Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)

4226 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Bra eller anus? (150 medlem(mar) har röstat)

Så, va tycker ni nu om spelet?

1. 1 (4 röster [2.67%])

Procent av omröstning: 2.67%

2. 2 (5 röster [3.33%])

Procent av omröstning: 3.33%

3. 3 (11 röster [7.33%])

Procent av omröstning: 7.33%

4. 4 (33 röster [22.00%])

Procent av omröstning: 22.00%

5. 5 (97 röster [64.67%])

Procent av omröstning: 64.67%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 15 March 2010 - 22:07

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

• 655 inlägg
  • 0
Är inte förvånad och skulle helst velat slippa säga "told you so" när jag gnällde och klagade på spelet.

Det var bl a det här jag har menat när jag länge skrivit att jag haft en magkänsla att något inte känts rätt.
En sån där, snubben måste vara batman som visste att jag skulle komma där just då trots att jag kör rätt perk combo.

En av anledningarna till att jag tröttnat på att köra på krysslådan och börjat köra på PS3 på sistone.
Såååååå ###### tråkigt att ha rätt.

Postad 15 March 2010 - 23:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

http://www.infinityw...215124#p4215124

Epic fail #2.

Postad 15 March 2010 - 23:21

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Kul att du tyckte om de, vi får köra igen då :(

Det blev inga spel för mig ikväll, vi fick objudna gäster som åkte hem för 5min sen.
Nu ska jag lägga mig för imorn kl 7 ska man vara på jobbet, kul! :)

Postad 15 March 2010 - 23:28

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=gjlH4D3s-eU
hahaha.. nästa månad köper Ganescha en PS3:a!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 15 March 2010 - 23:30

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0

Anyone does the UAV Injections only? I have injected 4 perks and 3rd weapon. Just wanted too know if anyone does it, and that it sticks too me till i shut off my xbox.

Only one I have seen is the one at techgame. It has real time uav, red triangles around the enemy, and laser sight.

Yay. real time uav, 4 pers, 3 vapen, röda trianglar runt motståndare och laser sight haha.
åh vad jag älskar hur deras community förstör spelet totalt.

Postad bild
Postad bild
Postad bild

Redigerat av asbra, 15 March 2010 - 23:39.

Postad 15 March 2010 - 23:39

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0

Du blir inte den enda som gör det :)

Postad 16 March 2010 - 00:52

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Den där glitchen är ju i och för sig gammal och redan borttagen :)
De där med UAV hela tiden verkar ju dock inte så bra. Kan ju vara en av dom värsta hittils isf. Men den kommer nog ( förhoppningsvis) tas bort ganska snabbt :(

Postad 16 March 2010 - 08:42

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Måste bara säga angående SC vs HC...

Jag har bara spelat SC innan och är van vid att man behöver tömma ett helt magasin innan dom faller till marken.
Jag är även van vid att det är rena rama vilda western när man springer runt som en tok och får lika många kills genom att kniva folk som genom att skjuta dom.

HC var för mig en helt ny erfarenhet. Jag sprang rakt ut på banan (ungefär som tjuren Ferdinand) och undrade vart alla tog vägen. Sen tog det 2 sekunder, sen visslade det till och jag flög till marken. Sen fick jag som straff vänta i 12 sekunder på att komma in i matchen igen...
Skam den som ger sig, tänkte jag och rusade rakt ut igen. Och då small det till igen och jag fick vänta ytterligare sekunder. Först då märkte jag att alla bara smög omkring på en yta av 1x1 meter och bara väntade på att nån orutinerad dåre (som jag själv) skulle springa förbi....

Tycker att HC är väääldigt mycket svårare än SC. Jag har inte så hög rank än heller så jag har liksom ingen stor vapenarsenal att välja från. Jag har min Scar. Och min kniv. Dom funkar bra i SC. Men inte HC....

Men vänta bara tills jag får lite nya fina vapen. Då tänker jag hoppa in igen i HC och lägga mig i en buske och lura...!

Postad 16 March 2010 - 09:34

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Jag har bara spelat SC innan och är van vid att man behöver tömma ett helt magasin innan dom faller till marken.
Jag är även van vid att det är rena rama vilda western när man springer runt som en tok och får lika många kills genom att kniva folk som genom att skjuta dom.

Håller med att HC är svårare och tråkigare eller har blivit tråkigare :)
Kör du med Stopping Power på SC eller?

Postad 16 March 2010 - 09:48

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Håller med att HC är svårare och tråkigare eller har blivit tråkigare :)
Kör du med Stopping Power på SC eller?

Ja, stopping power måste jag ha. Annars kan man skjuta och skjuta men ändå se dom springa iväg och skratta åt en...

Postad 16 March 2010 - 09:51

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Ja, stopping power måste jag ha. Annars kan man skjuta och skjuta men ändå se dom springa iväg och skratta åt en...

Sikta på huvud då dör de direkt :)

Postad 16 March 2010 - 11:45

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Sikta på huvud då dör de direkt :D

Tro mig. Det försöker jag.
Problemet är att min vänstra tumme troligtvis är deformerad på nåt sätt, för när jag skjuter på någon så skjuter jag ALLTID på knäna. Dom dör till slut, men det tar lång tid.... :P

Postad 16 March 2010 - 12:30

Hitman TheSwede
  • Hitman TheSwede
  • Forumräv

• 561 inlägg
  • 0

BC2s mappack som är "gratis" va redan klar när dem släppte spelet, att dem istället släpper den senare å säger att den e gratis istället för att ha med den i spelet från början säger ju en del om Dice & EA's Strategi.
Sen har ju MW2 16 banor och 5 nya kommer så d blir 21 sammanlagt, BC2 har 10 banor och mappacken kommer med 2 nya banor vilket blir 12 st. Okey BC2 har lite större banor, men jag tycker bättre om variation så det kommer vara väl värt dem 130kronorna...

Ska inte prata BC2 här men att BC2 banor är lite större än MW2.varje bana på bc2 är ju som fyra mw2 banor plus att man kan spränga skiten ur allt bc2...

Postad 16 March 2010 - 13:08

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Ska inte prata BC2 här men att BC2 banor är lite större än MW2.varje bana på bc2 är ju som fyra mw2 banor plus att man kan spränga skiten ur allt bc2...

Jag kanske är den enda men jag tycker att de stora banorna i BC2 bara är negativt. Blir ju bara segt eftersom att det tar sån tid att hitta fienden. En av anledningarna till att jag inte skaffat BC2 ännu.
Att man kan spränga sönder saker däremot är ett stort plus :D

Postad 16 March 2010 - 13:13

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Håll det till MW2 nu boys :D

Det är två olika spel. Simple as that.

Postad 16 March 2010 - 13:50

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Tro mig. Det försöker jag.
Problemet är att min vänstra tumme troligtvis är deformerad på nåt sätt, för när jag skjuter på någon så skjuter jag ALLTID på knäna. Dom dör till slut, men det tar lång tid.... :P

Träning ger färdighet,
Jag hade problem med reaktionen, t ex när jag skulle skjuta nån så råkade jag att trycka på joysticken och knivade istället fast killen var 20m ifrån mig men nu trycker jag på rätt knapp vid rätt tillfälle :D

Postad 16 March 2010 - 14:01

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Träning ger färdighet,
Jag hade problem med reaktionen, t ex när jag skulle skjuta nån så råkade jag att trycka på joysticken och knivade istället fast killen var 20m ifrån mig men nu trycker jag på rätt knapp vid rätt tillfälle :D

Ha ha!
Reaktionen är faktiskt det jag lever på när jag spelar. Grymt snabb där.
Började använda ett nytt vapen igår. FAL tror jag det heter. I alla fall single fire. Så att man måste trycka för varje skott. Och av nån märklig anledning så siktar jag mycket bättre med det här vapnet.
Det sista jag måste slipa på är dock att snipa. Jag älskar att snipa folk. Men är fortfarande alldeles för dålig där.
Vilket är lite märkligt eftersom jag var ganska hyfsad i CoD4....

Men som du säger: övning ger färdighet. Bara ut på slagfältet igen!

Postad 16 March 2010 - 14:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Det sista jag måste slipa på är dock att snipa. Jag älskar att snipa folk. Men är fortfarande alldeles för dålig där.
Vilket är lite märkligt eftersom jag var ganska hyfsad i CoD4....

Jag gillar också FAL, häftigt vapen med bra tryck och ljud.
Sniper med thermal är bäst, man ser det mesta på dom stora banorna iallafall. Jag kör bara thermal och det går ganska bra, speciellt mot folk utan Cold-Blooded. :D

Postad 16 March 2010 - 14:43

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

• 1166 inlägg
  • 0

Lyssnade precis på Major Nelsons podcast där fourzerotwo från IW var med och pratade om det nya mappacket som släpps den 30:e mars.
1200 MS Points kommer det att kosta och har 5 st banor. 3 helt nya och 2 gamla från Modern Warfare 1, Crash och Overgrown.
Man kommer även att komma ut med en ny patch när banorna släpps som gör att man kommer att ha fler banor i olika spellägen. T ex Headquarters kommer att få Terminal bl a.

HQ på Terminal finns väl redan, spelade det senast igår, på PS3 iofs.

Postad 16 March 2010 - 14:44

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

HQ på Terminal finns väl redan, spelade det senast igår, på PS3 iofs.

Finns på SC HQ men inte på HC HQ tror jag. Iaf Highrise är så, den finns bara på softcore HQ och inte hardcore.

Postad 16 March 2010 - 16:35

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

HC var för mig en helt ny erfarenhet. Jag sprang rakt ut på banan (ungefär som tjuren Ferdinand) och undrade vart alla tog vägen. Sen tog det 2 sekunder, sen visslade det till och jag flög till marken. Sen fick jag som straff vänta i 12 sekunder på att komma in i matchen igen...
Skam den som ger sig, tänkte jag och rusade rakt ut igen. Och då small det till igen och jag fick vänta ytterligare sekunder. Först då märkte jag att alla bara smög omkring på en yta av 1x1 meter och bara väntade på att nån orutinerad dåre (som jag själv) skulle springa förbi....

Tycker att HC är väääldigt mycket svårare än SC. Jag har inte så hög rank än heller så jag har liksom ingen stor vapenarsenal att välja från. Jag har min Scar. Och min kniv. Dom funkar bra i SC. Men inte HC....

Men vänta bara tills jag får lite nya fina vapen. Då tänker jag hoppa in igen i HC och lägga mig i en buske och lura...!

Alltså det är ju en konst att hitta dessa campare, så himla många är dom inte ändå, mest nybörjare i sådana fall och inte ofta dom ligger top i en match. Tycker inte det är så mycket folk som sitter o trycker. Kanske bara ni som upplever det så med tanke på att det inte finns killcam o många använder Cold Blooded och man kan således inte se dom i UAV´n. Nä, hardcore är grejen helt klart och det känns även mer verklighets troget än mass döden i SC. I HC så räknas ju reaktions tiden och konsten att sikta in bra mycket mer än i SC. Se på en sådana som Ollie t ex. Inte ofta han kör med Coold Blooded på utan där är ju lightweight hans bästa "vapen" och han är ju överallt, gärna på en gång :D
Men alla är vi olika och gillar givetvis olika spel sätt. S&D HC så ligger du nästan som mest med 3 kills kanske, härligt spel läge som man kunde spinna vidare ännu mer, utveckla det lite.

Postad 16 March 2010 - 18:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

hehe, bra jobbat :D
Jag försökte att sluta för nån mån sen men det gick åt skogen, tjejen åkte och köpte snus till mig efter 24tim :P

Ett tips är att man köper points från cheapxboxlivecodes nu när pund är så låg.

Fan. Går det bara att betala med Paypal därifrån?
Blir väl till att skaffa ett konto då.

PS: 300 SEK för 12 månader live med dagens kurs. ###### billigt.

EDIT: Va fan, måste jag vänta 4 dagar nu med. AAAAAAAH.

EDIT 2: Nehe, det gick visst direkt ändå, men när får jag koden då?

EDIT 3:

* In most cases, your Xbox gaming code/ will be emailed to you within 1-2 hours. Our email delivery guarantee means that we will deliver your gaming code to you within 24 hours of receiving payment. If you have not received your gaming code scan within 24 hours please email us.

EDIT 4: Nä, det går INTE att betala direkt med kort. Man måste alltså skapa ett Paypalkonto vilket tar i runda slängar 3-4 dagar innan man kan använda mot sitt kort. FAN.

NU ska jag sluta OT-bomba.

Redigerat av MrSpokk, 16 March 2010 - 19:10.

Postad 16 March 2010 - 19:19

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Paypal går väl att använda direkt? Jag skapade ett paypal-konto och betalade med e-kort när jag beställde capturecard... allt på samma dag...

Postad 16 March 2010 - 22:45

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Paypal går väl att använda direkt? Jag skapade ett paypal-konto och betalade med e-kort när jag beställde capturecard... allt på samma dag...

När jag skaffade paypal så stod det att jag var tvungen att vänta några dagar innan det skulle funka, för de skulle typ testa om mitt kort var riktigt. Sen provade jag att använda det ändå och de funkade samma dag trotts att jag fick det meddelandet. Så det funkade för mig med.

Postad 17 March 2010 - 08:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

När jag skaffade paypal så stod det att jag var tvungen att vänta några dagar innan det skulle funka, för de skulle typ testa om mitt kort var riktigt. Sen provade jag att använda det ändå och de funkade samma dag trotts att jag fick det meddelandet. Så det funkade för mig med.

Hur provade du?
Det tar ju några dagar att få kortet aktiverat genom att de drar 15 SEK från det. Sedan på sin internetbank så ser man detta urtag med en 4-siffrig sifferkod som man måste aktivera innan man kan föra över pengar.

Eller är jag helt ute och cyklar? :P

EDIT: Jag försöker alltså att länka ett Mastercard till Paypal.

Förlåt för OT.

Redigerat av MrSpokk, 17 March 2010 - 08:01.

Postad 17 March 2010 - 08:38

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Hur provade du?
Det tar ju några dagar att få kortet aktiverat genom att de drar 15 SEK från det. Sedan på sin internetbank så ser man detta urtag med en 4-siffrig sifferkod som man måste aktivera innan man kan föra över pengar.

Eller är jag helt ute och cyklar? :P

EDIT: Jag försöker alltså att länka ett Mastercard till Paypal.

Förlåt för OT.

Precis så stod det ja, men jag testade att använda kortet ändå. Alltså att jag genomförde köpet precis som jag hade gjort annars, utan att aktivera det. Och det funkade ;) så testa att köpa utan aktivering så ska det nog funka.

Postad 17 March 2010 - 08:59

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Alltså det är ju en konst att hitta dessa campare, så himla många är dom inte ändå, mest nybörjare i sådana fall och inte ofta dom ligger top i en match. Tycker inte det är så mycket folk som sitter o trycker. Kanske bara ni som upplever det så med tanke på att det inte finns killcam o många använder Cold Blooded och man kan således inte se dom i UAV´n. Nä, hardcore är grejen helt klart och det känns även mer verklighets troget än mass döden i SC. I HC så räknas ju reaktions tiden och konsten att sikta in bra mycket mer än i SC. Se på en sådana som Ollie t ex. Inte ofta han kör med Coold Blooded på utan där är ju lightweight hans bästa "vapen" och han är ju överallt, gärna på en gång :P
Men alla är vi olika och gillar givetvis olika spel sätt. S&D HC så ligger du nästan som mest med 3 kills kanske, härligt spel läge som man kunde spinna vidare ännu mer, utveckla det lite.

Nu har jag bara spelat några matcher TD HC men visst fasen campades det. Du kan ju se dina egna lagkamrater under tiden du är "död". Om man dör 6 ggr under 3 minuter och ser att dina lagkamrater fortfarande står kvar på samma ställe, så kallar iaf jag det för att campa.
I TC SC så är man inte lika utspridda utan kan anfalla i lag. Det tycker jag är skönt.
Sen är jag löjligt beroende av kartan.
S&D har jag inte testat än men det verkar grymt roligt. Även om det känns svårt än.
Som jag skrev i ett annat inlägg så tycker jag att MW2 är bra mycket svårare än CoD4. I CoD4 var jag riktigt bra. I MW2 känns det som jag famlar i mörkret hela tiden...

Postad 17 March 2010 - 09:37

Unregistered194b97e7
  • Unregistered194b97e7
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Ska man spela HC så gillar jag HQ mest. Där förekommer det knappt nått campande alls och det är i regel ett väldigt högt tempo i matcherna. Spelar man HC TDM så händer det alldeles för ofta att man sitter med 10 kills och ska precis dra in sin 11:e för en CopperGunner så blir man teamkillad... I HQ är det iaf Ricochet så då får man ju skylla sig själv om man är oförsiktig med noobtubes eller liknande.

Postad 17 March 2010 - 10:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Precis så stod det ja, men jag testade att använda kortet ändå. Alltså att jag genomförde köpet precis som jag hade gjort annars, utan att aktivera det. Och det funkade :P så testa att köpa utan aktivering så ska det nog funka.

Ja, deet har jag ju också gjort.
Fick igenom betalningen och sen gick det fem minuter så kom detta mail:

Hi,
You have been refunded.
We currently only accept payments made directly through PayPal and not payments made by using debit or credit card. We are
sorry for any inconvenience caused. Please pay again through PayPal directly (make sure that you sign in, using your password).

Regards

Så, nej det fungerar inte.

Postad 17 March 2010 - 11:30

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Ska man spela HC så gillar jag HQ mest. Där förekommer det knappt nått campande alls och det är i regel ett väldigt högt tempo i matcherna. Spelar man HC TDM så händer det alldeles för ofta att man sitter med 10 kills och ska precis dra in sin 11:e för en CopperGunner så blir man teamkillad... I HQ är det iaf Ricochet så då får man ju skylla sig själv om man är oförsiktig med noobtubes eller liknande.

Låter intressant!
Ska jag nog testa ikväll. :P

Postad 17 March 2010 - 12:08

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Någon som vet hur spawntiderna funkar i HC TDMP? De är olika långa i alla fall, så långt har jag förstått men vad avgör längden på spawntiderna?

Postad 17 March 2010 - 12:41

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Någon som vet hur spawntiderna funkar i HC TDMP? De är olika långa i alla fall, så långt har jag förstått men vad avgör längden på spawntiderna?

Bra fråga!
Det undrar jag med.
När jag får vänta 13 sekunder på att återlivas så känns det som ett straff för att jag varit så usel på banan...

Postad 17 March 2010 - 12:53

Unregistered91a58c3b
  • Unregistered91a58c3b
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
är det inte typ 15sekunders intervaller? det har jag fått för mig iaf.

Postad 17 March 2010 - 13:25

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Ja, deet har jag ju också gjort.
Fick igenom betalningen och sen gick det fem minuter så kom detta mail:

Så, nej det fungerar inte.

Aj då :/ Det funkade för mig i alla fall. Fick aldrig något sådant mail, men sidan som jag köpte ifrån accepterade också bara pay pal :s så det verkar ju lite konstigt. Kan nog inte hjälpa dig mer då :P

Postad 17 March 2010 - 13:30

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

är det inte typ 15sekunders intervaller? det har jag fått för mig iaf.

Så om du dör fyra sekunder före en intervalls utgång så behöver du bara vara död i fyra sekunder?

Postad 17 March 2010 - 14:03

Unregistered91a58c3b
  • Unregistered91a58c3b
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Så om du dör fyra sekunder före en intervalls utgång så behöver du bara vara död i fyra sekunder?

Så upplever jag att det är iaf. Kan dock ha fel.

Postad 17 March 2010 - 17:03

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Så upplever jag att det är iaf. Kan dock ha fel.

Låter ju väldigt logiskt iaf.

Postad 17 March 2010 - 17:51

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Nu har jag bara spelat några matcher TD HC men visst fasen campades det. Du kan ju se dina egna lagkamrater under tiden du är "död". Om man dör 6 ggr under 3 minuter och ser att dina lagkamrater fortfarande står kvar på samma ställe, så kallar iaf jag det för att campa.
I TC SC så är man inte lika utspridda utan kan anfalla i lag. Det tycker jag är skönt.
Sen är jag löjligt beroende av kartan.
S&D har jag inte testat än men det verkar grymt roligt. Även om det känns svårt än.
Som jag skrev i ett annat inlägg så tycker jag att MW2 är bra mycket svårare än CoD4. I CoD4 var jag riktigt bra. I MW2 känns det som jag famlar i mörkret hela tiden...

Men du ska ju inte skjuta dina egna :P Campas gørs det, sen om mina egna campar det skiter jag i. Jag spelade SC hela førsta Prestigen men spelar nu bara HC då det ær mer utmaning och inte bara springa runt och mejja på med bøssan å hoppas man får træffar, speciellt S&D. HC:HQ ær kanon om du vill komma upp lite i rank, då man får många kills och gott om XP.
Sen om jag vill spela i lag så hade jag nog gått øver till BF:BC2, spelar HC:TDM då det ær mer passande men nu kommer ju HC:FFA det blir ;)

Postad 17 March 2010 - 19:25

TerMinAteD
  • TerMinAteD
  • Lärjunge

• 411 inlägg
  • 0

Men du ska ju inte skjuta dina egna :) Campas gørs det, sen om mina egna campar det skiter jag i. Jag spelade SC hela førsta Prestigen men spelar nu bara HC då det ær mer utmaning och inte bara springa runt och mejja på med bøssan å hoppas man får træffar, speciellt S&D. HC:HQ ær kanon om du vill komma upp lite i rank, då man får många kills och gott om XP.
Sen om jag vill spela i lag så hade jag nog gått øver till BF:BC2, spelar HC:TDM då det ær mer passande men nu kommer ju HC:FFA det blir :D

Klart att man inte ska skjuta sina egna ;) men om man är 12 st spelare i en match och de andra 5 spelarna i ens eget lag campar, plus att man hela tiden upplever att man blir skjuten utav campare, så är ju risken ganska stor att hela motståndarlaget också campar. Att se medspelarna visar ju bara att majoriteten campar. Och som oerfaren hardcore spelare (som jag ;)) springer man då runt som ett offer i mitten av alla campare :D
Så upplever jag det iaf och eftersom att jag själv inte gillar att campa så tycker ja därför tyvärr inte om hardcore :)
OBS! Detta gäller HC:TDM, vet inte hur det är i HC: HQ.

Postad 17 March 2010 - 20:41

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Klart att man inte ska skjuta sina egna :) men om man är 12 st spelare i en match och de andra 5 spelarna i ens eget lag campar, plus att man hela tiden upplever att man blir skjuten utav campare, så är ju risken ganska stor att hela motståndarlaget också campar. Att se medspelarna visar ju bara att majoriteten campar. Och som oerfaren hardcore spelare (som jag ;)) springer man då runt som ett offer i mitten av alla campare ;)
Så upplever jag det iaf och eftersom att jag själv inte gillar att campa så tycker ja därför tyvärr inte om hardcore :)
OBS! Detta gäller HC:TDM, vet inte hur det är i HC: HQ.

+1

Precis vad jag skulle skrivit. Om jag hade hunnit....
Jag tycker att HC verkar tufft. Oberoende av vilket variation man lirar.
Då måste man glida fram försiktigt om man vill komma nånstans....
Tycker fortfarande mer om SC. Särskilt eftersom jag fortfarande får ett högt antal kills där....

Postad 17 March 2010 - 21:05

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Grejen är att det är något som kallas Wave spawn i hardcore TDM. Det innebär att när en dör så kommer det upp en timer för den personen, vet inte säkert vad som avgör hur lång denna persons timer blir dock. Medans den personen väntar och andra i laget dör så väntar spelet med att respawna folk tills timern för den första personen tar slut. Alla ska spawna samtidigt, i en "wave" alltså.

Det KAN ha att göra med matchens egna timer, typ att den alltid sätter wave-spawn vart 15:e sekund, oavsett när folk dör.

Postad 17 March 2010 - 21:40

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1727 inlägg
  • 0

Det KAN ha att göra med matchens egna timer, typ att den alltid sätter wave-spawn vart 15:e sekund, oavsett när folk dör.

Borde vara var 15 sekund eller nåt liknande.

Postad 18 March 2010 - 09:16

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Ja jag tänkte kanske sätter den ut "vågorna" vid .00 .15 .30 . 45 sekunder varje minut. men något annat är det som spelar roll också, vet inte vad dock.

Postad 19 March 2010 - 11:32

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Fan vad bra det gick igår. TDM med helt ren oanvänd M16A4 gick skitdåligt. Men efter ett antal kills kunde jag slänga på silencer. Vilken skillnad för mig som spelar relativt försiktigt. Man kunde metodiskt beta av fiende efter fiende och röra sig långsamt över banan utan att min "röda punkt på radarn" genererade anstormning av fiender. Det blev många några 20-5, 20-4 etc och jag kände mig så duktig att jag spelade till 02.30. Försökte lura i sambon när jag gick till sängs att jag bara varit uppe och kissat men den gick inte :) Jobbigt att jobba idag.

Postad 19 March 2010 - 11:53

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Fan vad bra det gick igår. TDM med helt ren oanvänd M16A4 gick skitdåligt. Men efter ett antal kills kunde jag slänga på silencer. Vilken skillnad för mig som spelar relativt försiktigt. Man kunde metodiskt beta av fiende efter fiende och röra sig långsamt över banan utan att min "röda punkt på radarn" genererade anstormning av fiender. Det blev många några 20-5, 20-4 etc och jag kände mig så duktig att jag spelade till 02.30. Försökte lura i sambon när jag gick till sängs att jag bara varit uppe och kissat men den gick inte :lol: Jobbigt att jobba idag.

M16A4 är nästa vapen jag får. Ser fram emot det. :)

Jag brukar köra med: "Nej nej, jag går inte och lägger mig nu, jag somnade i soffan typ 22.30". Den brukar hålla....

Postad 19 March 2010 - 12:03

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Gick och la mig 3:30 inatt, hade inte spelat på en vecka så det va mycket fint att få komma tillbaka men det blev så sent, tiden verkligen rinner iväg. Tror ni jag kunde somna då, icke, va hungrig som f*n och blev tvungen att gå upp och äta klockan 4:a. Somnade runt 5 tror jag och frugan väckte mig kl.07:00. Lagom snurrig i huvudet nu, känns som är full!

Postad 19 March 2010 - 15:30

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag har inte kunnat spela på flera dagar, jobbat, haft intern utb via jobbet och nu är man på jobbet igen hela helgen! Kul..eller nåt!
Men jag kommer att lira på söndag kväll/natt för på mån-tis är jag ledig.

Är det den 31/3 som nya kartorna har release?

Postad 19 March 2010 - 22:41

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
fourzerotwo på Twitter:

Mark the calendars now! April 2nd - 5th marks the first Double XP weekend on #MW2 for #xboxlive worldwide. New Maps + Double XP = No sleep.

Postad 20 March 2010 - 11:27

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

fourzerotwo på Twitter:

Ah, perfekt, tur man är lång ledig :)

Postad 21 March 2010 - 18:32

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Sweeeet, jobbar dock både lö+sö men ganska lugnt ändå :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.