Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 22 June 2013 - 22:02
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Går det att jämföra med PC? För där är andra hans-marknaden död. Och där ökar vinsten men antalet sålda spel minskar: http://www.geek.com/...-profit-547950/
Heh, båda lägren har rätt! Begagnade spel-försäljningen både minskar antalet spel sålda OCH ökar vinsten hos bolagen.
Postad 22 June 2013 - 22:47
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Går det att jämföra med PC? För där är andra hans-marknaden död. Och där ökar vinsten men antalet sålda spel minskar: http://www.geek.com/...-profit-547950/
Anledningen till att Steam fungerade var att det till en början bara var Valves egna spel som krävdes medan man kunde välja att köpa spel från andra utgivare via Steam eller i butik. Det var först när Steam började erbjuda sina reor som det slog igenom på allvar, samma sak med GoG. Det Microsoft gör fel är att inte tillåta att kunderna själva väljer, de vill ha det nu på en gång och det hade inte fungerat.
Redigerat av Jack of all trades, 22 June 2013 - 22:49.
Postad 23 June 2013 - 07:05
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jag lägger in att artikeln har lite mindre relevans när man talar om den idag, den är över 10 år gammal  skulle vara kul att se diagram över dom senaste 15 åren för pc däremot
Postad 23 June 2013 - 08:58
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Då har man bokat en Xbox One och Battlefield 4!
Postad 23 June 2013 - 09:42
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Då har man bokat en Xbox One och Battlefield 4! 
Beklagar sorgen  (Nej, inget illa menat naturligtvis. Det är ju hugget som stucket vad man väljer. Bättre exclusives på xbonen imo  )
Redigerat av Zartok, 23 June 2013 - 10:31.
Postad 23 June 2013 - 10:01
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Jag lägger in att artikeln har lite mindre relevans när man talar om den idag, den är över 10 år gammal skulle vara kul att se diagram över dom senaste 15 åren för pc däremot 
Den är väl ytterst relevant, speciellt eftersom den inte tar hänsyn till vad som händer i dagens Steam. Den berättar vad som hände precis när begagnat marknaden blev begränsat. Nu 10 år senare ser vi hur Steam blev med alla dess erbjudande. Det är ju detta som många hoppades skulle hända på konsollmarknaden, bara att det förmodligen skulle ta mindre än 10 år innan Xbox Marketplace fick reorna eftersom det inte behövs någon som provar först, det är redan etablerat på Steam. Nu får vi stå ut med de stora kedjornas halsgrepp på Microsoft och Sony och digitala spel kommer att kosta 599 tills nästa generation.
Postad 23 June 2013 - 10:05
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Dubbelpost...
Redigerat av Johan_i_burken, 23 June 2013 - 10:11.
Postad 23 June 2013 - 10:11
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Beklagar sorgen
Du bara måste. Kanske köpte xone för att slippa allt gnäll i framtida speltrådar. För där kommer väl inte pöbeln också hänga eller?
Postad 23 June 2013 - 10:15
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Beklagar sorgen
Ja, du... Nu orkar inte ens jag längre.
Postad 23 June 2013 - 10:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Att påstå att en digital marknad kommer leda till billigare spel är lite som att säga att lönedumpning leder till fler jobb.
En säljare vill väl förevigt få ut så mycket som möjligt ur sin produkt? Köper folk spel för 500kr styck så säljer jag ju inte för 400, eller hur? Samma med lönedumpning, finns väl ingen företagare som har fler inpersonalen än vad som behövs? Konsolspel har väl alltid varit dyrare än pcspel och således så ser man bara samma trend på steam. Gamla spel får man billigare eftersom dom sålt majoriteten redan. Ps+ har samma tänk. När bra spel börjsr sälja riktigt dåligt så börjar sony ge bort dom på ps+. Xbox gold likadant. Erbjuder ett superspel, ass creed 2. Tre år gammalt?
Postad 23 June 2013 - 10:26
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Haha, fan vad en missad smiley kan göra mycket. Jag editerar in den
Postad 23 June 2013 - 11:00
La Cucaracha
-
La Cucaracha
-
Mästare
-
-
2830 inlägg
Håller med att det är otroligt fattiga spel Xbox Live ger ut gratis, dock är det väl för folk som helt enkelt har missat ett bra spel. Halo 3 samt Fable 3 är väl också gratis vad jag förstått. AC2 är dock sjukt bra men gammalt. Sen förstår jag inte riktigt varför vi ens diskuterar detta i den här tråden som handlar om Xbox One? Ämnet är väl mer intressant när isåfall gratis titlar till PS4 vs ONE kommer ut...vilket lär dröja. Äh, snart dags att spela lite Gears of War 3 och sitta i party chat med 4 andra
Postad 23 June 2013 - 11:06
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Dock så är fable 3 en så väldigt viktigt del i rollspelshistorien (för undergenren) så att det är värt att ta upp att man får det gratis imo  det är minsann inte många spel som bara hälften av spelet är spelat när man tror att man uppnått sitt mål
Postad 23 June 2013 - 11:12
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Äh, snart dags att spela lite Gears of War 3 och sitta i party chat med 4 andra 
Som inte ens behöver spela samma spel.
Postad 23 June 2013 - 11:45
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Varför vill ni chatta med folk som spelar andra spel? Verkar grymt störande.
Postad 23 June 2013 - 11:46
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Det vill man inte, men man kan!
Postad 23 June 2013 - 11:50
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
För att citera mig själv Jag skall försöka att förklara det så bra jag förmår för dig, party chat med cross game chat är jäkligt behändigt i spel inte för att man kan spela olika spel och chatta ändå utan för att chatten inte blir bunden till just rundan man spelar. Tänk dig att du spelar t ex bf3 och någon i ditt lag blir kickad/bannad ifrån serven då är personen fortfarande med i chatten. Man är med i chatten när man bläddrar i menyer och när man sätter upp ett spel t ex. Man kan gå in i chatten trots att nuvarnde spel de andra spelar är fullt och fråga t ex hur lång tid det är kvar på rundan innan man kan komma in i spelet.... Det är på detta sätt som jag använder party. Inte för att prata med varandra när man lirar olika spel.....
Postad 23 June 2013 - 11:53
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
För att citera mig själv
Bra sammanfattning. Party chat är grymt. Har inte riktigt hängt med i den diskussionen, men det finns alltså inte på PS3?
Postad 23 June 2013 - 12:08
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Den är väl ytterst relevant, speciellt eftersom den inte tar hänsyn till vad som händer i dagens Steam.
Den berättar vad som hände precis när begagnat marknaden blev begränsat. Nu 10 år senare ser vi hur Steam blev med alla dess erbjudande. Det är ju detta som många hoppades skulle hända på konsollmarknaden, bara att det förmodligen skulle ta mindre än 10 år innan Xbox Marketplace fick reorna eftersom det inte behövs någon som provar först, det är redan etablerat på Steam. Nu får vi stå ut med de stora kedjornas halsgrepp på Microsoft och Sony och digitala spel kommer att kosta 599 tills nästa generation.
Ingen äger PC, Microsoft och Sony äger däremot allting som finns till deras konsoler och de ska också ha betalt så räkna inte med priser som Steam då jag ser det som en omöjlighet. Sedan så kan man ju se på de priser Microsoft har på gamla spel för att se att de inte alls är benägna att sälja spel billigare. Att ge Microsoft monopol (för detta är likvärdigt med just monopol) är verkligen inte smart, ni verkar lita helt på att Microsoft skulle sänka priserna bara för att de säger att de kan komma att göra så.
Redigerat av Jack of all trades, 23 June 2013 - 12:10.
Postad 23 June 2013 - 12:18
Mikael_80
-
Mikael_80
-
Forumräv
-
-
906 inlägg
Beklagar sorgen  (Nej, inget illa menat naturligtvis. Det är ju hugget som stucket vad man väljer. Bättre exclusives på xbonen imo )
Haha, ingen fara. Jag tycker också att Xone har bättre exklusiva titlar vid släppet, och det är lite därför jag köper den före PS4, kommer med största sannolikhet köpa den också, men väntar tills det finns fler exklusiva spel till den. För övrigt är det handkontrollen samt mina tidigare acheivements på X360 som bidrog till mitt beslut. Sen måste jag faktiskt säga att jag mer och mer blir lite sugen på att testa den nya Kinect  Tror helt klart det finns potential för den.
Postad 23 June 2013 - 12:52
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Du kan nog känna dig trygg i framtiden med exklusiva titlar också. Tänk på halo och fable till nextgen, mina två genreledare helt klart. Halo fick mig att spela fps igen och fable är ett nytt sätt att spela action rpg. Dessutom så är fable aldrig skrämmande för oss som är fega
Det är mitt största problem med att vara sonyanhängare. Vi har uncharted. Big whop. Jag gillar dom inte alls.
Postad 23 June 2013 - 13:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Inte deras fel att du är för feg för att spela TLoU, du borde köpa Nintendo
Postad 23 June 2013 - 14:03
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Aja nu blev ju valet av en PS4 väldigt lätt faktiskt. Bra jobbat alla retards som gnällt på ickeproblem 
Det är ingen som har gnällt. Det har handlat om "candid feedback". Det säger Don Mattrick, och en sån hyvens snubbe kan ju inte snacka skit. 
Ha ha, så söt...
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 June 2013 - 14:11.
Postad 23 June 2013 - 14:17
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Klart som fasen att det är andras fel att jag lätt blir skärrad. Tyckte tom att det var lite skrämmande på kyrkogården i första fable  å andra sidan, då var jag ung nog för att skylla på åldern. Men ändå bra att dom skrotade ett sånt ställe i tvåan och trean
Postad 23 June 2013 - 16:07
TerMinAteD
-
TerMinAteD
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
Ibland känns det som att folk bara måste klaga, är det inte det ena så är det de andra.. verkar som att micosoft hamnat i en ond cirkel kan man säga! Själv kommer jag att köpa en Xbox One, tycker dock att det är lite tråkigt att de släppte sin framtidvision och nu släpper en bättre version av 360, men samtidigit är det ju precis vad ps4 är också så! Har också blivit lite sugen på nya Kinect! Kan tänka mig att dom kommer kunna göra en del häftiga saker med den i framtiden
Postad 23 June 2013 - 16:25
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Läs vad du skriver. Dom släpper en BÄTTRE version av 360, och du klagar på det?  bättre ffs!
Och snyggare.
Postad 23 June 2013 - 19:20
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2231 inlägg
Någon som lyssnat till senaste podcasten med Major Nelson?
Man förklarar där förändringen av policy och menar att man bara gjort det bättre.
Postad 23 June 2013 - 19:35
Bananklasen
-
Bananklasen
-
Forumräv
-
-
768 inlägg
Hur är det med Kinect-sensorn. Kommer man att kunna gömma den i sin TV-möbel? Jag vill nämligen inte ha den framme på min TV-bänk
Postad 23 June 2013 - 19:48
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10553 inlägg
Bananklasen ingen som vet men rimligtvis så kräver inte Kinect någon foto identifikation för att få logga in och rimligtvis kan man använda handkontrollen för att navigera...
Jag kan nog betta rätt så höga siffror pengar på detta. Någon som vill betta mot?
Postad 23 June 2013 - 19:53
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Jag kan nog betta rätt så höga siffror pengar på detta. Någon som vill betta mot?
... det rycker lite i fingret, måste fundera ...
Postad 23 June 2013 - 19:59
Bananklasen
-
Bananklasen
-
Forumräv
-
-
768 inlägg
Och ska tillägga att det inte är för risken att bli spionerad på som jag vill gömma den utan för att jag tycker det är fult att ha den på TV-bänken. Nåja återstår att se då.
Postad 23 June 2013 - 20:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nåja, jag lär få avgränsa bojkotten till ms xboxavdelning. Windows är väl trots allt det enda funktionella oset? Nej, jag känner inte till något annat. Jo apple. Fet chans. Jag skulle köpa en box (tack vare forza, titanfall, fable och... något annat var det), men jag möglade sönder helt på dessa fasoner. Som jag även skrivit så kan det bli möjligt med en begaffär i framtiden, eftersom ms inte får något ut av det direkt.
Fortfarande har sonys ps-avdelning inte skitit på mig. Tvärt om, för under 500 spänn om året kräks dommspel över mig. Hinner inte ens nästan spela alla. Visst har sonys musikbjäfs säkert gjort mycket blaj, men då jag betalar för mig via spotify (en schysst tjänst som jag betaöar för även fast jag inte ens använder den varje månad) så är det inga problem. Jag ser inget problem i att hyra musik, och upplever att jag gör samma sak med ps+. Jag betalar gärna det jag konsumerar, men inget företag behandlar mig som kund som skit
Så då antar jag att du bojkottar Sony för att ha tagit bort OtherOS funktionen på PS3? Jag menar hur oärligt är det inte att sälja en funktion som man sen tar bort? Eller när de ljög rakt upp och ner när de sa att OtherOS inte fungerar på Slim av tekniska skäl. Eller helt enkelt, inga bolag är änglar.
Postad 23 June 2013 - 20:20
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Släppte de inte en sämre version till oss i Europa till att börja med sämre komponenter vilket gjorde att ps2 spel flöt dåligt. Detta problem löstes med att helt enkelt ta bort stödet med ps2 spel helt och hållet i efterhand.
Redigerat av Johan_i_burken, 23 June 2013 - 20:23.
Postad 23 June 2013 - 20:37
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Zartok borde alltså bojkotta både Sony och Microsoft. Tyvärr, ingen konsol för din del.
Postad 23 June 2013 - 20:41
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
Någon som lyssnat till senaste podcasten med Major Nelson? Man förklarar där förändringen av policy och menar att man bara gjort det bättre.
Länk för de som vill lyssna. http://majornelson.c...ox-one-updates/
Postad 23 June 2013 - 21:47
jayreso
-
jayreso
-
Beroende
-
-
1115 inlägg
Länk för de som vill lyssna. http://majornelson.c...ox-one-updates/
Tackar för det! För den som missar det i beskrivningen så snackar de uppdateringarna från ca 34 minuter in i podcasten. Själva innehållet måste jag säga var lika luddigt som tidigare. Svaret på frågan vid 36:25 är ju rena ordbajseriet. Kanske inte helt oväntat men ändå. Vad är vitsen att prata om något när man inte har klara svar - när frågorna till och med är från en anställd till en annan! Suck.
Postad 23 June 2013 - 22:13
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1495 inlägg
Läs vad du skriver. Dom släpper en BÄTTRE version av 360, och du klagar på det? bättre ffs! Och snyggare.
Har precis läst ifatt på speforumet efter några dagars uppehåll. Du är intressant Zartok. Lite obegriplig. Rätt vad det är så snappar du upp något och så kommer det stora långa inlägg med fula ord och rent och skärt hat. Efter några såna inlägg kommer till slut några fåordiga positiva inlägg för att liksom klamra dig fast vid tråden så att du någon dag senare ska kunna gå sönder över ditt missnöje på nytt. Denna svängning har du upprepat flera gånger i den här tråden. Är det en översättning av din blodsockerkurva som vi får följa? :-) Nu ska jag lyssna på Major Nelsons senaste podcast och sen ska jag drömma om hur Microsoft rövknullar mig. Utan glidmedel.
Postad 24 June 2013 - 00:30
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Så då antar jag att du bojkottar Sony för att ha tagit bort OtherOS funktionen på PS3?
Jag menar hur oärligt är det inte att sälja en funktion som man sen tar bort?
Eller när de ljög rakt upp och ner när de sa att OtherOS inte fungerar på Slim av tekniska skäl.
Eller helt enkelt, inga bolag är änglar.
Inte riktigt. Jag köpte 360 först, ps3 hade jag långt efter att dom tog bort två os. Hade ingen aning om att det ens fanns och som tekniskt efterbliven så vill jag bara ha ett os. Om ens det  jag köpte trots allt konsolen med ett os, så jag fick det jag betalade för. 360n sålde jag pga att den lät wom en tornado samtidigt som det var för mycket hårdvaruproblem med dom första enheterna, och ett par efter dom första också för den delen. Kortfattat så ser jag ingen anledning till varför jag skulle bojkotta sony. Jag har köpt en sak och det har jag fått också, inget ändrades. Jag var ju absolut inte med under tiden den stora enheten såldes
Postad 24 June 2013 - 00:35
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Sejlax: jag kan naturligtvis se bra saker i boxen, det är verkligen inget allt eller inget här. Ingen kan ju säga att exklusiva titlar är bättre på ps3 än 360, right? Halo, fable, forza. Bara gt som är bra (imo) från ps3ans exklusiva träd tror jag. Så spelmässigt vad gäller dessa exklusiva titlar så anser jag att xbone bör leda. Finns ex inget bättre sp fps än halo, eller ett lika kul actionrpg som fable. Så äre!
Därav att jag svänger. Bara för att en konsol har drm eller är tillverkad av några riktiga lurendrejare innebär det inte per automatik att allt med konsolen är dåligt. Aye?
Men bojkotten av ny enhet är in place. Jag känner mig inte bra behandlad av ms
Postad 24 June 2013 - 00:56
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Zartok påminner lite om Raynilsson faktiskt, upprepar sig mycket. Fast han var ännu galnare iofs.
Postad 24 June 2013 - 02:16
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Zartok påminner lite om Raynilsson faktiskt, upprepar sig mycket. Fast han var ännu galnare iofs.
Foliehattar, böbel, galna, etc? det börjar bli mycket nu. Visst har Zartok lite svängiga åsikter men jag upplever honom inte mer galen än andra här. Jag kanske har högre tolerans då man umgås med en del galna människor (roligare helt enkelt). Jag får nog säga att han har balle som vågar då en del är så nervös så dom måste förklara sig tydligare för att passa in och inte riskera bli bortstött pga. av "felaktiga åsikter". Jag får väl säga "Fuck it" för att härma alla "coola" inlägg med svenelska. Jag tar en paus tills det blir roligare här i höst förhoppningsvis.
Postad 24 June 2013 - 09:18
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Släppte de inte en sämre version till oss i Europa till att börja med sämre komponenter vilket gjorde att ps2 spel flöt dåligt. Detta problem löstes med att helt enkelt ta bort stödet med ps2 spel helt och hållet i efterhand.
Den första versionen som släpptes hade full hårdvara för emulering av PS2, versionen efter så körde de med en kombination av hårdvara och mjukvara och fördelen med den (om de fortsatt utvecklingen) var att de kunde supporta mer spel i framtiden. Anledningen till att de tog bort stödet var för att de påstod att få använde sig av det och var därför en extra kostnad som de kunde ta bort. OT: För min del handlar allt det här om vad Microsoft själva har gjort. Jag har endast gått efter vad de själva har sagt och det har varit katastrofalt dåligt från början till slut. Jag känner igen mycket av det här när Sony lanserade sin PS3, samma arrogans nu som då. Deras största misstag var fokusera på TV-delen, det visar i mitt tycke vilka som är deras målgrupp oavsett vad de sedan säger om allt annat. Kinect gör det hela knappast bättre utan stärker bara min åsikt om det här. Microsoft försöker göra allting på en gång, de försöker få gamers att gilla Kinect (väldigt få gamers verkar ha gillat Kinect), de vill att folk ska använda nätet betydligt mer än vad många kanske redan gör och de vill införa ett system som ser till att varken de eller utgivarna går miste om pengar när folk säljer sina spel till butiker. Jag har sagt det förut men säger det gärna igen, att säga åt folk vad de får och inte får göra kommer inte fungera. Microsoft har varit med så länge i branschen att de borde förstå det här så det är ytterligare ett skäl till att jag inte köper detta. De körde med samma BS för Halo 2, påstod att Vista var ett krav när spelet i sig knappast krävde det. Så nej jag köper inte allting som Microsoft säger eftersom de knappast varit ärliga innan, vad är det som säger att de är ärliga nu?
Redigerat av Jack of all trades, 24 June 2013 - 09:55.
Postad 24 June 2013 - 09:44
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Jag tar en paus tills det blir roligare här i höst förhoppningsvis.
Du det blir inte roligare än man gör det va.
Postad 24 June 2013 - 10:34
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Den första versionen som släpptes hade full hårdvara för emulering av PS2, versionen efter så körde de med en kombination av hårdvara och mjukvara och fördelen med den (om de fortsatt utvecklingen) var att de kunde supporta mer spel i framtiden.
För att förtydliga lite, de första versionerna som släpptes i USA och Japan hade hårdvara för emulering. De första i Europa hade det aldrig.
Postad 24 June 2013 - 10:42
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
För att förtydliga lite, de första versionerna som släpptes i USA och Japan hade hårdvara för emulering. De första i Europa hade det aldrig.
Ja men även de versioner som släpptes i Europa hade hårdvara för emulering, utan den hade de inte kunnat emulera PS2 alls. Den första versionen (den som såldes i USA och Japan) hade hårdvara för både CPU och GPU, den versionen som sedan såldes i vårt land hade endast hårdvara för grafiken medan processorn hade emulering via mjukvara. Med Slim tog de bort hårdvaran för GPU (för att minska kostnaderna ännu mer enligt dem själva) och därmed försvann även stödet för att kunna spela PS2.
Redigerat av Jack of all trades, 24 June 2013 - 10:45.
Postad 24 June 2013 - 11:02
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Precis, jag är med på det även om jag kanske skriver knasigt.
Nu har jag enbart testat att spela ps2 spel en gång hos en polare och det funkade dåligt på hans Europa ps3a. Handkontrollen dog och spelet laggade. Tydligen funkade inte alla spel. Kanske fixades till på senare firmware men vad jag förstod så hade ju aldrig Japan/USA detta problem? Men detta kanske är lite väl ot för en xbox one tråd? Men visst, de tog säkert bort stödet för att kapa kostnaderna. Låter väl inte otroligt direkt
Redigerat av Johan_i_burken, 24 June 2013 - 11:04.
Postad 24 June 2013 - 11:14
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Precis, jag är med på det även om jag kanske skriver knasigt.
Nu har jag enbart testat att spela ps2 spel en gång hos en polare och det funkade dåligt på hans Europa ps3a. Handkontrollen dog och spelet laggade. Tydligen funkade inte alla spel. Kanske fixades till på senare firmware men vad jag förstod så hade ju aldrig Japan/USA detta problem? Men detta kanske är lite väl ot för en xbox one tråd?
Ja de hade en hel del problem och som du säger så verkar Japan/USA inte haft samma problem (antagligen tack vare fullt hårdvarustöd) Ja det blev ju en hel del off topic det här men anledningen till att jag tar upp det är för att de gav ett skäl till varför de tog bort PS2 som var rimligt. Microsoft har inte gett några rimliga skäl till varför de helt tar bort det som folk gillade med den kommande Xboxen, som det är nu är det som att de gjorde det för att de blev sura som ett tjurigt barn som inte får sin vilja igenom. Jag kan inte se något tekniskt skäl till att det inte skulle kunna gå att ha båda delarna och det verkar som jag inte är ensam om det. De tittar för mycket på Steam som det ser ut idag utan att verka förstå att det var en lång process som byggde på att lyssna på sina kunder, att erbjuda titlar digitalt och inte helt ersätta alla spelen på en gång. Reorna fanns knappt på den här tiden (om jag inte missminner mig) utan dessa kom betydligt senare när det redan fanns en ganska stor skara hängivna Steam köpare.
Redigerat av Jack of all trades, 24 June 2013 - 11:20.
Postad 24 June 2013 - 11:27
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Varför vill ni chatta med folk som spelar andra spel? Verkar grymt störande.
Varför skulle man inte vilja ha det? Kan förstå att det kanske känns konstigt om den ena spelar CoD och den andra Battlefield; men det är ju inte riktigt så det används. Oftast är det för antingen ragga mer spelare till sitt multiplayer spel eller så är det rätt skönt att bara snacka med någon när man tragglar igenom någon lång endurance bana i Forza. Givetvis inte så bra om det är ett spel som kräver viss inlevelse, men man MÅSTE ju inte prata med folk för att möjligheten finns där.
Postad 24 June 2013 - 12:06
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Bästa måste ju vara att kunna prata hela tiden när man letar efter lobbys, spel kraschar eller liknande så man slipper skicka meddelande hela tiden och fråga hur det går..
Postad 24 June 2013 - 12:32
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Bästa måste ju vara att kunna prata hela tiden när man letar efter lobbys, spel kraschar eller liknande så man slipper skicka meddelande hela tiden och fråga hur det går..
Tycker också att det är ganska skönt att slippa lyssna på folk som skriker i lobbyn på cod t ex.... Bara hoppas att det kommer till ps4.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|