Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N900 *

7894 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 November 2009 - 23:47

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Får expansys in Motorola droid på onsdag så köper jag den om inget sägs från nokia.
Klas, ärligt talat så tycker jag att du har haft en rätt kaxig, dryg och oprofessionell attityd mot folk här. Jag tycker inte att du har aggerat professionellt för fem öre. Du kanske tror att alla som hänger här är 14 år men så är inte fallet. Du har enbart svarat på folks frågor med fjantiga svar och massa smilegubbar.
Har du inget att säga så tycker jag att du ska låta bli.

Det är min åsikt, hate it or love it men jag tycker att Klas borde skött detta mycket bättre här.

Håller med. Man får inte heller glömma förslagslistan som aldrig kommer att lämna forumet.
Klas ska absolut få cred att han registrerade sig här, inte ofta man ser sånt. Men något nytt eller nyttigt fick man inte ut av det. Inte jag iaf.
Jag har därför avbokat N900, och ska köpa en Motorola Droid istället. Det är absolut ingen uppmaning till alla andra, utan jag personligen har fått nog av all bullshit.

Postad 26 November 2009 - 23:58

Corran Horn
  • Corran Horn
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej Klas. Har efter att ha läst recensionen av N900 på GSMArena har jag sett några saker till som borde rättas till.
1. Kameramjukvaran. Bilderna verkar inte ha samma stuns som på N97 och jag antar att det är jämbördiga komponenter i båda två. Kom på att det även skulle var lite kul om kamera applikationen kunde använda sig av sådan "nya" finesser som ansiktsigenkänning, leendeigenkännning osv.
2. Fixa till setupen av mailkontona. Helst bör det fungera som på någon av de senare S60-mobilerna. Det vill säga att du behöver fylla i så lite som möjligt manuellt. Resten sköts av telefonens mjukvara. Underlättar för dem som inte är helt haj på inställningar för e-posten.
3. Se till så att det går att lägga till olika ringsignaler till olika kontakter i telefonboken. Blir genast mycket lättare att snabbt identifiera vem som ringer till mig då.

Ja det var väl allt för den här gången. :D
Nu sitter jag bara här och väntar på att denna underbara telefon skall komma ut i butikerna. Helst nästa vecka. Håller tummarna så får vi väl se.

Redigerat av Corran Horn, 27 November 2009 - 09:12.

Postad 27 November 2009 - 00:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Läser man jämförelsen mellan N900 och droid så är N900 ett klart val för mig iaf...

Det enda droid har som vissa kan tycka är bättre är ju slärmen å Android...

Sen så skulle jag iaf inte köpa en Motorola....

Edit
Mail ska väl inte vara så svårt att lägga till ?

Edit
Finns såklart redan en tråd videoinspelning här
http://talk.maemo.or...?t=35071&page=2

Så här skriver christexaport

Since I've used every Nseries flagship device, I'll say this is a step back, but probably typical of first gen firmware. The N95 8gb and N97 both had similar performance on the initial builds. I hope its fixed in December, because it looks like the framerate is subpar, it drops too many frames when moving around, and there needs to be some image stability feature to help it stop shaking. Video looked noisy, too, even in good light.

All in all, its still better than 90% of what's out there.

Redigerat av moparman, 27 November 2009 - 00:33.

Postad 27 November 2009 - 08:58

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Hoppas det kommer ett mail från nokia idag!? För "snart" går ut för mig idag!

Och ni som säger sluta med det här den kommer när den kommer, ja det är sant men vill bara ha besked på ungefär när få ett datum! Den biten är ju löjlig nu ju!

Redigerat av Gurra101, 27 November 2009 - 08:58.

Postad 27 November 2009 - 09:21

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hoppas det kommer ett mail från nokia idag!? För "snart" går ut för mig idag!

Och ni som säger sluta med det här den kommer när den kommer, ja det är sant men vill bara ha besked på ungefär när få ett datum! Den biten är ju löjlig nu ju!

Jag håller med. Börjar bli löjligt. Snart har varenda funktion diskuterats i detalj på tråden. Det känns som att det enda som saknas nu är själva luren vilket är ganska så väsentligt.

Postad 27 November 2009 - 09:47

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Håller med. Man får inte heller glömma förslagslistan som aldrig kommer att lämna forumet.
Klas ska absolut få cred att han registrerade sig här, inte ofta man ser sånt. Men något nytt eller nyttigt fick man inte ut av det. Inte jag iaf.
Jag har därför avbokat N900, och ska köpa en Motorola Droid istället. Det är absolut ingen uppmaning till alla andra, utan jag personligen har fått nog av all bullshit.

Jag är nog med på samma spår snart... Efter att ha läst detta inlägg
http://www.swedroid....rutangentbordet
så känns det ännu mer givet att köpa en moto droid när du kan ersätta tangenter mot åäö.

Postad 27 November 2009 - 10:09

thompalainen
  • thompalainen
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Bra. Då kanske man slipper en hel del av de meningslösa gnällinläggen i fortsättningen.

Postad 27 November 2009 - 10:48

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Bra. Då kanske man slipper en hel del av de meningslösa gnällinläggen i fortsättningen.

Och vem syftar du på?
Även om du inte syftar på mig så hoppas jag att du åtminstone har några fungerande hjärnceller som kan göra det följande:

* Hitta ett enda "gnällinlägg" från mig.
* Inte ha den här absurda och omogna attityden mot folk, utan visa förståelse för deras frustration, de flesta har bokat sen september, men vet fortfarande inte när mobilen kommer ut. Låter det friskt? Låter inte det som något man har rätt och bli "gnällig" över? Glöm inte heller att luren har lanserats i flera länder nu, förutom Sverige.

Ditt inlägg är det enda meningslösa jag hittade på den här sidan.

Redigerat av Pfizer, 27 November 2009 - 10:57.

Postad 27 November 2009 - 11:00

buxxer
  • buxxer
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Hej Klas. Har efter att ha läst recensionen av N900 på GSMArena har jag sett några saker till som borde rättas till.
1. Kameramjukvaran. Bilderna verkar inte ha samma stuns som på N97 och jag antar att det är jämbördiga komponenter i båda två. Kom på att det även skulle var lite kul om kamera applikationen kunde använda sig av sådan "nya" finesser som ansiktsigenkänning, leendeigenkännning osv.
2. Fixa till setupen av mailkontona. Helst bör det fungera som på någon av de senare S60-mobilerna. Det vill säga att du behöver fylla i så lite som möjligt manuellt. Resten sköts av telefonens mjukvara. Underlättar för dem som inte är helt haj på inställningar för e-posten.
3. Se till så att det går att lägga till olika ringsignaler till olika kontakter i telefonboken. Blir genast mycket lättare att snabbt identifiera vem som ringer till mig då.

Ja det var väl allt för den här gången. :D
Nu sitter jag bara här och väntar på att denna underbara telefon skall komma ut i butikerna. Helst nästa vecka. Håller tummarna så får vi väl se.

Mycket bra synpunkter. Angående punkt 3 blev jag lite besviken. En sådan funktion borde ju enligt min mening finnas med från början i en modern telefon. Blev tvungen att googla lite på det och hittade detta:

https://bugs.maemo.o...bug.cgi?id=5356

Lägg gärna en röst ("Vote for this bug") för att detta ska åtgärdas i kommande uppdateringar. Det kräver visserligen registrering, men det känns som värt det besväret.

Postad 27 November 2009 - 11:11

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Du verkar inte ha så stor koll på vad som egentligen har hänt. Dels så har jag knappt klagat på Nokia i denna tråd och dels så handlar mina inlägg om att jag inte tycker att Klas har skött sig speciellt professionellt här.
Är det så konstigt att folk är irriterade när de sa att telefonen skulle finnas ute i handeln redan i september?
Är det så konstigt att folk är irriterade när den lanserats på många marknader men inte ens Finland eller Sverige?
Är det så konstigt att folk är irriterade när man inte fått veta någonting överhuvudtaget?

Redigerat av tha_neo, 27 November 2009 - 11:15.

Postad 27 November 2009 - 11:56

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0

Du verkar inte ha så stor koll på vad som egentligen har hänt. Dels så har jag knappt klagat på Nokia i denna tråd och dels så handlar mina inlägg om att jag inte tycker att Klas har skött sig speciellt professionellt här.
Är det så konstigt att folk är irriterade när de sa att telefonen skulle finnas ute i handeln redan i september?
Är det så konstigt att folk är irriterade när den lanserats på många marknader men inte ens Finland eller Sverige?
Är det så konstigt att folk är irriterade när man inte fått veta någonting överhuvudtaget?

Håller med! Att folk tar så mycket skit från Nokia är otroligt !

Postad 27 November 2009 - 12:14

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Håller fullständigt med om att vi har rätt att vara sura och missnöjda över Nokias behandling av oss!

"Nokia-Klas" kommunikation med oss här och på mobil.se har bara varit rökridåer och marknads "mambo jambo" och helt utan substans! (Skulle vara kul att veta vad Nokia gjort för att få munkavle mobil.se personal som var med och läste våra frågor på chatt-eventet. Om de vore hederliga och riktiga journalister skulle det ha nämnts något i den tidningen om "kundstormen" kring N900:an)
På maemo.org har Nokias HQ-folk betett sig likadant. Kan det vara ett policy och/eller kulturproblem inom Nokia.
Om jag hade varit med om lansering av N900 inom Nokia skulle inte jag vara speciellt stolt i alla fall.
Maknadsfolktet på Nokia borde ställa sina tjänster till foga (i alla fall de som varit inblandade i denna fars).

Som grädde på moset blir man extra förbannad när någon "fjortis" med Nokia intattuerat i pannan kommer med inlägg om att man inte har rätt att vara sur!

Redigerat av Clob, 27 November 2009 - 12:14.

Postad 27 November 2009 - 12:29

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
En kommentar till "Nokia-Klas" och hans kolleger (om han vågar sig in här igen):

Kundupplevelsen har hittills som presumtiv kund varit den absolut sämsta möjliga med Nokias marknadsida som har styrt och handskat detta så "fantastiskt"!

Postad 27 November 2009 - 12:36

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

En kommentar till "Nokia-Klas" och hans kolleger (om han vågar sig in här igen):

Kundupplevelsen har hittills som presumtiv kund varit den absolut sämsta möjliga med Nokias marknadsida som har styrt och handskat detta så "fantastiskt"!

Indeed.

Postad 27 November 2009 - 12:40

Unregistered15ba78f4
  • Unregistered15ba78f4
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Håller helt klart med! Han beter sig verligen som en amatör!

Postad 27 November 2009 - 12:48

otto zx-7r
  • otto zx-7r
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
DET ÄR INTE VECKA 49!!!!!!!!!

efter som allt bygger på rykten så har det alldrig "sen V44"pratats om nått annat än V49
även om jag oxå inte tycker det är kul

TORTYR!!!!!

http://www.mobil.se/..._MOB421.dbp.asp

- Vissa nya simkort kräver stöd för sim application toolkit, vilket innebär att N900 just nu inte fungerar med nyare simkort från Tre. Det kommer stöd för sim-apt i nästa mjukvarurelease till telefonen. Den kan man i och för sig ladda ner själv, men för att svenska användare inte ska få problem kommer vi nog vänta till vecka 49 då version 1.1 av mjukvaran till N900 är klar, säger Klas Ström på Nokia.

Att version 1.1 planeras vara färdig under vecka 49 innebär att det är då man kan börja tillverka de första exemplaren av N900 med den nya mjukvaran installerad från fabrik. Sedan tillkommer några dagars leveranstid innan telefonerna dyker upp i hyllorna ute i butikerna.

Redigerat av otto zx-7r, 27 November 2009 - 12:49.

Postad 27 November 2009 - 13:14

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
KAN BARA SÄGA ATT V49 NÄMDES EN GÅNG AV NOKIA SVERIGE/KLAS OCH VID SENARE TILLFÄLLEN HAR MAN INTE NÄMNT V49 NÅGON GÅNG IGEN!!!!!!!!!

Postad 27 November 2009 - 13:20

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Bara det att nokia säger att N900 har börjat skeppas och är "available" är konstigt.
Vadå skeppas? Från och till ? Ok, många säger från fabrik till distrubutörer, men vad har det att göra för dom som bryr sig att den skeppas?
Det tog 2 veckor för den att skeppas till väldigt få ställen, vi är inne på 3 veckan och mååånga länder har ännu inte fått den.

Available now? Kolla maemo.nokia.com . det står det sen 10 november. Den var inte available någonstans 15 nov.

Jag misstänker att allt detta är med flit. För så dumma kan dom inte vara.

Postad 27 November 2009 - 13:36

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Det är så tragikomiskt att det nog börjar dyka om roliga historier om "Nokiamarknadsförare" enligt:

- Vet du varför inte en Nokia marknadsförare kan tala om för sina kunder när de skall få sina produkter?
Han hade glömt bort tiden när han satt och spelade Assassins Cred II och att det är mycket häftigare att svara med nonsensformuleringar.

Eller

- Vet du varför inte en Nokia marknadsförare från HK i Finland kan tala om för sina kunder när de skall få sina produkter?
Han hade glömt bort tiden eftersom det var så viktigt att hitta discohits från 80-talet och twittra om istället....

Eller

- Vet du varför inte en annan Nokia marknadsförare från HK i Finland kan tala om för sina kunder när de skall få sina produkter?
Han hade inte tid för han tyckte det var roligare att ha en massa konferenser med folk som han tror kan börja utveckla program till en telefon som ingen får köpa.

Postad 27 November 2009 - 13:38

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Precis som Clob säger så nämns knappt V49 längre och inga bestämda datum är officiella. Kolla på Nokia Store, hur länge har det inte stått "Nytt datum inom kort"?
Det jag inte förstår är HUR kan HTC alltid(för det mesta iaf) hålla sina releasedatum tillskillnad från Nokia och SE? De säger ett datum som oftast är 1-3 månader efter den officiella lanseringen och sedan släpper ut den vid det bestämda datumet. I många fall har även HTC lanserat sina lurar tidigare!
Hur har Motorola Droid lyckats nå butikerna i USA, Tyskland och nu resten av Europa på så kort tid?

Gillar inte att låta negativ men konkurrenterna i asien springer ifrån våra nordiska o europeiska tillverkare, tyvärr.

Redigerat av tha_neo, 27 November 2009 - 13:39.

Postad 27 November 2009 - 13:39

stan1891
  • stan1891
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Klart man är otålig, inte blir man lugnare av att det närmar sig heller när man ser att andra länder börjar få leveranser.

Men det var någon som sa att vi inte är några 14-åringar på detta forum. Skumt för det är ju det intrycket man får när man läser en dels reaktioner.

Som jag skrev förra gången, det var väl måndag i förra veckan, så vore det skön att få en uttalande om hur Nokia Sverige tydliggjorde hur länge man kan tänka sig vänta på 1.1-uppdateringen. Nu verkar det ju iofs som att man också väntar på större lager också men det kan man väl också kunna lägesrapportera.

men det finns väl inget syfte med att spamma tråden med uttalanden om att "kommer inte telefonen i morgon köper jag en XXXX istället". So? Det fattar väl Nokia också att man köper en teleofon när man måste och finns inte N900 på marknaden så måste det bli en annan telefon.
Självklart gör de beräkningar hur mycket man förlorar på att inte gå ut med ett datum mot att ge felaktiga förhoppningar och missade kunder pga att man fördröjer(?) lanseringen i Sverige.

mantrat att telefonen kommer när den kommer, är väl tyvärr en bra insikt. Tror inte att vi kan påverka hur mycket vi än SKRIKER här eller i mail.

Postad 27 November 2009 - 13:39

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Att folk blandar ihop shipping from factory och säljs i butik är mest sorgligt...

Att Nokia Sverige väljer att inte sälja den är bara uruselt.

Creds till herr Ström att han visade viljan att registrera sig här och posta ett par posts, dock. Tyvärr väger det inte på något sätt upp att Nokia Sverige väljer att behandla sina kunder som idioter. :D

Funderar även lite över meningen med förhandsbokning när man ändå "väntar in en större mängd enheter" (eller något liknande)...

Redigerat av frals_, 27 November 2009 - 13:41.

Postad 27 November 2009 - 13:41

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Ytterligare en "historia":

- Hur kunde han missa sitt bröllop med SJU VECKOR, hade svensexan spårat ur totalt och han hamnat i fängelse på andra sidan jorden eller? Nä, han har en bakgrund som "marknadsförare" på Nokia.

Ovanstående historia är påhittad och stämmer förhoppningsvis inte in på någon som jobbar eller har jobbat med marknadsföring på Nokia...

Redigerat av Clob, 27 November 2009 - 14:07.

Postad 27 November 2009 - 13:48

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Funderar även lite över meningen med förhandsbokning när man ändå "väntar in en större mängd enheter" (eller något liknande)...

Håller fullständigt med

Postad 27 November 2009 - 13:55

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Ytterligare en "historia":

- Hur kunde han missa sitt bröllop med SJU VECKOR, hade svensexan spårat ur totalt och han hamnat i fängelse på andra sidan jorden eller? Nä, han har en bakgrund som "marknadsförare" på Nokia.

Vad menar du nu? Vem har missat sitt bröllop? Hur vet du det? Kanske inte det klokaste och göra personliga påhopp sådär...

Postad 27 November 2009 - 14:00

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Nej jag vet ingen på Nokia som missat sitt bröllop! Det var inte personligt menat alls (utan lika generellt som en "Norgehistoria")

Redigerat av Clob, 27 November 2009 - 14:00.

Postad 27 November 2009 - 14:04

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nej jag vet ingen på Nokia som missat sitt bröllop! Det var inte personligt menat alls (utan lika generellt som en "Norgehistoria")

Sitter du och hittar på de här historierna? Norge-historier är ändå roliga liksom...

Postad 27 November 2009 - 14:12

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Sitter du och hittar på de här historierna? Norge-historier är ändå roliga liksom...

Om du inte ser det "tragikomiska", synd för dig (eller är du marknadsförare på Nokia?)!

Postad 27 November 2009 - 14:18

seon
  • seon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Okej gott folk, kanske dags att gå ifrån datorn en stund? Denna tråd spårar ur totalt och alla som säger de skall köpa en annan telefon... gör det då, vad väntar ni på?! Det finns forum för de andra telefonerna också varför inte gå in där och diskutera den telefonen?

Kan ni inte bara vänta till vecka 49 och se vad som händer? Beställ den från Finland ifall ni inte kan vänta, på någon sida står det att de får den 4.12.2009 på http://kauppa.nokia.fi står det vecka 50.
Visst kan man vara irriterad men man behöver inte hålla på som ett barn? Skärpning!

Postad 27 November 2009 - 14:20

Ganmar
  • Ganmar
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Om du inte ser det "tragikomiska", synd för dig (eller är du marknadsförare på Nokia?)!

Det måste väl ändå finnas nån norm för det hela. Historierna möter varken kriterier för tragik eller komik..

Postad 27 November 2009 - 14:22

Clob
  • Clob
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Såg att ...

Ovanstående minst 5 gånger!?

Har du gått kurs i att skydda sin profil genom att dränka negativa omdömen med mediabrus eller har du bara tröttnat på din "Amatör-avatar" och jagar 100 inlägg?

Redigerat av Clob, 27 November 2009 - 14:23.

Postad 27 November 2009 - 14:33

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Ovanstående minst 5 gånger!?

Har du gått kurs i att skydda sin profil genom att dränka negativa omdömen med mediabrus eller har du bara tröttnat på din "Amatör-avatar" och jagar 100 inlägg?

hmmm vart något konstigt med bärbara sorry för det, fick bara massa fel meddelanden när jag posta ha ha
nu sitter jag på vanliga datorn , synd bara att man inte kan ta bort dubbelposterna arghhhh

Postad 27 November 2009 - 14:37

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Att folk är trötta på att vänta och sura för att det inte kommer klara besked etc är förståeligt. dock kan jag tycka att det blir lite tröttsdamt när var tredje(minst) inlägg börjar handla om att " jag är så trött på att vänta" "Nokia är värdelösa" etc.
Det är alldeles för mycket den typen av inlägg här...

Jag tycker också det är jäkligt trist att behöva vänta, det är inte det jag säger. Har full förståelse för att man kikar efter andra lurar, har själv börjat göra det.

Det som är tröttsamt är dock att det hela tiden skrivs om och om igen hur trött man är på att vänta, det tillför inte så mycket. Skriv gärna när ni hör/läser något intressant...men inte bara om hur jobbigt det är att vänta.
Seon har rätt i det han skriver!

Postad 27 November 2009 - 14:38

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Oj vad många som slår på stora trumman idag. Luta er tillbaka, ta ett glas vin och releaxa.

Postad 27 November 2009 - 14:42

fanders
  • fanders
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det måste väl ändå finnas nån norm för det hela. Historierna möter varken kriterier för tragik eller komik..

Mer historier tack!
Skönt med lite mångfald i tråden!
Sen att vissa har annan/ingen humor tycker jag inte alls ska dämpa din entusiasm!

Själv beställer jag nu 2 lurar från usa istället. Har 2 st förbeställda från Sverige också, någon som vill har lust att gissa vad som kommer först?

//A

Postad 27 November 2009 - 14:52

withstone
  • withstone
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
http://www.techradar...on-nokia-654330

ojdå kanske inte var så bra att de hade som reklam att man kunde köra emulator.

Postad 27 November 2009 - 14:53

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
var in till Gävle igår , mediamarkt sa december, 3 visste inte vad n900 var för något ha ha teknikmagasinet hade uppgifter på v.51, telenor såg ut som ett frågetecken... phonehouse visste inget och telia inga uppgifter alls:-)

Postad 27 November 2009 - 14:55

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

var in till Gävle igår , mediamarkt sa december, 3 visste inte vad n900 var för något ha ha teknikmagasinet hade uppgifter på v.51, telenor såg ut som ett frågetecken... phonehouse visste inget och telia inga uppgifter alls:-)

Dom visste lika mycket som Nokia alltså.

Postad 27 November 2009 - 14:58

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag tycker det är lite konstigt att det ännu inte dykt upp någon applikation/fix för att kunna skicka MMS.
Det ska väl gå nu som jag förstått det hela men är krångligt. Utvecklare har ju haft/(har fortfarande..) all tid i världen för att ta fram detta. Det är ju heller ingen liten extrafunktion utan den som tar fram applikationen får ju såväl cred som betalt för det.. Konstigt.

Redigerat av Unregistered6144aa51, 27 November 2009 - 15:01.

Postad 27 November 2009 - 14:58

tokigt
  • tokigt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Men hur är det nu [ Klas :D ].....

Har det levererats telefoner till Sverige som finns på något lager i närheten som väntar på att uppgraderas när v1.1 kommer?

Och som givet skickas till oss som förhandsbokat på nokia.se :-p

???

Postad 27 November 2009 - 15:03

Pfizer
  • Pfizer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
När vi ändå sitter och drar skämt så kan jag reposta något jag skrev ett tag sen på maemos forum, orkar dock inte översätta till svenska.

Latest from Maemo

They say that the delay was because they fixed many bugs and added some new features to the N900.
They also said that the 9th of November was nothing official and are wondering why Nokia UK would give out such information.

Anyway here is the list:

* The N900 has now been vaccined against the swine flue.

* The N900 will bring you your towel if you forgot to take it with you to the shower.

* The N900 can now swim.

* The N900 will walk your dogs. (thanks for developers on maemo.org for integrating google maps)

* The N900 can speak braille.

* The N900s calculator can now divide by zero

* The N900 will be able to run Crysis on max settings, and supports DirectX 11

* The N900 does not run on batteries, it just runs.

* The N900s screen is now both resistive and capacitive.

* The N900 alarm functions has been updated, the sound will get higher if you don't stop it, then it will start slapping you.

* The N900 supports dual graphic cards.

* The N900 has an in-built printer.

* The N900 can access the web without Internet connection.

* The N900 is no longer weak against green cryptonite.

These are the latest fixes that Peter and the lads have been working on. Its inside information, don't ask for sources. You will have to trust me on this one.

UPDATE: * The N900 can bend space time to be released on every announced date at once, in the past, while being released in 2010

Postad 27 November 2009 - 15:11

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Dom visste lika mycket som Nokia alltså.

Glömde en sak, killen på mediamarkt sa att dom fick utbildning på N900 förra veckan av nokia;-)

Postad 27 November 2009 - 15:15

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Man är ju inte irreterad på att den aldrig kommer! Det är bristen på information som är felet! V49 ja borde dom inte veta på fredagen v48 om den kommer då????

Sen någon som skrev "Att folk blandar ihop shipping from factory och säljs i butik är mest sorgligt" .
Sorgligt att man inte vet vad man pratar om!!!

Hur ska man uppfatta

"Nokia N900 is now available and shipping‏"

det stod i ett mail från Nokia 11november!

Jag vet inte, men att det bara menas shipping från fabrik!!! Nä vet vad du pratar om först!!!!!!

Redigerat av Gurra101, 27 November 2009 - 15:21.

Postad 27 November 2009 - 15:26

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Jag hoppas att dom som gnäller över att vi gnäller förstår att vårt gnäll bara kan stärka nokia.
Att dom tycker att det är acceptabelt att skriva shipping and available 10 novemeber och så finns den fortfarande inte 18 nov tycker jag är konstigt.

Observer att jag fortfarande ser Sverige som special fall. Jag menar shipping and available i USA/UK osv.

Raptor

Redigerat av raptor18, 27 November 2009 - 15:28.

Postad 27 November 2009 - 15:31

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Stämmer Gurra101. Inte nog med det:

maemo.nokia.com -> OUT NOW! Den texten är större än nokia loggan.
Har funnts där sen 10 nov.
Att shipping betyder något har vi förstått, även fast man tycker att shipping ska vara riktat till den som vill ha N900.
Men available och OUT NOW! då??

Raptor

Postad 27 November 2009 - 16:14

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Inget mail från nokia idag heller. Skönt att slippa deras spam :D

Postad 27 November 2009 - 17:03

frals_
  • frals_
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag måste säga att jag tycker det är lite konstigt att det ännu inte dykt upp någon applikation/fix för att kunna skicka MMS.
Det ska väl gå nu som jag förstått det hela men är krångligt. Utvecklare har ju haft/(har fortfarande..) all tid i världen för att ta fram detta. Det är ju heller ingen liten extrafunktion utan den som tar fram applikationen får ju såväl cred som betalt för det.. Konstigt.

Inte så konstigt då personen på talk.maemo.org som var mest intresserad av att utveckla detta sitter i samma båt som dig, en bra bit ifrån en N900... :lol:

Funderar lite på vad det är för betalning dock? :P

Postad 27 November 2009 - 17:18

Unregistered6144aa51
  • Unregistered6144aa51
  • Användare

• 242 inlägg
  • 0

Inte så konstigt då personen på talk.maemo.org som var mest intresserad av att utveckla detta sitter i samma båt som dig, en bra bit ifrån en N900... :lol:

Funderar lite på vad det är för betalning dock? :P

Ang. betalningen så antar jag att man kommer kunna köpa applikationer på Ovi store även till N900.

Postad 27 November 2009 - 18:16

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Nu vill jag inte vara taskig mot någon. Men jag hoppas mms ligger långt ner på listan över todo på n900:an. Kan inte se någon anledning till att n900 skulle behöva det.

mms är ju som att använda sms 2050, häst och vagn 2030, pager 2010...ja ni fattar vad jag menar.

Postad 27 November 2009 - 18:32

Unregistered0417a23d
  • Unregistered0417a23d
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Klas, ärligt talat så tycker jag att du har haft en rätt kaxig, dryg och oprofessionell attityd mot folk här.
-snip-
Har du inget att säga så tycker jag att du ska låta bli.

Tycker det är starkt av Klas att överhuvudtaget registrera sig och skriva här. Men kanske är syftet med hans närvaro bara att hålla hypen uppe på en lur som dröjer...?

SvtPlay:
Fullscreen funkar
Ljudet flyter
Bilden hackar

Kanal5Play:
Vill inte ens spela. Den tror inte jag har flash.

Tråkigt det inte fungerar bättre. Går bra på min HTC TP.
Kanske fungerar bättre med någon uppdatering.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.