Officiell tråd - D-link Boxee
8094 svar till detta ämne
Postad 04 October 2011 - 22:01
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1225 inlägg
Gå in den detaljerade menyn (inte home utan backa till rooten). Välj TV-serier och sedan Kanaler. DÄr har man SVT Play, TV3Play, Kanal5Play, TV4Play m.m. direkt. Du kan även gå in på TV serier och välja alla. Alla svenska playkanaler är ju direktintegrerade i gränssnittet. Söker man på svenska hollywood fruar i boxee så kommer man direkt till TV3 play länkar. Nackdelen är att den inte år lika duktiga på att välja högst upplösning samt att köra klippen i fullskärm jämfört med SVTPlay och TV4Play apparna.
Japp, precis så menade jag  . Nu är ju alla Play-kanaler ganska jobbiga iom reklamen, tycker jag...men ibland så måste man ju. Ok det där var ju smart men ändå väldigt begränsat för man ser bara serier och inte hela play utbudet.
Jag har hittat det jag letat efter, så jag har nog inte funderat på om utbudet skulle vara begränsat...jag är ingen Play-fantast.
Postad 05 October 2011 - 09:05
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Jag har precis kopplat in en USB.hårddisk och försöker skicka filer över mitt fina 1GB trådade nät ner till BB, men jag mäter bara upp 5MB/s som hastighet. USB.disken i sig skriver i 25-40MB/s och nätverket ska ju klara 100Mbit/s så jag borde få dubbla hasstigheten. Går det så här långsamt för andra också? BLir nog till att skaffa en riktig NAS ändå
Boxee-boxen har väl bara 100Mbit, och då blir maxhastigheten i praktiken ca 8MB/s. Kör du wifi (54Mbit) blir det ungefär hälften. Den ganska låga skrivhastigheten via usb beror nog helt enkelt på att BB inte är optimerad för detta. Läshastigheten lär vara något högre. En enkel NAS är ett bra alternativ, eller också får du väl flytta usb-disken till datorn när du skall "fylla på".
Postad 05 October 2011 - 10:58
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Beställde en Boxee idag. Bara hoppas den kommer till helgen så man kan leka lite.
Postad 05 October 2011 - 11:58
LimpFish
-
LimpFish
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag står i valet och kvalet ifall jag ska köpa en Boxee eller bygga en egen HTPC.... Jag tittade på en film på Youtube där någon filmat TVn när han använder Boxeen lite, och jag tycker det verkar som att det laggar en del i menyerna, "filmfodralen" tar en stund på sig att laddas, osv osv. Är det så för er också eller var det bara den här personens måndagsex?
Postad 05 October 2011 - 12:12
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Jag står i valet och kvalet ifall jag ska köpa en Boxee eller bygga en egen HTPC.... Jag tittade på en film på Youtube där någon filmat TVn när han använder Boxeen lite, och jag tycker det verkar som att det laggar en del i menyerna, "filmfodralen" tar en stund på sig att laddas, osv osv. Är det så för er också eller var det bara den här personens måndagsex?
Om du har läst lite i denna tråd och om hur BB fungerar så vet du att det laggar inte. Utan det som händer är att alla "fodral" laddas antingen från nätet eller från din nätverksenhet. Bilderna läggs i ett cache minne men det är inte så stort att ibland måste det laddas om. Tycker du redan att det är ett problem så kanske BB inte är något för dig. Det finns ingen mediaspelare som är helt 100% i sina funktioner likaså BB. Men att spela upp film/serier,appar för streama film/serier på nätet gör den jävligt bra. Så jag har överseende med dom saker som den inte gör så bra. För som helhet gör det sitt jobb väldigt bra. Tycker alla fall jag
Postad 05 October 2011 - 12:14
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Jag står i valet och kvalet ifall jag ska köpa en Boxee eller bygga en egen HTPC.... ...tycker det verkar som att det laggar en del i menyerna, "filmfodralen" tar en stund på sig att laddas, osv osv. Är det så för er också eller var det bara den här personens måndagsex?
Säkert inget måndagsexemplar. Det tar lite tid ibland att få upp listor osv om man har mycket material, men det slipper man ju inte helt med en htpc heller. HTPC blir definitivt dyrare, väsnas mer, tar större plats och största fördelen är egentligen att man kan använda den till mer än att kika på film. BB funkar tämligen problemfritt med olika bildfrekvenser och ger bra bildkvalitet utan en massa trixande med inställningar. Är dessutom billig och har ganska hög WAF (Wife Acceptance Factor). Skrotade min tv-dator för ganska länge sen och har inte ångrat mig...
Postad 05 October 2011 - 12:25
LimpFish
-
LimpFish
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Om du har läst lite i denna tråd och om hur BB fungerar så vet du att det laggar inte. Utan det som händer är att alla "fodral" laddas antingen från nätet eller från din nätverksenhet. Bilderna läggs i ett cache minne men det är inte så stort att ibland måste det laddas om. Tycker du redan att det är ett problem så kanske BB inte är något för dig. Det finns ingen mediaspelare som är helt 100% i sina funktioner likaså BB. Men att spela upp film/serier,appar för streama film/serier på nätet gör den jävligt bra. Så jag har överseende med dom saker som den inte gör så bra. För som helhet gör det sitt jobb väldigt bra. Tycker alla fall jag 
Säkert inget måndagsexemplar. Det tar lite tid ibland att få upp listor osv om man har mycket material, men det slipper man ju inte helt med en htpc heller. HTPC blir definitivt dyrare, väsnas mer, tar större plats och största fördelen är egentligen att man kan använda den till mer än att kika på film. BB funkar tämligen problemfritt med olika bildfrekvenser och ger bra bildkvalitet utan en massa trixande med inställningar. Är dessutom billig och har ganska hög WAF (Wife Acceptance Factor). Skrotade min tv-dator för ganska länge sen och har inte ångrat mig... 
Tackar lappen71 och xyzzyxyzzy för bra svar! Jag lutar helt klart åt BB, på grund av många saker ni nämner, inte minst WAF  Det som lockar mig allra mest med egen HTPC är att då kan man köra XBMC och customiza gränssnittet... Flera skins till XBMC är väldigt snygga... Men känns som att alla argument ni radat upp nog väger upp gentemot att få ett möjligen snyggare gränssnitt (BBs är ju faktiskt också snyggt, bara att många till XBMC är ännu snyggare  ) Ni vet inte något om ifall skins till BB är något som skulle kunna dyka upp?
Postad 05 October 2011 - 12:30
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Ni vet inte något om ifall skins till BB är något som skulle kunna dyka upp? 
Inte troligt om det inte går att "låsa" upp BB och kunna modifiera själv men i dags läget så får man nöja sig med det gränssnitt som är nu. Är det filmer eller gränssnitt du ska titta på?
Postad 05 October 2011 - 13:16
LimpFish
-
LimpFish
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Inte troligt om det inte går att "låsa" upp BB och kunna modifiera själv men i dags läget så får man nöja sig med det gränssnitt som är nu. Är det filmer eller gränssnitt du ska titta på? 
Du har en bra poäng, det är därför det antagligen blir BB Förresten, gällande Navi-x, är det samma sak där som med Boxee i övrigt, att många av de "bästa" funktionerna bara är tillgängliga för USA?
Postad 05 October 2011 - 13:30
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Du har en bra poäng, det är därför det antagligen blir BB  Förresten, gällande Navi-x, är det samma sak där som med Boxee i övrigt, att många av de "bästa" funktionerna bara är tillgängliga för USA?
Vad menar du med bästa? Dom filmer som jag har velat titta på har gått bra samt några avsnitt av Entourage.
Postad 05 October 2011 - 13:34
LimpFish
-
LimpFish
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Vad menar du med bästa? Dom filmer som jag har velat titta på har gått bra samt några avsnitt av Entourage.
I och med att jag inte har en BB är jag inte helt säker, men flera recensioner o dyl som jag har läst, har nämnt att mycket av det streamade innehåll som finns i Boxeens "grundutbud" (typ amerikanska tv-kanaler och tv-serier tror jag) inte går att komma åt från exempelvis Sverige? Men det låter ju som att inte detsamma gäller navi-x eftersom du tittat på Entourage.
Postad 05 October 2011 - 13:41
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Finns det någon bra guide till Navi-X man kan titta på?
Postad 05 October 2011 - 17:07
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Postad 05 October 2011 - 17:20
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Google säger ; http://boxeeboxtips....-app-for-boxee/
Tråkigt nog har dom uppdaterat gränssnittet på Navi-X så det ser inte alls ut som förut. Det värsta är att trycker man på meny knappen så stängs programmet av utan att man får en förfrågan
Postad 05 October 2011 - 17:28
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Hur är det med svenska undertexter på filmer/serier via Navi-X? Kan man få fram det på nåt vis?
Postad 05 October 2011 - 17:35
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Hur är det med svenska undertexter på filmer/serier via Navi-X? Kan man få fram det på nåt vis?
Det finns två versioner av Navi-X och den gamla kan man inte lägga till undertexter. Men med den nya kan man lägga till dom undertexter som Navi-X själv letat fram. Att ladda ner själv och lägga till ser inte ut att fungera
Postad 05 October 2011 - 18:08
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Har det bästa av 2 världar där... HTPC för all media förutom film/serier, för tycker boxeen leverar grymt bra bild/ljud på MKV ripar... men till youtube, playkanaler, spotify, etc etc, använder jag HTPCn, på dom punkterna är just den överlägsen. @ xyzzyxyzzy: HTPCn dånar inte alls, grfikkort med passiv kylning ju... min HTPC låter mindre än Boxeen faktiskt
Redigerat av Garrett, 05 October 2011 - 18:10.
Postad 05 October 2011 - 18:27
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Är det någon som vet om man på något sätt kan sortera sina lokala filmer på annat sätt än i bokstasvsordning? Skulle vilja kunna sortera efter genrer, årtal, ratings, etc.
Postad 05 October 2011 - 18:35
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Är det någon som vet om man på något sätt kan sortera sina lokala filmer på annat sätt än i bokstasvsordning? Skulle vilja kunna sortera efter genrer, årtal, ratings, etc.
Om du trycker på meny knappen så kommer det fram en grå undermeny och om du ställer dig på Filmer så ser du fem alternativ. Alla,Genrer,Kanaler,Filer,Trailers och väljer du Filer så betyder det dom filer du har lokalt. Där får du fram en till undermeny och där kan du sortera efter Alla,Genrer,Källor,Inte visade. Det är det enda sättet du kan sortera dina lokala filmer på
Postad 05 October 2011 - 19:45
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Det rippas och packas mycket illa hos piratkopierarna  Det är stor skillnad på det som finns att hämta på nätet Finns bara ett sätt att undvika det och det är att köpa sina blurayfilmer Men jag har råkat ut för samma sak som dig och den enda lösningen har varit att packa upp rarfilerna och sedan har filmen funkat perfekt
Det har inget att göra med varken warez eller p2p, utan att det finns användare som inte förstår hur algoritmen för icke-förstörande komprimeringsarkiv fungerar. 4096kb är en lämplig standard för dictionary size och inte 64kb. Det är dock inte det Boxee har problem med utan att arkiven saknar rätt head-block vilket gör att flaggningen för sista filen inte kan läsas alternativt kan ej identifera filtypen. Arkivet blir därför "korrupt" när man streamar till skillnad från när man packar upp något. Det är knappast något Boxee kommer lägga någon tid på att lösa. Det är väl bara VLC vad jag kan komma på som totalt struntar i att läsa headern. Även komprimerade arkiv är problematiskt att hantera för övrigt.
Postad 06 October 2011 - 06:29
Peterwallbom
-
Peterwallbom
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
En Boxee är nu beställd, hoppas man blir nöjd!!
Är det lätt att streama från datorn när man har windows 7? har idag en popcorn hour och jag hittar inte datorn via den, står bara att datorn är ej godkänd eller nått sånt. När jag hade XP var det bara att dela ut en mapp så dök den upp på Popcorn hour. Programvaran som man laddar ner på Boxees sida kanske gör så datorn blir ihoppkopplad med Boxee på nätverket?
Mvh Peter
Postad 06 October 2011 - 06:37
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Är det lätt att streama från datorn när man har windows 7? Tydligen har ett flertal personer problem med Win 7 Programvaran som man laddar ner på Boxees sida kanske gör så datorn blir ihoppkopplad med Boxee på nätverket? Det finns ingen programvara på BB´s hemsida som gör det. Du använder smb,nfs,afs eller UPnP för att streama genom nätverk
Redigerat av lappen71, 06 October 2011 - 06:37.
Postad 06 October 2011 - 06:45
Peterwallbom
-
Peterwallbom
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Tydligen har ett flertal personer problem med Win 7 Har hört nått om att man måste skapa ny användare i Win7? Det finns ingen programvara på BB´s hemsida som gör det. Du använder smb,nfs,afs eller UPnP för att streama genom nätverk
Ok jag får ta hjälp av nån med kunskaper om nätverk när den anländer =)
Postad 06 October 2011 - 12:16
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Är än så länge riktigt nöjd med Boxeen, men har inte fått den att hitta mina filer på datorn (Win7 64-bit), vilket PS3:an klarar av.
Navi-X fungerar bra men är förvirrande.
Blev glad att Discovery fanns med där, men när jag skulle titta på serier därifrån så kördes de bara drygt 3 minuter innan de stoppades. varje gång.
Finns det någon svensk sida som täcker Boxee med tips och community, förutom den här bra tråden?
Postad 06 October 2011 - 12:18
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Är än så länge riktigt nöjd med Boxeen, men har inte fått den att hitta mina filer på datorn (Win7 64-bit), vilket PS3:an klarar av. Navi-X fungerar bra men är förvirrande. Blev glad att Discovery fanns med där, men när jag skulle titta på serier därifrån så kördes de bara drygt 3 minuter innan de stoppades. varje gång. Finns det någon svensk sida som täcker Boxee med tips och community, förutom den här bra tråden?
Att få smb fungera på Win7 är ett känt problem och svårt löst för vissa fungerar det men inte andra. Testa att använda den gamla versionen av Navi-X mycket bättre gränssnitt
Postad 06 October 2011 - 16:06
Per-Arne
-
Per-Arne
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Om du trycker på meny knappen så kommer det fram en grå undermeny och om du ställer dig på Filmer så ser du fem alternativ. Alla,Genrer,Kanaler,Filer,Trailers och väljer du Filer så betyder det dom filer du har lokalt. Där får du fram en till undermeny och där kan du sortera efter Alla,Genrer,Källor,Inte visade. Det är det enda sättet du kan sortera dina lokala filmer på
Tack så mycket.
Postad 06 October 2011 - 16:25
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
@ xyzzyxyzzy: HTPCn dånar inte alls, grfikkort med passiv kylning ju... min HTPC låter mindre än Boxeen faktiskt 
Låter ganska otroligt att en dator med kylt nätaggregat, processorfläkt och disk skulle vara så ljudlös, men vad f-n vet jag?
Postad 06 October 2011 - 16:29
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Låter ganska otroligt att en dator med kylt nätaggregat, processorfläkt och disk skulle vara så ljudlös, men vad f-n vet jag?
Ville inte säga något för jag har fått så mycket skit när jag börjar diskutera ljudnivå. Men att påstå att en HTPC skulle vara tystare än en BB är så befängt att det löjligt.
Postad 06 October 2011 - 20:11
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Fläkten låter inget alls, däremot så skapas vibrationer i chassiet.
Tar man bort plastskalet är den knäpptyst tex
Man kan montera i sär den och fixa det.
Postad 07 October 2011 - 06:36
Unregisterede08ae2cf
-
Unregisterede08ae2cf
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Hur ansluter man Boxee till datorn? Router är överflödig gissar jag eftersom Boxee är en nätverksrouter i sig (eller?)
(Tilläggas. Jag använder mobilt bredband via USB för att komma ut på internet via datorn idag)
Så här tror jag att man gör:
Man ansluter Boxee mot datorn via en vanlig Ethernet nätverkskabel. ( har WIN7)
Min fråga är: Kan man se filmer direkt på datorn via nätverkskabeln på ett enkelt sätt. Boxee tänkte jag ansluta till en dataskärm/TV via HDMI. Alltså- kan man dela ut en folder i WIN7 och få tillgång till den via Boxee och spela upp film direkt via nätverkskabeln.
Jag har Tvix 6500 idag och det är alldeles för krångligt att flytta filer mellan hårddiskar för att se dom på tvixen. I övrigt funkar Tvix helt perfekt med format och så... (ISO, IMG)
Det jag vill vinna på att byta till Boxee är att inte behöva flytta filer från datorn utan se dom direkt där. ( helst utan att tvingas skapa trådlöst nätverk)
Senare tänker jag köpa en ny TV för vardagsrummet. Och jag undrar vilka nätverksfuntioner den skall ha för att klara trådlöst nätverk med Boxxe eller annat fabrikat. Räcker DLNA..? Skall den ha inbyggd WiFi?
Postad 07 October 2011 - 06:51
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Boxee är inte en nätverksrouter. (vet inte varifrån du får den uppfattningen) Det är en dator (mediaspelare), precis som din tvix. Du streamar dina filmer över nätverket eller kopplar en extern hårddisk till Boxen. Det är precis samma grej som din tvix, bara det att Boxee inte har någon intern lagring. Du behöver inte flytta några filer till din tvix idag. Det räcker med att du delar ut en katalog i din dator och streamar över nätverket. Förstår inte riktigt problemet faktiskt. Det är väl enklast att du skaffar en 3G-router så kan du koppla upp alla dina nätverksenheter samtidigt. För du kommer inte kunna använda några internetfunktioner via boxee utan tillgång till internet. Din tv behöver inte DLNA så länge du inte tänker streama något till tvn. Du använder ju din tvix eller boxee som mediaspelare och inte tvn. Vill du inte ha trådlöst så kopplar du bara nätverkskablarna från alla nätverksenheter (dator, boxee) till 3G-routern.
Redigerat av Unregistered577c6879, 07 October 2011 - 06:56.
Postad 07 October 2011 - 07:37
Unregisterede08ae2cf
-
Unregisterede08ae2cf
-
Forumräv
-
-
511 inlägg
Vill du inte ha trådlöst så kopplar du bara nätverkskablarna från alla nätverksenheter (dator, boxee) till 3G-routern.
Rätt uppfattat- jag vill egentligen inte streama eller skapa trådlöst nätverk. Jag vill bara komma åt filerna på datorn på enklast tänkbara sätt. Min senaste ide är att skaffa en NAS som jag kan spara filer på från datorn, och som Tvix har tillgång till (utan streaming). Köper gärna en 3g-router. Kan du/någon ge länk på förslag. Har en D-link router idag (DI-524)- eller hade. Missnöjd med den eftersom det var så otroligt mycket arbete att få det att fungera. Jag är egentligen nöjd med min Tvix, det är bara nätverksfunktionerna som är för ålderdomliga med diverse manuella inställningar som fodras. Jag vägrar. Jag söker en modern lösning som ger enkel nätverkshantering. Tar gärna emot förslag på NAS och exempel på inkoppling. Det jag gör idag är att jag kopierar filerna från datorns hd till en extern liten hd som jag sedan pluggar in i Tvix USB. Det är detta moment jag vill slippa.. Jag betalar gärna 2000 kr för att slippa detta.
Postad 07 October 2011 - 09:06
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4773 inlägg
Fläkten låter inget alls, däremot så skapas vibrationer i chassiet. Tar man bort plastskalet är den knäpptyst tex Man kan montera i sär den och fixa det.
Låter intressant! Kan du rekommendera nån bra beskrivning på hur man pillar isär burken och "fixar det"?
Postad 07 October 2011 - 10:01
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Har noterat att om man bara lätt lägger fingret mot plast chassit på höger sida så blir boxee helt tyst
Postad 07 October 2011 - 11:12
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Ville inte säga något för jag har fått så mycket skit när jag börjar diskutera ljudnivå. Men att påstå att en HTPC skulle vara tystare än en BB är så befängt att det löjligt.
Vafan, tror du jag ljuger?!  va faen skulle jag gör det för?? Är alltid kritiskt öppen till mina inköpta saker, och höjer inte allt jag köper till skyarna som så många andra gör här, och blundar för problemen deras tekniska saker har!  Har ett stort chassi, tysta fläktar, och ett passivt grafikkort. Har noterat att om man bara lätt lägger fingret mot plast chassit på höger sida så blir boxee helt tyst
Tack för tipset, det ska tesatas sen!  Lite som min förra LGtv... den buzzade ibland när det väldigt ljus bild... fick tips att dra åt skruvarna på den sida det buzzade, då försvann det nästan helt! Fläkten låter inget alls, däremot så skapas vibrationer i chassiet. Tar man bort plastskalet är den knäpptyst tex Man kan montera i sär den och fixa det.
Vågar man sig på det? Garantin gäller väl inte om man råkar pajja den?
Redigerat av Garrett, 07 October 2011 - 11:12.
Postad 07 October 2011 - 11:26
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Postad 07 October 2011 - 11:37
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Postad 07 October 2011 - 15:29
Autodidakt
-
Autodidakt
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ber om ursäkt ifall detta har tagits upp tidigare i tråden, men vill bara att nämna att för er som vill streama spotify musik till er hemmabio och har en Boxee Box går det utmärkt ifall ni laddar ner airfoil.
Ha en bra dag allihop!
Redigerat av Autodidakt, 07 October 2011 - 15:29.
Postad 07 October 2011 - 16:34
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Låter intressant! Kan du rekommendera nån bra beskrivning på hur man pillar isär burken och "fixar det"?
http://www.ifixit.co...Teardown/4109/1Märk bara upp alla skruvar var de ska sitta, för du kommer garanterat sitta där med en skruv över som du inte vet var den ska sitta (talar av egen erfarenhet) =) Du kan fixa det genom att fästa gummipackningar mot alla delar där fläkten skruvas fast samt alla sidor där chassiet ligger i kontakt med höljet. Vågar man sig på det? Garantin gäller väl inte om man råkar pajja den? 
Nä, får du inte till gröna plasten snyggt tillbaka så försvinner garantin garanterat =) Tricket är att först låta boxeen stå på några timmar så plasten blir varm, sen kör man lite med hårtorken så den blir mjukare.
Postad 07 October 2011 - 16:40
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
Rätt uppfattat- jag vill egentligen inte streama eller skapa trådlöst nätverk. Jag vill bara komma åt filerna på datorn på enklast tänkbara sätt. Min senaste ide är att skaffa en NAS som jag kan spara filer på från datorn, och som Tvix har tillgång till (utan streaming). Köper gärna en 3g-router. Kan du/någon ge länk på förslag. Har en D-link router idag (DI-524)- eller hade. Missnöjd med den eftersom det var så otroligt mycket arbete att få det att fungera. Jag är egentligen nöjd med min Tvix, det är bara nätverksfunktionerna som är för ålderdomliga med diverse manuella inställningar som fodras. Jag vägrar. Jag söker en modern lösning som ger enkel nätverkshantering. Tar gärna emot förslag på NAS och exempel på inkoppling. Det jag gör idag är att jag kopierar filerna från datorns hd till en extern liten hd som jag sedan pluggar in i Tvix USB. Det är detta moment jag vill slippa.. Jag betalar gärna 2000 kr för att slippa detta. 
http://www.idg.se/2....-3g-uppkoppling Att streama filer är samma sak som att komma åt dem på ditt nätverk. Du skickar informationen i realtid och ingenting lagras permanent. Det är det som kallas streaming. Visst kan du köpa en NAS. Det är bra speciellt om man inte vill ha på datorn hela tiden. Finns massa varianter beroende på storlek och krav, så jag skulle nog titta in undersektion här i forumet eller på sweclockers för specifika råd ang val.
Redigerat av Unregistered577c6879, 07 October 2011 - 16:41.
Postad 07 October 2011 - 18:23
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Frågat förr men fick inget svar, vart kan man hitta en fjärrkontroll android app.
Hitta en 4.5 st, men när man försöker ta ner dessa så får man till svar "källan inte tillgänglig"
Inte ens den som D-link hänvisar till på FAQ finns kvar.
Postad 07 October 2011 - 21:47
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Vafan, tror du jag ljuger?! va faen skulle jag gör det för?? Är alltid kritiskt öppen till mina inköpta saker, och höjer inte allt jag köper till skyarna som så många andra gör här, och blundar för problemen deras tekniska saker har! Har ett stort chassi, tysta fläktar, och ett passivt grafikkort.
Naturligtvis tror jag att du ljuger för jag vet hur en HTPC med passiv kylning låter.
Postad 07 October 2011 - 23:04
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Naturligtvis tror jag att du ljuger för jag vet hur en HTPC med passiv kylning låter.
Jasså, kom hit och lyssna då!  Boxeen och HTPCn är jämte varandra, hör inte HTPCn från soffan när den är på, men sätter jag på boxeen hör man ett litet buzzande ljud, men det verkar gå att fixa om man läser högre upp i tråden. F.Ö vet la inte du hur min Boxee låter, eller?  Sen får du tro va faen du vill, men det är sant som det är sagt, kan väl inbringa vittnen hit till forumet om det skulle va, men känns rätt onödigt... Gillar inte att bli kallad lögnare, då jag alltid lämnar öppen kritik på nya saker jag köper, för att dela med mig av erfarenheter till andra medkonsumenter, istället för vissa, som jag sa innan, höjer sina saker till skyarna, utan att dela med sig nackdelar med prylarna, för att skydda sin nyköpta produkt...  Edit: Testade precis att lyssna ca en decimeter ifrån HTPC och Boxeen, och Boxeen låter grymt mycket mer pga buzzandet kan jag säg... "Naturligtvis tror jag att du ljuger för jag vet hur en HTPC med passiv kylning låter." Hur många olika HTPCn har du lyssnat på då? Tio, hundra? Inte fasen kan du veta hur alla HTPC låter?
Redigerat av Garrett, 07 October 2011 - 23:10.
Postad 08 October 2011 - 02:51
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
LOL 
Ja, jag garvade också när jag såg bilden Har retat mig på det förbannade ljudet från min Boxee Men så när jag satte på den idag och naturligtvis hörde ljudet ännu mer, så tog jag en pappersbit och vek ihop det till ett minneskorts storlek och stoppade in den i hålet Ljudet försvann Skönt tänkte jag Men man kan ju undra hur illa kineserna måste höra och sedan är det ju löjligt att ett sådant här problem kan lösas så lätt och att de inte fixat detta från början Plastskit ! Sedan undrar jag om någon annan har problem med att boxen tappar kontakt med Nas mitt i filmen och att den sedan inte kan starta filmen igen ?
Postad 08 October 2011 - 05:59
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Har på slutet börja på att vara tvungen att starta om förstärkaren varje gång jag kör igång BB. Får inget ljud annars.
Antar att problemet sitter i förstärkaren men ändå lite irriterande.
Postad 08 October 2011 - 07:25
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Ja, jag garvade också när jag såg bilden Har retat mig på det förbannade ljudet från min Boxee Men så när jag satte på den idag och naturligtvis hörde ljudet ännu mer, så tog jag en pappersbit och vek ihop det till ett minneskorts storlek och stoppade in den i hålet Ljudet försvann Skönt tänkte jag Men man kan ju undra hur illa kineserna måste höra och sedan är det ju löjligt att ett sådant här problem kan lösas så lätt och att de inte fixat detta från början Plastskit ! Sedan undrar jag om någon annan har problem med att boxen tappar kontakt med Nas mitt i filmen och att den sedan inte kan starta filmen igen ?
Hähähä  Mrn enligt honom ovanför ditt inlägg så ljuger jag ju när jag säger att Boxeen låter mer än min HTPC... Men den levererar ju grymt bra när det gäller filmer, både bild och ljud! Ska se om jag vågar mig på Ghostlinks tips sen nån dag för att dämpa vibrationsljudet.
Redigerat av Garrett, 08 October 2011 - 07:28.
Postad 08 October 2011 - 07:32
lappen71
-
lappen71
-
Veteran
-
-
2053 inlägg
Hähähä  Mrn enligt honom ovanför ditt inlägg så ljuger jag ju när jag säger att Boxeen låter mer än min HTPC...  Men den levererar ju grymt bra när det gäller filmer, både bild och ljud!  Ska se om jag vågar mig på Ghostlinks tips sen nån dag för att dämpa vibrationsljudet. 
Vad är det som är så svårt att förstå? Har du en BB som inte är defekt låter den inte så där. Eller tror du den tillverkas med flit vibrationsljud
Redigerat av lappen71, 08 October 2011 - 07:33.
Postad 08 October 2011 - 08:57
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2129 inlägg
Undrar om liten droppe Super Lim på rätt ställe ( om man kommer åt ? ) skulle lösa problemet, lite snyggare än att ha en tuss som sticker ut !
Postad 08 October 2011 - 10:03
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Lappen
Det måste vara många Boxee som är defekta
Postad 08 October 2011 - 11:11
Benedict
-
Benedict
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Vilket hål menar du? Måste hålla med Garret. Min Boxee låter också, det är ju faktiskt en liten fläkt i den och det finns i princip inga tysta fläktar. Den hörs som ett lågt surrande från soffan 2-3 m bort när det är tyst i rummet. Men det är något jag räknade med. Men sedan är jag extra känslig mot lågfrekventa ljud. Kan bli galen på lysrör som buzzar. Sedan kanske ni kunde lugna ner er lite med påhoppen så vi kan få tillbaka en trevlig stämning i tråden. Hörsel och hur man uppfattar ljud är något som är ganska personligt och kan variera kraftigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|