Battlefield 3 [PS3]
4523 svar till detta ämne
Postad 13 February 2012 - 12:19
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Fan va gött de ska bli när de fixat inputt lagget så alla superstjärnor kan gå in o dominera på kartorna utan att ha något att gnälla på!
Anar sarkasm, men jag håller med!  Rätt tråkigt att spela på 576p, sedan växlar man till pc och blir mindblown och inser att man hellre spelat på 720p när det kommer till ps3an men jag lider för mycket av problemen så det blir att gå tillbaka till 576p. Men heder åt er som inte känner av problemen, men jag måste nästan fråga om ni känner någon skillnad när ni kör på 576p? Jag förutsätter att ni provat när ni säger att det inte är något problem med 720p. Om ni inte provat ge det en ärlig chans och beskriv hur ni upplevde det. Har svårt att beskriva hur det känns för mig men jag gör ett försök. 576p så känns spakarna analoga, alltså den reagerar mer naturligt på utslaget när man rör spakarna. 720p så känns det som allt blir blir om man slår på musacceleration på datorn, helt plötsligt så gör den saker man inte alls ville. Eller att den ändrar DPI mitt i rörelsen kanske man också kan beskriva det som. Det händer ofta för mig när jag spelar på pc, blir lätt lite frustrerad när man försöker spela på pc det känns ungefär på samma sätt. Klart att det går att minimera effekten genom att hålla tillbaka och vänta in fienden men det är inte alltid möjligt... Spelar fortfarnade hyfsat bra med 720p upplösningen men hopplöst mycket sämre än med 576p. Hur det än är så spelar jag extremt mycket bättre med 576p än vad jag gör med 720p Nu anser jag inte att jag är någon superstar bara för att klargöra den biten  battlelog: thomasson1979 psn: thomasson
Redigerat av Ola Thomasson, 13 February 2012 - 13:54.
Postad 13 February 2012 - 15:50
nedman
-
nedman
-
Forumräv
-
-
774 inlägg
Noob humor på hög nivå. Dessvärre så finns det folk som spelar så här http://www.youtube.c...849RVAAAAAAAAAg
Postad 13 February 2012 - 16:14
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
hehehe
Redigerat av ragequaker, 13 February 2012 - 16:15.
Postad 14 February 2012 - 08:14
TheBadlands
-
TheBadlands
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Anar sarkasm, men jag håller med! Rätt tråkigt att spela på 576p, sedan växlar man till pc och blir mindblown och inser att man hellre spelat på 720p när det kommer till ps3an men jag lider för mycket av problemen så det blir att gå tillbaka till 576p.
Men heder åt er som inte känner av problemen, men jag måste nästan fråga om ni känner någon skillnad när ni kör på 576p? Jag förutsätter att ni provat när ni säger att det inte är något problem med 720p. Om ni inte provat ge det en ärlig chans och beskriv hur ni upplevde det.
Har svårt att beskriva hur det känns för mig men jag gör ett försök.
576p så känns spakarna analoga, alltså den reagerar mer naturligt på utslaget när man rör spakarna. 720p så känns det som allt blir blir om man slår på musacceleration på datorn, helt plötsligt så gör den saker man inte alls ville. Eller att den ändrar DPI mitt i rörelsen kanske man också kan beskriva det som. Det händer ofta för mig när jag spelar på pc, blir lätt lite frustrerad när man försöker spela på pc det känns ungefär på samma sätt.
Klart att det går att minimera effekten genom att hålla tillbaka och vänta in fienden men det är inte alltid möjligt... Spelar fortfarnade hyfsat bra med 720p upplösningen men hopplöst mycket sämre än med 576p.
Hur det än är så spelar jag extremt mycket bättre med 576p än vad jag gör med 720p
Nu anser jag inte att jag är någon superstar bara för att klargöra den biten 
battlelog: thomasson1979 psn: thomasson
Skriver under på allt (utom PC-biten som jag inte har erfarenhet av) - kör i regel i 576p, men är ärligt talat tveksam till att Dice kommer att lösa problemet det borde ha varit prio ett före voip. Apropå ljud...Någon anan som upplever problem med att muta i scoreboarden (Trycka fyrkant)?
Postad 14 February 2012 - 08:26
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
För alla er med stora problem kan jag inflika nåt som jag själv misstänkt men nu fått bekräftat.
BF3 var extremt framstressat av EA och tonvis med saker som borde ha gjorts fanns inte tid att hinna med innan det redan fastställda releasedatumet som var satt för att hinna ut innan CoD.
Hade DICA själva fått bestämma hade vi sett ett betydligt mer polerat spel.
Har fått en ny konsult här på jobbet som var anställd av DICE för att utveckla vissa delar och han har bekräftat hur det låg till.
Kanske inget groundbreaking men ändå.
Det som känns iaf något positivt är ju att det är bättre att det blev som det blav pga tidsbrist än att det skulle ha varit rent slarv eller inkompetens. Dvs det finns ju iaf ett hopp om att dom nu i lugn och ro kan patcha upp spelet till den nivå dom från början tänkt sig.
Redigerat av masse70, 14 February 2012 - 08:33.
Postad 14 February 2012 - 11:03
shade73a
-
shade73a
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Apropå ljud...Någon anan som upplever problem med att muta i scoreboarden (Trycka fyrkant)?
+1 Nu måste jag ju bara testa 576p, då kanske jag träffar något....
Redigerat av shade73a, 14 February 2012 - 11:06.
Postad 14 February 2012 - 14:25
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
+1
Nu måste jag ju bara testa 576p, då kanske jag träffar något....
Ja, samma här.. har inte fått tummen ur och testat 576p ännu. Vore ju skoj om nån enstaka kunde dö av min bösssa nån gång..
Postad 14 February 2012 - 15:39
shade73a
-
shade73a
-
Amatör
-
-
59 inlägg
In the menu before you enter the map to play when you choose to spawn on a squad-mate or the general spawn area, push triangle for "squad & team" menu, then on the very first option up, you can change the "VOIP" to either "OFF" "Squad" or "Team", to mute players select "OFF". Hope this helps! I feel your pain about listening to obnoxious players.
Hittade detta, får testa ikväll om frugan tillåter dagen till ära.
Postad 14 February 2012 - 15:47
Pansarhund
-
Pansarhund
-
Användare
-
-
187 inlägg
In the menu before you enter the map to play when you choose to spawn on a squad-mate or the general spawn area, push triangle for "squad & team" menu, then on the very first option up, you can change the "VOIP" to either "OFF" "Squad" or "Team", to mute players select "OFF". Hope this helps! I feel your pain about listening to obnoxious players.
Hittade detta, får testa ikväll om frugan tillåter dagen till ära.
Så man måste först välja att sätta detta till OFF och sedan manuellt trycka på varje spelare man vill mute:a med fyrkant? Jag har alltid tolkat detta som att OFF är det samma som att stänga voice för alla spelare. Nu börjar jag förstå varför jag inte fått det att funka.. om nu detta stämmer det vill säga
Redigerat av Pansarhund, 14 February 2012 - 15:48.
Postad 14 February 2012 - 16:24
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Nej det ska räcka att bara sätta den till "off". Men den inställningen sparas inte utan man får göra den varje gång man joinar ny server tror jag.
Vad är det som inte funkar med mute grejen föresten. Har inte använt den något vidare då det default är inställt på squad så brukar man ju inte höra så mycket då jag oftast inte har randoms i min squad. Är ju ibland man hör någon en kort stund men det brukar tystna, vet inte om det kan vara precis när folk joinar eller något att alla hör dom.
Postad 17 February 2012 - 00:13
shade73a
-
shade73a
-
Amatör
-
-
59 inlägg
576p funkade inte för mig. Det kanske funkar bättre med mindre skärmar? Jag sitter framför 55"-tv 3,5m ifrån och det kändes som jag letade efter något i skärmen  , nackspärr varning....
Postad 17 February 2012 - 08:45
CBR
-
CBR
-
Användare
-
-
237 inlägg
Trevlig simtur igår Mad och Qonny.
Note to self: Titta framåt nästa gång du kör....
Postad 17 February 2012 - 10:26
Unregistered0e5c46c2
-
Unregistered0e5c46c2
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Fy bubblan vad borta jag varit! Földrar på besök, flytt, internetstrul, lägenhetsfix, jobb som fan, valla tjejen..
I HELGEN SKA JAG SPELA!
Postad 17 February 2012 - 16:09
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
576p funkade inte för mig. Det kanske funkar bättre med mindre skärmar? Jag sitter framför 55"-tv 3,5m ifrån och det kändes som jag letade efter något i skärmen , nackspärr varning....
Men då har du ju provat iaf, jag kör en 50" och sitter kanske max 1.2meter ifrån. Förutom nackspärrsvarningen, kände du någon skillnaden i kontrollen?
Postad 17 February 2012 - 16:24
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Ola, du borde skaffa ett par såna här så nära som du sitter
http://www.prylporta...n-1.492179.html
Postad 17 February 2012 - 17:01
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Ola, du borde skaffa ett par såna här så nära som du sitter 
http://www.prylporta...n-1.492179.html
Har faktiskt funderat på det rätt mycket, ska ringa till Sony Center i Sundsvall och höra om de har någon som man får prova. Jag har ju glasögon så det får ju inte bli obekvämt, bara en sådan sak som att hitta bra hörlurar är svårt nog liksom. Astro A40 fungerar bra när man har glasögon iaf om någon vill veta.
Postad 17 February 2012 - 23:30
shade73a
-
shade73a
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Men då har du ju provat iaf, jag kör en 50" och sitter kanske max 1.2meter ifrån. Förutom nackspärrsvarningen, kände du någon skillnaden i kontrollen?
Jag måste tyvärr säga att det var så störande fult och otydligt att jag helt tappade fokus på kontrollen  Jag får väl testa igen och försöka bortse från ovanstående....
Postad 17 February 2012 - 23:38
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Jag testade också 576p på en 50-tummare, 3,5m ifrån. Jag försökte koncentrera mig på kontrollen och om jag skulle uppleva någon skillnad mot 720p (vilket jag inte har upplevt som något problem bör tilläggas...). Det var så himla dålig bild att jag la ner ganska omgående. I min värld kan jag leva med eventuell inputlag (som jag som sagt inte märker av) men jag kan inte spela på 576p.
Postad 18 February 2012 - 01:28
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Jag måste tyvärr säga att det var så störande fult och otydligt att jag helt tappade fokus på kontrollen  Jag får väl testa igen och försöka bortse från ovanstående....
Man måste nog ge det en ärlig chans, först spela 1-2 rundor med 720 och sedan växla till 576 och gärna samma banor igen så man får något att referera till. Jag testade också 576p på en 50-tummare, 3,5m ifrån. Jag försökte koncentrera mig på kontrollen och om jag skulle uppleva någon skillnad mot 720p (vilket jag inte har upplevt som något problem bör tilläggas...). Det var så himla dålig bild att jag la ner ganska omgående. I min värld kan jag leva med eventuell inputlag (som jag som sagt inte märker av) men jag kan inte spela på 576p.
För mig är det som natt och dag, men från 3,5m kan jag inte spela i varken 720 eller 576 ser alldeles för dåligt för det även med glasögonen på  Insåg precis att jag spenderat 2000+ timmar i bc2 och 286 timmar i bf3 sittandes på en kökstol ca 1.2 meter ifrån en 50" tv... . Fick precis den fina fågeln som symbol också colonel 51 man ska kanske kalla det en kväll eller ska man nöta någon runda till...
Postad 18 February 2012 - 16:47
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Info om ändringarna vad gäller vapnen i nästa patch. Infon är ju inte komplett än det läggs till efter hand. http://symthic.com/f...6a96ec8185b541cBekräftade av skälvaste Alan Kertz
Postad 19 February 2012 - 21:42
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
Skrota usasen med fragshot o extend ammo till den så man kan börja spela Bf igen.. Så mkt nötter som använder bara det vapnet o tycker dem e skitduktiga... Tror nästan att COD spelarna har gått över till Bf =////. Visst spela ni med det vapnet men gärna inte med eller mot mej...
Redigerat av Unregisteredca15b0a9, 19 February 2012 - 21:43.
Postad 20 February 2012 - 09:03
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Skrota usasen med fragshot o extend ammo till den så man kan börja spela Bf igen.. Så mkt nötter som använder bara det vapnet o tycker dem e skitduktiga... Tror nästan att COD spelarna har gått över till Bf =////. Visst spela ni med det vapnet men gärna inte med eller mot mej...
+1 Inte fått spela på över 1 vecka och fick äntligen smeka lite Viper i helgen och döda  Min bror som totalrenoverar ett nyköpt hus har haft det tufft, enda "krigandet han fått göra är fantisera om hur det är och fått höra från mig haha, Hans BF3 ex ligger vid sängen redo när huset och bredband är klart. Som tröst så sa jag till han i helgen att kom hit med in PS3a och headset till mig för fan så du kan få kriga! spela du på TVn så tar jag duken  sagt och gjort han kom över i lördags och det var otroligt vad det skulle ta tid att få premiärspela BF3! först FW update, sen installera BF3, sen 2st BF3 updates och slutligen nerladdning ut av B2K som tog 1 fuckin timme. Han började vid 18:00 tiden och fick äntligen joina en server vid 20:45. då hade halva kvällen gått. båda var smått irriterade på förlorad speltid. Vi körde igång iaf och allt var som bortglömt för vi garvade, dödade och hade en riktigt trevlig kväll. Highberg kom och anslut till vår squad senare och välkommnade och mobbade min broder om hans fina RANK 2  blev mer tryck på offensiven med en spelare till i squaden och trevligt prat under tiden. Skön helg med skönt krig!  //Cellan
Postad 20 February 2012 - 09:37
Garrett
-
Garrett
-
Mega-Guru
-
-
7007 inlägg
Nån som hört nåt mer hur det går om dom jobbar på inputlag problemet? 
Är ju grymt go känsla när jag spelar i 576p, men är ju så jädrans suddigt... vill ha den feelingen som är i 576p i 720p med!
Postad 21 February 2012 - 19:53
zxcv
-
zxcv
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Postad 21 February 2012 - 20:14
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Har nu ansökt om medlemsskap i MHB-plutonen. Har inte spelat så värst mycket, men det tar sig... Jävligt kul är det och jag har kollat efter input-lag. Inte mycket till lagg hos mig (PS3 -> Infocus X10).
Har fullt sjå med att inte bli stirrig när man kommer tätt inpå fi. Siktet får en förmåga att fara runt lite väl mycket då... Men som sagt, sjukt kul.
Postad 22 February 2012 - 09:06
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Siktet får en förmåga att fara runt lite väl mycket då... Men som sagt, sjukt kul.
Vet inte om vi måste döpa om själva problemet, det är ju inte det att gubben inte reagerar för det gör den direkt, problemet är just hur den rör sig. För mig blir rörelserna väldigt yviga och väldigt accelererade. När jag kör i 576 så har jag oerhört mycket mer kontroll på vad som händer på skärmen.
Postad 22 February 2012 - 10:14
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Vet inte om vi måste döpa om själva problemet, det är ju inte det att gubben inte reagerar för det gör den direkt, problemet är just hur den rör sig. För mig blir rörelserna väldigt yviga och väldigt accelererade. När jag kör i 576 så har jag oerhört mycket mer kontroll på vad som händer på skärmen.
Ja, jag tror faktiskt att om man inte haft accelerationen så hade man nog inte reflekterat mycket över inputlagget heller. För det vill gärna bli att första tiondelarna händer inget och man fortsätter röra på spaken och sen händer plötsligt allt alldeles för snabbt. Hade det inte accelererat så mycket hade blivit en sån ketchupeffekt när gubben väl rör sig. Tror jag iaf.. Men det är helt enkelt lättare att säga att det är inputlagget som jävlas (fast det inte är riktigt hela sanningen), för det är lättare att se/mäta/jämföra med diverse videos på youtube tex. Någon som springer i sidled framför mig har jag tex 100 ggr svårare att träffa än när samma sak händer i BFBC2.
Postad 22 February 2012 - 10:35
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Ja, jag tror faktiskt att om man inte haft accelerationen så hade man nog inte reflekterat mycket över inputlagget heller. För det vill gärna bli att första tiondelarna händer inget och man fortsätter röra på spaken och sen händer plötsligt allt alldeles för snabbt. Hade det inte accelererat så mycket hade blivit en sån ketchupeffekt när gubben väl rör sig. Tror jag iaf.. Men det är helt enkelt lättare att säga att det är inputlagget som jävlas (fast det inte är riktigt hela sanningen), för det är lättare att se/mäta/jämföra med diverse videos på youtube tex.
Någon som springer i sidled framför mig har jag tex 100 ggr svårare att träffa än när samma sak händer i BFBC2.
Jag vet inte riktigt vad det är som spökar, problemet uppstår på alla mina apparater Pioneer KRP-500a i alla lägen som finns på tvn, samma sak på min Sony 40w2000 och på min 27" pc monitor från Samsung så det är 3 märken som uppför sig på exakt samma sätt vid 720P. Provade även hos Qberg82 han har två skärmar från Samsung en 50" led och en 40" lcd och där har jag också samma problem, och de är som borttrollade vid 576p. Kommer fortsätta härja på i 576p tills de löst problemet om de nu löser problemet. Läser man deras kanaler i twitter och i olika forum så vill de få det att låta som att det är ett litet problem. Det roliga är att alla som jag spelar med reguljärt och det är många som är riktigt duktiga har samma problem som jag men det säger ju mig att jag inte är ensam om problemet i varje fall.
Redigerat av Ola Thomasson, 22 February 2012 - 11:35.
Postad 22 February 2012 - 13:55
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Var ändrar man upplösningen till 576p. Är det i inställningarna till själva PS3 eller i BF3-inställningarna?
Postad 22 February 2012 - 14:54
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Var ändrar man upplösningen till 576p. Är det i inställningarna till själva PS3 eller i BF3-inställningarna?
Skärminställningar på PS3an, välj manuell och bocka ur allt. 576 går ej att bocka ur. Spelet blir ju inte övervackert, men har man en känsla av att något är fel så kommer man märka en jätteskillnad efter man har bytt.
Postad 22 February 2012 - 15:25
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Är det bara bocka ut manuell sen så är man tillbaka på grundinställningarna? Har inte fått tummen ur och testat 576 ännu.. Vågar man tro? Kanske fastnar i att spela med låg upplösning för att kontrollen blir bättre...hemska tanke! haha
Postad 22 February 2012 - 16:34
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Har nu ansökt om medlemsskap i MHB-plutonen. Har inte spelat så värst mycket, men det tar sig... Jävligt kul är det och jag har kollat efter input-lag. Inte mycket till lagg hos mig (PS3 -> Infocus X10).
Har fullt sjå med att inte bli stirrig när man kommer tätt inpå fi. Siktet får en förmåga att fara runt lite väl mycket då... Men som sagt, sjukt kul.
Har lagt till dig i plutonen nu, ska ta och fixa leaderboarden också någon dag.
Postad 22 February 2012 - 16:46
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Jag tackar för förtroendet. Jag skall tjäna er väl
Postad 22 February 2012 - 21:12
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Är det bara bocka ut manuell sen så är man tillbaka på grundinställningarna? Har inte fått tummen ur och testat 576 ännu.. Vågar man tro? Kanske fastnar i att spela med låg upplösning för att kontrollen blir bättre...hemska tanke! haha
Jag testade igar kvall (australiensk tid), jag clickade bara bort allt utom 576 i skarminstallningar. Alltsa i installningarna pa PS3an, inte inne i spelet eller tvns egna installningar (vilket jag inte ar saker pa att man kan andra i alla fall). Kanns ju som att man ar tillbaka pa 90 talet och spelar ingen. Jag trodde inte att jag hade "lagg", men testade i alla fall. Och vilken skillnad det blev! Tveksam om jag skulle klara av att andra tillbaka till 720 nu efter att ha dragit ner till 576!? Mycket battre kannsla och i valdigt manga lagen dar jag hade missat eller dott for att den andre personen var snabbare sa ar det nu jag som vinner/traffar!  Men som sagt, BF3 skulle ju vara ett "snyggt" spel. Men nu ser det ut som skit  Hoppas det fixas i nagon kommande patch! Och om inte allt for lang tid!
Postad 22 February 2012 - 21:34
Unregistered2f447144
-
Unregistered2f447144
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Lite roligt att vissa då argumenterar emot "input-lag" problemet när dom alltså troligen inte ens vet vad det är  Ingen nämd ingen glömd! (mao INTE specifikt riktat mot just dig Besterman bara för du skrev som du nu gjorde).
Postad 22 February 2012 - 22:44
Unregistered41753
-
Unregistered41753
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Drog ner inställningarna till 576p och jag får nog hålla med om att kontrollen blev mer responsiv... Och det blev inte helt ospelbart grafiskt sett. Kör nog såhär några rundor... Vet inte om 93" tum gör det mer förlåtande eller tvärt om.
Postad 23 February 2012 - 07:29
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Testade igår jag med, och plötsligt lyckades man ju träffa det man ville! Visst, som alla skriver, fult blir det. Men fanimig en mycket större portion spelglädje! Lyckades ju till och med få ner några fiender som sprang från ena sidan till andra framför mig, det tror jag inte jag lyckats med någon gång i BF3..
Postad 23 February 2012 - 09:12
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Lyckas nu gå med "plus" vad gäller k/d i nästan alla matcher. Ska man våga gå ner från 720 till 576? Har 90" via projje med tittavstånd 2.1-2.2m. Vill ju inte tumma ännu mer på grafiken, känns som det redan är på gränsen... men jag har testat BC2 och det är en jädra skillnad i kontroll.
Postad 23 February 2012 - 09:15
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
jag spelade på min TV igårkväll då kontrollen till projjen låg på andra sidan soffbordet och jag orkade helt enkelt inte flytta mig
och visst var sega jobbiga "musaccelerationen" back. var hemskt
Redigerat av Unregistered70c626f4, 23 February 2012 - 09:16.
Postad 23 February 2012 - 09:28
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Jag trodde inte att jag hade "lagg", men testade i alla fall. Och vilken skillnad det blev! Tveksam om jag skulle klara av att andra tillbaka till 720 nu efter att ha dragit ner till 576!? Mycket battre kannsla och i valdigt manga lagen dar jag hade missat eller dott for att den andre personen var snabbare sa ar det nu jag som vinner/traffar! 
Men som sagt, BF3 skulle ju vara ett "snyggt" spel. Men nu ser det ut som skit Hoppas det fixas i nagon kommande patch! Och om inte allt for lang tid!
Om fler börjar se ljuset och klaga mer så kanske de lägger ned mer krut på det, för mig är det inget alternativ att spela i 720p. Provar att byta då och då för att se hur det känns och jag blir bara trött och less direkt. Drog ner inställningarna till 576p och jag får nog hålla med om att kontrollen blev mer responsiv... Och det blev inte helt ospelbart grafiskt sett. Kör nog såhär några rundor... Vet inte om 93" tum gör det mer förlåtande eller tvärt om.
Just Do It, Join the darkside! Testade igår jag med, och plötsligt lyckades man ju träffa det man ville! Visst, som alla skriver, fult blir det. Men fanimig en mycket större portion spelglädje! Lyckades ju till och med få ner några fiender som sprang från ena sidan till andra framför mig, det tror jag inte jag lyckats med någon gång i BF3.. 
Spelglädje är när gubb*svordom* gör som man vill att den ska göra! Lyckas nu gå med "plus" vad gäller k/d i nästan alla matcher. Ska man våga gå ner från 720 till 576? Har 90" via projje med tittavstånd 2.1-2.2m. Vill ju inte tumma ännu mer på grafiken, känns som det redan är på gränsen... men jag har testat BC2 och det är en jädra skillnad i kontroll.
Visst är det trevligt! 576 är vägen att gå, tyvärr. Hade mer än gärna spelat i en högre upplösning men jag har då ingen apparat hemma som ger mig samma kontroll i 720p som i 576p. Trots allt 3 olika märken och 3 olika teknologier (plasma, lcd, tft) som jag provat.
Postad 23 February 2012 - 10:45
TheBadlands
-
TheBadlands
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Kör också i 576p vilket inte känns optimalt - framför allt inte med tanke på att spelet är ämnat att spelas i högre upplösning och att DICE inte verkar kunna åtgärda problemet. Sen körs iofs inte BF3 i 720p utan något lägre upplösning, vilket gör att skillnaden inte blir speciellt stor. (åtminstone inte när jag spelar på min 42 plasma. Som flera konstaterat innan - spelglädje före "visuell glädje" just nu.
Postad 23 February 2012 - 10:52
TheBadlands
-
TheBadlands
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Irritationen över Dice´s tystnad/dåliga kommunikation med spelarna växer: The Battlefield 3 community has been kept in the dark for too long. While we’re not asking for a patch or DLC right this very instant, a little bit of transparency can go a long way. Earlier today, community website, Battlefieldo, who recently merged with community podcast, Don’t Revive Me Bro, have taken the first steps in a plan to show EA that the Battlefield community is no longer willing to accept these standards of communication. Cory “Pr3esident” Niblett says it best in a recent article: “As a longtime battlefield player, community manager, and a person who knows what is going on with this community on a daily basis, I’m frustrated, you’re frustrated… Shouldn’t we expect better? At least acknowledge the existence of the issues we present, and have a very long list of things to work on.” He added, “we’re kept in the dark with no patch schedule, no details, and not even direct responses from DICE, at all.” So, what exactly is going to be done about it? Cory explains, “So… this is what we’re going to do… as a community. We’re going to give Electronic Arts until Friday, March 2nd to announce the next major patch and the fixes that they have made, or are currently making. SOME acknowledgement of the outcry about the issues that is currently wrong with the game right now, today… Or we’re going to black out the entire battlefield community for 1 day, 24 hours, no playing, no posting, and no tweeting. Silence fed right back into the mouths of those who have chosen to give us the very same silence. We’ll be waiting for you to give us our community back EA, and put it in the very capable hands of the people who developed, and made the game.” Källa
Redigerat av TheBadlands, 23 February 2012 - 10:53.
Postad 23 February 2012 - 10:55
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Irritationen över Dice´s tystnad/dåliga kommunikation med spelarna växer:
Källa
Update: The movement already seems to be gaining popularity and has warranted action from DICE. Matros has claimed it a “top priority for tomorrow. Have some good ideas!”
Redigerat av Unregistered70c626f4, 23 February 2012 - 10:58.
Postad 23 February 2012 - 11:31
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Man kan väll inte göra annat än att hålla med och ställa sig bakom initiativet. Den ursprungliga artiklen från initiativtagarna Batlefieldo och DRMB går att läsa här.
Postad 23 February 2012 - 12:15
aber715
-
aber715
-
Användare
-
-
210 inlägg
De kan ta bort USAS:en också när de fixar input-lag, så alla blir nöjda.
Postad 23 February 2012 - 12:27
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
Vill också få DICE att lägga in spawndelayfilter på Reevan! snabbspawnande jävel!
Postad 23 February 2012 - 13:04
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
http://battlelog.bat...54779195992365/
Ny stor update på gång. Listan gäller dock bara PC, men man kan ju alltid hoppas på att de även kommer att fixa konsolversionen.
Ingen ETA på updaten
Postad 23 February 2012 - 13:15
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
De kan ta bort USAS:en också när de fixar input-lag, så alla blir nöjda.
Finns väll ingen anledning att ta bort den, det man däremot borde göra är ju att ge den någon nackdel jämtemot de andra semiauto shotgunsen. Varför tex inte öka cone och rekyl så att de andra shotgunsen blir värda att använda. För allvarligt talat är ju inget av de andra semiauto shotgunsen som har något som inte usasen har.
Postad 23 February 2012 - 13:18
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Ta bort fragammo till skiten. Sjukt orealistiskt. Jag ser folk som använder USAS-12 med frag som riktiga jävla amatörer som inte kan hantera en "riktig" bössa.
Postad 23 February 2012 - 13:47
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Frag får mindre splash och usas från 9 istället för 12 rundor i extended enligt länken som ROCA skickade in i tråden
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|