan du byter kanal? Ja - Nej" Jag tycker även det borde synas via en symbol i infofältet att man är i timeshift-läge samt hur långt efter Live-läget man ligger. Jag ser inget sådant idag. I övrigt hoppas jag Humax fortsätter förädla denna inspelare, så att inte alla deras utvecklingsresurser går till nästa, och nästa generation inspelare hela tiden.  Kändes som att så var fallet vad gäller deras första HD-box. (Med reservation för att jag missförstått ovanstående beskrivna funktioner.)
Postad 06 October 2009 - 16:59
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
För övrigt saknar jag även en varning när man växlar kanal i timeshift-läge. Det har hänt mig flera gångar att jag vid reklampause glömmer att jag är i timeshift, och när jag då byter kanal (som jag ofta gör vid reklam) så förlorar jag timeshiften. Jag hamnar då i Live-läget när jag går tillbaka till den tidigare timeshiftade kanalen. Duh! Varningen borde se ut typ så här: "Du är i timeshift-läge. Vill du göra om timeshiftinspelningen till en vanlig inspelning innan du byter kanal? Ja - Nej"
Jag tycker även det borde synas via en symbol i infofältet att man är i timeshift-läge samt hur långt efter Live-läget man ligger. Jag ser inget sådant idag.
Mycket bra ide detta med en varning när man byter kanal under timeshift. Mvh. Mats
Postad 06 October 2009 - 17:07
mindwipe
-
mindwipe
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Det är inte som på Canal Digital's HD box, där kan man spola tillbaka timeshift till när man vill börja spela in och den tar med därifrån och fram till "nutid" ?
Redigerat av mindwipe, 06 October 2009 - 17:08.
Postad 06 October 2009 - 18:43
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
ingen multifjärr? det är en multi fjärr men bara kända märken an styras!!
Ojtusan, visste jag inte. Aldrig läst manualen, Slår endå ett slag för Logitechen
Redigerat av Phunky, 06 October 2009 - 18:44.
Postad 06 October 2009 - 20:17
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Ojtusan, visste jag inte. Aldrig läst manualen, Slår endå ett slag för Logitechen 
hehe så kan de va jag läser inte heller manualer dock håller jag med om att logitechen är bra
Postad 06 October 2009 - 20:46
BestRip
-
BestRip
-
Användare
-
-
145 inlägg
hehe så kan de va jag läser inte heller manualer dock håller jag med om att logitechen är bra
måste tyvärr erkänna att jag trots mina tidigare påstridiga uppmaningar om manualläsning inte heller själv är speciellt duktig på det...  bara när man i sånna här fall blir tvungen Vill dock slå ett slag (till) för Sony fjärrarna 600 å 610... bästa jag någonsin haft, enkla, billiga å mkt funktionella!!!
Postad 07 October 2009 - 13:19
Gandolf
-
Gandolf
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Nu vet jag inte om detta är ett problem med boxen eller ett problem hos Comhem eller Canal+ men genom att beskriva problemet så får jag ju reda på om det finns hos flera. På den nystartade SF kanalen är det helt omöjligt att få svensk text till filmerna. Jag kan ta fram menyn och se att jag kan välja mellan följande alternativ. Av, Svenska, Danska, Norska samt Finska. Samtliga fungerar utom svenska som inte ger någon text alls (det gör ju inte Av heller iofs).
På Comhems hemsida skriver man att samtliga program på SF kanalen ska vara svensktextade. Har varit i kontakt med dom men ni vet ju hur dom är. Fabriksåterställ boxen blev rådet. Nähä, det funkade inte, kan vi ta ditt nummer så återkommer vi.
Problemet med att inte kunna välja svensk text finns även när man ser svensk eller svenskdubbad film på Canal+ olika kanaler. Även här kan jag välja samtliga nordiska språk som text men inte svenska.
Så då återstår bara frågan, är jag ensam om problemet eller är det fler som har samma problem?
Postad 07 October 2009 - 14:32
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Nu vet jag inte om detta är ett problem med boxen eller ett problem hos Comhem eller Canal+ men genom att beskriva problemet så får jag ju reda på om det finns hos flera. På den nystartade SF kanalen är det helt omöjligt att få svensk text till filmerna. Jag kan ta fram menyn och se att jag kan välja mellan följande alternativ. Av, Svenska, Danska, Norska samt Finska. Samtliga fungerar utom svenska som inte ger någon text alls (det gör ju inte Av heller iofs).
På Comhems hemsida skriver man att samtliga program på SF kanalen ska vara svensktextade. Har varit i kontakt med dom men ni vet ju hur dom är. Fabriksåterställ boxen blev rådet. Nähä, det funkade inte, kan vi ta ditt nummer så återkommer vi.
Problemet med att inte kunna välja svensk text finns även när man ser svensk eller svenskdubbad film på Canal+ olika kanaler. Även här kan jag välja samtliga nordiska språk som text men inte svenska.
Så då återstår bara frågan, är jag ensam om problemet eller är det fler som har samma problem?
jag har också retat mig på det bl i Änglagård då de pratar engelska på festen har även kontaktat Canal Plus ang detta fick då svar att de textar inte SF kanalen då den ska bara visa svenska filmer men att möjligt att de kommer att börja texta efterhand beroende på film
Postad 07 October 2009 - 16:43
Unregisterede259f324
-
Unregisterede259f324
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Det är inte som på Canal Digital's HD box, där kan man spola tillbaka timeshift till när man vill börja spela in och den tar med därifrån och fram till "nutid" ?
Nej, när man trycker på rec i tidsskiftsläge så frågar den "Tidsskiftinspelning kommer avbrytas och programmet spelas in från aktuell tid. Fortsätt? Ja - Nej." Den börjar då spela in från live.  Klart feltänkt av Humax, alltså.
Redigerat av Unregisterede259f324, 08 October 2009 - 07:39.
Postad 07 October 2009 - 20:31
Gandolf
-
Gandolf
-
Amatör
-
-
56 inlägg
jag har också retat mig på det bl i Änglagård då de pratar engelska på festen har även kontaktat Canal Plus ang detta fick då svar att de textar inte SF kanalen då den ska bara visa svenska filmer men att möjligt att de kommer att börja texta efterhand beroende på film
Det kan ju inte vara sant? Har Canal+ hört talas om människor som är döva? Aftonbladet agera nu.
Postad 07 October 2009 - 21:07
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det kan ju inte vara sant? Har Canal+ hört talas om människor som är döva? Aftonbladet agera nu.
tyvärr så sa de så  nån som vill kontakta aftonbladet kanske!!!
Postad 07 October 2009 - 23:45
2_Jeter
-
2_Jeter
-
Rookie
-
5 inlägg
Frågar igen..
Jag har precis köpt denna HD-PVR. Är det någon annan som tycker att boxen låter för mycket? Ett svagt fläktljud är ju helt i sin ordning men HD'n låter också. Flirpar til typ. Klassiskt HD ljud kanske. (Svårt att beskriva ljud..) Ibland flera gånger i följd. Jag tycker det är störande. Ska det vara så?
Tacksam för svar!
Postad 08 October 2009 - 11:39
Goran99
-
Goran99
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Frågar igen.. Jag har precis köpt denna HD-PVR. Är det någon annan som tycker att boxen låter för mycket? Ett svagt fläktljud är ju helt i sin ordning men HD'n låter också. Flirpar til typ. Klassiskt HD ljud kanske. (Svårt att beskriva ljud..) Ibland flera gånger i följd. Jag tycker det är störande. Ska det vara så?
Tacksam för svar!
De flesta här inklusive mig själv tycker inte att ljudet är högt, det är som du säger ett svagt fläktljud och inget annat. Hårddisken ska inte höras och gör det inte heller på min box, tycker att du bör byta ut din box, vad tycker ni andra?
Postad 08 October 2009 - 16:57
peggen
-
peggen
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Har senaste versionen så det har knappast rättats till med hjälp av den. Hade inga problem med krypterade inspelningar tidigare utan det har dykit upp den senaste tiden. Först var det bara TV4 sändingar men nu har vissa SVT sändingar fått samma sjukdom. Tex. sportnytt kl 22.00.
Jag har börjat få detta problem med nya programvaran. Tror bara det hänt på inspelningar från TV4.
Postad 08 October 2009 - 17:58
Gandolf
-
Gandolf
-
Amatör
-
-
56 inlägg
tyvärr så sa de så nån som vill kontakta aftonbladet kanske!!!
Jag e-postade Canal+ jag med och frågade varför man inte textade SF kanalen och fick detta till svar. I dagsläget har ni tyvärr inte möjlighet att se svensk text på svenska filmer på SF-kanalen, vi har tagit beslutet att inte ta in textning på svenska filmer då många av våra kunder upplever detta som störande. Vi jobbar dock för att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att välja till svensk text och då kommer det också att gälla för SF-kanalen.
Jag skickade då ett nytt brev och talade om att det faktiskt finns en funktion i dom flesta digitalboxar på marknaden idag där man kan avaktivera undertexterna. Detta brev har jag dock inte fått något svar på ännu. Blir intressant att se om jag får det.
Postad 09 October 2009 - 00:00
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Jag är också väldigt trött på det här nu! Det började med att när jag spelade in ett program på TV4 så kunde jag inte byta till den kanalen för då blev bilden helt svart. Den kom aldrig fram så att säga. Men om jag avbröt inspelningen så kom bilden fram igen. Sen blev det värre med krypterade inspelningar. Innan senaste uppdateringen fick jag bara krypterade filer ibland men efter senaste uppdateringen så får jag det nästan hela tiden. Mest på TV4 men har även blivit på SVT ibland. Jag har märkt att det blir krypteringsfel på inspelningen om man tittar på programmet samtidigt (händer alltid på TV4) som man spelar in. Även om man spelar in ett program och zappar förbi den kanalen man spelar in på (TV4 oftast då) så blir det genast krypteringsfel på den filen sen! Är det fler som har detta problem eller? Sen en fråga till som jag inte hann kolla upp svaret på innan det här inlägget. Finns fortfarande 29 min buggen kvar på inspelningar i standby?
Postad 09 October 2009 - 07:03
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Sen en fråga till som jag inte hann kolla upp svaret på innan det här inlägget. Finns fortfarande 29 min buggen kvar på inspelningar i standby?
29 minutaren är ett minne blott  . Mvh. Mats
Postad 09 October 2009 - 13:16
Postad 09 October 2009 - 21:39
sbt
-
sbt
-
Rookie
-
9 inlägg
Har oxå fått CX problemen nu. Har aldrig haft det förut men fick det igår på SVT och idag på TV4. Ruskigt jobbigt. Kan ju inte spola på det man ser. Är det någon som hört något officiellt om detta?
Postad 10 October 2009 - 09:53
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Usch, det där med krypteringar låter inget vidare men har själv inte råkat ut för det. Ännu
Håller på o lägger över inspelningar från boxens HDD till USB disk. Det tar en väldans tid, ungefär 1/3 av programmets/filmens längd... firewire-anslutning i st f USB hade ju varit önskvärt !
Postad 10 October 2009 - 10:28
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Spelar ni in på nått speiellt sätt för att få krypteringsbuggen? Timer eller direktinspelnign eller spelar det ingen roll?
Postad 10 October 2009 - 12:25
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Spelar ni in på nått speiellt sätt för att få krypteringsbuggen? Timer eller direktinspelnign eller spelar det ingen roll?
Vi spelade in Idol igår. Tryckte direkt på inspelningsknappen, och fick krypteringsstrulet. Däremot ställde vi in röstningen efter nyheterna via EPG´n och den blev ok. /Figg
Redigerat av Figgis, 10 October 2009 - 12:28.
Postad 10 October 2009 - 12:44
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Kan ju vara nån bugg med just direktinspelningen i så fall men svårt att säga om inte fler tester eller andra påtalar samma fel. Skumt att de flesta säger att det är just tv4 främst som blir krypterad. Ser ingen anledning att det skulle bli mer eller mindre på en specifik kanal. Kodningen är ju densamma vad jag förstår.
Postad 10 October 2009 - 14:03
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Kan ju vara nån bugg med just direktinspelningen i så fall men svårt att säga om inte fler tester eller andra påtalar samma fel. Skumt att de flesta säger att det är just tv4 främst som blir krypterad. Ser ingen anledning att det skulle bli mer eller mindre på en specifik kanal. Kodningen är ju densamma vad jag förstår.
Kan ju vara så att TV 4 vill förhindra att man kan spola förbi reklamen
Postad 10 October 2009 - 16:01
smellymarq
-
smellymarq
-
Beroende
-
-
1040 inlägg
Som jag skrev tidigare så får jag nästan alltid krypteringsfel när jag samtidigt tittar på kanalen jag spelar in. Det kan ju vara en anledning till varför det blir fel med direktinspelning eftersom man tittar på programmet då  Väldigt skumt att det nästan enbart är TV4? Någon som kontaktat comhem om detta?
Postad 11 October 2009 - 01:01
doskarsson
-
doskarsson
-
Amatör
-
-
86 inlägg
När jag har gjort en egen favoritlista. Så väljer jag att lägga in tex kanal 7 ..Jag lägger denefter TV6 på listan och innan tv8..bläddrar jag mellan kanalerna funkar det ju fint..men när jag trycker 7 på fjärren så kommer jag inte till den. det beror väl på att den har nummer 40 på storalistan. Hur fixar jag till detta så man slipper gå in i listan/eller "scrolla" med fjärren om man ska till en viss kanal.
Postad 11 October 2009 - 12:57
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
När jag har gjort en egen favoritlista. Så väljer jag att lägga in tex kanal 7 ..Jag lägger denefter TV6 på listan och innan tv8..bläddrar jag mellan kanalerna funkar det ju fint..men när jag trycker 7 på fjärren så kommer jag inte till den. det beror väl på att den har nummer 40 på storalistan. Hur fixar jag till detta så man slipper gå in i listan/eller "scrolla" med fjärren om man ska till en viss kanal.
Tyvärr så går det inte, förutom om du "stegar" dig fram. Som jag skrev tidigare så får jag nästan alltid krypteringsfel när jag samtidigt tittar på kanalen jag spelar in. Det kan ju vara en anledning till varför det blir fel med direktinspelning eftersom man tittar på programmet då Väldigt skumt att det nästan enbart är TV4? Någon som kontaktat comhem om detta?
Vi kollade inte på TV4 samtidigt som vi spelade in, det blev så ändå
Postad 11 October 2009 - 16:10
doskarsson
-
doskarsson
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Tyvärr så går det inte, förutom om du "stegar" dig fram.
Ofan, det var riktigt B det. Usch....man hade ju alltid Sport kanalerna på 33 och framåt..PPV sport på 44 och framåt..
Postad 12 October 2009 - 15:47
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Detta med krypteringsbuggen borde vi alla snacka med comhem's support med så att de fattar att detta är otroligt irriterande. har för mig att det var någon här som gjorde en bugglista som han sedan skickade vidare till comhem. Den personen kanske kan snacka med comhem så att de förstår att detta är ett allvarligt fel. Det spelar ingen roll om jag spelar in direkt eller om det är timerinspelning. Jag får krypering oavsett o detta gäller TV4 o SVT..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|