Ni vet om att man behåller bilarna man byter om man gör en backup på save-filen?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 02 januari 2011 - 11:06
Ni vet om att man behåller bilarna man byter om man gör en backup på save-filen?
Postad 02 januari 2011 - 11:09
Skulle vilja byta en vit X2010 mot en annan färg. Har även X2010 i carbon (prototype) att byta med, men det är väl inte många här som har färgade X2010 än?
jag har en grå som jag skulle kunna byta mot den vita
Postad 02 januari 2011 - 11:12

Det var den gråa jag ville ha mest!

Kommer få in rosa eventuellt lite senare. Om allt går bra får du den med!
Postad 02 januari 2011 - 11:14
Ok, jag har slut på slots idag, men kan skicka dig den vita imorgon.
![]()
Det var den gråa jag ville ha mest!![]()
Kommer få in rosa eventuellt lite senare. Om allt går bra får du den med!
ok men då slänger jag över den gråa snart
Postad 02 januari 2011 - 11:34
har läst att det skall vara 8gb man instalerar men när jag kollar i ps3an så är det "bara" 6,6gb installerat.
och jag får säga att laddtiderna är rätt dryga, + att det blinkar till "install" i nedre högra hörnet i slutet av varje laddning av bana.
vad tror ni, har jag misslyckats?
förresten, hur får man bort den j*vla skitjazzen som spelar mig till vansinne?
Postad 02 januari 2011 - 14:06
Skulle vilja byta en vit X2010 mot en annan färg. Har även X2010 i carbon (prototype) att byta med, men det är väl inte många här som har färgade X2010 än?
Det visste jag inte, du får gärna avslöja hur det går till.
Dock känns det aningen olovligt.

Postad 02 januari 2011 - 14:29
Nu ger du bort en bil, när den skickats stänger du av spelet. Nu går du istället till usbstickan och gör samma sak, välj kopiera och skriv över.
När du nu startar spelet igen, ja då har du ju aldrig skickat din bil, således är den kvar!

Men din kamrat har fått en bil, och nu är det bara att vänta på att få nått tillbaks.
Postad 02 januari 2011 - 14:56

så ser min profil ut nu saknas 3 lopp nu bara
9H Tsukuba A-spec
24H nurburgring A o B-spec
Postad 02 januari 2011 - 21:45
Vet någon om det finns en guide där det står vilket race som ger mest xp för både a och b spec.
//Anton
Postad 03 januari 2011 - 13:31
Imponerande!
IMG_0206_1_.JPG 1,21MB 0 Antal nerladdningar
så ser min profil ut nu saknas 3 lopp nu bara
9H Tsukuba A-spec
24H nurburgring A o B-spec

Postad 03 januari 2011 - 14:33
Du stoppar in ett minneskort i usbporten, sparar savefilen från GT5 där. (triangel, kopiera, välj destination, från gt5:s savefolder)
Nu ger du bort en bil, när den skickats stänger du av spelet. Nu går du istället till usbstickan och gör samma sak, välj kopiera och skriv över.
När du nu startar spelet igen, ja då har du ju aldrig skickat din bil, således är den kvar!
Men din kamrat har fått en bil, och nu är det bara att vänta på att få nått tillbaks.
Tack och bock!
Postad 03 januari 2011 - 15:42
Hej,
Vet någon om det finns en guide där det står vilket race som ger mest xp för både a och b spec.
//Anton
HÄR har du den mest kompletta listan jag hittar den går dock bara från lvl 17 och uppåt
Postad 03 januari 2011 - 17:48
Helt plötsligt så kan jag inte sätta på "SOFT RACING DÄCK" på min Nissan Skyline GT-R V-SPEC II NUR (R34)..
Varför?
Mvh
Micke
Postad 03 januari 2011 - 18:06
kanske för att det inte är tillåtet i det racet?
Ah jag kollade på detta, men det stod inget om det?, och jag kan nu inte ens sätta på SOFT RACING däck överhuvudtaget

Postad 03 januari 2011 - 18:28

Postad 03 januari 2011 - 18:55

Postad 03 januari 2011 - 21:17

Ngn som har ngt bra tips förutom att man ska köra perfekt?

Postad 03 januari 2011 - 21:20
Gaahh! det sista Gokart racet är ju inte direkt trevligt tycker jag
![]()
Ngn som har ngt bra tips förutom att man ska köra perfekt?
bara att köra igång och nöta banan sen när den sitter så är det hur lätt som helst.
du behöver inte köra perfekt långt ifrån:D
Postad 03 januari 2011 - 22:04
bara att köra igång och nöta banan sen när den sitter så är det hur lätt som helst.
du behöver inte köra perfekt långt ifrån:D
Ok! tack, ska ge det riktigt med tid imorgon

Postad 04 januari 2011 - 00:12
GT5 hängde sej två gånger så jag startade om skiten, nu läser den inte nån skiva... kul när man knappt haft skiten i månad NOT !
Postad 04 januari 2011 - 00:29

Postad 04 januari 2011 - 00:44
Det är många vars PS3 pajjat när de spelat Gran Turismo 5, inklusive mig. Konstigt!
Fattar inte varför !
En del säger att det är efter sista uppdateringen på PS3, andra säger värmen etc etc... sjukt irriterat att det inte klarar av ett spel förens det ska decka...
//Peter
Postad 04 januari 2011 - 13:24
T500RS Unboxing
Full review om 1mån, ska bli intressant för med ett pris på 599 dollar, ja då får den faen vara bra.
Postad 04 januari 2011 - 14:07
InsideSimRacing har fått en T500RS ratt och gjort en unboxing/första test av ratten.
T500RS Unboxing
Full review om 1mån, ska bli intressant för med ett pris på 599 dollar, ja då får den faen vara bra.
Den verkar väldigt fin denna, men varför ingen vanlig växelspak kan man undra?
Postad 04 januari 2011 - 14:53
Den verkar väldigt fin denna, men varför ingen vanlig växelspak kan man undra?
Hmm ja lite märkligt, i filmen nämner dom växelspak vid två tillfällen, att kopplingen inte funkar i GT5 utan växelspak, samt att dom inte kunde hitta en port för växelspak.
Kommande tillbehör?
Redigerat av driver x, 04 januari 2011 - 14:55.
Postad 04 januari 2011 - 15:01
Hmm ja lite märkligt, i filmen nämner dom växelspak vid två tillfällen, att kopplingen inte funkar i GT5 utan växelspak, samt att dom inte kunde hitta en port för växelspak.
Kommande tillbehör?
Mm det får vi hoppas på!, jag kollade bara igenom filmen lite snabbt..
En fråga till er mer insatta GT5 spelare: jag har fortfarande nu problem med att kunna ha på/sätta på Soft Racing Däck på mina bilar, dom har Sport Däck Hard och det går inte att byta?? snälla kan ngn hjälpa mig och förklara varför.. är det för att jag kommit till en viss lvl eller så kanske (lvl 20)..
Tacksam för svar.
Mvh
Micke
Postad 04 januari 2011 - 15:04
Låter märkligt. Säker på att du är på rätt ställe, där du ställer in TC, ABS och liknande?Mm det får vi hoppas på!, jag kollade bara igenom filmen lite snabbt..
En fråga till er mer insatta GT5 spelare: jag har fortfarande nu problem med att kunna ha på/sätta på Soft Racing Däck på mina bilar, dom har Sport Däck Hard och det går inte att byta?? snälla kan ngn hjälpa mig och förklara varför.. är det för att jag kommit till en viss lvl eller så kanske (lvl 20)..
Tacksam för svar.
Mvh
Micke
Postad 04 januari 2011 - 15:09

Går in på Options "där innan själva racet" men det går inte att ändra..
Postad 04 januari 2011 - 15:25
Låter väldigt mycket som att du inte har köpt däcken
Jag lovar det har jag, dom finns som alternativ, och jag har haft dom på bilen tidigare... men dom går inte att välja?
Edit: Själva knappen "install" kommer inte upp som alternativ när jag går in på valt däck...?
Bugg?
Redigerat av dallan1981, 04 januari 2011 - 15:40.
Postad 04 januari 2011 - 15:48
Postad 04 januari 2011 - 15:59
tror du är inne i fel meny när du ska välja däck du ska in där det står körinställningar(eller något liknande) inte på options
Tackar! problem löst

Postad 04 januari 2011 - 17:02
Det är många vars PS3 pajjat när de spelat Gran Turismo 5, inklusive mig. Konstigt!
Vilken ps3 variant gäller det? Slim?
/W
Postad 04 januari 2011 - 17:51
Har problem med redbull racen på lvl 30,
Hur har ni kört för att klara racen?
Postad 04 januari 2011 - 17:53
Fattar inte varför !
En del säger att det är efter sista uppdateringen på PS3, andra säger värmen etc etc... sjukt irriterat att det inte klarar av ett spel förens det ska decka...
//Peter
kom ihåg att när GTA4 kom till ps3 att många ps3or dog då med så det är inget nytt:P
Postad 04 januari 2011 - 17:57
Fattar inte varför !
//Peter
Ja, nått skumt är det, kan inte spela GT5 alls längre, hänger sig så fort jag ska ladda en bana. Ska köra en ominstallering på den så fort jag fått min portabla hårddisk att funka ihop med systemet så jag göra en back-up
Postad 04 januari 2011 - 18:16
Han kan vara förbi en bil i en innersväng men sen tvärnitar han och släpper före den andra bilen.. Man ger honom en Enzo med 720 hk och grymma inställnignar men han vinner inte mot orginala Camaro och Vipers..
Han verkligen kryyyyper fram i kurvorna där jag själv hade legat i nästan dubbla hastigheten med samma bil.. Hjälp!
Mvh Jonas
Redigerat av MalZon, 04 januari 2011 - 18:17.
Postad 04 januari 2011 - 18:22
Hej,
Har problem med redbull racen på lvl 30,
Hur har ni kört för att klara racen?
det är bara att nöta så lär du dig banorna till sist, stäng av alla hjälpmedel om du har några på de bara sabbar
Postad 04 januari 2011 - 20:23
Ja, nått skumt är det, kan inte spela GT5 alls längre, hänger sig så fort jag ska ladda en bana. Ska köra en ominstallering på den så fort jag fått min portabla hårddisk att funka ihop med systemet så jag göra en back-up
Jag gjorde den stora ominstallationen som tog 8timmar och det hjälpte inte ett skit
Åkte upp till Media Markt och sa som det var och fick ett nytt

//Peter
Postad 04 januari 2011 - 21:29
Jag gjorde den stora ominstallationen som tog 8timmar och det hjälpte inte ett skit
Åkte upp till Media Markt och sa som det var och fick ett nytt
//Peter
Gött mos!

Postad 04 januari 2011 - 21:38
Gött mos!
Javisst!
Tur man sparade sin gamla profil bara, men gjorde en ny för det var fan lite roligare precis i början

//Peter
Postad 04 januari 2011 - 23:04
Samt så kan jag inte sälja den och har inte direkt råd att köpa en ny... Någon som vet hur man kan få ner hästkrafterna igen?
Eller är det kört med denna bil nu?
Postad 04 januari 2011 - 23:08
Postad 05 januari 2011 - 02:40
Hmms, köpte mig en Nascar för att köra Seasonal events.. Men efter jag bytta olja i den fick den för många hästkrafter...
Samt så kan jag inte sälja den och har inte direkt råd att köpa en ny... Någon som vet hur man kan få ner hästkrafterna igen?
Eller är det kört med denna bil nu?
Kör igenom Nascar tävligarna under Special Events, får du guld på alla så vinner du en Nascar

Mvh Jonas
Postad 06 januari 2011 - 00:17
Ok gött! Var nära på att köpa en nascar förut men han att ändra mig. Då ska jag köra guld på dem ist och spara lite pengar..Kör igenom Nascar tävligarna under Special Events, får du guld på alla så vinner du en Nascar
Mvh Jonas
BTW. Någon som har en Volvo 240 över? Letar febrilt efter en men de dyker f_n aldrig upp!! Blir så trött...
Adda Doomenicer
Postad 06 januari 2011 - 00:20
Ja, jag har en. Du har inte en Bugatti Veyron med default inställningar att skicka tillbaka?BTW. Någon som har en Volvo 240 över? Letar febrilt efter en men de dyker f_n aldrig upp!! Blir så trött...
Adda Doomenicer
Den vill jag ha. Byter bort mot en trimmad och viktförminskad enhet annars.
PSN: ColinZeal
Postad 06 januari 2011 - 09:50
Ska se vad jag kan ordna framJa, jag har en. Du har inte en Bugatti Veyron med default inställningar att skicka tillbaka?
Den vill jag ha. Byter bort mot en trimmad och viktförminskad enhet annars.
PSN: ColinZeal
Postad 06 januari 2011 - 10:22
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar