Kombisedan?
Det är ju sedan men den öppnar ju precis som gamla Saab hela skuffen med rutan därför skrev jag det.
F.a.n vad jag ångrar mig nu när jag googlade bilder på den igen.
Den är så snygg i blått och med dom fälgarna.

Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 12 September 2017 - 01:12
Det är ju sedan men den öppnar ju precis som gamla Saab hela skuffen med rutan därför skrev jag det.
F.a.n vad jag ångrar mig nu när jag googlade bilder på den igen.
Postad 12 September 2017 - 01:21
Snygg. Köp! Postad 12 September 2017 - 08:13
Om Volvo slutade med sin hemska flaskprofil så hade de varit riktigt snygga faktiskt. Dessutom hade kupén blivit betydligt luftigare får man anta. Det var iofs ännu värre förra generationen så de går åt rätt håll.
IMG_0137.JPG 73.25K
0 Antal nerladdningar
Postad 12 September 2017 - 16:04 Vad tycker ni om nya Kia Stinger da? Tycker den är ganska ball men 514900 kr så vette fan Bifogad fil(er)Postad 12 September 2017 - 16:47 Den är ju ball, men inte 514åNie-ball......hade den kostat hälften hade det blivit en storsäljare, men för dom pengarna köper man kanske hellre en beggad M3 om man vill ha 4 dörrar. Postad 12 September 2017 - 17:18 man kan ju snåla och köpa 2.2:an för 429 000 kr :-D det låter ju inte som någon succe direkt
lite mer info
http://www.kia.com/s...stinger/#/intro lite kul att de verkligen vill säga att det är 19" aluminiumfälgar :-D så man inte tror att det är 14" plåtfälgar Bifogad fil(er)Redigerat av fristil, 12 September 2017 - 17:15. Postad 12 September 2017 - 17:22
Intresserad av en 530 GT dA X-drive kanske? Postad 12 September 2017 - 17:30
Superb är byggd på samma chassi som Passat, octavia är baserad på golfen.
Halvkombi kallas det. Postad 12 September 2017 - 20:13
Kul som fan att kolla runt och provköra nya bilar, men sjukt kluven till vad man ska välja.
Är även kluven till huruvida man ska välja en diesel eller inte i kommande bil. De som det står mellan är iofs Euro6-klassade, men hur blir det om tre år när bilen ska köpas loss och säljas vidare??? - Kan inte köra Plug-in, vilket är synd då nya Optiman är jääävligt nice och har ett grymt förmånsvärde - Hybrid-bilarna är inte så snåla som de påstås i databladen - Volvo har fått för sig att de har Premium-bilar och utrustningsnivån suger babianpung under 7,5pbb - De flesta bilar i Golf-klassen har inte ergonomiska förarstolar - Niro Hybrid går inte få med fjärrstyrd värmare j*vla trädkramare och förstöra miljön... Redigerat av Unregistereda299ec85, 12 September 2017 - 20:15. Postad 12 September 2017 - 21:18
Hej hej..Inte ens min chef som är VP på ett större svenskt företag får in nya XC60...han var sjukt grinig.. Postad 13 September 2017 - 02:15 Köpa Euro 6 är nog klokt som sagt... http://teknikensvarl...klighet-532284/ Euro 5 tycks bli förbjudna i vissa zoner mao. Postad 13 September 2017 - 03:26 Ja då är det snart infört i min lilla stad. Här verkar de hata bilar över allt annat. Allt görs för att försämra för bilar i stan. Fartgupp överallt. Snart stängs mer av stan helt enkelt av. Snart är det väl endast för cyklar. Tror dock inte att det blir en diesel för mig nästa byte, 2-3 år bort fast jag är sjukt nöjd med min lilla diesel. Har egentligen helt fel körmönster för diesel. Men nästa problem är ju att en beggad bil med några år på nacken lär ju inte finnas som bensin med 4x4+automat. Mest av allt skulle jag vilja ha en "billig" mindre elbil. Redigerat av moparman, 13 September 2017 - 03:27. Postad 13 September 2017 - 06:04 Ja det är ju lite märkligt att man förväntas söka jobb över hela landet och inte begränsa sig till närmaste förort. Medans infrastruktur inte byggs ut för att minska just bilandet. Inte kul att ta sig fyra mil genom City kommunalt, jämfört med bil.
Då blir det en statusfråga och inkomstavgörande för vilka som har möjlighet att ta bil, inte behovet så att säga. Är det inte behovsskillnad på att få fram lärare, sjuksystrar och producerande personal kontra pappersvändande controllers i city? Postad 13 September 2017 - 11:53 Jahapp här gick man och köpte sig en passat TDI 2.0 (Euro 5) i våras.... Också läser man på aftonblaskan idag att allt fler städer kan börja förbjuda bilar i Euro 5 klassen
Betyder detta att det är dags att hitta någon lösning att lösa billånet i förtid och skaffa sig någon typ av "elbil" (hybrid/plug in)? Postad 13 September 2017 - 11:57
Nej det betyder det inte, media överdriver för att sälja såklart. Det pratas en hel del men att verkställa är en annan femma. Sen måste du ju inte köpa dig en elbil för att du är orolig, finns gott om euro6 bilar där ute. Postad 13 September 2017 - 12:12
Okej Det är något som man borde ta med en liten nypa salt då. Anledningen till att jag nämner elbil är för att jag tänker att det "bättre" alternativet när det kommer till förbrukning och framtidssäkert med tanke på de här miljökraven som dyker upp. Men vilka elbilar finns i familjebilssegmentet förutom: Wv Passat GTE och Kia Optima Plugin hybrid? Redigerat av Unregistered13588716, 13 September 2017 - 12:13. Postad 13 September 2017 - 14:56
Dock är väl ofta elbilar saftigt mycket dyrare i inköp, så 100k får man mycket bensin, diesel för.
Om inte priserna sjunkt sista tiden Postad 13 September 2017 - 18:30 En annan detalj i valet av elbil eller ej är tillgången på jordmetaller. Det finns bara "så" mycket och det är inte speciellt mycket. Det kommer att bidra till att hela världen kommer att bunkra och priserna kommer att gå upp. Precis som när man spekulerar på olja eller spannmål. Så när det är dags att byta batteripacket så lär det kosta långt mycket mer än idag.
Då går priset på olja ned och jag med törstig volvo lever vidare, tackar.
Såvida inte ny teknik löser dessa fundamentala bitar. Postad 13 September 2017 - 21:18
Då förstår jag, visste inte att man öppnade sedanen så, tänkte det var en modell jag missat. Postad 13 September 2017 - 21:43 Nu börjar det blir irriterande att titta på nya bilar
Just nu har jag betat ner listan till följande modeller: Skoda Octavia Style 2,0TDI automat Opel Astra Business 5dr 1.6CDTI automat Hyundai Ioniq Premium Plus Hyundai I30
Har inte testkört Hyndorna än, ska försöka imorgon. Astran har riktigt bra stol. Skodan har bra utrymmen.
Samtliga ligger på nästintill identiska förmånsvärden. Postad 13 September 2017 - 22:48
mm.. läste in mig ytterst ytligt om batterier och nya tekniker häromveckan faktiskt (istället för att gå och lägga mig, i vanlig ordning)
Litium-luft är på gång, är dock fortfarande litium vi pratar om, däremot verkar det inte som att det råder tvekan om att det finns litium så att det räcker; utan snarare att risken är överhängande att det överexploateras eftersom det för tillfället stiger i pris.....Det har helt enkelt inte varit helt intressant eller lätt/prisvärt att bryta litium tidigare.
Nåväl; i litium-jonbatterier finns ju även kobolt och där är det kanske värre än med att det skulle ta slut, men det nämns inte lika ofta. Lät som att det var kobolt som användes i forskningen kring li-air-batterier också..
Vidare finns det kisel-luft-batterier som det forskas på och då har vi möjlighet till rätt mycket batterier eftersom det finns en del syre och kisel på jorden... Nåja. Där är snarare problemet att en cell bara ger 2 volt. och att man inte får ut laddcykler så det räcker än. Men snart så...
edit: allt ovanstående hamnar under avdelningen "värdelöst vetande".. Redigerat av Unregistereda9666aa5, 13 September 2017 - 22:49. Postad 13 September 2017 - 23:33 Ja utvecklingen av batterien går ständigt framåt. Läste någonstans att nästa säsongs batteri i Formel E skulle vara mycket mer effektivare fast med samma storlek, har jag för mig. Läste nyss att även Jaguar skulle starta en egen elbilsloga som jag har för mig hette eTrophy, detta lär ju hjälpa dera utveckling ytterligare. Racing är bra för utvecklingen Postad 14 September 2017 - 14:59 Känslan när man ser två sprillans nya XC60 köras in i en maskintvätthall på Preem... Suck. Postad 14 September 2017 - 19:49
Klart man kör MED borstar. Det är som finglas, de klrs också i diskmaskinen.
Postad 14 September 2017 - 21:08 Ja, ja och även på privata bilar. Men vill man stå med runkvante så, to each his own Postad 15 September 2017 - 01:35
Tråkigt Postad 15 September 2017 - 02:51 Är verkligen framtiden el drift? Efter det man läst hittills så blir man väldigt tveksam. Först ska man tillverka batterier vilket tydligen inte är miljövänligt. Sen ska det laddas ofta och då gärna med koleldad energi. Och sen när batteriet har gjort sitt så ska det ta vägen nånstans. Vad gör vi om det blir brist på el vid en väldigt kall vinter? Har ju varit på tal för bara nått år sen om el ransonering. Ska jag vara ärlig så är man mer än lovligt skeptisk. Och denna hat kampanj mot diesel är den verkligen befogad? (Är dock ingen fan av diesel bilar) Kan man inte köra diesel på andra bränslen som är miljövänligare? Postad 15 September 2017 - 08:08 Volvo Ungern lyckades läcka XC40 i förväg.
http://teknikensvarl...avslojade-xc40/
Nästan identisk med Concept 40.1. Koncept som överlever till produktion, hur ofta händer det?
Personligen ointresserad av biltypen men små-suv segmentet växer så det knakar och jag är övertygad om att denna kommer bli ännu en succé för Volvo. De har bra rull nu... Redigerat av pacman, 15 September 2017 - 08:17. Postad 15 September 2017 - 10:00
Tycker den är riktigt snygg.
Skulle kanske va rätt praktisk där jag bor med bristfällig skottning å vinter året runt Postad 15 September 2017 - 11:33
Det intressanta tycker jag är att om xc40 är så lik 40.1 så borde kunna dra slutsatsen att s40 kommer bli väldigt lik 40.2. Kul, för den hade (med Volvo mått mätt) väldigt kaxig attityd.
Redigerat av pacman, 15 September 2017 - 11:35. Postad 15 September 2017 - 16:19 Lutar rätt starkt åt en Kia Niro, godkänd att dra 1300kg samt går att få med fjärrstyrd bränslevärmare.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 15 September 2017 - 16:20. Postad 15 September 2017 - 16:23 Var även och testkörde Hyundai Ioniq. Hyfsat skön att köra, bra lastutrymme. Men går inte att sitta i baksätet om man är 1,75+ och så har det något skit i vägen som delar av bakrutan, vilket var riktigt störande.
Postad 15 September 2017 - 16:52 Har efter en tids funderande bestämt mig, det blir en GTS. Nu ska jag bara hitta en som passar.
En sådan här hade suttit fint Postad 15 September 2017 - 18:06
Tänkte också köpa Kia Niro Plug-in Hybriden men valde VW Golf GTE istället. Inte testat den men kändes som för klen motor (105hk + el = 141hk) och skulle inte vara rolig att köra, framförallt om man behöver åka lite längre sträckor. Golf GTE får dra 1500 kg har jag för mig och har 204hk :-D
Men jag gillar designen på bilen, hade Optiman motorn setat i så hade jag nog slagit till .. men sen fick jag golfen med nästan alla tillval till det ordinarie pris utan utrustning ;-) Redigerat av fristil, 15 September 2017 - 18:13. Postad 15 September 2017 - 20:40
Är van vid 190hk och blev förvånad hur pigg Niron kändes. Golf GTE går tyvärr bort pga på tok för litet lastutrymme. Behöver lasta verktyg och prylar samt om man ska på bilresa med fru och ungar på 4 & 11.
Förstår inte hur Golf GTE inte finns som kombi. Ingen av Kia plug-in bilarna går att få med bränslevärmare Första gången jag haft bekymmer att välja bil, prioriteringarna har blivit något annorlunda med åren. Postad 16 September 2017 - 02:36
Såg den live för ett tag sen och kan säga att den är riktigt snygg i verkligheten. Kan till och med bli ett framtida köp.
Nu snackar vi den var riktigt snygg. Blivit mer och mer sugen på en Porsche. Men det får väl fortsätta vara en dröm. Postad 16 September 2017 - 14:10
Ja, det här med miljö är knepigt, särskilt kring el. Jag har alltid varit frågande till hur dieselbilar kunnat anses som mindre miljöfarliga än bensinbilar, tydligen var jag inte helt fel ute... Postad 16 September 2017 - 17:42
Testkörde Niron och Optiman idag igen, båda är helt ok men Optiman är självfallet trevligare. Stort + för Niron är att den är 5dm kortare, men ändå rymlig. Och den går att få med bränslevärmare.
Gjorde sedan misstaget att provköra Passat GTE. Kan göra annat än, med ett leende på läpparna, säga att jag är helt såld. Tyst, bekväm och förbannat rolig i GTE-läge Samt att den går få med bränslevärmare, vilket inte går med Optima PHEV. Postad 16 September 2017 - 18:10
Är det fortf så att vw rekommenderar å inte ladda bilen vid minusgrader? Postad 16 September 2017 - 18:27 Ingen aning, inget de nämnde. Inte heller hört talas om, men har iofs inte spekulerat i hybrid tidigare. Postad 18 September 2017 - 07:54
Självklart. Biodiesel från tex raps. Men någon ska producera bränslet i stor skala också. Postad 18 September 2017 - 10:47 Ja det är väl en pengafråga som vanligt när dom menar att det är för miljöns skull. Postad 18 September 2017 - 16:09 Inte en chans om man vill ha vettig motor och utrustning. Men wtf, en 110hk manuell med fönstervev och inga vinterhjul Postad 18 September 2017 - 16:31 Nu är min VW Golf GTE beställd. ca 3 månaders leveranstid .. det suger. Men men man får börja 2018 i en ny bil :-D Postad 18 September 2017 - 18:07
Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |