Ta det lungt med dom för du kommer inte att höra disten och ´sedan är det för sent
Om du har ton kontroler på + så sätt till baka dom till 0 eller kör direkt.
Det är lungt, kör helt naturellt med Pure Direct!

Jaha, då har man snart haft en hel arbetsdag på sig att testa pK vs 683.
Kan ju börja med att berätta vilken musik jag spelat när jag testat:
Chris Jones - Set 'em up, Joe (SACD)
AC/DC - Thunderstruck (CD)
Beatles - Here comes the sun (CD)
Michael Jackson - Beat It (Flac)
Doris - Did you give the world some love today (Spotify)
Stevie Ray Vaughan - Pride and Joy (Spotify)
Norah Jones - Come away with me (Spotify)
Mitt första intryck när jag lyssnade på pK är att ljudet kändes väldig luddigt och inte alls som jag hade väntat mig, men problemet avlöstes enkelt genom att sätta sig på ryggstödet på soffan (Mina "stativ" är nästa dubbelt så höga mot vad som rekomenderas till pK). Väl sittandes uppe på soffryggen så började det arta sig, efter lite experimenterande med invinkling av högtalarna så hittade jag en vinkel där jag tyckte att ljudet stämde och lyssningen kunde börja på riktigt!

Det första som slår mig när jag lyssnar på pK är att dom verkligen spelar otroligt djupt för att vara ett par små stativare, jag känner mig tvungen att dubbelkolla så att jag verkligen stängt av basen, och det hade jag gjort. Det är inte lätt att tro att ett par små stativare kunde spela så djupt!
Sen efter ett par timmars spelande och jämförande så kom jag fram till denna slutsats:
pK spelar grymt bra, jag skulle vilja påstå att dom faktiskt spelar liiiiite bättre än 683'orna på de flesta plan, MEN där jag tycker att dom tappar lite är i de nedre regionerna, vilket iofs inte är så konstigt om man betänker att det är en ganska liten högtalare.

Jag tycker att 683'orna låter lite "mörkare" och lite mer tillbakadragna än vad pK gör, på hög volym tycker jag att pK bir lite mer lättlyssnade än 683'orna.
Det blir ingen sågning idag grabbbar, pK och 683 är imho 2 riktigt bra högtalare, men jag gillar nog pK mer

Ska kolla lite film nu och se hur dom harmoniserar med min B&W center
Redigerat av -Palle-, 26 October 2010 - 15:39.